Alla kategorier Bergsprängning Halland Kungsbacka Onsalagrävaren AB

Onsalagrävaren AB

Hällingsjövägen 374, 434 97 Kungsbacka — Visa karta

Välkommen till oss på Onsalagrävaren!

Sedan -89 har vårt företag bistått med ett brett utbud tjänster inom mark, grund och bygg. Vi och våra samarbetspartners har lång och bred erfarenhet. Vi jobbar alltid utifrån de säkerhetsbestämmelser om försäkringar och garantier som finns inom branschen.

Eftersom vi är en byggentreprenör som bygger på generalentreprenad utför vi även andra saker än grävarbeten. Förutom att få hjälp med tjänster som rör dränering och sprängning kan du även anlita oss om du behöver lägga kakel, klinkers eller måla.

Kontakta oss för att veta mer!

Läs vad 6 kunder tycker om Onsalagrävaren AB

• Attila U
    Attila U skrev om Onsalagrävaren AB
    Mina föräldrar är 83 år gamla och jag har varit deras ombud och hjälpt dom genom hela husbygget. Husbygget gick enligt plan och vi var nöjda men efter några veckor upptäckte vi några fel. Vi har försökt få kontakt med Onsalagrävaren åtskilliga gånger (10-15 ggr) men vi får ingen respons alls. Vi kontaktade därför samma besiktningsman som gjorde slutbesiktningen och han gjorde en särskild extrabesiktning av huset och skickade protokoll över felen till Onsalagrävaren men felen är fortfarande inte åtgärdade. Vid fel och brister har leverantör eller entreprenör två månader på sig att åtgärda dessa men de går ju inte att få tag i. Huset stod klart i februari och nu är det snart september. Att inte bry sig om sina kunder när huset är klart är ett exempel på ett uruselt kundbemötande.

Mycket dåligt !!! Rekommenderar inte alls detta företag för när de byggt klart och fått pengarna så går dom inte att nå hur man än försöker. Vi kommer dock att gå vidare med detta!!!
  • Babak S
    Babak S skrev om Onsalagrävaren AB
    Effektiva och ärlig entreprenör med mycket erfarenhet.
  • Conny R
    Conny R skrev om Onsalagrävaren AB
    Instämmer med Niklas A. Vi byggde också ett Eksjöhus som vi nu bott i sedan 2011. Och vi är oerhört nöjda med såväl huset och den arbetsinsats som gjordes från varenda arbetare från Onsalagrävaren. Och att det vid besiktningen kom fram vissa smäsaker som inte var OK måste man räkna med. Men allt som vi påpekade eller som upptäcktes åtgärdades både snabbt och på ett proffesionellt sätt. Vi hade även en del individuella ändringar i förhållande till standardlösningen som vi ville ändra på som en väggs placering, garderobers placering, köksöns storlek m.m. som fixades utan någon som helst diskussion (eller extra kostnad). Och vi upplevde det som att vi hade en diskussionsparnter där vi kunde ta upp i princip vad som helst till diskussion och få ett professionellt svar på. Så från vår sida kan vi bar varmt rekommendera Onsalagrävaren som totalentreprenör
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Onsalagrävaren AB
    Håller absolut inte med föregående talare! Köpte ett hus utav Eksjöhus där Onsalagrävarn var entreprenör och blev positivt överraskad! Jag och min fru hade köpt 1 1/2 villa och bygget fortlöpte som planerat och det blev inga extra utlägg och dom var väldigt tillmötesgående! Vid besiktningen så var det någon list som var repad, men inget större. Så jag och min fru är helt nöjda med arbetet och slutresultatet! Sen vet jag inte, ni byggde för 10 årsedan. Kanske inte är samma ägare nu och inte samma hantverkare? Vi är iallafall nöjda med vårt första nybygge!
  • christian f
    christian f skrev om Onsalagrävaren AB
    visst han kan väl köra grävmaskin, men att ha en total entreprenad med denna mannen vill jag avråda.Han och de han jobbar med verkar inte ha någon yrkesstolthet. Lister glipar,sönder slagna dörrfoder spikade sparksocklar under kök,ett överflöd av silikon,sneda röranslutningar m,m.Så man undrar ju vad det är man inte ser.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Onsalagrävaren AB
    Vi vill bestämt avråda från att anlita Onsalagrävaren! Vi byggde hus för snart tio år sedan då de var entreprenör...det var mycket problem under under hela byggtiden samt saker som aldrig blev åtgärdade. Därefter blev det rättegång som Onsalagrävaren aldrig kom till...säger ju en del.

tio år senare har vi upptäckt att vi redan har fuktskador i huset...

Onsalagrävaren sa om och om igen att detta var vårt livs affär och att det var viktigt att det blev bra!!! Ska ni bygga hus som verkligen är en stor sak i livet så se till att inte anlita Onsalagrävaren!!!

Hällingsjövägen 374, 434 97 Kungsbacka