operose.se

operose.se

• BadgeFiveYears

Operose tillverkar och säljer hållbart producerade arbetskläder, speciellt framtagna för kvinnliga former. Både arbetsbyxorna och överdelarna finns i ett stort storleksspann. Operose är ett litet och personligt företag med säte i Stallarholmen, Södermanland. Här tas arbetskläderna fram och utvecklas och vårt fokus ligger...

563 omdömen om operose.se

Sedan starten hos Reco 2020

Karin S
Skrev om operose.se

Snygga coola och hållbara! Jag blev bättre i trädgården med dem 🙌🏻

Katti M
Skrev om operose.se

Jag ger högt poäng trots att jag fick returnera byxorna. För jag kände och märkte hur bra kvalite det var på plagget. Tyvärr fick jag returnera dem för att stretchen inte var tillräcklig för mig så de var lite för tajta för mig när jag böjde mig fram eller satte mig på huk. (Det går ju inte att göra byxor för alla kroppsmodeller tyvärr) så jag fick köpa ett par fritidsbyxor av annat märke som ger efter mer, men jag köpte Operoses verktygsficka i alla fall ☺️🌸

Inger W
Skrev om operose.se

Det var smidigt att handla av Operose och varorna kom mycket snabbt. Jag förväntade mig snabb behandling och så blev det ju! 😉 Jag köpte AVA arbetsbyxa petrol med fickor.

Svar från operose.se

Tack för det fina omdömet 😊 Skönt att höra att vi levde upp till dina förväntningar och hoppas att du kommer att trivas i dina nya AVA.

Anne G
Skrev om operose.se

Lätt att hitta önskad produkt, mkt snabb leverans och passformen på trädgårdsbyxan var perfekt: Så tack från mig!

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du är nöjd med både byxan och leveransen. Tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme och hoppas att du får en fin vår!

Lena A
Skrev om operose.se

Kvalitetsprodukter rakt av. Mycket nöjd med mina inköp från Operose.

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du är nöjd med dina arbetskläder och tack så jättemycket för det fantastiska omdömet 😁

Tobias J
Skrev om operose.se

Snabb leverans. Kvalitetsprodukt. Tillverkas inte i Kina. Bra sida.

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du är nöjd med dina arbetskläder och att du uppskattar våra produktionsval. Stor tack för det jättefina omdömet !

Monica M
Skrev om operose.se

En riktigt bra jacka. ”Nydoften” försvann efter en lätt tvätt. Det är mycket viktigt för mig som blir sjuk av dofter. Skön passform

Svar från operose.se

Tack för det fina omdömet och fint att höra att du är nöjd med jackan. Skönt att det var lätt att få bort "nydoften" lätt. Önskar dig en fin vår 🌷

Elin G
Skrev om operose.se

Jag är super nöjd med mina arbetsbyxor! Dem skickades snabbt och det var smidigt! Jag tycker dock inte knäskydden var hundra.. Dem glider åt sidan eftersom där är lösa som du sätter på. Jag hade önskat sydda knäskyddsfickor på byxorna så får man välja att ha skydd i eller inte.

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du är nöjd med dina arbetsbyxor och att leveransen gick bra. Tack för feedback gällande knäskydden. Jag funderar på om du kanske har fått för stora knäskyddspåsar och att de därför glider åt sidan? Kontakta oss gärna så hjälper vi dig.

Lena S
Skrev om operose.se

Jag tog kontakt med kundtjänst och fick svar direkt. Ni hjälpte mig att beställa rätt storlek och jag upplever att mitt köp blev som förväntat.

Svar från operose.se

Så bra att du fick hjälp direkt och att det blev rätt. Hoppas nu att du kommer att vara nöjd med dina kläder och att du får en fin vår.

Eva F
Skrev om operose.se

Trevligt bemötande vid förfrågan om storlek per telefon. Bra utbud av arbetsbyxor. Jättenöjd med mina byxor Wilja. Kommer att rekommendera Operose arbetsbyxor.

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du blivit väl bemött i din kontakt med oss! :D Hoppas det blev rätt storlek också för dig, och att byxorna kommer komma till väl användning hos dig! Tack snälla du för ditt omdöme och rekommendation, hoppas du får en fin vår,

Anne-Charlotte H

Något försmå och jag har alltid 38 sen typ 15 år tillbaka men de funkar!😅

Svar från operose.se

Tack för att du tog dig tid att ge oss ett fint omdöme och tack för feedback! Då gissar jag att de är en av modellerna med fast midja du köpt? De kan uppfattas som mindre då de är stumma i midja, medan våra andra modeller med stretch är mer flexibla. Om du inte hunnit använda byxan är du så klart välkommen att byta storlek (men de ger också efter lite efter några dagars användning). Hoppas att du och dina nya byxor får en fin vår 😊

Monica S
Skrev om operose.se

Med hjälp av guidning och storleksråd på hemsidan hittade jag arbetsbyxor som passar mig utmärkt, vilket inte alltid är så lätt då jag har längre ben än byxor normalt är gjorde för i min storlek. Fick också personlig, snabb och vänlig hjälp då jag hade frågor angående förfarande vid export. Köp till Åland fungerar mycket bra!👍🏼 Sköna byxor (Ava) med smarta tillbehör (Tea + Lea) & trevligt företag❣️

Svar från operose.se

Vad fint att höra att både leveransen fungerade som den skulle och att byxorna passade och uppskattas. Stort tack för det fina omdömet och hoppas att du får mycket användning av dina byxor 😁

Raymond T
Skrev om operose.se

Hjälpsamma och trevliga och så blev frugan nöjd

Svar från operose.se

Tack för det fina omdömet! Så bra att både du och din fru är nöjda. Önskar er en fin vår 🌷

Helena L
Skrev om operose.se

Genomförandet av köpet gick snabbt och bra. Var via telefon i kontakt med Operose för att kolla måtten och rätt storlek blev beställd. Jag köpte ett par Wiljabyxor med långa ben. De sitter jättefint och skulle vilja ’bo’ i dom dygnet runt. Känns fantastiskt att äntligen ha hittat byxor som sitter bra! Snart kommer en ny beställning! Hälsningar Helena

Svar från operose.se

Tack för att du tog dig tid att ge oss ett så finfint omdöme. Så bra att vi kunde hjälpa dig och extra kul att de till och med vill användas som pyjamas 😉 Hoppas du och din Wilja får mycket kul tillsammans!

Anna N
Skrev om operose.se

Snabbt och effektivt. Jag köpte ett par arbetsbyxor och de stämde i storlek.

Svar från operose.se

Tack för det fina omdömet och att du direkt och snabbt fick ett par byxor som passade. Önskar dig en fin vår!

Malin E
Skrev om operose.se

Mitt första köp hos er och jag är supernöjd! både av mitt köp, hur ni skickade och vad ni står för!

Svar från operose.se

Tack Malin för de peppande orden och ett fint omdöme. Hoppas du kommer att vara fortsatt nöjd och att du och dina nya arbetskläder får mycket gjort tillsammans 😊

Suzana K
Skrev om operose.se

Så otroligt snygga arbetsplagg! Kommer absolut handla här igen då kläderna är både sjukt snygga och verkar hålla måttet. Kundservicen är toppen. Min första beställning verkade ha kommit bort och kontakten var smidigt och hjälpte mig lösa problemet fort.

Svar från operose.se

Vad kul att höra att du är nöjd med både arbetsplaggen och vår kundservice och skönt att det löste sig snabbt med den "försvunna" sändningen. Tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme och vi önskar dig en fin vår i dina nya arbetskläder.

Malin A
Skrev om operose.se

Snabb öeverans och Jättenöjd med min trädgårdsväska

Svar från operose.se

Tack malin för att du tog dig tid att ge oss ett fint omdöme och så klart ett extra plus att du gillar väskan Sara 😁

Anna Maria  L
Skrev om operose.se

Enkelt, hjälpsamma, bra info. Bra urval på kläder o tillbehör.

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du upplever oss som hjälpsamma och informativa och samtidigt uppskattar våra produkter. Stort tack för det fina omdömet.

Klints D
Skrev om operose.se

Finfin service och dessutom kläder som sitter bra och håller bra kvalité! Rekommenderas!

Svar från operose.se

Tack för det superfina omdömet och vad fint att höra att du är nöjd!

Eva K
Skrev om operose.se

Snabb leverans o fungerande retur. Lite strul med reviderad faktura men det ordnades snabbt upp. Bra hanterat av företaget

Svar från operose.se

Hej Eva, vad härligt att höra att du trots vårt trassel är nöjd och tycker att det hanterades på ett bra sätt! Jag tackar igen för din förståelse och hoppas att du kommer få stor användning av dina nya arbetsbyxor! Önskar dig en fin och solig vår nu snart!!

Karin E
Skrev om operose.se

Fick jättebra hjälp kring storleksval och är jättenöjd med mina fina byxor!

Svar från operose.se

Vad roligt att du fick bra hjälp och att byxan du fick hem blev rätt för dig! Tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett omdöme!

Per H
Skrev om operose.se

Snabb hantering av både ordern och leverans. Mailade en fråga och fick snabbt svar med relevant information. Fin och bra service.

Svar från operose.se

Tack för ditt omdöme! Vad fint att höra att du fick bra hjälp och att din order kom snabbt fram. Hoppas arbetskläderna kommer till väl användning!

Marianne S
Skrev om operose.se

Trevligt bemötande när jag mailade frågor om produkten. Snabb leverans! Byxan är perfekt och välsydd, färgen överensstämde helt med den utlovade. Mycket nöjd!

Svar från operose.se

Vad roligt att höra att färgåtergivelsen kändes bra!! Det är något som ibland känns ganska svårt att få till rätt. Kul också såklart att du även i övrigt är nöjd med både dina nya byxor och din köpupplevelse hos oss :D Tack snälla du för ditt omdöme, hoppas du får en fin vår nu!

Kicken E
Skrev om operose.se

Byxorna jag köpte är precis vad jag ville ha!

Svar från operose.se

Vad härligt att höra!! Hoppas du får stor användning av dom och en superfin vår :D

Lovisa M
Skrev om operose.se

Bra produkt, bra service. Inte så mycket mer att säga.

Svar från operose.se

Tack Lovisa!! Nej, men det värmer ändå att höra både att du är nöjd och att du ville ta dig tid att lämna ett omdöme, tack snälla du!

Sofia P
Skrev om operose.se

Superbra hantering, jättetrevlig kundtjänst och snabb (och fint inslagen) leverans!

Svar från operose.se

Åh vad roligt att höra att du hade en bra upplevelse, (lite extra kul att inslagning kändes okej)!! :D Tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, hoppas du får en superfin vår nu!

Christina M
Skrev om operose.se

Jag köpte arbetsbyxorna Ava med knäskydd. Ännu bättre kvalitet än jag förväntade mig. Supersnabb service och leverans. Jag valde Operose för att de är måna om ekologiska produkter och fairtrade arbetskraft. Köper sällan nytt, men kollar noggrant fairtrade och eko när det händer. Högsta betyg från mig! //Stina, ekobonde

Svar från operose.se

Tack snälla för ditt omdöme, det värmer verkligen! Superhärligt att byxorna du fick hem var över förväntan!! Vad fint att höra att du valde oss. Vi försöker vara transparenta med vårt val av sömnadsproduktion och tyger, och är jätteglada att kunder läser det vi skriver, ställer frågor och krav! Hoppas du får stor användning av dina arbetskläder och en jättefin säsong!

Christina W
Skrev om operose.se

Bästa möjliga kontakt man kan ha med ett företag via Internet. Deras produkter wow ! Dessutom väldigt trevligt korrekt bemötande om man undrar något. /Christina Westher

Svar från operose.se

Men oj, tack snälla du!! Vad superfint att höra att du upplever oss så, och jättevänligt av dig att dela med dig - det värmer verkligen :D Hoppas du får en jättefin vår och ett stort tack för ditt omdöme!

Maria V
Skrev om operose.se

Operose har produkter med kvalitet som håller i längden. Är mycket nöjd med mitt köp hos Operose och kommer att handla hos dem igen. Personalen är mycket trevlig och ger en personlig service utöver det vanliga.

Svar från operose.se

Tack snälla Maria för ditt omdöme, det är jätteroligt att läsa att du upplever oss och vår kundtjänst så! Jag hoppas dina nya arbetskläder kommer komma till stor användning hos dig, och du är självklart välkommen tillbaka när behovet uppstår! Ha en fin vår :D

Sissel H
Skrev om operose.se

Köpte ett par Wilja arbetsbyxor. Leveransen var supersnabb och byxorna satt perfekt och är väldigt snygga. Jag är mycket nöjd :)

Svar från operose.se

Vad roligt att du är nöjd med ditt köp!! :D Vad fint att du trivs i byxan och att det gick smidigt att få hem, hoppas dom kommer till väl användning och att du får en fin vår!

Matilda S
Skrev om operose.se

Snabb leverans och fint bemötande Superfina byxor som jag ser framemot att använda.

Svar från operose.se

Super att det både gick fort att få hem och att din spontana tanke att du gillar byxorna! Håller tummarna för att dom kommer komma till väl användning hos dig! :D

Rakel E
Skrev om operose.se

Trevligt bemötande och snabb leverans.

Svar från operose.se

Vad fint att höra att du känner dig väl bemött, håller tummarna för att du även kommer trivas i dina nya arbetskläder!

Hillevi V
Skrev om operose.se

Arbetsbyxor av god kvalitet som både tål mycket och ser snygga ut!

Svar från operose.se

Tack snälla du för att du tog av din tid för att lämna ett omdöme, vi hoppas dina nya arbetxbyxor kommer komma till väl användning nu under våren!!

Malin E
Skrev om operose.se

Fin service och fantastiska hängselbyxor!

Svar från operose.se

Tack Malin för det finfina omdömet om både vår service och byxorna. Hoppas du får många fina arbetstillfällen med dina nya Jenny 😊

Frida C
Skrev om operose.se

Mycket tillmötesgående, bra service och supersköna byxor!

Svar från operose.se

Tack snälla Frida för att du tog av din tid för att lämna ett omdöme! Det är väldigt roligt att höra att du blivit väl bemött hos oss, hoppas dina arbetsbyxor kommer till bra användning hos dig och att du får en fin fortsatt start på året!

Johanna F
Skrev om operose.se

Väldigt trevligt och personligt bemötande när jag behövde byta storlek. Fantastiskt sköna arbetsbyxor med stort plus för att de är riktigt snygga. Hoppas de håller över tid också, de verkar vara av väldigt god kvalitet.

Svar från operose.se

Hej Johanna, vad fint att höra att du blivit härligt bemött av oss! :D Jag är glad att du hittade en modell och storlek som passar dig väl, jag hoppas arbetskläderna kommer komma till väl användning hos dig! Skulle det uppstå några frågetecken eller om du behöver hjälp med någon kvalitetsfråga längre fram är det såklart bara att hojta! Men dom brukar hålla väldigt bra över tid :D Ha en fortsatt fin vecka!!

Anna S
Skrev om operose.se

Fantastisk service, vänliga och hjälpsamma med råd och guidning till modell av byxa.

Svar från operose.se

Tack för ett fint omdöme och vi är glada att du upplevde oss som hjälpsamma och att du fick hjälp att hitta rätt byxa. Önskar dig och byxan ett fint 2024!

Felicia W
Skrev om operose.se

Följde storleksguiden på hemsidan och mina nya hängselbyxor passar perfekt! Den vinröda färgen är så fin.

Svar från operose.se

Tack för det fina omdömet och härligt att höra att det funkade för dig med storleksguiden. Hoppas du och dina nya arbetsbyxor får göra mycket tillsammans under lång tid!

Stig I
Skrev om operose.se

Snabb leverans och smidigt att byta en jacka till större storlek. Rekommenderas varmt!

Svar från operose.se

Tack snälla för ditt omdöme! Vad fint att höra att du är nöjd med ditt köp och att det gick smidigt för dig att göra ett byte! Önskar dig en fin start på året!!

Angela N
Skrev om operose.se

Snabb frakt och jätte nöjd med byxorna. Har beställt från andra ställen men inte varit helt nöjd. Men dessa älskade jag, extrfickorna va verkligen nåt jag saknat också😍

Svar från operose.se

Vad jätteroligt att våra arbetskläder levde upp till dina höga förväntningar!! Vi håller tummarna för att dom kommer till väl användning hos dig och önskar dig en härlig start på det nya året! :D

Lotten D
Skrev om operose.se

Bara toppen! Bra grejer och fin service!

Svar från operose.se

Tack snälla för ditt omdöme! Hoppas du kommer trivas i dina nya arbetskläder :D

Emma N
Skrev om operose.se

Jag hade i ingen kontakt den gång innan jag köpte varorna. Har haft kontakt innan och de har varit trevliga och hjälpsamma. Jag är nöjd med mina varor. Köpte knäskydd, knäskyddsficka och fickor till arbetsbyxor.

Svar från operose.se

Tack för det fina omdömet och hoppas att byxor med tillbehör kommer att användas ofta och länge 😁

Tanja R
Skrev om operose.se

Trevligt bemötande av kundtjänst och suveräna byxor. Supersköna och passformen är perfekt!

Svar från operose.se

Hej Tanja!! Vad fint att du ville ta din tid att lämna ett omdöme, och vad roligt att du blivit väl bemött hos oss :) Jag hoppas dina nya arbetskläder kommer att komma till väl användning hos dig!!

Ann L
Skrev om operose.se

Operose är ett härligt gäng med innovativa idéer och bra sortiment! Alltid hjälpsamma om det är nåt man undrar!

Svar från operose.se

Men åh, tack snälla för dina väldigt upplyftande ord!! Det värmer att läsa att du uppfattar oss så :D Hoppas du kommer trivas med dina nya arbetskläder och att du fåt ett jättefint avslut på året!!

Barbara H
Skrev om operose.se

Otrolig snabb leverans, väldigt trevligt bemötande och perfekta kläder för alla kvinnokroppar!

Svar från operose.se

Vad roligt att du ville dela med dig av det fina omdömet, tack snälla för det och dom upplyftande orden :D Jag är glad att leveransen gick smidigt för dig, och extra glad att du trivdes med kläderna du fick hem! Hoppas du får en fin vinter!!

Annsofie F
Skrev om operose.se

Fantastiskt att det finns trädgårds/ arbetsbyxor i storlekar och i vackra färger. Framförallt byxor. Så sköna baktill med den förhöja linningen. Dessutom rätt och snabb leverans.❤️

Svar från operose.se

Tack snälla du för väldigt fina ord!! Jätteuppskattat att du ville ta av din tid och lämna ett omdöme! Jag hoppas du kommer att trivas bra i dina nya arbetsbyxor och att ni får mycket gjort tillsammans!! Önskar dige n jättefin start och fortsättning på det nya året :D

Annika O
Skrev om operose.se

Operose har ett mycket personligt och proffsigt bemötande, tydlig och miljömedveten profil, med informativ och lättförståelig hemsida och bra vägledning och råd. Snabb hantering som gav mig varorna på en halv vecka. Då jag tidigare köpt ett par Ava arbetsbyxor, visste jag att de passade mig, så jag ville ha ett par till att byta med. Kompletterade med de mjukaste knäskydden med tillhörande tygpåsar Allt är så välsittande, snyggt och funktionellt! Det ger ökad arbetsglädje i odlandet, TACK alla ni på operose!! Mvh Annika

Svar från operose.se

Men oj vilka jättefina ord, åh vad det värmde att läsa ditt omdöme!! Vi är så glada att du uppfattar oss och våra produkter såhär :D Jag hoppas verkligen att du kommer få stor användning av dina nya arbetsbyxor och ett fantastiskt odlingsår!! Alla kärlek/ Operose

Frida T
Skrev om operose.se

Hej! Jag blev superbra bemött och dom har extremt bra service och bra produkter. Ville ge en 5a men något med knapparna här ovan funkade inte.

Svar från operose.se

Tack snälla du för ditt omdöme, väldigt fint att höra att du blivit bemött på ett bra vis hos oss :D Hoppas du får ett fint avslut på året och att du kommer komma att trivas i dina arbetskläder från oss!

Cessis B
Skrev om operose.se

Fin service och snabb leverans

Svar från operose.se

Vad roligt att höra att det gick smidigt för dig att få hem det du beställt! Hoppas du blir nöjd även med produkterna :)