Orminge Måleri AB

Orminge Måleri AB

www.ormingemaleri.com
  • Badge2022

Välkommen till Orminge Måleri AB! Letar du efter ett sätt att slingra dig från målningen? Det gör du rätt i - låt oss på Orminge måleri ta hand om en rad olika målningsprojekt åt dig. Vi har funnits sedan 2008 och har över 17 års erfarenhet av måleri. Tjänster inomhus - Snickerimålning i form av dörrfoder, socklar, fönsterbågar...

64 omdömen om Orminge Måleri AB

Sedan starten hos Reco 2018

Mia S
Skrev om Orminge Måleri AB

Snabba, trevliga, hjälpsamma och duktiga. Rekommenderas helt klart!

Gunnar L
Skrev om Orminge Måleri AB

Mycket bra utfört arbete inom rimlig tid. Värda att rekommenderas.

Jim A
Skrev om Orminge Måleri AB

Vi var väldigt nöjda med resultatet, toppbetyg.

Cecilia N
Skrev om Orminge Måleri AB

De gjorde ett jättebra jobb hos oss, målade om vår fasad, och var väldigt bra att ha att göra med. Det var lätt att ha kontakt och det vi hade kommit överens om hölls. Jag fick dem genom personlig rekommendation och skulle absolut rekommendera dem vidare.

Johanna L
Skrev om Orminge Måleri AB

Målade om panel utomhus. Bra och trevligt bemötande, kom när de sagt, genomförde arbetet på utsatt tid och med bra resultat.

Mila B
Skrev om Orminge Måleri AB

Jag är nöjd med allt Målning och tapetsering av köket

Robert H
Skrev om Orminge Måleri AB

Vi köpte ett hur som i grunden var i bra skick men med oerhört slitna ytskikt. Vi tog in offerter för att måla om hela huset, ta bort ett oändligt antal tapetskarvar (var 30:e cm...), laga massa slag i väggar samt 4 hål i vägg varav ett var 4 dm stort. Orminge låg i mitten när det gäller pris men vårt intryck av dem var väldigt bra så vi valde dem. Det har vi aldrig ångrat. De var oerhört bra att ha och göra med, offert kom efter 1-2 dagar, höll tidplanen och åstadkom mirakel invändigt. Av alla skador syntes...

Krister S
Skrev om Orminge Måleri AB

Bra och trevligt genomfört från början till start.

Torbjörn A
Skrev om Orminge Måleri AB

Robert och hans målare var superbra, trevliga och professionella. Vi målade om alla väggar och alla tak i vår villa. Robert var snabb på att återkomma med fast pris inkl material på hela jobbet. Vi kom överens om två korrigeringar på jobbet som påverkade det fasta priset, en nedåt och en uppåt. Vi tog in fyra offerter Robert var inte billigast och heller inte dyrast, (men överlägset snabbast på att räkna på jobbet) Då vi har fyra barn var upplägget också väldigt viktigt för oss. Vi lämnade vår villa på tisdag morgon...

Inga-Lill L
Skrev om Orminge Måleri AB

Trevligt bemötande, professionellt utfört - mycket nöjd! Rekommenderar varmt Orminge Måleri AB.

Sanna S
Skrev om Orminge Måleri AB

Kom i kontakt med Orminge Måleri efter att en målare lyckats förstöra både kamin och golv hemma hos mig så var rätt knäckt. Blev så fint bemött av Robert och hans kollega som kom på en gång och gav mig råd och erbjöd sig att ta över och måla resterande. Detta innefattade hallen som är lite knepig med 5,4 meter i takhöjd. Allt gjordes enligt överenskommelse på ett proffsigt sätt och jag fakturerades vad vi kommit överens om. De var även ok med att lämna kvar ställningen nån extra dag så jag kunde få upp min lampa. Det...

Inger S
Skrev om Orminge Måleri AB

Jag anlitade Orminge Måleri till att tapetsera min lägenhet. Resultatet blev fantastiskt bra. Proffsigt och välgjort. Jobbet blev utfört i tid och på den tiden som var sagt. Ett företag du kan lita på och som verkligen levererar kvalitet. Jag kan verkligen rekommendera Orminge Måleri, och vet nu var jag vänder mig om jag behöver anlita målare, en annan gång. Inger, i Nacka

Torbjörn K
Skrev om Orminge Måleri AB

Blev mycket väl bemött och de har skickliga målare! Inga problem att lägga till uppgifter!

Gunvor S
Skrev om Orminge Måleri AB

Jag är mycket nöjd med arbetet med målning och tapetsering. Synd att det blev två rullar över som jag inte kunde lämna tillbaka. De behövde inte mönsterpassas. Det var en trevlig kille som gjorde arbetet.

Hans G
Skrev om Orminge Måleri AB

vänligt bemötande,gratis kostnads förslag, målning tak väggar i 2 sovrum ,vardagsrum och hall kök , kom i tid enligt övernskommelse ,bra jobbat,

Niklas T
Skrev om Orminge Måleri AB

Målade om samtliga rum förutom sovrum i lägenhet. Innan var det tapet. Arbetet blev så bra gjort att det inte finns något att anmärka på. Ser perfekt ut! Bemötandet innan, under och efter arbetet har varit precis så trevligt och smidigt som man önskar när man anlitar hantverkare. Rekommenderar varmt Orminge Måleri.

Filippa D
Skrev om Orminge Måleri AB

Mycket bra kommunkation. Gjorde ett par uppdateringar från ursprunglig offert vilka smidigt inkluderades. Arbetet utfördes på utsatt tid. Arbetet bestod av underarbete och målning av tidigare tapetserade väggar i sovrrum och vardagsrum.

Thomas S
Skrev om Orminge Måleri AB

Ett toppenföretag! Trevliga, konstruktiva,kreativa. De överträffade våra förväntningar,alltså jämfört med andra i branschen. Välorganiserade och med stor yrkesskicklighet. De rustade upp vårt kök med målning,golvläggning,kakel mm

Stefan K
Skrev om Orminge Måleri AB

Mycket nöjd med arbetet. Trevlig och informativ personal. Behöver jag liknande tjänster kommer jag att kontakta dem igen. Stefan

Janis S
Skrev om Orminge Måleri AB

Hej vi anlitade Robert för att måla om radhuset invändigt innan inflyttning. Robert och Jim målade om 5 rum inkl. spackling på tidigare ägarnas hål och en vägg med kallfärg på på bara 5 dagar, totalt 140kvm boyta. Själva bemötandet och kommunikation med Robert var toppen. Vi fick en god och trygg kontakt direkt och hela åtagandet blev enkelt och smidigt för oss. Robert och Jim är verkligen serviceinriktade och riktig trevliga att ha att göra med Utfört arbete är av hög kvalité och vi kommer definitivt anlita Orminge Måleri igen. Bra jobbat! Janis

Charlotte M
Skrev om Orminge Måleri AB

Arbete utfört enligt överenskommelse i tid och omfattning samt föredömligt uppställda offerter. Trevligt bemötande av alla på Orminge Måleri samt goda råd. Fakturan enl.ök. belopp. Och strålande målningsresultat:-)

Kestas K
Skrev om Orminge Måleri AB

Bra kvalitet på arbetet. Alltid i tid med möten. Lyhörd inför feedback angående korrigeringar och förbättringar.

Göran H
Skrev om Orminge Måleri AB

Bra och proffsiga. Kom när de lovat och var klara när de skulle. Rekomenderas!

Sture H
Skrev om Orminge Måleri AB

Leverans i tid. Grundligt arbete och väldigt lite nedsmutsning. Bra humör och högt arbetstempo hos gubbarna.

Lars F
Skrev om Orminge Måleri AB

Väl utförd utvändig målning av vårt hus till avtalad kostnad.

Björn L
Skrev om Orminge Måleri AB

Mycket bra och trevligt sätt genomgående i bolaget. Dom var snabba samt noggranna.

Aslög K
Skrev om Orminge Måleri AB

Trevligt bemötande, duktiga hantverkare, snabbt och proffsigt jobb

Anna W
Skrev om Orminge Måleri AB

Målning och lackning av innertrappa. Trevligt bemötande, snabbt arbete, bra resultat och rimligt pris.

Anne-li M
Skrev om Orminge Måleri AB

Orminge Måleri AB har nu målat om nästan hela undervåningen i vårt hus och det är så vackert att man nästan blir glad varje gång man går ner. De är professionella och trevliga och måna om att man blir nöjd och vi är jättenöjda. Vi har lite speciella förutsättningar rörande vilka tider vi kan ta emot hantverkare och Orminge Måleri AB har varit jättebra med att tillmötesgå dessa behov. Vi planerar att anlita dem igen för vidare arbeten på övervåningen och utomhus och vi har nämnt dem för flera av grannarna.

Morgan L
Skrev om Orminge Måleri AB

När jag behöver hjälp vill jag anlita någon som är flexibel och går att prata med om olika lösningar, någon som vågar ge råd och naturligtvis som är angelägen om att det blir snyggt. Därför är jag så glad att jag fick kontakt med Robert på Orminge Måleri, som jag har anlitat flera gånger. Jag har blivit supernöjd varje gång. Stort tack!

Andreas C
Skrev om Orminge Måleri AB

Bredspackling av väggar, professionellt och bra utfört.

Anna C
Skrev om Orminge Måleri AB

Vi anlitade Orminge måleri att måla om vårt radhus invändigt. Vi är så nöjda, de gjorde ett superfint jobb! Proffsiga rakt igenom, lätta att kommunicera med och pålitliga. Höll vad de lovade från start till mål. Kan verkligen rekommendera Orminge måleri!

Dan V
Skrev om Orminge Måleri AB

Fssadmålning av hus. Utmärkt arbete och bra kontakt.

Jennie S
Skrev om Orminge Måleri AB

Proffsigt arbete, genomfört i tid och med hög kvalité, av en mycket trevlig och kunnig målare.

Peter W
Skrev om Orminge Måleri AB

Orminge Måleri målade om allt trä på vårt putsade hus. Dvs alla fönster (utsidan), vindskivor och taksprång samt entrétaket och tillhörande stolpar. Vi har hela tiden haft mycket god kontakt med både chefen Robert och målarna som gjorde jobbet. Väldigt trevliga allihop. Vi fick ett fast pris i våras som vi accepterade och jobbet startades när vi hade kommit överens i augusti. En vindskiva var rutten och den byttes snabbt och effektivt till en mindre extra kostnad, inom vad vi hade förväntat oss och utan att förlänga tidsplanen....

Birgitta A
Skrev om Orminge Måleri AB

Målning av hus, trevligt bemötande ordningsamma ,ett bra arbete.

Johanna H
Skrev om Orminge Måleri AB

Ommålning av ett sovrum inkl. snickerier. Bra och trevligt bemötande samt snabbt och bra resultat. Vi är mycket nöjda!

Pernilla F
Skrev om Orminge Måleri AB

Vi är jätte nöjda med måleriarbetet som gjordes i lägenheten. Vi bemöttes av yrkesskicklighet, profession och en stor portion humor. Vi fick alltid återkoppling och svar på våra funderingar. Företaget har rimliga priser och håller deadline.

Birgitta H
Skrev om Orminge Måleri AB

Jag är så nöjd med målning i vårt hus. Vi har högt i tak och hade fått stora sprickor. Varje avslutad dag var det undanplockat och städat. Det tog en vecka och jag upplevde en hög servicenivå. Kan verkligen rekommendera Orminge måleri. Tack för fint jobb

Monica Ö
Skrev om Orminge Måleri AB

Vi tapetserade om ett rum och målade fönster. Det blev jättefint! Och allt skedde på överenskommen tid. Supernöjd!

Henrik D
Skrev om Orminge Måleri AB

Måleri och tapetsering. Gott bemötande och snabb återkoppling. God kvalitet, men aningen dyrt.

Svar från Orminge Måleri AB

Tack för recensionen. Tråkigt att du tycker det blev aningen dyrt. Trots att du fick en offert med fast pris innan vi började arbetet och visste vad det skulle kosta.

Hanna M
Skrev om Orminge Måleri AB

Jättenöjd över resultatet både med hallen och med trappan.

Vera H
Skrev om Orminge Måleri AB

Hej! Jag är mycket nöjd med utförandet av arbetet.Men en liten väggsnudd (intill kylskåpet)) blev inte målad? Kanske ingick det inte i avtalet? Dock kan jag absolut rekommendera Orminge Måleri. MVH Vera Harms,Saltsjöbaden

Svar från Orminge Måleri AB

Hej Vera. Tack för din rekommendation. Om vi har råkat missat nån väggsnutt så får du gärna höra av dig direkt till oss. Så fixar vi självklart till det, Men det är något som vi inte fått kännedom om och därför inte kunnat åtgärda. Med vänlig hälsning/ Robert Milland (Orminge måleri ab)

Annika T
Skrev om Orminge Måleri AB

Tapetsering och målning. Bra dialog och bemötande och fint slutresultat.

Ulf B
Skrev om Orminge Måleri AB

Både min fru och jag är helt nöjda med det arbete som Orminge Måleri utfört hos oss. Kontakten kring uppdraget var smidig och trevlig, så vi har redan tipsat vidare till bekanta om företaget. Och vi skulle vid behov själva åter vända oss till firman.

Marianne L
Skrev om Orminge Måleri AB

Ordning och reda - kom dom utlovat och gjorde ett jättefint jobb!

Sabina N
Skrev om Orminge Måleri AB

Orminge Måleri målade om vår villa utvändigt. Det blev jättefint, målarna var trevliga och måna om att vi som kunder skulle få det som vi ville ha det. Bara svenska målare, så inget problem med språket. Priset blev enligt offert, inget strul eller försök att salta räkningen. Vi kommer anlita Orminge Måleri igen nästa gång vi har behov!

Cecilia D
Skrev om Orminge Måleri AB

Önskade få hjälp med ommålning av husets fasader och ett smidesstaket. Ville få jobbet gjort före vintern. Blev kontaktad under semestern då de hade tid att göra jobbet. Underbart att börja hösten med att jobbet är klart! Det blev jättefint till vettigt pris.

Annelie L
Skrev om Orminge Måleri AB

Anlitade Orminge Måleri för fasadmålning och vi är jättenöjda med arbetet. Utfört i tid, löste det som dök upp på smidigt sätt och väldigt bra och noggrant målat. Trevligt bemötande dessutom!

Örjan A
Skrev om Orminge Måleri AB

Ommålning inomhus i ett fritidshus. Bra och personlig bemötande med mycket bra slutleverans både till tid och pris. Jag rekommendera Orminge Måleri AB