Orminge Måleri AB

Välkommen till Orminge Måleri AB!

Letar du efter ett sätt att slingra dig från målningen? Det gör du rätt i - låt oss på Orminge måleri ta hand om en rad olika målningsprojekt åt dig. Vi har funnits sedan 2008 och har över 17 års erfarenhet av måleri.

Tjänster inomhus
- Snickerimålning i form av dörrfoder, socklar, fönsterbågar m.m
- Måla golv i form av trä och betong
- Målning av tak och vägg
- Väggbeklädnader i form av tapeter, väv, mikrolit m.m
- Målning av våtrum i form av badrumstak, badrumsväggar, tvättstuga m.m

Tjänster utomhus
- Målning av husgrunder i form av betong och puts.
- Målning av plåtdetaljer i form av plåttak, hängrännor, fönsterbläck m.m
- Målning av husfasader i form av trä, puts och betong
- Målning av fönsterbågar i form av spröjs, karm, fönsterfoder m.m

Vi hjälper dig med målning oavsett om du är företag, förvaltare, kommun, privatperson eller förening. Du är varmt välkommen att höra av dig eller be om en kostnadsfri offert.

Läs vad 46 kunder tycker om Orminge Måleri AB 2

2021-11-25
    Mycket nöjd med arbetet.
    Trevlig och informativ personal.
    Behöver jag liknande tjänster kommer jag att kontakta dem igen.
    Stefan
    2021-11-23
    Hej vi anlitade Robert för att måla om radhuset invändigt innan inflyttning. Robert och Jim målade om 5 rum inkl. spackling på tidigare ägarnas hål och en vägg med kallfärg på på bara 5 dagar, totalt 140kvm boyta.

Själva bemötandet och kommunikation med Robert var toppen. Vi fick en god och trygg kontakt direkt och hela åtagandet blev enkelt och smidigt för oss. Robert och Jim är verkligen serviceinriktade och riktig trevliga att ha att göra med

Utfört arbete är av hög kvalité och vi kommer definitivt anlita Orminge Måleri igen.

Bra jobbat!

Janis
    2021-11-22
    Arbete utfört enligt överenskommelse i tid och omfattning samt föredömligt uppställda offerter. Trevligt bemötande av alla på Orminge Måleri samt goda råd. Fakturan enl.ök. belopp. Och strålande målningsresultat:-)
    2021-11-01
    Bra kvalitet på arbetet. Alltid i tid med möten. Lyhörd inför feedback angående korrigeringar och förbättringar.
    2021-10-27
    Bra och proffsiga. Kom när de lovat och var klara när de skulle.
    Rekomenderas!
    2021-10-26
    Leverans i tid. Grundligt arbete och väldigt lite nedsmutsning. Bra humör och högt arbetstempo hos gubbarna.
    2021-10-26
    Väl utförd utvändig målning av vårt hus till avtalad kostnad.
    2021-07-26
    Mycket bra och trevligt sätt genomgående i bolaget.
    Dom var snabba samt noggranna.
    2021-07-23
    Trevligt bemötande, duktiga hantverkare, snabbt och proffsigt jobb
    2021-03-17
    Målning och lackning av innertrappa.

Trevligt bemötande, snabbt arbete, bra resultat och rimligt pris.
    2021-03-16
    Orminge Måleri AB har nu målat om nästan hela undervåningen i vårt hus och det är så vackert att man nästan blir glad varje gång man går ner. De är professionella och trevliga och måna om att man blir nöjd och vi är jättenöjda. Vi har lite speciella förutsättningar rörande vilka tider vi kan ta emot hantverkare och Orminge Måleri AB har varit jättebra med att tillmötesgå dessa behov. Vi planerar att anlita dem igen för vidare arbeten på övervåningen och utomhus och vi har nämnt dem för flera av grannarna.
    2021-03-15
    När jag behöver hjälp vill jag anlita någon som är flexibel och går att prata med om olika lösningar, någon som vågar ge råd och naturligtvis som är angelägen om att det blir snyggt. Därför är jag så glad att jag fick kontakt med Robert på Orminge Måleri, som jag har anlitat flera gånger. Jag har blivit supernöjd varje gång. Stort tack!
    2020-12-07
    Bredspackling av väggar, professionellt och bra utfört.
    2020-12-07
    Vi anlitade Orminge måleri att måla om vårt radhus invändigt.
    Vi är så nöjda, de gjorde ett superfint jobb! Proffsiga rakt igenom, lätta att kommunicera med och pålitliga. Höll vad de lovade från start till mål. Kan verkligen rekommendera Orminge måleri!
    2020-09-24
    Fssadmålning av hus. Utmärkt arbete och bra kontakt.
    2020-09-22
    Proffsigt arbete, genomfört i tid och med hög kvalité, av en mycket trevlig och kunnig målare.
    2020-09-22
    Orminge Måleri målade om allt trä på vårt putsade hus. Dvs alla fönster (utsidan), vindskivor och taksprång samt entrétaket och tillhörande stolpar.
    Vi har hela tiden haft mycket god kontakt med både chefen Robert och målarna som gjorde jobbet. Väldigt trevliga allihop.
    Vi fick ett fast pris i våras som vi accepterade och jobbet startades när vi hade kommit överens i augusti. En vindskiva var rutten och den byttes snabbt och effektivt till en mindre extra kostnad, inom vad vi hade förväntat oss och utan att förlänga tidsplanen. I övrigt höll fastpriset och det var inget snack om tillägg eller annat.
    Vi rekommenderar gärna Orminge Måleri och ställer gärna upp som referent.
    /Peter i Nacka
    2020-09-22
    Målning av hus, trevligt bemötande ordningsamma ,ett bra arbete.
    2020-03-31
    Ommålning av ett sovrum inkl. snickerier.
    Bra och trevligt bemötande samt snabbt och bra resultat. Vi är mycket nöjda!
    2020-03-26
    Vi är jätte nöjda med måleriarbetet som gjordes i lägenheten. Vi bemöttes av yrkesskicklighet, profession och en stor portion humor.
    Vi fick alltid återkoppling och svar på våra funderingar.
    Företaget har rimliga priser och håller deadline.
  • Birgitta H
    2020-03-25
    Jag är så nöjd med målning i vårt hus. Vi har högt i tak och hade fått stora sprickor. Varje avslutad dag var det undanplockat och städat. Det tog en vecka och jag upplevde en hög servicenivå. Kan verkligen rekommendera Orminge måleri. Tack för fint jobb
    2020-03-25
    Vi tapetserade om ett rum och målade fönster. Det blev jättefint! Och allt skedde på överenskommen tid. Supernöjd!
    2020-01-13
    Måleri och tapetsering. Gott bemötande och snabb återkoppling. God kvalitet, men aningen dyrt.
    Tack för recensionen. Tråkigt att du tycker det blev aningen dyrt. Trots att du fick en offert med fast pris innan vi började arbetet och visste vad det skulle kosta. Orminge Måleri AB
    2020-01-12
    Jättenöjd över resultatet både med hallen och med trappan.
    2019-11-26
    Hej!

Jag är mycket nöjd med utförandet av arbetet.Men en liten väggsnudd (intill kylskåpet)) blev inte målad? Kanske ingick det inte i avtalet? Dock kan jag absolut rekommendera Orminge Måleri.

MVH Vera Harms,Saltsjöbaden
    Hej Vera.
    Tack för din rekommendation.
    Om vi har råkat missat nån väggsnutt så får du gärna höra av dig direkt till oss.
    Så fixar vi självklart till det, Men det är något som vi inte fått kännedom om och därför inte kunnat åtgärda.
    Med vänlig hälsning/ Robert Milland (Orminge måleri ab)
    2019-11-15
    Tapetsering och målning. Bra dialog och bemötande och fint slutresultat.
    2019-10-05
    Både min fru och jag är helt nöjda med det arbete som Orminge Måleri utfört hos oss. Kontakten kring uppdraget var smidig och trevlig, så vi har redan tipsat vidare till bekanta om företaget. Och vi skulle vid behov själva åter vända oss till firman.
    2019-08-28
    Ordning och reda - kom dom utlovat och gjorde ett jättefint jobb!
    2019-08-27
    Orminge Måleri målade om vår villa utvändigt. Det blev jättefint, målarna var trevliga och måna om att vi som kunder skulle få det som vi ville ha det. Bara svenska målare, så inget problem med språket. Priset blev enligt offert, inget strul eller försök att salta räkningen. Vi kommer anlita Orminge Måleri igen nästa gång vi har behov!
    2019-08-26
    Önskade få hjälp med ommålning av husets fasader och ett smidesstaket. Ville få jobbet gjort före vintern. Blev kontaktad under semestern då de hade tid att göra jobbet. Underbart att börja hösten med att jobbet är klart! Det blev jättefint till vettigt pris.
    2019-06-28
    Anlitade Orminge Måleri för fasadmålning och vi är jättenöjda med arbetet. Utfört i tid, löste det som dök upp på smidigt sätt och väldigt bra och noggrant målat. Trevligt bemötande dessutom!
    2019-04-17
    Ommålning inomhus i ett fritidshus.
    Bra och personlig bemötande med mycket bra slutleverans
    både till tid och pris.

Jag rekommendera Orminge Måleri AB
    2019-04-15
    Trevligt bemötande, punktliga och mycket duktiga. Kan varmt rekommendera dem.
  • Ingrid M
    2019-04-15
    Fick bra kontakt med både Robert och sedan målaren som utförde jobbet. Och resultatet var helt perfekt! 👍😉
    2019-02-16
    Köpte väggmålning och tapetsering av Orminge måleri. Jobbet gjordes bra, fint och snabbare än överenskommet. Trevligt bemötande också.
  • Ida B
    2019-01-31
    Vi är supernöjda med både måleriet och hantverkarna. Topputförande och väldigt trevligt och professionellt bemötande där alla överenskommelser hölls. Vi rekommenderar starkt!
  • Lena E
    2018-12-22
    Målning och tapetsering av kök och hall.
    Jättetrevliga killar som gjorde ett proffsigt jobb. Vi är såå nöjda!
    God Jul och Gott Nytt År önskar vi Robert, Patrik och Mackan
    Lena och Lasse
    Östra Orminge
    2018-12-21
    Vi målade om vardagsrum/kök och hall. Vi fick direkt ett väldigt trevlig bemötande, proffsig hjälp och allt gick otroligt snabbt. Man märker att de är proffs vilket gav oss en väldig trygghet. Orminge Måleri AB är nu ombedda att ta sig an resten av vår lägenhet. Vi är mer än nöjda!
  • Anders B
    2018-12-21
    Robban med kollegor är duktiga, effektiva och trevliga. Jag har använt Orminge Måleri flera gånger och kommer göra det igen!
    2018-09-20
    Hej,

Vi köpte ommålning av huset. Det blev snyggt bra och i överenskommen tid och överenskommen kostnad.
    Hej Johan.
    Tack för recensionen & kul att ni är nöjda med vårt arbete.
    2018-09-19
    Positiv rakt igenom!
    Bra vid offertstadiet, duktiga och trevliga hantverkare, snyggt resultat, städade bra efter sig, snabb faktura som stämde med offerten, bra!

Möjligen kunde varit tydligare med när jobbet skulle börja
    Hej Bertil.
    Tack för din fina recension och att vi fick möjligheten att utföra arbetet hos dig.
    Vi försöker alltid att hålla rent efter oss. Det är också en del av arbetet =)

• Bo T
    2018-09-19
    Håller vad man lovar med bra resultat. Trevliga!
    Hej Bosse
    Tack för recensionen =). Värmer verkligen nu när det är kalla höstvindar på väg.
    Som så många gånger förr. Så är du alltid välkommen att höra av dig när det är dags för ommålning igen.

2018-09-18
    Bra utförda arbeten till överenskommet pris och tid
    Hej Andrzej.
    Tack för recensionen & att du är nöjd över våra arbeten.
  • Alar P
    2018-09-18
    Ommålning av lägenhet (100 kvm) inför inflyttning. Maskering, spackling och målning.
    Proffsigt bemötande och proffsigt utförande.
    Kravet var att arbetet skulle vara utfört till ett visst datum eftersom flyttlasset skulle in dagen därpå. Både tidsplanen och kostnadsberäkningen höll.
    Hej Alar.
    Tack för din fina recensionen.
    Att hålla tidsplan och kostnad är A&O för oss. Lika viktigt som att ha nöjda kunder.
    Hoppas ni trivs i er nymålade lägenhet.

2018-09-17
    Målning av fönster och dörrar var uppdraget. Trevlig kontakt, noggrant arbete, utmärkt resultat!
    Hej Urban.
    Tack för din fina recensionen =)
    Kul att du är nöjd över vårt arbete och att resultat blev enligt förväntan.

• Bernt E
    2018-09-17
    Jag anlitade Orminge Måleri AB för att måla om vårt radhus utvändigt. Fick redan vid första kontakten en mycket positiv inställning och det visade sig stämma hela vägen. Tydlig och väl specifiserad offert, trevliga medarbetare som gjorde det vi kommit överens om på ett utmärkt sätt och höll den tidplan som utlovats. Vi är jättenöjda med det arbete de har gjort och kan verkligen rekommendera Orminge Måleri.
    Bernt Erlandsson
    Hej Bernt.
    Stort tack för din fina recension om oss! Känns verkligen bra =)
    Nöjda kunder är det allra viktigaste för oss och när man läser ditt inlägg så känner man sig stolt över det arbete som har utförts.
    Välkommen åter när det är dags för nya målningsprojekt.