Alla kategorier Hyra bil Halland Halmstad P-A Bendt AB

Kristinehedsvägen, 302 44 Halmstad — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om P-A Bendt AB

• Jon
    Jon skrev om P-A Bendt AB
    Jag hittade en demobil hos Bendt Bil (P-A Bendt) som jag blev intresserad av. När köpet gjordes upp var bilen påställd. När bilen hämtades av mig en vecka senare var bilen plötsligt avställd. Då jag påtalade detta kompenserades jag med en full tank vilket dock inte motsvarade den skatt som jag sedan blev tvungen att betala då bilen ställdes på igen. När jag hämtade bilen var det vinter och eftersom jag köpt även fälgar och vinterdäck av Bendt Bil hade dessa monterats. Sommardäcken på fälg låg i däckpåsar inne i bilen då jag hämtade bilen. Jag kontrollerade inte fälgarna eftersom säljaren försäkrat mig om att bilen inte hade några som helst skador. När det blev dags att montera sommardäcken upptäckte jag att den ena fälgen var ordentligt skrapad. Detta kostade 1375 kr att åtgärda. Jag tyckte att Bendt Bil borde stå för den kostnaden men det tyckte inte Bendt Bil...
    Bilen jag köpte var en Bmw som kostade 408.000 kr. Nästa gång jag ska köpa bil, vilket förmodligen är om ca tre år, kommer jag inte vända mig till Bendt Bil. Hoppas de är nöjda med de småpengar som de lurade mig på för jag kommer inte att återkomma.
  • Calle
    Calle skrev om P-A Bendt AB
    Skulle köpa en bil (av privatperson) som var finansierad genom Bendt Bil och därmed lösa krediten på plats. Har sällan skådat otrevligare och mer oflexibelt kundbemötande, man betraktades som icke önskvärd.

Bilen uppvisade ett missljud och jag frågade "kundtjänsten" om de hade tid att låta en tekniker titta på den, klockan var kvart i stängning och all personal var kvar på plats. Detta gick dock inte för sig, utan det var "klockan sju imorgon bitti öppnar vi igen" som gällde, att jag kört 15 mil för att titta på bilen dög heller inte som argument. Fick dock tag på en servicekille ändå, som tittade på bilen helt utan kostnad, vilket jag är mycket tacksam för.

Sammanfattning, bra servicepersonal men uselt kundbemötande från kundtjänsten.

Kristinehedsvägen, 302 44 Halmstad