Parkster AB

1.2

17 omdömen om Parkster AB

Aurel C
Skrev om Parkster AB

företag som vill göra pengar på fullt sett . parkerad bilen 40min eftersom kom och avslutat parkering fick sen faktura på att jag parkerat bilen i sjukhuset i 4 dagar trots jag sa kan hämta bevis att jag aldrig hade bilen i 4 dagar. Gothia Inkasso är hand i hand med bluff företaget Parkster och andra som skapa pengar åt båda .

Ulrik R
Skrev om Parkster AB

SKANDAL!! Precis som övriga skriver här kommer det endast påminnelsefakturor, ingen första faktura med faktiska beloppet för parkeringen, i mitt fall 12 kronor. Istället kommer en påminnelsefaktura på 102 kronor. Det samma har hänt mig ytterligare någon gång tidigare. Dessutom har det samma drabbat min fru och detta är det enda företaget som det har hänt så började misstänka att det inte är en slump. Visar sig alltså att många är drabbade vilket tyder på att Parksters affärsidé är att helt enkelt blåsa kunder genom att...

Gustav K
Skrev om Parkster AB

Parkster skickar faktura till fel adress och lägger på orimliga Fakturaavgifter och Påminnelse avgifter. Parkering på 7 kr faktureras i verkligheten som 96 kr. Finns inga uppgifter i brev hur man överklagar fakturan när det är Parkster som klantat sig.

Gustav K och First-Name L gillar detta
Aya A
Skrev om Parkster AB

Helt värdelöst företag, skickar ut påminnelser hela tiden. Jätte sjukt att ALLA fakturor jag fått av dom är påminnelser? Hur fan kommer de sig? Ja ha inga problem med andra fakturor, allt stämmer på kontot me adress osv. Blir så frustrerad. Betalat dubbelt så mycket än va jag parkerat bil fan. Pågrund av deras ”påminnelser” helt otroligt

First-Name L och Gustav K gillar detta
MICHAEL H
Skrev om Parkster AB

Parkster är ett äkta blufföretag. Skrämmande affärsmetoder. Man påför faktureringsavgifter utan att meddela detta innan parkering. Företag som följer svenska faktureringsregler har 30 dagars betalningstid. Vad tillämpar Parkster? Jo, 20 dagar.... Lagen säger 30 dagar, Då vi som företag alltid tillämpar 30 dagar när vi själva fakturerar, och betalade efter dryg 20 dagar så blev det dröjsmålsränta på 15 öre. Detta slutade i att en parkering för 30 kr kostade 119 kr. Man skickade dessutom samma dag 2 st fakturor på olika belopp...

Erik Ronny Mikael C

Bluffföretag som påför massa avgifter som inget annat p-bolag har. 6 kr i p-avgift blev snabbt 95kr pga aviavgift, mm

EDDIE N
Skrev om Parkster AB

Bluffföretag som påför massa avgifter som inget annat p-bolag har. Kommer du inte upp till tillräckligt hög summa så skjuter de fram betalningen tills du får en förseningsavgift. Vill du betala i tid så är det aviavgift. Skojare

Marcos W
Skrev om Parkster AB

Gör dig beredd på att bli grundlurad av detta blufföretag! De har aviavgifter som gör att en parkering på 5 kr blir en fysisk räkning på 34kr utan att detta tydligt informeras om. Vem skickar fysiska räkningar idag på småbelopp? Jo de som har som affärsidé att tjäna pengar på aviavgifter och påminnelseavgifter! Skitförertag! De som jobbar här måste vara extremt stolta! Not!

Amar M
Skrev om Parkster AB

Inte värd en stjärna ens. Fick en bot trots man betalat parkeringen på rätt zon. Kan tyvärr inte publicera bild här men skylten var framför min bil. Jag angav rätt zonkod. De hänvisar till zon koden 1026 som inte ens finns i gbg enligt deras app. Dessutom är pappersfakturan typ 40kr med en betalningstid på 8dagar. Skit företag

Gustav K och Marcos W gillar detta
Jonathan Marcel Edward V

Bluff företag som förmodas drivas av fd gangsters efter en "du klarar det!"- kurs från arbetsförmedlingen. Undviker konsekvent alla parkeringar med deras betalalternativ och har sparat mkt huvudvärk sedan dess.

Gustav K och Marcos W gillar detta
Sohail M
Skrev om Parkster AB

Oeriöst företag med fula faktura rutiner som lurar kunder på pengar. Helt ofattbart att man anförtror detta företag att ha monopol på vissa parkeringsormråden. VARNING!

Erik M
Skrev om Parkster AB

Hur kan göra så mycket fel, Parkster kan... Jag parkerade och betalade med Parkster-appen. Men eftersom beloppet bara var på 21 kr (under gränsen på 25 kr för faktura) så fick jag mail om att Parkster inte skulle skicka faktura den innevarande månaden. Månaden därpå så väntade dom inte längre utan skickade då en faktura - men med snigelposten, inte via mail. Snigelposten, som bärs ut av brevbäraren, gick så långsamt så när jag fick fakturan då hade den redan förfallit. Varför skickar man fakturan med snigelpost...

Gustav K och 2 andra gillar detta
Bo S
Skrev om Parkster AB

Under all kritik v.g kundhantering. Problem med utskick av originalfakturor, genererar utskick av påminnelsefaktura till oss kunder, som man helst betalar då det finns en överhängande risk att den går vidare till inkasso. Att man sen inte kan få tillbaks påminnelseavgiften känns ännu sämre. Även fast dom känner till att dom gjort fel, nekas man upprättelse, och retur av påminnelseavgiften. Helt ofattbart att ni med vilja utsätter er för denna dispyt, och därmed äventyrar ert renommé som företag.

Wesam A
Skrev om Parkster AB

Tack för hjälpen Betalningen är tydligen schemalagd till en dag efter att fakturan gått ut och nu har jag fått en påminnelsefaktura på +60:-. Vad är det här för bluff? Dagen innan originalfakturan gick ut betalade jag, det t.o.m står i ert system! "En betalning för den här fakturan kommer snart att dras från ditt konto." Det borde inte skickas ut en påminnelse då eftersom jag aktivt gjort allt jag kan.

Susanne L
Skrev om Parkster AB

Skickar ut fakturorna så sent att man inte hinner betala.

Björne S
Skrev om Parkster AB

Stark avrådan!! Sämsta bolaget och jag avråder alla från Parkster och dess app. Rent kriminella faktureringsmetoder. Verkligt kundfrånvänd kundservice funktion. Stark avrådan mot Parkster!! Nej, ni har ej lyckats bringa klarhet i frågan, jag vet att ni kommer att svara att ni besvarat min reklamatio. Ni har bara ytterligare visat en kundfrånvänd attityd och avsaknad av kundfokus samt bristfälliga faktureringsmetoder med syfte att utverka avgifter och andra påslag istället för att utföra er grundaffär på ett seriöst sätt, dvs ta betalt för parkering.

Henrik P
Skrev om Parkster AB

Fick en faktura på 43:- varav det faktiska priset på parkeringen var 14:-, med andra ord så var fakturan var dubbelt så dyr som parkeringen. Sen står det klart och tydligt "inga extra kostnader" i deras reklam vid automaterna. Är ju bara skrattretande. Akta er för detta bluff företag!

Gustav K och 2 andra gillar detta