Alla kategorier Dator Skåne Lund Parkster AB

1.7 i betyg av av 6 omdömen

Läs vad 6 kunder tycker om Parkster AB

• 2019-01-28

Erik Magni skrev om Parkster AB
    Hur kan göra så mycket fel, Parkster kan...

Jag parkerade och betalade med Parkster-appen. Men eftersom beloppet bara var på 21 kr (under gränsen på 25 kr för faktura) så fick jag mail om att Parkster inte skulle skicka faktura den innevarande månaden.

Månaden därpå så väntade dom inte längre utan skickade då en faktura - men med snigelposten, inte via mail. Snigelposten, som bärs ut av brevbäraren, gick så långsamt så när jag fick fakturan då hade den redan förfallit.

Varför skickar man fakturan med snigelpost när dom har min mailadress??? Mail blir inte försenade som snigelpost kan bli!!!

Jag betalade fakturan men några dagar senare fick jag en ny faktura igen. Den här gången med en fördröjningsavgift. Jag betalade den med trots att jag inte hade begått något fel. Några dagar efter att jag hade betalt så fick jag en tredje faktura för samma parkering. Samma dag fick jag en utbetalning från Parkster. Dom både krävde mig på pengar samtidigt som dom betalade ut pengar till mig!!! Vad ska jag göra, hämta ut pengarna och samtidigt betala in dom, eller vad ska jag göra???

Givetvis försökte jag kontakta deras kundtjänst. Men det var lättare än sagt. Jag ringde utan att komma fram, skickade mail utan att dom hörde av sig (bara ett automatsvar "vi har tagit emot ditt ärende"...). Efter mailet så kom ett mail som beskrev att dom hade haft stora problem med fakturor. Dom skyllde på att CityMail hade varit långsamma och erkände att i vissa hade fakturorna redan hade förfallit, precis som i mitt fall som jag hade påpekat i mail till dom.

Trots allt strul som dom själva hade skapat så hävdade dom att jag skulle betala förseningsavgiften och jag fick aldrig några pengar tillbaka.

Riktigt uselt Läs mer
  • Bo S

2019-01-27

Bo S skrev om Parkster AB
    Under all kritik v.g kundhantering. Problem med utskick av originalfakturor, genererar utskick av påminnelsefaktura till oss kunder, som man helst betalar då det finns en överhängande risk att den går vidare till inkasso.

Att man sen inte kan få tillbaks påminnelseavgiften känns ännu sämre. Även fast dom känner till att dom gjort fel, nekas man upprättelse, och retur av påminnelseavgiften. Helt ofattbart att ni med vilja utsätter er för denna dispyt, och därmed äventyrar ert renommé som företag. Läs mer
  • Wesam A

2019-01-03

Wesam A skrev om Parkster AB
    Tack för hjälpen
    Betalningen är tydligen schemalagd till en dag efter att fakturan gått ut och nu har jag fått en påminnelsefaktura på +60:-. Vad är det här för bluff? Dagen innan originalfakturan gick ut betalade jag, det t.o.m står i ert system!

"En betalning för den här fakturan kommer snart att dras från ditt konto."

Det borde inte skickas ut en påminnelse då eftersom jag aktivt gjort allt jag kan. Läs mer
  • Susanne L

2018-08-30

Susanne L skrev om Parkster AB
    Skickar ut fakturorna så sent att man inte hinner betala. Läs mer
  • 2018-03-06

Björne S skrev om Parkster AB
    Stark avrådan!!
    Sämsta bolaget och jag avråder alla från Parkster och dess app.
    Rent kriminella faktureringsmetoder.
    Verkligt kundfrånvänd kundservice funktion.
    Stark avrådan mot Parkster!!

Nej, ni har ej lyckats bringa klarhet i frågan, jag vet att ni kommer att svara att ni besvarat min reklamatio. Ni har bara ytterligare visat en kundfrånvänd attityd och avsaknad av kundfokus samt bristfälliga faktureringsmetoder med syfte att utverka avgifter och andra påslag istället för att utföra er grundaffär på ett seriöst sätt, dvs ta betalt för parkering. Läs mer
  • 2016-12-24

Henrik P skrev om Parkster AB
    Fick en faktura på 43:- varav det faktiska priset på parkeringen var 14:-, med andra ord så var fakturan var dubbelt så dyr som parkeringen. Sen står det klart och tydligt "inga extra kostnader" i deras reklam vid automaterna. Är ju bara skrattretande. Akta er för detta bluff företag! Läs mer