Alla kategorier Kläder Stockholms län Stockholm Norrmalm Paul & Friends Fashion AB

Paul & Friends Fashion AB

Hamngatan 18-20, 111 47 Stockholm — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Paul & Friends Fashion AB

• Fredrik skrev om Paul & Friends Fashion AB
    Paul and Friends är en butik med ett väldigt coolt och eget utbud men dessvärre handlar jag inte där längre.

Innan en viss händelse var det annorlunda.

Jag var under ett tag helt frälst och handlade nästan uteslutande alla mina kläder där.

Men efter att kvalitén brustit på ett av deras egns Paul and Friends, 5 000 kronors-plag, en vinterrock som tyget gick sönder på innan samma vinter som jag köpte den för så blev jag ganska upprörd och väldigt besviken och slutade handla där.

Jag köpte en ny rock, faktiskt det som jag stod och valde mellan den gången jag valde Paul and Friends rocken.
    Den håller fortfarande nästintill "ny- kvalité" ännu idag.

Även mina vänner som för första gången visade mig butiken blev smått chockade och sa det måste vara ett måndagsexemplar och att dem säkert kunde lösa det.
    Jag som dock aldrig reklamerat någonting tänkte att "hur ska man reklamera någonting som jag har använt" och kände helt enkelt inte till mina rättigheter, men när jag pratade med butikspersonalen i en annan butik och dem fick se plagget så tyckte dom det var ett solklart reklameringsfall.

Det tyckte inte Paul and Friends. Utan försökte istället sälja på mig ännu en rock för halva priset av "goodwill" men det tackade jag nej till, även om jag gladeligen skulle återgått till att handla i deras butik och köpt mina kommande plagg om det som hände med min rock faktiskt inte var att förvänta av deras plagg.

Sedan har jag såklart produkter från Paul and Friends som faktiskt har hållit bra kvalité och som jag gärna använder idag. Kanske ett hårt betyg, men ingen av mina 5 000 kronors rockar har gått sönder som denna har gjort, trots samma eller liknande utformning. Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Paul & Friends Fashion AB
    Snygga, avskalade herrkläder och oftast trevligt bemötande.

Men, gällande reklamationer saknar de tyvärr den kundtillvändhet som är självklar när man säljer high-end-varor. Det ger trogna kunder.

Att bara få standardfraser till svar när man är missnöjd med kvalitén duger inte. Även om man inte tillfullo delar kundens åsikt vinner man så mycket på att ge missnöjda kunder ett erkännande istället för att bara slå ifrån sig.

Så onödigt. Jag är stamkund sedan länge och vill ju egentligen handla hos dem. Vilket tyvärr det blir mindre av framöver. Läs mer
  • Leon
    Leon skrev om Paul & Friends Fashion AB
    Här har jag handlat i över tio år och måste säga att affären har hållt en konstant hög kvalitet över åren. Här hittar du förutom det egna märket Paul & Friends som mest utgörs av tröjor och skjortar av lite mer slimmad typ även ett stort sortiment av Acne-jeans samt utvalda Yoshi Yamamoto, Carhartt, Duffer, Marc Jacobs och Viktor Rolf. Du hittar också accessoarer som väskor, plånböcker, solglasögon, smala slipsar samt ett begränsat skoutbud och randiga strumpor.
    Det som säljs på Paul & Friends är inte det trendigaste utan mer av tidlös karaktär. Det är inte billigt heller, men köper du basplagg här, som t.ex. en svart ulltröja från P&F så kan du ha den i tre år utan att den tappar form eller färg, givet att du inte går upp i vikt förstås. Kläderna på Paul & Friends ÄR av smal/slimmad karaktär, så är man kraftig passar nog kläderna inte så bra. Läs mer
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Paul & Friends Fashion AB
    Paul & Friends är en av guldgruvorna på NK. Otroligt trevlig och kunnig personal och sortimentet är noga utvalt. Killar som ligger bakom Paul & Friends är otroligt passionerade i det de gör vilket speglar butiken. Det var tex här som Carin Wester började designa.. Läs mer
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Paul & Friends Fashion AB
    Här finner du den perfekta presenten till pojkvännen med schysst smak. Trevlig och kunnig personal som gör att man gärna köper något extra. Kvalitén är ruggit bra och hur kan man inte älska en butik som har super sköna grejer från Marc Jacobs:) Inget buget allternativ dock! Läs mer
    Jonas F gillar detta

Bästa kläderna i Stockholm: