Pick Up Storage

Pick Up Storage

www.pickupstorage.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till Pick Up Storage! Låt oss ta hand om din flytt och förvaring! Vi hämtar, förvarar och levererar dina möbler så att du kan fokusera på att göra annat. Nej, vi är verkligen inte ett vanligt magasineringsföretag. Det som skiljer Pick up Storage är våra anläggningar som är galet högteknologiska, vår höga, pålitliga...

155 omdömen om Pick Up Storage

Sedan starten hos Reco 2020

Mia S
Skrev om Pick Up Storage

Enkelt och snabbt med trevligt bemötande.

Svar från Pick Up Storage

Tack Mia för omdömet. Roligt att höra!

Marta P
Skrev om Pick Up Storage

The service provided prior to the move and on the day of the move was very good. Unfortunately after everything was taken from the apartment, I could not get in touch with the company. Tried calling, sending emails but got no reply. If not the fact that the company was recommended to us by our friends I would be worried about our belongings and if we will ever see them again.

Svar från Pick Up Storage

Hi Marta, I'm glad to hear that some parts of the service you experienced have been satisfactory. Unfortunately, it's regrettable that we didn't manage to meet all of your expectations. I want to assure you that we take good care of your belongings. If you have specific reasons for your concern, I would be happy to hear them, as they are not evident in your correspondence. By the end of February, our customer service was under significant strain due to a high volume of phone calls and tasks, resulting in our inability...

Tatiana S
Skrev om Pick Up Storage

Jag har köpt flytt, magasinering och flyttstädningen (ett annat bolag som de samarbetar med). Kommunikation: jag upplever Pick Up Storage som snabba i sina mailsvar och mycket tydliga i sin kommunikation. Flytten: Mycket effektiva i flytten och packar ditt bohag varsamt. Räknar ut på millimetern så allt får plats och inte tar upp onödigt med volym. Prisvärt bolag, mycket hjälpsamma och fick bra bemötande.

Svar från Pick Up Storage

Hej Tatiana, stort tack och roligt att höra.

Fredrik P
Skrev om Pick Up Storage

Grym service från start till mål. Otroligt trevliga killar som skötte magasinering och väldigt duktiga.

Svar från Pick Up Storage

Hej Fredrik, stort tack för de vänliga orden. Glad alla hjärtans dag från team Pick up!

Hans Krister A

Perfekt service med trevliga och hjälpsamma killar. / Krister

Svar från Pick Up Storage

Tack så mycket för den fina omdömet. Det uppskattas! Vår målsättning är att alla våra kunder ska känna samma sak och det är därför som vi utför ett konstant förbättringsarbete.

David F
Skrev om Pick Up Storage

Jag kan varmt rekommendera Pickup Storage. Vi fick ett skräddarsytt förslag utifrån att delar av vårt bohag skulle förvaras på storage och resten skulle flyttas till ett mellanboende under renoveringen av vårt nya hem. Mycket prisvärt och verkligen världens trevligaste gäng. Det betyder mycket när alla gör det lilla extra för en när man ska flytta från sitt hem som betytt mycket och man ska ut på nya äventyr. Vi blev verkligen väl omhändertagna.

Ester B
Skrev om Pick Up Storage

Superbra service med lyhörd personal både Kristoffer och Cecilia gjorde, en annars stressig flytt, till en trevlig upplevelse! Tack

Ester P
Skrev om Pick Up Storage

Mer nöjd kan jag inte vara! Kristoffer från PickUp Storage var väldigt professionell och skötte hämntingen exemplariskt. Tog väl hand om ömtåliga prylar och artiklar och allt gick väldigt snabbt och smidigt. 25-28 lådor hämtades från 3e våning på ett snabbt och effektivt sätt. Cecilia från kundtjänst hjälpte också med bokningen dagen innan och var väldigt hjälpsam

Matilda F
Skrev om Pick Up Storage

Mycket snabb och smidig återkoppling gällande faktura och betalning. Tydliga villkor. Mycket nöjd!

Björn Folke A
Skrev om Pick Up Storage

Suveränt snabb & flexibel service, hantering, upphämtning och omhändertagande av våra saker, trots diverse skrymmande och absolut inte "kubiska" / lådformade prylar. Uppskattas speciellt Mycket bra att prata med och villiga till lite ovanliga & flexibla lösningar. /Björn

Johanna R
Skrev om Pick Up Storage

Snabba, proffsiga som hämtade snabbt och var trevliga. Supernöjd med denna hämtning till förråd. Också glad över snabb service i bokning av förråd och hämtning. Tack!

Svar från Pick Up Storage

Stort tack för ditt omdöme och roligt att höra att du är nöjd!

Arne Ingemar T
Skrev om Pick Up Storage

Mer nöjd än jag är kan man inte vara. Toppenbra! Att flytta är både stressigt och ångestladdat men kundtjänstens lugna och sakliga infon gör gott. Killarna som kom och gjorde jobbet var fantastiska. Sympatiska och trevliga. Snabba, varsamma och effektiva. Kunde verkligen sitt jobb. Jag kan verkligen rekommendera Pick Up Storage.

Svar från Pick Up Storage

Hej Arne, tack snälla för de rara orden. Det värmer! Det är en glädje att få hjälpa dig! GOD JUL!

Barbro L
Skrev om Pick Up Storage

Serviceminded, prisvärt, trevligt bemötande.

Svar från Pick Up Storage

Stort tack för att du tagit dig tid att skriva några ord om oss. Det uppskattas enormt mycket!

Ninos G
Skrev om Pick Up Storage

Smidiga och lösningsorienterade, rekommenderas starkt!

Emelie M
Skrev om Pick Up Storage

Mycket trevlig personal och bra bemötande både i kontakt med kundtjänst och med den personal som hämtade/lämnade våra möbler. Anlitar gärna igen!

Svar från Pick Up Storage

Roligt at höra. Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva ett omdöme.

Janne K

Ny kund, men så här långt har alla överenskommelser och avtal hållits till 100%

Jessica B
Skrev om Pick Up Storage

Kom på utsatt tid och var lyhörda för önskemål på plats. Nöjd

Peter N
Skrev om Pick Up Storage

Superbra, billigt och supertrevliga!

Svar från Pick Up Storage

Hej Peter, tack för ditt omdöme. Det är alltid roligt att höra att våra kunder är nöjda. Trevlig vecka önskar vi på Pick up Storage.

Hans N
Skrev om Pick Up Storage

Supertrevlig personal. Bra service. Bra priser. Enkelt och snabbt! Skitnöjd.

Svar från Pick Up Storage

Tack Hans, Roligt att höra! Trevlig vecka önskar vi på Pick up Storage.

Jenny C
Skrev om Pick Up Storage

Snabbt och proffsigt. Trevligt bemötande, kan rekommendera.

Svar från Pick Up Storage

Stort tack för ditt omdöme och roligt att höra att du är nöjd!

Elin F
Skrev om Pick Up Storage

Snabbt, effektivt och ett trevligt bemötande. Rekommenderas varmt!

Elve H
Skrev om Pick Up Storage

Grymt bra lösning för en stad som Stockholm. Pick Up storage med sitt arkiv gör hela flytt processen betydligt enklare när allt inte går enligt planen.

Svar från Pick Up Storage

Stort tack för ditt omdöme! Välkommen tillbaka!

Lena J
Skrev om Pick Up Storage

Superbra utfört arbete och trevligt bemötande trots en bäddsoffa som trilskades och var svår att hantera. Dessutom prisvärt!! Får mina bästa rekommendationer!

Svar från Pick Up Storage

Hej Lena, stort tack för omdömet.

Sven S
Skrev om Pick Up Storage

Mycket bra utfört uppdrag! Trevliga och hjälpsamma killar! De var snabba och klara inom utsatt tid.

Ellen A
Skrev om Pick Up Storage

Supertrevliga, hjälpsamma och effektiva! Fick ett jättefint bemötande och de tog hand om alla mina saker på ett kick! Rekommenderar!

Maria Å
Skrev om Pick Up Storage

Är kund sen flera år och är lika nöjd varje gång. Pick up storage är punktliga, proffsiga, försiktiga och effektiva. I veckan hämtade de alla utomhus möbler och dynor för vinterförvaring på mindre än 30min. Har använt dem både för packning och flytt av ett helt hus, återkommande vinterförvaring av utemöbler och långtidsförvaring för mindre parti möbler. Kan varmt rekommendera dem till alla. Maria

Sara B
Skrev om Pick Up Storage

Mkt bra bemötande och effektivt arbete. Smart lösning som alla vinner på!

Svar från Pick Up Storage

Hej Sara, stor tack för ditt omdöme och roligt att höra att du är nöjd!

Annika N

Fungerade alldeles utmärkt 😊👍

Svar från Pick Up Storage

Hej Annika, stort tack! Det uppskattas verkligen!

Sylvia H
Skrev om Pick Up Storage

Dom är topp på alla sätt och vis

Svar från Pick Up Storage

Hej Sylvia, stort tack för ditt omdöme. Jätteroligt att höra!

Margitta W
Skrev om Pick Up Storage

Mycket proffsigt och trevligt bemötande.

Flyttkalle A
Skrev om Pick Up Storage

Om du kommer själv ( med 1-2 bilar) till förrådet så kanske allt funkar bra. Vi fick vänta på vår tur i flera timmar och det krockade hela vår dagens schema och leveranser. Det har kostat oss flera tusen kronor i form av kund rabatter och onödiga personal kostnader. Kommer tyvärr inte använda oss av denna lagring tjänst. Dock trevliga.

Svar från Pick Up Storage

Hej Flyttkalle, Vi beklagar att er första upplevelse inte motsvarade era förväntningar. Vi vill gärna ta tillfället i akt att förklara vår situation. När ni anlände tidigt på morgonen utan förvarning var vi tvungna att prioritera de kunder som hade bokat sina tider i förväg. Vi har tydligt kommunicerat våra regler, öppettider och den föreskrivna processen i det hyresavtal som skickades till er den 24/8. Vi är inte en typisk Self Storage-anläggning, vilket ni redan är medvetna om, och våra förråd kräver att vi använder...

Roger J
Skrev om Pick Up Storage

Upphämtning på fel tid. Dyr hämtning. Fel vid fakturering. Inte så prisvärt eller smidigt som man tror.

Svar från Pick Up Storage

Hej Roger, de här får du gärna förtydliga då det ni betalat är mindre än det ni fått offert på. Dock så är det din godman som varit vår huvudkontakt och om det råder kommunikationsbrist mellan er det kan inte vi råda över.

Staffan T
Skrev om Pick Up Storage

Rekommenderar Pick Up Storage varmt. Kunde inte ha valt ett bättre företag. Vi har magasinerat vår villa hos dem, fått hjälp med att flytta in och ut ur vårt temporära boende och in i vårt nya, våra barn har magasinerat sina bohag där. Vi har hämtat och lämnat saker hos dem flera gånger om. Har aldrig varit några problem. De är supertrevliga, hjälpsamma och väldigt smidiga att ha att göra med. Dessutom ett koncept där vi vet att våra saker förvaras i en box som är vår och inte ligger löst på någon hylla på ett höglager...

Svar från Pick Up Storage

Hej Staffan, ett jättestort tack för ditt omdöme och väldigt roligt att höra. Varma sommarhälsningar från Hela pick up gänget

Peter H
Skrev om Pick Up Storage

Jag kan helhjärtat rekommendera Pick Up Storage till alla som letar efter en smidig och stressfri flytt. Vi anlitade dem för att hjälpa oss med flytt och lagring av våra saker under vår bostadsbyte, och vi har varit extremt nöjda med hela processen. Från första stund har kommunikationen med företaget varit fläckfri. De svarade snabbt på alla våra frågor och vi kände oss alltid välinformerade och trygga med deras planering och hantering av våra ägodelar. Men det var inte bara den utmärkta kommunikationen som imponerade...

Svar från Pick Up Storage

Hej Peter, tack snälla för dina varma ord och rekommendationer. Vi blir sååå glada av att höra detta och vår målsättning är ALLTID att hjälpa kunden och göra er magasinering och flytt så smidig som vi bara kan. Varma sommarhälsningar Pick up gänget

Anita D
Skrev om Pick Up Storage

Hämtningen av mina föremål gick galant. Killarna som packade och transporterade till förråden jag hyrt var jätteduktiga

Svar från Pick Up Storage

Hej Anita, stort tack för ditt omdöme och jätteroligt att höra!

Martin M

Trevliga, effektiva, duktiga.

Svar från Pick Up Storage

Hej Martin, stort tack för ditt omdöme! Vi blir alla upplyfta när vi får höra att vi gör ett bra jobb och att våra kunder är nöjda! Så stort tack igen!

Håkan L
Skrev om Pick Up Storage

Enkelt att få kontakt och prisuppgift. Smidigt att lämna saker till förvaring.

Svar från Pick Up Storage

Hej Håkan, stort tack för ditt omdöme! Glad sommar!

Amina H
Skrev om Pick Up Storage

En mycket bra lösning för att bevara sina värdefulla ägodelar! Ett mycket tryggt, seriöst och behjälpligt företag och personal. De är alltid hjälpsamma och tillgängliga , tillmötesgående och ett fint företag som jag varmt kan rekommendera till alla som behöver förvara sina saker, eller annat. Med vänliga hälsningar, Amina Hadrovic

Svar från Pick Up Storage

Hej Amina, stort tack för ditt fina omdöme. Uppskattas enormt mycket!

Birgitta D
Skrev om Pick Up Storage

Snabbt och smidigt att få både magasinerat och hjälp med hämtservice. Skönt att slippa hyra förråd och bärhjälp separat. Dessutom oerhört trevligt bemött av både kontoret och personalen på plats. Rekommenderar starkt!

Svar från Pick Up Storage

Hej Birgitta, stort tack för ditt omdöme och roligt att höra att du vill rekommendera oss :). Soliga hälsningar!

Agneta B
Skrev om Pick Up Storage

Hej, Än så länge har allt gått mycket smidigt och bemötandet varit mycket bra. Avvaktar dock slutomdömet till efter flytten av bohaget till lägenheten.

Svar från Pick Up Storage

Tack för ditt omdöme och roligt att höra att du hittills är nöjd. Vi är övertygade om att du kommer vara lika nöjd när du får tillbaka ditt bohag :).

Nanostone A
Skrev om Pick Up Storage

Riktigt bra service och väldigt tillmötesgående

Svar från Pick Up Storage

Hej, stort tack för ert omdöme! Kul att kunna få hjälp till!

Anastassia A
Skrev om Pick Up Storage

Toppen bemötande, vi är jätte nöjda! Stort tack till Fredrik!

Svar från Pick Up Storage

Kul att höra! Tack så mycket för ett gott samarbete!

Kent G
Skrev om Pick Up Storage

Superbra! Kan inte säga annat, överträffade våra förväntningar

Svar från Pick Up Storage

Tacksnälla! Väldigt roligt att höra!

Christer L
Skrev om Pick Up Storage

Från första kontakten för flera år sedan, känns personalen som nära vänner. Aldrig annat än perfekt service, år efter år.

Svar från Pick Up Storage

Tack snälla Christer! Alltid lika trevligt varje gång vi får äran att hjälpa dig!

FlyttGiganten

Fungerar utmärkt Flexibla och tillmötesgående

Anna Carin W
Skrev om Pick Up Storage

Vi fick hjälp med emballering, hämtning och förvaring med kort varsel. Fungerade fantastiskt bra och smidigt när de väl var på plats! Det som drar ner betyget något var att de inte hörde av sig med offert trots att vi skickat in en intresseanmälan. Vore också bra att få en kostnadsestimering innan på packmaterialet baserat på det som ska packas - inte bara en prislista. Totalt sett fungerade det över förväntan :)

Svar från Pick Up Storage

Hej Anna Carin, stort tack för ditt omdöme och roligt att höra att hämtningen gått bra. Vad jag kan se så har du fått offert med kostnadsberäkning. Den 10 feb skickade vi ut ett mejl med rubriken " Tack för att vi får lämna offert!". Om du går in i det mejlet du fick den 10 feb så finns det en offert bifogad i pdf-format tillsammans med våra övriga dokument så som bohag 2010, yrkestrafikuppgifter etc. Hoppas att du fått lite mer klarhet. Tack än en gång för ditt omdöme!

Ylva H
Skrev om Pick Up Storage

Jag fick en dubbel faktura i somras som jag betalade efter att haft en bisarr diskussion med företaget som tar hand om fakturorna. Nu har jag fått en högre månadsfaktura, utan någon information.

Svar från Pick Up Storage

Hej Ylva, tråkigt att du känner som du gör. Vet inte riktigt vilken fakturadiskussion du menar. Kan det ha varit med Fortnox som tar hand om våra fakturor? Jag kan nämligen varken se något mejl eller registrerat telefonsamtal hos oss från dig som avser en faktura. Väldigt ledsen om du fått en dålig upplevelse. Anledningen till att du senaste månaden fått en förhöjd månadsfaktura än tidigare beror på att vi hämtade upp mer saker hos dig den 29 november. Med en ökad förrådsyta kommer en ökad hyra. Hoppas du fått en bättre förståelse.

Adnan R
Skrev om Pick Up Storage

Snabbt, smidigt och prisvärt. Trevlig personal. Helt klart ett lyckat samarbete.

IDA L
Skrev om Pick Up Storage

Rekommenderat starkt, använt mig av pick up storage vid två tillfällen för flytthjälp, emballering och magasinering. Noggranna och effektiva, känns tryggt!

Ari W
Skrev om Pick Up Storage

Flexibelt och smidigt och pålitligt.