Pick Up Storage

Välkommen till Pick Up Storage!

Låt oss ta hand om din flytt och förvaring! Vi hämtar, förvarar och levererar dina möbler så att du kan fokusera på att göra annat.

Nej, vi är verkligen inte ett vanligt magasineringsföretag. Det som skiljer Pick up Storage är våra anläggningar som är galet högteknologiska, vår höga, pålitliga servicenivå och vårt helhetskoncept – ett företag är allt du behöver.

Vi lockar inte med låga priser för att sedan lägga på osynliga tilläggsavgifter för administration och dylikt. Vi gör det enkelt för dig att flytta och magasinera dina saker oavsett om det handlar om en liten eller stor flytt.

Vi fastställer pris och du slipper tänka på vilken förrådsstorlek du behöver - det är upp till oss.

Läs vad 94 kunder tycker om Pick Up Storage 2

• Sonjakatarinaelisab B
    2022-08-07 Verifierad kund
    Ett proffsigt jobb med att demontera packa och flytta ett hem på 300m2. Efter flytt ordnade ni också flyttstädning. Allt detta skedde på tre dagar. Ett helt fantastiskt jobb!
    2022-06-10 Verifierad kund
    Fantastiskt duktiga alla.Uppfyllde alla förväntningar..
    2022-05-02 Verifierad kund
    Jag fick en bra kontakt inför planering och utförande.
    Killarna kom i tid, t.o.m. före utsatt tid (ringde först och kollade att det var ok). Bra samarbete och de emballerade enl överenskommelse, och packade och bar ner alla mina grejor 1,5 trappa utan hiss till de två containrarna till sista cm, allt fick plats! Supernöjd!
    2022-05-01 Verifierad kund
    Snabb kontakt och smidig hjälp vid packning av förråd.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande vid beställning av magasinering vid renovering av källare. Källarförråden tömdes på saker som magasinerades hos Pick Up Storage och återflyttades till respektive förråd då renoveringen var klar. Vi fick snabb återkoppling på våra frågor. Jättetrevlig personal som arbetade mycket bra och effektivt. Rekommenderas starkt.
    Hej Birgitta,

stort tack för erat omdöme. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er!
    2022-02-11 Verifierad kund
    Två unga lite trötta killar möter upp utan att ha med sig beställt emballage vid upphämtning och förvaring av bohag under ombyggnation. Lovar att inget skall hända bohaget vid transporten och att de sätter på beställt emballage på de utvalda sakerna vid ankomst till lagret. När sakerna levereras tillbaka till hemmet igen, av samma killar, är bäddmadrassen skitigt, resårbotten skitig och en lampa är sönder (som man säger sig inte ha ansvar för).
    En totalt misslyckad leverans av den tjänst man säljer..
    Jag har fortfarande inte fått svar för hur kompensationen skall se ut utan man ringer, ifrågasätter och är allmänt otrevlig mot mig som kund som fått tillbaka skitiga och trasiga saker. Att jag själv får tjata över att få svar ang. kompensation är över mitt förstånd.
    Varför löser man inte bara sin misslyckade leverans och ser till att jag som kund i alla fall i slutändan kan känna att det här blev trots allt ok.
    Kommer aldrig anlita Pic Up Storage igen och inte heller rekommendera det vidare. Om kompensation inte ges för ovan kommer jag att ta ärendet vidare.
    Hej Pernilla,

tråkigt att din upplevelse inte varit bra och det beklagar vi. Vi försöker alltid hantera sakerna varsamt men det finns alltid risk för skada vid oemballerade föremål i en flytt och magasinering. För att undvika skador rekommenderar vi ALLTID att emballera och skydda föremålen. Våra killar uppmanade dig på plats att emballera lampan men du packade istället ner den i en svart sopsäck.

Vi beklagar verkligen att våra killar missade att ta med sängskydd hem till dig som gjorde att sängen fick fläckar vid flytten. Det tar vi självklart på oss och har därför redan kompenserat dig och erbjudit dig en möbeltvätt. Vi utgår alltid från marknadsvärdet. Då IKEA-sängen är gammal och från ett sortiment som slutade att säljas 2018 är marknadsvärdet väldigt lågt. Därför tycker vi att det är bättre att skicka den till möbeltvätt men detta tackade du nej till.

Pick up Storage
    2022-01-08 Verifierad kund
    De kontakter jag har haft med företaget hittils, har varit positiva.
    Känns hoppfullt att funktionen kring magasineringen skall fungera bra även framöver/Lena
    2022-01-03 Verifierad kund
    Tre st grymma killar kom och hämtade vårt bohag och kört iväg till storage i väntan på att vi får tillträde till vårt nästa boende. Snabbt, effektivt och smidigt. Vi upplevde att de var varsamma om våra saker och packade in och emballerade där det behövdes. Grymt!
    2021-12-07 Verifierad kund
    Lätt att beställa- bra hämtning.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Två riktigt trevliga killar hämta upp lite flyttkartonger och förklarade hur allt skulle gå till och sedan betalas. Inga konstigheter!
    Stort tack för ditt omdöme! Pick Up Storage
    2021-12-01 Spontant omdöme
    I couldn’t be happier!

Eight months ago I had to move and store a lot of belongings of mine.
    Looking around and comparing prices I found Pick up Storage and for the prices and the service they offered I was almost afraid of a scam: “too good to be true”.
    Well, it was “more than too good” and absolutely “true”!
    We arrange the time and they picked my things up.
    I arranged a period that then I prolonged without any issues and just yesterday I got everything back in perfect conditions on my flat.
    Two polite men made in less than fifty minutes three floors without elevator carrying up with care more than fifteen boxes, one heavy table, carpets and a big bed.
    I offered my help but they didn’t want it.

The customers service and the logistics are managed by Cecilia, a prepared, kind and fast professional.
    It sounds too much but the fact that in total I paid a bit less than a third of a an “offert” of Shurgard and that I didn’t need to rent a lorry and “break my back” made me overwhelmed.
    So, thanks again!
    Thank you Ruggero, for your very kind words. Its always our goal to be the best of the best and I am happy to hear that we succeeded :). Thanks a lot! Pick Up Storage
    2021-11-29 Verifierad kund
    Mycket trevlig personal och all kontakt var okomplicerad! Jag köpte flytt och magasinering.
    2021-11-25 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande som vi är helt nöjda med. Levde helt upp till våra förvändningar.

Vi har vårt arkiv hos där.
    2021-11-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande vid bokning via telefon.
    Flytten kändes oorganiserad , rörig och tyvärr var killarna inte så försiktiga med våra antika möbler.
  • Janne M
    2021-11-13 Verifierad kund
    Snabb och bra service,
    Bra pris på lagring med ,
    2021-11-09 Verifierad kund
    Hjälpsamma och trevliga! Toppen bra kundtjänst.
    Tack för omdömet! Pick Up Storage
    2021-11-08 Verifierad kund
    Trevlig och professionellt bemötande.
    Utförde arbetet effektivt och smidigt. Emballering av möbler för magasinering.
    Tack för omdömet! Pick Up Storage
    2021-11-04 Verifierad kund
    Profssig, jord-nära service. Man är lite korkad om man INTE använder sig av Pick Up Storage! 10/10 recommend!!
    Tack snälla för ditt fina omdöme. Vi instämmer helt :) Pick Up Storage
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Otroligt smidig paketlösning (flytthjälp & bohagsmagasinering). Proffsig, trevlig och glad personal! Kan varmt rekommendera denna flyttfirma.
    2021-10-26 Insamlad av företaget
    Det var enkelt att beställa tjänsten och genomförandet har varit smidigt så här långt, är nöjd!
    2021-10-26 Insamlad av företaget
    Beställde hämtning. Fungerade klockrent, punktliga, effektiva och trevliga att ha att göra med!
  • 2021-10-26 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service vid hämtning av möbler för magasinering.
    2021-10-25 Verifierad kund
    Världens trevligaste och mest lösningsorienterade team! Tack för fantastisk hjälp!
    Tack så mycket och roligt att höra! Pick Up Storage
    2021-10-17 Verifierad kund
    Överlag bra förutom betalning. De missade skicka faktura till mig (påstår att den kommit på mail vilket bevisligen inte hänt), och fick därmed faktura via inkasso. Dåligt hanterat med andra ord!
    Hej Caroline, tack för ditt omdöme och roligt att du är nöjd i sin helhet. Tråkigt att betalningen inte vara tillfredställande. Vanligtvis betalar våra kunder via vår betalningslösning Gocardless. De kunder som inte registrerar sina uppgifter via Gocardless hanteras via Fortnox. De påminnelserna som går ut innan inkassokravet går per automatik. Om du vill vara säker på att betalningen når fram skulle jag rekommendera dig att registrera dina uppgifter på Gocardless. Du hittar länken till registreringen i den orderbekräftelse du mottog vid bokning. Vill du i fortsättningen ha hyran på faktura rekommenderar jag dig att lägga till Fortnox finans som betrodd avsändare så borde detta gå problemfritt i fortsättningen.

Önskar en fin dag och tveka inte att höra av dig till oss om vi kan hjälpa dig på något sett!
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Toppenbetyg! Proffsigt och trevligt bemötande från första stund. Packning och hämtning gick väldigt smidigt!
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    Jag bokade in flytthjälp och förvaring av saker i sonens etta som har sålts. Vi hade packat i hop allt själva men behövde bärhjälp och förvaring då vi ännu inte har köpt någon ny lägenhet. Det var lätt att boka och smidigt när de hämtade . Trevligt bemötande ! Kan rekommenderas !
    Marianne Holmberg
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra tjänst. Jag var inne på några av konkurrenternas sidor och försökte förstå hur stort förråd jag behövde. Hos Pickupstorage behövde jag inte fundera. Väldigt skönt. På avtalad tid dök tre trevliga och effektiva killar upp och hämtade mina saker. Dessutom snabbt och bra bemötande hos kundservice när jag ställde några fråga. So far är jag en mycket nöjd kund.
    2021-09-22 Verifierad kund
    Cecilia på företaget helt underbar.Hon fixade så jag kunde magasinera mitt bohag smidigt.Grabbarna som kom ,väldigt trevliga.Har ännu inte avslutat min magasinering,så jag får återkomma i December med mitt helhetsintryck.Tack.
    2021-09-22 Verifierad kund
    Toppenservice o h så trevlig personal. Med andra ord utmärkt!
    2021-09-22 Verifierad kund
    Snabba trevliga och lätta att jobba med - Rekomenderas varmt!!!
    2021-09-11 Insamlad av företaget
    Super smidigt och bra. Blev lite hastigt med flytten och behövde en tid samma vecka och det var inga problem. Killarna som hämtade upp som både var flexibla, trevliga och snabba! Inga problem att ta med lite återvinningsgrejer heller. Allt som allt en positiv upplevse och rekommenderas.
  • Bahar K
    2021-09-11 Verifierad kund
    Snabb och trevlig personal. ......
    2021-09-08 Verifierad kund
    God kommunikation hela vägen, både inför jobbet och på plats.

De olika arbetsmomenten som efteråt syns på kvittot hade kunnat göras lite tydligare på förhand, så att kunden inte upplever det som att oväntade kostnader uppstått.

Väl utfört jobb, till mycket konkurrenskraftigt pris.
  • 2021-09-06 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande. Företaget levde i stort sett upp till mina förväntningar.

Flythjälpen genomfördes väl med noggrann förpackning av ömtåligt gods. Tyckte kanske det tog lite lång tid och blev en tusenlapp dyrare än vad jag hade räknat med.
    2021-09-01 Verifierad kund
    Upplever att jag blev bra bemött.

Snabba svar med deras kundservice via mail. Motsvarade mina förväntningar.

För att nämna något mindre bra, så svarade kundservice aldrig när man ringde in.

Jag hyrde lagerplats + hämtning/avlämning.
    2021-08-31 Verifierad kund
    Utflytt av möbler gick smidigt och och bra. Vi utkörning var transporten 3 h försenad . Lastbilen katastrofdåligt packat och flera av våra möbler var trasiga. Fått ytterst lite återkoppling och kommer att behöva betala självrisk för min skadade möbler
    Hej Ellinor,

jättetråkigt att du känner som du gör. Som vi skrev i tidigare mejlkonversation är du som konsument skyldig, enligt Bohag 2010, att emballera dina möbler på ett godtagbart sätt eller låta oss göra det. När detta inte följs är ersättningen mycket begränsad. Vi har dock både återkopplat till dig och gett dig en kompensation som borde täcka självrisken. Dessa skador hade kunnat undvikas med emballage. Denna information står i bohag 2010 och våra allmänna villkor, vilket alla kunder får ta del av vid offertförfrågan och sedan bokning. Är du inte nöjd kan du låta allmänna reklamationsnämnden granska ditt ärende.
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Använt dem 3 gånger för magasinering och det har fungerat klockrent varje gång. Trevliga killar som hämtar och de ringer i förväg. Också väldigt trevlig och hjälpsam kundtjänst via mail.
    2021-08-25 Insamlad av företaget
    Trevliga killar och bra service. Använt fem 3 gånger de senaste månaderna och har fungerat perfekt varje gång.
    2021-08-23 Insamlad av företaget
    Väldigt fint och proffsigt bemötande!
    Tillmötesgående och positiv personal som löste alla frågetecken missar från vår sida! Jag hade beställt flytt och magasinering.
    Rekommenderar företaget varm hand!
    2021-07-08 Insamlad av företaget
    Kanon service och alltid behjälpliga att hitta en lösning på förvaringsproblem.
    LE Bratt
    2021-07-05 Insamlad av företaget
    Köpte flytt och magasinering av vårt bohag och är helnöjd! Trevliga flyttkillar, jättesmidig kundtjänst som kan svara på alla frågor. Bra hantering och bemötande genomgående. Rekommenderas!
  • 2021-07-02 Insamlad av företaget
    Jag sökte en heltäckande tjänst -flytt, magasinering och flyttstädning av fullt bohag inrymd i nästan 300 m2. Det fanns begränsad tid, 72 Tim. Jag möttes av en trevlig personal som var proffesionellt utrustade med allt som krävdes för att lösa uppdraget. De klarade deadline och resultatet var över förväntan.
    2021-06-12 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete. Inga anmärkningar!
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Köpte upphämtning av bohag inför flytt. Fredrik och Adam skötte allt supersmidigt och bra. Snabb och varsam hantering och supertrevligt bemötande.
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Pick Up Storage har än en gång hämtat och förvarat möbler för mig vid en flytt. Det fungerar alltid så bra! Killarna är punktliga, trevliga och rädda om mina saker. En toppenfirma som jag anlitat flera gånger - och kommer att anlita igen!
    2021-06-05 Insamlad av företaget
    Köpte magasinering av bohag med upphämtning. Jag är nöjd med tjänsten och bemötandet!
    2021-06-02 Insamlad av företaget
    Beställde flytt till magasin inför styling. Vilka trevliga killar, så positiva! Både hanteringen och bemötandet över all förväntan. Rekommenderas!
    2021-06-01 Insamlad av företaget
    Trevliga och flexibla killar som vara klara väldigt snabbt.
  • Rickard S
    2021-05-31 Insamlad av företaget
    Det enda negativa var att de flesta av dem inte var så erfarna, vilket märktes när större saker skulle bäras ner för en något snävare trappa. Men som helhet var de grymma. Snabba, flitiga och mycket trevliga. Jag rekommenderar dem starkt.
    Hej Rickard, tack för ditt omdöme. Glad att höra att du är nöjd! Vi växer så det knakar och har nyanställt. Stort tack för din input! Pick Up Storage
    2021-05-30 Insamlad av företaget
    Vi körde flytthjälp + magasinering hos Pickup Storage, som var mycket proffsiga och trevliga från första kontakt till flyttdag, de gav exakt den smidighet och hjälp vi behövde!
    Rekommenderar den varmt!