Picky Living

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!

Läs vad 287 kunder tycker om Picky Living 2

2022-01-26 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och proffsigt företag.
    Tack Anna för din feedback. Väldigt roligt att du är så nöjd med Picky Living!

2021-11-28 Insamlad av företaget
    Beställde nya köksluckor. Fick väldigt bra hjälp med mått. Bra och vänlig service.
    Hej Eva, vi försöker att hålla vår kundservice på en hög nivå så det är extra roligt att få höra att den håller måttet :)

• 2021-11-14 Insamlad av företaget
    Vi köpte luckor för en inbyggd garderobsvägg. Trevlig och lösningsorienterad personal. Bra kontakt och återkopplade efter att vi ställt frågor. Leveransen försenades pga pandemin men vi är jättenöjda med resultatet.
    Hej Louise, det är en väldigt stor frihet att som kund kunna välja valfria mått på alla delar. Detta skapar dock stora utmaningar för vår personal att få till delarna på bästa sätt. Din feedback visar att de hanterar detta på bästa tänkbara sätt.

Ja tyvärr har pandemin bitvis stökat till det med vissa leveranser. Stort tack för din feedback!

• 2021-11-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra och serviceinriktad . Duktig personal och hjälpsamma. Mycket nöjd med allt! Från köp till dörren hemma fungerade super. Vi köpte köks luckor// MD
    Hej Margareta,
    vad roligt att du är så nöjd med vår service och våra produkter. Det stärker oss inför vårt framtida företagande!

• 2021-11-12 Insamlad av företaget
    Vi var nöjda med allt förutom två saker. Det fanns inga beskrivningar som medföljde hur man skulle montera och sätta fast luckorna. Inte på hemsidan och Yotube heller. Vi fick därför chansa lite vilket inte kändes bra då luckorna ändå kostar en del. Det andra var den långa leveranstiden. 15 veckor är mycket långt tid.
    Hej Linnea,
    tack för att du tar dig tid och ger oss beröm och feedback på förbättringsområden!

När det gäller montering görs detta på samma sätt som IKEAs delar och vi brukar därför hänvisa till deras monteringsbeskrivningar. Dock finns det vissa delar som skiljer sig från IKEA där vi skulle kunna förbättra vår information angående montering, vilket vi ska se över.

Pandemin har tyvärr även påverkas oss med sjuk personal, materielleveranser som inte kommer i tid samt transporter som tar längre tid än vanligt. Därav din ovanligt långa leveranstid. Jag beklagar verkligen att du fick vänta så länge.

• 2021-11-10 Insamlad av företaget
    Fick mycket bra bemötande och hkälp av er personalnal med min beställning.

Ni var måna om att det skulle bli rätt.

Planeringsmöte hölls via mejl och telefon med er säljare. Vilket fungerade mycket bra!
    Min beställning gickbra och allt blev rätt. Jag beställde garderobsdörrar med inbyggnadslöaning.

Det jag är missnöjd med är leveranstiden som var mer än 15 v.
    Hej Linda, det är alltid lika roligt att få ta del av nöjda kunders feedback, stort tack för det! Tyvärr har pandemin påverkat vår tillverkningstakt då kombinationen ovanligt många beställningar, sjuk personal och försenade materielleveranser gjort att ett fåtal kunder har fått vänta väldigt länge på sina luckor. Jag kan endast beklaga detta och hoppas på att pandemin snart är över.

• 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Dålig kundservice när varorna som levererades hade många tillverkningsfel, dåligt utförd lackering, hack, märken och skador på luckorna.
    Vi fick ha många kontakter med kundtjänst och vi upplevde inte att företaget tog ansvar för att leverera en felfri vara.
    Kvaliten på köksluckorna var inte alls vad vi förväntade oss. Vi rekommenderar ingen att handla köksluckor här
    Hej Ellinor,
    jag beklagar att din upplevelse av Picky Living inte levde upp till dina förväntningar då alla delar inte kom i rätt kvalité. I detta fall kom visa delar skadade. Det är ibland svårt att exakt veta var en skada uppstått när det finns flera parter (vi, transportfirma & kund). I ert fall var det olika sorters skador som uppstått - både leverans, hantering och lackskador. Efter en dialog med din man kom vi överens om att nytillverka de delar som var skadade helt kostnadsfritt, vilket han verkade nöjd med. Tråkigt att höra att du inte upplever vår kundservice på samma sätt.
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Köpte garderobsdörrar och lådfronter. Snygg men dyra och det gick inte att köpa tjänsten som bar upp dem till lägenheten.
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Bra hjälp och tydlig hemsida. Kunde ha varit lite bättre att matcha in färger mot redan existerande Ikea-produkter, blev en liten färgavvikelse på beställningen.
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    All gick bra med bra uppdateringar av när vi skulle få varorna. Allt passade ihop fint och vi är jättenöjda med slutresultatet.
  • 2021-11-08 Insamlad av företaget
    Hemsidan är svår att beställa ifrån, även om man har hjälp av en erfaren hantverkare. Ett måste att ta sig till show-roomet för att kunna beställa. Trevlig och tillmötesgående personal på show-roomet i Stockholm Tyvärr inte lika trevligt och professionellt bemötande med personal per telefon/kundervice. Dålig kommunikation.
    Jag köpte luckor till ett kök samt garderobsdörrar till två rum. Bänkskiva och blandare samt vask beställdes också genom Picky Living. Väldigt nöjd med luckorna och dörrarna.
  • 2021-11-08 Insamlad av företaget
    Helt enligt förväntan gällande utförande. Fick påminna några gånger gällande delleverans. Kändes som ni hade endel att göra under hösten.
  • 2021-11-07 Insamlad av företaget
    Fick bra hjälp med att ta reda på vilka luckor som behövdes för att ge vårat kök nytt liv. Blev dock fel med någon enstaka lucka, oklart vems fel det var, men fick snabbt hjälpa att få nya eller hitta en ny lösning till minimal extra kostnad.
  • 2021-11-07 Insamlad av företaget
    Mycket proffsiga, svarade snabbt, föreslog en förbättring och leverade superfina garderobsdörrar!
  • 2021-11-07 Insamlad av företaget
    I stort sätt mycket nöjda. Minus var lång leveranstid, att behöva betal i förskott och att det var upp till oss att ta hand om lastpallen som leveransen kom på.
  • 2021-11-06 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en beställning av luckor (Pickyliving) och bänkskivor (Bricmate) till både kök och groventre.

Den första kontaktpersonen som vi hade på Picky Living slutade. När det blev lite fel i kommunikationen kring vår bänkskiva och senare även vad som fanns med i leveransen av bänkskiva vilket utfördes av en annan part än pickyliving så befarade jag det värsta. Då hade vi tur att få hjälp från Julia, hon var både trevlig och hade även ett väldigt kundfokuserat bemötande. Detta är andra gången vi väljer kök från pickyliving och kan rekommendera dem. När problem uppstår sätts man enligt mig på prov på riktigt.
  • 2021-11-04 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera denna firma som jag använt för kök och sovrrum. Ikeainredningen får ett helt annat lyft med deras luckor och andra detaljer.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Jag blev kontaktad per telefon efter beställning för att stämma av att det är rätt beställning. De höll leveranstiden och levererades hem på ett bra sätt.
  • 2021-11-04 Insamlad av företaget
    Bra service men lite dyrt för den kvalitet ma. Får
  • 2021-11-04 Insamlad av företaget
    Vi beställde köksluckor och luckor till garderober av picky living. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Hjälpsamma och noggranna i både offertunderlag samt beställning. Snabba på att återkoppla vid behov.
  • 2021-11-03 Insamlad av företaget
    Bra bemötande!
    Stort urval och de luckor vi köpte var ännu finare i verkligheten. Snyggt hantverk!
    Köksluckor i svartbetsad Ask. Blev klockrent.
  • 2021-11-03 Insamlad av företaget
    Till en början blev jag mycket väl bemött, sedan slutade min kontaktperson och överlämningen till den nya kontaktpersonen var inte särskilt bra.
    Jag hade stora förväntningar som till dels infriades. Återkoppling till oss som kunder var dålig vi fick alltför ofta be om svar på våra frågor ett par gånger.
    Jag köpte köket hos Picky Living för att jag blivit rekommenderad och för att de har en prisklass som passar mig
  • 2021-11-02 Insamlad av företaget
    Vi köpte garderobsdörrar från Pickyliving och vi är supernöjda med slutprodukten. Vi valde att handmåla dörrar och täcksidor själva.
    Fin kvalité, kul att kunna sätta sin egen prägel på en garderob!

Extra tack till bra service, vi blev uppringde och fick hjälp med några små justeringar och mått. Betydligt dyrare än de delar Ikea erbjuder men man får vad man betalar för :-)
  • 2021-11-02 Insamlad av företaget
    Bra produkter och bemötande. Problem som uppstått har de löst på ett mycket bra sätt och med ett vänligt bemötande. Rekommenderas.
  • 2021-11-02 Insamlad av företaget
    Har bara gott att säga om dem mycket bra bemötande och service från deras sida ,jag beställde nya skåpluckor till mitt kök och är riktigt nöjd med vad jag fick till en bra peng så som sagt kan rekommendera dem vidare till andra kunder
  • 2021-11-02 Insamlad av företaget
    Det tog 9 månader innan mina luckor anlände. Först fördröjningar av dvs skäl och sedan försvann de i leveransen. Picky var inte så intresserad av att hjälpa till att hjälpa till. Faktum var att de inte var så intresserad alls när de hade fått betalt. Men innan var de väldigt väniga och luckorna blev fina!
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Snyggt utförande.
    Kunde följ med en instruktion angående passbitarna.
  • 2021-10-31 Insamlad av företaget
    Jätte bra service och engagemang :)
  • 2021-10-31 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och fina produkter. Vi köpte garderobsdörrar och sidostycken,. På minussidan är att produkterna är ganska dyra samt vi upplever att produkterna inte står imorgon slitage så bra, färgen på dörrarna har repats bort på ett par ställen.
  • 2021-10-29 Insamlad av företaget
    Levererar i tid, bra service vid beställning av köksluckor, hög finish på luckorna, många möjligheter att skapa ett drömkök eller garderob. Rekommenderar varmt.
  • 2021-10-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande i butiken samt mycket bra vid beställningen via mail. Produkten motsvarande mina förväntningar. Lång leveranstid men kom när de lovat. Rekommenderas!
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Serviceminded, bra kvalitet, svara snabbt på mail
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande, kunnig och trevlig personal.
    Vi köpte köksluckor, allt fungerade perfekt, inget saknades. De förstod vad vi ville ha.
    Vi visste att leveranstiden var lång, nu blev den lite längre vilket gör att vi inte satte utmärkt som betyg.
  • 2021-10-28 Insamlad av företaget
    Fina varor, bra bemötande och super med genomgång av allt innan beställningen gjordes 👌
  • 2021-10-28 Insamlad av företaget
    Beställde garderobsdörrar som känns gedigna och bra. Dock väldigt långa leveranstider och utöver det blev kulören fel först. Detta löste Picky Living dock på egen bekostnad.
    Funkar med andra ord bra om man inte har bråttom eller behöver veta exakt tid för leverans med snickare etc.
  • 2021-10-26 Insamlad av företaget
    Superbra! Vi köpte höga garderobsdörrar, överstommar till PAX och täcklister. Jättebra, engagerad och kunnig säljare som hjälpte till att kolla/justera ordern och som kom med förbättrande förslag. Det blev perfekt utmätt under ett telefonsamtal!

Jättefint förpackat och levererat utan skador men det blev lite fel med leveransen, vi fick inte alla delar, sånt som kan hända, men det löste kundservice engagerat och supersnabbt och över förväntan, vi drabbades på minsta möjliga sätt. Vi gjorde även en kompletteringsbeställning och fick även då superbra bemötande, hjälp och kompensation för felleveransen. Avvaktar nu alltså fler delar till vår garderobsvägg som redan nu är riktigt fin, den ser ut att vara platsbyggd. Det kommer bli så så fint när det är klart!

Produkterna och helhetsintrycket överträffade våra förväntningar, så nu vill vi köpa köksluckor och annat också. Vi kan verkligen rekommendera Picky Living!
    2021-10-26 Insamlad av företaget
    Tog längre tid än förväntat och beställningsprocessen kändes som att den blev onödigt komplicerad
    2021-10-26 Insamlad av företaget
    Ett bra bemötande och hög servicenivå.
  • 2021-10-26 Insamlad av företaget
    Superproffsig såväl bemötande som process och logistik
  • 2021-10-25 Insamlad av företaget
    Good experience overall: staff attentive to detail, and taking the time to understand requirements of the customer.

In the final phase of delivering the product and providing assembly instruction some improvement still to be had
  • 2021-10-25 Insamlad av företaget
    Proffsigt, bra service, något dyrt
  • 2021-10-24 Insamlad av företaget
    Bra service vid beställningen. Handläggaren kunde verkligen sitt. Ändringarna blev rätt.
    De åtgärdade en felleverans snabbt.
    Kvaliteten på luckorna var fantastiskt.
    Synd att det är så långa lleveranstider.
    Hej Stephanie,
    att få så mycket positiv feedback gläder oss oerhört. Vi önskade att vi var mer förberedda inför den ökning av ordrar som pandemin lett till men tyvärr orsakade det längre leveranstider. I framtiden kommer vi kunna hantera ökad orderingång på ett bättre sätt då vi nu utökar vår produktionskapacitet.

• 2021-10-23 Insamlad av företaget
    Mkt proffsigt från början till slut. Upptäckte ngr skavmärken på en av dörrarna och det kompenserades direkt. Mkt smidigt och bra utfört från start till mål
    Hej Jonas,
    tråkig att höra att du fick några skavmärken men skönt att du känner dig nöjd mer vår hantering. Att bli kallade för proffs är ju helt fantastiskt, tack!

• 2021-10-23 Insamlad av företaget
    Väldigt hjälpsam och trevliga människor
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    Hög kvalitet på luckorna. Dyra på bänkskiva, ho och blandare. Var alltid tvungen att kontakta dem för återkoppling på försenade leveranser och ingen kompensation när de hade missat att beställa handtag.
    Hej Isabella,
    tack för att du tar dig tid och skriver din upplevelse av oss. Kul att höra att du är nöjd med kvalitén. När det gäller bänkskivor har vi inte lägst pris utan värdesätter mer en duktig underleverantör som vi vet gör ett väldigt bra arbete. Att mäta och montera t.ex. stenskivor är svåra moment som inte får gå fel.
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och hjälpsamma.
    När färgen på luckorna inte stämde överens med våra förväntningar och vi hade problem med att montera så var de tillmötesgående och snabba med att lösa problemen.
    Hej Anna,
    ibland blir det tyvärr fel hur man än gör. Viktigt för oss är att se till att lösa uppkomna problem så snabb och smidigt som möjligt, vilket vi verkar har lyckats med. tack för din feedback.

• 2021-10-21 Insamlad av företaget
    Bara positivt. Allt perfekt! Bra bemötande och man tänker kund.
    Hej Staffan,
    fantastiskt att du upplevde att allt var perfekt. Vad mer kan man begära, stor tack!

• 2021-10-21 Insamlad av företaget
    Personlig service med snabba svar på frågor. Utmärkt kvalité på de köksluckor som vi beställde
    Hej Eva-karin,
    väldigt roligt att du är nöjd med kvalitén och vår personlig service. Det är just dessa 2 områden som vi vill vara grymma på :)

• 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Fick vänta nästan 6 månader på leveransen och det saknades en del.
    Annars är det jättefina luckor.
    Vore enklare om man slapp Ikeas planering.
    Hej Gundula,
    pandemin ställde stundtals till det med leveranstiderna då vi fick en orderökning som vi inte var beredda på. Även våra leverantörer av skivmaterial hade problem under en period med försenade leveranser, vilket bidrog till en onormal lång leveranstid. Vi beklagar verkligen detta men är nu tillbaks med en mer normal leveranstid.

När det gäller IKEAs planering så har vi eventuellt en lösning på detta som kommer ut i början av 2022.

• 2021-10-19 Insamlad av företaget
    Picy Living skapade ett vackert och funktionellt skänkskåp av enkla Ikea stommar.
    Vi fick ändamålsenlig , trevlig service och uppmärksamhet trots pandemin och strul pga den.
    Det blev dyrt men värt varje öre!
    Hej Charlotte,
    tyvärr är processen att få till alla specialmått och udda kulörer en kostsam historia, vilket gör att våra priser inte ligger lägst. Men roligt att höra att vår kundservice och kunskap gjorde det prisvärt :)