Alla kategorier Kök Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Picky Living

Picky Living

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Picky Living, vi erbjuder köksluckor och garderobsdörrar som passar IKEA-stommar. Du väljer vilken färg, vilket mått och grepp. Vi erbjuder leverans till hela Sverige.

Hos oss kan du skapa luckor som passar din egen stil. Du kan välja från samtliga NCS-kulörer, välja luckor i både standard och specialmått. Sedan läggar du varorna i varukorgen för att se ditt pris. Lägg därefter din beställning med 50% i förskottsbetalning. Leveransen kommer sedan fram till din adress. Sist men inte minst monterar du dina nya produkter lika enkelt som om de kom direkt från IKEA. Varmt välkommen till något av våra showrooms i Stockholm eller Malmö!

Läs vad 92 kunder tycker om Picky Living

• Claes-arne H
    Claes-arne H skrev om Picky Living
    Beställning samt leverans fungerade perfekt
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Picky Living
    Trevlig kontakt och snabb leverans.
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Picky Living
    Köpte fronter och distanser till IKEA låder.
    Allt gick bra och servicen var enligt förväntningarna.
  • Anna J
    Anna J skrev om Picky Living
    Bra bemötande! Snabb återkoppling på beställning av köksluckor med specialmått.
  • Anneli D
    Anneli D skrev om Picky Living
    Bra och Trevligt bemötande. Köksluckor som blev bättre än förväntat.
  • Disa W
    Disa W skrev om Picky Living
    Bra service och leverans innan beräknat. Fina produkter.
  • Erik T
    Erik T skrev om Picky Living
    Bra, snabb leverans. Enda dåliga är att de inte tog hand om den megastora lastpallen vid leverans. Sen att det var speditören som lämnade den spelar ingel roll, det är av Picky som jag handlade av.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Picky Living
    Trevlig personal.
    Bra produkter.
    Leveranstiden perfekt.
  • Ebba M
    Ebba M skrev om Picky Living
    Bra service och kunnig säljare (Joakim Backman). Lite lång leveranstid men väldigt nöjda när det väl levererades! Gångjärn vore bättre om ingår istället för Ikea.
  • Helena S
    Helena S skrev om Picky Living
    Riktigt bra service både i butik och via mail och telefon och snabbare leveranstid än estimerat (3v ist för 6v). Fick även med en burk färg med leveransen ifall jag själv skulle behöva bättringsmåla efter uppsättning. Kan endast rekommendera andra att köpa genom Picky Living!
  • Natalie A
    Natalie A skrev om Picky Living
    Allt har funkat väldigt smidigt!
  • Wiktoria L
    Wiktoria L skrev om Picky Living
    Supernöjd med bra service & hjälp!
    Några luckor blev felvända - det ochvlite annat löstes snabbt och proffsigt.
  • Anna K
    Anna K skrev om Picky Living
    Katastrof bör inte finnas kvar på grind av dess dåliga kvalité
    2016-12-16 PickyLiving svarar Anna K
    Hej Anna.

Vi beklagar verkligen att ni fick en leverans med bristande kvalitet, den ska inte kunna passera vår kvalitetskontroll.
    Idag har vi andra rutiner i samband med paketering och kontroll.

Efter att ni kontaktat oss så bokade vi in ett hembesök hos er och kunde på plats konstatera vissa brister..
    Vi erbjöd er då nya luckor eller att häva köpet och få pengarna tillbaka, men inget av detta var ni intresserade av.
    Ni valde istället att behålla luckorna efter överenskommelse.

Då vi har infrästa grepp måste vi manuellt i omgångar lägga på lacken, och då finns tyvärr en risk att det kan komma dammkorn på ytan.

• Linnea C
    Linnea C skrev om Picky Living
    Inte så nöjd. Dålig assistans. Sjukt hög leveransavgidt UTAN inbärning. Att få ett helt kök levererat på trottoaren och vara ensam med en 10 månaders var ingen hit. Rekommenderar inte Picky vidare
    2016-12-13 PickyLiving svarar Linnea C
    Hej Linnea.

Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med assistansen och fraktavgift.
    Vi har valt att visa och ta betalt för den faktiska kostnaden på frakten. Andra väljer att ha ett högre pris på luckorna, och ett lägre för frakten. I ditt fall så var längsta delen i leveransen 300cm vilket innebär att vi betalar för 3 pallplatser på lastbilen, från fabriken hem till dig.
    Vi levererar fram till er port/tomtgräns, eller så nära det går att dra pallen, detta framgår tydligt när ni gör er beställning hos oss.

• Marcus R
    Marcus R skrev om Picky Living
    Väldigt bra bemötande och intresserad personal.
  • Peter B
    Peter B skrev om Picky Living
    Vi fick en väldigt fin hjälp och vägledning i framställandet av vårt nya kök.
    De höll vad de lovade och arbetade hårt så vi kunde hålla våra hålltider.
    Även vid reklamation så löstes allt smärtfritt.
    Nöjd kund
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Picky Living
    Proffsig hjälp vid skiss över nya köket. Snygga produkter och bra leverans om än något försenad.
  • Inreco B
    Inreco B skrev om Picky Living
    Smidigt beställning lång leveranstid
  • Gunilla P
    Gunilla P skrev om Picky Living
    Har köpt Köksluckor. Tycker dessa är väldigt bra.
  • Marie W
    Marie W skrev om Picky Living
    Servicen SI sådär. Lång leveranstid och svårt att få till sistaminuten-ändringar. Blev dyrt med korr. Företaget verkar ha vuxit lite för fort. Servicen har inte helt hängt med i samma takt.Trevlig personal.

Mycket nöjd med luckorna. Bra färg och verkar beständig. Jättefina!
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Picky Living
    Bra hjälp på plats. Men under genomgång av beställningen så är det som att läsa grekiska. Omöjligt för kunden att säkerställa beställning, man måste kunna förlita sig på er.

beställningen blev dessutom fel, men som ni korrigerade. Men det slutade med att renoveringen sköts fram ytterligare 4-5 veckor.
  • Anna T
    Anna T skrev om Picky Living
    Jag rekommenderar att försöka få kontakt med Natasha på ett tidigt stadium om man skall anlita Picky Living - hon har stenkoll på deras produkter och även Ikeas, köksplanering samt tidsmässiga faktorer kring leverans. De anställda vi träffat på i affären när vi gått dit spontant har varit under all kritik - framför allt i kunskap om hur deras produkter är kompatibla med Ikea samt ibland vad de verkligen säljer för något (LED-listen - kommer den med en inbyggd transformator, vilken typ av dimmer passar till den? Omöjligt att få svar). Vi fick ett tvärsäkert utlåtande i butiken att deras lådfronter inte skulle passa våra Ikea-stommar från 2008, men som tur var visste våra hantverkare bättre (de passar alldeles utmärkt), annars hade vi fått byta även stommarna i onödan.
    Vår leverans som vi väntade 10 veckor på kom med en tredjedel av luckorna demolerade. Hela paketet på pallen var synligt trasigt på flera ställen. Det tog 6 veckor att få de nya luckorna.
  • Robin S
    Robin S skrev om Picky Living
    Dåliga produkter, det var luftblåsor i färgen på flera ställen på våra luckor så den vita basfärger lyste igenom det gröna. Det var väldigt lång leverans 10v.
    2016-12-07 PickyLiving svarar Robin S
    Hej Robin.

Givetvis är det viktigt för oss att lacken håller hög kvalitet och finish. Vi beklagat att er leverans innehöll brister i ytbehandlingen.
    Vi erbjöd oss att omgående hämta era skadade luckor och måla om dom, vilket ni tyvärr inte ville.
    Istället valde ni att behålla luckorna.
    Vi har något längre leveranstider under sommaren då produktionen ligger nere i 3 veckor. Aktuell leveranstid står alltid på vår hemsida.
    Från att ni lade er order hos oss i juli, tills ni fick hemleverans tog det 8,5 veckor.

• Anders L
    Anders L skrev om Picky Living
    Högsta kvalitet både på produkter och service!
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Picky Living
    Bra sortiment och snabb leverans
  • Hampus E
    Hampus E skrev om Picky Living
    Okej bemötande ej mer, för långa leveranstider för täckskivor till en garderob, men framförallt sämre finnish på lacken på MDF jmfrt med ett KÖK som vi beställde från en annan leverantör.
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om Picky Living
    Bra och fina luckor. Lång leveranstid dock.
  • Malou H
    Malou H skrev om Picky Living
    Fin hjälp i butiken på Karlbergsvägen. Problemfri leverans.

Minus till att när man gjorde ändringar i beställningen på mått osv så kunde man inte följa förändringen, utan var tvungen att gå igenom allt supernoga igen så att inte något annat blivit ändrat.Den tidgare beställningen försvann helt då den låg på web.
  • Robin B
    Robin B skrev om Picky Living
    Sådär,
    Kontaktade kundtjänst för att beställa 2 nya luckor till mitt kök pga. Skador vid montaget. Beställningen ansågs för liten för att tas emot, blev otroligt besviken.
    2016-12-05 PickyLiving svarar Robin B
    Hej Robin.

Har man redan gjort en beställning hos oss så kan man självklart göra en komplettering, alltifrån minsta passbit.
    Det måste ha blivit ett missförstånd, hör av dig till oss igen per telefon eller info@pickyliving.se så hjälper vi dig med luckorna.
    Om man gör en första beställning på vår hemsida så har vi en köpgräns på 6500kr, för att täcka startkostnad och frakt(hemleverans). detta gäller bara luckor, inte beslag, blandare, vaskar, mm.

• Erica S
    Erica S skrev om Picky Living
    Bra bemötande, kunnande och jättefina köksluckor. Vi är jättenöjda med service och hjälp vi fått under vår stora renovering av drömköket.
  • Kalle L
    Kalle L skrev om Picky Living
    Sälj: Hemsidan kunde ej ge mig fullständig support. Många små detaljer/mått som behövs när det gäller kök. Jag fick ringa och fick ett dåligt bemötande av säljaren.Allt skulle beställas vi a hemsidan. När jag sedan beställde ringde företaget upp och ställde just de frågorna som jag behövde ha svar på från början?
    Leveranstid: Utlovad 4-6veckor tog 10 veckor
    Leverans: Mkt noggrann beskrivning av hur leveransen skulle gå till vilka skyldigheter jag har som kund. Detta följde ej chaffören och under avlastning skrapade upp paketet till följd att tre luckor repades.
    Kvalitet: OK. men det finns flera små luftbubblor från färg. Det finns ej på de luckor som jag samtidigt köpt på IKEA till en 10del av priset.
    Reklamation: OK minus
    2016-11-30 Henrik H svarar Kalle L
    Hej Kalle.
    Det var tråkigt att höra att du tycker att hemsidan inte gav dig tillräckligt med information. Vi jobbar ständigt med att förbättra hemsidan och dina synpunkter är viktiga för oss.
    Vi tar tyvärr inte emot beställningar per telefon, utan allt sker via vår hemsida. När vi har fått in en beställning ringer vi alltid upp för att gå igenom ordern och se så allt är korrekt.
    Naturligtvis får man gärna ringa till oss och ställa frågor, vi ber verkligen om ursäkt om du fick ett dåligt bemötande från vår säljare, så ska det inte vara!
    Ni fick er leverans 6 veckor efter att ni delbetalt er beställning.
    Fraktskador är alltid väldigt tråkigt. När det uppstår en fraktskada så ser vi till att få fram nya delar så snabbt det går.
    Vi lackar alla delar manuellt, detta är en förutsättning för att nå in överallt i våra infrästa grepp. Då kan det tyvärr komma med dammkorn från lackerarens kläder eller partiklar i luften.
    Skillnaden mellan våra och IKEAs luckors ytbehandling är att IKEAs ofta är folierade, eller att de lackas i en lacklina.
    Då vi har valfria mått, valfri NCS-kulör och infrästa grepp kan vi inte använda de teknikerna.

Henrik
  • Hedvig M
    Hedvig M skrev om Picky Living
    Jag har fått blandat bemötande. Väldigt bra kundtjänst och vissa problem löstes snabbt. Jag blev dock väldigt ifrågasatt när de lyckor jag fått var felgjorda, det var helt enkelt jag som monterat fel. När ni efter mkt om och men kom och tittade så var det ni som gjort fel. Ni ville sen inte täcka konstader för målare jag haft här som då var tvungen att komma tillbaka. Till slut gick ni med på rabatt men dåligt att ni inte har rutiner för sånt. Jag tycker också det är väldigt dåligt att ni skriver att luckorna är anpassade till IKEA men när mitt kök är monterat med en standarddiskbänk så är luckorna så tjocka att de sticker ut under diskbänken. Ni måste skriva ut att man måste öka på måttet på diskbänken för att den ska täcka luckan ordentligt. Inte alls kul när man lagt ner så mkt pengar på ett nytt kök :(((
    2016-11-30 Henrik H svarar Hedvig M
    Hej Hedvig.

Vi beklagar verkligen att det blev fel i din leverans, vi ska absolut se över våra rutiner så att det inte kan hända igen.

Standarddjupet på IKEAs bänkskivor är 635mm. IKEAs luckor varierar mellan 16-21mm i tjocklek, våra luckor är 19mm tjocka. Det låter inte som att du har köpt en bänkskiva anpassad för IKEAs Metodkök. Metodköken är ca. 20mm djupare övriga kök på marknaden.

Henrik
  • Elin C
    Elin C skrev om Picky Living
    Vi har inte låtit montera vår beställning ännu varför jag inte kan skriva något om kvaliten. Tycker dock att det var väldigt struligt vid beställning. Var i butiken och gick igenom allt men kände att personalen inte antecknade tillräckligt och förstod projektet eller skrev ner måtten. Fick ta om allt via mail. Gick igenom beställningen flera gånger då flera missförstånd uppstod.
    2016-11-30 Henrik H svarar Elin C
    Hej Elin.
    Vid ditt första besök i butiken gjordes en enkel handritad skiss. När vi inte har ett fullständigt ritningsunderlag, kan det tyvärr dyka upp många frågor, då vi sätter ihop offerten. Vi ber om ursäkt om du upplevde det som att vi inte riktigt förstod projektet. Vi går hellre igenom en order en gång för mycket, för att minimera risken för fel.

• Johan L
    Johan L skrev om Picky Living
    Det enda som drar ner betyget är den långa leveranstiden.
  • Erik E
    Erik E skrev om Picky Living
    Trevlig personal som ägnade mycket tid åt att hjälpa mig hitta en bra lösning på mina val av luckor. Picky jobbar med millimeteranpassade luckor vilket ger ett väldigt handsnickrat intryck men som också gör beställningen krånglig. Jag har fått fel mått på luckorna vi ett tillfälle men då var det inget problem att få nya. Tyvärr är leveranstiden ofta lång (8-9v) vilket kan vara lite frustrerande men det som väntar på något gott. Kvalitetskänslan är hög! Samtidigt är priset ganska högt, men jag kommer säkertligen återkomma som kund
  • Charlotte P
    Charlotte P skrev om Picky Living
    Jättebra bemötande och de hjälpte till att svara på alla frågor man hade!
  • Per V
    Per V skrev om Picky Living
    Man får kunnig rådgivning och hög kvalitet.
    Leveranstiderna kan vara ganska långa, så det gäller att planera i tid.
    Slutresultatet blir ett fantastiskt kök!
  • Richard S
    Richard S skrev om Picky Living
    Väldigt trevlig bemötande i butiken, så ända fram tills vi fick leveransen så var det en femma i betyg. Men när vi väl fick varor upptäckte vi en hel del fel, vilket gjorde att betyget föll till en två. Vi fick en "kompensation" för felen som var alldeles för snålt för att motsvara det merjobb och kostnader som vi var tvungna att lägga ner.
  • Filip C
    Filip C skrev om Picky Living
    Väldigt proffsiga, bra design och material
  • Eva A
    Eva A skrev om Picky Living
    Bra bemötande med trevligt samtal om min beställning. Proffsigt och allt fungerade som utlovat. Snygga luckor.
  • Peter K
    Peter K skrev om Picky Living
    Bra dialog och kunskap om hur vi kunde optimera våra utrymmen med garderober. Även goda idéer på hur vi anpassade skåpen på ett smart och snyggt sätt.
  • Helena E
    Helena E skrev om Picky Living
    Bra bemötande och personlig hjälp, jättefina produkter med hög kvalitet
    Ända är väl att det är lite långa leveranstider
    Och lite knöligare när man beställer marmorbänkskivor och kontakten med den firma som levererar dessa.
  • Anna S
    Anna S skrev om Picky Living
    Bra slutresultat, fina luckor + bänkskiva, men en del tråkigheter på vägen.

Misstag i snickeriet, slarv vid genomgång av köksritning, miss i info. som förmedlades till stenfirman m.m. Personalen i butik/showroom var hela tiden trevlig och hjälpsam men processen kan inte beskrivas som problemfri.
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Picky Living
    hjälp med ritning, rådgivning betr alternativa lösningar på placering av diskbänk.
  • Denise H
    Denise H skrev om Picky Living
    Bra och professionell service, snygga luckor!
  • Hans-ove V
    Hans-ove V skrev om Picky Living
    Mycket nöjd! Utmärkt design och bra service.
  • Oskar A
    Oskar A skrev om Picky Living
    Pickyliving skötte sig uruselt. Jag tog ledigt tillsammans med min man för att gå till ert Showroom i Stockholm och beställa garderobsdörrar. Detta för att se till så att allt blev rätt. Efter två veckor hade vi fortfarande inte fått någon konfirmation på att vår order var beställd. Detta för att personalen inte ens bemödat sig att beställa vår order. Skulle inte rekommendera detta företag då de känns oseriösa och håller alldeles för höga priser för den service de ger!
    2016-11-23 Henrik H svarar Oskar A
    Hej Oskar.

Det var väldigt tråkigt att höra att ni inte är nöjda med vår service.
    Efter ert besök i vårt Showroom satte vår anställde ihop en offer på er garderobslösning, men hade tyvärr kastat om en bokstav i er mailadress. Därför kom inte offerten fram till er, vilket var mycket olyckligt.
    På grund av denna miss från vår sida så kompenserade vi med att korta ner er leveranstid med motsvarande tidsförlust,
    som gick förlorad vid offertförfarandet.

Gällande beställningar så kan de endast göras av kunden själv via vår hemsida, och då går ett automatisk mail ut som bekräftar att vi mottagit ordern.

• Johanna B
    Johanna B skrev om Picky Living
    Hjälpsamma, god kvalitet och leverans i tid.
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Picky Living
    All bra. Mycket hjälp och bra service.
  • Erik B
    Erik B skrev om Picky Living
    Snygga grejer. Leverans i tid.

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm