Picky Living

Picky Living

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!

Läs vad 227 kunder tycker om Picky Living 2

2020-12-08
    Köksluckor och garderobsdörrar
  • 2020-10-26
    Rätt dyrt och rätt mycket jobb med att få allt på plats men slutresultatet är jättelyckat. Väldigt bra service, framför allt från Julia Clarin som har haft enormt bra koll på hur vi tänkt oss köket och verkligen kunnat svara på alla frågor vi haft.
    Hej Calle, det glädjer mig att du är så nöjd med slutresultatet och att vår service har varit till belåtenhet. Att få till alla delar med specialmått gör mycket för helhetsintrycket. Att tillverka specialdelar på beställning är tyvärr lite mer kostsamt än att köpa än lagerhållna standardluckor. Man får se det som en investering i livskvalité och ett högre pris vid en eventuell framtida försäljning :) Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-10-14
    Bra kvalitet och service! men dumt att det inte går att justera en lagd order och väldigt långa leveranstider.
  • 2020-10-12
    Köks luckor och bänkskiva.
    Har funkat kanon!
    Glädjande besked, stort tack för din rekommendation! Med vänlig hälsning /Henrik Picky Living
  • 2020-10-12
    köksluckor + täckskivor. Bra bemötande.

Helehetsupplevelsen har varit bra. Dock är inte uppdraget slutfört ännu.
    - Köksluckor, sockel, lådfronter
    - väldigt noggrann kpprocess
    - kvaliten är bra.

negativt:
    Man måste betala hela summan direkt. Jag tycker 10-20% delbetalning vid beställning är mer rimlig som avsiktsförklaring. Att ligger ute med flera 10kSEK speciellt över sommaren (semesterstängd) utan att ha någon produkt är inte okej.
    Hej David, tack för att du delar med dig av din upplevelse av oss och roligt att höra att du är nöjd med vår kvalité! Vi kommer snart lägga till delbetalning i vår kassa. Då kan man betala nästa allt efter leverans. Med vänlig hälsning /Henrik Picky Living
  • 2020-10-12
    Vi köpte kök, garderober, vitvaror och inredning till våra badrum från Picky Living. Ett väldigt omfattande och stort arbete. Vi är supernöjda och ser fram emot nya samarbeten i framtiden.

Det har varit lätt att samarbeta, professionellt bemötande och flexibelt hanterande av uppkomna utmaningar. Jag kan verkligen rekommendera att samarbeta med Picky.
  • 2020-10-12
    Väldigt bra service! Är även mycket nöjd med varan.
    2020-10-09
    Proffsig och hjälpsam personal! Vore ju toppen om man kunde få luckorna snabbare än på 6 veckor.
  • 2020-10-09
    Jag köpte kök av Picky Living, med anledning av att jag ville göra ett personligt kök som inte finns som dussinvara hos de andra köksleverantörerna, sen att de jobbar med IKEA-stommar gör inte saken sämre, utan ett stort plus.
    Vi vart väldigt trevligt bemötta när vi bokat tid där, bra genomgång och bra input's, sen var det bra former runt beställning och leverans.
    De har också väldigt bra instruktionsvideor på YouTube.
    Så sammantaget är jag mycket nöjd med Picky Living
  • 2020-10-09
    Vi fick proffsig hjälp med allt vi behövde
    2020-10-09
    Bra service, bra produkt. Strålande resultat!
  • 2020-10-09
    Har dock inte fått luckorna än men My `s kundmottagande var jätte bra. Beställde ett prov som jag var nöjd med och gick vidare med en ganska stor beställning.
    Tog sig tid och svarar alltid på mina frågor på bästa sätt.
  • 2020-10-09
    Luckor/täcksidor mm till 8st kök.
    Blev bemött otroligt bra, My var en stjärna.
    Hade inga förväntningar från början men blev glatt överraskad av deras sätt att ta hand om sina kunder och vara tillmötesgående.

Kan varmt rekommendera dom, eller i alla fall My som jag var i kontakt med.
  • 2020-10-08
    Bra produkter ok priser. Tillfredställande att man helt kan måttbeställa.
    Lite svårt med montering, och dålig/ obefintlig instruktion kring det.

Rekommenderar!
  • 2020-10-08
    Otroligt smidiga och trevliga!
    Produkternas utseende och finish som det ska vara!
  • 2020-10-07
    Köksluckor till metod-stomme. Bra kontakt med företaget för att se till att beställningen uppfattats korrekt. Nöjd med leveransen.
    Kvaliteten på luckorna är dock inte så bra. Fick snabbt några märken på några ställen..
  • 2020-10-07
    Köpte mått beställda dörrar till en garderobsvägg som byggdes runt säng, 4 dörrar på vardera sida av sängen. Ritningarna och kundservicen var bra, men besviken på att PL inte kunde erbjuda montering av garderobsdörrarna utan vi behövde ta in externa hantverkare för att fixa det. Vi hade en förväntan om att vi beställer en produkt som levereras och monteras då allt ändå ska vara platsbyggt och måttbeställt.Slutresultatet blev jättefint och vi är nöjda.
    Hej Natalie! Glädjande att höra att ni är nöjda med slutresultatet. När det gäller montering så har vi precis ingått ett samarbete med företaget Done som tillhandahåller kvalitetssäkrade hantverkare. Så nästa gång du köper luckor av oss kan vi även hjälpa till med monteringen :) Med vänlig hälsning /Henrik Picky Living
  • 2020-10-07
    Vi köpte luckor, täcksidor och sockel till köksskåp. Personalen på Karlbergsvägen var som alltid vänliga och gav oss bra service.
    2020-10-07
    köpt köksluckor till IKEA. Blev superbra bemött trots flertalet ändringar och luckorna levererades utan dröjsmål och jag mkt nöjd med valet av luckor och färg. Tack rekommenderar er till alla vänner och bekanta
  • 2020-10-07
    Slutprodukten är vi mycket nöjda med! Dock var vi inte helt nöjda vid beställning samt efterkommande kommunikation, kändes inte i alla delar som en så hög servicenivå. Och lev tiden var väldigt lång, jmfrt med andra leverantörer, som vi haft vänners erfarenheter ifrån.
    2020-10-05
    Jag köpte köksskåp/fronter, blev superfina. Jättebra bemötande i showroomet varje gång oavsett vem jag träffade.
  • 2020-10-05
    Fina luckor. Våra hantverkare var imponerade. Bemötandet var utmärkt och tiderNa för leverans hölls. Min enda kritik är att täckskivorna var för snålt tilltagna - några cm till och vi hade inte behövt skarva på vissa ställen. Men annars perfekt.
  • 2020-10-05
    Vi köpte alla luckor, lådor och täckskivor för ett stort kök. Bra bemötande i butik. Hade höga förväntningar när det lät som om de hade full koll på allt som skulle tas fram.
    Men sedan blev det väldigt krångligt och i slutänden många fel.
    De var helt hopplöst att gå igenom beställningen med handläggaren över telefon. Det fanns ingen grafik som gjorde det tydligt vilka luckor som avsågs. Hade varit mycket enkelt med tanke på att ni utgick från Ikeas planering. Istället skulle varje lucka besrkivas med mått (istället för att peka på en bild). Helt hopplöst. Skulle ta en halvtimme men tog nästan 3 timmar.
    Vi leverans var det mycket svårt för hantverkarna att se vilka luckor som skulle vart. Det visade sig att flera luckor var fel coh vi fick dessutom dubbelexemplar av flera. Det slutade med att våra snickare fick köpa hem material och lacka egna skivor till delar av köket. Picky Living frånsade sig allt ansvar och ville inte ersätta oss för något.
    Med tanke på vilket uselt system de har för att speca vilken lucka som ska vara var så lär detta vara ett återkommande problem. Men de undviker ekonomiska konsekvenser för att de friskriver sig allt ansvar. Det märkliga är ju att de har en ritning från Ikea att utgå från.
    Jag är mycket besviken. Kommer inte rekommendera PickyLiving till någon. Det var dessutom väldigt dyrt vilket gör att det känns ännu sämre.
    Hej Lovisa, beklagar att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Det är ibland en utmaning att få till ordrar med mycket specialmått. För att förenkla detta har vi nu påbörjat arbetet med att få till ett eget ritprogram, vilket kommer att göra genomgångarna mer överskådliga och underlätta för montören. Med vänlig hälsning /Henrik Picky Living
    Köpte köksluckor.
    Serviceminded personal
    Trevligt och professionellt bemötande
    Mina förväntningar uppfylldes utan problem på vägen
    Mycket bra generell upplevelse
    2020-10-04
    Vi köpte ett superfint blått kök med P2-lucka med distanslister. Det blev otroligt fint och vi va väldigt imponerade av personalen som hjälpte oss att få till alla små hörn å krångligheter som uppstår i en gammal lägenhet med lite avvikande mått.
    2020-10-02
    Beställde 7 st garderobsdörrar samt 3 st tilläggsstommar.

Positivt:
    -Mycket bra bemötande från säljare/support med fin service för anpassning av spegelindelning och gångjärnsplacering på dörrar.
    -Allt blev som vi ville ha det.

Negativt:
    -Tilläggsstomme hål för gångjärn borrat i fel läge, stämde ej med dörr. Fick borra nya hål själv.
    -Tilläggsstommar grundare än IKEAs stommar, IKEA inredning passar ej, ingen info vid köp om detta.
    -Försenad leverans
    -Dörrarna slagit sig vid leverans, anlände utan förpackning/plast, kan ha påverkats av fukt under lagring och transport.
    -Rekommenderade renoveringsfästen Teofil som vi köpt för montering i annan stomme än IKEA passar ej med Ikeas gångjärn.
    -Rekommenderat färgsystem med oljebaserad färg ej miljövänligt, ej heller bra ur arbetsmiljöaspekt.

Allt som allt bra slutresultat förutom formstabiliteten som gör att vi tvekar på att bygga fler garderober med Picky Livings dörrar.
  • 2020-10-02
    Hej. Picky Living var superhjälpsamma och processen att beställa luckor var lätt och logisk. När något blev fel så fixade de problemet direkt. Jättenöjd.
    Hej Gabriella, kul att din upplevelse av Picky Living var så bra. Vi försöker verkligen att vara snabba på att rätta till ett fel om det skulle uppstå, så det är extra kul att höra att det fungerar. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
    2020-10-02
    God snabb personlig service , som vid beställning säkerställer att allt blir riktigt via personlig uppföljning.
    Dessutom snygga luckor med superb passform.

uppfyller mina förväntningar mer än väl
    Hej Jane, fantastiskt kul med ännu en nöjd kund! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
    2020-10-01
    Köpt luckor till vårt kök som blev skitsnyggt
    Skitkul! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-30
    Det är inte som man är van. Man får beställa och betala, sen ringer PL upp dig och går igenom det du beställt så det inte blir fel. Sen börjar PL tillverka din beställning. Och det är inte billigt, men väldigt fint.
    Hej Niklas, ser man till hela kökets kostnad och slutresultatet med våra luckor + IKEAs stommar så är vårt koncept prisvärd. Att få delar specialbeställda i valfri färg kommer aldrig att vara billigt. Det glädjer oss att du gillar slutresultatet! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-30
    Köpte köksluckor, täcksidor och socklar. Mycket snabb och bra service när jag skickat ritningen. Fick en bra offert, som vi även gick igenom i detalj per telefon.
    Betalning gick snabbt via skickad länk och sedan var ordern klar.
    Leveranstiden var något lång, men leveransen kom något tidigare än utlovat vilket hade stor praktisk betydelse.
    Slutresultatet var mycket gott. Överträffade mina förväntningar när det gäller kvalitet och finish.Bemötandet från de jag hade kontakt med var utmärkt.
    Michael! Du göra oss tårögda :) Denna feedback betyder mycket för oss. Så skönt att få ett kvitto på att vi gör ett bra arbete! Mvh Henrik Picky Living
  • 2020-09-30
    Köpte luckor av Pickyliving till IKEA- kök. Fick superbra hjälp av deras köksdesigner som dubbelkollade alla mått och gav perfekt input. Allt gick smidigt och processen var toppen! Mycket nöjd.
    Hej Helena, det är inte helt lätt att beställa luckor med specialmått till ett helt kök men vi försöker att göra denna process så enkel som möjligt. Därför är det extra roligt att höra att din upplevelse var så bra. Mvh Henrik Picky Living
  • 2020-09-30
    Köpte dörrar att använda i en kontorslösning. Det verkar vara hög kvalitet på produkterna, de ger en gedigen känsla. Leveransen kom i tid, och var komplett.
    Vi är nöjda med köpet och tycker att vi fick valuta för den extrakostnad som det innebar, jämfört med våra andra alternativ.
    Hej Roland, smart att använda oss till kontoret och inte bara i kök :) Glädjen av nöjda kunder kan man leva länge på. Tack för att du tog dig tid att skriva din rekommendation! Mvh Henrik Picky Living
    2020-09-30
    Vi köpte nya luckor till köket. Superproffsigt bemötande. Väldigt noga genomgång. Allt stämde perfekt! Rekommenderar till alla.
    Kul att höra! Tack för att du delar med dig av din upplevelse av oss. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-30
    Bra produkter och relativt bra service. Dock inga instruktioner för montering eller förborrade hål där man hade förväntat sig.
    Hej Robin, tack för din feedback. Vi tar till oss detta och ska se över hur vi kan göra detta bättre. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
    2020-09-30
    Denna gång kompletterade jag vårt kök med fler köksluckor.
    Väldigt bra sortiment och fin design. Kul att göra IKEA-köket mer personligt!
    Bra support från företaget och skönt med avstämningen innan ordern för att se att vi förstått varandra rätt.
    Snabb och smidig till dörren leverens
    2020-09-30
    Bra kvalitet på leveransen! Leveranstid på 10 veckor på 6 garderobsdörrar tycker jag är långt.
    Hej Olof! Roligt att du tycker att våra produkter har bra kvalitét. Sen håller jag med dig om att 10 veckor är för lång leveranstid, vilket ibland blir konsekvensen av hög orderingång eller produktionsstopp under semestertider. Men det är något vi jobbar på och när vi nu har 2 st snickerier så är förutsättningarna bättre att hålla en mer jämn leveranstid. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-28
    Bra kundtjänst och hjälp på telefon för att gör en färdig design äv köket. Fantastisk resultat!
    Tack Daniel och kul att du är så nöjd! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-28
    Jag behövde skräddarsydda lösningar till ikea stommar. De var väldigt proffsiga och allt stämde på millimetern. Jag är mycket nöjd med Picky Living.
    Hej Marya! Vår personal är mycket kunniga och har samtliga flera års erfarenhet från IKEAs köksavdelning innan de började på Picky Living, så det känns väldigt roligt att du som kund känner att du har fått proffsigt bemötande. Stort tack för att du tar dig tid och betygsätter oss. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
    2020-09-28
    Jag köpte fronter till IKEA-stommar till vår tvättstuga
  • 2020-09-28
    Köpte luckor till ett nytt kök.
    Fina luckor och bra kvalitet på materialet.
    Krångligt, nästan omöjligt att lägga en order själv vid stor beställning.
    Mycket svårt att förstå listan med översikten över de beställda delar.
    Trots flera genomgångar via skype fattades delar och levererades det fel luckor som gjorde att det tog VÄLDIGT lång tid tills alla delar var på plats.
    Sammanfattningsvis fina luckor, men för dyra för den dåliga servicen runt omkring.
    Hej Katrin, jag beklagar verkligen att din upplevelse inte levde upp till dina förväntningar. Det händer tyvärr ibland att den mänskliga faktorn spelar in i produktionen och orderhantering vilket i ditt fall resulterade i några delar som inte stämde. Vi tar alltid en reklamation på största allvar och gör vad vi kan för att lösa situationen. I ditt fall nyproduktion av de delar som inte stämde/saknades. Då produktionen är stängd 4 veckor under sommaren påverkade detta den totala leveranstiden. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
    Garderobsdörrar
    Mycket bra
    Att kvaliteten skulle va bra
    Absolut
    Mycket nöjd
    Fantastiskt kul att höra att du är nöjd med ditt val av luckor! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-25
    Ny köksluckor till bef. Ikeastomme, passade som hand i handske och vilket lyft det blev!
    All cred åt hantering och uppföljnin gav Picky Living, där de tom. ringde upp och stämde av sådant att vi hade tänkt rätt i vår beställning. 5/5 stjärnor.
    Hej Gunnar, en viktig del i vår orderhantering är just att vi alltid ringer upp alla kunder innan vi påbörjar produktionen för att säkerställa att alla delar är i rätt mått och utförande. Så stort tack för ditt toppbetyg! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-25
    Köksluckor samt handtag till IKEA kök
    Trevligt bemötenade och bra service
    men leveranstiden var längre än förväntat
    Hej Britt, kul att höra att du är nöjd med din upplevelse av Picky Living. Det är väldigt viktigt för oss att våra kunder får rättservice och bemötande. Vi arbetar hårt med att få ner våra leveranstider men hoppas att det var värt att vänta på :) Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2020-09-25
    Mycket bra koncept och hög kvalitet.
    2020-09-25
    Bemøtende, bra kvalitet på service, kunnskapsnivå och produktene. Det var et par av distanselistene som var dårlig lakkert, dom ble erstatet uten fråge eller krångel. Jeg gir dom det beste betyg, servic og produkt.
    Härligt med nöjda kunder! Stort tack Dan för att du beskriver din upplevelse av Picky Living, det betyder mycket för oss. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2019-09-19
    Köpte ramlucka P1 till vårt kök i Vasastan och är mer än nöjd! Fick fantastisk hjälp i butiken med att välja allt från lucka till utformning av respektive passbit. Uppskattade verkligen att personalen hade så mycket erfarenhet och kunde dela med sig av tips, exempelvis hade vi tänkt ha ett överskåp som var 100 cm högt och ett om 40 cm över detta, Picky hade dock möjligheten att tillverka luckor om 140 cm vilket såhär i efterhand verkligen förhöjer hela vårt kök (och minskar antalet skarvar). Uppskattade även genomgången med personalen innan vi beställde alla luckor, passbitar och täcksidor, kände verkligen att beställningen kommer att bli helt rätt innan vi betalade.

Det enda negativa vi upplevde var en passbit som skulle gå hela vägen upp i tak men som våra hantverkare måttade från golvet vilket gjorde att 10-15 cm saknades mot tak, fick förklarat för mig att "många hantverkare gör samma misstag", dock efter att de skruvat fast passbiten. Om det är ett vanligt misstag kanske det vore bra att skicka med detta i beskrivningen för montering så att motsvarande fel undviks. Tror dock att vi fick denna information muntligen då vi beställde köket men det hade givetvis fallit bort 1 månad senare.
    Hej Louise, det är precis det du beskriver som är vår styrka. Vi har erfaren personal som startat sin karriär på IKEA. De har lång erfarenhet av köksrenovering och tillsammans med Picky Livings koncept, där kunden kan välja valfria mått och kulör, skapas magin som gör varje kunds kök unikt :) Tråkigt att hantverkaren råkade såg fel på en bit. Vi ser över vad vi kan göra bättre med informationen. Stort tack för det fina betyget! Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2019-09-18
    Vi köpte garderobsdörrar.
    Bra bemötande och fint utfört.
    Tack Ingemar för att du tar dig tid att betygsätta oss. Det hjälper våra blivande kunder att förstå att vi bryr oss om våra kunder. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2019-09-18
    Lite dålig uppföljning av offerten i samband med att jag ville beställa
    Hej Bengt, vi tar oss till din feedback och ska se över hur vi följer upp våra offerter. Hoppas att du var nöjd med slutresultatet. Med vänlig hälsning Henrik Picky Living