Picky Living

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!

331 omdömen om Picky Living

Sedan starten hos Reco 2016
  • 2023-01-31 Spontant omdöme
    Jättenöjda med Pickyliving på alla vis! Bra service, bra hjälp med ideer och lösningar. Snabb leverans samt enkel montering. Snabb och smidig kommunikation.
    Allt som allt Jättenöjda!
  • 2023-01-14 Insamlad av företaget
    Vi har købt nye fronter til vores Ikea køkken fra 2007. Picky Living kunne som eneste levere i præcis den farve, vi ønskede. Desuden kunne de levere til Danmark for en merpris i fragt, men stadig være markant billigere end danske snedkerværksteder.
    Hele vejen igennem bestillingsproceduren blev vi fulgt godt på vej, så enhver tvivl om bestillingen blev der taget hånd om forud for leveringen.
    Der blev sendt en forkert sokkel, men det blev hurtigt rettet, og den rigtige blev eftersendt uden problemer.
    Hele forløbet var yderst professionelt.
  • 2022-12-06 Insamlad av företaget
    Hej
    vänligt bemötande och bra åtgärdande när det blev missförstånd med storleken på luckorna som vi köpt.
    Slutresultatet är vi väldigt nöjda med.
    Hej Bernt, tack för att du tar dig tid att skriva om oss här. Roligt att höra att vårt bemötande var bra och att du är nöjd med slutresultatet.

• 2022-11-18 Insamlad av företaget
    Bra produkt men på tok för oflexibla. 25v för leverans, komplettering 10 veckor, fel kulör vid kompletteringsleverans ytterligare 8 veckor.
    Hej Stefan, tråkigt att höra att du inte är nöjd och att vår leveranser inte höll sig inom utlovad tid. Din order tog 1-2 veckor längre än utlovat. Beklagar sedan att din kompletteringsorder inte var i rätt kulör och att det därför tog väldigt lång tid innan hela beställningen var korrekt. Under sommaren hade vi tyvärr långa leveranstider pga många beställningar. Vi har nu lyckats öka produktionskapaciteten så att leveranstiderna ligger på normala 6-7 veckor. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Besökte butiken två gånger. Blev väldigt väl bemötta av Alice resp. Julia. Båda var mycket informativa och kom med bra praktiska tips både betr, utformning av ny diskbänk samt skåp- och lådfronter.
    Leveranstiden var lång men utlovade tider hölls. Efter leveransen uppdagades att det saknades en lådfront. Ingen vet varför det blev så. Vi beslutade dela på ansvaret och betrakta det som ett olycksfall i arbetet. Detta medförde att en tilläggsbeställning av ovannämnda front samt ytterligare några detaljer. Vid denna beställning erbjöds 30 % rabatt eftersom detta inte ingick i kärnverksamheten. Mycket prydligt och uppskattat. Allt sammantaget bidrar till att Picky Living uppfattas som en mycket kunnig, bra och pålitlig leverantör. Har inga planer på att renovera fler kök. Däremot kan jag rekommendera andra att vända sig till Picky Living. Kan även ställa upp som referens om så önskas.
    Vänliga hälsningar
    Magnus Lövgren
    Hej Magnus! För oss på Picky Living är det viktigt att ha personal som är experter på hur man får till våra kunders olika speciallösningar, som ger bra service och ett trevligt bemötande. Därför värmer det i hela kroppen av att läsa ditt fina omdöme. Det betyder väldigt mycket för oss, stort tack!
  • 2022-11-14 Insamlad av företaget
    Dyrt men bra service och snygga luckor
    Hej Petter, glädjande att höra att du giller våra produkter. Att tillverka fronter på beställning i valfria mått och valfri kulör kommer tyvärr aldrig att vara billigt. Vi tycker dock att det är prisvärt med tanke på att du kan skräddarsy din inredning till ett lägre pris än hos de större kökstillverkarna. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-13 Insamlad av företaget
    Det absolut bästa har varit att när det strulade lite under covid så tog dom verkligen ansvar
    Hej David, kunskap och service är väldigt viktigt för oss. Om något strular så tar vi alltid ansvar och ser till att lösa det på bästa sätt. Tack för att du ger oss ett omdöme här! Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande genomgående och snabbt att beställa. Vi fick en ungefärlig leveranstid och den hölls. Det var iofs längre väntetid 10-12 v men det visste vi vid beställning. Vi bokade ett möte när vi skulle beställa och det smidigt att få hjälp med måtten och en ritning direkt efteråt så vi kunde se hur det skulle se ut. Vi blev positivt överraskade när den lokala leverantören av luckan visade sig vara ett företag i Piteå som vi hört mkt gott om. God kvalitet på luckorna, dock något känsliga för stötar men vi har bättringsfärg.
    Hej Carrie, tack för din fina feedback! Glädjande att höra att du är nöjd med oss och våra produkter. Vi har vår tillverkning i både Norrland och Småland på väl utvalda snickerier :) Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-11 Insamlad av företaget
    Fantastiskt fint bemött. Väldigt tillmötesgående.
    Hej Alexandra! 5 av 5 i betyg är det bästa som finns :) Tack för att du tog dig tid att betygsätta oss. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Personalen får toppbetyg, 5/5. Mycket trevliga och seviceminded fr o m första besöket. Hade sedan kontakt med Morgan. Jag var supernöjd med honom. Han var engagerad, noggrann, snabb och trevlig.
    Jag köpte köksluckor som jag är mycket nöjd med. Dock var några av luckorna något skadade men det var inget problem att få byta ut dem.
    Hej Pirkko! Vår personal blev väldigt glad för din feedback. Det är alltid kul att få ett kvitto på att vi gör ett bra arbete. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Köpte luckor och frisidor till ett Ikeakök och fick proffsig hjälp och en bra levererad produkt. Mycket nöjd!
    Hej! Tack för att du tar dig tid och ger oss ett omdöme. Kul att höra att du blev nöjd med resultatet och vår expertis. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-09 Insamlad av företaget
    Kvalitet och omtanke. Hög service.
    Hej David! 5/5 i betyg betyder väldigt mycket för oss. Stort tack. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-09 Insamlad av företaget
    Vänlig & bra dialog o stegvis beslutsprocess som gjorde det enkelt för mig som kund. Köpte ett kök (stommar från Ikea), bänkskivor, diskho & blandare.
    Hej Henrik! Att köpa ett skräddarsytt kök är inte det enklaste men vi arbetar ständigt med att göra denna process så smidig som möjligt. Därför blir jag extra glad över att höra att du tycker att våra beställningssteg var enkla att förstå och genomföra. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Professionellt och smidigt, levde upp till våra förväntningar
    Hej Per! Att vi uppfattas som proffsiga och att du tycker det är smidigt att beställa luckor från Picky Living gläder oss enormt. Stort tack för det höga betyget. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-08 Insamlad av företaget
    Verkligen proffsiga från första stund. Lätt att montera luckorna och alla mått stämde klockrent!
    Hej Johan! Då allt kan beställas i egna millimetermått är det kunskap och noggrannhet som gäller, vilket vi har blivit väldigt bra på under de 13 åren som Picky Living har funnits :) Kul att höra att allt passade och att du är nöjd med oss som leverantör av dina luckor. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-08 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående, snabba med återkoppling. Inga missar i leveransen som kom i utlovad tid. Nöjd med köket som blev jättefint.
    Hej Elisabeth! Nöjda kunder är det bästa vi vet:) Tack för att du delar med dig av din upplevelse här. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-07 Insamlad av företaget
    Vi blev under hela förloppet från första besöket i butik till färdigt kök otroligt väl bemötta och hjälpta av Picky Living.
    Vi gjorde väldigt mycket utanför boxen men fick all hjälp vi frågade om. En av ägarna var hemma hos oss flera gånger och vi fick även låna en slipmaskin av Picky. Vi målade en del själva. Ursäkta mitt sena svar.
    Vi är sjuuuuuuuukt nöjda med dom och rekommenderar dom till alla våra vänner som funderar på att bygga om.
    Hej Jonas! Vårt mål är så klart att få alla våra kunder så nöjda som möjligt, vilket kräver att vi gör det där lilla extra när möjligheten finns. Det är väldigt tillfredställande att få ta del av er upplevelse i denna positiva beskrivning. Tack för rekommendationen och välkommen åter. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    Jag köpte nya köksluckor. Fick så bra tips! Både funktionstips och designtips. Förutom funktion så var det även viktigt för mig att prata med någon som även hade modernt designtänk. Och även om jag inte köpte bänkskivan här fick jag ändå tips.
    Och jättebra att det finns så många olika kök uppsatta i butiken!
    Hej Charlotta, att guide våra kunder i de renoveringsutmaningar som uppstår är det som vi brinner för. Kul att du uppskattar våra kunskaper och de tips och råd vi ger. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-02 Insamlad av företaget
    Vi köpte garderobsdörrar till pax stommar som efter montering ser helt platsbyggt ut, blev riktigt bra, både färg- och designmässigt. Bra och personlig service av kunnig personal, håller utlovade leveranstider. Lyssnar in kundens behov, lösningsorienterade, måna om kvalitet och service, helt klart prisvärt och kommer att handla där igen.
    Hej Margareta! Att välja luckor från oss är ett prisvärt sätt att få sin garderob eller sitt kök att se platsbyggt ut. Det gläder mig att du är nöjd med din platsbyggda garderob och att vår personal gett dig ett så bra bemötande och guidning i din renovering. Välkommen åter :) Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-11-02 Insamlad av företaget
    Jag köpte nya extra höga dörrar till Ikeas Pax stommar. Jag fick ett jättetrevligt bemötande samt så kände jag att säljaren hade bra koll och produktkunskap. Kände att det var mitt beslut att köpa just de dörrarna ....att säljaren inte försökte sälja på en massa onödigt. Jag fick veta att leveranstiden var 13 veckor, men de kom faktiskt tidigare👍Om jag i framtiden behöver köpa nya dörrar igen så kommer jag att anlita Picky Living igen
    Hej Tuija, fantastisk roligt att du är så nöjd med vårt bemötande och produkter! Vår tanke är att hjälpa våra kunder med vår expertis till det bästa resultatet, inte sälja på våra kunder onödiga produkter :) Skönt att höra att din leverans kom tidigare än vad vi estimerade. Beställer man idag så är leveranstiderna nere på 7-9 veckor. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    Bra service & trevlig personal
    Hej Anna, det ska jag framföra till vår personal :) Stort tack för ditt höga betyg!
  • 2022-10-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, bra med genomgång tillsammans inför beställning. Luckorna känns gedigna.
    Hej Oscar! Fantastiskt roligt att du är så nöjd med ditt köp. För att alla kunder ska känna sig trygga och säkra i sina beställningar med mycket specialanpassningar har vi ALLTID en genomgång med kund innan vi påbörjar tillverkningen. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabb respons. Tillgängliga och snabba.
    Hej Emma, fina betyg som detta är alltid roligt att få, stort tack! Hoppas att du kommer att trivas med våra produkter. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-28 Insamlad av företaget
    Picky Living har väldigt bra fina produkter. Vissa perioder tar det långtid för leverans. Vi Behövde många olika delar och satte ihop måtten via hemsidan för att sen gå igenom måtten på plats. Det blev restbitar och någon bit som var för liten vilket var tråkigt. Kanske vore det någonting om Picky Living hade en extra tjänst för överblivna produkter..

Tack! Nu är allt byggt och fint!
    Hej Francesca! Jag håller med om att vi tidigare vid vissa tillfällen har haft för långa leveranstider. Det beror på en väldigt stor efterfråga som vår produktion just då var för liten för, men som nu är åtgärdat. Eftersom vi tillverkar mycket i specialmått och valfria kulörer är det svårt att hitta någon annan kund där dessa kan passa. Dock har vi en återbrukssida i vår webbshop, där vi lägger ut de delar vi tror att någon kan ha nytta av. Det gläder mig att du tycker att våra produkter är väldigt bra och fina. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    + Bra bemötande
    + Väl inpackade köksluckor
    + Proffsig stenleverantör
    - Omärkta luckor och passbitar vilket innebär svårigheter för montörer att veta var vilka delar är tänkta att placeras.
    - fullständig betalning innan leverans hör inte till vanligheterna!

Köpt luckor och bänkskivor till ett stort kök.
    Hej Carl! Kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande, det är viktigt för oss. Då vi tillverkar alla luckor på beställning efter kunders önskemål finns det ingen möjlighet för oss att sälja dessa delar till någon annan. Därför tar vi förskottsbetalning. Andra kökstillverkare som har standardluckor och kulörer tar en mindre risk då dessa delar kan säljas vidare. Vi arbetar för fullt med att hitta ett bra system för att märka upp våra delar, vilket inte är helt lätt när vi tillverkar mycket i specialmått. Detta kommer förhoppningsvis implementeras under 2023. Stort tack för din feedback. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och mycket bra kvalitet och ytfinish på luckorna.
    Dock har de lite att förbättra i sin leverans för att den skall bli korrekt, fick ett ha ett antal ersättningsleveranser...
    Hej Peter! Det är väldigt viktigt för oss på Picky Living att ge ett bra bemötande och rätt kvalité, vilket gör att dina ord värmer extra. Beklagar dock att allt inte levererades rätt direkt. Ibland blir det tyvärr fel men vi försöker att lösa uppkomna utmaningar så snabbt och smidigt vi kan. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    2022-10-21 Insamlad av företaget
    Bra service, proffsig rådgivning, bra leveranstid trots besvärlig pandemi, det gick snabbt att rätta till en produkt som hamnade lite fel. Allt gott!
    Hej John! Det värmer med ett så bra betyg. Stort tack för att du tog dig tid att säga vad du tycker om oss på Picky Living. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    2022-10-21 Insamlad av företaget
    Allt gällande PickyLiving var bra men leveransen från Björkman Uppsala var under all kritik. Först kom de inte på utlovat datum utan att meddela detta (leveranstid mellan typ 9-16 så jag satt och väntade hemma hela dagen utan att kunna lämna) och när de väl kom körde de runt på vägen utanför utan att ringa och fråga om vägen när de inte hittade. Jag försökte ringa men kom inte fram. Sedan åkte de hem till grannen. Lyckades tillslut få hem dem till oss. De körde mycket dåligt och ett kylskåp hängde i 45-graders vinkel över våra luckor. Saker var inte tillräckligt väl förankrat. Som tur var hade våra saker inga skador men det var mer tur än skicklighet.
    Hej Anna! Det är väldigt upplyftande att få ett bra betyg trots att inte den sista länken i kedjan utfördes på rätt sätt. Det är en utmaning att hitta underleverantörer som levererar våra ibland väldigt långa pallar på rätt sätt. Kan konstatera att denna hantering inte uppfyller de krav vi har på våra transportfirmor. Kommer att återkoppla till Björkman Uppsala så att detta inte händer igen. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-19 Insamlad av företaget
    Otroligt lång leveranstid (ca 14 veckor) och när mina garderober till sist kom fram var de transportskadade och vissa delar var dessutom av bristande kvalitet. Blev otroligt besviken då jag väntat länge på min leverans och hade högre förväntningar på utförandet med tanke på det höga priset. Fick vänta ytterligare 4-5 veckor på nya garderobsdörrar. Dock nöjd med Picky Livings bemötande när jag hörde av mig då de skickade nya dörrar utan kostnad och ersatte mig för frakten utan något tjafs. Hade dock gärna sett att de reducerat priset pga situationen som uppstod, men i övrigt nöjd med hur de hanterade mitt problem.
    Hej Josefin! Med väldigt hög orderingång och produktionsuppehåll under sommarsemestern var tidvis vår leveranstid väldigt lång. Jag beklagar detta och förstår din frustation när det dessutom var transportskadat. Vi håller just nu på med att utöka vår produktionskapacitet med 100% för att detta inte ska hända igen. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-19 Insamlad av företaget
    Vi fikk raskt kontakt og god hjelp.

Det tok alt for lang tid å få varene fra vi bestilte til de ble levert. I tillegg var en av delene feil og vi må vente igjen før kjøkkenet var komplett.

Når alt er på plass er vi veldig fornøyd med utførelses og finish
    Hej Martin! Skönt att höra att du är nöjd och att du tycker att vår finish på luckorna är bra. Vi har vid vissa tillfällen fått in väldigt många ordrar vilket stundtals har påverkat våra leveranstider. Det är trist att vänta men jag hoppas och tror att det var värt det :) Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-19 Insamlad av företaget
    Väldigt fina köksluckor av hög kvalitet! Hjälpsamt och fint bemötande och leverans precis som utlovats. Rekommenderas varmt!
    Hej Ellen! Din rekommendation betyder mycket för oss. Stort tack för att du tog dig tid att göra detta inlägg. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    Hade inga förväntningar.
    Blev så väl bemött vilket ledde till att vi handlade där.
    Fick hjälp med smarta lösningar o kunde välja färg vi själva ville ha.Kunde oxå få rätt storlek på luckor som passade våra stommar.
    Helt suveränt så grattis till Picky Living och Smilla som var till så stor hjälp hela vägen.
    Hej Claes, roligt att höra att ni lyckades få till smarta lösningar. Det är det vi är riktigt bra på. Med vårt koncept finns det så mycket man kan göra med IKEA-stommarna och våra specialmått. Ska framföra ditt fina betyg till Smilla. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-19 Insamlad av företaget
    Har alltid blivit bra bemött och fått mer hjälp än vad jag förväntat mig. Blev ett par mindre fel med min beställning av nya köksluckor men som Pickyliving hjälpte till att lösa snabbt - trots att jag kom sent med min reklamation. Det är kundvård och gör att jag kommer återkomma till dem framöver om jag vill piffa till någon IKEA-möbel.
    Hej Johan, att ta hand om våra kunder är väldigt viktigt och är något vi prioriterar högst. Därför känns det extra roligt att få ett kvitto på att vi levererar även om något inte blir som det var tänkt. Välkommen åter! / Henrik Picky Living
  • 2022-10-19 Insamlad av företaget
    Väldigt professionella och hjälpsamma vid beställning.
    Skåpdörrarna fungerade perfekt.
    Hej Björn! Ytterst glädjande att få en till 5:a. Hoppas att du kommer trivas med dina Picky-fronter och att vi får se dig igen om nya renoveringsbehov uppstår. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-18 Insamlad av företaget
    Vi köpte köksluckor till vårt Ikeakök och är jättenöjda både med bemötandet i butiken och med köksluckorna.
    Vi fick snabb återkoppling på Mail och telefon.
    Rekommenderar Pickyliving!
    Hej Margareta, stort tack för din rekommendation! Det är så tillfredställande att få så fin feedback och känna att det vi gör, gör vi bra :) Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-18 Insamlad av företaget
    Bra på det hela taget men aningens fö dyrt
    Hej Peter, tack för du handlat av oss och för det fina betyget! Våra priser kan uppfattas som höga men det beror på vad man jämför med. Att få en måttanpassad garderob eller ett platsbyggt kök i egen vald kulör är väldigt dyrt. Men med vårt koncept får man ner kostnaderna väsentligt. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-18 Insamlad av företaget
    Trevligt och enkelt att se på produkter i show rummet.
    Hade hört från andra att de fungerade bra med luckor från PL

Det blev lite missförstånd om vilka hörnluckor som jag skulle ha och de gångjärn jag hade fungerade inte.

Allt har fungera fint men jag har uppdagat att de svarta luckor jag köpte är känsliga och lätt blir kantstötta. Vilke tja gnong kommer att påtala för PL
    Hej Fredrik, svarta luckor är känsligare än ljusare luckor när det kommer till repor och fingeravtryck. Hoppas att du ändå kommer att bli nöjd med ditt kök. Tack för din feedback! Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-16 Insamlad av företaget
    Bra kundservice och fick luckorna flera veckor för tidigt vilket var varmt välkommet :)
    Hej Elise, kul att höra att vi kunde överraska med kortare leveranstid än beräknat. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-16 Insamlad av företaget
    Bra råd, planering, stöd och snabb återkoppling av Tobias. Är så nöjd med PickyLiving och mitt nya kök!
    Hej Anneli! Våra duktiga medarbetare har gedigen kunskap inom planering av kök med specialanpassningar som är möjliga med vårt koncept där alla delar kan beställas med specialmått. Roligt för oss att få ett kvitto på att denna kunskap uppskattas av våra kunder. Tobias hälsar och tackar för ert fina omdöme. Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
    Bra produkter och service! Gjort två kök och garderober med Picky L
    Hej Björn, det är extra roligt med återkommande kunder. Då vet man verkligen att vi har gjort ett bra jobb. Välkommen åter :) Med vänlig hälsning - Henrik Picky Living
  • 2022-10-14 Insamlad av företaget
    Smidig lucklösning på Ikeastommar.
    Hej Mathias! Ja visst är det smidigt :) Tack för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme.

• 2022-10-12 Insamlad av företaget
    Smidig och snabb kommunikation, väldigt trevliga och hjälpsamma.
    Våra köksluckor blev precis som vi hade tänkt oss och vi är mycket nöjda.
    När en lucka fattades fick vi snabb hjälp och en ny lucka skickades.
    Rekommenderar Picky living starkt!
    Hej Maria, fantastiskt att vi får en så stark rekommendation. Det stärker vårat team och gör oss väldigt glada, stort tack!
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd och glad över vackra luckor samt gott bemötande!
    Hej Eva, vad roligt att du är nöjd med ditt köp från oss och att du fick ett bra bemötande. Kan det vara så att du råkade klicka i fel betyg? Med vänlig hälsning Henrik Picky Living
  • 2022-10-09 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda rakt igenom. Garderobsdörrarna passade perfekt! De var gedigna och hade en fin finish.
    Hej Krister, nöjda kunder är det bästa vi vet. Stort tack för att du tog dig tiden att skriva om oss på detta positiva sätt!

2022-01-26 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och proffsigt företag.
    Tack Anna för din feedback. Väldigt roligt att du är så nöjd med Picky Living!

2021-11-28 Insamlad av företaget
    Beställde nya köksluckor. Fick väldigt bra hjälp med mått. Bra och vänlig service.
    Hej Eva, vi försöker att hålla vår kundservice på en hög nivå så det är extra roligt att få höra att den håller måttet :)

• 2021-11-14 Insamlad av företaget
    Vi köpte luckor för en inbyggd garderobsvägg. Trevlig och lösningsorienterad personal. Bra kontakt och återkopplade efter att vi ställt frågor. Leveransen försenades pga pandemin men vi är jättenöjda med resultatet.
    Hej Louise, det är en väldigt stor frihet att som kund kunna välja valfria mått på alla delar. Detta skapar dock stora utmaningar för vår personal att få till delarna på bästa sätt. Din feedback visar att de hanterar detta på bästa tänkbara sätt.

Ja tyvärr har pandemin bitvis stökat till det med vissa leveranser. Stort tack för din feedback!

• 2021-11-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra och serviceinriktad . Duktig personal och hjälpsamma. Mycket nöjd med allt! Från köp till dörren hemma fungerade super. Vi köpte köks luckor// MD
    Hej Margareta,
    vad roligt att du är så nöjd med vår service och våra produkter. Det stärker oss inför vårt framtida företagande!

• 2021-11-12 Insamlad av företaget
    Vi var nöjda med allt förutom två saker. Det fanns inga beskrivningar som medföljde hur man skulle montera och sätta fast luckorna. Inte på hemsidan och Yotube heller. Vi fick därför chansa lite vilket inte kändes bra då luckorna ändå kostar en del. Det andra var den långa leveranstiden. 15 veckor är mycket långt tid.
    Hej Linnea,
    tack för att du tar dig tid och ger oss beröm och feedback på förbättringsområden!

När det gäller montering görs detta på samma sätt som IKEAs delar och vi brukar därför hänvisa till deras monteringsbeskrivningar. Dock finns det vissa delar som skiljer sig från IKEA där vi skulle kunna förbättra vår information angående montering, vilket vi ska se över.

Pandemin har tyvärr även påverkas oss med sjuk personal, materielleveranser som inte kommer i tid samt transporter som tar längre tid än vanligt. Därav din ovanligt långa leveranstid. Jag beklagar verkligen att du fick vänta så länge.

• 2021-11-10 Insamlad av företaget
    Fick mycket bra bemötande och hkälp av er personalnal med min beställning.

Ni var måna om att det skulle bli rätt.

Planeringsmöte hölls via mejl och telefon med er säljare. Vilket fungerade mycket bra!
    Min beställning gickbra och allt blev rätt. Jag beställde garderobsdörrar med inbyggnadslöaning.

Det jag är missnöjd med är leveranstiden som var mer än 15 v.
    Hej Linda, det är alltid lika roligt att få ta del av nöjda kunders feedback, stort tack för det! Tyvärr har pandemin påverkat vår tillverkningstakt då kombinationen ovanligt många beställningar, sjuk personal och försenade materielleveranser gjort att ett fåtal kunder har fått vänta väldigt länge på sina luckor. Jag kan endast beklaga detta och hoppas på att pandemin snart är över.