Alla kategorier Kök Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Picky Living

Picky Living

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm — Visa karta

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!
Mån: 11:00-18:00
Tis: 11:00-20:00
Ons-Tor: 11:00-18:00
Fre: 11:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 131 kunder tycker om Picky Living

• Sanja H
    Sanja H skrev om Picky Living
    Jag köpte köksluckor, garderobsdörrar och stommar från pickyliving. Första delen med planering av beställning gick mycket bra. Därefter har vi varit mycket missböjda med kundbemötandet/servicen och även passformen på en del luckor.
    Vår leverans var väldigt försenad och när den väl kom (utan förbokning av leverans) fattades en hel del luckor och en var skadad. Jag fick veta att detta var pga materialet i fabriken tagit slut och att de skulle återkomma men ny leveransinfo. Jag fick väldigt dålig återkoppling och information kring ny leverans samt att flera mail som jag skickade blev obesvarade. Detta är väldigt frustrerande när man står med bokade hantverkare och inte får det material som behövs för att de ska slutföra sitt arbete.
    När köket väl var uppe så upptäckte vi att en del luckor hade en ganska dålig passform och att stommarna syntes igenom samt att luckor var skadade. Även detta mailade jag vid föera tillfälle men ingen ville besvara mina mail.
    När man ringer till kundtjänsten är det inte ofta men kommer fram tyvärr så mycket sker via mail eller så blir man lovad att bli uppringd av en kollega som är ansvarig, vilket heller aldrig sker. Slutligen så får vi i alla fall en ny lucka som ska ersätta den skadade. Några veckor senare kommer en faktura på denna luckan. Återigen söker jag kontakt med kundtjänst i 3 dagar och blir lovat att bli uppringd men blir aldrig detta.
    Jag är, som ni förstår, mycket missnöjd med servicen och kundbemötandet på pickyliving. Det positiva är dock att vi trots allt detta slutligen fick ett fint kök. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Sanja H
    Hej Sanja,
    jag håller med om att vi inte lyckades leva upp till den service och leveransnivån som vi står för. När jag går igenom ditt ärende ser jag att du fick leverans 1 vecka efter den uppskattade tiden. Detta berodde på att att några luckor inte gick igenom kvalitetskontrollen och fick lackas om och det var olyckligt att vi aviserade att leverans skulle ske innan dessa vara klara. För att påskynda leveransen så mycket det gick kördes lastbilen direkt till dig utan att du kunde välja dag och tid. Packavdelningen märkte att de fattades några få delar men valde ändå att skicka iväg din order då den var försenad.

Jag beklagar att vi i detta fall gjort misstag som fått dig att vara missnöjd med vår service. Vi hade viss personalförändring under denna tid som bidragit till den mindre bra servicenivån som du upplevt men vi har nu ett mycket bra team som huvudsakligen kommer från IKEA.

Skönt att höra att du i alla fall är nöjd med slutresultatet av ditt kök!

• Mats N
    Mats N skrev om Picky Living
    Mycket trevligt bemötande och osedvanligt personligt engagemang av berörd kontaktperson under hela projekttiden. Mycket uppskattat. Mitt projekt avsåg nybyggnation av kök och Picky Livings engagemang omfattade leverans av såväl köksluckor som tillhörande vitvaror.

Sammanfattningsvis kan sägas att min upplevelse av företaget är mycket positiv och att resultatet blev över förväntan. Mycket tack vare Picky Livings insatser. Läs mer
  • Rickard I
    Rickard I skrev om Picky Living
    Jag fick en lång lastpall med leveransen av mina garderobsluckor som jag inte hade någonstans att göra av. Chauffören hänvisade till att det inte var hans ansvar att ta hand om pallen. Skulle önska mer smidighet vid leveransen vilket i detta fall skulle innebära att jag får produkterna jag betalat för och inger mer. Sen var leveranstiden på tok för lång, upplever inte att det är ok att stänga ner produktionen under sommaren om det ska medföra 10 veckors leveranstid. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Rickard I
    Hej Rickard,
    det som vi försöker vara bra på är att erbjuda specialmått, så köken och garderoberna blir så anpassade som möjligt vilket ger ett snyggare slutresultat. Vi har satt en gräns på 300cm som längsta mått vilket är det som fraktbolagen precis klarar av att hantera. Då lastbilsflaken endast är 240cm breda är det svårt för en chaufför att trixa ut pallen, men det går. Däremot har de ingen möjlighet att ta tillbaks dessa. Detta står tydligt i den rutan som du måste godkänna vid beställning. Vi hoppas dock att våra kunder känner att det är värt besväret för att få sin inredning så stilfull som möjligt.

Vi har valt att producera alla våra luckor i Sverige, vilket vi är väldigt stolta över. De ger ett antal personer i glesbyggd arbete och bidrar till den svenska välfärden. Dock har vi fortfarande industrisemester i detta land som gör att alla snickerier stänger ner under juli månad. Detta gäller alla större snickeribolag med produktion i Sverige, inklusive Picky Living. Därför är det för oss väldigt svårt att undvika längre leveranstider under sommaren. Vi får istället uppmana våra kunder att planera och vara ute i god tid om man vill ha leverans runt juli månad.

• Isabella A
    Isabella A skrev om Picky Living
    Det blev ett Fantastiskt resultat men tyvörr lite för dåliga instruktioner som gjorde att det blev ett väldigt mycket svårare jobb att utföra. Men nu i efterhand är vi mer än nöjda med hur det blev! Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Picky Living
    Mycket konstigt sätt att hantera returer. Jag köpte knoppar hos er och skulle lämna tillbaka dem, dvs göra ett helt vanligt "öppet köp" men fick då ändå betala jag tror 10% av det jag köpt. Det har jag aldrig varit med om tidigare! Läs mer
  • Markus H
    Markus H skrev om Picky Living
    Köpte garderobsdörrar. Var lite sen med betalning, inga problem. Bra bemötande i butiken innan beställning. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Picky Living
    Bra service och snyggt resultat. Läs mer
  • Andreas v
    Andreas v skrev om Picky Living
    Bra bemötande. Trevlig personal. Hyfsad återkoppling.
    Problem med att blandare inte levererades enligt tidsplan (tog lång tid innan vi fick den), men tror inte att det var picky livings fel utan Tapwell. Skulle använda er igen men vara noggrannare med just tidsplaner. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Picky Living
    Skåpluckor och lådfronter till IKEA köksstommar. Leverans,kvalitet enligt förväntan Läs mer
  • Frida W
    Frida W skrev om Picky Living
    Toppen lättnavigerad sida, enkelt beställningssystem med en betryggande manuell kontroll innan leverans, och leverans inom överenskommen tid. Dessutom av kvalitet som överträffade mina förväntningar. Så jäkla nöjd! Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Frida W
    Stort tack för ditt positiva svar. Det är så härligt att höra att vi lyckas göra våra kunder så nöjda!

• Catherine D
    Catherine D skrev om Picky Living
    Det har varit i stort sett bra fast ibland var de lite stressade i butiken. De var snabba och effektiva när jag fick en ofärdig lucka och skötte en tilläggsbeställning väl.
    De är vänliga och tillmötesgående Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Catherine D
    Hej Cathrine, tyvärr är det ibland mycket att göra, speciellt under hösten då vi säljer som mest. Sen du beställt har vi förstärk vår personal i showroomet med ytterligare en person för att öka vår kundservice. Tack för din feedback!

Med vänliga hälsningar
  • David E
    David E skrev om Picky Living
    Toppen! Leverens på utsatta datum. Bra service! Fina grejer. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar David E
    Väldigt kul att du är nöjd med ditt köp!

• Niklas S
    Niklas S skrev om Picky Living
    Bra bemötande när jag köpte extrahöga garderobsdörrar. Smidigt förfarande men en enda jätteförpackningen från tillverkaren vägde totalt ca 100 kg och var helt osannolikt stor och tung. Leveransledet behöver ta hänsyn till mottagande kunders förmåga hantera kollin. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Niklas S
    Hej Niklas, det ska vi tänka på. När vi skickar dörrar som är 300cm långa blir de tyvärr ganska tunga, men då de packas en och en väger de runt 20 kg. Om vi packat ihop flera dörrar har vi gjort fel men då är det bara att ta bort skyddsplasten och de skyddande hörnen och bära in en och en.

• Johan N
    Johan N skrev om Picky Living
    Toppenbemötande från första mötet till slutmontering! Det blev lite fel i produktionen på två luckor men det fick vi väldigt snabbt hjälp med ifrån Picky Living som även kom och monterade dom åtgärdade luckorna själva. Är mycket nöjd! Läs mer
    2017-11-15 Henrik H svarar Johan N
    Det känns extra roligt att få ett sånt fint omdöme trots att vi inte lyckades leverera allt 100% i första leveransen. Tack!
  • Malin S
    Malin S skrev om Picky Living
    Trevligt och proffsigt bemötande. Leveransen försenades, men lite rabatt utan att behöva be om det gav plåster på såren. Läs mer
  • Margaretha W
    Margaretha W skrev om Picky Living
    Från vår första kontakt med Pickyliving har vi bemöts trevligt, hjälpsamt och mycket professionellt. Vår kontakt Anders som varit en klippa med råd och dåd angående färgval etc till vår köksluckor. Köket har blivit superfint och harmoniskt.
    Vi kan varmt rekommendera Pickyliving!

Margaretha Wikholm Läs mer
    2017-11-15 Henrik H svarar Margaretha W
    Ja, Anders är bra :) Stort tack för rekommendationen!
  • Ola S
    Ola S skrev om Picky Living
    Bra bemötande och engagemang. Gedigen kvalite på de levererade luckorna mm. Dock något lång leveranstid samt att jag tycker att vissa komponenter blev lite väl dyra. Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Picky Living
    Snygga produkter, snabb leverans men DHL skickade mig till olika utskänkningsstallen/ombud och jag var sen tvungen att kontakta de olika underleverantörerna till Picky Living for att få styr på produkterna och fa de skickade till ratt ombud. Läs mer
    2017-11-06 Henrik H svarar Sara S
    Hej Sara, tråkigt att höra att de fraktbolag vi anlitar inte gör det de ska. Vi kommer inom kort att byta DHL till en annan aktör och hoppas på att leveranserna sköts på ett mer tillfredsställande sätt.
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Picky Living
    Besökte deras showroom i Malmö. Ärligt talat en speciellt upplevelse. I bästa fall familjärt, men underligt att vara i ett showroom som var lite rörigt och stå bredvid när personal från pickyliving och andra företag i samma lokaler åt sin medhavda lunchlåda.

Killen vi pratade med var ok hjälpsam men hade inte speciellt bra koll. Jag fick visa på hemsidan och han fick ringa sin kollega i Sthlm för att få info om saker. Betyget höjdes av att killen iaf gjorde efterforskningar och sedan skickade info på sms efteråt.

Men hade högre förväntningar på Pickylivings showroom för att man ska lyckas matcha varumärket.

Hade jag hittat vad jag sökte hade jag ändå beställt därifrån men denna gång blev det inte så. Läs mer
    2017-11-06 Henrik H svarar Niklas B
    Hej Niklas, beklagar verkligen att din upplevelse från vårt showroom i Malmö inte levde upp till dina förväntningar. Tyvärr är vår expert Martina på föräldrarledighet men är tillbaks i feb. Då kommer våra kunder få den experthjälp igen som vi vill kunna ge.
  • Anna L
    Anna L skrev om Picky Living
    Köpte dörrar till knepiga Ikea stommar. SÅ fin kvalitet och enormt fint bemötande! Älskar att de ringer upp efter man lagt beställningen för att verkligen dubbelkolla att allt stämmer! Kommer definitivt beställa genom Picky Living igen! Läs mer
    2017-11-06 Henrik H svarar Anna L
    Fantastiskt kul att du känner dig så nöjd med våra produkter!
  • Lars M
    Lars M skrev om Picky Living
    Vi tycker att vi fick mycket bra bemötande när vi var in i butiken för att beställa köksluckor till vårt kök. Efter att vi beställt vad vi skulle så flöt allt väldigt bra fram till leverans. De ringde från butiken och gjorde en genomgång för att säkerställa att allt stämde med beställningen. Vid leverans var det också väldigt smidigt med föraren som ringde och talade om att han var framme inom 30 minuter. Höll också tiden vi avtalat inom ramen av det vi bokat. Mycket bra allt som allt. Vi rekommenderar gärna andra att använda sig av Picky Living. Läs mer
    2017-11-01 Henrik H svarar Lars M
    En rekommendation som denna värmer i höstkylan :) Tack!
  • Gabriella M
    Gabriella M skrev om Picky Living
    Beställde fanastiska dörrbeslag över förväntan och leverans av varor excellent hemlevererat. Liten sak att tänka på är att ha uppskattad leveranstid per produkt på hemsidan otydligt om det var samma leveranstid på luckor som beslag el dyl, Läs mer
    2017-10-31 Henrik H svarar Gabriella M
    Du har helt rätt, detta är en brist som vi kommer att få bukt med vid årsskiftet då vi lanserar en helt ny webbsida.
  • Sofie K
    Sofie K skrev om Picky Living
    Bra produkter, men ganska komplicerat beställninngsflöde. Speceillt om man bara ska beställa knoppar tex, står att det ska ta 12 veckor osv. Läs mer
    2017-10-31 Henrik H svarar Sofie K
    Vi jobbar på detta fel och kan med glädje informera om att vi kommer lansera en helt ny webbsida och system vid årsskiftet. Då kommer allt blir mer tydligt och lättare att beställa. Tack för din input!
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Picky Living
    Trevligt bemötande sedan dag ett. Gick smidigt att ta kontakt och få hjälpt med att beställa rätt luckor till vårt nya kök. Det ända vi har att påpeka är leveranssäkerheten. Det enda vi fick veta var att det var 12 veckors leverans. Inget som bekräftades efter beställning. Vi ringde några gånger för att få svar men de kunde inte se något specifikt datum/vecka förens dagar innan leverans. Hade det varit automatiskt utskick gällande leveransvecka så man hela tiden kännde sig uppdaterad hade vårt betyg varit högre. Läs mer
    2017-10-30 Henrik H svarar Jonas B
    Tack Jonas för att du ger oss feedback. Det hjälper oss att bli än bättre!

Du måste ha gjort din beställning under sommaren då vi tyvärr har längre leveranstiden än normalt, p.g.a. att våra snickerier har semesterstängt. Under denna period har vi svårare att ge någon exakt vecka eller dag för leverans, men måste erkänna att det alltid är svårt för oss att ge exakta leveransdagar. Då vi tillverkar allt på beställning kan alltid saker inträffa under produktion och transport. Men vi jobbar på att få snickerierna att ta semestrar mer överlappande så att produktionen alltid är igång samt att försöka få till en bättre uppskattning på leveransvecka.
  • Johan O
    Johan O skrev om Picky Living
    Bra och snabbt bemötande. Kvalitativ process för att säkerställa att allt blev rätt. Läs mer
    2017-10-30 Henrik H svarar Johan O
    Vi vet att det är en utmaning att beställa ett kök, speciellt när vi har specialmått på önskade delar. Därför känns det extra roligt att ni är nöjda med vår process att säkerställa att allt blir rätt.
  • Karin H
    Karin H skrev om Picky Living
    Superbra! Bra från första kontakten till sista! Läs mer
    2017-10-30 Henrik H svarar Karin H
    Vilket betyg, tack för det!
  • Annika B
    Annika B skrev om Picky Living
    Proffsigt och bra bemötande. Mycket servicemided och kunnig personal. Bra även vid leveransen - vi kunde utan problem styra om den till en annan adress än den vi angivigt från början. Läs mer
    2017-10-30 Henrik H svarar Annika B
    Det glädjer oss att ni är nöjda med ert köp!
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Picky Living
    Mycket nöjda med såväl produkt som service! Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Picky Living
    Vi är supernöjda med PickyLiving!
    Bästa service från första början, med en Sales person som var otroligt duktig och dubbel kollade allt när vi la in beställningen. Produktionen gick snabbt och leveransen mycket smooth 😃
    Vi har nu en mycket lyxigt kök! Läs mer
  • Siri N
    Siri N skrev om Picky Living
    Allt har varit toppen. Från första möte tills allt var klart. Bra respons på mail och frågor.
    Rekommenderar er mer än gärna till alla jag känner. Tack för en super service!! Läs mer
    2017-06-15 Henrik H svarar Siri N
    Tack Siri, kul att få ett så fint omdöme!

• Josef H
    Josef H skrev om Picky Living
    Enastående service! Bra tips på smarta lösningar och snygg design! Snabb leverans! Läs mer
    2017-06-15 Henrik H svarar Josef H
    Roligt att du blev så nöjd med ditt köp!

• Camilla C
    Camilla C skrev om Picky Living
    Bra bemötande, korrekt leveranstid, ok prissättning, men ganska dåliga luckor till mitt kök med skav i färgen. Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Picky Living
    Bra bemötande och leveranstid enligt överenskommelse. Dock var en täckskiva något för lång och behövde sågas för att passa. Annars bra och proffsigt. Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om Picky Living
    Bra och service minded. Lätt att komma i kontakt m och snabb respons. Läs mer
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Picky Living
    Kan inte rekommendera picky living till någon. Hemsidan var missvisande både vad gäller vilka färger man kan välja (valfri är inte möjligt) och vad gäller det totala priset på ordern som blev mycket dyrare än det först verkade. Stommarna att ställa ovanpå PAX garderober var sen felbyggda och saknade hyllplan och fästen för dessa. Dessutom hade stommarna fel dimension på bredden, ca 1 mm för breda. Arrogant och slö service. Det enda positiva var att luckor och knoppar var väldigt fina. Läs mer
    2017-06-15 Henrik H svarar Jonas N
    Hej Jonas,
    vi erbjuder full valfrihet på de ca 2000st olika kulörer som finns i NCSs system. När du beställde hade du skrivit in en kulör som var en blandning mellan olika NCS-kulörer, vilket vi inte kan lackera. Vi ska se till så att denna information blir tydligare samt den text som du misstolkat om att stommarna ingår när man köper en viss garderobsdörr.

Vi beklagar att dina stommar kom utan hyllplan och hål för dessa. Vi erbjöd oss att göra nya men du ville hellre ha en kompensation, vilket vi gick med på.

Tack för din feedback, den gör oss bättre. Skönt att höra att du är nöjd med luckorna.

• Madelene E
    Madelene E skrev om Picky Living
    De var jättebra. Proffsigt bemötande genom hela processen och bra bollplank vid val av materiel och form.
    Kommer använda dem fler gånger Läs mer
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Picky Living
    Bra och snabb service. Fina produkter och en inspirerande och tilltalande hemsida. Läs mer
    2017-06-03 Henrik H svarar Sofia M
    Tack, det värmer att höra!

• Philip H
    Philip H skrev om Picky Living
    Jag förstår inte hur de kan ta in en order på fyra knoppar och det tar en vecka att meddela att de inte finns inne utan kommer kanske komma fyra veckor senare, jag har fortfarande inte fått mina knoppar så får se om de dyker upp... Läs mer
    2017-06-02 Henrik H svarar Philip H
    Hej Philip,
    dessa knoppar kommer från en underleverantör, vilka inte ger oss full insyn i deras lagersaldo. I detta fall tog det 3 arbetsdagar innan vi fick svar att de var slut, och kunde levereras först på 4 veckor. Det fanns en nästan identisk knopp för leverans direkt men du valde ändå att vänta. Nu har det gått 10 dagar sedan detta besked. Om inget mycket oväntat inträffar i deras produktion, kommer dessa knoppar levereras inom de utlovade 4 veckorna.

Natasha
  • Emil A
    Emil A skrev om Picky Living
    Nöjd med köpet av köksluckor till nya IKEA-stommar. Fick reklamera ungefär halva beställningen i första omgången men det sköttes på ett smidigt och professionellt sätt. Tog dock lite längre tid än förväntat men då jag inte var beroende av några hantverkare så var det ingen fara. Lite långa leveranstider som man måste planera för - men slutresultatet blir awesome. Läs mer
  • Claes-arne H
    Claes-arne H skrev om Picky Living
    Beställning samt leverans fungerade perfekt Läs mer
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Picky Living
    Trevlig kontakt och snabb leverans. Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Picky Living
    Köpte fronter och distanser till IKEA låder.
    Allt gick bra och servicen var enligt förväntningarna. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Picky Living
    Bra bemötande! Snabb återkoppling på beställning av köksluckor med specialmått. Läs mer
  • Anneli D
    Anneli D skrev om Picky Living
    Bra och Trevligt bemötande. Köksluckor som blev bättre än förväntat. Läs mer
  • Disa W
    Disa W skrev om Picky Living
    Bra service och leverans innan beräknat. Fina produkter. Läs mer
  • Erik T
    Erik T skrev om Picky Living
    Bra, snabb leverans. Enda dåliga är att de inte tog hand om den megastora lastpallen vid leverans. Sen att det var speditören som lämnade den spelar ingel roll, det är av Picky som jag handlade av. Läs mer
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Picky Living
    Trevlig personal.
    Bra produkter.
    Leveranstiden perfekt. Läs mer
  • Ebba M
    Ebba M skrev om Picky Living
    Bra service och kunnig säljare (Joakim Backman). Lite lång leveranstid men väldigt nöjda när det väl levererades! Gångjärn vore bättre om ingår istället för Ikea. Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Picky Living
    Riktigt bra service både i butik och via mail och telefon och snabbare leveranstid än estimerat (3v ist för 6v). Fick även med en burk färg med leveransen ifall jag själv skulle behöva bättringsmåla efter uppsättning. Kan endast rekommendera andra att köpa genom Picky Living! Läs mer
  • Natalie A
    Natalie A skrev om Picky Living
    Allt har funkat väldigt smidigt! Läs mer

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm