Alla kategorier Kök Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Picky Living

Picky Living

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm — Visa karta

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!
Mån: 11:00-18:00
Tis: 11:00-20:00
Ons-Tor: 11:00-18:00
Fre: 11:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 128 kunder tycker om Picky Living

• Isabella A
    Isabella A skrev om Picky Living
    Det blev ett Fantastiskt resultat men tyvörr lite för dåliga instruktioner som gjorde att det blev ett väldigt mycket svårare jobb att utföra. Men nu i efterhand är vi mer än nöjda med hur det blev!
  • Anna B
    Anna B skrev om Picky Living
    Mycket konstigt sätt att hantera returer. Jag köpte knoppar hos er och skulle lämna tillbaka dem, dvs göra ett helt vanligt "öppet köp" men fick då ändå betala jag tror 10% av det jag köpt. Det har jag aldrig varit med om tidigare!
  • Markus H
    Markus H skrev om Picky Living
    Köpte garderobsdörrar. Var lite sen med betalning, inga problem. Bra bemötande i butiken innan beställning.
  • Anna S
    Anna S skrev om Picky Living
    Bra service och snyggt resultat.
  • Andreas v
    Andreas v skrev om Picky Living
    Bra bemötande. Trevlig personal. Hyfsad återkoppling.
    Problem med att blandare inte levererades enligt tidsplan (tog lång tid innan vi fick den), men tror inte att det var picky livings fel utan Tapwell. Skulle använda er igen men vara noggrannare med just tidsplaner.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Picky Living
    Skåpluckor och lådfronter till IKEA köksstommar. Leverans,kvalitet enligt förväntan
  • Frida W
    Frida W skrev om Picky Living
    Toppen lättnavigerad sida, enkelt beställningssystem med en betryggande manuell kontroll innan leverans, och leverans inom överenskommen tid. Dessutom av kvalitet som överträffade mina förväntningar. Så jäkla nöjd!
  • Catherine D
    Catherine D skrev om Picky Living
    Det har varit i stort sett bra fast ibland var de lite stressade i butiken. De var snabba och effektiva när jag fick en ofärdig lucka och skötte en tilläggsbeställning väl.
    De är vänliga och tillmötesgående
  • David E
    David E skrev om Picky Living
    Toppen! Leverens på utsatta datum. Bra service! Fina grejer.
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Picky Living
    Bra bemötande när jag köpte extrahöga garderobsdörrar. Smidigt förfarande men en enda jätteförpackningen från tillverkaren vägde totalt ca 100 kg och var helt osannolikt stor och tung. Leveransledet behöver ta hänsyn till mottagande kunders förmåga hantera kollin.
  • Johan N
    Johan N skrev om Picky Living
    Toppenbemötande från första mötet till slutmontering! Det blev lite fel i produktionen på två luckor men det fick vi väldigt snabbt hjälp med ifrån Picky Living som även kom och monterade dom åtgärdade luckorna själva. Är mycket nöjd!
    2017-11-15 Henrik H svarar Johan N
    Det känns extra roligt att få ett sånt fint omdöme trots att vi inte lyckades leverera allt 100% i första leveransen. Tack!
  • Malin S
    Malin S skrev om Picky Living
    Trevligt och proffsigt bemötande. Leveransen försenades, men lite rabatt utan att behöva be om det gav plåster på såren.
  • Margaretha W
    Margaretha W skrev om Picky Living
    Från vår första kontakt med Pickyliving har vi bemöts trevligt, hjälpsamt och mycket professionellt. Vår kontakt Anders som varit en klippa med råd och dåd angående färgval etc till vår köksluckor. Köket har blivit superfint och harmoniskt.
    Vi kan varmt rekommendera Pickyliving!

Margaretha Wikholm
    2017-11-15 Henrik H svarar Margaretha W
    Ja, Anders är bra :) Stort tack för rekommendationen!
  • Ola S
    Ola S skrev om Picky Living
    Bra bemötande och engagemang. Gedigen kvalite på de levererade luckorna mm. Dock något lång leveranstid samt att jag tycker att vissa komponenter blev lite väl dyra.
  • Sara S
    Sara S skrev om Picky Living
    Snygga produkter, snabb leverans men DHL skickade mig till olika utskänkningsstallen/ombud och jag var sen tvungen att kontakta de olika underleverantörerna till Picky Living for att få styr på produkterna och fa de skickade till ratt ombud.
    2017-11-06 Henrik H svarar Sara S
    Hej Sara, tråkigt att höra att de fraktbolag vi anlitar inte gör det de ska. Vi kommer inom kort att byta DHL till en annan aktör och hoppas på att leveranserna sköts på ett mer tillfredsställande sätt.
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Picky Living
    Besökte deras showroom i Malmö. Ärligt talat en speciellt upplevelse. I bästa fall familjärt, men underligt att vara i ett showroom som var lite rörigt och stå bredvid när personal från pickyliving och andra företag i samma lokaler åt sin medhavda lunchlåda.

Killen vi pratade med var ok hjälpsam men hade inte speciellt bra koll. Jag fick visa på hemsidan och han fick ringa sin kollega i Sthlm för att få info om saker. Betyget höjdes av att killen iaf gjorde efterforskningar och sedan skickade info på sms efteråt.

Men hade högre förväntningar på Pickylivings showroom för att man ska lyckas matcha varumärket.

Hade jag hittat vad jag sökte hade jag ändå beställt därifrån men denna gång blev det inte så.
    2017-11-06 Henrik H svarar Niklas B
    Hej Niklas, beklagar verkligen att din upplevelse från vårt showroom i Malmö inte levde upp till dina förväntningar. Tyvärr är vår expert Martina på föräldrarledighet men är tillbaks i feb. Då kommer våra kunder få den experthjälp igen som vi vill kunna ge.
  • Anna L
    Anna L skrev om Picky Living
    Köpte dörrar till knepiga Ikea stommar. SÅ fin kvalitet och enormt fint bemötande! Älskar att de ringer upp efter man lagt beställningen för att verkligen dubbelkolla att allt stämmer! Kommer definitivt beställa genom Picky Living igen!
    2017-11-06 Henrik H svarar Anna L
    Fantastiskt kul att du känner dig så nöjd med våra produkter!
  • Lars M
    Lars M skrev om Picky Living
    Vi tycker att vi fick mycket bra bemötande när vi var in i butiken för att beställa köksluckor till vårt kök. Efter att vi beställt vad vi skulle så flöt allt väldigt bra fram till leverans. De ringde från butiken och gjorde en genomgång för att säkerställa att allt stämde med beställningen. Vid leverans var det också väldigt smidigt med föraren som ringde och talade om att han var framme inom 30 minuter. Höll också tiden vi avtalat inom ramen av det vi bokat. Mycket bra allt som allt. Vi rekommenderar gärna andra att använda sig av Picky Living.
    2017-11-01 Henrik H svarar Lars M
    En rekommendation som denna värmer i höstkylan :) Tack!
  • Gabriella M
    Gabriella M skrev om Picky Living
    Beställde fanastiska dörrbeslag över förväntan och leverans av varor excellent hemlevererat. Liten sak att tänka på är att ha uppskattad leveranstid per produkt på hemsidan otydligt om det var samma leveranstid på luckor som beslag el dyl,
    2017-10-31 Henrik H svarar Gabriella M
    Du har helt rätt, detta är en brist som vi kommer att få bukt med vid årsskiftet då vi lanserar en helt ny webbsida.
  • Sofie K
    Sofie K skrev om Picky Living
    Bra produkter, men ganska komplicerat beställninngsflöde. Speceillt om man bara ska beställa knoppar tex, står att det ska ta 12 veckor osv.
    2017-10-31 Henrik H svarar Sofie K
    Vi jobbar på detta fel och kan med glädje informera om att vi kommer lansera en helt ny webbsida och system vid årsskiftet. Då kommer allt blir mer tydligt och lättare att beställa. Tack för din input!
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Picky Living
    Trevligt bemötande sedan dag ett. Gick smidigt att ta kontakt och få hjälpt med att beställa rätt luckor till vårt nya kök. Det ända vi har att påpeka är leveranssäkerheten. Det enda vi fick veta var att det var 12 veckors leverans. Inget som bekräftades efter beställning. Vi ringde några gånger för att få svar men de kunde inte se något specifikt datum/vecka förens dagar innan leverans. Hade det varit automatiskt utskick gällande leveransvecka så man hela tiden kännde sig uppdaterad hade vårt betyg varit högre.
    2017-10-30 Henrik H svarar Jonas B
    Tack Jonas för att du ger oss feedback. Det hjälper oss att bli än bättre!

Du måste ha gjort din beställning under sommaren då vi tyvärr har längre leveranstiden än normalt, p.g.a. att våra snickerier har semesterstängt. Under denna period har vi svårare att ge någon exakt vecka eller dag för leverans, men måste erkänna att det alltid är svårt för oss att ge exakta leveransdagar. Då vi tillverkar allt på beställning kan alltid saker inträffa under produktion och transport. Men vi jobbar på att få snickerierna att ta semestrar mer överlappande så att produktionen alltid är igång samt att försöka få till en bättre uppskattning på leveransvecka.
  • Johan O
    Johan O skrev om Picky Living
    Bra och snabbt bemötande. Kvalitativ process för att säkerställa att allt blev rätt.
    2017-10-30 Henrik H svarar Johan O
    Vi vet att det är en utmaning att beställa ett kök, speciellt när vi har specialmått på önskade delar. Därför känns det extra roligt att ni är nöjda med vår process att säkerställa att allt blir rätt.
  • Karin H
    Karin H skrev om Picky Living
    Superbra! Bra från första kontakten till sista!
    2017-10-30 Henrik H svarar Karin H
    Vilket betyg, tack för det!
  • Annika B
    Annika B skrev om Picky Living
    Proffsigt och bra bemötande. Mycket servicemided och kunnig personal. Bra även vid leveransen - vi kunde utan problem styra om den till en annan adress än den vi angivigt från början.
    2017-10-30 Henrik H svarar Annika B
    Det glädjer oss att ni är nöjda med ert köp!
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Picky Living
    Mycket nöjda med såväl produkt som service!
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Picky Living
    Vi är supernöjda med PickyLiving!
    Bästa service från första början, med en Sales person som var otroligt duktig och dubbel kollade allt när vi la in beställningen. Produktionen gick snabbt och leveransen mycket smooth 😃
    Vi har nu en mycket lyxigt kök!
  • Siri N
    Siri N skrev om Picky Living
    Allt har varit toppen. Från första möte tills allt var klart. Bra respons på mail och frågor.
    Rekommenderar er mer än gärna till alla jag känner. Tack för en super service!!
    2017-06-15 Henrik H svarar Siri N
    Tack Siri, kul att få ett så fint omdöme!

• Josef H
    Josef H skrev om Picky Living
    Enastående service! Bra tips på smarta lösningar och snygg design! Snabb leverans!
    2017-06-15 Henrik H svarar Josef H
    Roligt att du blev så nöjd med ditt köp!

• Camilla C
    Camilla C skrev om Picky Living
    Bra bemötande, korrekt leveranstid, ok prissättning, men ganska dåliga luckor till mitt kök med skav i färgen.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Picky Living
    Bra bemötande och leveranstid enligt överenskommelse. Dock var en täckskiva något för lång och behövde sågas för att passa. Annars bra och proffsigt.
  • Malin A
    Malin A skrev om Picky Living
    Bra och service minded. Lätt att komma i kontakt m och snabb respons.
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Picky Living
    Kan inte rekommendera picky living till någon. Hemsidan var missvisande både vad gäller vilka färger man kan välja (valfri är inte möjligt) och vad gäller det totala priset på ordern som blev mycket dyrare än det först verkade. Stommarna att ställa ovanpå PAX garderober var sen felbyggda och saknade hyllplan och fästen för dessa. Dessutom hade stommarna fel dimension på bredden, ca 1 mm för breda. Arrogant och slö service. Det enda positiva var att luckor och knoppar var väldigt fina.
    2017-06-15 Henrik H svarar Jonas N
    Hej Jonas,
    vi erbjuder full valfrihet på de ca 2000st olika kulörer som finns i NCSs system. När du beställde hade du skrivit in en kulör som var en blandning mellan olika NCS-kulörer, vilket vi inte kan lackera. Vi ska se till så att denna information blir tydligare samt den text som du misstolkat om att stommarna ingår när man köper en viss garderobsdörr.

Vi beklagar att dina stommar kom utan hyllplan och hål för dessa. Vi erbjöd oss att göra nya men du ville hellre ha en kompensation, vilket vi gick med på.

Tack för din feedback, den gör oss bättre. Skönt att höra att du är nöjd med luckorna.

• Madelene E
    Madelene E skrev om Picky Living
    De var jättebra. Proffsigt bemötande genom hela processen och bra bollplank vid val av materiel och form.
    Kommer använda dem fler gånger
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Picky Living
    Bra och snabb service. Fina produkter och en inspirerande och tilltalande hemsida.
    2017-06-03 Henrik H svarar Sofia M
    Tack, det värmer att höra!

• Philip H
    Philip H skrev om Picky Living
    Jag förstår inte hur de kan ta in en order på fyra knoppar och det tar en vecka att meddela att de inte finns inne utan kommer kanske komma fyra veckor senare, jag har fortfarande inte fått mina knoppar så får se om de dyker upp...
    2017-06-02 Henrik H svarar Philip H
    Hej Philip,
    dessa knoppar kommer från en underleverantör, vilka inte ger oss full insyn i deras lagersaldo. I detta fall tog det 3 arbetsdagar innan vi fick svar att de var slut, och kunde levereras först på 4 veckor. Det fanns en nästan identisk knopp för leverans direkt men du valde ändå att vänta. Nu har det gått 10 dagar sedan detta besked. Om inget mycket oväntat inträffar i deras produktion, kommer dessa knoppar levereras inom de utlovade 4 veckorna.

Med vänlig hälsning
    Natasha
  • Emil A
    Emil A skrev om Picky Living
    Nöjd med köpet av köksluckor till nya IKEA-stommar. Fick reklamera ungefär halva beställningen i första omgången men det sköttes på ett smidigt och professionellt sätt. Tog dock lite längre tid än förväntat men då jag inte var beroende av några hantverkare så var det ingen fara. Lite långa leveranstider som man måste planera för - men slutresultatet blir awesome.
  • Claes-arne H
    Claes-arne H skrev om Picky Living
    Beställning samt leverans fungerade perfekt
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Picky Living
    Trevlig kontakt och snabb leverans.
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Picky Living
    Köpte fronter och distanser till IKEA låder.
    Allt gick bra och servicen var enligt förväntningarna.
  • Anna J
    Anna J skrev om Picky Living
    Bra bemötande! Snabb återkoppling på beställning av köksluckor med specialmått.
  • Anneli D
    Anneli D skrev om Picky Living
    Bra och Trevligt bemötande. Köksluckor som blev bättre än förväntat.
  • Disa W
    Disa W skrev om Picky Living
    Bra service och leverans innan beräknat. Fina produkter.
  • Erik T
    Erik T skrev om Picky Living
    Bra, snabb leverans. Enda dåliga är att de inte tog hand om den megastora lastpallen vid leverans. Sen att det var speditören som lämnade den spelar ingel roll, det är av Picky som jag handlade av.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Picky Living
    Trevlig personal.
    Bra produkter.
    Leveranstiden perfekt.
  • Ebba M
    Ebba M skrev om Picky Living
    Bra service och kunnig säljare (Joakim Backman). Lite lång leveranstid men väldigt nöjda när det väl levererades! Gångjärn vore bättre om ingår istället för Ikea.
  • Helena S
    Helena S skrev om Picky Living
    Riktigt bra service både i butik och via mail och telefon och snabbare leveranstid än estimerat (3v ist för 6v). Fick även med en burk färg med leveransen ifall jag själv skulle behöva bättringsmåla efter uppsättning. Kan endast rekommendera andra att köpa genom Picky Living!
  • Natalie A
    Natalie A skrev om Picky Living
    Allt har funkat väldigt smidigt!
  • Wiktoria L
    Wiktoria L skrev om Picky Living
    Supernöjd med bra service & hjälp!
    Några luckor blev felvända - det ochvlite annat löstes snabbt och proffsigt.
  • Anna K
    Anna K skrev om Picky Living
    Katastrof bör inte finnas kvar på grind av dess dåliga kvalité
    2016-12-16 PickyLiving svarar Anna K
    Hej Anna.

Vi beklagar verkligen att ni fick en leverans med bristande kvalitet, den ska inte kunna passera vår kvalitetskontroll.
    Idag har vi andra rutiner i samband med paketering och kontroll.

Efter att ni kontaktat oss så bokade vi in ett hembesök hos er och kunde på plats konstatera vissa brister..
    Vi erbjöd er då nya luckor eller att häva köpet och få pengarna tillbaka, men inget av detta var ni intresserade av.
    Ni valde istället att behålla luckorna efter överenskommelse.

Då vi har infrästa grepp måste vi manuellt i omgångar lägga på lacken, och då finns tyvärr en risk att det kan komma dammkorn på ytan.

Mvh.
    Anders
  • Linnea C
    Linnea C skrev om Picky Living
    Inte så nöjd. Dålig assistans. Sjukt hög leveransavgidt UTAN inbärning. Att få ett helt kök levererat på trottoaren och vara ensam med en 10 månaders var ingen hit. Rekommenderar inte Picky vidare
    2016-12-13 PickyLiving svarar Linnea C
    Hej Linnea.

Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med assistansen och fraktavgift.
    Vi har valt att visa och ta betalt för den faktiska kostnaden på frakten. Andra väljer att ha ett högre pris på luckorna, och ett lägre för frakten. I ditt fall så var längsta delen i leveransen 300cm vilket innebär att vi betalar för 3 pallplatser på lastbilen, från fabriken hem till dig.
    Vi levererar fram till er port/tomtgräns, eller så nära det går att dra pallen, detta framgår tydligt när ni gör er beställning hos oss.

Mvh.
    Anders