Alla kategorier Kök Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Picky Living

Picky Living

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm — Visa karta

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!
Mån: 11:00-18:00
Tis: 11:00-20:00
Ons-Tor: 11:00-18:00
Fre: 11:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 180 kunder tycker om Picky Living

• 2019-09-19

Louise B skrev om Picky Living
    Köpte ramlucka P1 till vårt kök i Vasastan och är mer än nöjd! Fick fantastisk hjälp i butiken med att välja allt från lucka till utformning av respektive passbit. Uppskattade verkligen att personalen hade så mycket erfarenhet och kunde dela med sig av tips, exempelvis hade vi tänkt ha ett överskåp som var 100 cm högt och ett om 40 cm över detta, Picky hade dock möjligheten att tillverka luckor om 140 cm vilket såhär i efterhand verkligen förhöjer hela vårt kök (och minskar antalet skarvar). Uppskattade även genomgången med personalen innan vi beställde alla luckor, passbitar och täcksidor, kände verkligen att beställningen kommer att bli helt rätt innan vi betalade.

Det enda negativa vi upplevde var en passbit som skulle gå hela vägen upp i tak men som våra hantverkare måttade från golvet vilket gjorde att 10-15 cm saknades mot tak, fick förklarat för mig att "många hantverkare gör samma misstag", dock efter att de skruvat fast passbiten. Om det är ett vanligt misstag kanske det vore bra att skicka med detta i beskrivningen för montering så att motsvarande fel undviks. Tror dock att vi fick denna information muntligen då vi beställde köket men det hade givetvis fallit bort 1 månad senare. Läs mer
  • 2019-09-18

Ingmar T skrev om Picky Living
    Vi köpte garderobsdörrar.
    Bra bemötande och fint utfört. Läs mer
  • 2019-09-18

Bengt E skrev om Picky Living
    Lite dålig uppföljning av offerten i samband med att jag ville beställa Läs mer
  • 2019-09-16

Bernard N skrev om Picky Living
    Jag och min familj har beställt köksluckor, diskbänkar, diskho, blandare med mera hos Picky Living. Bemötandet har varit mycket bra och vi har fått den hjälpen vi har behövt plus lite till. Missnöjda är vi pga hur leverantören sköte leveransen till oss samt att några av luckorna var sträva och inte släta. Men som tur så arbetar det bra personal som är serviceinriktade och värnar om sina kunder så vi fick kompensation för det vi inte var nöjda med.
    Jag och min familj tycker att Picky Living är ett suveränt företag och vi kommer att handla där igen om vi behöver nya luckor, bänkskivor etc.

Jag hoppas att de fortsätter serva sina kunder på det här sättet. Läs mer
  • Li L

2019-09-16

Li L skrev om Picky Living
    Garderobsdörrar. Bra service, snabb leverans trots sommaruppehåll, trevlig avstämning per telefon Läs mer
  • 2019-09-16

Per-mårten F skrev om Picky Living
    Fina produkter och bra hjälp i när köket skulle designas/skapas men order och leveranshantering kan bli avsevärt bättre Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Per-mårten F
    Hej Per-Mårten!
    Att beställa ett skräddarsytt kök är tyvärr en utmanande process som vi försöker få till så bra som möjligt. Vi har kommit en bit på väg men vet att det finns mer att göra, vilket vi arbetar med varje dag.

Kul att du gillade våra produkter och den hjälp du fick av vår personal!

• 2019-09-15

Lars D skrev om Picky Living
    I stort sett nöjda men besvikna när det kommer till vissa, viktiga, detaljer.
    Vi har lämnat in ikearitning som underlag, täcksidor och lister har blivit måttsatta av pickyliving utifrån denna ritning men allt som sträcker sig över mer än en stomme i bredd blev för kort - jag tog upp frågan speciellt i sb med beställning men fick betryggande besked att det blir perfekt och man beh då inte såga i dessa delar, det visade sig alltså inte stämma. Våra stommar är uppsatta helt korrekt och jag är övertygad om att det skulle bli likadant om man byggde 100 kök på samma premisser - det tycker jag pickyliving borde ha vetat och tagit höjd för. Det går att leva med glipor på 2/3mm men jag hade hellre haft det lite mera perfekt.
    I övrigt har vi överskåp som öppnas uppåt vilka då har en speciell typ av gångjärn - nu har vi hål borrade för std-gångjärn i de vilket ser lite b ut när man öppnar luckorna - det hade man kunnat undvika med den erfarenhet de borde ha.
    Sist men inte minst har vi inbyggnads-diskmadskin med delad front (ser ut som dubbla lådfronter) det var ett helvete för snickarna att få till - gick mycket tid på det, hade jag jobbat på picky living så hade jag sett till att kunna leverera en lösning för det till kund så inte alla måste uppfinna hjulet på egen hand. Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Lars D
    Hej Lars!
    Kul att du är nöjda i stort och att du tar upp

Att våra distansliter och socklar som sitter över flera stommar i detta fall blev några millimeter för kort måste beror på IKEAs stommars breddtolerans. Vi har nyligen upptäckt att i vissa fall har IKEA-stommarna varit upp till 1mm bredare än de uppgivna måtten. Vi skulle kunna lägga in våra delar i några millimeters övermått men då skulle de flesta vara tvungna att såga ner dessa vilket alla inte vill.

Beklagar att du fick gångjärnshål på dina överskåpsluckor som öppnas uppåt. Dessa ska komma från oss släta så här har snickarna tänkt fel. Återkom gärna till oss så gör vi nya kostnadsfritt alternativt ger en rabatt på befintliga luckor.

När det gäller diskmaskinsfronter som består av flera delar finns det olika lösningar beroende på vilken diskmaskin man har. Antingen kan man använda IKEAs glidskena som passar till alla maskiner. På denna är det lätt att fästa flera fonter som sen monteras på maskinen. Man kan även på vissa maskiner använda befintliga skruvhål till att fästa dessa delar. Men vi ska se över om vi kan få till en egen lösning som löser detta problem på ett smidigare sätt.

Stort tack för dina synpunkter. Det gör att vi lättare förstår vad vi behöver förbättra för att få ännu fler nöjda kunder.

• 2019-09-14

Camilla E skrev om Picky Living
    Köpte luckor, bänkskiva, blandare och diskho.

Fick mycket bra hjälp av säljaren och de hjälpte även till när vi råkat mäta fel.

Kunniga och vänliga.

Det enda som inte var bra var att transporten inte höll det som var sagt. Dels var det väldigt kort varsel med bänkskivan. De ringde en dag innan, och den blev klar någon vecka tidigare än planerat. Detta ställde till det i vår renovering då vi inte var beredda och fick i panik ta bort den gamla bänkskivan så att allt var klart för montering.

Med fronterna kollade jag extra för att veta, men de höll inte heller vad de hade lovat. De ringde bara någon timma från leverans, mitt på dagen och förutsatte att någon skulle vara hemma. Både jag och lin man jobbar på annan ort och hade ingen möjlighet att möta upp.

Så allt gällande bokning och kvalité var super, men allt gällande leveransen var stressig och kaosartad då vi inte fick rätt information.

/allt gott Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Camilla E
    Hej Camilla,
    härligt att du upplever vår personal som som kunniga och vänliga!

Jag beklagar dock att leveranserna inte uppfyllde dina förväntningar. I normala fall ska luckleveranser aviseras så att du som kund ska kunna välja dag och tid. I detta fall har leveransen gått från Norrland till Väster Götaland och då lastats om till en mindre speditör som inte har haft rätt rutiner.

Ibland är det bra när det är kort leveranstid på bänkskivor men det är inte alltid det passar. Jag ska ta upp detta med leverantören av bänkskivan för de ska kunna hålla en leverans tills det passar för kunden att leverera.

Stort tack för din feedback!

Henrik G skrev om Picky Living
    Mycket fint showroom med kunnig, trevlig o underlättande personal. Som kund fick jag löpande info gällande mina beställningar, tillverkning, leverans samt montering. Andra leverantörer (sten) som Picky Living anlitar hade ett smidigt o effektivt samarbete. Hela köksrenoveringen har gått över förväntan både gällande tid o pris. Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Henrik G
    Hej Henrik,
    Vilken start på vecka att få läsa din upplevelse av Picky Living!

Att beställa skräddarsydda kök och bänkskivor är en stor utmaning, både för oss och våra kunder. Vi arbetar ständigt med att försöka göra denna process så enkel och smidig som det bara går. Att få höra att vi gör rätt känns väldigt stort. Tack!

Cornelia A skrev om Picky Living
    Vi beställde garderobsdörrar med en speciell färg, vi fyllde i NCS koden. Några dagar senare kontaktade de oss och sa att den koden inte var riktig. Det vore toppen om man inte hade möjlighet att beställa på NCS koder som inte finns.

Pickliving är dyrt Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Cornelia A
    Hej Cornelia!
    Tack för att du tar upp saker som vi kan bli bättre på. Jag håller med om att det inte är optimalt att det inte endast går att skriva in NCS egna kulörkoder (ca 2000st). Detta ska vi se till att fixa.

Du säger även att du tycker våra luckor är dyra. Att göra luckor på beställning, skräddarsydda efter kunders exakt mått på millimetern och dessutom kunna välja en egen färg, gör att luckorna blir något högre i pris än standardluckor från IKEA eller liknande. Jämför man istället ett helt skräddarsydd kök från alla andra tillverkare där man inte använder IKEAs stommar är vi väldigt prisvärda när man inkluderar IKEAs stommar.

Hassan T skrev om Picky Living
    Luckor och gavlar till en 250 cm Pax garderob.
    Bemötandet av företaget var mycket bra. Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Hassan T
    Hej Hassan!
    Att du tycker vårt bemötande var mycket bra betyder väldigt mycket för oss.

• Hanna S

2019-09-12

Hanna S skrev om Picky Living
    Vi fick ett bra bemötande, väldigt hjälpsam personal och är mycket nöjda med våra köksluckor! Läs mer
    2019-09-16 Henrik H svarar Hanna S
    Hej Hanna!
    Glädjen är stor när vi har nöjda kunder. Tack!

• 2019-09-12

Thomas N skrev om Picky Living
    Hittills har allt funkat bra, från beställning till leverans. Läs mer
  • 2019-09-12

Anna L skrev om Picky Living
    Trevliga och kunniga medarbetare, snygga luckor men väldigt krånglig beställningsprocess (via hemsidan). Läs mer
    2019-09-12 Henrik H svarar Anna L
    Hej Anna,
    tack för att du tar dig tid för att ge oss ett omdöme!

Skönt att höra att du fått bra hjälp av vår personal och att du är nöjd med luckorna.

Eftersom vi vill få till köken på ett så snyggt sätt som det bara går har vi valfria mått på de delar som behöver specialanpassas. Denna flexibilitet gör tyvärr att beställningssättet blir något mer krävande än en vanlig webbshop. Vi jobbar ständigt med att utveckla och förenkla webbshoppen och kommer med en större uppdatering under hösten. Detta kommer göra sidan mer lättnavigerad.

• 2019-09-11

Karin B skrev om Picky Living
    Vi köpte köksluckor och luckor till tv-bänk. Bra service och mycket bra kvalitet på levererade varor. Läs mer
    2019-09-11 Henrik H svarar Karin B
    Hej Karin,
    så roligt att ni är nöjda med ert köp. Det glädjer oss verkligen!

• Anita K

2019-09-11

Anita K skrev om Picky Living
    Jag har sedan 2009 anlitat företaget vid flera tillfällen. Det har gällt luckor till kök och bokhyllor samt skjutdörrar till rum och garderober. Jag gillar företagets design. Personalen uppträder alltid avspänt, personligt och kunnigt. Personalen har också alltid varit tillmötesgående och servicen utmärkt. Som gammal och återkommande kund har jag kanske fått lite speciellt bemötande. Rekommenderar firman när det ges tillfälle. Läs mer
    2019-09-11 Henrik H svarar Anita K
    Hej Anita,
    det är fantastisk att ha kunder som är återkommande och extra roligt när vi får ta del av hur ni uppfattar vårt företag och våra produkter. Din feedback ger oss ett kvitto på att vår kunskap- och servicegrad ligger rätt.

Kul att vi nu finns i alla dina rum :)

• 2019-09-11

Raoul S skrev om Picky Living
    Skåpdörrar.
    Bra
    Ja
    Helt OK Läs mer
    2019-09-11 Henrik H svarar Raoul S
    Tack Raoul för din 5:a. Kul att är nöjd med ditt köp!

Anna U skrev om Picky Living
    Suveränt kundbemötande, både i telefon och i butik. Mycket kunnig personal med brutalt ärliga svar👍🏻 Läs mer
    2019-09-10 Henrik H svarar Anna U
    Hej Anna,
    Det värmer att höra din positiva upplevelse av Picky Living. Ditt kvitto på att vi ger våra kunder rätt bemötande och bra guidning känns fantastiskt. Stort tack!

Martina S skrev om Picky Living
    Beställde omålade MDF luckor. Drygt 6 veckors leveranstid och dyr transport. 2 av 5 luckor var dessutom transportskadade. Detta behandlades dock snabbt av Pickyliving Läs mer
    2019-09-10 Henrik H svarar Martina S
    Hej Martina,
    tack för din feedback!

Tyvärr är ibland leveranstiden något längre än normal när vi har fått in många ordrar på kort tid. Tråkigt att luckorna blev skadade i transporten. Det är sällan detta händer men skönt att höra att vår hantering var tillfredsställande.

Beställer man långa luckor till t.ex. garderober måste dessa läggas på en långpall, vilket kostar en hel del. Det priset vi tar är den faktiska kostnaden utan påslag.

Med vänlig hälsing

Erik T skrev om Picky Living
    jag tycker de gav bra service och bra tips. Jag kan rekommendera de Läs mer
    2019-09-10 Henrik H svarar Erik T
    Tack Erik för rekommendationen!

• Niklas N

2018-12-03

Niklas N skrev om Picky Living
    Vi beställde kök från Picky Living och jag beställde tillsammans med en säljare i deras showroom. När vi väl beställt började problemen. Vi fick inte rätt mått på flera olika skåpsluckor och täckskivor, det Picky Living-säljaren sa att de hade mått på och att vi inte behövde mäta själva- allt det blev fel. Vi fick också första leveransen senare än angivet. Det tog 6 månader att få rätt grejer av Picky Living (de gjorde samma misstag flera gånger) och de ville gärna skylla över ansvaret för att det blivit fel på oss som köpare. Inte heller var de särskilt intresserade av att kontakta oss och driva att det skulle bli rätt utan det fick vi som beställare ligga på dem om samt att vi inte betalade slutfakturan innan de skickat alla saker. Då kom inkassokrav från dem fast vi kommit överens om att så inte skulle ske. Amatörmässigt skött på så många punkter och det vi betalade för var ju i mycket den service de erbjuder men vi inte fick. Vi fick ingen ekonomisk kompensation för att de levererade rätt 6 månader efter lovat leveransdatum trots att vi fick merkostnader och massor av väntetid för att kunna slutföra vårt kök. Vi är nöjda med finishen och de vackra detaljerna på vårt kök men servicen från Picky Living är riktigt usel! Läs mer
    2018-12-13 Henrik H svarar Niklas N
    Hej Niklas,
    tack för att du tar dig tid och ger oss feedback även om det inte är denna upplevelse vi vill att våra kunder ska ha.

Jag har gått igenom ditt ärende och håller med om att vi hade kunnat följa upp på ett snabbare och bättre sätt. Dock beror en stor del av denna långa process (3 mån) på att ni inte återkommit med ett godkännande av måtten på de nybeställda delarna. Detta måste alltid göras då vi vill undvika att måtten blir fel en andra gång. Ni missade detta men vi skulle även kunnat ha påmint er. Att ni sedan fick ett inkassokrav fast vi kommit överens om att ni kunde vänta med betalningen tills allt var klart var olyckligt och en miss i våra rutiner.

Vårt mål är så klart att alla ska känna sig väl omhändertagna och få den höga service som vi eftersträvar och jag beklagar att ni fått en annan upplevelse av Picky Living.

Kul att höra att ni är nöjda med finishen på våra luckor!

• 2018-08-15

Sofia L skrev om Picky Living
    Fick bänkskiva, ho och blandare levererat och är mycket nöjd med både service och kvalitet. Både när det gäller PL och underleverantör av sten! Läs mer
  • Magnus H

2018-08-13

Magnus H skrev om Picky Living
    Leveransen gick bra (ungefär vad man meddelat i tid).
    Luckorna var fint gjorda, dock med felsatta hål för montering.
    Detta blev snabbt åtgärdat efter jag ringt och själv kört över luckorna till butiken.
    Rabatt på beställningen efter detta (bra)!
    Känner mig väl mött och att man var tillmötesgående!
    Feedback: Man skulle kontrollerat beställningen en extra gång, då jag är lekman och kanske (vet ej) beställt fel?!
    När jag meddelade felet (sen fredag eftermiddag) borde/kunde man åkt ut och åtgärdat felet (bor 1,5 km från butiken)!
    Kommer att rekommendera Picky Living till andra!
    Är i det hela taget mycket nöjt med bemötandet från anställda!!! Läs mer

Daniel R skrev om Picky Living
    enkelt och bra att beställa bra punktlighet! Kvalitet på färg och finnish inte riktigt så bra som vi väntade oss. Läs mer

Hedvig M skrev om Picky Living
    Funkar utmärkt. Har använt Pickyliving två gånger och planerar en tredje! Läs mer

Rikard K skrev om Picky Living
    Grymt snygga luckor och bra service. Lite lång leveranstid. Bänkskivor kan man hitta billigare hos andra återförsäljare. Läs mer
  • 2018-08-08

PickyLiving skrev om Picky Living
    Vi är väldigt nöjda med vår garderobslösning som vi fick hjälp att lösa. Det var en del kluriga delar, som vi fick till otroligt bra! Läs mer
  • 2018-08-08

Emilie E skrev om Picky Living
    Köpte mdf luckor till garderober. Picky Living var lätta att beställa från och snabba med leveransen. Aningen dyrt för omålade och olackade skivor dock. Läs mer
  • Erik E

2018-08-06

Erik E skrev om Picky Living
    Köpte släta lackade luckor till vårt nya kök som blev precis som vi tänkt oss. God service vid beställning, smidig betalning och kanske framförallt väldigt bra efterservice vid frågor och funderingar. Hälsar Erik Läs mer
  • 2018-08-06

Deniz Ö skrev om Picky Living
    Vi köpte köksluckor som repar sig väldigt lätt och färgen "ramlar" av. Vi förväntade oss lite bättre kvalitet. Läs mer
  • 2018-08-01

Åsa Ö skrev om Picky Living
    Jag köpte köksluckor till Ikea-köket. Det var hela tiden ett gott bemötande från de anställda på picky living och även på show roomet i Gbg. Hade uppskattar om show roomet var bemannat av egen personal på fler tillfällen även om kontakten på telefon och Mail fungerade bra.

Leveranstiden var något lång och kunde inte anges med någon precision - fungerade men hade varit enklare om det gick att ge bätttre besked.

Leveransen gick bra men det anlitade fraktföretsget var inget vidare. Ville att vi ned egen truck (!!) skulle lasta av. Vi fick dem dock att ändra sig och de stod för omlastning.

Sist om kvaliteten. Mycket bra och hög kvalitet. En lucka blev fel två gånger. PL löste detta utan att krångla. Fyra knoppar saknades i leveransen. Vi upptäckte detta sent, men fick ändå utan diskussion nya från PL vilket uppskattades. Läs mer
  • 2018-08-01

Martin S skrev om Picky Living
    Allt fungerade bra. Toppen att de både har luckor för gamla Faktum-serien och nuvarande Metod så att man tex kan ha olika stommar i ett kök men samma luckor. Bra att de ringde för att gå igenom ordern innan den skickades till tillverkning. Läs mer
  • 2018-07-31

Gunilla S skrev om Picky Living
    Fungerade jättebra!! Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-07-31

Steven G skrev om Picky Living
    Köpte luckor och täcksidor till kök + tvättstuga
    Bemöttande i butiken var väldigt bra - väldigt hjälpsam att kunna prata med någon.
    Tycker är urval är bra, men skulle gärna ha önskat att man kunde få mässing handtagen lackerad så att de behöver inte rengöras och har hög glans hela tiden.
    Produkterna var väldigt känslig, färgen var mjukt, när de kom och några luckor blev skadad när de monterades. Skulle har blivit bättre om de hade plast skydd på (som på ikeas högglans luckorna).
    Just nu vet vi inte hur de kommer att hålla i längden. Läs mer
  • 2018-07-30

Jesper J skrev om Picky Living
    Vi fick en mycket bra service och stöd i offert och orderprocessen. Vi fick hjälp av My och det var ett väldigt bra och trevligt bemötande. Leveranstiden kortare än vi först trodde vilket var positivt.

Dock behövde vi kompletteringsbeställa två extra luckor och prissättningen på den beställningen var omotiverat dyr. Picky Living borde hitta en modell där kompletteringsbeställningar inte prisas lika högt som en förstagångsbeställning. Läs mer
  • 2018-07-30

Christine S skrev om Picky Living
    Vi köpte luckor mm till vårt kök och är jättenöjda med allt. Bra bemötande vid beställning och allt gick smidigt med leveransen. Så nöjd med val av färg och luckor. Kan verkligen rekommendera Picky Living! Läs mer
  • 2018-07-25

LEONARD K skrev om Picky Living
    Upplevde i överlag service av personalen i butiken på Karlbergsvägen. Produkterna i sig var det inget fel på även om det kostade mycket mer än jag förväntade mig. Läs mer
  • 2018-07-25

Tomas S skrev om Picky Living
    Vi köpte vitlackade luckor, fronter etc. med infrästa grepp för IKEA Metod.
    Mycket bra och trevlig hjälp av kundtjänst.
    Rätt leverans i rätt tid. Bra kvailtet!

Det enda jag tyckte var litet dumt var att man inte fick ett dokument som sammanfattade vad vi hade beställt. Nu var det endast en länk till en sida. Läs mer
  • 2018-07-18

Sebastian R skrev om Picky Living
    Trevlig personal!
    Proffsiga produkter!
    Imponerande resultat! Läs mer
  • 2018-07-16

Maximilian N skrev om Picky Living
    Riktigt God kvalitet på varan men själva leveransen var väldigt besvärlig vilket gör mig tveksam till att beställa igen. Stor långpall lämnades vid vår lägenhet vilket inte var helt enkelt att transportera bort. Även inpacketeringen var bristfällig.

Hade gärna betalat mer och fått hjälp med transporten. Det hade gjort min upplevelse till något helt annat. Tråkigt att man snålat in på detta Läs mer
  • 2018-07-16

Sture G skrev om Picky Living
    Köpte köksluckor m m
    Alla väldigt trevliga men svårt att i god tid få reda på den faktiska lev datumet, vilket gjorde det svårt att planera samt informera kunden. Kände mig onödigt dum många gånger. Har hänt vid flera andra ordrar. Måste bli bättre! Det saknades även delar vid leverans som inte meddelades, vilket det måste om något är restat!
    När allt var på plats blev det bra. Läs mer
  • 2018-07-09

Toomas A skrev om Picky Living
    Bra kvalitet, fin service, hyfsat snabba leveranser Läs mer
    2018-07-16 Henrik H svarar Toomas A
    Tack för toppbetyget!
    Vi gör vårt bästa och det är verkligen tillfredställande att se att det ger resultat i form av nöjda kunder.

Mvh Henrik
  • 2018-07-05

Petra A skrev om Picky Living
    Nya luckor till vårt "gamla" IKEAkök. Målade i en färg som vi valt. Superbra och proffsigt bemötande. Snabb leverans. Läs mer
    2018-07-05 Henrik H svarar Petra A
    Fantastiskt roligt att få ett kvitto på att vi gör ett bra jobb. Trevlig sommar!

Mvh Henrik
  • Ellinor S

2018-06-28

Verifierad kundrelation
    Ellinor S skrev om Picky Living
    Bra och roligt utbud på luckor till IKEAs stommar. Perfekt att man kan välja vilken kulör man vill!
    Det som drar ner lite var aningen omständlig kommunikation, där servicenivån inte var på topp hela tiden; lite korta svar som ej alltid var kompletta, varför vi som kunder ibland var tvungna att ställa om frågorna. Läs mer
  • Josephine W

2018-06-27

Josephine W skrev om Picky Living
    Vi är nöjda med utbudet och kvalitet på luckorna. Vi beställde omålade luckor. Det vi hade lite svårt med var att det inte fanns instruktioner hur lådorna och skåpsluckorna skulle monteras. Ikea har inte den fördelningen vi valde (15+25+40) och tog lång tid att få till det. Vi hade även problem att montera lucka på hörnskåp då inget hål verkade stämma med gångjärnen monterade på luckan. Vi fick prova oss fram med nya hål. Läs mer
  • 2018-06-21

Caroline M skrev om Picky Living
    Idén som sådan är fantastiskt men genomförandet lämnar mycket att önska. Leveransen var felaktig trots långa samtal och garantier att allt ska finnas med även om ordern erkänt inte går att förstå sig på. Det var väldigt lång väntetid på resterande delar av leveransen (4-6 veckor). Det kommer inga instruktioner om hur det ska monteras. Sammanfattningsvis - Picky Living ställer många krav på kunden och friskriver sig från några som helst skyldigheter. Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Caroline M
    Hej Caroline,
    väldigt tråkigt att vi inte har levt upp till de förväntningar du haft och den leveranssäkerhet som vi brukar.

Hos oss kan kunder beställa delar i valfria mått och vi utgår från den information som kunderna ger oss i form av IKEA-ritningar och beskrivning över hur man tänkt och hur det ser ut på plats. Så du har rätt, vi ställer en del krav på våra kunder då vi inte är projektledare som håller i beställning från IKEA eller hantverkare. Vi tillhandahåller endast en del av en inredning som kunderna själva syr ihop med annat. Det ligger därför en del ansvar på kundens sida att säkerställa att allt som man önskar är med i en order. Dock borde vi i detta fall upplyst dig om att det ser bättre ut att ha en avslutande list mot väggen som inte beställdes. Beklagar att detta inte gjordes.

Då du inte nämnt att vi inte skickat med en distanslist som var beställd, kunde vi inte förstå att även denna skulle tillverkas på nytt.

Den list som inte var med i din första beställning kom 3 veckor efter att du godkänt dess mått. Tyvärr tar det så lång tid då den tillverkas på beställning och ska transporteras från Norrland.

Luckor och täcksidor monteras på samma sätt som IKEA och vi har en monteringsvideo på vår webbsida hur man monterar distanslister. Men vi arbetar med att få till bättre instruktioner om hur man monterar olika moment som skiljer sig från IKEA.

Du som kund måste vara medveten om vad som beställs, då vi inte har full insyn i alla renoveringar. Därför gås varje order noga igenom och måste godkännas. Vill man ha mer ingående hjälp, få sitt kök/garderob uppritat och lägga över ett större ansvar på Picky Living, väljer man att boka in ett konsultationmöte för 490kr. Detta gjordes inte i detta fall.

Stort tack för att du delar med dig av dina åsikter. Det gör att vi lättare förstår vilka delar vi måste bli bättre på.

• 2018-06-21

Nadja A skrev om Picky Living
    De hade en icke uppdaterad hemsida där man som kund erbjöds att köpa produkter som de sen inte hade då de inte uppdaterat sidan! Kommunikationstider mot kund var även långa. Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Nadja A
    Hej Nadja,
    vi beklagar att vi inte hann ta bort våra Malmbyråer i Valchromat innan vi beslutade oss för att gå över till kulörlackade fronter istället. Jag hoppas att du ändå är nöjd med din lackade byrå trots allt.

Jag håller med om att våra svarstider om Malmbyråerna inte var tillräckligt snabba under vår övergångsperiod. Då vi inte hade allt klart med de nya fronterna när du beställde, hade vi svårt att ge snabba och informativa svar direkt.

Tack för din feedback!
  • 2018-06-20

Vanessa W skrev om Picky Living
    Snabb och trevlig service!
    Fick utan problem köpa två beslag i showroombutiken när vi beställt för få. Kände mig som kund mycket sedd av all personal både via mail och i butik. Så nöjda med beslagen i vårt nya kök! Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Vanessa W
    Kul att höra att du är nöjd, det värmer!

Trevlig sommar
  • 2018-06-20

Ann-charlotte K skrev om Picky Living
    Kopparhandtag inköpta, snabb och smidig leverans, lätta att montera och resultatet blev mycket bra!! Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Ann-charlotte K
    Alltid lika roligt att få ett högt betyg, tack för det!

Snyggt med koppar!

• 2017-11-26

Sanja H skrev om Picky Living
    Jag köpte köksluckor, garderobsdörrar och stommar från pickyliving. Första delen med planering av beställning gick mycket bra. Därefter har vi varit mycket missböjda med kundbemötandet/servicen och även passformen på en del luckor.
    Vår leverans var väldigt försenad och när den väl kom (utan förbokning av leverans) fattades en hel del luckor och en var skadad. Jag fick veta att detta var pga materialet i fabriken tagit slut och att de skulle återkomma men ny leveransinfo. Jag fick väldigt dålig återkoppling och information kring ny leverans samt att flera mail som jag skickade blev obesvarade. Detta är väldigt frustrerande när man står med bokade hantverkare och inte får det material som behövs för att de ska slutföra sitt arbete.
    När köket väl var uppe så upptäckte vi att en del luckor hade en ganska dålig passform och att stommarna syntes igenom samt att luckor var skadade. Även detta mailade jag vid föera tillfälle men ingen ville besvara mina mail.
    När man ringer till kundtjänsten är det inte ofta men kommer fram tyvärr så mycket sker via mail eller så blir man lovad att bli uppringd av en kollega som är ansvarig, vilket heller aldrig sker. Slutligen så får vi i alla fall en ny lucka som ska ersätta den skadade. Några veckor senare kommer en faktura på denna luckan. Återigen söker jag kontakt med kundtjänst i 3 dagar och blir lovat att bli uppringd men blir aldrig detta.
    Jag är, som ni förstår, mycket missnöjd med servicen och kundbemötandet på pickyliving. Det positiva är dock att vi trots allt detta slutligen fick ett fint kök. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Sanja H
    Hej Sanja,
    jag håller med om att vi inte lyckades leva upp till den service och leveransnivån som vi står för. När jag går igenom ditt ärende ser jag att du fick leverans 1 vecka efter den uppskattade tiden. Detta berodde på att att några luckor inte gick igenom kvalitetskontrollen och fick lackas om och det var olyckligt att vi aviserade att leverans skulle ske innan dessa vara klara. För att påskynda leveransen så mycket det gick kördes lastbilen direkt till dig utan att du kunde välja dag och tid. Packavdelningen märkte att de fattades några få delar men valde ändå att skicka iväg din order då den var försenad.

Jag beklagar att vi i detta fall gjort misstag som fått dig att vara missnöjd med vår service. Vi hade viss personalförändring under denna tid som bidragit till den mindre bra servicenivån som du upplevt men vi har nu ett mycket bra team som huvudsakligen kommer från IKEA.

Skönt att höra att du i alla fall är nöjd med slutresultatet av ditt kök!

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm