Alla kategorier Kök Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Picky Living

Picky Living

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm — Visa karta

Kul att du hittade till oss på Picky Living!

Vår vision är att göra det enklare och billigare för dig när du vill förverkliga dina inredningsdrömmar. Med våra specialluckor till IKEAs stommar kan du välja vilken färg, vilket mått och vilket grepp som just du vill ha på både skåpluckor och garderobsdörrar.

Vår webbshop gör det enkelt och kostnadseffektivt att skapa en personligare inredning, helt i din egen stil.

Besök vår webbsida och kolla in våra produkter www.pickyliving.se och låt din kreativitet blomstra!
Öppet just nu

Läs vad 160 kunder tycker om Picky Living

• Niklas N

2018-12-03

Niklas N skrev om Picky Living
    Vi beställde kök från Picky Living och jag beställde tillsammans med en säljare i deras showroom. När vi väl beställt började problemen. Vi fick inte rätt mått på flera olika skåpsluckor och täckskivor, det Picky Living-säljaren sa att de hade mått på och att vi inte behövde mäta själva- allt det blev fel. Vi fick också första leveransen senare än angivet. Det tog 6 månader att få rätt grejer av Picky Living (de gjorde samma misstag flera gånger) och de ville gärna skylla över ansvaret för att det blivit fel på oss som köpare. Inte heller var de särskilt intresserade av att kontakta oss och driva att det skulle bli rätt utan det fick vi som beställare ligga på dem om samt att vi inte betalade slutfakturan innan de skickat alla saker. Då kom inkassokrav från dem fast vi kommit överens om att så inte skulle ske. Amatörmässigt skött på så många punkter och det vi betalade för var ju i mycket den service de erbjuder men vi inte fick. Vi fick ingen ekonomisk kompensation för att de levererade rätt 6 månader efter lovat leveransdatum trots att vi fick merkostnader och massor av väntetid för att kunna slutföra vårt kök. Vi är nöjda med finishen och de vackra detaljerna på vårt kök men servicen från Picky Living är riktigt usel! Läs mer
    2018-12-13 Henrik H svarar Niklas N
    Hej Niklas,
    tack för att du tar dig tid och ger oss feedback även om det inte är denna upplevelse vi vill att våra kunder ska ha.

Jag har gått igenom ditt ärende och håller med om att vi hade kunnat följa upp på ett snabbare och bättre sätt. Dock beror en stor del av denna långa process (3 mån) på att ni inte återkommit med ett godkännande av måtten på de nybeställda delarna. Detta måste alltid göras då vi vill undvika att måtten blir fel en andra gång. Ni missade detta men vi skulle även kunnat ha påmint er. Att ni sedan fick ett inkassokrav fast vi kommit överens om att ni kunde vänta med betalningen tills allt var klart var olyckligt och en miss i våra rutiner.

Vårt mål är så klart att alla ska känna sig väl omhändertagna och få den höga service som vi eftersträvar och jag beklagar att ni fått en annan upplevelse av Picky Living.

Kul att höra att ni är nöjda med finishen på våra luckor!

• 2018-08-15

Sofia L skrev om Picky Living
    Fick bänkskiva, ho och blandare levererat och är mycket nöjd med både service och kvalitet. Både när det gäller PL och underleverantör av sten! Läs mer
  • Magnus H

2018-08-13

Magnus H skrev om Picky Living
    Leveransen gick bra (ungefär vad man meddelat i tid).
    Luckorna var fint gjorda, dock med felsatta hål för montering.
    Detta blev snabbt åtgärdat efter jag ringt och själv kört över luckorna till butiken.
    Rabatt på beställningen efter detta (bra)!
    Känner mig väl mött och att man var tillmötesgående!
    Feedback: Man skulle kontrollerat beställningen en extra gång, då jag är lekman och kanske (vet ej) beställt fel?!
    När jag meddelade felet (sen fredag eftermiddag) borde/kunde man åkt ut och åtgärdat felet (bor 1,5 km från butiken)!
    Kommer att rekommendera Picky Living till andra!
    Är i det hela taget mycket nöjt med bemötandet från anställda!!! Läs mer

Daniel R skrev om Picky Living
    enkelt och bra att beställa bra punktlighet! Kvalitet på färg och finnish inte riktigt så bra som vi väntade oss. Läs mer

Hedvig M skrev om Picky Living
    Funkar utmärkt. Har använt Pickyliving två gånger och planerar en tredje! Läs mer

Rikard K skrev om Picky Living
    Grymt snygga luckor och bra service. Lite lång leveranstid. Bänkskivor kan man hitta billigare hos andra återförsäljare. Läs mer
  • 2018-08-08

PickyLiving skrev om Picky Living
    Vi är väldigt nöjda med vår garderobslösning som vi fick hjälp att lösa. Det var en del kluriga delar, som vi fick till otroligt bra! Läs mer
  • 2018-08-08

Emilie E skrev om Picky Living
    Köpte mdf luckor till garderober. Picky Living var lätta att beställa från och snabba med leveransen. Aningen dyrt för omålade och olackade skivor dock. Läs mer
  • Erik E

2018-08-06

Erik E skrev om Picky Living
    Köpte släta lackade luckor till vårt nya kök som blev precis som vi tänkt oss. God service vid beställning, smidig betalning och kanske framförallt väldigt bra efterservice vid frågor och funderingar. Hälsar Erik Läs mer
  • 2018-08-06

Deniz Ö skrev om Picky Living
    Vi köpte köksluckor som repar sig väldigt lätt och färgen "ramlar" av. Vi förväntade oss lite bättre kvalitet. Läs mer
  • 2018-08-01

Åsa Ö skrev om Picky Living
    Jag köpte köksluckor till Ikea-köket. Det var hela tiden ett gott bemötande från de anställda på picky living och även på show roomet i Gbg. Hade uppskattar om show roomet var bemannat av egen personal på fler tillfällen även om kontakten på telefon och Mail fungerade bra.

Leveranstiden var något lång och kunde inte anges med någon precision - fungerade men hade varit enklare om det gick att ge bätttre besked.

Leveransen gick bra men det anlitade fraktföretsget var inget vidare. Ville att vi ned egen truck (!!) skulle lasta av. Vi fick dem dock att ändra sig och de stod för omlastning.

Sist om kvaliteten. Mycket bra och hög kvalitet. En lucka blev fel två gånger. PL löste detta utan att krångla. Fyra knoppar saknades i leveransen. Vi upptäckte detta sent, men fick ändå utan diskussion nya från PL vilket uppskattades. Läs mer
  • 2018-08-01

Martin S skrev om Picky Living
    Allt fungerade bra. Toppen att de både har luckor för gamla Faktum-serien och nuvarande Metod så att man tex kan ha olika stommar i ett kök men samma luckor. Bra att de ringde för att gå igenom ordern innan den skickades till tillverkning. Läs mer
  • 2018-07-31

Gunilla S skrev om Picky Living
    Fungerade jättebra!! Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-07-31

Steven G skrev om Picky Living
    Köpte luckor och täcksidor till kök + tvättstuga
    Bemöttande i butiken var väldigt bra - väldigt hjälpsam att kunna prata med någon.
    Tycker är urval är bra, men skulle gärna ha önskat att man kunde få mässing handtagen lackerad så att de behöver inte rengöras och har hög glans hela tiden.
    Produkterna var väldigt känslig, färgen var mjukt, när de kom och några luckor blev skadad när de monterades. Skulle har blivit bättre om de hade plast skydd på (som på ikeas högglans luckorna).
    Just nu vet vi inte hur de kommer att hålla i längden. Läs mer
  • 2018-07-30

Jesper J skrev om Picky Living
    Vi fick en mycket bra service och stöd i offert och orderprocessen. Vi fick hjälp av My och det var ett väldigt bra och trevligt bemötande. Leveranstiden kortare än vi först trodde vilket var positivt.

Dock behövde vi kompletteringsbeställa två extra luckor och prissättningen på den beställningen var omotiverat dyr. Picky Living borde hitta en modell där kompletteringsbeställningar inte prisas lika högt som en förstagångsbeställning. Läs mer
  • 2018-07-30

Christine S skrev om Picky Living
    Vi köpte luckor mm till vårt kök och är jättenöjda med allt. Bra bemötande vid beställning och allt gick smidigt med leveransen. Så nöjd med val av färg och luckor. Kan verkligen rekommendera Picky Living! Läs mer
  • 2018-07-25

Leonard K skrev om Picky Living
    Upplevde i överlag service av personalen i butiken på Karlbergsvägen. Produkterna i sig var det inget fel på även om det kostade mycket mer än jag förväntade mig. Läs mer
  • 2018-07-25

Tomas S skrev om Picky Living
    Vi köpte vitlackade luckor, fronter etc. med infrästa grepp för IKEA Metod.
    Mycket bra och trevlig hjälp av kundtjänst.
    Rätt leverans i rätt tid. Bra kvailtet!

Det enda jag tyckte var litet dumt var att man inte fick ett dokument som sammanfattade vad vi hade beställt. Nu var det endast en länk till en sida. Läs mer
  • 2018-07-18

Sebastian R skrev om Picky Living
    Trevlig personal!
    Proffsiga produkter!
    Imponerande resultat! Läs mer
  • 2018-07-16

Maximilian N skrev om Picky Living
    Riktigt God kvalitet på varan men själva leveransen var väldigt besvärlig vilket gör mig tveksam till att beställa igen. Stor långpall lämnades vid vår lägenhet vilket inte var helt enkelt att transportera bort. Även inpacketeringen var bristfällig.

Hade gärna betalat mer och fått hjälp med transporten. Det hade gjort min upplevelse till något helt annat. Tråkigt att man snålat in på detta Läs mer
  • 2018-07-16

Sture G skrev om Picky Living
    Köpte köksluckor m m
    Alla väldigt trevliga men svårt att i god tid få reda på den faktiska lev datumet, vilket gjorde det svårt att planera samt informera kunden. Kände mig onödigt dum många gånger. Har hänt vid flera andra ordrar. Måste bli bättre! Det saknades även delar vid leverans som inte meddelades, vilket det måste om något är restat!
    När allt var på plats blev det bra. Läs mer
  • 2018-07-09

Toomas A skrev om Picky Living
    Bra kvalitet, fin service, hyfsat snabba leveranser Läs mer
    2018-07-16 Henrik H svarar Toomas A
    Tack för toppbetyget!
    Vi gör vårt bästa och det är verkligen tillfredställande att se att det ger resultat i form av nöjda kunder.

• 2018-07-05

Petra A skrev om Picky Living
    Nya luckor till vårt "gamla" IKEAkök. Målade i en färg som vi valt. Superbra och proffsigt bemötande. Snabb leverans. Läs mer
    2018-07-05 Henrik H svarar Petra A
    Fantastiskt roligt att få ett kvitto på att vi gör ett bra jobb. Trevlig sommar!

• Ellinor S

2018-06-28

Ellinor S skrev om Picky Living
    Bra och roligt utbud på luckor till IKEAs stommar. Perfekt att man kan välja vilken kulör man vill!
    Det som drar ner lite var aningen omständlig kommunikation, där servicenivån inte var på topp hela tiden; lite korta svar som ej alltid var kompletta, varför vi som kunder ibland var tvungna att ställa om frågorna. Läs mer
  • Josephine W

2018-06-27

Josephine W skrev om Picky Living
    Vi är nöjda med utbudet och kvalitet på luckorna. Vi beställde omålade luckor. Det vi hade lite svårt med var att det inte fanns instruktioner hur lådorna och skåpsluckorna skulle monteras. Ikea har inte den fördelningen vi valde (15+25+40) och tog lång tid att få till det. Vi hade även problem att montera lucka på hörnskåp då inget hål verkade stämma med gångjärnen monterade på luckan. Vi fick prova oss fram med nya hål. Läs mer
  • 2018-06-21

Caroline M skrev om Picky Living
    Idén som sådan är fantastiskt men genomförandet lämnar mycket att önska. Leveransen var felaktig trots långa samtal och garantier att allt ska finnas med även om ordern erkänt inte går att förstå sig på. Det var väldigt lång väntetid på resterande delar av leveransen (4-6 veckor). Det kommer inga instruktioner om hur det ska monteras. Sammanfattningsvis - Picky Living ställer många krav på kunden och friskriver sig från några som helst skyldigheter. Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Caroline M
    Hej Caroline,
    väldigt tråkigt att vi inte har levt upp till de förväntningar du haft och den leveranssäkerhet som vi brukar.

Hos oss kan kunder beställa delar i valfria mått och vi utgår från den information som kunderna ger oss i form av IKEA-ritningar och beskrivning över hur man tänkt och hur det ser ut på plats. Så du har rätt, vi ställer en del krav på våra kunder då vi inte är projektledare som håller i beställning från IKEA eller hantverkare. Vi tillhandahåller endast en del av en inredning som kunderna själva syr ihop med annat. Det ligger därför en del ansvar på kundens sida att säkerställa att allt som man önskar är med i en order. Dock borde vi i detta fall upplyst dig om att det ser bättre ut att ha en avslutande list mot väggen som inte beställdes. Beklagar att detta inte gjordes.

Då du inte nämnt att vi inte skickat med en distanslist som var beställd, kunde vi inte förstå att även denna skulle tillverkas på nytt.

Den list som inte var med i din första beställning kom 3 veckor efter att du godkänt dess mått. Tyvärr tar det så lång tid då den tillverkas på beställning och ska transporteras från Norrland.

Luckor och täcksidor monteras på samma sätt som IKEA och vi har en monteringsvideo på vår webbsida hur man monterar distanslister. Men vi arbetar med att få till bättre instruktioner om hur man monterar olika moment som skiljer sig från IKEA.

Du som kund måste vara medveten om vad som beställs, då vi inte har full insyn i alla renoveringar. Därför gås varje order noga igenom och måste godkännas. Vill man ha mer ingående hjälp, få sitt kök/garderob uppritat och lägga över ett större ansvar på Picky Living, väljer man att boka in ett konsultationmöte för 490kr. Detta gjordes inte i detta fall.

Stort tack för att du delar med dig av dina åsikter. Det gör att vi lättare förstår vilka delar vi måste bli bättre på.

• 2018-06-21

Nadja A skrev om Picky Living
    De hade en icke uppdaterad hemsida där man som kund erbjöds att köpa produkter som de sen inte hade då de inte uppdaterat sidan! Kommunikationstider mot kund var även långa. Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Nadja A
    Hej Nadja,
    vi beklagar att vi inte hann ta bort våra Malmbyråer i Valchromat innan vi beslutade oss för att gå över till kulörlackade fronter istället. Jag hoppas att du ändå är nöjd med din lackade byrå trots allt.

Jag håller med om att våra svarstider om Malmbyråerna inte var tillräckligt snabba under vår övergångsperiod. Då vi inte hade allt klart med de nya fronterna när du beställde, hade vi svårt att ge snabba och informativa svar direkt.

Tack för din feedback!
  • 2018-06-20

Vanessa W skrev om Picky Living
    Snabb och trevlig service!
    Fick utan problem köpa två beslag i showroombutiken när vi beställt för få. Kände mig som kund mycket sedd av all personal både via mail och i butik. Så nöjda med beslagen i vårt nya kök! Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Vanessa W
    Kul att höra att du är nöjd, det värmer!

Trevlig sommar
  • 2018-06-20

Ann-charlotte K skrev om Picky Living
    Kopparhandtag inköpta, snabb och smidig leverans, lätta att montera och resultatet blev mycket bra!! Läs mer
    2018-06-27 Henrik H svarar Ann-charlotte K
    Alltid lika roligt att få ett högt betyg, tack för det!

Snyggt med koppar!

• 2017-11-26

Sanja H skrev om Picky Living
    Jag köpte köksluckor, garderobsdörrar och stommar från pickyliving. Första delen med planering av beställning gick mycket bra. Därefter har vi varit mycket missböjda med kundbemötandet/servicen och även passformen på en del luckor.
    Vår leverans var väldigt försenad och när den väl kom (utan förbokning av leverans) fattades en hel del luckor och en var skadad. Jag fick veta att detta var pga materialet i fabriken tagit slut och att de skulle återkomma men ny leveransinfo. Jag fick väldigt dålig återkoppling och information kring ny leverans samt att flera mail som jag skickade blev obesvarade. Detta är väldigt frustrerande när man står med bokade hantverkare och inte får det material som behövs för att de ska slutföra sitt arbete.
    När köket väl var uppe så upptäckte vi att en del luckor hade en ganska dålig passform och att stommarna syntes igenom samt att luckor var skadade. Även detta mailade jag vid föera tillfälle men ingen ville besvara mina mail.
    När man ringer till kundtjänsten är det inte ofta men kommer fram tyvärr så mycket sker via mail eller så blir man lovad att bli uppringd av en kollega som är ansvarig, vilket heller aldrig sker. Slutligen så får vi i alla fall en ny lucka som ska ersätta den skadade. Några veckor senare kommer en faktura på denna luckan. Återigen söker jag kontakt med kundtjänst i 3 dagar och blir lovat att bli uppringd men blir aldrig detta.
    Jag är, som ni förstår, mycket missnöjd med servicen och kundbemötandet på pickyliving. Det positiva är dock att vi trots allt detta slutligen fick ett fint kök. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Sanja H
    Hej Sanja,
    jag håller med om att vi inte lyckades leva upp till den service och leveransnivån som vi står för. När jag går igenom ditt ärende ser jag att du fick leverans 1 vecka efter den uppskattade tiden. Detta berodde på att att några luckor inte gick igenom kvalitetskontrollen och fick lackas om och det var olyckligt att vi aviserade att leverans skulle ske innan dessa vara klara. För att påskynda leveransen så mycket det gick kördes lastbilen direkt till dig utan att du kunde välja dag och tid. Packavdelningen märkte att de fattades några få delar men valde ändå att skicka iväg din order då den var försenad.

Jag beklagar att vi i detta fall gjort misstag som fått dig att vara missnöjd med vår service. Vi hade viss personalförändring under denna tid som bidragit till den mindre bra servicenivån som du upplevt men vi har nu ett mycket bra team som huvudsakligen kommer från IKEA.

Skönt att höra att du i alla fall är nöjd med slutresultatet av ditt kök!

• Mats N

2017-11-24

Mats N skrev om Picky Living
    Mycket trevligt bemötande och osedvanligt personligt engagemang av berörd kontaktperson under hela projekttiden. Mycket uppskattat. Mitt projekt avsåg nybyggnation av kök och Picky Livings engagemang omfattade leverans av såväl köksluckor som tillhörande vitvaror.

Sammanfattningsvis kan sägas att min upplevelse av företaget är mycket positiv och att resultatet blev över förväntan. Mycket tack vare Picky Livings insatser. Läs mer
  • 2017-11-22

Rickard I skrev om Picky Living
    Jag fick en lång lastpall med leveransen av mina garderobsluckor som jag inte hade någonstans att göra av. Chauffören hänvisade till att det inte var hans ansvar att ta hand om pallen. Skulle önska mer smidighet vid leveransen vilket i detta fall skulle innebära att jag får produkterna jag betalat för och inger mer. Sen var leveranstiden på tok för lång, upplever inte att det är ok att stänga ner produktionen under sommaren om det ska medföra 10 veckors leveranstid. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Rickard I
    Hej Rickard,
    det som vi försöker vara bra på är att erbjuda specialmått, så köken och garderoberna blir så anpassade som möjligt vilket ger ett snyggare slutresultat. Vi har satt en gräns på 300cm som längsta mått vilket är det som fraktbolagen precis klarar av att hantera. Då lastbilsflaken endast är 240cm breda är det svårt för en chaufför att trixa ut pallen, men det går. Däremot har de ingen möjlighet att ta tillbaks dessa. Detta står tydligt i den rutan som du måste godkänna vid beställning. Vi hoppas dock att våra kunder känner att det är värt besväret för att få sin inredning så stilfull som möjligt.

Vi har valt att producera alla våra luckor i Sverige, vilket vi är väldigt stolta över. De ger ett antal personer i glesbyggd arbete och bidrar till den svenska välfärden. Dock har vi fortfarande industrisemester i detta land som gör att alla snickerier stänger ner under juli månad. Detta gäller alla större snickeribolag med produktion i Sverige, inklusive Picky Living. Därför är det för oss väldigt svårt att undvika längre leveranstider under sommaren. Vi får istället uppmana våra kunder att planera och vara ute i god tid om man vill ha leverans runt juli månad.

• 2017-11-20

Isabella A skrev om Picky Living
    Det blev ett Fantastiskt resultat men tyvörr lite för dåliga instruktioner som gjorde att det blev ett väldigt mycket svårare jobb att utföra. Men nu i efterhand är vi mer än nöjda med hur det blev! Läs mer
  • 2017-11-20

Anna B skrev om Picky Living
    Mycket konstigt sätt att hantera returer. Jag köpte knoppar hos er och skulle lämna tillbaka dem, dvs göra ett helt vanligt "öppet köp" men fick då ändå betala jag tror 10% av det jag köpt. Det har jag aldrig varit med om tidigare! Läs mer

Markus H skrev om Picky Living
    Köpte garderobsdörrar. Var lite sen med betalning, inga problem. Bra bemötande i butiken innan beställning. Läs mer

Anna S skrev om Picky Living
    Bra service och snyggt resultat. Läs mer

Andreas v skrev om Picky Living
    Bra bemötande. Trevlig personal. Hyfsad återkoppling.
    Problem med att blandare inte levererades enligt tidsplan (tog lång tid innan vi fick den), men tror inte att det var picky livings fel utan Tapwell. Skulle använda er igen men vara noggrannare med just tidsplaner. Läs mer
  • 2017-11-13

Mikael S skrev om Picky Living
    Skåpluckor och lådfronter till IKEA köksstommar. Leverans,kvalitet enligt förväntan Läs mer
  • 2017-11-13

Frida W skrev om Picky Living
    Toppen lättnavigerad sida, enkelt beställningssystem med en betryggande manuell kontroll innan leverans, och leverans inom överenskommen tid. Dessutom av kvalitet som överträffade mina förväntningar. Så jäkla nöjd! Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Frida W
    Stort tack för ditt positiva svar. Det är så härligt att höra att vi lyckas göra våra kunder så nöjda!

• Catherine D

2017-11-13

Catherine D skrev om Picky Living
    Det har varit i stort sett bra fast ibland var de lite stressade i butiken. De var snabba och effektiva när jag fick en ofärdig lucka och skötte en tilläggsbeställning väl.
    De är vänliga och tillmötesgående Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Catherine D
    Hej Cathrine, tyvärr är det ibland mycket att göra, speciellt under hösten då vi säljer som mest. Sen du beställt har vi förstärk vår personal i showroomet med ytterligare en person för att öka vår kundservice. Tack för din feedback!

Med vänliga hälsningar
  • David E

2017-11-13

David E skrev om Picky Living
    Toppen! Leverens på utsatta datum. Bra service! Fina grejer. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar David E
    Väldigt kul att du är nöjd med ditt köp!

• 2017-11-08

Niklas S skrev om Picky Living
    Bra bemötande när jag köpte extrahöga garderobsdörrar. Smidigt förfarande men en enda jätteförpackningen från tillverkaren vägde totalt ca 100 kg och var helt osannolikt stor och tung. Leveransledet behöver ta hänsyn till mottagande kunders förmåga hantera kollin. Läs mer
    2017-12-19 Henrik H svarar Niklas S
    Hej Niklas, det ska vi tänka på. När vi skickar dörrar som är 300cm långa blir de tyvärr ganska tunga, men då de packas en och en väger de runt 20 kg. Om vi packat ihop flera dörrar har vi gjort fel men då är det bara att ta bort skyddsplasten och de skyddande hörnen och bära in en och en.

• 2017-11-08

Johan N skrev om Picky Living
    Toppenbemötande från första mötet till slutmontering! Det blev lite fel i produktionen på två luckor men det fick vi väldigt snabbt hjälp med ifrån Picky Living som även kom och monterade dom åtgärdade luckorna själva. Är mycket nöjd! Läs mer
    2017-11-15 Henrik H svarar Johan N
    Det känns extra roligt att få ett sånt fint omdöme trots att vi inte lyckades leverera allt 100% i första leveransen. Tack!

Malin S skrev om Picky Living
    Trevligt och proffsigt bemötande. Leveransen försenades, men lite rabatt utan att behöva be om det gav plåster på såren. Läs mer

Margaretha W skrev om Picky Living
    Från vår första kontakt med Pickyliving har vi bemöts trevligt, hjälpsamt och mycket professionellt. Vår kontakt Anders som varit en klippa med råd och dåd angående färgval etc till vår köksluckor. Köket har blivit superfint och harmoniskt.
    Vi kan varmt rekommendera Pickyliving!

Margaretha Wikholm Läs mer
    2017-11-15 Henrik H svarar Margaretha W
    Ja, Anders är bra :) Stort tack för rekommendationen!

Ola S skrev om Picky Living
    Bra bemötande och engagemang. Gedigen kvalite på de levererade luckorna mm. Dock något lång leveranstid samt att jag tycker att vissa komponenter blev lite väl dyra. Läs mer

Sara S skrev om Picky Living
    Snygga produkter, snabb leverans men DHL skickade mig till olika utskänkningsstallen/ombud och jag var sen tvungen att kontakta de olika underleverantörerna till Picky Living for att få styr på produkterna och fa de skickade till ratt ombud. Läs mer
    2017-11-06 Henrik H svarar Sara S
    Hej Sara, tråkigt att höra att de fraktbolag vi anlitar inte gör det de ska. Vi kommer inom kort att byta DHL till en annan aktör och hoppas på att leveranserna sköts på ett mer tillfredsställande sätt.

Niklas B skrev om Picky Living
    Besökte deras showroom i Malmö. Ärligt talat en speciellt upplevelse. I bästa fall familjärt, men underligt att vara i ett showroom som var lite rörigt och stå bredvid när personal från pickyliving och andra företag i samma lokaler åt sin medhavda lunchlåda.

Killen vi pratade med var ok hjälpsam men hade inte speciellt bra koll. Jag fick visa på hemsidan och han fick ringa sin kollega i Sthlm för att få info om saker. Betyget höjdes av att killen iaf gjorde efterforskningar och sedan skickade info på sms efteråt.

Men hade högre förväntningar på Pickylivings showroom för att man ska lyckas matcha varumärket.

Hade jag hittat vad jag sökte hade jag ändå beställt därifrån men denna gång blev det inte så. Läs mer
    2017-11-06 Henrik H svarar Niklas B
    Hej Niklas, beklagar verkligen att din upplevelse från vårt showroom i Malmö inte levde upp till dina förväntningar. Tyvärr är vår expert Martina på föräldrarledighet men är tillbaks i feb. Då kommer våra kunder få den experthjälp igen som vi vill kunna ge.

Anna L skrev om Picky Living
    Köpte dörrar till knepiga Ikea stommar. SÅ fin kvalitet och enormt fint bemötande! Älskar att de ringer upp efter man lagt beställningen för att verkligen dubbelkolla att allt stämmer! Kommer definitivt beställa genom Picky Living igen! Läs mer
    2017-11-06 Henrik H svarar Anna L
    Fantastiskt kul att du känner dig så nöjd med våra produkter!
  • 2017-10-31

Lars M skrev om Picky Living
    Vi tycker att vi fick mycket bra bemötande när vi var in i butiken för att beställa köksluckor till vårt kök. Efter att vi beställt vad vi skulle så flöt allt väldigt bra fram till leverans. De ringde från butiken och gjorde en genomgång för att säkerställa att allt stämde med beställningen. Vid leverans var det också väldigt smidigt med föraren som ringde och talade om att han var framme inom 30 minuter. Höll också tiden vi avtalat inom ramen av det vi bokat. Mycket bra allt som allt. Vi rekommenderar gärna andra att använda sig av Picky Living. Läs mer
    2017-11-01 Henrik H svarar Lars M
    En rekommendation som denna värmer i höstkylan :) Tack!

Karlbergsvägen 27, 113 27 Stockholm