Alla kategorier Övrigt Kalmar Hultsfred Pilen Cykel AB

Läs vad 3 kunder tycker om Pilen Cykel AB

• Louise A
    Louise A skrev om Pilen Cykel AB
    Pilen Cykel AB skriver
    Thomas, vi vill bara klargöra några saker som du har skrivit om din Pilen cykel nedan.
    Vi har dubbelbottnade fälgar från Büchel i Tyskland. Framlyset kommer från tyska Busch & Müller, baklyset kommer från holländska Spanninga. Vi köper in delar från många olika länder. Vi blästrar och lackerar i Målilla. Hjulen byggs i våra egna ekringsmaskiner och cykeln monteras här i vår monteringslokal. Vi tillsammans med återförsäljaren har varit i kontakt med dig, vid ett flertal tillfällen. Vi har erbjudit dig flera olika olika lösningar, men du har aldrig antagit något av våra erbjudanden. Viktigt att tänka på är också att man själv aldrig skruvar isär eller försöker åtgärda troliga fel med lim, silikon eller fett. Det är återförsäljaren som ska åtgärda eventuella fel och vi ska stå för reklamationer. För att spara detta, så måste jag ge oss själva en rekommendation.
    Pilen Cykel AB
  • Thomas
    Thomas skrev om Pilen Cykel AB
    Köpte våren 2013 1st fabriksny Dam Special 8-vxl Shimano (SG-8C31).Dessvärre så vart det en mardrömsaffär detta.
    Inte nog med att det redan vid lev fanns uppenbara defekter ex,feljusterat kedjeskydd,wäxlevire som bitvis hade trasslat in sig i kedjan,dåligt justerade växlar(rentutav defekt från fabrik),ventiler som bara skruvad ur sig titt som tätt(fick lägg på packningslim för att få det tätt).Detta påtalades både till Åf men även Pilen men vart bara idiotförklarad & skuldbelaggd för att jag gnäller för minsta småsak fastän det är ursprungsfel & bevis på dålig kvalitet.
    Till Er som funderar på att köpa så är mitt råd att ta sig en ordentlig funderare.Jag skulle å det skarpaste avråda från köp.
    Lovar mkt,men håller tunnt & frånskriver sig allt vad ansvar,personligt bemötande heter&garantier.Utåt sett så lovas det 2 års garanti,men när det kommer till kritan så är den helt värdelös.Lägger sedan allt ansvar på mindre & inte så hederliga/seriösa handlare som garanterat har noll koll på vad dem yttrar sig.Istället för att avhjälpa felet så blir det bara än sämre ju mer cykeln servas.Lämnar garanterat efter sig besviken kund som garanterat inte kommer tillbaka.
    Väldigt mkt Loranga,Mazarin & Darjatang över det hela.
    Närmast att betrakta som bedrägeri eftersom kund garanterat inte får vad dem har beställt.
    För Er då som redan är ägare så bör Ni nog ta Er en ordentlig titt vad Ni egentligen har beställt.Men även ett stort grattis till Er som haft 1 bekymmerfritt år.
    Bla så upptäkte jag att det lev enkelbottnade fälgar istället för dubbelbottnade(som marknadsförs),fel sorts fälgband(är inte dimmensionerade för ändamålet,eftersom dem som lev garanterat inte kommer att hålla mer än 2-3mån),fel typ/fabrikat/sort framlyse,dålig kvalitet på baklyse(som garanterat inte är vattentätta) osv,Det är väl dem uppenbara briset som jag hitintils har upptäkt.
    Som att lyxförpacka en VW i en Skodakostym,o ta betalt som om det vore en Posche.
    Uppenbarligen så verkar det säljas utsorterade restpartier.
    Precis samma sak som att köpa dyra leksaker.
    Företaget marknadsför en produkt som kund garanterat inte kommer att få.
    Påstår sig att det skulle vara ett "svensk kvalitetshantverk",men det finns inte en enda komponent som är svensk.Betvivlar även om slutmonteringen sker i Sverige.
    Däcken verkar uppenbarligen inte tåla mer än ramens egen vikt. Verkar fungera bättre som leksaker än som nytto fordon som kan förflytta dig från A->B på ett enkelt & praktiskt sätt utan några som helst krusiduller & som går att lita på oavsett väderlek.För en lättviktsasiat som väger typ 30 kg så är det kanske ett utmärkt val,men för en normal svensson på 70Kg så funkar det inte.
    När en kund köper en produkt för närmare 8000,då förvantar sig kund bättre kvalitetskänsla & seriositet från handlarna(Pilen &Åf).
    Så sammanfattningsvis så vill Ni göra Ert sämsta affär så är mitt heta tips att köpa Pilen.
    För att betygsätta detta på en skala så är det garanterat ett iskallt minusbetyg (--5)
  • Johan G
    Johan G skrev om Pilen Cykel AB
    Maken till bemötande när jag blivit påkörd och fått mitt bakhjul skevt har jag aldrig varit med om. Snabbt. Personligt. Imponerande att det fortfarande finns bolag som värnar sina kunder på ett sådant sätt.

Södra Långgatan, 570 82 Målilla