Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Pol Food AB

Torsgatan 49, 113 37 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Pol Food AB

• Amanda F
    Amanda F skrev om Pol Food AB
    Jag var ärligt talat kanske inte det största "fanet" av Polsk mat, men med åren har jag ändrat åsikt. Att få äta maten från Pol Food har blivit riktigt lyxigt och jag kan ibland längta till de större högtiderna för att få äta mat därifrån. Av historier att döma är personalen kanske inte dem bästa på att ge god service. Stort plus för att butiken har allt från bakelser till kött och korv!
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Pol Food AB
    Att komma in på Pol Food är som att kastas tillbaka till något av de många sommarlov som jag spenderade i Polen som liten. En liten trappa ned från Torsgatan leder en till fantastiska charkuterier, inlagda gurkor och annat gott som det polska köket har att erbjuda.

Det gamla gardet i personalen är lika service minded som jag minns från min barndom. Våga inte fråga om vilken korv som är godast, eller vilken soppa är att föredra, du kommer att få ett barskt svar tillbaka att alla korvar är lika goda, soppa är soppa och egentligen varför handlar du här?!

Fantastiskt!

Om du inte vill ha "The full Polish experience" när du handlar, försök att rikta dig in på de yngre. De är hjälpsamma och kommer mer än gärna tips.

Nuförtiden så går det att få tag på polska varor både på Coop och Ica så mitt dagliga behov av kabanosy, barszcz, Krakowska, spod strzechy, chrzan, ?wik?a och sernik går att fylla, men dessa affärer erbjuder inte den genuina känslan som Pol Food gör.

Verkligen värt ett besök!
    Noel H, Tolga E, Karin H, Amanda F gillar detta
  • Karin H
    Karin H skrev om Pol Food AB
    Traditionell kött- och charkaffär som inte utsatts för styling. Lokalen, en trappa ner, är inte stor så ibland kan det bli trångt. Trevlig och mycket kunnig personal som ibland bidrar med recept.

Här finns korvar av bra kvalité, dvs mycket kött, och i alla smaker, milda, starka, kryddiga, kött, fläsk, lamm ... Det är hit man ska gå när man inte vill inte stå borta hos Günters utan äta korv hemma.

Stort utbud av charkuterier. Den rökta skinka är riktig skinka, inte hoppressade köttbitar, och riktigt rökt. Deras fullmatade sylta har rätt tuggmotstånd och bra avvägd kryddning.

Bra kött som de styckar själv. Känns som om det blivit mer kött sedan CH Kött på St Eriksgatan stängde.

Saltgurkan, som de lägger in själv, har rätt krasighet - perfekt till charkuterier och/eller till en liten vodka. Massor av andra polska inläggningar, konserver och halvfabrikat

Rejält bröd, både ljust och mörkt. Fördärvligt god applfelstudel. Ostkakan och sesamlängden är också goda

Inte lågpris men mer än prisvärt

Torsgatan 49, 113 37 Stockholm