Alla kategorier Postutdelning Stockholms län Huddinge Posten Huddinge

Tyrone M skrev om Posten Huddinge
    Beträffande posten eftersändning till Thailand
    Kontrollnummer: 1886-936000-9

Vi hade eftersändning fr o m den 2009-09-10 och åter 2010-03-29

Under september och oktober fungerade eftersändningen mycket dåligt.
    Vi hade då ett samtal i mitten av oktober med chefen för postsorteringen i Huddinge som lovade att se över det hela och efter detta har det blivit bättre fram till i mitten av december då det har blivit ännu värre.

Under hela tiden har vi fått övriga familjens post hit ner och vår post med veckotidningar, viktiga brev och räkningar har hamnat i hemmet på Flugsvampsvägen.

Det kan inte vara meningen att vi skall behöva betala 2495 kr för en sådan undermålig behandling.

Det har hitintills kostat oss 450 kr i förseningsavgift och 2460 Bath ca 570 kr i porto till Sverige samt telefonkostnader som närmar sig 1000 kr.

Vad skall vi göra?

Efter att vi flyttat från Spånga till Huddinge har det varit stora problem. I Spånga strulade det också, men det blev bra efter påpekande. Men i Huddinge hjälper det några veckor, sedan skiter man i det igen!

Vi har också undersökt om det är City Mail som felar, men i 99 % så är det Svenska Postväsendet.

Så vår fråga återstår, vad skall vi göra?

Väldigt många av våra bekanta här nere har eftersändning till Thailand, men i dessa fall fungerar det alldeles utmärkt år från år, vad beror det på?

Att vi vill ha tillbaka våra pengar är självklart, men vi vill också få posten att fungera, det kan väl inte vara så svårt? Kanske att posten skulle anställa personal som är läskunnig, det skulle ju underlätta.

Vi hoppas nu att den resterande tiden som är kvar skall fungera bättre, men tyvärr så har vi litet hopp.

Jomtien Thailand 2010-01-10

Tyrone Milton Margareta Westin