Projecta Event & Konferens

Projecta är en event- och konferensarrangör med 30 års erfarenhet och med mändger av nöjda återkommande kunder. Vi tror på att jobba tillsammans och det finns inga gränser för vad vi kan åstadkomma ihop med dig. Kontakta oss du också!

Kickoff, konferens, invigning, jubileum eller den årliga firmafesten. Vi törs utlova upplevelser i toppklass för grupper från 10 personer och uppåt. Vi jobbar mycket med genomarbetade miljöbilder, överraskningar och humor och är mycket noga med detaljerna.

Vi erbjuder projektledning av större event, mässor och konferenser och har genomfört allt från personalevent med 2.500 deltagare i två dygn till ett 350-års jubileum med gäster från hela världen.

Projecta har även en uthyrningsdel - partytält, möbler, dekor, scener, elutrustning m.m. Vi har i princip allt som behövs för er som själva vill skapa ert arrangemang.

Vårt mål är att vara den självklara partnern för dig som skall ansvara för ett event!

Läs vad 138 kunder tycker om Projecta Event & Konferens 2

2022-07-08 Insamlad av företaget
    Jättebra upplevelse från början till slut. Utförlig information och smidig kommunikation som resulterade i en mycket uppskattad stadsvandring för facköversättare från hela Sverige på konferens i Karlstad.
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Har bemötts på ett positivt sätt. Känt mig välinformerad om upplägget samt vilka kostnader som hörde till aktiviteterna. Fått mycket positiv feedback på vår eftermiddag. Vi var brobyggare denna eftermiddag samt bjöd på en fantastisk grillbuffé
    Hej!
    Kul att ni gillade upplägget och tack för de fina orden!
    Vi hoppas förstås få chansen fler gånger - det finns mycket annat på vår "repertoar"...
    Ha det gott!
    Lars & Lars på Projecta
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en plan tillsammans för vårt evenemang och Projecta levererade helt efter våra önskemål, proffsigt och i god tid !
    Vi ser fram mot nästa evenemang i september !
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    Vi fick ett trevligt bemötande och en mycket väl genomförd show.
    2022-07-01 Insamlad av företaget
    En mkt lyhörd partner som har många bra idéer och håller vad de lovar!
    Utmärkt serveringspersonal.
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Som mässarrangör kan jag luta mig tillbaka och veta att allt byggs och att ni alltid gör det där lilla extra som gör vår mässa extra speciell för utställare och besökare. Som event-deltagare är det alltid årets händelse att delta! Har sällan så roligt som när jag hänger med på ett av era event och de lever kvar länge i minne och sinne. Längtar till nästa mässa och nästa event! Ses snart igen!
    2022-06-29 Insamlad av företaget
    Vi fick ett trevligt bemötande och en mycket väl genomförd show. Vi hade beställt Värmländska stolligheter. Ett litet minus för att det blev några för många skämt på kvinnors bekostnad.
    2022-06-29 Insamlad av företaget
    Ingenting är omöjligt för Projecta!

Vi fick hjälp med två invigningar, med olika inriktning. Projecta levererade allt från näverlurspelande musiker i folkdräkt, till tårtor med loggor och tacos tillagad på värmländska grisar.

Allt fanns på plats i tid, trevlig och duktig personal och ett mycket gott bemötande från alla! Tack, vi ses igen!
    2022-06-29 Insamlad av företaget
    Proffsiga och service inriktade!
    Har anlitat dem flera gånger, och lika bra varje gång.
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Hela företaget fick en riktigt rolig upplevelse och det överträffade alla våra förväntningar. Riktigt proffsigt genomförd kväll och vi fick ett riktigt bra bemötande av företaget Projecta. Kan rekommendera att "raggarnas svartklubb" som tema på en grym företagsfest.
    Hej!
    Kul att det föll i god jord. Det kändes även från vårt perspektiv som en toppenkväll.
    Och det finns förstås massor av andra event nästa gång ni är på gång...
    Vi har en del som gjort en "raggarfest" och sedan ett år senare något helt annat som
    en mordgåta i 1800-tals stil...
    Idéer saknas inte...
    Tack för förtroendet!
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    En mycket trevlig helhetsupplevelse med full fart
    En finfin kväll - tyckte oss känna att alla mådde gott.
    Något helt annat än vad de förväntade sig efter den "historiska
    inledningen" med förväntat besök i utgrävningarna på industriområdet...
    Vi håller kontakten och hoppas få chansen fler gånger framöver.
    Ha det fint!
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket väl bemötta. De var förberedda, sociala, omtänksamma och proffsiga.
    Vi är mycket nöjda med vår upplevelse efter högt ställda förväntningar.
    Vi tackar för fina ord - kul att det motsvarade förväntningarna.
    Vi kände att gästerna uppskattade kvällen och så var det en extra bonus att få
    skoja lite med era elever när vi riggade för utomhusmåltiden på eftermiddagen.
    Ni vet ju var vi finns när det är något på gång igen.
    Jag vet att era kollegor på förskolorna i området gjorde en mordgåta i 1800-tals stil
    på Stadshotellet som julavslutning för några år sedan - det är ett event som skulle
    passa er grupp som handsken.
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Helt fantastiskt företag som verkligen förstår kunden och sätter värde i vad en bra upplevelse är. Har varit kund till dem under nästan 20 år och aldrig varit missnöjd. De värdesätter att anpassa sig efter vårt behov och är inte sena att föreslå ändringar baserat på deras gedigna erfarenhet. 5 plus!
    Tack för fint omdöme. Och roligt att det föll i god jord i vintras även om det var tuffa vädermässiga förutsättningar. Snart kommer inbjudan till Kickoff i nätverket Projecta Partner och info om kommande event i det konceptet - tror bl.a. att vi har en kanonupplevelse att delta i den 2/6.
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Riktigt bra kundbemötande och planering samt kommunikation genom hela eventet. Var väldigt uppskattat av hela personalen. Rekommenderas varmt!
    Härligt att ni gillade mordgåtan. Det är ju ett event som vi själva trivs väldigt bra med och jag tror att det faktum att vi kör "1800-tals stil" rakt igenom kvällen bidrar till den fina stämningen.
    Hälsa gänget så hoppas vi på nya äventyr framöver!
    Lars & Lars
    2022-04-04 Spontant omdöme
    Vi anlitade Projecta för en julfest "Fångarnas afton""
    Vi blev mycket överaskade av den proffsiga tillställningen med bra skådespelare som gjorde det verkligt den inlevelsefulla miljön och en otroligt bra kunskap om både historien och geografiskt. Kvällen va otroligt lyckad och god mat.
    Kan verkligen rekommendera Projecta om ni ska göra ett event av något slag.
    Hej Marcus!
    Kul att ni var så nöjda, Det ni upplevde är en "klassiker" hos oss med över 1.200 genomförda Fångaftnar under dryga 30 år.
    ... och när ni är på gång igen finns mycket annat som vi vet skulle passa!
    Soliga hälsnigar!
    Lars & Lars
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    med lite tid i förväg en bra event

väldigt genomtänkt

proffsigt; genomtänkt, professionellom
    2021-11-08 Insamlad av företaget
    Projecta sköter hela uppdraget med bravur. Jag som arbetsgivare kan känna mig trygg när jag anlitar Projecta. Jag överlämnar hela aktiviteten fullt ut i deras händer och kan känna mig trygg i att medarbetare inklusive ledningen kan ha en härlig aktivitet.

100% av medarbetare har utryckt att de hade en toppentrevlig aktivitet och vi återkommer mer än gärna!
    Hej Pia!
    Vi är mycket glada för det höga betyget och de fina orden.
    ...och extra kul att vi är på gång igen! Vi lovar att vara på tårna
    i september även i år.
    Ha det fint!
    Lars & Lars på Projecta
    2021-11-08 Insamlad av företaget
    Proffsigt, underhållande och lever mer än upp till förvöntningarna
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Jag tycker att Projecta levererar från första kontakten, trevligt bemötande och en kreativitet som smittar av sig. Vi ville hitta på något roligt med personalen och kvällen innehöll både roliga upptåg, mat o dryck och inte minst sång. Vi är som vanligt helnöjda med Projecta som partner vi personalevent.
    Tomas Hagvall, Specsavers Karlstad
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Vi köpte "Båttur med Bellmanuppträdande" av Projecta i September i år. Bemötandet av Projecta var utmärkt och allt ifrån planering till genomförande var smidigt och väl utfört.
    Förväntningarna är alltid höga på ett företag med Projectas långa erfarenhet och dom levererade i linje med det.
    Det jag framförallt vill lyfta fram är enkelheten och det helhetsansvar som Projecta tar för sina event, det gör att jag som kund behöver engagera mig väldigt lite och ändå känna en trygghet i att det blir ett lyckat event. Deras unika underfundighet i sina teman, maten och den trevliga båtturen med härlig personal får högsta betyg av oss!
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Varje gång vi använder Projecta till våra kunder blir det succè. Vi kan varmt rekommendera dem för vilken aktivitet man än väljer.
    Alltid bra arrangemang! Proffsigt
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Bra uppföljning under hand
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Upplever Projecta som en kompetent arrangör till vårt event som var ett 50 års Jubileum med Värmländsk tusch, olika aktiviteter och vi uppskattade allt från förberedelser till avslut
  • Conny A
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Efter att ha googlat runt efter aktiviteter som vi ville genomför på ett Corona säkert sätt fick jag kontakt med Lars Bergendahl som kom med olika förslag på aktiviteter. Min upplevelse var att han var mer intresserad att vi skulle få en bra upplevelse, snarare än att han ville sälja på oss något bara för att han kunde
    När han berättade att företaget var bundet av kollektivavtal utan att jag ställt frågan, blev jag än mer positiv då det är av största betydelse för oss. Vi var ute i sista minuten, men Lars ordnade fram en perfekt aktivitet som kallas Lilla Karlstadrundan. Vi fick en guida tur genom staden där historiska berättelser varvades min underfundig humor. Vi var toppen nöjda!
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    I fängelse på Bilan. Jättekul och superbra upplägg! Alla var väldigt nöjda!
    Hej!

Kul att ni var så nöjda. Det är ju ett minst sagt beprövat tema

"Fångarnas afton" med över 1.200 genomföranden genom åren.
    ... och det finns förstås massor av andra lika trevliga arrangemang
    om ni är på gång igen inför eller efter semestern!

2021-11-04 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande som vanligt. Vi är återkommande kunder. Lars och Lars har alltid bra ideer som matchar vår personalgrupp.

Vi beställde ett värdskap och tävlingar på vår personalfest. Det hela var succé och stämningen på topp.
  • DAVID N
    2021-11-04 Spontant omdöme
    Levererar alltid på topp. Rekommenderar "fångarnas afton".
    2020-06-08 Spontant omdöme
    I samband med säsongsavslutningen av affärsnätverket Närverket fick deltagarna möjlighet att åka en tur i båtarna. Vilket var mycket uppskattat och gav mersmak.
    Rallyevent. Kickoff. Stadsvandring.

OK Värmland har flera gånger använt Projecta som arrangör
    av olika event.

OK Värmland har vid varje tillfälle varit mycket nöjda med alla
    arrangemang som Projekta har gjort.

Vi kan verkligen rekommendera Projekta.
    2020-02-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra strukturerat, god kommunikation innan under och efter eventet. Mina kunder var mycket nöjda och frågade direkt efteråt om de fick följa med på näste års rally.
  • Johan P
    Ett rally-event

Som alltid proffsigt och organiserat

Man vet att man får en helhet som ens kunder är nöjda med.

Utmärkt!
    2020-01-27 Insamlad av företaget
    Tillställning för 130 personer med ett helt arrangemang förutom mat, DJ & Ljussättning. Deras personal skötte sig utmärkt och var duktiga, även projektledarna på projecta var duktiga och vi hade en utmärkt dialog.
    Alla gäster var nöjda med evenemanget och vi kan tänka oss samarbeta med projecta igen!
    2019-12-20 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att det blev för långt program, och projectadeltagarna blev för mkt involverade med oss. Gillade inte riktigt att dom skulle sitta o äta med oss. Lite mer diskreta hade känts bättre. Nu hann vi knappt prata med varandra, varjen om mordgåtan eller med varandra .
    2019-12-05 Insamlad av företaget
    Företagsjubileum med mat och underhållning.
    Kontakten med Projecta fungerade mycket bra.
    Blev en mycket lyckad kväll.
    2019-11-28 Insamlad av företaget
    Mordgåta
    Mycket bra! Rekommenderas!
  • Peter A
    2019-11-27 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Projecta för Cash IT:s 20-årskalas. I vår egen utvärdering av kvällen ger våra gäster evenemanget högsta betyg vilket avspeglar Projectas insats hos oss. Proffsiga, lösningsinriktade och tillgängliga i både tid och otid under planeringen. Utmärkt!
    2019-11-26 Insamlad av företaget
    "Fångarnas afton" blev en mycket lyckad tillställning.

God mat och underhållning i toppklass!

Kan varmt rekommenderas!
  • Hans L
    2019-11-19 Insamlad av företaget
    Vi köpte ett företags arangemang.
    Med mat och underhållning.
    Maten smakade bra, underhållningen var oxå utmärkt.
    2019-10-29 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Projecta att organisera våra mässor (ca 600-1100 besökare) i Stockholm flera år i rad, och har alltid varit nöjda med utfallet. Mycket professionell projektledning som tänker på allt inför mässan, och väl på plats mycket kompetent och trevlig personal. Vi rekommenderar varmt Projecta!
    2019-09-13 Spontant omdöme
    Projectas Lars Bergendahl excellerar i föreläsningen om sin livresa: det är allvarsamt och samtidigt humoristiskt, gripande och samtidigt lättsamt, välformulerat men samtidigt framfört med en så behaglig enkelhet. Ni hör ingredienserna … vad kan väl de sammantagna bli annat än en succé?

Det var mycket riktigt också fallet när vår avdelning nyligen hade lyckan att ta del av Projectas och Bergendahls föreläsning.

Rekommenderas starkt!
  • Charles J
    2019-08-12 Insamlad av företaget
    Vi firade 50-årig bröllopsdag o överlät första delen av en heldag till Projecta!
    Vi träffade Lars innan och gjorde upp programmet. Det gick bra och vi fick ett gott intryck med en gång. Efteråt kan vi sammanfatta att vi är mycket nöjda och kan gärna rekommendera Projecta för deras eventförmåga.
  • Joakim L
    2019-08-09 Spontant omdöme
    Vi var 19 personer som tog en härlig tur med Projectas båtar. Alla blev överraskade när vi stannade till vid en strand där det var uppdukade bord, serveringspersonal och kock som bjöd på en underbar middag i det gröna. Allt som allt en magisk afton, rekommenderas starkt!
    2019-07-03 Insamlad av företaget
    Vårt företag har använt oss flera gånger av Projecta Event & Konferens. Sist hade i vi Westerntema och jag kan verkligen rekommendera dom. Kanon service & engagerade ut i fingerspetsarna :)
    2019-06-26 Insamlad av företaget
    Vi fick en målande beskrivning av historien bakom järnvägens utbyggnad i Karlstad för 150 år sedan presenterad av en tidstypisk karaktär. Målgruppen hade inte förväntat sej denna redogörelse och det i kombination med lite lätt mingel var väldigt lyckad.
    2019-06-20 Insamlad av företaget
    Allt var som önskat, trevlig personal, bra mat och services.
    2019-06-20 Insamlad av företaget
    Raggarklubb med Projecta kan varmt rekommenderas. Ni var lyhörda och lyssnade in våra önskemål för att förmedla den rätta känslan och atmosfären vi ville ha på vår fest. Allt flöt på bra och alla var glada, blev mätta och vi fick den inramning vi ville ha. Många pratade om festen i efterhand vilket är ett gott betyg! Stort TACK från oss på BillerudKorsnäs, Gruvöns Bruk.
    2019-06-19 Insamlad av företaget
    Invigningsfest av Balco AB nya showroom och kontor i Karlstad. Projekta var lyhörda och lyssnade in vår målsättning med känslan och atmosfören vi eftersträvade på vår fest. Allt flöt på bra. Alla var glada och mätta och vi fick den inramning vi ville ha. Eldar utanför entrén brassade pyttipanna & ägg med klassiska tillbehör. Bra kvalité på maten och personalen. Inte den billiga lösningen men värt varje krona! Bra jobbat!
    2019-06-13 Insamlad av företaget
    Vi hade ett föreningsmöte och Projecta ordnade raggarfest på kvällen. Det blev mycket lyckat! Överraskningseffekt med glada skratt. Drag på scenen och i lokalen hela kvällen. Folk blev uppsluppna och avslappnade och det blev enkelt att skapa nya kontakter. Vi fick fina minnen med oss och kommer prata om detta i många år känns det som.
    Projectas bemötandet var gott och hantering av arrangemanget var smidigt.
    2019-06-13 Insamlad av företaget
    Vi brukar använda Projecta vid event när vi behöver ha en scen som de då bygger upp åt oss. De är alltid trevliga, professionella och flexibla, vilket gör det enkelt att samarbeta med dem!