Projecta Event & Konferens

Projecta Event & Konferens

Projecta är en event- och konferensarrangör med 30 års erfarenhet och med mändger av nöjda återkommande kunder. Vi tror på att jobba tillsammans och det finns inga gränser för vad vi kan åstadkomma ihop med dig. Kontakta oss du också!

Kickoff, konferens, invigning, jubileum eller den årliga firmafesten. Vi törs utlova upplevelser i toppklass för grupper från 10 personer och uppåt. Vi jobbar mycket med genomarbetade miljöbilder, överraskningar och humor och är mycket noga med detaljerna.

Vi erbjuder projektledning av större event, mässor och konferenser och har genomfört allt från personalevent med 2.500 deltagare i två dygn till ett 350-års jubileum med gäster från hela världen.

Projecta har även en uthyrningsdel - partytält, möbler, dekor, scener, elutrustning m.m. Vi har i princip allt som behövs för er som själva vill skapa ert arrangemang.

Vårt mål är att vara den självklara partnern för dig som skall ansvara för ett event!

Läs vad 110 kunder tycker om Projecta Event & Konferens 2

2020-06-08
    I samband med säsongsavslutningen av affärsnätverket Närverket fick deltagarna möjlighet att åka en tur i båtarna. Vilket var mycket uppskattat och gav mersmak.
    Rallyevent. Kickoff. Stadsvandring.

OK Värmland har flera gånger använt Projecta som arrangör
    av olika event.

OK Värmland har vid varje tillfälle varit mycket nöjda med alla
    arrangemang som Projekta har gjort.

Vi kan verkligen rekommendera Projekta.
    2020-02-20
    Mycket bra strukturerat, god kommunikation innan under och efter eventet. Mina kunder var mycket nöjda och frågade direkt efteråt om de fick följa med på näste års rally.
  • Johan P
    Ett rally-event

Som alltid proffsigt och organiserat

Man vet att man får en helhet som ens kunder är nöjda med.

Utmärkt!
    2020-01-27
    Tillställning för 130 personer med ett helt arrangemang förutom mat, DJ & Ljussättning. Deras personal skötte sig utmärkt och var duktiga, även projektledarna på projecta var duktiga och vi hade en utmärkt dialog.
    Alla gäster var nöjda med evenemanget och vi kan tänka oss samarbeta med projecta igen!
    2019-12-20
    Jag tyckte att det blev för långt program, och projectadeltagarna blev för mkt involverade med oss. Gillade inte riktigt att dom skulle sitta o äta med oss. Lite mer diskreta hade känts bättre. Nu hann vi knappt prata med varandra, varjen om mordgåtan eller med varandra .
    2019-12-05
    Företagsjubileum med mat och underhållning.
    Kontakten med Projecta fungerade mycket bra.
    Blev en mycket lyckad kväll.
    2019-11-28
    Mordgåta
    Mycket bra! Rekommenderas!
  • Peter A
    2019-11-27
    Vi anlitade Projecta för Cash IT:s 20-årskalas. I vår egen utvärdering av kvällen ger våra gäster evenemanget högsta betyg vilket avspeglar Projectas insats hos oss. Proffsiga, lösningsinriktade och tillgängliga i både tid och otid under planeringen. Utmärkt!
    2019-11-26
    "Fångarnas afton" blev en mycket lyckad tillställning.

God mat och underhållning i toppklass!

Kan varmt rekommenderas!
  • Hans L
    2019-11-19
    Vi köpte ett företags arangemang.
    Med mat och underhållning.
    Maten smakade bra, underhållningen var oxå utmärkt.
    2019-10-29
    Vi har anlitat Projecta att organisera våra mässor (ca 600-1100 besökare) i Stockholm flera år i rad, och har alltid varit nöjda med utfallet. Mycket professionell projektledning som tänker på allt inför mässan, och väl på plats mycket kompetent och trevlig personal. Vi rekommenderar varmt Projecta!
    2019-09-13
    Projectas Lars Bergendahl excellerar i föreläsningen om sin livresa: det är allvarsamt och samtidigt humoristiskt, gripande och samtidigt lättsamt, välformulerat men samtidigt framfört med en så behaglig enkelhet. Ni hör ingredienserna … vad kan väl de sammantagna bli annat än en succé?

Det var mycket riktigt också fallet när vår avdelning nyligen hade lyckan att ta del av Projectas och Bergendahls föreläsning.

Rekommenderas starkt!
  • Charles J
    2019-08-12
    Vi firade 50-årig bröllopsdag o överlät första delen av en heldag till Projecta!
    Vi träffade Lars innan och gjorde upp programmet. Det gick bra och vi fick ett gott intryck med en gång. Efteråt kan vi sammanfatta att vi är mycket nöjda och kan gärna rekommendera Projecta för deras eventförmåga.
  • Joakim L
    2019-08-09
    Vi var 19 personer som tog en härlig tur med Projectas båtar. Alla blev överraskade när vi stannade till vid en strand där det var uppdukade bord, serveringspersonal och kock som bjöd på en underbar middag i det gröna. Allt som allt en magisk afton, rekommenderas starkt!
    2019-07-03
    Vårt företag har använt oss flera gånger av Projecta Event & Konferens. Sist hade i vi Westerntema och jag kan verkligen rekommendera dom. Kanon service & engagerade ut i fingerspetsarna :)
    2019-06-26
    Vi fick en målande beskrivning av historien bakom järnvägens utbyggnad i Karlstad för 150 år sedan presenterad av en tidstypisk karaktär. Målgruppen hade inte förväntat sej denna redogörelse och det i kombination med lite lätt mingel var väldigt lyckad.
    2019-06-20
    Allt var som önskat, trevlig personal, bra mat och services.
    2019-06-20
    Raggarklubb med Projecta kan varmt rekommenderas. Ni var lyhörda och lyssnade in våra önskemål för att förmedla den rätta känslan och atmosfären vi ville ha på vår fest. Allt flöt på bra och alla var glada, blev mätta och vi fick den inramning vi ville ha. Många pratade om festen i efterhand vilket är ett gott betyg! Stort TACK från oss på BillerudKorsnäs, Gruvöns Bruk.
    2019-06-19
    Invigningsfest av Balco AB nya showroom och kontor i Karlstad. Projekta var lyhörda och lyssnade in vår målsättning med känslan och atmosfören vi eftersträvade på vår fest. Allt flöt på bra. Alla var glada och mätta och vi fick den inramning vi ville ha. Eldar utanför entrén brassade pyttipanna & ägg med klassiska tillbehör. Bra kvalité på maten och personalen. Inte den billiga lösningen men värt varje krona! Bra jobbat!
    2019-06-13
    Vi hade ett föreningsmöte och Projecta ordnade raggarfest på kvällen. Det blev mycket lyckat! Överraskningseffekt med glada skratt. Drag på scenen och i lokalen hela kvällen. Folk blev uppsluppna och avslappnade och det blev enkelt att skapa nya kontakter. Vi fick fina minnen med oss och kommer prata om detta i många år känns det som.
    Projectas bemötandet var gott och hantering av arrangemanget var smidigt.
    2019-06-13
    Vi brukar använda Projecta vid event när vi behöver ha en scen som de då bygger upp åt oss. De är alltid trevliga, professionella och flexibla, vilket gör det enkelt att samarbeta med dem!
    2019-06-13
    Vi körde fångarnas afton. Ett mycket bra arrangemang. Med intressanta historier, god dryck bra mat blev detta en kväll som alla inblandade verkligen uppskattade.
    2019-06-13
    Båttur i Karlstad med grillning i naturen. Enkelt och bra, uppskattat att göra något långt ifrån traditionell restaurang miljö. Bra mat som passade alla och jag var förvånad över köttkvaliteten, påminde mej om det jag köpt på Lekeberga gård - extremt bra, sällan man får denna kvalitet på restaurang numera. Lite otur med vädret men Kanadensare är van vid tufft väder. Bra mygg hantering som var förbered. Trevilg personal from Projecta, artighet går hem i alla kulturer.
    Fängelse Bilan Karlstad.
    Intressant historieberättande
    Rolig aktivitet med kläder m.m
    God mat

Mycket skratt och intressant historia
    2019-06-13
    Vi var på fångarnas afton. Vi super nöja med evenemanget.
    2019-05-14
    Vi var på mordgåta på stadshotellet. Väldigt trevlig aktivitet. Bra koncept som fick alla engagerade under middagen. Fina skådespelarinsatser och god mat. Mvh Annika Bergendahl
    2019-03-12
    Bokade ett företagsevent, raggarnas svartklubb, för min årliga hemliga personalutflykt.
    Fungerade alldeles utmärkt från första kontakt till genomförande och jag är mycket nöjd.
    Bara positiva omdömen från hela personalen!
    2019-01-10
    Projecta hjälpte oss med en invigning på Stora torget.
    Enkla att ha med att göra, inget är omöjligt. Stor flexibilitet och anpassning. Positiva ocg glada :-)
    2019-01-10
    Teambuilding med skoggshuggarna Heikki & Veikki
    Roligt arrangemang som engagerade alla i gruppen.
    Professionellt utförande.
    Projecta var lyhörda för våra behov och specialsydde arragemang tillsamans med oss.
    Jag kan varmt rekommendera Projecta.
    Bättre än så kan det inte bli.
    2018-11-23
    Raggarfest på Svartklubben blev en uppskattad överraskning för konferensdeltagarna. Proffsigt genomfört !
    2018-11-20
    En spännande och rolig upplevelse, perfekt för större grupper som vill göra mer än bara äta och dricka! Rekommenderas starkt!
    2018-11-20
    Vi hade "Mordgåta" i samband med middagen på Hennickehammar och därefter trubadur i samband med kaffet.
    Allt mycket bra!
    Under planeringen hade vi kontakt vid några tillfällen för att stämma av och räta ut frågetecken och man märker att de har lång erfarenhet av den här verksamheten, de vet vad som kan bli oklart m m.
    Aktiviteten motsvarade absolut våra förväntningar, som var rätt höga, då vi har tidigare erfarenhet av samarbete och vet vad de kan.
  • Peter H
    2018-11-20
    Personalfest för över 40 personer. Vi bad om en temakväll och Projecta levererade långt över förväntan.
    2018-11-02
    Mordgåtan
    Blev väldigt trevlig bemött! Glatt och proffsigt.
    Otroligt duktig trubadur som avslutade kvällen.
  • Sofia T
    2018-10-31
    Middag med mordgåta på Skansen Kronan i Göteborg. Det hela utfördes på ett mycket proffsigt sätt. De tog tillbaka oss alla till 1800-talet vad gäller historia och språk.
    Duktiga skådespelare som underhöll oss. Vi var alla mycket nöjda efter kvällens slut.
    2018-10-30
    Köpte hjälp och arrangemang av kundevent. Projecta skötte hela upplägget med viss assistans från oss.
    De skötte hela eventet på ett bra och professionellt sätt och levde väl upp till våra förväntningar.
    2018-10-10
    Tillmötesgående, trevliga, bra på att fixa mässor.
    2018-09-23
    Projecta riggade Yrkesmässan med montrar för 65 utställare i tre hallar i Karlstad Innebandyarna.

Bra service hela planeringsperioden, noggrann monterplanering med el, bord andra behov, bra dialog med oss som beställare.

Fick hjälp att säkerställa utrymmen, säkerhet, tekniska behov. Även på detaljnivå med storlek på montrar.

Snyggt byggt i hallarna, trevlig personal med hög serviceanda som riggade hela mässan.

Hade höga förvaltningar och blev mer än nöjd. Projecta har fortsatt förtroende.
  • Marcus W
    2018-09-14
    Vi köper olika typer av upplevelser, både internt men även tillsammans med kunder. Vi får alltid ett toppenbemötande och Projecta kan alltid levera unika lösningar efter våra behov! Det finns aldrig några problem eller krångel!
    2018-09-11
    Vi köpte event till kontoret med upplevels
    VI hade stora förväntingar och samtliga uppfyllldes.
    2018-09-11
    Jag köpte tjänst inför en invigning. Allt från tält, bord och cermonimästare.
    Otroligt bra bemötande. lätt att samarbeta med. Tänker på det lilla extra.
    Höll ihop sammankomsten på det sätt jag förväntade mig.
    Bra påläst om uppdraget.
    Samarbetet fram till uppdraget var jättebra. Man kände att man litade på Projecta
    2018-09-10
    Överlag är jag absolut nöjd, inte minst med bygget av scen med tillhörande sal.
    Ska man peka på detaljer var det dock lite strul med framförallt bild till projektorn (HDMI funkade inte, ingen särskild kunskap om projektorn fanns, det fick vi rodda med själva), vi fick påminna om att vissa tyger skulle hängas upp och tas ner på vissa ställen, trots att vi betalade dyrt för projektledning, t.ex.
    2018-09-10
    Vi arrangerade en Seniorfestival och köpte utställartält, välkomsttält, serveringstält, bänkar och bord, ljudanläggning och en scen med tält.
    Det var lätt att samarbeta och de såg inga hinder - hittade lösningar - med kort varsel bytte vi från en scenvagn till att hyra ett tält med scen av dem.
    De hade en person på plats som hjälpte till med praktiska saker som kunde uppstå som vi behövde hjälp med.
    Mina förväntningar var att de var ett företag som är proffsiga och de var proffsiga och hade kundorienterat bemötande.
    Sammanfattningsvis kan jag säga att de var positiva, proffsiga och såg inga hinder och var lyhörda för våra önskemål.
    2018-09-10
    Hyra av Projektor och stor duk.
    Proffsiga och villiga att ställa upp. Positiv attityd.
    2018-09-10
    Vi fyllde 30-år och Projecta arrangerade ett minne för livet för nästan 40-talet medarbetare. En eftermiddag med teambuildning och mat och en kväll med bus, underhållning och övernattning. Ett arrangemang vi aldrig någonsin kommer att glömma..... Världsklass!! Som ansvarig för företagets firande behövde jag bara luta mig tillbaka, Projecta skötte allt in i detalj!
    2018-08-31
    Vi använde Projecta för vår sommarfest. De agerade konferencier, spelade musik och underhöll. Vi hyrde även ljud och en del rekvisita. Allt fungerade utmärkt och var väldigt kul!
    2018-08-29
    Mycket proffsigt skött från början till slut. Bra kontakt via mail där vi kunde bolla frågor fram och tillbaka. Det vi efterfrågade löstes och utfördes på ett utmärkt sätt!
    2018-08-29
    Hej, vi bjöds på en rolig, fin men kort båttur på Klarälven, Mycket trevligt bemötande och hjälpsamma personer på båten. Vi bjöds på lite historia om Karlstad under resan, vi hade 8 Stockholmare här.
    Nästa gång beställer vi en längre tur, alla var jättenöjda med upplevelsen.
    Annsofie Schönnberg

Ser att ni skänker pengar till Barncancerfonden, fint av er.
    Ni är också Välkomna att skicka en peng till Psoriasisförbundets insamling för de 300 000 psoriasissjuka i Sverige. Se mer på vår hemsida pso.se, eller ring oss här i Karlstad som håller i all insamling till förbundet.
    Med vänlig hälsning Annsofie Schönnberg 054-188691
    eller Helena Anderberg 054-155170
    2018-08-29
    Jag blev väldigt bra bemött och känslan när allting bara flyter på utan det minsta krångel är för mig väldigt viktigt. Vi blev mer än väl omhändertagna under våran "Vikingafärd" .
    Personalen var helt otroliga!