Välkommen till Pumpia!

Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då är inte vi nöjda.

Vi ger dig ett bättre inomhusklimat och bästa energibesparingen. Värmepumpar som du hittar hos oss är: Hitachi, Panasonic, Daikin, Gree, Toshiba, LG och Mitsubishi.

Är du nyfiken på hur du effektivt kan sänka dina värmekostnader? Tveka inte att höra av dig till oss på Pumpia.

Läs vad 203 kunder tycker om Pumpia 2

2021-12-07
    Hej en värmepump beställt,att dom kommer o tittar hur det ser ut först ,och sedan montera efter datum,och att dom svarar i telefon eller Mail,annars bra
    2021-12-04
    Trevligt bemötande med förmåga att lyssna på våra behov och önskemål. Tydlig offert, uppföljning, bokning av installation som stämmer. Inga konstigheter. Helt enkelt en komplett leverans!
    2021-12-03
    Snabba effektiva och allt funkar
    Hade velat ha lite mer genomgång av funktioner men det jag fick var nog bra ändå!
    2021-12-02
    Superbra bemötande av säljaren, jättetrevlig, kunnig, personlig, löste det så att vi fick våran pump i tid.

Luftvärmepumpen fungerar som är förväntat av en Mitsubishi pump.

Däremot ett stort frågetecken kring installatören. De skulle ha varit två men han kom ensam. Han bad min man om hjälp vid ett flertal tillfällen så han fick gå ifrån sitt arbete och hjälpa honom. Han frågade min man om nån granne hade en stege han kunde låna, han fick återigen hjälpa honom med våran egen stege. Vi har betalat för en byggställning men vi såg honom aldrig att sätta upp den. Han gick olovandes in i vårt förråd och letade fram en förlängningskabel, och sedan åkte han iväg utan att lämna nån information, jag hade velat veta hur han har gjort med elen.

Vi köpte en Mitsubishi hero LN25
    Superbra företag, rekommenderas starkt
    2021-12-02
    Mycket bra rådgivning och bemötande av Daniel i köpprocessen och efteråt.
    2021-12-01
    Köpt flera luftvärmepumpar med god prisbild och bra service/ tillmötesgående.
    2021-12-01
    Företaget rekommenderas varmt (speciellt nu i dessa kalla tider).
    Fått 100% förtroende i kontaktpersonen, Daniel och har varit bemött alltid med respekt, vänlighet och förståelse av både honom och de andra i kundtjänsten. Lätt att nås på telefonen och pumpen som jag har fått installerat är både snygg och effektiv. Även vald installationsfirma får toppbetyg av mig.
    2021-11-29
    Trevlig och hjälpsam säljare.
    Mycket kunnig och lösningsfokuserad installatör.
    Luftvärmepump Gree till fritidshus.
    2021-11-27
    Allt fungerade utmärkt med kontakt och montering av värmepump.
  • 2021-11-23
    Högsta betyg, otroligt smidiga och professionella. Sett att vissa gnällde på installationen, jag håller inte med, fick otroligt bra bemötande och ett högklassigt resultat.
  • Henrik E
    2021-11-16
    Perfekt levererat och proffsig personal.
  • Lars A
    2021-11-15
    Bra bemötande. Löste mitt ärende på bra sätt.
    Köpte en värmepump av märket Toshiba Shorai 25 som ej kunde levereras i tid, istället blev det en Gree Amber 35:
    Allt löstes på bra sätt.
    En stor eloge till installatören Marcus som gjorde ett suveränt jobb med sin kollega. Två mycket trevliga killar.
    2021-11-14
    Dem är inte bra dem gör inte som den ska
    Hej Amar.
    Tråkigt att höra att du inte är nöjd.
    I vårt senaste samtal uppfattade jag att du var nöjd med pumpen och installationen.
    Ditt värmepumpsskydd blev försenat men har ju kommit till dig nu.
    Hör gärna av dig till mig om något är oklart på.
    anita@pumpia.se
    2021-11-12
    Jag blev bemött på ett bra sätt.
    Dom levde upp till förväntningarna.
    Jag köpte service på våra samsung värmepumpar som jag köpt
    på Pumpia.
  • Lena F
    2021-11-12
    Bra service. Snabba svar. Bra utförlig beskrivning av hur och vad jag bör tänka på
    2021-11-11
    Jag har bara positivt att säga. Jag har blivit trevligt och proffsigt bemött i mina kontakter med företaget. Installationen sköttes på ett bra sätt.
    2021-11-05
    Fick bra bemötande båda i telefon och när pumpen installerades.
    Snabb var det också
    Mycket nöjd
    Andrew
    2021-11-05
    Snabt svar på frågor.
    Ett litet - att jag fick transportera bort min gamla utrustning själv.
    2021-11-04
    Meget bra.
    Flink og rask montør
    2021-11-03
    Jag upplevde företaget som seriöst och bra, och som man kan lita på!
    Väntar på Vattenprover.
    2021-11-03
    Hitintills bra bemötande men Panasonicpumpen är inte installerad ännu i klubbstugan av Pumpia. Vi avvaktar.
    Hälsningar Östen Strandberg 0707 761764
    2021-11-02
    Vi köpte en luftvärmepump. Installationen gick snabbt och bra. Vi är nöjda 👍👌
    2021-11-02
    Ett kunnigt och trevligt bemötande.
    2021-10-31
    Bra information från Pumpia om olika luftvärmepumpar. Korrekt bedömning av vårt energibehov. Skicklig installationsmontör som redogjorde om funktion och teknik av vald pump, en Gree luftvärmepump.
    Fungerar utmärkt efter två år och en nyligen väl genomförd service.
    Vi ger Pumpia våra bästa rekommendationer.
    2021-10-29
    Bemötandet : godkänt
    Jag köpte Panasonic luft -
    luft värmepump, vid leveransen delar av pumpen visade tydliga transportskador, trots det monterades pumpen och den gamla hade tagits bort. Det resulterade i att nya pumpen inte togs i drift , och i väntan på nya delar blev jag utan värme mer än en månad
    2021-10-12
    Pumpia är helt okay men hantverkarna de anlitar lämnar en del övrigt att önska. Svårt med estestiken och illa planerat.
    Hej Frank

Tråkigt att höra att du inte är nöjd med hantverkarnas estetik.
    Eftersom denna kommentar är det första jag hört ang din installation så hör jag av mig till dig och hantverkaren under morgondagen för att höra efter vad som är gjort och om något ska göras om.

MVH
    Anita på Pumpia AB
    2021-10-12
    Bra
    Företaget var bra helt ok , men installatören var inte godkänd , då vi fick stötar när vi kom när pumpen , kablar inte rätt monterade . Jag köpte en luftvärmepump, typ golvmodell
    2021-10-11
    Bra och professionell rådgivning och leverans.
  • 2021-10-09
    Mycket trevligt bemötande, allt fungerade utmärkt och vi är mer än nöjda med vår nya luftvärmepump
    2021-10-05
    bra kontakt, trevligt bemötande, bra priser.
    2021-09-28
    Bra bemötande av både försäljare som installatör. Mkt nöjd med varan!
    2021-09-27
    vill inte skriva ngt här lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
    2021-09-26
    Blev bra bemött av företaget. Fick svar på de frågor jag hade och hjälp med mina problem
  • Jocke L
    2021-09-25
    Bra! Duktig installatör. Trevliga på sälj.
    2021-09-24
    Bra pris, installation som utlovat och allt funkar
    2021-09-24
    Nöjd med allt från beställning till installation av luftvärmepump.
    2021-09-13
    Mycket hjälpsamma både innan och efter köp
    2021-09-08
    Mycket gott be mötande av alla jag hade kontakt med. Mycket proffsig och snabb installation!
    2021-09-03
    Proffsigt och trevligt bemötande. Leverans i exakt
    tid. Montören som installerade vår luftvärmepump var jätteduktig. Vi är jättenöjda med Pumpia och rekommenderar deras tjänster.
    2021-09-03
    Utmärkt levererar på tid trevligt bemötande av installatör -funkar utmärkt……………..
    2021-08-24
    Korrekt och snabbt. Gjorde allt rätt.
    2021-08-23
    Installerade en luft/luft med en utomhusdelen samt 3 innedelar.
    Så dåliga, slarviga installatörer som ej hade någon känsla för ens personliga saker. De borrade sönder kablarna till en fönsterlampa och när jag ber dem fixa detta samt andra fel som missljud i en inomhusdel hör de ej av sig.
    Dessutom blev installationen mycket dyrare än den standardinstallation som offerten avsågs. Installatören berättade att man aldrig klarar sig med en standardinstallation och då bör man upplysa om detta kan jag känna. Dessvärre kan jag ej rekommendera Pumpia.
    Hej Albin
    Tråkigt att detta är din upplevelse.
    Jag har försökt nå dig på telefon men inte lyckats, har även mailat till dig.
    Ang din lampa så ville installatören komma och åtgärda veckan efter men du ville inte ha besök och ville inte svara i telefon eller på mail då du ville ha semester vilket jag mkt väl kan förstå.
    Detta gjorde ju dock att de inte kunde åtgärda felet med lampkabeln.
    Även våra kyltekniker har semester då och då som de planerar med sina nära och kära och denna kyltekniker började jobba igen v 33.
    I din offert står det MKT tydligt att det ingår 5 m rör per innerdel till din trippelpump och att man får betala för extra meter rör utöver dessa meter.
    Du hade 28 m rör till ditt hus och det bör därför inte vara en överraskning att du fick ett pristillägg.
    Om du vill så kan du och kylteknikern tillsammans mäta om rörlängden när han kommer till dig för att åtgärda lampsladden.
    Skulle det vara en diff på antal meter rör så ska detta givetvis ersättas såklart.

Med förhoppning om att vi kan nå varandra på telefon eller mail för att boka en tid när kylteknikern kommer ut till dig.

MVH
    Anita på Pumpia
    2021-08-18
    Utmärkt service och vägledning vid val av värmepump. Även bra val av underleverantör som gjorde ett mycket bra jobb med montage och information/instruktioner. Mycket nöjd funktion av anläggningen
    2021-08-18
    Proffsigt bemötande, snabbt svar och det gick smidigt med installationen. Dessutom konkurrenskraftiga priser.
    2021-08-15
    Fantastisk och lätt att ha att göra med, precis som de ska vara när ens humör matchar de svenska vädret. 💯👍
    2021-08-13
    Mycket trevlig kontakt även om bokat tid gick inte att hålla då fick vi snabb leverans.
    2021-08-12
    Trevligt bemötande. Punktlig leverans. Panasonics manual kunde vara bättre. Svårt att förstå hur man ska göra för att ställa in pumpen på bästa sätt
    2021-08-04
    Installatören av pumpen var skicklig och trevlig, hade väntat mig att ett tak skulle ingått, annars var det toppen! 😊
    2021-08-02
    Enligt förväntningarna... gick smidigt och vi fick vår värmepump installerad i tid utan krångel.