Pumpia AB

Pumpia AB

www.pumpia.se
  • BadgeFiveYears
4.5

Välkommen till Pumpia! Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då...

594 omdömen om Pumpia AB

Sedan starten hos Reco 2020

Anders G
Skrev om Pumpia AB

Mycket nöjd, framförallt med den kunniga säljaren som hjälpte mig med att hitta rätt lösning med två värmepumpar. Montörerna var också duktiga och snabba.

Frank S
Skrev om Pumpia AB

Bra personal bra bemötande och bra produkter rekommenderas mycket och ofta

Rolf J
Skrev om Pumpia AB

Snabb behandling. Serviceinriktad Löstte ett problem som uppstått p g a min egen klantighet!

Carina N
Skrev om Pumpia AB

Mycket trevliga att prata med och raka besked vänliga bemötande

Sven Å
Skrev om Pumpia AB

Trevlig och kunnig tekniker som arbetade snabbt och metodiskt med mina två pumpar samtidigt. Arbetet som utfördes var service och rengöring.

Lars B
Skrev om Pumpia AB

Bra installation och service av min luftvärmepump i mitt fritidshus.

Bo T
Skrev om Pumpia AB

Bra service och kundvänligt bemötande!

Billy A
Skrev om Pumpia AB

Bra bemött och Pumpia levde upp till förväntningarna med råge. Hade beställt service och det fungerade väldigt bra

Jan C
Skrev om Pumpia AB

Proffsigt bemötande och bra handläggning. Levde verkligen upp till mina förväntningar. Köpte luft luft värmepump.

Mikael J
Skrev om Pumpia AB

Bra bemötande av säljaren samt en snabb installation av montören

Anders Olof Mattias G

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wolfgang K
Skrev om Pumpia AB

Trevlig och snabb service i samband med köp och installation av två värmepumpar

Glenn A
Skrev om Pumpia AB

Ble veldig godt mottatt av Pumpia AB. De gav oss pristilbud på 4/5 ulike Varmepumper. Vi valgte å gå for pumpen fra Gree Amber 35. Denne pumpen gav veldig bra varme og dekket stort område, og i tillegg kunne den gi veldig bra kjøling om sommeren. Fikk også et veldig bra tilbud på denne. Dialogen med Pumpia( Anita), var veldig bra, og det samme gjelder for montøren Nicklas. Superfornøyd, får 5 stjerner fra oss ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Mvh/ Glenn Aaserud.

Markus B
Skrev om Pumpia AB

Fungerade bra genom hela processen.

Kerstin L
Skrev om Pumpia AB

Installationen av värmepumpen gick mkt smidigt och enligt överenskommelse.

Susanna C
Skrev om Pumpia AB

Ville ha hjälp att välja lämplig pump med avseende på ljudnivå, storlek, effekt och kvalité samt möjligheten till bra installation då vi bor på en ö, lite avsides utan bilväg till huset. Fick flera offerter på olika lämpliga pumpar, ärlig sakkunnig information, tydlighet med pumparnas likhet i kvalité. Jag uppskattade att slippa insäljande snack, total respekt för att jag väljer såväl pump som leverantör.

Constanza G
Skrev om Pumpia AB

Vi fick jättebra hjälp med att först välja rätt pumpar för vårt hus. Sen fick vi en grym installatör som gjorde ett riktigt fint och bra jobb trots en klurig placering av pumpen. Inom en vecka från första samtal var installationen klar. Topp service.

Anita V

Snabb och proff installasjon. Mycket tack til Pumpia AB

Klimatteknik A

Noggranna och seriösa. Följer upp eventuella problem och ger ett gott intryck.

Hans W
Skrev om Pumpia AB

Jag är fullt nöjd med det ni har gjort ,vid installationen av luftvärmepumpen.

Rolf L

Ok. Bra och snabbt . OKNbra och snabbt

Anders W
Skrev om Pumpia AB

Bra hantering av mitt ärende Snabbt och bra servicemind

Bengt G
Skrev om Pumpia AB

Bra bemötande, duktig installatör. Jag är nöjd

Björn T
Skrev om Pumpia AB

Mycket bra och korrekt bemött och även med installationen

Tomas K
Skrev om Pumpia AB

Mycket bra och trevlig personal samt duktig och trevlig tekniker som monterade upp pumpen 😎

Ronny A
Skrev om Pumpia AB

Punktliga och kom på avtalad tid. Trevliga montörer och proffsigt utfört arbete. Installation av Luft-Luft värmepump.

Lars-Olof E
Skrev om Pumpia AB

Bra bemötande och proffsigt handlat.

Bengt H
Skrev om Pumpia AB

Snabba svar på frågor,kort tid för offert.Vid lagd order klara besked vad som kommer att ske och vem som kontaktar mig för installation av Värmepumpen.Installationen av Niklas,Kanon! Kom på utsatt tid, bra info om produkten!

Leif Tommy L
Skrev om Pumpia AB

Bra och tydlig offert på Luftvärmepumpar, bra bemötande när jag efter bekräftad beställning fick ändra till en annan pump och fabrikat!

Nils S
Skrev om Pumpia AB

Trevlig hjälpsam personal Både försäljare och montör.

Pasi M
Skrev om Pumpia AB

Jätte bra . Snabb leverans och montering .

Sandra L
Skrev om Pumpia AB

Fick proffsig, korrekt och bra information inför valet av värmepump. Snabb återkoppling vid följdfrågor. Utmärkt hantering vid oplanerat problem. Sköttes elegant och med positivt resultat för mig/kunden! Mycket bra kundrelation. Rekommenderar varmt Pumpia!

Fabio R
Skrev om Pumpia AB

Pumpia är en pålitlig och professionell butik som erbjuder utmärkt service vid försäljning av värmepumpar. Personalen är vänlig och alltid tillgänglig, ger skräddarsydda råd för att hjälpa till med valet av den mest lämpliga värmepumpen för dina behov. Kommunikationen via e-post är effektiv med snabba svar. En styrka är leveransen av värmepumparna direkt till den lokala installatören, som kommer hem för en felfri installation. Rekommenderas för en problemfri upplevelse vid köp och installation av värmepumpar.

Svar från Pumpia AB

Hej Fabio! Tack för ditt fina omdöme! Roligt att du är nöjd! Det är så här vi försöker jobba! Hoppas att du skall få mycket glädje med dina nya pumpar! God fortsättning på det nya året Daniel / Pumpia AB

Arne B
Skrev om Pumpia AB

Bra och snabb leverans enligt överenskommelse!

Heidi P
Skrev om Pumpia AB

Väldigt trevlig personal som tog sig tid och bästa pris av de tre bolag som jag kollade upp just då. De var även snabbast tillgängliga för installation av luftvärmepump..

Lars-Göran B
Skrev om Pumpia AB

Snabb, trevligt och professionell bemötande.

Zoran S
Skrev om Pumpia AB

Superbra service! Vägledning till val av utrustning samt proffsig installation. Jag kan varmt rekommendera Pumpia!

Anette L
Skrev om Pumpia AB

Kontakt med återförsäljare, installatörer samt produkt är vi jätte nöjda med men som helt koncept så saknades helheten. Där pumpa inte tar ansvar för att kunden får det att fungera i appen. Har nu själva fått kontakta Mitsubishi vid 2 tillfällen och blivit mycket nöjda. Mitsubishi själva tyckte det var konstigt att inte pumpa tog ansvar för det. Hade ev tänkt att köpa en pump till men är lite tveksamma till detta .

Ove N
Skrev om Pumpia AB

Snabb leverans och trevligt bemötande.

Helena T
Skrev om Pumpia AB

Lite längre leveranstid än vad som sagts, men installatören var fantastisk; trevlig, punktlig, flexibel och väldigt hjälpsam!

Carl E
Skrev om Pumpia AB

Dålig kundservice, får inte svar på väsentliga frågor om installation och leveranstid även efter att ha frågat flera gånger. Felaktig information i offert.

Svar från Pumpia AB

Hej Carl Det var tråkigt att höra att du inte tyckte vår kundservice var bra. Vi har ju ändå gått igenom foton från ditt hus och diskuterat hur installationen skulle kunna genomföras på bästa sätt. Jag skrev i din offert att installationstiden var 2 veckor och det är den. När du sedan vill köpa en värmepump från ett annat företag så rekommenderade vi att du då tar vidare funderingar om installationen samt leveranstider med dem. Skulle du däremot välja att köpa din pump från oss så svarar vi gärna på fler frågor om installationen....

Robert M
Skrev om Pumpia AB

Det trevligaste bemötande som jag har fått på länge. Jag har fått det hjälpen och lite till . Det blev en Mitsubishi Electric till slut.

Daniel H
Skrev om Pumpia AB

Trevligt, seriöst och hjälpsamt bemötande!

Kent J
Skrev om Pumpia AB

Snabb och bra både offert och installation

Nicklas K
Skrev om Pumpia AB

Bra trevligt o kunnigt bemötande. Installationen blev bra; dom var trevliga o snabba.

Matz Conny J
Skrev om Pumpia AB

Har köpt en värmepump av Pumpia som snabbt och proffsigt installerats. Nöjd med pumpen som ger bra värme nu då det är minus 8. - 10 C.i dec. 23. Säljare och Installations tekniker mycket bra Bra pris. Vill rekommendera företaget. Ingela/Matz Johansson

Pia A
Skrev om Pumpia AB

Trevligt bemötande och många olika värmepumpar att välja bland. Försökte inte att sälja på oss den dyraste, vilket är ett stort plus.

Göran E
Skrev om Pumpia AB

Bra service, inget strul och bra jobb. Tackar. ; )

Ahmed H
Skrev om Pumpia AB

Smidiga, duktiga och framförallt lösningsorienterade. Kom med mycket bra förslag som kom att spara mig en extra värmepump tack vare deras expertis.

Patrik E
Skrev om Pumpia AB

Säljaren mycket kunnig och hjälpsam, snabb leverans och montage och ett rimligt pris gör att mitt betyg blir en 4a , skulle montören varit mer lyhörd skulle det blivit full pott

Svar från Pumpia AB

Tack för ditt fina betyg. Jag var ju sedan installationen ute hos er och kylteknikern ändrade placeringen enl det ni önskade så jag hoppas allt är tipptopp nu. MVH Anita