Pumpia

Pumpia

Välkommen till Pumpia!

Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då är inte vi nöjda.

Vi ger dig ett bättre inomhusklimat och bästa energibesparingen. Värmepumpar som du hittar hos oss är: Hitachi, Panasonic, Daikin, Gree, Toshiba, LG och Mitsubishi.

Är du nyfiken på hur du effektivt kan sänka dina värmekostnader? Tveka inte att höra av dig till oss på Pumpia.

Läs vad 127 kunder tycker om Pumpia 2

2021-05-13
    Proffsigt och trevlig montör av min luftvärmepump
    2021-05-13
    Nöjd med bra bemötande hela vägen, trivs med produkten, okej pris.
    Inte nöjd med att skyddet för utedelen till luftvärmepumpen inte levererades, har heller inte levererats efter påstötning till Anita på Pumpia.
    Så totalt sett: Inte nöjd.
    Mvh Tomas Holmberg
    Hej Tomas. Trevligt att höra att du är nöjd med bemötande och produkten. Tråkigt att det bortglömda värmepumpsskyddet ställt till det. Vi kom ju överens om att mina kyltekniker tar med det och lämnar av hos dig när de är i närheten men jag har nu skickat det så det kommer finnas för uthämtning på måndag skulle jag tro. ( Kylteknikerna är inte i ditt område denna veckan utan först i nästa vecka) MVH Anita Pumpia
    2021-05-10
    Kanon
    Mitsubishi luftvärmepump

Mycket bra bemötande från försäljning till installation!!
    2021-05-07
    Köpte en luftvärmepump som fungerar utmärkt.
    Snabb installation och mycket bra kundbemötande. Kan rekommenderas
    2021-05-07
    Allt fungerade bra linning säljare
  • 2021-05-05
    Full pott i alla avseenden! Väldigt bra bemötande på telefon med bra tips och svar på våra frågor. Leverans och montage i tid av Mitsubishi luftvärmepump som fungerar som den ska. Väldigt bra bemötande av två kunniga och trevliga montörer, som utförde ett felfritt montage. Tack!
    2021-04-13
    Jag uppskattade Daniels lugn och information. Kanontrevligt och proffsigt monteringsjobb när min gamla IVT byttes till ny Mitsubishi 35. Jag fick en ny smartare placering på utedelen. STORT TACK
    Snabbt , bra och korrekt , trevlig montör
    2021-04-13
    Luftvärmepump. Begärde in offerter från flera företag. Pumpia var ensam om att lämna offert, och återkom dessutom med påminnelse efter en tid. Bra kontakt med kontaktpersonen.
    2021-04-08
    Luft/luft värmepump från Pumpia blev en lyckad investering för oss. Veckan efter beställning var pumpen igång och elmätaren bromsade in, med behagligare värme i huset.
    2021-04-07
    Värmepump, bra bemötande, snabb återkoppling tänker att de snabbt ville sälja sin produkt.
    Inga förväntningar, allt gick så snabbt hann inte reflektera.

Produkten snabbt på plats
    2021-04-06
    Allt var bra med förståelse när vi skulle välja pump och montaget sköttes mycket bra efter en diskussion var vi skulle placera både inne och utedelen.
    2021-03-31
    luftvärmepump mitsubishi
    Mycket bra bemötande, bra råd och smidigt och snabbt.
    proffsig installation.
    med andra ord, allt var perfekt!!!!
    2021-03-29
    Köpte en luftvärmepump, som levererades och monterades på ett utmärkt sätt. Mina förväntningar uppfylldes helt och samtal med info via Daniel var mycket bra.
    Sammanfattningsvis har köpet varit en mycket positiv upplevelse.
    2021-03-15
    Ny värmepump .
    Fick kunniga och bra råd om värmepumpar i allmenhet och mina behov i synnerhet.
    Dessutom på ett vänligt och lugnt sätt.👍👍😊
    2021-03-09
    Jättetrevligt bemötande av säljare (online och telefon) inför köp av en luft-luft-värmepump. Installatören var inte lika socialt skillad och upplevdes lite bufflig...
    2021-03-08
    Trevligt bemötande och väldigt bra och kunnig installatör!
    2021-03-08
    Bra respons och snabb lev
    Trevliga montörer
    2021-03-08
    Proffsiga och snabba och hör ett bra installationsjobb
    2021-03-05
    Fantastiskt noggrann och trevlig montör. Mycket nöjd med min värmepump.
    2021-03-03
    Vi köpte en luftvärmepump
    Bra och trevligt bemötande
    Vi har fått bättre och jämnare värme i hela huset
    Bra installation
    2021-02-23
    Jag köpte en luftvärmepump till min nya Attefall stuga. Jag ringde till Pumpia och beställde via ett erbjudande från Kundkraft. Jag blev vänligt bemött och 10 dagar senare satt pumpen i min stuga. Snabbt levererat och den fungerar bra. Jag kan verkligen rekommendera Pumpia!
  • Lisbet H
    2021-02-23
    Bra o snabbt svar m offert o installation. Supernöjd!
  • Karolin L
    2021-02-19
    Snabb leverans
    Trevlig installatör
    Han var snabb effektiv.
    Bra produkter
    2021-02-15
    Installatörerna uppträdde artigt och korrekt De var hänsynsfulla och frågade hellre än att ”klampa på”. De var också noga med att vi var överens om en gemensam covid-policy. De var också hjälpsamma när jag ville flytta den gamla värmepumpen till en annan plats. Dessutom arbetade de snabbt och effektivt och lämnade ett snyggt jobb efter sig.
    Tack! Jag rekommenderar dem gärna. /Bosse
    2021-02-12
    Köpt en luft luft pump grymt bra service från pumpia,trevliga killar som monterade pumpen.
    2021-02-12
    Köpte luftvärmepump. Trevliga bemötanden. snabb och effektiv leverans och installation
    2021-02-11
    Snabba, kunniga, trevliga, proffsiga
    2021-02-11
    Köp av luft/luft värmepump. Bra bemötande och snabba svar på frågor. Har haft lite strul med WIFI uppkopplingen, Pumpia släppte inte taget trots att affären var genomförd och fakturan betald, snyggt och uppskattat.

Installationen gick snabbt och i stort sett bra gjort, även om kabeldragning och placering av värmepumpens utedel kunde gjorts mer tilltalande om det hade varit en bättre dialog mellan installatör och kund. Men i det hela är jag nöjd med leveransen.
  • 2021-02-10
    Ja vad ska jag börja.

Köpte en luft-luft värmepump och fick den monterade den 20171222. Installationen gick väl sådär, lite hafsigt monterad och det var tur jag hade verktyg och borr hemma. Lite ful och klantig uppsättning och genomföringar. Skruvar ej åtdragna i ställningen så utomhusdelen satt lite på sned. Genomföringar slarvigt gjorda mm.

Detta var väl inget som inte gick att lösa så inga stora problem.

Men hösten 2019 slutade värmepumpen just att ge värme. Då jag inte var hemma mycket denna vinter felanmälde jag inte detta fören den 20200426. Inte fören den 20201119, 7 mån efter anmälan kom en tekniker och tittade på pumpen. Konstaterade snabbt att det var fel på värmeelementet. Inget stort jobb, bara att beställa ett nytt värmeelement så kommer de ut och byter det trasiga.

Det är nu den 20210210, inget nytt element eller någon återkoppling ifrån pumpias representant/personal.

Ja alla dessa mail och sms mm under förra året så undrar jag hur det sköter garantiärenden.

Ja jag kan inte rekommendera pumpia
    2021-02-08
    Allt gick riktigt smidigt och ett gott bemötande vid installation av luftvärmepumpen från början till slut.
    2021-02-05
    Jag beställde en luftvärmepump. Jag fick mycket bra information angående vad man skulle tänka på och vilka olika märken, fördelar och nackdelar. Och väldigt trevligt bemötande.
    Installatörerna höll samma proffsiga kvalitet. Bra rådgivning angående placering och trevligt bemötande.
    2021-02-05
    Trevlig bemötande, smidigt och professionellt
    2021-02-04
    Bra hjälp och visat engagemang. Höll tiderna.
    2021-02-03
    Hej, jag köpte en Mitsubishi luftvärmepump med standardinstallation.
    Den stora anledningen att jag köpte från er är inte priset, utan det engagerade och proffsiga bemötande som jag fick av Daniel.
    Jag hade en massa egna idéer om montage av ytterdel på ett väldigt trångt utrymme under trapp.
    Jag fick även en mycket flexibel montör, Bruno. all heder åt honom.
    Jag har alltid höga förväntningar och har kastat ut flera så kallade hantverkare genom åren. men är mycket nöjd!
    Även om jag kan tycka att innerdelen låter en hel del mot vår förra pump, men den värmer som satan.
    mvh Kai Eriksson Södertälje
    2021-02-03
    Trevligt och proffsigt bemötande. Leverans fungerade som planerat . Snabbt och smidigt.
    2021-02-03
    En luftvärmepump. Mycket trevligt, personligt. Snabbt med montering av pump och leverans, väldigt trevliga montörer. Mycket nöjd.
    2021-02-03
    Har köpt en luftvärmepump panasonic
    Trevlig, serviceminded säljare, snabb leverans o installation.
    Enda negativa var att de två montörerna rökte mycket, o var inpyrda av rök. Inte så bra när man har en astmatiker i huset...
    Men jag är väldigt nöjd med hela köpet!!!

Tack
    2021-02-03
    Jag har köpt en värmepump som man också installerade.
    Trevligt bemötande. Oftast snabba svar.
    Ja!
    Helt ok.personligt och trevligt. Snabb leverans.
    2021-01-20
    Köpte en luftvärmepump med installation. Jag upplevde en snabb leverans och ett trevligt bemötande. Rekommenderas!
    2021-01-18
    Har köpt en Mitsubishi luft-luftvärmepump. Bra bemötande och kunnig personal ,som har tålamod förklara och svara på frågor igen och igen. Rekommenderar!
  • Moktar M
    2021-01-14
    otroligt snabb service och bra säljaren och installatör
    2021-01-13
    Bra vid initial kontakt men dålig ordning och ganska strulig gentemot installatör som Pumpia anlitar
  • Nils-Åke J
    2021-01-11
    Gree inverter golv del
    Utmärkt.
    Ja mina förväntningar införlivades.
    Jag är nöjd med leveransen och monteringen.
    2021-01-06
    Pumpias säljare Daniel var riktigt proffsig när jag valde att beställa en Panasonic av honom. Även installatören överträffade mina förväntningar och allt har fungerat väldigt bra. Rekommenderas!
    2021-01-01
    Vi har köpt värmepump vid två tillfällen. Det har båda gångerna fungerat fantastiskt bra. Tydlig information och alla löften har hållits till 100%. Kan verkligen rekommendera dem som leverantör.
    2020-12-28
    Köpte luftvärmepump. Bra bemötande och bra montör, men uppkoppling till WiFi ingick inte. Jag har lagt ned många timmar för att försöka få anslutning att fungera, men ännu ej lyckats. Öka priset och inkludera anslutning till WiFi!
    2020-12-28
    Köp och Installation av Luftvärmepump. Pumpia kan sin sak. Inga dolda avgifter
    2020-12-15
    Frågade på en värmepump. Fick flera förslag. Ändrade det ursprunglilga till en golvmodell, inga problem, annat än att priset gick upp oväntat och lite missförstånd på vad beställningen skulle innehålla.
    När monteringen strulade så fick vi efter diverse påminnelser bra hjälp av Daniel som till slut lyckades få fart på monteringsfirman