Pumpia

HÄRENE ÖSTERGÅRDEN 5, 447 91 Vårgårda — Visa karta

Välkommen till Pumpia!

Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då är inte vi nöjda.

Vi ger dig ett bättre inomhusklimat och bästa energibesparingen. Värmepumpar som du hittar hos oss är: Hitachi, Panasonic, Daikin, Gree, Toshiba, LG och Mitsubishi.

Är du nyfiken på hur du effektivt kan sänka dina värmekostnader? Tveka inte att höra av dig till oss på Pumpia.

Läs vad 51 kunder tycker om Pumpia

• 2020-10-27

Mikael Å skrev om Pumpia
    Bra priser och mycket bra bemötande, villiga att hläpa med frågor. Ordnade snabb installation efter mitt önskemål Läs mer
  • 2020-10-26

Carl-olof R skrev om Pumpia
    Trevliga och duktiga montörer. Fick en snabbgenomgång hur luftvärmepumpen fungerar,.

Måste dock ändra min IVT panna så den är i samklang med luftvärmepumpen. Så uppvärmningen av huset fungerar inte optimat ännu. Krångligt med ändring av pannan för en lekman, men jobbar med manualen. Läs mer
  • 2020-10-26

Kent L skrev om Pumpia
    Jag köpte en luftvärmepump. Jag blev bra bemött och fick
    ett bra pris. Kunde också få svar på mina frågor och en del tips. Läs mer
  • 2020-10-23

Mikael S skrev om Pumpia
    Vi har köpt en Daikin Stylish r42. Första kontakten med Pumpia var mycket bra. Det tog lite lång tid innan de hörde av sig angående installationsdatum. Men efter detta skett gick det snabbt. Installationen tog extra lång tid då de inte hade med sig alla viktiga delar. De var väl inte så noggranna med att dölja ledningarna och valde att låta mig göra färdigt enligt överenskommelse. Har sedan tagit kontakt med Pumpia angående hög ljudnivå på en servomotor som sköter luftflödet.
    Har ej fått svar på detta ännu. Men det kanske kommer😉

Pumpen fungerar kanonbra annars och jag är nöjd med Pumpia och mitt köp. Finns alltid saker som kan förbättras. Men blir svårare när man inte har egna servicetekniker antar jag. Läs mer
  • 2020-10-23

Ulf L skrev om Pumpia
    Mycket positivt bemött från företaget avseende offert information mm.Den firma som installerade var bra.Trevlig kille som arbetade snabbt och svarade på frågor och informerade om produkten.Prpdukten fungerar utmärkt.Kan rekommendera Pumpia Läs mer
  • 2020-10-22

Ingela S skrev om Pumpia
    värmeluftspump
    Trevligt bemötande och snabb leverans Läs mer
  • 2020-10-19

Åsa J skrev om Pumpia
    Jag installerade en värmepump. Jag fick väldigt fint hjälp med alla mina konstiga frågor och jag är väldigt nöjd över resultatet. Det känns som jag fått precis det jag behövde. Läs mer
  • 2020-10-15

Tomas E skrev om Pumpia
    Köpte min andra luftvärmepump.
    Precis som förra gången fick jag ett personligt och enkelt bemötande av Anita.
    Förutsättningarna var förhandlingsbara och montören var
    Effektiv, kompetent och trevlig. Läs mer
  • 2020-10-14

Frank H skrev om Pumpia
    Luft Luft värmepump inkl montage

Bra bemött

Ordning och reda

Gott omdöme Läs mer
  • 2020-10-10

Åke J skrev om Pumpia
    Jag köpte en pump och den sitter på plats och levererar en god värme. Jobbar relativt tyst. Kan inte begära så mycket mer. Trevlig personal både vid köp och montage. Läs mer
  • 2020-10-08

Hans E skrev om Pumpia
    Köpet var en värmepump med installation.
    Allt bara fungerade (leveranser, tider) Läs mer
  • 2020-10-02

Elizabeth V skrev om Pumpia
    Köpte luftvärmepump och installationen.
    Fantastiskt bemötande och snabb installation. Mycket trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2020-10-01

Tommy A skrev om Pumpia
    Luftvärmepump.
    Bra bemötande och kunnig säljare.
    Allt har fungerat bra. Läs mer
  • 2020-10-01

Knut H skrev om Pumpia
    Lufvärmepump utmärkt bemötande bra service inget att klaga på . Läs mer
    2020-10-01 Pumpia svarar Knut H
    Hej Knut!

Tack för ditt omdöme!
    Hör gärna av dig om det dyker upp några frågor eller funderingar med din nya pump!

Daniel
    Pumpia AB
  • 2020-09-30

Tommy A skrev om Pumpia
    Värmepump Panasonic
    Bra bemötande och en mycket bra installation trevlig bemötande Läs mer
  • 2020-09-24

Ruth Ester Ann-Marie R skrev om Pumpia
    Köpte luftvärmepump. Allt fungerade perfekt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-09-23

Håkan J skrev om Pumpia
    De var bara säljsugna, när jag behövde support så dröjde det till det passade dem.
    Jag lämnade tillbaka trähuvarna för 2 veckor sedan med löfte om återbetalning, väntar fortfarande.!!
    Dåligt intresse att återkoppla på frågor jag ställt.
    Näää , det gick bra att ta betalt,sen är det tyst Läs mer
    2020-09-26 Pumpia svarar Håkan J
    Hej Håkan!
    Tack för att du gjort ett omdöme.
    Vi har ju haft en ganska omfattande dialog med mycket samtal och mailkonversation.
    Våra installatörer hjälpte dig även med extra arbete gällande elomkoppling, samt med flytt av en annan värmepump utan kostnad.
    Återbetalningen för värmepumpsskydden finns redan på ditt konto.
    Om du har fler frågor eller funderingar är du mycket välkommen att höra av dig till oss igen på telefon eller mail.
    Vi hoppas att du skall få mycket glädje av dina båda pumpar!

Daniel
    Pumpia AB
  • 2020-09-23

Mats P skrev om Pumpia
    Beställe en värmepump av dom för att dom sa att dom kunde få dit den snabbast....
    jag nekade andra för dom sa att dom behövde mer tid på sig ...🤷🏼‍♂️🙇‍♂️
    Men sen sa montören att han inte kunde komma förens efter sommaren nära 2 månader från jag beställt luft/luft pumpen 🤷🏼‍♂️ 🙇‍♂️🤬
    Men när dom 2 ? Kom så gick det bra att få dit den 🤓.
    Så när man beställer lita inte på försäljaren om när den blir monterand...utan få den uppgiften från måntören... Läs mer
    2020-09-23 Pumpia svarar Mats P
    Hej Mats
    Jag tittade på vad som hänt i ditt fall då vi normalt aldrig har så långa väntetider som 2 månader.
    Du beställde din pump den 6/7 och den installerades den 4/8.
    Detta är mitt i semester för alla .
    Våra kyltekniker har under sommaren gjort allt de kan för att svara upp mot den stora efterfrågan på värmepumpar då fler personer än någonsin har haft "hemester" och därmed velat öka komforten hemma med en AC.
    Ditt hus på en Ö utan fast broförbindelse eller bilfärja gör att man behöver planera det extra noga eftersom man ska lasta av vid kaj och lasta i en båt för att ta sig till dig, detta gör att man inte kan ta din installation i anslutning till andra installationer och då hamnar installationen lite längre fram i tid.
    Vi ber om ursäkt att du fått vänta i 4 veckor på din pump mitt i industrisemestern men 8 veckor har det inte varit.
    När det gäller tider för installation så är det ju alltid lättare att ringa och kommunicera med oss i förväg om du inte är nöjd med tiden.
    Pumpia har haft öppet hela sommaren och nåbara på telefon är vi alltid :)
    Du är välkommen att höra av dig till oss om du vill diskutera detta vidare :)
    // Anita
  • 2020-09-22

Exelite A skrev om Pumpia
    Köpte 3st Gree pumpar för AC på företaget, installationen gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-09-13

Lars-göran A skrev om Pumpia
    En luftvärmepump. Jag blev bemött på ett mycket bra sätt de svarade när jag ringde och åtgärdade en liten brist direkt. Anlitad installatör utförde ett bra arbete och en snygg installation och var dessutom trevlig.
    Hittills är jag nöjd med produkten den håller bra värme och kyla om jag så vill, sen får vi se vad som händer om det blir en kall vinter.
    Sammanfattningsvis är totala upplevelsen med beröm godkänd. Läs mer
  • 2020-09-08

Bo W skrev om Pumpia
    GREE 25 AMBER

Mycket Bra.

Höga förväntningar som infriades med råge.

Mycket trevlig säljare och ännu trevligare installatörer. Läs mer
  • 2020-09-03

Annika N skrev om Pumpia
    Snabb service och bra pris!
    Vi valde en LG luftvärmepump och är nöjda med valet! Läs mer
  • 2020-09-02

Truls O skrev om Pumpia
    Proffsiga installationer, god kunskap och råd inför köp, bra priser. Vi är mycket nöjda efter våra 2 köp! Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Truls O
    Tack för ditt omdöme Truls
    Vi är glada att du är nöjd med din första pump och att du gav oss förtroende att leverera din andra pump nu i somras :)
  • 2020-09-01

Jimmy I skrev om Pumpia
    Värmepump, bra bemötande från början till slut. Men efter ett tag fick jag missljud i inomhus enheten och efter kontakt så sa dom att dom skulle beställa en del till den som förhoppningsvis skulle lösa missljudet. Men har inte hört någonting och försökt att kontakta dom men inget gensvar tillbaka. Läs mer
  • 2020-08-30

Weronica G skrev om Pumpia
    Frånluftsvärmepump

Väldigt professionell hjälp! Bra koll på produkter på marknaden och beräkningar vad man behöver för optimalt resultat. Bra svarstid, leveranstid och installation. Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Weronica G
    Tack Weronica för ditt omdöme.
    Skönt att höra att det som vi jobbar för ger önskat resultat.
  • 2020-08-28

Arne P skrev om Pumpia
    Köpte värmepump Allt kom på utsatt tid och monteringen gick snabbt och bra och fungerar bra så jag är nöjd Läs mer

Hilda O skrev om Pumpia
    Vänligt bemötande både av säljare som utförare. De gjorde ett bra jobb och jag är nöjd Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Hilda O
    Hej Hilda
    Tack för ditt omdöme.
    Hör gärna av dig om det dyker upp frågor eller funderingar
    //Anita på Pumpia AB

Janne F skrev om Pumpia
    Köpte en luft-luft värmepump. Blev mycket väl bemött. Teknikern som skulle montera pumpen hade fått fel information. Jag fick visa honom min order bekräftelse. Läs mer

Christer S skrev om Pumpia
    Stort sett bra lite mer information Hur Wifi styrningen funkar hade varit bra Läs mer
  • 2020-08-25

Maire P skrev om Pumpia
    Bra bemötande. Snabba svar på mina frågor. Humana priser. Läs mer
  • 2020-08-24

Ulf G skrev om Pumpia
    Enkelt att beställa och fick svar på alla frågor. De som installerade pumpen var skitbra, proffesionellt gjort. Läs mer
  • Martin C

2020-08-22

Martin C skrev om Pumpia
    Allt fungerade mycket bra, från säljaren som var mycket trevligt till installationen. Så fort vi hade bestämt oss tog montörerna kontakt och vi bokade tid. De var mycket trevliga och gjorde ett mycket bra jobb! Så jag är väldigt nöjd med Pumpia och kan verkligen rekommendera dem! Läs mer

Rolf T skrev om Pumpia
    Fick offerter på ett antal luftvärmepumpar efter ett trevligt samtal. Offerten följdes upp på ett trevligt sätt efter en tid. Köpte en Toshiba värmepump. Enkel och effektiv installation. Är nöjd med pumpen, dock är den inte riktigt testad. Läs mer

Bo N skrev om Pumpia
    Då får det va.
    Jjufufhmyyxcmcnckckckckkckckcjckckckckckvkckckckc Läs mer

Magnus L skrev om Pumpia
    Värmepump enligt Kundkraft erbjudande, minsta modellen med installation till fast pris.
    Allt funkade utmärkt, inget att anmärka på. Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Magnus L
    Hej Magnus

Tack för ditt omdöme

MVH Anita på Pumpia AB

Agneta A skrev om Pumpia
    Vi köpte 2 luftvärmepumpar som levererades och installerades
    redan efter 1 vecka. Bemöttes bra vid telkontakt av företaget. Dom 2 installatörerna var väldigt trevliga. Gjorde ett snabbt och bra jobb trots ösregn.
    Vi är väldigt nöjda och kommer att rekommendera Pumpia till våra vänner. Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Agneta A
    Hej Agneta
    Tack för ditt fina omdöme!!
    Hör av dig om du har frågor eller funderingar //Anita på Pumpia -AB

Lennart J skrev om Pumpia
    Installatören kunde inte min produkt försökte förklara fjärrkontrollen men visste inte vad knapparna betydde. Själva köpet var bra Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Lennart J
    Hej Lennart
    Tack för ditt omdöme.
    Hör av dig till oss så hjälper vi dig gärna med att förklara fjärrkontrollen.
    //Anita på Pumpia AB

Kjell F skrev om Pumpia
    Trevligt bemötande från kundservicen.
    Väldigt trevlig montör vid installationen Marcus på Norrsidans Installation och Teknik AB.
    Kan jag varmt rekomendera.
    Kjell Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Kjell F
    Tack Kjell för ditt fina omdöme och att du gärna rekommenderar oss, det värmer :))

Ewa S skrev om Pumpia
    Beställde en luftvärmepump. Blev mycket trevligt bemött o fick ett intryck av stor kunnighet hos säljaren. Kunde diskutera fram en för mig bra lösning. Tyvärr lämnar installationen, som gick via Pumpia, mycket övrigt att önska. Slarvig utfört arbete både inomhus o utomhus Läs mer

Erik W skrev om Pumpia
    Pumpia svarade snabbt och kom med olika alternativ som kunde möta behov. Bra bemötande och dialog kring för- och nackdelar av dessa. Pumpia engagerade också en bra partner i processen, som kom och kollade där luftpumpen skulle installeras och som kom med bra kompletterande råd för beslut. Enkel, tydlig och transparent fakturering. Mycket bra! Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Erik W
    Tack Erik för ditt omdöme.
    Du hade ju en lite klurigare installation i ditt hus.
    Jag är glad att vi kunde leverera en bra lösning för dig.
    Med en öppen och bra dialog kommer man långt :))

Lars P skrev om Pumpia
    Väldigt kunniga o service inriktade.

Mkt prisvärda när jag jämfört med övriga försäljare. Bra samarbetspartner för installation av pump.
    Supernöjd Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Lars P
    Tack Lars för ditt fina omdöme.
    Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar kring din värmepump
  • Arne F

2020-08-19

Arne F skrev om Pumpia
    Köpte värmepump.
    Trevlig och snabb personal.
    Allt funkade klockrent. Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Arne F
    Tack Arne för ditt omdöme.
    Jag är säker på att du kommer bli nöjd med din Toshibapump.

Jessica A skrev om Pumpia
    Jag köpte två luft- värmepumpar inklusive installation och Pumpia var fantastiska! Trevligt bemötande, håller vad de lovar, supersnabb och smidig installation och bra rådgivning. Rekommenderas varmt!! Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Jessica A
    Tack Jessica
    Vi gillar att leta fram bra lösningar för våra kunder och ditt betyg är ett skönt bevis på att vårt och kylteknikernas jobb blir ett resultat i nöjda kunder. // Anita på Pumpia

Thorer Y skrev om Pumpia
    Kjøpte Panasonic 25 UKE ferdig montert. Hyggelig kontakt med god oppfølning Ytelsen svarte fullt ut til mine fporventninger. Läs mer

Yvonne S skrev om Pumpia
    Är mycket nöjd med min kontakt och den snabba servicen.Hade inga förväntningar ,men blev helt nöjd med allt.Och gree luftvärmepump verkar vara en mycket bra pump,den dag det är dags för en ny så blir det samma pump och företag Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Yvonne S
    Hej Yvonne
    Tack för ditt förtroende för oss.
    Hör bara av dig när det är dags för nästa pump så ska vi ordna en bra lösning för dig. //Anita på Pumpia AB
  • Göran H

2020-08-19

Göran H skrev om Pumpia
    Trevligt bemötande, bra service Läs mer

Karin Å skrev om Pumpia
    Snabbt och proffsigt. Prisvärt. Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Karin Å
    Tack Karin för ditt omdöme.
    En tydlig och bra dialog om det man önskar och de förutsättningar som finns i huset gör ju att vi kan rådge om placering och pumpval
    för att resultatet ska bli en nöjd o glad kund :)) // Anita på Pumpia AB

Mattias Å skrev om Pumpia
    Luft värmepump , bra service , seriös, mycket nöjd Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Mattias Å
    Tack Mattias för ditt omdöme.
    Glad att val av pump och placering blev som ni önskade.
    Hör gärna av er om ni har frågor eller funderingar //Anita på Pumpia AB

Gunnar Z skrev om Pumpia
    Köpte en värmepump Gree och mötte professionellt bemötande i hela leveranskedjan. Från första kontakt till färdig installation har allting klaffat perfekt! Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Gunnar Z
    Gott att höra Gunnar
    Det är så här vi gillar att jobba :))
    Hör av dig om det uppkommer frågor.
    //Anita på Pumpua AB

Robert T skrev om Pumpia
    Köpte en GREE 25 pump.
    Bra info och lätt att beställa. Funkade smidigt med betalning. Dock hade jag strul med företaget som utförde installationen.
    Tider ombokades, sedan vid överenskommen tid så dök de upp 3 timmar sent. Så fick man boka om på nytt. Sedan samtal igen om att boka om en dag tidigare. Tur att det regnade i juli och vi kunde vara utan ACn ett tag.
    Överlag ok, men som sagt installationen kunde skötas smidigare. Läs mer
    2020-09-25 Pumpia svarar Robert T
    Hej Robert

Jag beklagar att det strulade med tider för din installation.
    Det ska inte ske men mitt i semestern är det tyvärr stul med tider då mindre folk är inne o jobbar och det även är sommarvikarier hos transportföretagen där fel på leveranserna kan ställa till det med våra installationstider.
    Hoppas allt fungerar bra med dina värmepumpar, hör gärna av dig om det är några frågor // Anita på Pumpia AB

HÄRENE ÖSTERGÅRDEN 5, 447 91 Vårgårda

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte