Välkommen till Pumpia!

Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då är inte vi nöjda.

Vi ger dig ett bättre inomhusklimat och bästa energibesparingen. Värmepumpar som du hittar hos oss är: Hitachi, Panasonic, Daikin, Gree, Toshiba, LG och Mitsubishi.

Är du nyfiken på hur du effektivt kan sänka dina värmekostnader? Tveka inte att höra av dig till oss på Pumpia.

Läs vad 351 kunder tycker om Pumpia 2

2022-12-07 Verifierad kund
    Oerhört snabb återkoppling på offert, ännu snabbare installerat, då jag fick en tid tre dagar senare då en försening för en annan kund gjorde att operatören hade möjlighet att installera min pump istället. Bra bemötande både från ägaren och operatören.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Köpte en värmepump med installation. Fick snabbt svar och en bra installation.
    2022-12-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande från början till slut.
    Snabb och bra installation.
    2022-12-05 Verifierad kund
    Snabb ock bra service och kunnig installatör.
    2022-12-03 Verifierad kund
    Väldigt snabba svar på epost, även utanför kontorstid. Bara positivt att säga om detta företag!
    2022-12-03 Verifierad kund
    Bra installation med kunniga och erfarna tekniker.
    Snabb installation och rådgivning i samband med installationen.
    2022-12-01 Verifierad kund
    Luftvärmepump Toshiba inkl installation. Mycket hjälpsamma och trevliga, snabb återkoppling vid frågor. Samma upplevelse av installationsfirman de anlitar. Guldstjärna!
  • 2022-11-28 Spontant omdöme
    Samma problem som Patrik N, efter initial kontakt angående garanti ärende så får jag nu inget svar på mina kontaktförsök.

Rekommenderar inte detta företag!
    Hej Håkan.
    Jag beklagar att du inte fått svar så snabbt som du önskade.
    Ditt garantiärende blev dock registrerat direkt när vi fått alla uppgifter av dig.
    Du fick kontakt med vår kyltekniker.
    Ny reservdel är skickad men i dessa tider tar det ibland lite extra tid.
    Vi försöker alltid hantera garantiärenden så skyndsamt det går, även om du inte hör av oss om hur ärendet går så jobbar vi för att ordna fram reservdel för att komma ut till dig och åtgärda felet.

2022-11-27 Verifierad kund
    Blev bra bemött och det gick snabbt att få min pump levererad och monterad
    2022-11-23 Verifierad kund
    Bra bemötande av tekniker men väldigt dålig hantering av reklamationsärende gällande problem med luftvärmepumpen vi installerade förra hösten. Ingen återkoppling på ärendet trots flertal kontakttillfällen.

Skulle inte rekommendera dem eftersom garantfel hanteras bedrövligt.
    Hej Patrik

Du har fått kontakt med våra kyltekniker.
    Din pump hade du satt i energisparläge och det var därför den inte presterade vad den gjorde tidigare.
    Detta är inget garantiärende men det är ju bra att ringa så att man kan få råd om pumpens olika inställningar.
    Hoppas du med deras råd har kunnat ställa in din pump på normaldrift och att allt nu fungerar som det ska.

Anita
    2022-11-23 Verifierad kund
    Mycket bra. Inte testad vid riktig kyla ännu. Trevligt bemötande. Rekommenderad av granne. Luftvärmepump inklusive montage.
    2022-11-23 Verifierad kund
    Installation utfördes innan planerad tid.
    Tackar👍
    2022-11-21 Verifierad kund
    Blev mycket väl bemött och bokade upp en tid för installation som låg långt borta. Dock fanns ingen maskin att installera när dagen kom, någon annan hade fått den. Blev lite strul och olika tider för installation men frånsett detta strul känner jag mig nöjd då jag är medveten om leveransproblemen av AC. Mycket trevlig och proffsig/tillmötesgående installatör gjorde mycket till för slutintrycket av affären.
    Köpte luftvärmepump

Kontakten med företaget (Anita) kunde inte varit bättre

Mycket snabb respons på mina frågor och hjälp att skaffa rätt pump till vårt hus
    Den fungerar perfekt

Installationsfirman (Pumpexperten) var också proffsiga vid installationen

Håkan Carlsson
    Hej
    Ett omnämnande är Anita Fredriksson som varit väldigt lätt och trevlig att prata med. Framför gärna det till henne :-) //Magnus
    2022-11-21 Verifierad kund
    Gott bemötande efter endel strul som inte Pumpia förorsakade.

Jag köpte en luftvärmepump, som nu är på plats. Det var mina förväntningar på företaget att så skulle ske.
    2022-11-19 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb och effektiv installation.
    2022-11-19 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Levde upp till förväntningar

Luftvärmepump Gree Amber.
    2022-11-18 Verifierad kund
    Otroligt lätta o ha med o göra samt så var Anita så duktig o hjälpsam. Skulle få luftvärmepumpen installerad 18 januari 2023. Men fick en ny tid så fort dom fick in av avbokning. Jätte nöjd med installationen och kunnig montör :)
    2022-11-17 Verifierad kund
    Mycket bra 👍 mycket bra 👍 mycket bra 👍
    2022-11-17 Verifierad kund
    1, Bra service.
    2, Fick priser på 2 st pumpar tiden för leverans kom i tid. Samt montering kom i rätt tid.

3, Minus- att montören monterade ner den gamla pumpen släppte han ut den gamla gasen i luften det finns lag på att man tar vara på den. jag tänker på miljön. Vi måste tänka på framtiden.

MVH Lennart Wikelund.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Jag blev vänligt bemött och fick svar på alla mina frågor.

Jag är mycket nöjd med min värmepump Panasonic.
    Och Daniel var vänlig och orkade tålmodigt svara på mina många frågor.
    Jag har redan märkt att elfakturan har blivit mindre.

Tack!
    2022-11-11 Verifierad kund
    Bra information
    Bra leveranssäkerhet
    Jag köpte en Panasonic LZ 25 TKE luftvärmepump, hittils väldigt nöjd.
    Trevliga och mycket kunniga montörer.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Bemötandet var utmärkt allt från första början till slutet. Helt grymma.
    2022-11-10 Verifierad kund
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande,
    Det blev precis som utlovat och med andra ord jag är mycket nöjd
    2022-11-10 Verifierad kund
    Supernöjd trots försening eftersom Anita var en stjärna på att kommunicera och gick verkligen beyond vad jag förväntade mig i form av kundservice. Supertrevliga och snabba montörer!

Jag visste inte att man kunde bli så nöjd med en värmepumpsinstallation.
    2022-11-09 Verifierad kund
    Mycke proffsigt montör trevlig och professionellt med jobb! Vi är så nöjda rekommenderar starkt!!
    2022-11-09 Verifierad kund
    När jag väl kom fram till Anita (extrem efterfrågan) så ordnades beställning/bokning av montage på några minuter!
    Det tog 6 dagar från första kontakt till monterad och igångsatt värmepump!
    Både Pumpia (Anita)och installatören gjorde kanonjobb.
    Skall sägas att jag hade tur som valt en pump som Pumpia oväntat (även för Pumpia) fick i lager. Rekommenderas varmt!
    2022-11-06 Verifierad kund
    Enkelt och smidigt, köpte en värmepump
    2022-10-29 Verifierad kund
    Ett bra bemötande från försäljaren och otroligt snabb leverans fast berodde på att installatören fick en lucka. Kan kanske tycka att informationen kring hur pumpen fungerar men förstår att installatören hade bråttom till nästa kund då han fick åka och hämta material i Kungälv som inte var planerat för honom.
    2022-10-28 Verifierad kund
    Har bara bra saker att säga om PUMPIA,
    bra installatör senast! Värmepumpen kan jag inte uttala mig om än då vi inte haft den så länge.
    Med vänlig hälsning Tomas Holmberg
  • Maria L
    2022-10-27 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande snabba och rak kommunikation. Mycket bra mvh Maria
  • Britt-Marie A
    2022-10-25 Verifierad kund
    Jättebra service från beställning till installation.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Bra bemötande från dag ett.
    Kom enligt avtal.
    Var snabba och det vart fint.
    Allt fungerar utmärkt.
    Vi köpte en panasonic duo
    2022-10-21 Verifierad kund
    Bra bemötande när vi väl fick kontakt.
    Snabb och bra leverans.
    Kunniga montörer.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Mycket bra bemött , snabbt, proffsigt allt funkade utmärkt.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Väl bemött. Bra installation men tyvärr alltför lättviktig information om hur luftvärmepumpen skall hanteras.
    2022-10-17 Verifierad kund
    Bra och vänligt bemötande
    Rekommenderas
    2022-10-15 Verifierad kund
    Väldigt snabb reaktionstid och goda råd på vägen, så rätt lösning kom till.
    Installationen lämnar liiiite för framtida önskningar, men annars väldigt väldigt bra
    2022-10-14 Verifierad kund
    Installation av värmepump
    Bra bemötande av säljare och kyltekniker
    Jag är väldigt nöjd allt blev som jag förväntade mig.
    Snabbt och smidigt
    Mvh Åsa 👍👍👍
    2022-10-14 Verifierad kund
    Dom är fantastiska! trots leverans problem från leverantören lyckades dom komma ut till mig med en ny utmärkt luftvärme pump!
  • Ronny Stefan Ö
    2022-10-13 Verifierad kund
    Kunnig personal, leverans som vi kommit överens om och bra montage.
  • Eva W
    2022-10-13 Verifierad kund
    Bra nyanserad info om de olika pumparna. Snabb service. Mycket trevliga och tillmötesgående installatörer. Företaget kan verkligen rekommenderas till andra!
    2022-10-11 Verifierad kund
    Bra bemötande, hjälpsamma och vet vad de talar om.
    Enkelt att få kontakt med dem.
    Köpte en luftvärmepump med installation.
    2022-10-08 Verifierad kund
    Jättebra bemötande, allt funkade klockrent. Jättenöjd.
    Köpte en luftvärmepump Panasonic och Firma Norrsidan som
    kom och installerade den gjorde ett jättebra jobb.
    2022-10-08 Verifierad kund
    Fantastiskt bra bemötande, duktiga på att besktiva och förklara, kommer på utlovad tid, återkopplar efter montering och frågar om man som kund är nöjd med pump och arbetet som utförts.
    Rekommenderas varmt av mig!
    2022-10-07 Verifierad kund
    Andra gången vi anlitar dom och vi är mycket nöjda.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Luckan som fäller ner framför inomhus delen fungerar inte längre. Luftriktnings lamellerna inte heller. Sedan hänger inomhus delen snett och lite löst. Jag har tagit bort lamellerna då inte de fungerade ( de fasta i stängt läge) Luckan framför sitter löst men i öppet läge. Men pumpen levererar värme som den ska. Den är ”gammal ” så det får vara ,men nästa värme pump får någon annan leverera.
    Hej Birger.
    Vad bra att din värmepump kan fortsätta leverera värme efter att du fått en rengöringsservice gjord av oss på din gamla pump.
    Denna pump har du ju inte köpt av oss men förhoppningsvis kan den efter rengöringen hålla ett tag till.
    Om du har problem med lameller och lucka så får du kontakta företaget du köpt pumpen och se om det kan gå på garantin de lämnat till dig.
    Skulle det vara aktuellt att installera en ny pump så hjälper vi dig gärna,.

2022-09-29 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och snabbt svar på frågor. Jag är mycket nöjd av köp och installation av min värmepump.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Kanonservice!