Pumpia AB

Pumpia AB

www.pumpia.se
  • BadgeFiveYears
4.5

Välkommen till Pumpia! Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då...

624 omdömen om Pumpia AB

Sedan starten hos Reco 2020

Jan Ivan R
Skrev om Pumpia AB

Bra kunskap och vänligt bemötande Service utfördes på ett bra och trevligt sätt

Emelie P
Skrev om Pumpia AB

Vidrigt vad Anita har dålig attityd mot sina kunder. När vi beställt värmepump med installation år 2022 så levererade hon fel värmepump, och vägrade ge oss den vi faktiskt beställt. Vi fick trots allt ta den som var fel eftersom det var december 2022 och vi behövde verkligen få värme i huset. Annars hade vi fått vänta på den vi beställt i flera månader och då det var mitt i vintern. Nu när vi skulle serva värmepumpen 2024 så ringde hon aldrig upp och när vi äntligen fått värmepumpen servad så skickade hon ut fakturan 5 dagar...

Svar från Pumpia AB

Hej Emelie Tråkigt att höra att detta är din upplevelse. Du ville när du beställde din pump 2022 först ha en pump som inte fick plats ovanför din dörr. Jag rekommenderade då en annan som fick plats istället. Du sa att ditt hus är på 105 m2, jag rekommenderade då en pump som är på 6.55 kW vilket mer än väl täcker denna yta och som extra info skickade jag en artikel från vi i Villa där du kunde läsa vad SVEP och energimyndigheten skrev om hur stort värmesystem man behöver. Du fick även offert på en ännu större pump då...

Sandra A
Skrev om Pumpia AB

Tillmötesgående, trevliga, snabba och en super duktig och trevlig tekniker som gjorde jobbet med bravur!

Hässelby O
Skrev om Pumpia AB

Snabbt svar, Bra pris. Klara direktiv och ordning på alla detaljer. Trevlig montör! Minus att ni inte tar med emballaget och övrigt skräp!

Torbjörn G
Skrev om Pumpia AB

Tycker att allt är och fungerat bra, både köpet och installationen. Det är väl som det brukar vara att när saker o ting krånglar, det är då man kan bedöma om köpet och servicen ev garantier fungerar bra. Och att köpet visade att varumärket och företaget var ett bra val. MVH Torbjörn Grafström

Sten-Arne H

Helt OK Leverans inom avtalad tid Värmepump Panasonic d

Erik V
Skrev om Pumpia AB

Bemötande: Fantastiskt, säljaren Daniel är grym, mycket gott bemötande, informativ och saklig. Förväntningar: Att få luftvärmepumpen installerad. Det levererades med råge. Suverän firma, haft med dom att göra tidigare och håller fortfarande samma höga kvalité.

Katarina K
Skrev om Pumpia AB

Det är alltid enkelt att få kontakt och bra personlig service. Inga konstigheter alls.

Sture O
Skrev om Pumpia AB

Köp av Toshiba luftvärmepump med montering och service. Allt har fungerat bra från första kontakten till sista servicen.

Rolf A
Skrev om Pumpia AB

Mycket bra från första kontakt till pumpen på plats.

Jonsson A
Skrev om Pumpia AB

Allt funkade precis som det ska. Vi är helnöjda.

Jens J

Bra kommunikation Bra hantverkare Snygga folk Ingen överraskninger med priset

Ruth Ester Ann-Marie R

Trevligt bemötande och snabbt utförande

Sven G
Skrev om Pumpia AB

Bra service, snabb installation. Allt fungerade kanon!

Ulf L
Skrev om Pumpia AB

Håller inte leveranstider vid förseningsr får jag själv ringa o kolla Fakturerar mer än skriftligt överenskommet

Svar från Pumpia AB

Hej Ulf Det stämmer att det tyvärr blev ett par dagars försening och vi ber så mycket om ursäkt för detta som jag sade till dig på telefon. Ang att fakturera mer än överenskommet så ingår 5 m rör och du hade 8 m rör och då tillkommer en kostnad för detta samma som det stod i din offert och i din orderbekräftelse. Hoppas du i övrigt är nöjd med din värmepump och önskar dig en fin sommar. MVH Anita på Pumpia

Anders Å
Skrev om Pumpia AB

Trevligt bemötande och goda råd i samband med köp av luftvärmepump. Är mycket nöjd, bara ++

Anette O
Skrev om Pumpia AB

Beställde en luftvärmepump som installerades snabbt och smidigt .Vi fick ett mycket bra bemötande vid både beställning och installation.Vi är mycket nöjda

Fastighetsmarknadens A

Kontakterna med Pumpia har varit positiva och relevanta svar lämnades på alla frågeställningar. Levererad anläggning presterar enligt utlovad prestanda.

Christian S
Skrev om Pumpia AB

Mycket trevligt bemötande på telefon och jag sa bara vad jag behövde och dom levererade 👍

Lena E
Skrev om Pumpia AB

Bästa kundservice, snabba svar, tydligt och informativt. Ett omhändertagande om mig som kund. Kände mig trygg! Proffsigt! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Thoni J
Skrev om Pumpia AB

Skicka ett antal förfrågningar till Pump leverantörer. Det var ett bolag som var på tårna och orkade ringa. Jag tillhör den stammen som gillar att prata med folk. Jag fick ett mycket stort förtroende med den som ringde upp mej på en Lördag när jag promenerade in till stan. Innan jag hade kommit till stan var affären klar. Dom som monterade pumpen var klockrena super trevliga och kunniga. Kan bara säga Pumpia AB levererade över mina förväntningar Mvh Thoni Johansson

Ingmar H
Skrev om Pumpia AB

Trevligt och snabbt bemötande trevlig montör

Ali R
Skrev om Pumpia AB

Det gick verkligen fort och smidigt från beställning till klart installation.

Boris A
Skrev om Pumpia AB

Allt smidigt och bra, jättebra samtal med Anita och en trevligt kille som installatör!

Tapio F
Skrev om Pumpia AB

Allt gick smidigt och bra tips och rekommendationer.

Ingemar T
Skrev om Pumpia AB

Bra och snabb hantering av ärendet

Pauli L
Skrev om Pumpia AB

Mycket trevligt kundkontakt. Snabb och bra service. Rekommenderar hjärtligt.

Torbjörn A
Skrev om Pumpia AB

Inga konstigheter jag ville ha en värmepump. Så bestämde jag mig för en ink. Montering så jag är nöjd Torbjörn Arkebrandt

Anne-Mari M
Skrev om Pumpia AB

Han som gjorde senaste servicen hos oss tog god tid på sig och informerade om hur pumpen funkar bäst. Den tidigare serviceteknikern jobbade ca 30 min sen var han klar. Den nya teknikern ca 1.20 min.

Mari S
Skrev om Pumpia AB

Trevligt bemötande och vad jag förstår en proffsig rengöring av min värmepump.

Anders G
Skrev om Pumpia AB

Mycket nöjd, framförallt med den kunniga säljaren som hjälpte mig med att hitta rätt lösning med två värmepumpar. Montörerna var också duktiga och snabba.

Frank S
Skrev om Pumpia AB

Bra personal bra bemötande och bra produkter rekommenderas mycket och ofta

Rolf J
Skrev om Pumpia AB

Snabb behandling. Serviceinriktad Löstte ett problem som uppstått p g a min egen klantighet!

Carina N
Skrev om Pumpia AB

Mycket trevliga att prata med och raka besked vänliga bemötande

Sven Å
Skrev om Pumpia AB

Trevlig och kunnig tekniker som arbetade snabbt och metodiskt med mina två pumpar samtidigt. Arbetet som utfördes var service och rengöring.

Lars B
Skrev om Pumpia AB

Bra installation och service av min luftvärmepump i mitt fritidshus.

Bo T
Skrev om Pumpia AB

Bra service och kundvänligt bemötande!

Billy A
Skrev om Pumpia AB

Bra bemött och Pumpia levde upp till förväntningarna med råge. Hade beställt service och det fungerade väldigt bra

Jan C
Skrev om Pumpia AB

Proffsigt bemötande och bra handläggning. Levde verkligen upp till mina förväntningar. Köpte luft luft värmepump.

Mikael J
Skrev om Pumpia AB

Bra bemötande av säljaren samt en snabb installation av montören

Anders Olof Mattias G

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wolfgang K
Skrev om Pumpia AB

Trevlig och snabb service i samband med köp och installation av två värmepumpar

Glenn A
Skrev om Pumpia AB

Ble veldig godt mottatt av Pumpia AB. De gav oss pristilbud på 4/5 ulike Varmepumper. Vi valgte å gå for pumpen fra Gree Amber 35. Denne pumpen gav veldig bra varme og dekket stort område, og i tillegg kunne den gi veldig bra kjøling om sommeren. Fikk også et veldig bra tilbud på denne. Dialogen med Pumpia( Anita), var veldig bra, og det samme gjelder for montøren Nicklas. Superfornøyd, får 5 stjerner fra oss ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Mvh/ Glenn Aaserud.

Markus B
Skrev om Pumpia AB

Fungerade bra genom hela processen.

Kerstin L
Skrev om Pumpia AB

Installationen av värmepumpen gick mkt smidigt och enligt överenskommelse.

Susanna C
Skrev om Pumpia AB

Ville ha hjälp att välja lämplig pump med avseende på ljudnivå, storlek, effekt och kvalité samt möjligheten till bra installation då vi bor på en ö, lite avsides utan bilväg till huset. Fick flera offerter på olika lämpliga pumpar, ärlig sakkunnig information, tydlighet med pumparnas likhet i kvalité. Jag uppskattade att slippa insäljande snack, total respekt för att jag väljer såväl pump som leverantör.

Constanza G
Skrev om Pumpia AB

Vi fick jättebra hjälp med att först välja rätt pumpar för vårt hus. Sen fick vi en grym installatör som gjorde ett riktigt fint och bra jobb trots en klurig placering av pumpen. Inom en vecka från första samtal var installationen klar. Topp service.

Anita V

Snabb och proff installasjon. Mycket tack til Pumpia AB

Klimatteknik A

Noggranna och seriösa. Följer upp eventuella problem och ger ett gott intryck.

Hans W
Skrev om Pumpia AB

Jag är fullt nöjd med det ni har gjort ,vid installationen av luftvärmepumpen.