Läs vad 53 kunder tycker om Pure Fire AB 2

• 2020-12-10
    Platsbyggd kamin. Ordentligt gjort och enligt offert, jag är nöjd.
  • 2020-11-25
    Pure Fire har från början till slut varit hjälpsamma, professionella och snabba i sin service. Jag kan varmt rekommendera detta företag!
  • 2020-11-05
    Vi valde Pure fire Ab. Efter att ha haft flera olika kamin företag ute på hembesök.
    Dem gav ett seriöst intryck, och hela processen från beställning till installation gick smidigt. Vi skulle absolut anlita dem igen.
  • 2020-11-04
    Trevligt bemötande och snabb och proffsig montering. Hanterade vår tilläggsbeställning helt smärtfritt. Jag ger dem högsta betyg.
  • 2020-11-04
    Smyggt jobb och håller tider och överenskommelser.
  • 2020-10-21
    Vi köpte en braskamin Contura 750, riktigt snygg och lagom stor

Snabbt och effektivt jobbat, och trevlig personal!

Det blev fint så vi är nöjda!

Bra tips på kamin!
  • 2020-10-21
    Demontering av inmurad gammal jotul årsmod - 79
    Montering av ny Aduro 9
    Ink nytt rökrör.

Mkt trevligt bra första hembesök där Max förklarade lite om hur man kan och brukar göra.

Fick offert efter någon dag.

Vi bestämde oss och bokade tid några veckor fram.

De kom på onsdag morgon började på direkten med lägga ut skydd inför rivning av gammla spisen.

Rev, spacklade och gjöt nytt dag 1

Dag 2 montering av nya klart ca kl 15.

Perfekt klart 1 dag tidigare än beräknat!

Sotarn ringde och vi bokade tid för kontroll och besiktning som ingick i offerten.
    Sotarn tipsa lite ang ventilation eldning ochvar väldigt trevlig.

Allting klart på ca 2-3veckor ink Järfälla kommun handläggning.

Mina förväntningar var att de här kommer nog bli ett väldigt stort och dyrt projekt med tanke på rivningen av den gamla spisen men de gick förvånansvärt smidigt.
    Sopporna som blev hämtades dagen efter.

Jag kan verkligen rekommendera Pure Fire mest för det mkt trevlig personalen ink sotning som flöt på bra.

Sedan att priset var klart bättre än konkurrenterna som inte ens kom ut och tittade gör ju inte saken sämre.

Nu återstår bara premiär eldning med en god whiskey kanske de blir en laphroigh.... ;)
    Jonas k
  • 2020-10-15
    Köpte en braskamin med installation. Helt suveränt hjälpsamma och kunniga är dem. Extremt prisvärda då du inte behöver tänka på särskilt mycket när du anlitar dem då de antingen gör det åt dig eller hjälper dig med allt du eventuellt behöver göra själv i form av pappersarbete. Kan säga att av de olika hantverkarna jag anlitat tidigare så är detta företag det som har varit absolut smidigast att ha att göra med. Kan starkt rekomendera dem.
  • 2020-10-12
    Jag är supernöjd med Pure Fire AB.

Samtliga anställda är otroligt professionella och vi hade en väldigt bra dialog, från dels att de gjorde ett hembesök, offert, samt hjälp med byggloven och själva installationen.

Jag rekommenderar varmt ALLA att kontakta dem ifall man går i tankar gällande en brasmaskin.
  • 2020-02-19
    Köpte en kasett till öppen spis.
    Proffsigt bemötande och kunnig/ hjälpsam personal.
    Tydlig offert. Snabb leverans och installation.
    Har bara gott att säga.
  • 2020-02-19
    Köpt en insats och allt har funkat super. Nu några år senare gick en del sönder och den hanteringen gick också väldigt smidigt. Rekommenderas varmt!
  • 2020-02-19
    Först en besiktning och rekomendation.
    Sedan installation av Jötul F100 i öppen spis.
    Bra och proffsigt bemötande och installation.
    Kan rekommenderas
  • 2020-02-19
    Köpte kamin och installation.

Trevligt bemötande och väl utfört arbete!

Väldigt enkla att ha att göra med, kom hit i tid, blev klara snabbt och fick ett bra pris.
  • 2019-11-29
    kamin
    utmärkt!
    snabb respons vilket vi fick!
    vi är 100 % nöjda, lämnar gärna referenser till potentiella nya kunder.
    Tack för ett superjobb på alla sätt från er alla i firman!
    Hälsningar
    Mats & Maria Wilhelmsson, Eneby
  • 2019-11-28
    Professionellt bemötande från första stund
    Håller det de lovar
    Snabb installation
    Finstädat efter installation
  • 2019-11-25
    Väldigt bra och professionella!
  • 2019-11-25
    Bra kontakt! Proffsigt utförande på alla sätt och vis.
    Vi rekommenderar varmt och skulle anlita igen.
  • 2019-10-28
    mycket bra säljare samt montorer lätt att kontakta om man har frågor
  • 2019-10-27
    Vi köpte installation av kamin + skorsten.
    Jag tycker vi blev bemötta på ett bra sätt. Det var kanske en något irriterad diskussion avseende de pågående arbetena på huset. Men totalt sätt blev allt mycket bra.
  • 2019-08-22
    Nyinstallation av Rais Nexo 120 i radhus.
    Seriöst och proffesionellt bemötande från första stund.
    Installationen gick snabbt och huset lämnades i fint skick!
    Sotaren har provkört och godkänt, jag kan inte vara annat än nöjd!
    Ser fram emot hösten nu..
  • 2019-07-09
    Jag upplever att de kom när de lovat och de gjorde ett utmärkt jobb till utlovat pris!
  • 2019-04-11
    Köp och installation av kamin.Tydliga besked, snabb återkoppling, kommer när de säger att de ska komma och tar även ansvar för helheten. Snyggt.
  • 2019-03-16
    Väldigt duktiga och smidiga! Sällan möter man hantverkare som är snabba, duktiga och som lämnar hemmet städat!
    Kan bara varmt rekommendera detta företag!
  • 2019-03-06
    Kunde behövt lite bättre coachning i val av kamin etc.
  • 2019-03-05
    Proffsiga, snabba, alltid tillgängliga och tillmötesgående. Fint arbete, mycket nöjda med all deras service.
  • 2019-03-05
    Mycket bra bemötande och förståelse då vi hade ovanliga mått på vår öppna spis som pure fire omvandlade till en superb kamin
  • 2019-03-05
    Jag valde att installera en ny braskamin via Pure Fire AB. Blev väldigt trevlig bemött och fick alla mina frågor besvarade på bästa sätt. Mina förväntningar överskreds och jag är väldigt nöjd med det proffsiga sätt de besvarat mina frågor och utfört jobbet på. Jag kan verkligen rekommendera att anlita Pure Fire!

Mvh Christoffer
  • 2019-01-19
    Bra trevligt bemötande proffsigt jobb
  • 2019-01-17
    Vi köpte en kamin som måttbeställdes. Trevligt bemötande av Pure Fire och kaminen ser jättefin ut! Funkar precis som den ska.
  • 2018-12-19
    Tätning av skorsten.Ett fantastiskt företag
    bra bemötande, bra kontakt hela tiden.
    Företaget Pure Fire ska ni anlita om ni
    vill ha ett företag som gör bra arbete, håller
    vad de lovar och är trevliga. Finns inget negativit
    snarare bara postiva saker. G Ståhl
  • 2018-12-10
    Trevlig personal och bra utfört arbete på utsatt tid. Rekommenderas!
  • 2018-12-06
    Beställde en kamin och skorsten med installation. Jag fick ett utmärkt bemötande från första kontakt, med snabb kommunikation och utmärkt service. De ordnade även med sotare som kunde utföra besiktning redan dagen efter. Installationen var väldigt snabb och proffsig och resultatet ser mycket bra ut.
  • 2018-10-31
    Bra service! Bra priser och trevlig personal!
    Rekomenderas stark!
  • 2018-09-17
    Byt ut en spiskassett. De svarade snabbt, bra pris, trevliga och allt gick som planerat.
  • 2018-09-15
    Dom installerade en kamin i vårat hus. Kunniga och väldigt serviceminded. Kan rekommendera Pure fire till liknande uppdrag.
  • 2018-09-06
    Beställde installation av kamin i vår villa och är mycket nöjda med både installationen och priset. Bra kontakt via mejl.
  • 2018-05-08
    Köpte kamin samt installation.
    Fick bra råd i deras show room samt det kom med råd i samband med att det skulle mäta ut för skorsten.
  • 2018-05-08
    Kan rekommenderas.
    Matti
    .........,,,,,,,,
  • 2018-03-05
    har fungerat bra, håller tidsplan och överenskommen budge
  • 2018-02-13
    Mycket professionellt bemötande. Punktliga och pålitliga
  • 2018-02-13
    Mycket nöjd från början till slut med Pure Fires arbete, punktliga, noggranna och proffessionella. Kan varmt rekommenderas.
  • 2018-02-07
    Schysst grabbar som vet vad dom sysslar med. Kanon från start till färdig monterad kamin.
  • 2018-01-28
    Punktlig,kunnig,trevlig,prisvärdig.
  • 2018-01-27
    Vi fick hjälp med måttagning och installation av en kassett till vår öppnaspis på landet. Blev kanonbra!
  • 2018-01-27
    Proffsiga, punktliga och serviceinriktade!
    Mycket trevliga och bra att ha att göra med.
  • 2018-01-26
    Trevliga personal, mycket bra jobb.
  • 2018-01-26
    Jag har i grunden bara gott att säga om detta företag. Allt de säger står de för.
    Även när en miss i kommunikationen med mig gjorde att en del i installationen missade fullföljde de detta utan extrakostnad för oss.
    Ingen diskussion eller trassel någonstans.
  • 2018-01-24
    Allt gick smidigt och proffsigt till! Nöjd med resultatet!
  • 2018-01-24
    Grymma! Kom på utsatt tid. Gjorde ett fenomenalt jobb trots att de stötte på vissa dolda problem i min murstock (ingen extra debitering). Gav goda råd och var väldigt trevliga. Priset låg också en bra bit under konkurrenterna. Jag kan verkligen rekommendera dessa killar.
  • 2018-01-24
    Väldigt nöjda med PureFire från första kontakten till arbetet var utfört.

Behjälpliga med tips och förslag till den kamin vi ville ha. PureFire ordnade med allt inköp och allt som behövdes.

Bra prisförslag och offert samt löfte om att det inte skulle bli extra kostnader (om det skulle visa sig att det skulle behövas extra arbete/material).