Puustelli Kungsholmen

www.puustelli.se
4.5
Llama 08-509 237 58 Compartir

About company

Välkommen till Puustelli Kungsholmen! Det mest köpta och högst uppskattade märket av kök i Finland på 30 år. Våra kök tillverkas för att du ska kunna använda och trivas med det under en lång tid framöver. Vi använder oss av finsk kvalitét och finska material för att skapa ett individuellt och miljösmart kök för just dig. ...

41 omdömen om Puustelli Kungsholmen

Sedan starten hos Reco 2018

Katja V
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Suverän upplevelse från början till slut och vi har fått vårt drömkök som vi velat ha så länge! Rekommenderar starkt

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack för de fina orden, köket blev verkligen fint :-)

Tatjan H
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Utomordentligt gott bemötande; professionellt, vänligt, serviceinriktat. Mina förväntningar: serviceinriktat, professionellt, vänligt och med kvalitet och perfekt samordning. Mina förväntningar är uppfyllda till 100%. Min köpta tjänst: helrenovering av kök. Min upplevelse; jag rekommenderar Pustelli Kungsholmen till 100%.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack Tanja för ditt fina omdöme. Kul att få vara med och vägleda dig med dina val. Blev verkligen så fint:-) . Ha det fint/ Marie-Louise

Johan L
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Våra nya luckor har förändrat vårt kök. Till det bättre såklart! Såååå nöjda! Tack även för hjälp med montering av nya fläkten. 🎄 God Jul! /Mia o Johan

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Johan och Mia, Tack själva. Köket blev jättefint och ett bra exempel på att man inte behöver byta ut hela köket. God Jul/ Sven

Jan-Henrik Mikael R
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Jättebra bemötande och svar omgående med professionell hantering men även personligt anpassad lösning. Uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill. Köket som köpte med även en extra takpanel och nya golv så är köket en härlig tilldragningspunkt och husets hjärta dit vi kan bjuda in vänner och bekanta för att stolt visa upp. Sedan att vi har förgyllt med att det är ett välkänt finskt märke på köket är bara en bonus.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack för dom fina orden. Så glad att jag fick hjälpa er att förverkliga era köksdrömmar till ert nuvarande drömkök. Marie-Louise

Ingvar M
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Personligt bemötande av kunnig personal med väldigt god vilja att göra mig nöjd med mitt köksköp. Fick fin vägledning i det stora och fina utbudet. Skönt med helhetslösning, från val av produkter, genom montering till färdigt kök. Förväntningarna överträffades inte minst tack vare personalen och av det färdiga resultatet.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Stort tack Ingvar för dom fina orden. Det har verkligen varit kul att få hjälpa dig med alla val som skulle göras. Förutom ett vackert kök fick du nu ett mycket mer funktionellt kök. Ha det fint / Marie-Louise

AGNETA ELISABETH R
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Badrum och kök.Utförande och varor var bra

Eva W
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Trevligt bemötande och kontinuerlig kontakt fram till leverans. Bra diskussion i butik vid framtagande av förslag och kontrakt. Leveransdag hållen och notifierad i förväg. Vi köpte överskåp för att komplettera befintligt kök.

Marie-Louise G gillar detta
Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack Eva för att du tog dig tid att svar och stort tack för dom fina orden. Verkligen kul att få hjälpa er att komplettera ert kök så ni kan utnyttja det ännu bättre nu. Blev verkligen bra. Ha det fint /Marie-Louise , Puustelli Kök Kungsholmen

Wojciech R
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Toppen bemötande, toppen kommunikation fantastiskt personal. Höga förväntningar som var uppfyllda. Köpte köksinredning, vitvaror och montering. Bedömning 5+

Erik R
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Vi gjorde en helhetsrenovering med en ganska omfattande ombyggnation av kök/matsal och letade efter en helhetsleverantör vilket vi hittade genom Puustelli. Deras underleverantör Jungarve Bygg tog hand om allt från byggnation, snickeri, rörmockare, elektriker etc. Vi fick bra hjälp med planeringen av köket samt olika typer av val. Hade väl kanske önskat lite mer proaktivitet med ännu mer tankar och idéer då detta var det första kök vi renoverat själva. Det enda andra jag kan anmärka på är valet av bänkskiveleverantör,...

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack Erik för att du tog dig tid att svara och tack snälla för dom fina orden. Verkligen kul att få hjälpa dig och Emilia från er köksdröm till drömkök. Blev helt annorlunda mot innan och så bra det blev. Endast sett foton men ser verkligen fram mot att komma till er och få se det. Ha det fint /Marie-Louise , Puustelli Kök Kungsholmen

Jonas M
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Bra samarbete. Smidig kontakt. Jag är nöjd med ändringarna i köket.

Thomas O
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Engagerad och kunnig säljare i hela processen Bra råd och god information Fantastisk hantverkare Köpte renovering men det mesta byttes ut

Magnus A
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Kontorschefen Sven Dahlberg på Puustelli har på ett enastående skickligt sätt hjälpt oss att skapa ett komplett fint kök trots svårigheter. Resultatet blev bästa möjliga planeringen och funktionalitet. Med tålamod och fantastisk förmåga med att lösa problem har Sven klarat uppgiften galant. Hans ärlighet och trevlighet uppskattas verkligen. Bästa betyg!!!!!

Emilia S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Mycket bra bemötande och smidiga att ha att göra med. Trots eländiga leveranstider på vitvaror, häll etc, så löste sig allt med låneexemplar. Kan varmt rekommendera.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Stort tack för dina fina ord. Köket blev verkligen toppen! Med vänliga hälsningar, Sven

Petra E
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Köket blev jättefint och allt gick smidigt.

Tack för den fina recensionen. Med vänligs hälsingar, Sven

Ebba D
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Jättebra hjälp med att planera och sen sätta upp köket, är mycket nöjd!

Svar från Puustelli Kungsholmen

Kul att du är nöjd med köket, det blev verkligen jättefint!

Mattias K
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Min förväntning var att vi skulle slippa göra så mycket förarbete på egen hand utan kunna lita helt på arkitekten. Istället fick vi ett uselt genomtänkt kök som ser halvfärdigt ut. Trevlig "säljare", men vidare arkitekt var det inte. Köpte ett kök som jag ångrar. Ser halvfärdigt och billigt ut.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Mattias, Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi beklagar att du inte är nöjd med slutresultatet och återkopplar till dig för djupare förståelse och hantering. Med vänlig hälsning, Sven Dahlberg butikschef Puustelli kök Kungsholmen

Fredrk L
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Sven på Puustelli Kungsholmen hjälpte oss genom hela processen från de första trevande ideerna till ett färdigt kök. Tack Sven för att du stod ut med vårt velande och otaliga ändringar. Tack också för konstruktiva ideer och förslag vi själva inte tänkte på. Vi valde att köpa alla tjänster via Puustelli och det har vi inte ångrat. Visst, enstaka försenade leveranser och småmissar får man alltid räkna med, men på det hela taget fungerade allt väldigt smidigt. Att arbetet dessutom var klart före utsatt tid var bara en bonus....

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Fredrik, Stort tack för den fina recensionen, köket blev fantastiskt! Med vänliga hälsningar, Sven

Patrik V
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Från min första kontakt då jag mailade avseende intresse av ett besök inför vår köksrenovering så blev jag bemött snabbt och professionellt. Sedan bokades ett hembesök och därefter en genomgång, vi blev väl omhändertagna i hela processen vilket ledde till att vi köpte en renovering av vårt kök. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Puustelli Kungsholmen.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Patrik, Tack för de fina orden. Köket blev verkligen något utöver det vanliga. Med vänlig hälsning, Sven

Lena G
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Det var mitt andra kök jag köpte av Puustelli, båda gångerna har det fungerat bra. Köket nu var till sommarstugan allt fungerade bra, kommunikation med butiken har varit strålande. Kommer jag i framtiden köpa ett nytt kök så blir det Puustelli igen var så säkra.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack Lena för den fina recensionen. Köket blev fantastiskt fint, kul med litet speciella lösningar. Med vänliga hälsningar, Sven Puustelli kök Kungsholmen

Asad S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Bästa service och bemötande. Bra produkt och design

Stort tack, köket blev såå fint. Mvh Sven Puustelli kök Kungsholmen

Mikael N
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Vi är väldigt nöjda och särskilt med att processen inleddes med ett hembesök. Den personliga hanteringen var avgörande.

Anders E
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Bra service och ett fint genomförande gör att vi starkt kan rekommendera Puustelli. Vi är jättenöjda med vårt nya kök.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Stort Tack Anders och Katarina, Vilket fint kök vi tog fram hos er! Allt gott och trevlig sommar! MVH//Karin Zehlén, Puustelli kök Kungsholmen

Per L
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Bra service! Tack för engagemang och kreativ lösning.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Stort tack Per, det var ett nöje att hjälpa er med lilla köket som blev så toppen bra! Allt gott! Mvh/Karin Zehlén, Puustelli kök Kungsholmen

KLARA B
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Vi anlitade Puustelli för att ändra layout på lägenheten och bygga nytt kök; vi sökte en helhetslösning och blev rekommenderade byggare. Puustelli var förtroendeingivande till att börja med, men tog inget helhetsansvar. Renoveringen blev månader försenad och att få offert för tex lådinredning var omöjligt.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Det är alltid tråkigt när våra kunder inte är nöjda med oss. Det har ju varit en lång process i ert fall och vi har tagit mycket lärdom av vår resa tillsammans. Köket blev jättefint när det var färdigt.

Robert C
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Tack Karin för att du hjälpte oss att förverkliga vårat drömkök och för din ovärderliga hjälp med olika val under design- och planeringsfasen. Vi är väldigt nöjda med helhetskonceptet som Puustelli erbjuder. De har duktiga underleverantörer som är samspelta och koordinerar sitt arbete effektivt. Rekommenderas varmt!

Svar från Puustelli Kungsholmen

Stort tack Robert och Johanna, det var så kul att ta fram ert superfina Drömkök ihop!! Wow vilket resultat det blev! Allt gott! Mvh/ Karin Zehlén, Puustelli kök Kungsholmen

Malin N
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Köpte ett helt nytt kök inkl. montering från Puustelli och är mycket nöjda med slutresultatet! Kökssäljaren Karin har varit lyhörd och närvarande under hela processen vilket har känts väldigt tryggt. Duktiga underleverantörer men kommunikationen var stundtals något bristfällig. När vi påtalade detta för Puustelli fick vi dock alltid snabb återkoppling. Stort tack!

Svar från Puustelli Kungsholmen

Stort tack Malin för fin recension så kul att höra, ser så fram emot att få se det fina resultatet! Allt gott! MVH//Karin Zehlén Puustelli kök

Bengt N
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Vi köpte granitskiva till köket med diskho och induktionshäll. Vänlig och kunnig personal både i butik och vid installation. Väldigt bra slutresultat. Bra att Puustelli har helhetsåtagande så att man själv slipper jaga hantverkare såsom elinstallatörer och VVS-folk.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Bengt, tack för din fina recension, det blev verkligen snyggt!

Ann S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Jag bytte ut hela mitt kök. Fick personligt hembesök av Karin från Kungsholmens butik. Vi gick igenom mina önskemål och hon visade olika förslag på luckor osv samt tog alla mått på mitt kök. Efter en vecka gick jag ner till henne i butiken och vi satt i flera timmar och gick igenom den ritning hon kommit fram till samt fick se och känna på lådor, luckor och maskiner. Jag valde "all-inclusive" vilket betydde att jag inte gjorde något mer än plockade ur och in i skåp och lådor. Allt fungerade helt perfekt och helt...

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack Ann för fin recension! Det var ett nöje att hjälpa dig med köksrenovering och blev ett toppenfint kök! Allt gott! MVH//Karin Puustelli kök Kungsholmen

Eva B
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Supertrevligt bemötande och service. Kändes verkligen som att jag som kund blev lyssnad på.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack för fin recension Eva, det var kul att hjälpa till och se det fina resultatet! och snart kommer vitrinskåpet som också blir toppen- du måste skicka bild sen :) Allt gott! Mvh/Karin,Puustelli Kök Kungsholmen

Kent L
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Vi köpte ett helt nytt kök och är väldigt nöjda med allt!

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack för er fina recension Kent, härligt att höra! Allt gott! Mvh/ Karin Zehlén, Puustelli kök Kungsholmen

Per S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Renovering av kök. Professionellt bemötande från Puustelli. Inte alltid fullt professionellt bemötande från en del underleverantörer. I stort sett väl godkänt.

Carolina S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Renoverade mitt kök med Puustelli. Kan verkligen rekommendera dem, allt har gått otroligt smidigt och enkelt. Köket ser fantastiskt ut och jag är så nöjd! Kan varmt rekommendera inredare Karin, väldigt trevlig, kan sitt jobb och svarar snabbt. De gör det lilla extra för att man ska bli helnöjd. + många olika val ger ett nästan platsbyggt kök + Puustelli har hantverkare de arbetar med som ingår i offerten. Riktigt bra pris, de sköter all planering och kommunikation med elektriker, rörmokare, målare etc. Man slipper träffa...

Svar från Puustelli Kungsholmen

Så kul att du är så nöjd med ditt nya toppfina kök, stort tack för din fina recension! Det var ett stort nöje att hjälpa dig! //Karin

Lena S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Köpte ett härligt kök av en kunnig och inkännande säljare allt från planering till färdigställt kök fungerade alldeles utmärkt Jag är mycket nöjd

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack Lena för fin recension, Härligt att du är mycket nöjd med ditt fina kök! Hälsningar/Karin

Susanne R
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Hög servicenivå Bra hjälp med att planera köket.Bra att det finns så mycket standardmått o varianter. Skönt att få hjälp med att välja vitvaror. Hjälp med sätta upp köket. Allt bra!!!!

Dan H
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Det finns fortfarande saker kvar att göra men ingen kontaktar mig. Många saker som gick flera varv. Många personer inblandade och svårt att få någon att ta helhetsansvar. Hantverkare lovade saker men höll dem inte

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Dan, Det är tråkigt att höra att du inte är helt nöjd, vi har ju haft kommunikation hela vägen så jag hör av mig till dig idag för att höra vad som ska rättas till! MVH/Karin

Jaan H
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Puustelli fixade nytt kök från start till mål. Bemötandet var bra hela vägen och motsvarade förväntningarna. Köpte vissa maskiner på egen hand, och Puustelli integrerade ihop allting till en komplett lösning. Totalupplevelse mycket nöjd.

Mona S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Trevligt bemötande från personalen. Vi uppdrog av Puustelli att upphandla köket,elen samt målningen och rörmokeriet. Det mesta utföll till belåtenhet. Vi hade en incident häromdagen- vid högt pådrag på vattenkranen lossnade kranens övre del och flög iväg. Vattnet sprutade rakt upp i underskåpet. Det borde kontrolleras. I övrigt har vi inte några direkta anmärkningar.

Svar från Puustelli Kungsholmen

Hej Mona, vi tittar förbi dig och åtgärdar kranen omgående. Tack för din fina recension.

Anne W
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Bra bemötande av en engagerad säljare. Säljaren tog ansvar fullt ut inget tjafs när det blev fel utan de fixade det utan att diskutera. Mycket uppskattat. Kändes också som att säljaren var öppen för feed back på produkterna och tog hem det till utvecklingsavdelningen. Är mycket nöjd med mitt kök och måttmässiga flexibiliteten i produkterna och hur företaget löser frågor kring utformningen av köket. Några designmissar i detaljer kring belysning och utformning av dörrar, upphängningar, avslut under skåp, som drar ner till en 4,5:a

Katarina S
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Jag totalrenoverade köket. Blev proffsigt bemött från säljare och hantverkare, inga önskemål från mig var för "jobbiga" eller för svåra.

Charles H
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

. Nytt kök o serveringsgång . Mycket bra .Förväntningarna överträffades . Mycket positiv upplevelse

Svar från Puustelli Kungsholmen

Tack för recensionen Charles, det var ett nöje att följa er renovering! Vi ses!

Per H
Escribió sobre Puustelli Kungsholmen

Första intrycket var riktigt seriöst (gäller Puustelli på Norr mälarstrand) men det vi nu kan konstatera är att Puustelli lovar en hel del som de inte kan leverera. De håller garanterat inte de leveranstider som de lovar! Köket verkar vara helt ok (har dock inte fått allt ännu!). Min rekommendation är dock att välja en annan leverantör än Puustelli