Alla kategorier Kök Stockholms län Täby Puustelli Täby
Rekommenderat företag 2016 - Puustelli Täby
Rekommenderat företag 2015 - Puustelli Täby

Puustelli Täby

Reprovägen 13, 183 77 Täby — Visa karta

Puustelli är det mest köpta och omtyckta köksmärket i Finland och har varit det under lång tid. Vi tillverkar kök att leva i länge! Individuella och miljösmarta kökslösningar kombineras med finsk kvalitét och material.

Ett kök från oss på Puustelli håller högsta energiklass vilket inte bara är snällt mot miljön utan även mot plånboken. Att ha kyl och frys på rätt plats och energisnåla lampor kan spara många kronor och i sin tur minska ditt hems miljöpåverkan. Vi hjälper dig göra miljöval i både det stora och det lilla!

Genom Puustelli all-inclusive sköter vi allt kring ditt nya kök. Från planering, måttagning och rivning till leverans och montering. Dessutom kan vi hjälpa till med finansiering och vi lämnar alltid lång garanti på våra egna produkter.

Kom igång och planera ditt nya kök direkt på vår hemsida!

Läs vad 55 kunder tycker om Puustelli Täby

• Eva A
    Eva A skrev om Puustelli Täby
    Vi har installerat 2 kök av Puustelli, professionellt och suveränt båda gånger. Hållbart, snyggt. Kan verkligen rekommenderas
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Puustelli Täby
    Köpte för tredje gången ett komplett kök från Puustelli och möttes även denna gång av ett professionellt bemötande i vilket goda lösningar kreerats. Utan att låtit genomföra någon vetenskaplig prisjämförelse så går det sannolikt finna lösningar till någon lägre pris annorstädes men knappast för lösningar innehållande lite specialmått. Tack vare leverans med egen transportör direkt från fabrik kom allt på samma gång och utan några transportskador.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Puustelli Täby
    Vänligt och bra bemötande. Smidiga med förändringarna som gjordes under resan till det färdiga köket som svarade upp till förväntning..
  • Åke A
    Åke A skrev om Puustelli Täby
    mycket bra service o det blev snyggt
  • Janne K
    Janne K skrev om Puustelli Täby
    Vi är mycket nöjd med hela processen!. Säljaren (Martin tror jag han hette) var kunnig, proffsig och tog sig verkligen tid att lyssna på våra behov och vi uppskattar att han även påpekade samt gav alternativ till våra "feltänk" när det gäller utformningen. Vi beställde även kaklingen av de som byggde köket och även de var proffsiga och byggde ett kök som var utan brister. Proffsigt bemötande rakt genom hela processen och ett kanonkök.Vi är supernöjda!
  • Anders R
    Anders R skrev om Puustelli Täby
    Vi fick hjälp att designa ett nytt kök och fick mycket bra input på lösningar vi inte tänkt/visste att man kunde göra.
    Vi fick även hjälp att välja material som passade perfekt.
    3D skissen som togs fram gav förståelse för köket och det var lätt att ändra/lägga till.
    Dessutom blev det färdiga köket exakt som på ritningen.
    Vi fick hjälp att hitta snickare och Puustellis monteringsfirma. Allt klaffade med tider och leverans.
    Vi kan verkligen rekommendera Puustelli Täby.
  • David K
    David K skrev om Puustelli Täby
    Puustelli Täby har varit kanon från början till slut. Vi valde en totallösning inkl kök, bygg, rör etc. Allt fungerade och bygget fortlöpte utan stop. De fel som dykte upp löste Puustelli enkelt och smärtfritt. Köket är perfekt och precis som vi skissade. Det blev som vi önskade.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Puustelli Täby
    På det stora hela var bemötandet bra. Något väl pushat i början innan jag slutligen beställde ett kök. Däremot var planer och kvalité väldigt bra.
    Det som var mest förvirrande var alla olika faktureringar som gjorde det svårt att följa om det blev rätt eller fel i den slutliga totala kostnaden. Allt blev dock rätt till slut. Det andra var att jag tyckte att det tillägg jag var tvungen att betala installatören var väl dyrt i förhållande till nedlagt arbete och att det var en kostnad som kom till efter att beställt köket.
    2016-07-06 Teddy H svarar Håkan B
    Hej Håkan,
    Kul att du är nöjd med köket!
    Vi försöker att vara väldigt tydliga med de kostnader som den totala köksinvesteringen innebär. Du får gärna ringa mig och berätta vad som tillkommit oväntat så tittar vi på det..
    Hälsningar
    Teddy Hallin, butikschef
    070-975 70 83
  • Niclas K
    Niclas K skrev om Puustelli Täby
    Puustelli Täby är jag mycket nöjd med. De har personlig service på hög nivå, engagemang och verkligen bry sig om att jag som kund ska vara nöjd.
    Från att köket ritas och ändras några gånger till köket installeras. Allt som dykt upp under vägens gång, har Teddy löst snabbt och bra utan att jag som kund märker av det.
    För mig är det viktigt när jag handlar något så dyrt som ett kök, att trovärdigheten är hög, att kunna lita på både kunskap och sättet att sälja på- det gör jag med Puustelli Täby, Jätte nöjda med vårt kök och rekommendera de varmt. /Niclas
  • Lars A
    Lars A skrev om Puustelli Täby
    Eftermarknad, så som att åtgärds garantifel skulle kunna vara klart bättre.
  • Charlotte G
    Charlotte G skrev om Puustelli Täby
    Mitt möte med puustelli är positivt. Jag köpte helt nytt kök, förutom kyl och frys. Golv, skåp, spis, ugn, diskmaskin och micro.
  • Svante R
    Svante R skrev om Puustelli Täby
    10 av 10!
    Från första kontakt med Teddy Hallin som varit kundansvarig för oss, så har det varit 100% toppklass i service, kvalité och leverans. Teddy har varit inlyssnade för att förstå vad vi sökte efter och kunde sedan översätta detta till en praktiskt lösning som blev kanon för oss. Många av rekomendationerna hade vi inte ens tänkte själva på innan. Efter beställning så har allt gått som rinnande vatten med både leverans och installation. Kan varmast rekomendera Teddy och Puustelli Täby till alla som funderar på att skaffa ett nytt kök! Kan inte vara nöjadare :-)
  • Thomas V
    Thomas V skrev om Puustelli Täby
    Fantastisk hjälp från första möte till färdig leverans och installation.
  • Gunnel M
    Gunnel M skrev om Puustelli Täby
    Tack för ett bra arbete som ni utförde hos oss.
  • Margareta C
    Margareta C skrev om Puustelli Täby
    Vi är mycket nöjda med vårt kök från från Puustelli i Täby. Från första kontakt med köksinredaren Netten till färdigmonterat kök av Montage1. Proffsigt, snyggt och snabbt. Våra högsta rekommendationer.
  • Ulrike F
    Ulrike F skrev om Puustelli Täby
    Vi fick ett proffsigt bemötande både från säljare och alla inblandade hantverkare.
    Känner oss mycket nöjda och allt blev som vi önskade.
    Vi rekommenderar gärna andra att anlita Puustelli vid köp nytt kök.
  • Mats N
    Mats N skrev om Puustelli Täby
    Vi har köpt ett komplett kök med vitvaror samt helrenovering av ytorna och fått bästa service och information rakt igenom hela processen.
  • Björn H
    Björn H skrev om Puustelli Täby
    Jag rekommenderar Puustelli. Bra och snyggt kök.
  • Ann Christine B
    Ann Christine B skrev om Puustelli Täby
    Trevligt o hjälpsamt bemötande. Hjälp o stöd under hela processen. Fantastiskt resultat.
    Tavk
  • Lena B
    Lena B skrev om Puustelli Täby
    Bra upplägg med hjälpsam personal som omgående kunde göra hembesök för tips och rådgivning. Detta var anledningen till att vi, utan att jämföra priser hos andra företag, valde Puustelli.
    Därefter mycket trevliga och hjälpsamma installatörer för kök, el och vvs.

Avslutningsvis, och det viktigaste, mycket nöjda med köket vi köpte.
  • Didi F
    Didi F skrev om Puustelli Täby
    Hej,
    Jag är mycket nöjd med mitt val att anlita puustelli samt tjänsten all inclusive. Netten i butiken var snabb och tjänstvillig. Efter diverse möten samt hemsökt bokade vi in jobbet. Tiden hölls, leverans med alla varor kom på utsatt tid. Duktiga hantverkare som avrapporterade efter varje dag. Tidsplanen hölls. De små justeringar jag önskade efter avslutat jobb har följts upp direkt. Har redan rekommenderat er på jobbet och hos grannar. Jag fick det jag betalade för och all inclusive konceptet fungerade. Désirée
  • Magdalena J
    Magdalena J skrev om Puustelli Täby
    Vi köpte helt kök, är väldigt nöjda både med köket, monteringen och bemötandet.
  • Marie W
    Marie W skrev om Puustelli Täby
    Vi köpte ett helt kök. Gjorde om väggar tak och nytt golv. Alla vitvaror ersattes med nya. Bemötandet var mycket positivt och bra från Puustelli innan vi bestämt oss och skrivit på avtalet. Fick snabbt svar på våra frågor och trevligt bemötande. När sedan arbetet började och vi ville ha kontakt med Puustelli för frågor mm var det MYCKET svårt att få kontakt. Inte svar på mail inte, inte svar per telefon, Inte ringde de upp om vi bad om det. Trots allt är vi nöjda med resultatet för produkten tycker vi är mycket bra och företaget som installerade köket var fantastiskt bra. Duktiga de kom den tid de informerat om, artiga. Ja listan kan göras lång för deras insats. Så fråga två blir "inte alls bra" då det gäller Puustelli och "Utmärkt" då det gäller installatören och produkten/köksskåpen.
    2015-10-09 Teddy H svarar Marie W
    Hej Marie,
    Tack för din återkoppling och trevligt att får höra hur nöjd du är med Puustellis kök och våra kära snickare!
    Desto tråkigare att höra om butikens insats i detta fall. Det är inte ok att du inte får den efterservice som vi lovar och nästan alltid håller. Vi tar detta till oss och vi ska arbeta ännu hårdare för att upprätthålla god service.
    Hälsningar
    Bra ovh felfritt. Kvalitet! Bra hantverkare
  • Irene F
    Irene F skrev om Puustelli Täby
    Hej
    Väldigt trevligt bemötande av försäljare. Kom med mycket ideer och förslag om hur man skulle kunna göra på ytor som inte annars skulle bli utnyttjade,
    Nöjd med köket som monterats.
  • Carl J
    Carl J skrev om Puustelli Täby
    Jag köpte ett kök från Puustelli med en del el- och målningsjobb inkluderat. Toppenbemötande hela vägen. Puustellis utförare (Montage1) var toppen - ordning o reda, höll i alltihopa
  • Elisabeth F
    Elisabeth F skrev om Puustelli Täby
    En helhet, från bemötandet i butiken, planering, montering, uppföljning och inte minst kvalitén i vårt köl. Vi är mycket nöjda!
  • Anders J
    Anders J skrev om Puustelli Täby
    Vi fick ett mycket proffsigt bemötande av Anna, som visade oss runt bland demoköken. Förslag gjordes, precis som ville ha det, samt att det tipsade om flera smarta lösningar, som vi är glada för idag. Viljan oss Anna och Teddy gjorde, att det var lätt att bestämma sig.Leveranstiden höll man perfekt och deras montör, i vårt fall Christian, vilken skicklig yrkesman. Exakt så nogrann man som kund önskar. Känns att vi valde rätt kök, Puustelliköket, och vi är jättenöjda!
  • Radko B
    Radko B skrev om Puustelli Täby
    Mycket bra införsäljning, leverans, montering och eftermarknad!
  • Leif A
    Leif A skrev om Puustelli Täby
    Pustelli i Täby har varit utmärkt.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Puustelli Täby
    Jag har fått ett fint och väl fungerande kök genom Puustelli Täby. Vid planeringen av köket möttes jag av ett genuint intresse från företaget som resulterade i en genomtänkt konstruktion väl anpassad till lägenhetens förutsättningar. Arbetet med köket förlöpte väl och skickliga samt trevliga montörer såg till att snabbt få köket på plats efter att detta hade levererats. Allt blev till belåtenhet och jag är sammanfattningsvis mycket nöjd med de kontakter jag har haft med Puustelli.
  • Gerhard M
    Gerhard M skrev om Puustelli Täby
    Köpt komplett kök med golv, kakel, ugn, häll, micra och alla installationer ( El, VVS )
    Mycket kompetent rådgivning vid planeringen med flera hembesök.
    Stort urval av produkter. Skräddarsydda lösningar, där så har behövts.
    Mycket noggrann måttagning och perfekt passning, när allt skulle på plats.
    Fin tidsplanering, där såväl startdag som slutdag hölls.
    Mycket kompetenta och trevliga personer. VI ÄR VÄLDIGT NÖJDA
  • Jan Å
    Jan Å skrev om Puustelli Täby
    Kvalitet och design samt leverans
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Puustelli Täby
    Nytt kök.
    Tyvärr mycket transportskador och därmed stora förseningar utan
    kompensation.
    2015-09-02 Teddy H svarar Kjell A
    Hej Kjell,

Tyvärr så uppstår transportskador ibland och Puustelli har tydliga rutiner för att ta fram ersättande produkter snarast möjligt.
    Det tar några veckor att få fram nya produkter men vi har som ambition att alltid försöka få till ett fungerande kök under tiden.
  • Lars H
    Lars H skrev om Puustelli Täby
    Jag har köpt ett helt kök med hantverkare.
    Allt var kanon förutom han som höll i hantverkarna, man fick ingen info från honom och han hörde inte av sig på mail/telefon. Det innebar bla att kökets installation blev försenat,
    Denna man drar när helhetsbetyget från en 5:a till en 3:a
    2015-09-02 Teddy H svarar Lars H
    Hej Lars,

Kul att du är nöjd med köket!
    Jag beklagar att vi inte varit på tårna på hantverkarsidan.
    Vi kommer nu att ha ett möte där vi går igenom rutinerna för hur vi ska kommunicera med våra kunder.
    Tack för feedback!

• Kjell L
    Kjell L skrev om Puustelli Täby
    Helt nytt kök+nytt golv i vardagsrum och hall. Trevligt bemötande och vid behov av hjälp snabbt agerat. Dock utlovade snickaren+Puustelli att justera nya dörrar, detta har inte gjorts.
    2015-09-02 Teddy H svarar Kjell L
    Hej Kjell,
    Jag kontaktar våra snickare!
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Puustelli Täby
    Vi hade en jätte bra kontakt Martin och vi är nöjda med allt.
  • Michael M
    Michael M skrev om Puustelli Täby
    Bra service. Bra leverans. Bra hantering av reklamation.
  • Leif W
    Leif W skrev om Puustelli Täby
    Köpte kök till nyproducerat fritidshus. Bra bemötande i butik och snabbt återspel med designförslag och offert.
  • Richard J
    Richard J skrev om Puustelli Täby
    Jag har köpt ett komplett nytt kök av Puustelli exkl. vitvaror.
    Jag valde Puustelli för att kvalitén är hög men också för att dom höll i och genomförde hela installations, jag behövde inte jaga hantverkare själv.
    Vidare var säljaren mycket engagerad och kunnig vilket bland annat innebar att vi fick ett par special lösningar utförda som inte ingick i deras standard sortiment. Detta gällde även hantverkaren som löste en del kluriga önskemål från min sida.
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Puustelli Täby
    Otroligt tillmötesgående, serviceminded. Ordning och reda, trevlig och kunnig personal och minsta möjliga åverkan på övriga huset. Kändes väldigt bra att ha att göra med er och jag kommer rekommendera er till alla jag känner. Fint blev det också! Jag köpte ett kök och är grymt nöjd med allt. Det enda jag kanske inte är hundra nöjd med har inget med Puustelli att göra - det är att vitvarorna (micro och diskmaskin) saknar lampa inuti, det missade både jag och projektledaren att prata om och det hade varit lite schysst. Fick en rekommendation på en sidebyside kyl med manuell påfyllning av vatten - funkar klockrent! Tack Teddy och Patric och alla andra för ett strålande jobb! Nu är det matglädje i köket! //Susanne Waering
  • Marianne Ö
    Marianne Ö skrev om Puustelli Täby
    Trevligt och professionellt bemötande, god service under installationen av vårt nya kök.
  • Anders B
    Anders B skrev om Puustelli Täby
    Mycket bra bemötande från säljare under hela processen.

Köket har blivit som vi hade hoppats på till 100%. Bra produkt med skickliga montörer.
  • Lauri S
    Lauri S skrev om Puustelli Täby
    Bra bemötande, kunnig och trevlig personal att ha att göra med.
    Är fullt nöjd med produkterna och den servicen som vi fick!
    Har köpt helt ny kök med alla vitvaror och installationen sköttes av en mycket kunnig person som Puustelli anlitade.
  • Christian B
    Christian B skrev om Puustelli Täby
    Bra bemötande. Serviceinriktade. Saknar uppföljning ang. om man är nöjd eller missnöjd med det som slutligen levererades och installerades.
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Puustelli Täby
    Mycket bra och kvalificerad hjälp med att designa mitt nya kök, en förutsättning för ett bra resultat.
  • Claes D
    Claes D skrev om Puustelli Täby
    Mycket bra bemötande från första kontakt dock en viss svårighet att återkomma med besked om t ex vissa funktioner.
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om Puustelli Täby
    Har köpt ett kök inkl montering och vvs. Allt lever upp till mina förväntningar och när det gäller bemötande och service från säljaren, Teddy Hallin, överträffades de med råge. Kunde inte varit bättre.
  • Martin P
    Martin P skrev om Puustelli Täby
    Snabb och bra kontakt vi köpte ett nytt kök till vår lägenhet . Bra hjälp från säljaren som kom med bra idéer . Leverans och installation enligt överenskommelse allt på tid och mycket professionellt utfört.
    Kan varmt rekommendera Puustelli i Täby och deras installatörer.
  • Dieter V
    Dieter V skrev om Puustelli Täby
    Det har varit en stor glädje avseende samarbetet med Teddy Hallin på Pusteli.
    Allt har varit perfekt även med monteringen.
    Jag rekonderar varmt goda vänner att kontakta Pusteli i Täby.
    Hälsningar Dieter

Reprovägen 13, 183 77 Täby