Puustelli Täby

Puustelli Täby

Puustelli är det mest köpta och omtyckta köksmärket i Finland och har varit det under lång tid. Vi tillverkar kök att leva i länge! Individuella och miljösmarta kökslösningar kombineras med finsk kvalitét och material.

Ett kök från oss på Puustelli håller högsta energiklass vilket inte bara är snällt mot miljön utan även mot plånboken. Att ha kyl och frys på rätt plats och energisnåla lampor kan spara många kronor och i sin tur minska ditt hems miljöpåverkan. Vi hjälper dig göra miljöval i både det stora och det lilla!

Genom Puustelli all-inclusive sköter vi allt kring ditt nya kök. Från planering, måttagning och rivning till leverans och montering. Dessutom kan vi hjälpa till med finansiering och vi lämnar alltid lång garanti på våra egna produkter.

Kontakta oss så sätter vi igång med köksplaneringen!

Läs vad 117 kunder tycker om Puustelli Täby 2

2021-06-30
    Teddy är flexibiliteten personifierad. Vi behövde ett helt nytt kök med en massa speciallösningar. Inte ens vårt färgval matchade standard. Efter många vändor och bollande av olika alternativ sitter nu ett kök som blev bättre än vad vi hade förväntat oss. Puustelli Täby levererar en enastående service utöver det vanliga!
    Stort tack för all hjälp och ditt tålamod😉
    2021-06-10
    Prosfessionell och snabb service från säljare. Mycket bra bemötande och tips på vägen vis vår köksbeställning :)
    Kul att ni är nöjda. Ert val av luckor och bänkskivor var så snyggt! Hälsningar Netten Puustelli Täby
    2021-06-09
    Jag kompletterade ett befintligt Puustellikök från 2006. Trots att det gått nästan 20 år sedan köket gjordes ser köket efter kompletteringen både modernt och lyxigt ut. Kan inte vara mer nöjd.
    Kul att du är nöjd Anna! Det blev riktigt lyckat och jag gillar de extra stora dörrarna som vi gjorde i samma luckmaterial som övriga köket. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2021-05-16
    Vi köpte ett helt nytt kök inklusive renovering av hela köksutrymmet. Vi fick ett väldigt gott intryck från första stund när vi träffade Teddy i butiken. Vi hade höga förväntningar - som överträffades! Allt har fungerat väldigt bra under hela processen. Samtliga hantverkare har varit fantastiska och allt har flutit på enligt den ursprungliga planen, främst tack vare Anders. Vi är supernöjda och stolta över vårt nya kök.
    Lena & Magnus
    Hej Lena och Magnus, Tack så hemskt mycket för de fina orden! Jag har hälsat snickaren Anders också:-) Jag tycker särskilt att granitskivan blev toppen. Och stänkskyddet i samma material, supersnyggt. Ha det bra nu och njut av ert fina kök! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2021-04-23
    Familjen köpte ett nytt kök utan vitvaror.
    På det stora hela är vi väldigt nöjda och vi skulle vilja ge ett betyg mellan rekommenderas och utmärkt.
    Puustellis helhetskoncept med leverans och installation passade familjen väldigt bra då vi slapp att själva hitta hantverkare.
    Det som drar ner betyget lite är att vi hade 4 olika hantverkare. De flesta av dom var dessutom mycket bra men dom var inte riktigt samordnade. När en ny dök upp hade han inte blivit informerad vad den tidigare hade gjort. Det hände även att en hantverkare lämnade efter dagens slut och sa att han skulle återkomma dagen efter men det blev någon annan.
    Sammantaget är vi väldigt nöjda med vårt nya kök och kan rekommendera Puustelli som leverantör och installatör.
    Hej Curt och tack för ditt betyg! Jag beklagar att vår samordning inte nådde den kvalitet vi är vana att ge. Vi har anställt mer personal med anledning av den ökande efterfrågan och har gjort vårt yttersta för att trimma in dessa så smidigt som möjligt. Men jag är glad över att du ändå totalt sett är nöjd med vår insats. Köket blev ju toppenfint och jag gillar särskilt din köksö som blev riktigt bra med ekskivan som kläddes runt graniten. Hoppas att ni trivs i köket! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2021-04-13
    Topp-klassbemötande från köksdesignern. Smarta lösningar, serviceminded och snabba justeringar oavsett tid på dygnet. Snickarna var snabba, trevliga och noggranna. Vi är extremt nöjda!
    Hej Yasemine, Så kul att ni är nöjda! Det blev riktigt snyggt med valnöt och vit i kombination. Hälsningar Netten Puustelli Täby
    2021-04-12
    Snyggt kök och bra service. Duktig och lyhörd säljare samt snabb och väl utförd montering.
    Hej Julia, Jag kan bara instämma, köket blev jättefint. Hoppas att ni får glädje av den fina köksön! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2021-03-23
    Fantastisk service rakt igenom hela projektet!
    2021-03-22
    Nytt kök.
    Utmärkt service. Välorganiserat. Logistiken (koordination med olika aktörer) fungerade väldigt bra.
    Höga förväntningar sedan tidigare (det är vårt andra kök genom puustelli). Mycket nöjda med resultatet.
    Kvalitén är hög.

Vi skulle välja Puustelli igen. Mycket positiv erfarenhet
    Hej Leonie, Stort tack för fint betyg och den fina blomman:-) Jag tycker att det blev så snyggt med den helkaklade väggen som bröt av fint mot de ljusa möblerna. Hälsningar Netten Puustelli Täby
    2021-03-18
    Hög kvalitet på kundbemötande och service. Mycket nöjda med kvaliteten på produkterna. Mycket hög kvalitet på installatörer och utfört arbete
    Tack Peter, Det var ett rent nöje att få hjälpa er! Luckorna blev riktigt snygga. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2020-12-05
    Renovering av köket med nys luckor och lådor.
    Mycket trevligt bemötande.
    Förväntningarna infriades.
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och att de tog sig tid med alla mina frågor.
    Mycket proffsig snickare som var mycket noggrann.
    Tack Eva! Jag tycker också att vi fick till det bra och färgen du valde är supersnygg! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • 2020-12-03
    Väldigt kunnig snickare som både var trevlig, hörde av sig och kom på överenskomna tider. Han tog sig tid att föreslå bättre lösningar så slutresultatet blev snyggare än ursprungsplanen.
    Tack för fint betyg, vi är väldigt stolta över våra duktiga snickare! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2020-12-03
    Jag och min sambo bytte ut vårt gamla kök till ett fräscht Puustelli kök! Det blev bättre förvaring, mer arbetsytor och mer lättjobbat i det nya köket. Trots att ytan för köket är densamma som innan. Stort plus!

Inredarna på Puustelli Täby var väldigt hjälpsamma och tillmötesgående, lyssnade in våra idéer och kom också med förslag.

Allting gick väldigt smidigt, från planeringen till att köket levererades och monterades.
    Vi valde att ta All Inclusive, så även el, vatten och golvläggning sköttes via Puustelli. Väldigt smidigt! Rekommenderar varmt!

//Anna
    Tack Anna för fint betyg och jättekul att höra att ni är nöjda med köket. Det blev verkligen så snyggt! Hälsningar Netten Puustelli Täby
  • 2020-11-18
    Bra bemötande, service och tillmötesgående på val av kök och hjälp med vad som ska ingå!
    Tack Christian för en trevlig köksplanering! Köket blev riktigt fint, bra färgval! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • 2020-11-18
    Bra och proffsigt bemötande från första kontakt i butik till hembesök av säljare och installation.
    Tack för fint betyg och kul att ni är nöjda. Köket ser jättefint ut! Hälsningar Netten Puustelli Täby
    2020-11-04
    Totalentreprenad av nytt kök.
    Engagerad och lösnings fokuserad säljare.”Allt var möjligt”
    Uppskattar att han vid ett flertal tillfällen besökte vårat hus trots att vi bor i Nacka och butiken är i Täby.
    Viktigt att också kunna ta kontakt även efter att köket är klart om det uppstår problem eller frågor=livstids garanti.
    Tack för fint betyg! Stämmer bra, vi finns tillhands även efter installationen:-) Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2020-08-13
    Vi köpte ett kök till vårt sommarställe i skärgården.

Vi är mycket nöjda med bemötandet och Puustelli överträffade våra högt ställda förväntningar.
    Vi är imponerade över att samordningen av entreprenörer sköttes så smidigt.
    Vi rekommenderar Puustelli i Täby varmt.
    Ja, det blev verkligen riktigt bra i ert sommarhus. Och att vi valde att behålla era gamla knoppar till luckorna gav köket den fina känslan. Visar att man inte alltid behöver köpa allting nytt. Hälsningar Martin Puustelli Täby
    2020-06-08
    Teddy Hallin hjälpte oss med att skapa ett jättehärligt, harmoniskt och förvaringsmässigt top-notch kök. Vi har fått jättefin service från ax till limpa både gällande köksplanering och övrig renovering som skulle göras. Jag skulle säga att min upplevelse av både säljare och hantverkare är mycket proffsig.

Jag kan varmt rekommendera Puustelli i Täby om du har höga krav på planering, leverans och service!

Hälsningar
    Therese
    Stort tack Therese för ditt fina betyg till oss! Det var ett rent nöje att få planera köksrenoveringen med er och resultatet blev ju toppen! Puustelli Täby
    2020-05-07
    Fick jätte bra hjälp med planeringen av vårt nya kök och montörerna var superbra. Köket blev just så bra som vi trodde.
    Vad roligt att ni är nöjda, det blev verkligen så fint. Stilen passar perfekt i ert sommarhus! Hälsningar Netten Puustelli Täby
  • Peter M
    2020-04-16
    Bad Puustelli installera ett nytt kök och hall, vilket de gjorde med bravur! Ett stort tack till alla inblandade från försäljare till hantverkare.
    Peter, så kul att du är nöjd . Det blev ju superfint! Hälsningar Netten Puustelli Täby
    2019-11-06
    Fantastiskt bemötande från första kontakt med Teddy Hallin.
    Snabb återkoppling vid frågor samt ändringar.
    Väldigt bra info gällande leveransen samt otroligt kompetenta köksmontörer.
    Supernöjd med hela upplevelsen hos Pusstelli i Täby.
    Tack Johan! Det här var ett väldigt roligt projekt och en riktigt bra process där vi fick fram en bra kökslösning. Köksön blev grym! Ha det bra så hörs vi. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2019-11-01
    Vi köpte ett kök med montering av Puustelli Täby. Från det av vi klev in i butiken första gången tills dess att köket satt på plats hemma. Så har vi blivit professionellt, engagerat, vi har fått bra tips och idéer av så väl säljare och snickare. Vi upplevde att ingen fråga var för komplicerad och det man inte kunde svara på i stunden återkom med information om. Det har varit en kul resa att bygga nytt kök och ledstången för oss har varit Netten och Sven på Puustelli Täby. Vi är supernöjda med vårt nya kök som vi med glädje lagar mat i.
    2019-10-29
    Köpte ett komplett, stort kök inklusive montering. Vi hade besökt många köksleverantörer och kommit långt i diskussioner med Noblessa, men kände oss tveksamma. Besökte därefter Ballingslöv och fick ett tråkigt bemötande. Paniken spred sig. Svängde in hos Puustelli och blev totalt gripna av både produkt men också konceptaffärskoncept och duktig säljare. Preliminär beställning, P tar mätansvar, slutlig beställning när väggar på plats, P ordnar montering, P fakturerar EFTER montering. Slutresultat Kanon. Inga besvikelser, topp i alla avseenden.
    2019-10-28
    Jag köpte ett kök av Teddy Hallin och jag måste säga att han är väldigt mån om att jag, som kund, alltid ska vara nöjd. Ett företag som sätter kundnöjdhet först helt enkelt.
    Tack Johan för fint betyg! Det var ett rent nöje att få hjälpa er att skapa detta fantastiska kök. Må gott! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • Anders S
    2019-10-05
    Vi köpte ett nytt kök och är mycket nöjda med resultatet. Inte ofta det blir precis som man tänkt sig, men i detta fall blev det så.
    Hej Anders! Jag håller med om att det blev bra. Fint kök med ett riktigt snyggt val utav er gällande kakel/mosaik. Blev en wow-känsla enligt mig. Sedan så värdesätter vi smidiga köksrenoveringar där allt flyter på och det blir som man tänkt sig. Hoppas vi springer på varandra igen, Hälsningar Martin Puustelli Täby
    2019-08-20
    Beställde ett komplett kök inklusive vitvaror med "All Inclusive". Servicenivån har varit helt fantastisk. Även efter mindre problem har Puustelli varit helt tillmötesgående och fixat problemen snabbt. Monteringsfirman som Puustelli använder sig av är supertrevliga och väldigt duktiga med lång erfarenhet av köken.

Stort tack Netten för din hjälp genom hela processen. Vi är toppennöjda med resultatet!
    Hej Magnus! Kul att ni är nöjda. Ert kök blev verkligen superfint. Så snyggt med den stora köksön! Hälsningar Netten Puustelli Täby
    2019-07-29
    Jag köpte ett nytt kök samt hjälp med helrenovering av köket. Fick hjälp och råd på allra bästa sätt. Försäljare och hantverkare kom snabbt för att kunna ge en offert.
    Fick reda på datum när köket skulle komma i god tid. Hantverkare arbetade snabbt och köket levererades inom utlovad tid. Kommunikationen fungerade väldigt bra, fick snabbt svar på mina frågor via mail. Kontakt med hantverkare skedde per telefon. Positivt att vi fick bilder hur köket växte fram när vi hade semester och var bortresta.
    Vi kan varmt rekommendera Puustelli kök i Täby samt de hantverkare som är anslutna till dem. Vi är så nöjda med det kök som vi fått hjälp med att skapa.
  • Henrika T
    2019-07-20
    Enormt engagerad, service- och lösningsorienterad säljare. Hög kvalitet på köket. Bra snickare som hjälpte oss hela vägen i mål
    2019-06-18
    Helt nytt kök inkl vitvaror.
    Mycket bra bemötande, proffsigt, personligt, vänligt. Bra information om material mm, vilka alternativ som fanns osv.
    Alla hantverkare utförde ett mycket gott arbete och toppen kommunikation med oss som kund.
    Vi är mycket nöjda på alla sätt, med utfört arbete, bemötande, kontakter med inblandade.
    Rekommenderar företaget och dess tjänster på det varmaste.
    Hej Maria, Tack för ditt fina betyg, köket blev fantastiskt! Hörnlösningen med spis och fläkt blev väldigt bra tillsammans med bänkskivan och stänkskydd i samma material. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2019-06-17
    Jag köpte mitt nya kök och bemöttes av en väldigt trevlig säljare. Både säljaren och bygg företaget var väldigt tillmötesgående och gav mig en god service.
    Min nya köks kran läckte efter installationen och jag fick snabb hjälp att fixa den första gången. Men kranen fortsatte läcka och då blev jag tvungen att påminna innan de kom ut och fixade kranen. Nu är allt dock bra och jag är nöjd och glad
    Hej Helena, Jag måste säga att jag med tycker att ditt kök blev väldigt fint. Jag gillar speciellt vitrindelen med en anpassad yta för katterna. Inte varje dag jag gör, men blev riktigt bra. Detta med blandaren var riktigt tråkigt. Men skönt att det blev bra till slut. Vi får ta till oss detta och se om det finns något sätt att snabba på sådana ärenden för mindre väntetid framöver. Men tack så mycket så hoppas jag vi ses igen. Mvh Martin Puustelli Täby
    2019-05-26
    Har köpt ett helt kök med totalentreprenad vilket har varit riktigt bra. Jättenöjda med både säljare och hantverkare som vi fick genom Puustellli.
    Hej Bengt, Tack så mycket! Det här var ju en omfattande renovering som blev väldigt lyckad. Jag gillar särskilt den härliga ön med den inbyggda takfläkten, jättesnyggt! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • Marko V
    2019-05-17
    Vi köpte ”All inclusive” och är väldigt nöjda med resultatet .Lyhörd säljare och hantverkare som var professionella och som kom med bra idéer under tiden.
    Kan varmt rekommendera Puustelli Täby:-)
    Tack Marko! Jag tycker att vi fick till det riktigt bra och bänkskivorna är ju hur snygga som helst. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya fina kök! Häsningar Teddy och snickarna Puustelli Täby
    2019-05-12
    Bra rådgivning vid köp.
    Installationen blev riktigt bra och vi är mycket nöjda!

Tyvärr tog projektet lite lång tid (sammanlagt 4 veckor), det är väl det enda som hade kunnats göra bättre.
    Hej Michael och tack för ditt betyg! Kul att du är nöjd och det blev ju riktigt bra. Det var många moment i renoveringen men vi ska absolut se över om och hur vi kan snabba på processerna. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • Lillebil M
    2019-03-12
    Mitt uppdrag till Puustelli var att installera ny bänkskiva, ny diskho med blandare, ny induktionshäll samt ny fläkt i ett för övrigt befintligt kök. Nytt kakel och Målning av tak och väggar ingick liksom vissa snickeriarbeten. Genom hela processen från förberedelse till genomförande gick allt väldigt smidigt utan förseningar. Utöver detta visades stor professionalism, smidighet och trevligt uppförande. Slutresultatet blev mycket bra och jag är helnöjd!
    Hej Lillebil och tack för ditt fina betyg till oss! Jag håller med dig, det blev jättebra och bänkskivan du valde passar in perfekt i ditt kök. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2019-02-10
    Vi beställde nytt kök, vitvaror och i samband med det målning av tak, väggar samt nytt golv. Puustelli i Täby tog verkligen till sig våra önskemål och levererade en mycket bra lösning för oss. Vi fick hela tiden bra återkoppling och ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Puustellis projektledande underleverantörer gjorde hembesök och gav även bra förslag på nya lösningar som blev kanonbra!
    Vi hade höga förväntningar på Puustelli eftersom våra vänner köpt kök och varit mycket nöjda. Vi känner att våra förväntningar överträffats. Vi är mycket nöjda över vårt nya kök och rekommenderar varmt både Puustelli och deras proffsiga underleverantörer.
  • Ludvig L
    2019-01-03
    Jag har nu köpt mitt tredje kök från Puustelli i Täby och monterat i mitt nyrenoverade hus. Blir det ett fjärde kommer jag gå dit och handla nästa kök igen. Alltid lika serviceminded och friktionsfritt, grejerna kommer i tid och det är ordning och de har alltid bra idéer och stöd under framtagandet av ritningarna. Kan verkligen rekommenderas
    Hej Ludde och tack för fina ord! Det var som vanligt ett nöje att få arbeta fram ett nytt vackert kök med dig! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • Kim v
    2018-12-30
    Köksrenovering med inspiration!
    Mycket bra och inspirerande bemötande hos Puustelli Täby. Hela renoveringen var mycket smidig med minutpunktlig leverans och installation. Profsigt hantverk och perfektion från starten i butiken tills att kastrullerna stod på spisen. Vill du bli riktigt nöjd med ditt nya kök, så ge Puustelli Täby ett besök :)
    //Kim
    Hej Kim och tack för ditt fina betyg till oss! Som du skriver så gick processen klockrent från start till mål. Den nya kökslösningen tillsammans med den vackra Carrara bänkskivan blev ju succé! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
    2018-12-19
    Köpte ett komplett kök med montage. Väldigt bra och proffsigt bemötande både i butik och av hantverkarna.
    Hej Stefan och tack för ditt betyg! Det blev en väldigt bra köksrenovering och ett riktigt snyggt kök, bra materialval! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • 2018-11-21
    Jag köpte ett komplett Kök med Vitvaror.Jag blev bemött av en mycket kunnig och trevlig personal jag hade mycket höga förväntningar på att köket skulle blir bra och dom förväntningarna blev som jag hoppats och även förväntningarna företaget.
    2018-11-02
    jag köpte ett kök
    Jag blev utmärkt bemött
    Jag ville ha något som jag inte behövde engagera mig i så mycket dvs hitta olika företag som skulle utföra jobbet tex. Arbetet med köket gick som det skulle. Jag är väldigt nöjd hittills.
    2018-10-28
    Vi fick ett ypperligt nytt kök på avtalad tid, och installationerna sköttes perfekt. Några småsaker åtgärdades omedelbart. Vi är imponerade av kvaliteten, både på köket och hantverkarna som Puustelli anlitar.
    2018-09-16
    Köpte komplett nytt kök med fullservice och utmärkt kvalitet. Puustelli gjorde hembesök, mätte upp köket (vilket konkurrenterna inte klarade av?) och sedan nytt möte för val inredning. Köket ritades och vi träffades för att diskutera olika lösningar. När allt var ok så startade tillverkning av köket och levererades några veckor senare. Monterades av duktiga montörer. Några smärre misstag ska rättas till, vilket ännu inte är klart men inom kort så ska det vara avklarat.
    Slutsats är, rekommenderas!
    2018-08-30
    Tack Netten, för vårt nya fina Puustellikök!
  • Cristina E
    2018-06-08
    Jag beställde totalrenovering av köket och fick ett helt nytt perfekt kök.
    Hantverkarna kunde sitt jobb, höll snyggt efter sig och var hänsynsfulla.
    Småfel efter färdigställandet åtgärdades senast dagen efter.
    Jag hade en hört att Puustelli-kök var bra men det här var bättre än bra.
    2018-05-27
    Jag köpte komplett kök inkl byggnation för tredje gången vilket torde säga en hel del om vad jag tycker om Puustelli Bemötandet har alltid varit på topp från början till slut Förväntningarna var på topp från köp nr ett till köp nr tre senast Total upplevelse : över förväntan även denna tredje beställning ********************************************************** .
    Hej Staffan och tack för ditt fina betyg! Köket blev väldigt fint och den nya planeringen riktigt lyckad. Ha det fint! Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • Kjell T
    2018-04-12
    Vi beställde ett komplett kök.Bemötandet från företaget trevligt rakt igenom.Vi fick hjälp med allt från golv till tak, vatten, el osv. Montering av all utrustning etc. Vi blev helt nöjda!
    Hej Kjell och tack för fint beröm! Kul att vi fick till era önskade lösningar, det blev riktigt bra. Hälsningar Teddy Puustelli Täby
  • 2018-04-09
    Allt var ok; visa delar kom försenat; defekt på visa delar men i helheten allt var ok.
    2018-04-07
    Proffsigt och seriöst, inga problem att göra justeringar under projektet. Hade möjligen uppskattat lite mer information om material kvalitéer (ytor, hållbarhet).
    Det jag tycker var trist var att fakturan levererades innan köket var färdigt vilket gjorde att vi missade ROT-avdrag som skulle ha kunnat göras 2018. Hade varit bra att stämma av detta.
    Hej Jonas, Kul att du är nöjd med vår insats! Vi tar till oss dina tankar kring materialfrågor. När det gäller Rotavdrag så är det så att man har rätt att dra av för det året köket monterats vilket ju är 2017. Jag ber om ursäkt om vi varit otydliga och tack för din feedback! Puustelli Täby
    2018-04-07
    Så nöjd med köket och Martin vi köpte köket av i Täby v
    2018-03-10
    Köpt kök inklusive rivning, montering, målning, kakling, el mm. Mycket bra och trevligt bemötande och snabba återkopplingar.
    Över förväntan mtp att det gick så snabbt som 2 veckor och att vi tilläts vara bortresta ena veckan vilket resulterade i att de dessutom fick skotta och fixa för att komma in i huset.
    Hej Malin och tack för ditt fina betyg! Kul att du är nöjd och vi tycker också att denna köksrenovering gick väldigt smidigt! Jättefint kök blev det också! Hälsningar Teddy Puustelli Täby