Alla kategorier Kök Stockholms län Täby Puustelli Täby

Puustelli Täby

Reprovägen 13, 183 77 Täby — Visa karta

Puustelli är det mest köpta och omtyckta köksmärket i Finland och har varit det under lång tid. Vi tillverkar kök att leva i länge! Individuella och miljösmarta kökslösningar kombineras med finsk kvalitét och material.

Ett kök från oss på Puustelli håller högsta energiklass vilket inte bara är snällt mot miljön utan även mot plånboken. Att ha kyl och frys på rätt plats och energisnåla lampor kan spara många kronor och i sin tur minska ditt hems miljöpåverkan. Vi hjälper dig göra miljöval i både det stora och det lilla!

Genom Puustelli all-inclusive sköter vi allt kring ditt nya kök. Från planering, måttagning och rivning till leverans och montering. Dessutom kan vi hjälpa till med finansiering och vi lämnar alltid lång garanti på våra egna produkter.

Kontakta oss så sätter vi igång med köksplaneringen!

Läs vad 87 kunder tycker om Puustelli Täby

• 2019-05-26

Bengt K skrev om Puustelli Täby
    Har köpt ett helt kök med totalentreprenad vilket har varit riktigt bra. Jättenöjda med både säljare och hantverkare som vi fick genom Puustellli. Läs mer
  • Marko V

2019-05-17

Marko V skrev om Puustelli Täby
    Vi köpte ”All inclusive” och är väldigt nöjda med resultatet .Lyhörd säljare och hantverkare som var professionella och som kom med bra idéer under tiden.
    Kan varmt rekommendera Puustelli Täby:-) Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Marko V
    Tack Marko! Jag tycker att vi fick till det riktigt bra och bänkskivorna är ju hur snygga som helst. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya fina kök!
    Häsningar
    Teddy och snickarna
  • 2019-05-12

Michael W skrev om Puustelli Täby
    Bra rådgivning vid köp.
    Installationen blev riktigt bra och vi är mycket nöjda!

Tyvärr tog projektet lite lång tid (sammanlagt 4 veckor), det är väl det enda som hade kunnats göra bättre. Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Michael W
    Hej Michael och tack för ditt betyg!
    Kul att du är nöjd och det blev ju riktigt bra.
    Det var många moment i renoveringen men vi ska absolut se över om och hur vi kan snabba på processerna.
  • Lillebil M

2019-03-12

Lillebil M skrev om Puustelli Täby
    Mitt uppdrag till Puustelli var att installera ny bänkskiva, ny diskho med blandare, ny induktionshäll samt ny fläkt i ett för övrigt befintligt kök. Nytt kakel och Målning av tak och väggar ingick liksom vissa snickeriarbeten. Genom hela processen från förberedelse till genomförande gick allt väldigt smidigt utan förseningar. Utöver detta visades stor professionalism, smidighet och trevligt uppförande. Slutresultatet blev mycket bra och jag är helnöjd! Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Lillebil M
    Hej Lillebil och tack för ditt fina betyg till oss!
    Jag håller med dig, det blev jättebra och bänkskivan du valde passar in perfekt i ditt kök.
  • 2019-02-10

Lena S skrev om Puustelli Täby
    Vi beställde nytt kök, vitvaror och i samband med det målning av tak, väggar samt nytt golv. Puustelli i Täby tog verkligen till sig våra önskemål och levererade en mycket bra lösning för oss. Vi fick hela tiden bra återkoppling och ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Puustellis projektledande underleverantörer gjorde hembesök och gav även bra förslag på nya lösningar som blev kanonbra!
    Vi hade höga förväntningar på Puustelli eftersom våra vänner köpt kök och varit mycket nöjda. Vi känner att våra förväntningar överträffats. Vi är mycket nöjda över vårt nya kök och rekommenderar varmt både Puustelli och deras proffsiga underleverantörer. Läs mer
  • Ludvig L

2019-01-03

Ludvig L skrev om Puustelli Täby
    Jag har nu köpt mitt tredje kök från Puustelli i Täby och monterat i mitt nyrenoverade hus. Blir det ett fjärde kommer jag gå dit och handla nästa kök igen. Alltid lika serviceminded och friktionsfritt, grejerna kommer i tid och det är ordning och de har alltid bra idéer och stöd under framtagandet av ritningarna. Kan verkligen rekommenderas Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Ludvig L
    Hej Ludde och tack för fina ord!
    Det var som vanligt ett nöje att få arbeta fram ett nytt vackert kök med dig!
  • Kim v

2018-12-30

Kim v skrev om Puustelli Täby
    Köksrenovering med inspiration!
    Mycket bra och inspirerande bemötande hos Puustelli Täby. Hela renoveringen var mycket smidig med minutpunktlig leverans och installation. Profsigt hantverk och perfektion från starten i butiken tills att kastrullerna stod på spisen. Vill du bli riktigt nöjd med ditt nya kök, så ge Puustelli Täby ett besök :)
    //Kim Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Kim v
    Hej Kim och tack för ditt fina betyg till oss!
    Som du skriver så gick processen klockrent från start till mål. Den nya kökslösningen tillsammans med den vackra Carrara bänkskivan
    blev ju succé!
  • 2018-12-19

Stefan N skrev om Puustelli Täby
    Köpte ett komplett kök med montage. Väldigt bra och proffsigt bemötande både i butik och av hantverkarna. Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Stefan N
    Hej Stefan och tack för ditt betyg!
    Det blev en väldigt bra köksrenovering och ett riktigt snyggt kök, bra materialval!
  • 2018-11-21

Claes-göran A skrev om Puustelli Täby
    Jag köpte ett komplett Kök med Vitvaror.Jag blev bemött av en mycket kunnig och trevlig personal jag hade mycket höga förväntningar på att köket skulle blir bra och dom förväntningarna blev som jag hoppats och även förväntningarna företaget. Läs mer
  • 2018-11-02

Karin I skrev om Puustelli Täby
    jag köpte ett kök
    Jag blev utmärkt bemött
    Jag ville ha något som jag inte behövde engagera mig i så mycket dvs hitta olika företag som skulle utföra jobbet tex. Arbetet med köket gick som det skulle. Jag är väldigt nöjd hittills. Läs mer
  • 2018-10-28

Lars B skrev om Puustelli Täby
    Vi fick ett ypperligt nytt kök på avtalad tid, och installationerna sköttes perfekt. Några småsaker åtgärdades omedelbart. Vi är imponerade av kvaliteten, både på köket och hantverkarna som Puustelli anlitar. Läs mer
  • 2018-09-16

Magnus K skrev om Puustelli Täby
    Köpte komplett nytt kök med fullservice och utmärkt kvalitet. Puustelli gjorde hembesök, mätte upp köket (vilket konkurrenterna inte klarade av?) och sedan nytt möte för val inredning. Köket ritades och vi träffades för att diskutera olika lösningar. När allt var ok så startade tillverkning av köket och levererades några veckor senare. Monterades av duktiga montörer. Några smärre misstag ska rättas till, vilket ännu inte är klart men inom kort så ska det vara avklarat.
    Slutsats är, rekommenderas! Läs mer
  • 2018-08-30

Glenn L skrev om Puustelli Täby
    Tack Netten, för vårt nya fina Puustellikök! Läs mer
  • Cristina E

2018-06-08

Cristina E skrev om Puustelli Täby
    Jag beställde totalrenovering av köket och fick ett helt nytt perfekt kök.
    Hantverkarna kunde sitt jobb, höll snyggt efter sig och var hänsynsfulla.
    Småfel efter färdigställandet åtgärdades senast dagen efter.
    Jag hade en hört att Puustelli-kök var bra men det här var bättre än bra. Läs mer
  • 2018-05-27

Staffan S skrev om Puustelli Täby
    Jag köpte komplett kök inkl byggnation för tredje gången vilket torde säga en hel del om vad jag tycker om Puustelli Bemötandet har alltid varit på topp från början till slut Förväntningarna var på topp från köp nr ett till köp nr tre senast Total upplevelse : över förväntan även denna tredje beställning ********************************************************** . Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Staffan S
    Hej Staffan och tack för ditt fina betyg!
    Köket blev väldigt fint och den nya planeringen riktigt lyckad.
    Ha det fint!
  • Kjell T

2018-04-12

Kjell T skrev om Puustelli Täby
    Vi beställde ett komplett kök.Bemötandet från företaget trevligt rakt igenom.Vi fick hjälp med allt från golv till tak, vatten, el osv. Montering av all utrustning etc. Vi blev helt nöjda! Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Kjell T
    Hej Kjell och tack för fint beröm!
    Kul att vi fick till era önskade lösningar, det blev riktigt bra.
  • 2018-04-09

Margareta W skrev om Puustelli Täby
    Allt var ok; visa delar kom försenat; defekt på visa delar men i helheten allt var ok. Läs mer
  • 2018-04-07

Jonas T skrev om Puustelli Täby
    Proffsigt och seriöst, inga problem att göra justeringar under projektet. Hade möjligen uppskattat lite mer information om material kvalitéer (ytor, hållbarhet).
    Det jag tycker var trist var att fakturan levererades innan köket var färdigt vilket gjorde att vi missade ROT-avdrag som skulle ha kunnat göras 2018. Hade varit bra att stämma av detta. Läs mer
    2018-05-21 Teddy H svarar Jonas T
    Hej Jonas,
    Kul att du är nöjd med vår insats! Vi tar till oss dina tankar kring materialfrågor. När det gäller Rotavdrag så är det så att man har rätt att dra av för det året köket monterats vilket ju är 2017. Jag ber om ursäkt om vi varit otydliga och tack för din feedback!
  • 2018-04-07

Kristina B skrev om Puustelli Täby
    Så nöjd med köket och Martin vi köpte köket av i Täby v Läs mer
  • 2018-03-10

Malin W skrev om Puustelli Täby
    Köpt kök inklusive rivning, montering, målning, kakling, el mm. Mycket bra och trevligt bemötande och snabba återkopplingar.
    Över förväntan mtp att det gick så snabbt som 2 veckor och att vi tilläts vara bortresta ena veckan vilket resulterade i att de dessutom fick skotta och fixa för att komma in i huset. Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Malin W
    Hej Malin och tack för ditt fina betyg!
    Kul att du är nöjd och vi tycker också att denna köksrenovering gick väldigt smidigt!
    Jättefint kök blev det också!
  • 2017-12-22

Lilian F skrev om Puustelli Täby
    Vi köpte ett all inclusive tjänst. Vi är JÄTTENÖJDA med bemötandet på butiken från första dagen och tills allt var klart. Det ända negativa var informationen om när renoveringen skulle börja. Fick en ungefärlig vecka för start vid första besöket av monteringsföretaget som blev senarelagt. De var väldigt svåra att få tag i för att få information. Fick då hjälp av personalen på Puustellibutiken ( Netten ). Vi är mer än nöjda med arbetet hemma hos oss och all den information och dialog vi hade med dessa duktiga killar från monteringsfirman. Vi har ett SUPERSNYGGT, FUNKTIONELTT kök. TACK till Netten som hjälte oss till det. Läs mer
  • 2017-12-20

Göran W skrev om Puustelli Täby
    Byte av kök samt omplanering av det samma nöjd med slutresultat samt arbetets utförande vi kommer att rekomendera dom Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Göran W
    Hej Göran och tack för ditt fina betyg!
    Köket blev väldigt fint!
  • Robert C

2017-12-15

Robert C skrev om Puustelli Täby
    Bra bemötande av Teddy i Täby butiken,
    väldigt lösningsorienterad gällande våra önskemål.
    Bra kvalitet på köket vi beställde.
    Bra val av snickare för montage av köket.

sammanfattningsvis bra köks-leverantör.

Det enda negativa med Puustelli är att det inte finns något mindre lager i Sverige ned reservdelar, mindre kompletteringsmaterial,
    allt skall byggas i fabriken i Finland, vilket medför långa vänte-tider för färdigställande av kök som ex: transportskada på en av alla luckor.
    I vårt fall hjälpte verkligen Teddy till med att skynda på processen. Läs mer
    2019-05-17 Teddy H svarar Robert C
    Hej Robert och tack för ditt fina betyg!
    Köket blev fantatsiskt fint!
    Vi har vissa delar i lager idag och jag vet att det förs en dialog om att utöka detta så vi får se.
  • 2017-11-10

Marc L skrev om Puustelli Täby
    Puustelli Täby bemöte mig mycket bra och förstod mitt behov mycket bra.
    Jag har fått hjälp med en helhetslösning.
    Helt nytt kök och med bontering.
    Mycket profsigt utfört. Dom överskred min förväntat.

Har nu ett anpasat kök för mina behov och önskemål. Läs mer
  • 2017-11-07

Agneta L skrev om Puustelli Täby
    Proffsigt, enkelt.Köpte ett helt kök med all inclusive. Tidplanen höll och det var mycket trevliga hantverkare som gjorde ett toppen bra jobb. Läs mer
  • Jonas P

2017-06-12

Jonas P skrev om Puustelli Täby
    Jag har fått en mycket bra uppfattning av Puustelli i Täby. Har fått ett mycket bra bemötande och är mycket nöjd med den hjälp och service vi fått.
    Köket kom på uttalad tid och allt fanns med. Inga problem vid installationen utan allt har flytit på enligt plan.
    Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2017-05-16

Zoran M skrev om Puustelli Täby
    En sämre förstakontakt får man leta efter.
    Puustellis säljare lovar att återkomma men hör inte av sig så jag kontaktar Puustelli och de lovar återigen att återkomma men även där så struntar man i att kontakta mig. Hur kommer man att bli behandlad om man skulle handla? Det finns mycket bättre köksleverantörer i Täby tex Ballingslöv i Arninge, de tog hand om oss på ett perfekt sätt. Läs mer
    2017-05-17 Teddy H svarar Zoran M
    Hej Zoran,
    Jag vill tacka dig för att du skrivit ett omdöme om oss, trots att det svider att läsa det…
    Det är naturligtvis helt oacceptabelt att vi har en kund som upplever detta bemötande från vår butik.
    Om mina uppgifter stämmer så mailade du underlag för att vi skulle rita ett köksförslag den 8 maj . Efter påstötningar från dig så mailade vi idag (16 maj) ett förslag till dig en stund innan du lämnade ditt omdöme här på Reco. Jag förstår om du haft bråttom och känner en besvikelse över att vi inte kunnat hjälpa dig snabbare och min klena ursäkt är att vi helt enkelt varit överbelastade. Jag ska givetvis undersöka hur vi kan göra för att arbeta mer effektivt så att situationer som denna inte ska uppstå igen. Normalt sett är vi snabbare på att återkoppla och har alltid som ambition att ge högsta möjliga service. Jag tycker att övriga omdömen här på Reco stöder det som vi eftersträvar på Puustelli Täby.
    Jag skulle verkligen uppskatta om du kan ta dig tid att ringa mig.

Med vänliga hälsningar
    Teddy Hallin
    070 – 975 70 83
    Butikschef
    Puustelli Kök
  • 2017-05-07

Jane J skrev om Puustelli Täby
    Bra bemötande i butik. Trevlig personal.
    Skulle vilja haft mer vägledning och ideer då detta var första gången vi gjorde en renovering och hade noll koll. Var en del frågetecken som Montaget 1 hjälpte till med och de var även dom vi hade mest kontakt med. Läs mer
  • 2017-03-31

Jan S skrev om Puustelli Täby
    Vi tycker att redan från första besöket blev vi vänligt bemötta. Personalen på Puustelli i Täby hjäpte oss att komma fram till en bra lösning med vårt köksprojekt. Det var ett helt nytt kök från början, ut med det gamla in med nytt. Att det bara behövdes en kontakt, den med Puustelli uppskattade vi mycket. Tidschemat hölls på dagen, det uppskattar man också som kund. Vi fick också veta vad det skulle kosta, nästan på öret.
    Vi har rekomenderat Puustelli för alla grannar och bekanta. Läs mer
  • Thomas K

2017-03-29

Thomas K skrev om Puustelli Täby
    Jag har upplevt ett utmärkt bemötande från första tillfället jag var i butiken för att titta på kök till beställning och leverans med tillhörande montering. Samtlig personal har varit professionell och serviceinriktad för att få till ett perfekt kök för min nya lägenhet. De snickare som Puustelli Täby använder är utomordentligt duktiga och har monterat ett kök utan minsta estetiska kompromiss vid uppsättningen. Jag rekommenderar att köpa kök via Puustelli Täby. Läs mer
  • 2017-02-03

anne f skrev om Puustelli Täby
    HÄRLIGA! En riktig topp! Bästa!! Läs mer
  • 2016-12-15

Bertil B skrev om Puustelli Täby
    Vi har köpt ett nytt kök inkl vitvaror av er. Bra hjälp med val av snickerier mm. Montaget proffsiga på tidhållning. Vi har fått ett fint kök!! Läs mer
  • Eva A

2016-10-29

Eva A skrev om Puustelli Täby
    Vi har installerat 2 kök av Puustelli, professionellt och suveränt båda gånger. Hållbart, snyggt. Kan verkligen rekommenderas Läs mer
  • Thomas M

2016-10-16

Thomas M skrev om Puustelli Täby
    Köpte för tredje gången ett komplett kök från Puustelli och möttes även denna gång av ett professionellt bemötande i vilket goda lösningar kreerats. Utan att låtit genomföra någon vetenskaplig prisjämförelse så går det sannolikt finna lösningar till någon lägre pris annorstädes men knappast för lösningar innehållande lite specialmått. Tack vare leverans med egen transportör direkt från fabrik kom allt på samma gång och utan några transportskador. Läs mer
  • 2016-09-28

Ulf H skrev om Puustelli Täby
    Vänligt och bra bemötande. Smidiga med förändringarna som gjordes under resan till det färdiga köket som svarade upp till förväntning.. Läs mer
  • Åke A

2016-09-27

Åke A skrev om Puustelli Täby
    mycket bra service o det blev snyggt Läs mer
  • 2016-09-27

Janne K skrev om Puustelli Täby
    Vi är mycket nöjd med hela processen!. Säljaren (Martin tror jag han hette) var kunnig, proffsig och tog sig verkligen tid att lyssna på våra behov och vi uppskattar att han även påpekade samt gav alternativ till våra "feltänk" när det gäller utformningen. Vi beställde även kaklingen av de som byggde köket och även de var proffsiga och byggde ett kök som var utan brister. Proffsigt bemötande rakt genom hela processen och ett kanonkök.Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2016-09-21

Anders R skrev om Puustelli Täby
    Vi fick hjälp att designa ett nytt kök och fick mycket bra input på lösningar vi inte tänkt/visste att man kunde göra.
    Vi fick även hjälp att välja material som passade perfekt.
    3D skissen som togs fram gav förståelse för köket och det var lätt att ändra/lägga till.
    Dessutom blev det färdiga köket exakt som på ritningen.
    Vi fick hjälp att hitta snickare och Puustellis monteringsfirma. Allt klaffade med tider och leverans.
    Vi kan verkligen rekommendera Puustelli Täby. Läs mer
  • 2016-09-02

David K skrev om Puustelli Täby
    Puustelli Täby har varit kanon från början till slut. Vi valde en totallösning inkl kök, bygg, rör etc. Allt fungerade och bygget fortlöpte utan stop. De fel som dykte upp löste Puustelli enkelt och smärtfritt. Köket är perfekt och precis som vi skissade. Det blev som vi önskade. Läs mer
  • 2016-06-28

Håkan B skrev om Puustelli Täby
    På det stora hela var bemötandet bra. Något väl pushat i början innan jag slutligen beställde ett kök. Däremot var planer och kvalité väldigt bra.
    Det som var mest förvirrande var alla olika faktureringar som gjorde det svårt att följa om det blev rätt eller fel i den slutliga totala kostnaden. Allt blev dock rätt till slut. Det andra var att jag tyckte att det tillägg jag var tvungen att betala installatören var väl dyrt i förhållande till nedlagt arbete och att det var en kostnad som kom till efter att beställt köket. Läs mer
    2016-07-06 Teddy H svarar Håkan B
    Hej Håkan,
    Kul att du är nöjd med köket!
    Vi försöker att vara väldigt tydliga med de kostnader som den totala köksinvesteringen innebär. Du får gärna ringa mig och berätta vad som tillkommit oväntat så tittar vi på det..
    Teddy Hallin, butikschef
    070-975 70 83
  • Niclas K

2016-05-30

Niclas K skrev om Puustelli Täby
    Puustelli Täby är jag mycket nöjd med. De har personlig service på hög nivå, engagemang och verkligen bry sig om att jag som kund ska vara nöjd.
    Från att köket ritas och ändras några gånger till köket installeras. Allt som dykt upp under vägens gång, har Teddy löst snabbt och bra utan att jag som kund märker av det.
    För mig är det viktigt när jag handlar något så dyrt som ett kök, att trovärdigheten är hög, att kunna lita på både kunskap och sättet att sälja på- det gör jag med Puustelli Täby, Jätte nöjda med vårt kök och rekommendera de varmt. /Niclas Läs mer
  • 2016-05-01

Lars A skrev om Puustelli Täby
    Eftermarknad, så som att åtgärds garantifel skulle kunna vara klart bättre. Läs mer
  • 2016-04-21

Charlotte G skrev om Puustelli Täby
    Mitt möte med puustelli är positivt. Jag köpte helt nytt kök, förutom kyl och frys. Golv, skåp, spis, ugn, diskmaskin och micro. Läs mer
  • 2016-04-13

Svante R skrev om Puustelli Täby
    10 av 10!
    Från första kontakt med Teddy Hallin som varit kundansvarig för oss, så har det varit 100% toppklass i service, kvalité och leverans. Teddy har varit inlyssnade för att förstå vad vi sökte efter och kunde sedan översätta detta till en praktiskt lösning som blev kanon för oss. Många av rekomendationerna hade vi inte ens tänkte själva på innan. Efter beställning så har allt gått som rinnande vatten med både leverans och installation. Kan varmast rekomendera Teddy och Puustelli Täby till alla som funderar på att skaffa ett nytt kök! Kan inte vara nöjadare :-) Läs mer
  • 2016-01-28

Thomas V skrev om Puustelli Täby
    Fantastisk hjälp från första möte till färdig leverans och installation. Läs mer
  • 2016-01-27

Gunnel M skrev om Puustelli Täby
    Tack för ett bra arbete som ni utförde hos oss. Läs mer
  • Margareta C

2016-01-27

Margareta C skrev om Puustelli Täby
    Vi är mycket nöjda med vårt kök från från Puustelli i Täby. Från första kontakt med köksinredaren Netten till färdigmonterat kök av Montage1. Proffsigt, snyggt och snabbt. Våra högsta rekommendationer. Läs mer
  • 2015-11-30

Ulrike F skrev om Puustelli Täby
    Vi fick ett proffsigt bemötande både från säljare och alla inblandade hantverkare.
    Känner oss mycket nöjda och allt blev som vi önskade.
    Vi rekommenderar gärna andra att anlita Puustelli vid köp nytt kök. Läs mer
  • 2015-11-30

Mats N skrev om Puustelli Täby
    Vi har köpt ett komplett kök med vitvaror samt helrenovering av ytorna och fått bästa service och information rakt igenom hela processen. Läs mer
  • 2015-11-22

Björn H skrev om Puustelli Täby