Råd & Rön

Hornsgatan 172, 117 28 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Råd & Rön

• rane b
    rane b skrev om Råd & Rön
    Råd & Rön har verkligen en del dåliga reportrar. Jag hade ett företag för ett antal år sedan och en kund som jag hade sålt varor till gjorde en reklamation hos ARN (allmänna reklamations nämnd). Samma kund kontaktade även Råd & Rön varav reportern kontaktade dem och även mig. Jag hade invändningar angående reklamationen men reportern lyssnade inte ens på mig utan hade sin bestämda åsikt om saken som om reportern hade varit sakkunnig. Råd & Rön skrev i tidningen ett mycket negativt inslag om företaget och hur rätt kunden hade. Saken togs upp kort därefter på ARN och de konstaterade att kunden var orsak till det påstådda felet. Men skadan hade redan skett, när en ivrig okunnig reporter kunde bestämma över dem sakkunniga.
    En annan gång skrev Råd & Rön om ett oseriöst bolag. I artikeln hade de använt vårt företags namn. Råd & Rön hade förväxlat vårt namn med det oseriösa. Det var lite åt det hållet, tyckte de väl. Jag kontaktade företagets utgivningsansvarige och krävde att de skulle be om ursäkt i följande tidning. Till slut gick han med på det. (att det också var svårt att medge, ökar inte tilltron på Råd och Rön)
    Artikeln som de hade skrivit om det oseriösa företaget var en halvsida och ursäkten till mitt företag var en så liten artikel att man nästan behövde ha ett förstoringsglas för att upptäcka den. Efter dessa händelser, har jag förstått hur oseriösa Råd & Rön själva är.
    Jag litar inte ett dugg på artiklar som skrivs i tidningen. Jag har inget förtroende kvar.
    Jag tycker att det är en skam, att ett oseriöst företag skriver med självutnämnda sakkunniga hur oseriösa alla andra är, utan att rannsaka sig själv. Vart är vi på väg?
    En som drabbats av till synes seriöst företag.

Hornsgatan 172, 117 28 Stockholm