Radea

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!

Läs vad 357 kunder tycker om Radea

• 2020-11-08

Lennart R skrev om Radea
    Motsvarade helt mina förväntningar.
    Mycket proffsigt och omsorgsfullt utfört.
    Fint bemötande och omtanke hos de lägenheter som omfattades av åtgärderna.
    Känns bra att arbetet är utfört och hoppas på bra resultat av ny mätning. Läs mer
  • 2020-10-19

Anders L skrev om Radea
    Radonsanering /radonsug i torpargrund
    Från första kontakten via anbud , genomförande och efterjustering allt igenom trevligt och professionellt.
    Hittills mycket nöjd och kan rekommendera bolaget till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-10-12

Torsten R skrev om Radea
    Installerat en Radonsug i vår BRF källare.
    Mycket bra bemötande/proffsigt
    "gubbarna" som installerade var snabba, trevliga o gjorde en mycket bra installation.
    Förväntningarna var höga och de uppfyllde dem med råge.

Rekommenderar dom gärna till andra spekulanter.
    Hälsn. Totte Rasmussen BRF Flora 19 Läs mer
  • 2020-09-16

Björn N skrev om Radea
    Jag köpte tjänsten att åtgärda för höga radonvärden.

Jag blev proffsigt och snabbt bemött. Efter ett på-platsen-besök fick jag en offert. Efter beställning skedde leverans enligt tidsplan. Återstår att verifiera åtgärden via en 2-månaders-mätning. Indikativa mätningar ger dock fog för optimism.

Radea levde upp till mina förväntningar om leverans enligt tidsplan.
    Vidare upplevde jag personalen som trevlig; Något jag värdesätter mycket

Sammanfattningsvis upplever jag att Radea är proffsiga inom sitt område, levererar enligt överenskommen tidsplan och har trevlig personal. Läs mer
  • 2020-09-11

Göran A skrev om Radea
    Beställning, besök, offert, stöd för kontakt med myndigheter, teknisk beställning, arbete, utrustning och uppsättning. Fungerade mycket bra. Nu återstår bara att mäta om det tar hand om radonet. Läs mer
  • 2020-09-07

Boris H skrev om Radea
    Bra bemötande, snabbt och snyggt arbete. Läs mer
  • 2020-08-31

Ola A skrev om Radea
    Snabb och precis service, bra leverantörer vid installation av åtgärder. Läs mer
  • 2020-08-30

Åke B skrev om Radea
    Montering av radonsug.
    Fick ett proffsigt bemötande av Reco. På ett bra sätt gick de igenom hur det skulle funka och hur den skulle placeras. Installation gick mycket smidigt. På en dag var allt på plats och när de lämnade var det snyggt och rent. Läs mer
  • 2020-07-03

Sofia M skrev om Radea
    Proffsiga, effektiva, trevliga. Läs mer
  • 2020-06-28

Caroline L skrev om Radea
    trevligt bemötande, städade upp bra efter ”ingreppen” i huset. Läs mer
  • 2020-06-11

Daryoush M skrev om Radea
    Bra bemötande och åtgärdsförlaget och service. Läs mer
  • 2020-06-10

Michael M skrev om Radea
    En känsla sv gedigen personal, kund fokus, positiv energi! Intryck av bra värderingar kombinerat med ledarskap. Läs mer
  • 2020-06-08

Jan F skrev om Radea
    Har köpt en installation av radonsug till min villa. Tycker att Radea har väglett mig bra för att söka radonbidrag. Önskade möjligen att Radeas förslag till installation hade åskedegjorts genom en ritning eller ett foto på en liknade installation så att jag vetat bättre vad som var tänkt att utföras.
    Det slutliga resultatet av installationen fås först i vinter efter det en ny radonmätning gjorts. Min tidigare mätning visade 210Bq alltså endast 10Bq över gränsvärdet.
    Vill efter installationen få ner värdet till under 100Bq annars tycker jag att det är för mycket pengar jag får lägga ut för att få ner värdet till endast under 200Bq som Radea garanterar. Läs mer
  • 2020-06-06

Anders W skrev om Radea
    Haft hjälp av Radea för cirka 10 år sedan- montering av två utsugningsfläktar. Fungerat bra men ny mätning sent 2029 visade på 270Bq/m3. Kontakt med Radea, ny kontrollmätning med samma resultat. Besök av Radera med åtgärdsförslag- radonsug i golvet beslutades. Fick bra hjälp med pappersarbetet.1 juni monterades radonsugen på en halv dag. Proffsigt arbete och väl rengjort efter borrning mm. Alla våra förväntningar infriades och vi fick igen en utmärkt kontakt, bemötande och service från Radeas personal. Vi är helnöjda! Läs mer
  • 2020-06-02

Atif Fakhir A skrev om Radea
    Allting var bra.
    Trevliga och kunniga personal. Läs mer
  • John W

2020-05-29

John W skrev om Radea
    effektiv, snabb och trevlig service Läs mer
  • 2020-05-18

Anita V skrev om Radea
    Trevligt bemötande, informativa.
    Kom på utsatt tid.
    Snabbt och snyggt utfört. Läs mer
  • 2020-04-27

Annika F skrev om Radea
    Vi köpte installation av 2 radonsugar. Radea var väldigt bra att ha att göra med men om resultatet är bra vet vi inte förrän en ny mätning har gjorts. Vi jämförde heller inte flera offerter, möjligtvis var de ganska dyra. De beräknade 2 dagar och vi fick fast pris men arbetet tog bara knappt en dag. Läs mer
  • 2020-04-26

Simon F skrev om Radea
    Punktliga, proffsiga och trevliga. Läs mer
  • 2020-04-26

Kerstin C skrev om Radea
    GODA erfarenheter av Radea alltigenom. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-04-24

Ann M skrev om Radea
    Radea installerade en radonsug. De passade tiden. Förväntningarna var att de skulle vara proffsiga, tog tid att svara på
    mina frågor och undringar och företaget levde verkligen upp till
    det.
    Jag saknade dock att de i början av besöket skulle ha gett mig information lite mer exakt vad rören skulle dras. Läs mer
  • 2020-04-15

Barbro H skrev om Radea
    Köpte radonsug. Snabbt och bra bemötande. Allt gjordes på utsatt tid. Radon inomhus minskade till mycket låg nivå, så jag är mycket nöjd med insatsen. Har dessutom fått bra svar på ett par frågor tre månader efter installationen. Läs mer
  • 2020-04-12

Göran K skrev om Radea
    Radonsanering.Mycket bra.Få ner radonhalten till godkänd nivå utan större åverkan.Superduktiga ”killar” som arbetade smidigt och var mycket hänsynsfulla.
    Hälsningar Göran. Läs mer
  • 2020-04-07

Helen L skrev om Radea
    TOPPBETYG!
    Vi fick hjälp med en radonsanering och installation av FTX. Väldigt bra bemötande, bra dialoger och rådgivning. Snyggt och proffsigt utfört. Värdet gick från 440 till 160 Bq, så vi är supernöjda. Läs mer
  • 2020-04-06

Joacim H skrev om Radea
    Radon mätningar, åtgärder. Radea tog tag i arbetet direkt. Mycket bra bemötande av samtliga iblandade. allt fungerade klockrent, har arbetat med Radea tidigare så förväntningarna infriades. Läs mer
  • 2020-04-04

Martin F skrev om Radea
    Köpte FTX-ventilation inklusive montering. Blev proffsigt bemött och installationen gick smidigt. Montörerna kämpade på i krypgrunden.

Jag är supernöjd med alla steg i processen och inte minst med slutresultatet. Läs mer
  • 2020-03-24

Mats H skrev om Radea
    Vi beställde och fick en radonsug för radhus utfört. Företaget utförde arbetet snabbt och proffsigt inom en vecka efter beställningen. Fick utförlig hjälp att söka bidrag från staten.
    Snabb och lättförståelig kommunikation med företaget.
    Vi kan verkligen rekommendera Radea. Läs mer
  • 2020-03-17

Per A skrev om Radea
    Snabb och bra radonsanering, med mycket bra resultat. Läs mer
  • 2020-03-06

Susanne B skrev om Radea
    Toppenbra och proffsig hjälp. Beskrev mitt problem med kondens i befintligt dragen radondränering under platta på mark dragen under mark ganska långt från huskroppen med fläkt och utblås från förråd. Enda företaget som gav vettig lösning, fick en tid för åtgärd omgående och resultatet är utan anmärkning. De håller utsatt tid och är oerhört lyhörda för önskemål och diskuterar på plats för att jag som kund ska bli nöjd. Jag blev riktigt nöjd! Rekommenderar Radea med varm hand. Läs mer
  • 2020-02-17

Lars-erik A skrev om Radea
    Installation av radonsug (Östbergs IRE125C) i torpargrund. Utlopp i en befintlig ventil.

Installationen genomförde den 7 februari 2020, och gick enligt installatören bra, även om utrymmet var trångt på sina ställen. Fyra spårfilmsdosor tillhandhölls för att kontrollera installationen effekt. Dessa har installerat den 11/2 2020 på ungefär samma platser som vid tidigare mätningar.

Ett utmärkt bemötande från företaget. Mycket trevliga och professionella installatörer. Läs mer
  • 2020-02-11

Henrik O skrev om Radea
    Hej!
    Vi anlitade Radea för att få sänka radonvärdet i vårat hus.
    Dom har agerat väldigt professionellt i alla led, från beställning, besök innan installation och utförandet av installationen. Fredrik som installerade anläggningen var kunnig och gjorde ett snyggt jobb.
    Kan mycket varmt rekommendera Radea!
    Mvh Henrik Läs mer
  • 2020-02-11

Michael S skrev om Radea
    Nytt FTX system ventilation snabb offert, leverans och montering under en bokad dag, mycket trevlig och kunnig personal, bra kvalitet rakt igenom, kan verkligen rekommendera Radea Läs mer
  • 2020-01-20

Susanne Q skrev om Radea
    Installation av Radonsug.
    Allt gick utmärkt bra, snabbt snyggt trevligt bemötande! Jag kan varmt rekommendera Radea!
    Mvh Susanne Qviberg Läs mer
  • Kalevi P

2019-12-09

Kalevi P skrev om Radea
    Radea radonundersökte vårt hus och installerade sedan radonsuget. Jag blev väldigt bra bemött av alla jag hade kontakt med. Radea agerade väldigt snabbt och de har gjort allt klart inom en månad räknat från första kontakten.
    Våra förväntningar var höga och hoppades på att det hela skulle lösa sig så enkelt och snabbt, vilket det också gjorde. Radea är proffs och de visade ju det i allt de gjorde. Min totala upplevelse är mycket positiv. Läs mer
  • 2019-11-27

Tomas L skrev om Radea
    Trevliga, tydliga med vad de ska göra för åtgärder och hur lång tid det tar. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-11-25

Peter K skrev om Radea
    Installerade ett FTX system och allt var proffsigt från början till slut, kan varmt rekommendera deras tjänster. Läs mer
  • 2019-11-14

Ingela L skrev om Radea
    Installation av radonsug i vår källare gick smidigt och snabbt och blev dessutom snyggt. Professionell och tillmötesgående personal genom hela processen rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-11-13

Bertil C skrev om Radea
    Installation av radonsug mot befintlig slang i grundbädden

Snabb respons, proffsig personal, bra jobb. Läs mer
  • Rami Y

2019-11-08

Rami Y skrev om Radea
    Radea har genom hela processen varit en proffsig leverantör. Kunden i fokus hela tiden, i alla steg. Aldrig har jag haft en så problemfri åtgärd gjord på mitt hus. Ska du göra en radon/ventilationsåtgärd är detta den överlägset proffsigaste leverantören. Läs mer
  • 2019-10-28

Elin R skrev om Radea
    Använde Radea för att installera ett FTX-system. Professionella och trevliga genom hela processen, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-28

Robert N skrev om Radea
    Låt mig avslöja direkt att jag är pedant. En sån där som är varje hantverkares mardröm. Som ska fråga och kommentera varje arbetsmomentet och materialval.

Därför är det imponerade att det finns företag som står ut med detta och dessutom i varje situation, rakryggat, tålmodigt och sakligt bevarar varje invändning och fundering. Och inte heller är sena att anpassa sig, till de önskemål som jag framför under arbetets gång.

Radea är ett sånt företag!

Radea har varit mycket professionella! Från första kontakten (som var ett desperat mail mitt i sommaren, när jag upptäckte radonvärden på över 1 800 becquerel i vårt hus) till det sista handslaget efter att de hade städat efter sig.

Då hade de under 96 arbetstimmar monterat radonsug, tätat potentiella läckor och framför allt installerat ett helt nytt FTX-system i en över 40 år gammal trävilla.

De finns säkert företag som är billigare. Det tvivlar jag inte på. Men vissa saker är helt enkelt inte värda att försöka spara pengar på. Jag skulle aldrig rekommendera någon av mina vänner något annat företag än Radea, om de ska ha ett FTX-system eller vill ha hjälp med radonsanering. Läs mer
  • Kent W

2019-10-21

Kent W skrev om Radea
    Byte av evakueringsfläkt. Företaget ingav ett stort förtroende och de gjorde ett toppen jobb. Mycket trevlig personal. Jag kommer att rekommendera företaget och anlita igen om jag behöver hjälp. Läs mer
  • 2019-10-14

Mats A skrev om Radea
    Förslag på åtgärder och genomförandet av radonsanering. Allt löpte smidigt och snabbt, fick klara besked och hjälp med ansökan om radonbidrag. Läs mer
  • 2019-10-14

Andreas T skrev om Radea
    Proffisionella och noggrana vid installation av ftx-system Läs mer
  • 2019-10-13

Linda W skrev om Radea
    Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-11

Reza J skrev om Radea
    Mycket professionellt bemötande och genomförande. Vi monterade in radonsug i huset genom Radea och kan bara ta av oss hatten för Lars, Thomas och team. Ett praktexempel på hur service från initial dialog & konsultation till avslut av arbete skall ske. Lyhörda, ödmjuka, enligt tidplan och framförallt ett ypperligt väl genomfört arbete. Nu ska vi bara mäta och säkerställa att halten av radon sänks till det överenskomna. Hittills har de levererat bortom förväntningar så jag känner mig redan nu trygg med att nivåerna möter dessa likaså. Stort Tack! Läs mer
  • 2019-10-07

Sonya J skrev om Radea
    Contacted for Radon reduction in house. Very quick and efficient service. Company detailed options well and carried out work as expected and neatly. Customer questions and guidance regarding options were given and well explained. Läs mer
  • 2019-10-06

Linus S skrev om Radea
    Radonsanering inklusive radonsug och ventilation. Fantastiskt bra och professionellt från första kontakt till utförd installation. Läs mer
  • 2019-09-30

Magnus N skrev om Radea
    ETX-ventilation installerat. Mycket duktiga hantverkare med proffsige Fredrik Bergman i spetsen. Bra bemötande och kommunikation. Klurig installation i hus från 1958, men de löste uppgiften utmärkt. Om radonvärdena gåt nedåt markant med denna installation, så är jag mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-09-23

Jonas H skrev om Radea
    Vi skaffade ett FTX system, proffsigt bemötande och bra utfört jobb. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte