Radea

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 307 kunder tycker om Radea

• 2019-09-21

Emma A skrev om Radea
    Radea installerade FTX-ventilation för att sanera radon och förbättra luftkvaliteten.

De lyckades bra trots oförutsedda svårigheter på vinden. Tidsplanen höll men kontinuerlig feedback hade uppskattats.

De tätade aldrig de gamla ventilerna trots löften om att åtgärda dem, vilket drar ner betyget. Läs mer
  • 2019-09-17

Jakob B skrev om Radea
    Radonsanering småhus. Trevligt, professionellt, effektivt. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-09-12

Roger O skrev om Radea
    Jag beställde installation av ny radonsug samt ventiler i tre rum.
    Radea levererade snabbt och effektivt. Arbetet utfördes av mycket trevliga hantverkare. Jag är helnöjd med bemötandet från
    Radeas sida, från första kontakten till slutleverans. Kan faktiskt rekommendera dem till grannar och bekanta. Läs mer
  • 2019-09-09

Tommy R skrev om Radea
    Bra och flexibel då vi på dagen gick igenom var vi ville ha sugpunkter mm. Själva sugen var dock betydligt större än beskrivet. Läs mer
  • 2019-09-08

Gudrun N skrev om Radea
    Har fått en radonsug imycket nstallerad. Mycket professionellt utförande. Punktligt och trevligt bemött Läs mer
  • 2019-09-04

Lena S skrev om Radea
    Behövde akut få mätning av ev. strålning av byggmaterial (misstänkt blåbetong i väggar). Snabbt och professionellt bemötande. Återkoppling på sätt jag hade behov av. Kan varmt rekommendera Radea!
    Kommer använda dem framgent, vid behov av kontroller av både enklare och mer komplicerad art. Läs mer
  • 2019-09-02

Ove K skrev om Radea
    * Radonsug/pump
    * Trevligt och kompetent
    * Få vägledning och lösning, vilket jag fick (så här långt, en mätning återstår)
    * Positivt Läs mer
  • 2019-09-01

Yvonne M skrev om Radea
    Installation av radonsug
    Snabb och mycket trevlig service
    Överraskande mycket bra bemötande
    Bra informativ snabb service både före och efter installation. Snabba på att återkoppla Läs mer
  • 2019-08-30

Mats B skrev om Radea
    Mark radonsug 3 borrhål samt värmeväxlare på vinden.

Professionellt bemötande

Företaget uppfyllde mina förväntningar. Dock är ingen kontrollmätning av radonet utfört ännu. Läs mer
  • 2019-08-12

Divina N skrev om Radea
    Installerad Radonsug/marksug
    Väldigt gott bemötande ! Alla vi varit i kontakt med , har varit trevliga och behjälpliga. Hade inga direkta förväntningar mer än att få maktsugen installerad.
    Professionella är hur jag skulle vilja beskriva radea! Och tillmötesgående och behjälpliga! Läs mer
  • Pernilla T

2019-06-19

Pernilla T skrev om Radea
    snabbt , professionellt och sinne för vacker installation. väldigt service minded. Ger mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2019-05-29

Lasse S skrev om Radea
    Hej.
    Vi köpte radonsanering inkl installation.
    Från första telefonkontakten till färdig installation har vi fått ett proffsigt och trevligt bemötande. Samtliga inblandade - från första telefonkontakt t o m installation - har varit över förväntan.

Innan första kontakt från oss fick vi från en nära bekant positiva lovord om Radea.
    MVH/ Stenbergs i Valskog Läs mer
  • Dennis F

2019-05-06

Dennis F skrev om Radea
    Jag har utfört Radonsanering där jag valde Radea som leverantör av hela Projektet. Radea har utfört jobbet med kvalité och levererat enligt tid. Projektledning till färdigställande av installationen har skett med högsta betyg. //Dennis Läs mer
  • Joakim S

2019-04-20

Joakim S skrev om Radea
    Bra bemötande, svarade snabb på mail. Höll tiderna och installerade ventilerna rakt så det var bra noggrannhet. Vi fick också hjälp med hur man fyller i blanketter föra att söka radonbidrag. Läs mer
  • 2019-04-18

Lennart R skrev om Radea
    Radea levde verkligen upp till alla mina förväntningar! Läs mer
  • 2019-04-18

Ove R skrev om Radea
    Åtgärd mot markradon i villa med installation av radonsug samt tilluftsventiler, de skötte sig utomordentligt. Installation och kundbemötande sköttes galant. Efter kommande höst/vinter skall kontrollmätning genomföras, då vet vi om åtgärderna räcker. Men, som sagt - Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-04-16

Sofi G skrev om Radea
    Proffsigt bemötande där man bemödar sig om att slutresultatet ska bli så bra och osynligt som möjligt. Håller tidplaner och smutsar ner minimalt. Snabba svar när man har frågor. Rekommenderas! Läs mer
  • Malin M

2019-04-14

Malin M skrev om Radea
    Snabb återkoppling, tydligt förstamöte, utförlig offert och snyggt genomförande. Genomgående väldigt nöjda med allt, tack! Läs mer
  • 2019-04-14

Anneli K skrev om Radea
    Köpte en radonsug med installation. Trevliga killar som var här och jobbade. Jag tycker att de tog för mycket betalt för arbetet, de skulle vara här 08.00- 17.00. Allt var dock klart redan kl 12.00.
    elektrikern kom lite senare och stannade en knapp timme. Läs mer
  • 2019-04-13

Mikael T skrev om Radea
    Behövde hjälp med radon. Jag fick ett snabbt, väldigt proffesionellt och trevligt bemötande och utförande. Toppklass. Läs mer
  • Owe L

2019-04-12

Owe L skrev om Radea
    Jag har köpt radonsanering. Blev trevligt och korrekt bemött och är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-04-12

Annika C skrev om Radea
    Vi anlitade Radea för att installera radonsug och tillluftsventiler.

Vi fick ett bra och proffsigt bemötande från Radeas personal och skulle varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • 2019-04-12

Fredrik H skrev om Radea
    MKt proffsiga och tog med kundens önskemål hela tiden. Kom med konstruktiva förslag. Mkt hjälpsamma och trevliga Läs mer
  • 2019-03-29

Sebastian G skrev om Radea
    Professionellt, snabbt, hög kvalitet genom hela värdekedjan och håller vad dom lovar. Läs mer
  • Stephan S

2019-03-28

Stephan S skrev om Radea
    Är mycket nöjd med Radeas installation av FTX system.
    Proffsiga är vad dem är. Läs mer
  • 2019-03-28

Roland T skrev om Radea
    Radonpump för att få bort markradon. Bemötandet från alla inblandade var mycket trevligt och professionellt. Man utförde jobbet mycket snabbt och korrigerade kostnaderna med vad man utförde. Vi fick lägre kostnad än utlovat. Läs mer
  • Andreas H

2019-03-26

Andreas H skrev om Radea
    Vi köpte fläkt och radonsug genom radea som de monterade.
    De var väldigt snabba, proffsiga och kunniga. De gjorde en bra kontroll innan de började. Priset kändes väldigt rimligt. När vi väl hade bestämt oss för dem påbörjade de arbetet snabbt och allt gick väldigt snabbt och smidigt. De var klara på ca 1,5 dag. Läs mer
  • 2019-03-10

Anders N skrev om Radea
    Gjorde en korttids radonmätning. Förhöjt värde. Beställde en besiktning, gjordes och följdes av en tvåmånaders mätning. Ännu något förhöjda värden. Enligt offert om radonsanering, två radonpumpar installerats.
    Mycket professionellt och kundtillvänt bemötande hos Radea.
    Alltid tillgänglig personal för svar på frågor.
    Känns mycket förtroendeingivande. Bra och snyggt arbete före och vid installation. Tillitsfullt och garanti på jobb och att radonvärdet ska ner under tillåten gräns 200 bq/m3 lämnat.
    Väntar nu på att företaget ska leva upp till den ´garanti som lämnas på arbetet. Läs mer
  • 2019-03-09

Bengt L skrev om Radea
    Bra service och höll tiden perfekt för installation av två radon sugar. Läs mer
  • 2019-03-08

Petra A skrev om Radea
    Anlitade Radea för installation av bl.a. radonsug. Företaget var mycket tillmötesgående och flexibla för att få bästa möjliga lösning för just oss. Informationen både före och under installationen var mycket bra och arbetet utfördes mycket snabbt och smärtfritt. Mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-03-08

Sebastian T skrev om Radea
    Hantering av ventilationsåtgärder för radonsanering.
    Tydligt och snabbt förfarande, god personkontakt samt bra information inför, och efter arbetet. Läs mer
  • 2019-03-07

Lars J skrev om Radea
    Ny installation av FTX ventilation. Mycket bra kommunikation innan start och det fortsatte under genomförandet. Anlitat dom tidigare och man får känslan de vet vad det håller på med. Nöjd med resultatet och hoppas nya mätningen ska visa att Radon värdet sänkts. Städade bra efter sig och har inga anmärkningar. Läs mer
    2019-03-08 Lars S svarar Lars J
    Hej Lars,

tack för det och förtroendet att göra ytterligare ett jobb - vi hörs av när din radonmätning är klar!
    Trevlig helg!
  • 2019-03-07

Mats B skrev om Radea
    Trevligt bemötande, it tid vid leverans, snyggt utfört jobb och bra avstädat Läs mer
    2019-03-08 Lars S svarar Mats B
    Hej Mats,

tack för det - kul att höra att du blev nöjd. Trevlig helg!

Jan L skrev om Radea
    Installation av makanisk frånluft.

Mycket trevlig installatör. Han uppträdde proffsigt och jag är mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
    2019-02-18 Lars S svarar Jan L
    Hej Jan,

tack för ditt omdöme - kul att höra att du blev nöjd!

Per L skrev om Radea
    Skitbra!
    Skitbra!
    Skitbra!Skitbra!
    Skitbra!Skitbra!
    Jättenöjd OK! Läs mer
    2019-02-18 Lars S svarar Per L
    Hej Per,

ha ha, kul att du känner dig nöjd. Ska bli spännande att se resultatet från mätningen sen men det såg väldigt lovande ut!
  • Hassenen H

2019-02-15

Hassenen H skrev om Radea
    Bra jobb.
    Håller sin tid.
    Rent och bra kvalite.
    Stämmer med offerten.
    Försökte alltid göra sitt bästa!
    Tack/ Hassenen Läs mer
    2019-02-18 Lars S svarar Hassenen H
    Hej Hassenen,

tack för ett fint omdöme - jag ser till att alla inblandade får del av det!

Lina R skrev om Radea
    Utmärkt bemötande från till slut. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-02-01

Magnus G skrev om Radea
    Har fått Installerat ett ftx -system i vårt hus av fantastiskt trevliga och kunniga montörer. Fredrik och Linus Ställde upp trots att det var ont om tid. Kan lämna mina varmaste rekommendationer.

Magnus Läs mer
  • Josefin S

2019-01-18

Josefin S skrev om Radea
    Fick hjälp med installation av radonsug och till- och frånlufts ventilation. Snabbt och snyggt utfört enligt utsatt tid. Mycket trevligt bemötande från installatörer och alla övriga vi varit i kontakt med på Radea. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-01-18

Anna-Carin O skrev om Radea
    Installation av radonsug. Proffsiga, hjälpsamma och trevliga. Läs mer
  • Aree S

2019-01-18

Aree S skrev om Radea
    Jätte seriöst företag, Tydligt och trevlig personal ochprofs på sitt jobb. Jag köpte både vara och tjänster från Radea och jag är jättenöjd.. Läs mer
    2019-01-18 Radea AB svarar Aree S
    Hej Aree,

stort tack för din rekommendation - kul att du är nöjd med lösningen!
    Trevlig helg!
  • 2019-01-11

Robert D skrev om Radea
    Dök upp på överenskommen dag. Genomförde arbetet snyggt, prydligt och i tid. Dessutom med bra initiala resultat. Rekommenderas som leverantör! Läs mer
  • 2018-12-06

Josefin H skrev om Radea
    Installerade ventiler för självdragscentilation, smidigt och bra utfört!! Läs mer
    2018-12-06 Lars S svarar Josefin H
    Hej Josefin!

Tack för det - kul att du blev nöjd. Jag framför det till dem som var hemma hos dig!

Mvh,
    Lars
    Radea
  • Johannes I

2018-12-04

Johannes I skrev om Radea
    Efter genomgång på plats kring olika alternativ fick vi offerter på tre olika åtgärdsförslag för att förbättra klimatet inomhus (radhus från 70-talet med fläkt på taket och ventiler i överkant på fönster).
    Radea försökte inte sälja på oss något särskilt (dyrare) alternativ men vi valde ändå ett FTX-system. Det gav oss bla pollenfilter (allergiker/astmatiker i familjen) och värmeväxlare på friskluften.
    Det tog tre arbetsdagar i rad att få allt gjort, inklusive byte av köksfläkt, håltagning genom tre våningar och ner till källare och nya ventilationsrör samt själva aggregatet på plats. Radeas personal var exemplariska, kom när de sagt att de skulle, gav kloka råd längs vägen och gjorde ett toppenjobb rakt igenom.
    Vi är supernöjda med vår nya ventilation och hur jobbet utfördes.
    Kan verkligen rekommendera! Läs mer
    2018-12-06 Lars S svarar Johannes I
    Hej Johannes,
    stort tack för en fin rekommendation och kul att det blev så bra! Hör av dig om några frågor uppstår!
  • 2018-11-28

Nicole W skrev om Radea
    Vänligt bemötande, professionella. Snabba och bra på att ge tips. Läs mer
  • 2018-11-25

Asle H skrev om Radea
    FTX ventilation installerades i vårt hus pga höga radonhalter samt dålig ventilation i källaren och i 2 av sovrumen.
    Utmärkt bemötande. Fick vänta lite väl länge på offerten och själva arbetet, men all kontakt har varit föredömligt och när själva arbetet utfördes så motsvardes alla förväntningar. Inomhusluften är nu utmärkt, och arbetet gjordes snabbt och snyggt. Inget skräp lämnades kvar. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Anders I

2018-11-23

Anders I skrev om Radea
    Jag köpte radonfläktar, med installation, för min villa. Mycket bra, och professionellt bemötande. Snygg installation och välstädat efteråt. Läs mer
  • 2018-11-12

Frida N skrev om Radea
    Radea utförde åtgärder för att minska radonvärdena i flera olika byggnader. Radeas personal uppfattades som mycket kompetent och allt arbetet utfördes på ett snabbt och skickligt sätt. De uppfyllde våra höga krav på service och återkopplade på ett tydligt och bra sätt efter avslutat arbete. Läs mer
  • 2018-10-28

Marie V skrev om Radea
    Radonsanering.
    Bra bemötande och svarar i tid.
    Höll utlovat leveransdatum och installationen gick fort o fint.
    Resultatet kan vi inte veta ännu då mätning pågår i ett par månader. Men förhoppnkngsvis ok.
    Skulle rekommendera dem till andra.
    Hälsn. Marie Läs mer
  • 2018-10-19

Rozan S skrev om Radea
    En radon sanering gjordes av trevliga och professionella arbetare. Läs mer
    2018-10-26 Lars S svarar Rozan S
    Hej Rozan,

vi tackar för omdömet! Hör av dig om du har några frågor!

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna