Radea

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!

Läs vad 408 kunder tycker om Radea 2

• 2022-06-17 Insamlad av företaget
    Bra pris, Utmärkt bemötande, Utmärkt överlämnande,
    Snabbt utfört arbete städat och snyggt när installatörerna lämnade.
  • 2022-05-21 Insamlad av företaget
    Rebin säljare/Projektledare var trevlig och kunnig. Vi kom gemensamt fram till en ventilationslösning (FTX). I huset var en del rör för värme och vatten i vägen för den optimala dragningen av ventilationsrören. Jag tog på mig ansvaret för att ändra detta. När Björn och Alejandro anlände på utsatt dag gick vi gemensamt igenom installationen en gång till och mindre justeringar gjordes i samråd. Lite senare kom Peter och borrade alla hål i väggar och tak. Detta gick smidigt. Jag fick en tydlig bild av hur ventilation, värme och vatten skulle dras. Projekten med installation av ventilationen samt min rördragning pågick samtidigt och utan konflikter och med bra kommunikation. Efter en vecka var installationen klar. Björn gick igenom funktionen med mig. Efter någon dag så upplevde jag en klar förbättring av klimatet i huset. Sammanfattningsvis kan sägas att jag är nöjd både med genomförandet samt resultatet .
  • 2022-05-14 Insamlad av företaget
    Hej!
    Radeas representanter har arbetat mycket professionellt med planering och information samt utfört en gedigen installation av FTX-ventilation.
    Mvh Christer
  • 2022-04-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och gott utfört arbete!
  • 2022-03-28 Insamlad av företaget
    Bra och tydliga, installationen gick jättebra, bra handover på slutet och systemet funkar hittills perfekt.
  • 2022-03-18 Insamlad av företaget
    The service was excellent, from the check and and first advice, then after a little delay, which was professionally dealt with, we finally got our mitigator installed. The radon levels went down completely within 24 hours. Amazing!!! I strongly recommend this company! Prize was reasonable too.
  • 2022-03-14 Insamlad av företaget
    Hittills har det funkat smidigt, har dock inte sett slutresultatet än.
  • 2022-02-18 Insamlad av företaget
    Allt har fungerat jättebra med Radea. De är proffsiga och trevliga.
  • 2022-02-18 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande, punktliga, snygg installation och en markant sänkning av radonhalten (mäter kontinuerligt, gick på 24h från 7-900bq till 5-70bq i dyngsmedel efter installerad radonsug)
  • 2022-02-04 Insamlad av företaget
    Tack för ett utmärkt arbete, Radea!
  • 2022-01-26 Insamlad av företaget
    Tja, bemötandet från Radera var mycket trevligt och proffsigt.
    Mycket trevlig personal som kom och analyserade och sedan utförde vår radonsanering. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Dock hade man ju hoppats att priset inte skulle varit fullt så dyrt.
    Men då radonhalterna sjönk från upp mot 500 Bq/m2 till vad det verkar lätt under 50 Bq/m2 i boendeytorna så får man nog vara riktigt nöjd ändå. Att man inte gjort detta tidigare får man väl grubbla på framöver.
  • 2022-01-24 Insamlad av företaget
    Hej!
    Vi hittade ert företag på internet och bokade tid. Patrik kom till oss och tipsade vad som behövde göras. Förslaget var att sätta en radonsug på husets dräneringsrör. Innan dess fick låna en radonmätare som sänkte radonhalten under gränsvärdet. Den ordinarie radonsugen sitter nu på plats och vi har fått två puckar att skicka in inom tre månader. Med förhoppning om ett bra resultat. Patrik gav ett säkert och bra intryck på oss. Allt har varit proffsigt utfört!
    Kontakten med ert företag har fungerat jättebra!
    Mvh Anders och Marianne Wikmans
  • 2022-01-24 Insamlad av företaget
    Väldigt bra att ha att göra med och enkel kommunikation.
  • 2021-12-16 Insamlad av företaget
    Smidigt utförd installation av FTX-ventilation på två plan i souterrängvilla. Radea skötte allt med håltagning och installation smidigt och snabbt på 4 dagar i vårt fall. De höll rent efter sig, och förklarade allting som vi behövde göra på ett enkelt och professionellt sätt. Rekommenderar Radea varmt för liknande uppdrag!
  • 2021-12-16 Insamlad av företaget
    Satte in tilluftsventiler, radonsug och pax-fläkt i badrum. Kunnig och trevlig personal som stöttade med allt från ansökan för radonbidrag till att svara på frågor som dök upp efter avslutet jobb!
  • 2021-11-03 Insamlad av företaget
    Jättebra service. Korrekta priser. Trevliga installatörer. Bara plus
  • 2021-11-02 Insamlad av företaget
    -Proffsigt och kompetent
    -Vi vill sänka radonhalten till långt under gränsvärdet och allt tyder på att det lyckas
    -Radea med partners visade på hög kompetens, ordning och reda samt ett trevligt uppträdande. Radera har installerat radonsug och kompl. med förbättrad tilläts ventilation. Nu pågår ny mätperiod som ska bekräfta att åtgärden ger förväntat resultat.
  • 2021-11-01 Insamlad av företaget
    Stort tack för det jobb ni gjort. Vi är verkligen nöjda och redan efter ett par timmar märks det skillnad i framförallt badrummen.

Vi vill tydligt framföra vår belåtenhet med Johan och Alessandro (hoppas stavningen blev rätt). De är otroligt lätta att ha att göra med och väldigt flexibla i tankegångar och kommer med bra och vettiga förslag. De förtjänar allt beröm de kan få. Den övrig personal som besökt oss, har varit här så lite att det är svårt att bedöma, men gissar att de har samma höga kvalitet.

I det fall ni önskar referenser så är ni mycket välkomna att använda oss.
  • 2021-11-01 Insamlad av företaget
    Proffsigt och ett mycket bra kund bemötande.

Vi köpte ett ventilation nytt aggregat för att sänka vår radonhalt i huset.

Radea uppfyllda mer än väl våra förväntningar!
  • 2021-10-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande, och en vilja att involvera mig som beställare av deras tjänster.
  • 2021-10-08 Insamlad av företaget
    Utför arbetet noga och som avtalat. Sköter sig själva och är pålitliga. Gör arbetet helt färdigt och lämnar inte skräp eller överblivet materiel. De monterade radonsugar i grunden på en förskola.
  • 2021-10-08 Insamlad av företaget
    Snabbt, proffsigt och trevliga medarbetare
  • 2021-09-11 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, bra utfört jobb, städade fint.
    Rekommenderar varmt.
  • 2021-08-29 Spontant omdöme
    Installation av mekanisk frånluft i Göteborg. Dem löste det på ett kanonbra sätt! Snabbt gick det också. Bra kommunikation!
  • 2021-08-17 Insamlad av företaget
    Installation av ftx system. Trevliga gubbar som snabbt och friktionsfritt löste allt man bad om. Det blev en snygg och proffsig rördragning. Enda minuset jag kan komma på är ingen använde skoskydd så det blev rejält smutsigt hemma men det var lika mitt eget fel som inte påpekade detta i tid. Rekomenderas!
  • 2021-06-29 Insamlad av företaget
    Jag har köpt och fått inmonterat en radonsug. Bemötandet vid upphandlingen, åtgärdsförslag, besök och inmontering av radonsugen har varit korrekt och professionellt. Så långt gott och väl.
    Jag utgick från att med fakturan skulle bifogas garantibevis och handhavarinformation för radonsugen. Men icke. Jag tog kontakt med Michael Lundgren och påpekade detta. Han visade dock ringa förståelse för mina påpekande. Angående garantin hänvisades jag till det åtgärdsförslag som sänts till mig, där det framgår att Radea lämnar garanti på radonvärde under 200 bqr och installations- och materialgaranti. Jag misstror inte Radea om dessa garantier, men jag tycker inte det är särskilt professionellt att hänvisa till ett förslag. God affärssed och kundomsorg borde utmynna i någon form av garantibevis.

Angående information om radonsugen hade Lundgren vänligheten att skicka över en mångsidig teknisk beskrivning. Jag tackar för den! Men särskilt användarvänlig var den inte. Som användare är jag naturligtvis mer intresserad av att veta hur mycket (1-5) den ska vara påslagen, är det olika under sommar- och vinterhalvåret etc.

Vid installationen blev jag uppmanad att slå på sugen efter ett dygn. När jag gjorde detta konstaterade jag att den var ovanligt tystgående, d v s den gick inte alls. Även detta tog jag upp med herr Lundgren och fick då löfte om en efterbesiktning, men först efter nästan en månad. Denna besiktning har idag ägt rum av en tjänstvillig elektriker, varvid det konstaterades att jordelektroden inte var i kontakt. Detta fel var snabbt åtgärdat, varför jag nu hoppas att radonsugen kommer att fylla sin funktion. Jag passade på att fråga elektrikern angående handhavandet och fick bra information.

Jag skulle gärna se att Radea förbättrar sin information angående garanti och handhavande. Det skulle onekligen ge ett mera professionellt och kundvänligt intryck.

Med vänlig hälsning
    Ragnar Söderberg
    Lomvägen 555
    Sollentuna
    Hej Ragnar,

tack för återkoppling! Vi ska se över informationen, i just ditt fall rekommenderar vi inte att man justerar radonsugen mellan sommar/vinterläge då risken är att det glöms av. I många fall är radonhalterna dessutom höga även under sommaren, medan det minskar mycket i det fall man har korsdrag. Vi kollar av informationen och så hör jag av mig till dig vid tillfälle.

Ha en fin sommar!
  • 2021-06-16 Insamlad av företaget
    Väldigt professionellt bemötan. Trevlig personal. Personalen gjorde det lilla extra för att rör etc skulle bli så bra som möjligt. Bra diskussioner avs placering så vi kände oss trygga. Resultatet blev mycket snyggare än vi hade tänkt oss eftersom vi fick vara med i beslutsprocessen.
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Bra kundbemötande med tydliga svar och höll vad de lova. Trevlig bra killar som kom ut och gjorde ett bra jobb och förklarade tydligt vad som gjordes, hur det funkar mm. Jag har även fått snabba svar när jag har haft frågor om bidraget mm.
    Jag kan rekommendera Radea.
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Alla tider, löften med mera har stämt väl, noggranna hantverkare som man inte kunde se hade varit där (dom tom städade)
  • 2021-06-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra respons och återkoppling. Jag kan rekommendera Radea
  • 2021-06-03 Insamlad av företaget
    Köpte radonsug. Proffsigt genomförd installation!
  • 2021-06-03 Insamlad av företaget
    Proffsiga, fint gjort arbete och snabb leverans👍👍👍
  • 2021-05-11 Insamlad av företaget
    Snabb kontakt, bra rådgivning och utförande.
    Toppen!
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Proffsigt företag som kan sin sak.
  • 2021-04-23 Insamlad av företaget
    Mycket bra att haa med att göra, lyhörda.
  • 2021-03-27 Insamlad av företaget
    Smidig dialog, trevliga människor som utförde åtgärderna. Såväl förberedande test och installation.
  • 2021-03-27 Insamlad av företaget
    Radea föreslog installation av radonsug och såg till att en sug installerades. Alltigenom mycket professionellt, hjälpsamt och trevligt bemötande från Radea och dess underentreprenörer. Resultatet av Radeas förslag och arbete blev över förväntan. Värdefullt att få hjälp av en entreprenör som man rakt igenom kan känna tillit till.
  • 2021-03-26 Insamlad av företaget
    Behövde radonsanering
    Fick bra och grundligt utredningsarbete med vettiga lösningsförslag
    Installatörerna var jättetrevliga och kunniga och tog ansvar för att utföra arbetet väl.
    Resultatet blev över förväntan med luftkvaliteten.
    Riktigt bra företag med trevligt och kunniga personal!
  • 2021-03-26 Insamlad av företaget
    Radonbesiktning och ventilationsaggregat.
    Trevlig säljare, väldigt trevliga och proffsiga installatörer i göteborg.

God kommunikation, snabbt utförande ock ett förstaklassiskt resultat.
  • 2021-03-11 Insamlad av företaget
    Så himla bra, snabbt smidigt, och framförallt väldigt snyggt utfört jobb. Vänligt bemötande trots krångel från min sida med byte av tid och såna grejer. Bara glada miner, jätteglad kund :D
    Lina
  • 2021-02-22 Insamlad av företaget
    Bostadsrättsföreningen mätte upp förhöjda radonvärden i en lägenhet i källarplan. Tog in en kostnadsfri besiktning och fick åtgärd och prisförslag. Tyckte initialt att det var ett lite för dyrt så tog in lite flera förslag från andra entreprenörer.
    Insåg snabbt att få entreprenörer viste vad de gjorde.
    Radea fick uppdraget att åtgärda och i slutändan var priset helt överrenskommligt. Omedelbar effekt. Fantastiskt bemötande.
  • 2021-02-19 Insamlad av företaget
    Haft problem med hög markradon i huset som vi köpte. Vart tipsad av en bekant om Radea som kom på ett besök, offererade FTX ventilation och en radonsug. Vi beställde arbetet och strax innan midsommar så blev det installation. Duktiga och noggranna tekniker, engagerad projektledare och priset stämde med offerten! Vi är fruktansvärt nöjda med arbetet och radonhalten kröp ner under angivet värde. Stort tack Radea för ett väl utfört arbete!
  • 2021-02-15 Insamlad av företaget
    Håller tider, bra bemötande, utförande och städar efteråt.
  • 2021-02-14 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande. Vi upptäckte lite för höga halter av radon i en lägenhet och kontaktade Radea som hjälpt oss med en handlingsplan i flera steg. Det slutade dock med att vi behövde installera en radlnsug vilket de även hjälpte oss att installera. Kändes tryggt genom hela uppdraget där vi fick tydliga svar på alla de frågor vi hade och trevligt och proffsigt bemötande.
  • 2021-02-14 Insamlad av företaget
    Väldigt professionella och snabba. Tillmötesgående och trevliga att ha att göra med. Vi har känt oss trygga hela vägen med dem.
  • 2021-01-27 Spontant omdöme
    Proffsiga, trevliga och bra på kommunikation. Åtgärdsarbetet gick väldigt smidigt och enligt plan. Utfallet av uppföljningsmätning efter åtgärd var långt under gränsvärdena.
  • 2021-01-25 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service. Mycket proffsiga. Installation blev väldigt bra!
  • 2021-01-21 Insamlad av företaget
    Bedömning av åtgärd för radonsanering
    Bra bemötande och bra jobb utfört
    Nu är det spännande att se om det givit något resultat!?
    Mätning pågår.....
  • 2021-01-18 Insamlad av företaget
    Trevliga, kompetenta och professionellt utfört arbete, som motsvarar målsättningen.
  • 2020-12-06 Insamlad av företaget
    Väldigt proffsigt genomfört av Radea.
    Tydligt med beskrivningar av åtgärder gjorde det lätt vid ansökan av radonbidrag.
    Väldigt nöjd med hur Radea bemötte mig som kund.

//Dennis Lindblom