Radea

Radea

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!

Läs vad 381 kunder tycker om Radea 2

• 2021-06-09
    Bra kundbemötande med tydliga svar och höll vad de lova. Trevlig bra killar som kom ut och gjorde ett bra jobb och förklarade tydligt vad som gjordes, hur det funkar mm. Jag har även fått snabba svar när jag har haft frågor om bidraget mm.
    Jag kan rekommendera Radea.
  • 2021-06-09
    Alla tider, löften med mera har stämt väl, noggranna hantverkare som man inte kunde se hade varit där (dom tom städade)
  • 2021-06-08
    Mycket bra respons och återkoppling. Jag kan rekommendera Radea
  • 2021-06-03
    Köpte radonsug. Proffsigt genomförd installation!
  • 2021-06-03
    Proffsiga, fint gjort arbete och snabb leverans👍👍👍
  • 2021-05-11
    Snabb kontakt, bra rådgivning och utförande.
    Toppen!
  • 2021-04-30
    Proffsigt företag som kan sin sak.
  • 2021-04-23
    Mycket bra att haa med att göra, lyhörda.
  • 2021-03-27
    Smidig dialog, trevliga människor som utförde åtgärderna. Såväl förberedande test och installation.
  • 2021-03-27
    Radea föreslog installation av radonsug och såg till att en sug installerades. Alltigenom mycket professionellt, hjälpsamt och trevligt bemötande från Radea och dess underentreprenörer. Resultatet av Radeas förslag och arbete blev över förväntan. Värdefullt att få hjälp av en entreprenör som man rakt igenom kan känna tillit till.
  • 2021-03-26
    Behövde radonsanering
    Fick bra och grundligt utredningsarbete med vettiga lösningsförslag
    Installatörerna var jättetrevliga och kunniga och tog ansvar för att utföra arbetet väl.
    Resultatet blev över förväntan med luftkvaliteten.
    Riktigt bra företag med trevligt och kunniga personal!
  • 2021-03-26
    Radonbesiktning och ventilationsaggregat.
    Trevlig säljare, väldigt trevliga och proffsiga installatörer i göteborg.

God kommunikation, snabbt utförande ock ett förstaklassiskt resultat.
  • 2021-03-11
    Så himla bra, snabbt smidigt, och framförallt väldigt snyggt utfört jobb. Vänligt bemötande trots krångel från min sida med byte av tid och såna grejer. Bara glada miner, jätteglad kund :D
    Lina
  • 2021-02-22
    Bostadsrättsföreningen mätte upp förhöjda radonvärden i en lägenhet i källarplan. Tog in en kostnadsfri besiktning och fick åtgärd och prisförslag. Tyckte initialt att det var ett lite för dyrt så tog in lite flera förslag från andra entreprenörer.
    Insåg snabbt att få entreprenörer viste vad de gjorde.
    Radea fick uppdraget att åtgärda och i slutändan var priset helt överrenskommligt. Omedelbar effekt. Fantastiskt bemötande.
  • 2021-02-19
    Haft problem med hög markradon i huset som vi köpte. Vart tipsad av en bekant om Radea som kom på ett besök, offererade FTX ventilation och en radonsug. Vi beställde arbetet och strax innan midsommar så blev det installation. Duktiga och noggranna tekniker, engagerad projektledare och priset stämde med offerten! Vi är fruktansvärt nöjda med arbetet och radonhalten kröp ner under angivet värde. Stort tack Radea för ett väl utfört arbete!
  • 2021-02-15
    Håller tider, bra bemötande, utförande och städar efteråt.
  • 2021-02-14
    Proffsigt bemötande. Vi upptäckte lite för höga halter av radon i en lägenhet och kontaktade Radea som hjälpt oss med en handlingsplan i flera steg. Det slutade dock med att vi behövde installera en radlnsug vilket de även hjälpte oss att installera. Kändes tryggt genom hela uppdraget där vi fick tydliga svar på alla de frågor vi hade och trevligt och proffsigt bemötande.
  • 2021-02-14
    Väldigt professionella och snabba. Tillmötesgående och trevliga att ha att göra med. Vi har känt oss trygga hela vägen med dem.
  • 2021-01-27
    Proffsiga, trevliga och bra på kommunikation. Åtgärdsarbetet gick väldigt smidigt och enligt plan. Utfallet av uppföljningsmätning efter åtgärd var långt under gränsvärdena.
  • 2021-01-25
    Snabb och bra service. Mycket proffsiga. Installation blev väldigt bra!
  • 2021-01-21
    Bedömning av åtgärd för radonsanering
    Bra bemötande och bra jobb utfört
    Nu är det spännande att se om det givit något resultat!?
    Mätning pågår.....
  • 2021-01-18
    Trevliga, kompetenta och professionellt utfört arbete, som motsvarar målsättningen.
  • 2020-12-06
    Väldigt proffsigt genomfört av Radea.
    Tydligt med beskrivningar av åtgärder gjorde det lätt vid ansökan av radonbidrag.
    Väldigt nöjd med hur Radea bemötte mig som kund.

//Dennis Lindblom
  • 2020-12-01
    Håller vad de lovar, trevlig personal som talar om när man kommer (alltid i tid) och när man lämnar för dagen. Snygg installation och inga extra kostnader. Rekommenderar varmt Radea!
  • 2020-11-08
    Motsvarade helt mina förväntningar.
    Mycket proffsigt och omsorgsfullt utfört.
    Fint bemötande och omtanke hos de lägenheter som omfattades av åtgärderna.
    Känns bra att arbetet är utfört och hoppas på bra resultat av ny mätning.
  • 2020-10-19
    Radonsanering /radonsug i torpargrund
    Från första kontakten via anbud , genomförande och efterjustering allt igenom trevligt och professionellt.
    Hittills mycket nöjd och kan rekommendera bolaget till vänner och bekanta.
  • 2020-10-12
    Installerat en Radonsug i vår BRF källare.
    Mycket bra bemötande/proffsigt
    "gubbarna" som installerade var snabba, trevliga o gjorde en mycket bra installation.
    Förväntningarna var höga och de uppfyllde dem med råge.

Rekommenderar dom gärna till andra spekulanter.
    Hälsn. Totte Rasmussen BRF Flora 19
  • 2020-09-16
    Jag köpte tjänsten att åtgärda för höga radonvärden.

Jag blev proffsigt och snabbt bemött. Efter ett på-platsen-besök fick jag en offert. Efter beställning skedde leverans enligt tidsplan. Återstår att verifiera åtgärden via en 2-månaders-mätning. Indikativa mätningar ger dock fog för optimism.

Radea levde upp till mina förväntningar om leverans enligt tidsplan.
    Vidare upplevde jag personalen som trevlig; Något jag värdesätter mycket

Sammanfattningsvis upplever jag att Radea är proffsiga inom sitt område, levererar enligt överenskommen tidsplan och har trevlig personal.
  • 2020-09-11
    Beställning, besök, offert, stöd för kontakt med myndigheter, teknisk beställning, arbete, utrustning och uppsättning. Fungerade mycket bra. Nu återstår bara att mäta om det tar hand om radonet.
  • 2020-09-07
    Bra bemötande, snabbt och snyggt arbete.
  • 2020-08-31
    Snabb och precis service, bra leverantörer vid installation av åtgärder.
  • 2020-08-30
    Montering av radonsug.
    Fick ett proffsigt bemötande av Reco. På ett bra sätt gick de igenom hur det skulle funka och hur den skulle placeras. Installation gick mycket smidigt. På en dag var allt på plats och när de lämnade var det snyggt och rent.
  • 2020-07-03
    Proffsiga, effektiva, trevliga.
  • 2020-06-28
    trevligt bemötande, städade upp bra efter ”ingreppen” i huset.
  • 2020-06-11
    Bra bemötande och åtgärdsförlaget och service.
  • 2020-06-10
    En känsla sv gedigen personal, kund fokus, positiv energi! Intryck av bra värderingar kombinerat med ledarskap.
  • 2020-06-08
    Har köpt en installation av radonsug till min villa. Tycker att Radea har väglett mig bra för att söka radonbidrag. Önskade möjligen att Radeas förslag till installation hade åskedegjorts genom en ritning eller ett foto på en liknade installation så att jag vetat bättre vad som var tänkt att utföras.
    Det slutliga resultatet av installationen fås först i vinter efter det en ny radonmätning gjorts. Min tidigare mätning visade 210Bq alltså endast 10Bq över gränsvärdet.
    Vill efter installationen få ner värdet till under 100Bq annars tycker jag att det är för mycket pengar jag får lägga ut för att få ner värdet till endast under 200Bq som Radea garanterar.
  • 2020-06-06
    Haft hjälp av Radea för cirka 10 år sedan- montering av två utsugningsfläktar. Fungerat bra men ny mätning sent 2029 visade på 270Bq/m3. Kontakt med Radea, ny kontrollmätning med samma resultat. Besök av Radera med åtgärdsförslag- radonsug i golvet beslutades. Fick bra hjälp med pappersarbetet.1 juni monterades radonsugen på en halv dag. Proffsigt arbete och väl rengjort efter borrning mm. Alla våra förväntningar infriades och vi fick igen en utmärkt kontakt, bemötande och service från Radeas personal. Vi är helnöjda!
  • 2020-06-02
    Allting var bra.
    Trevliga och kunniga personal.
  • 2020-05-29
    effektiv, snabb och trevlig service
  • 2020-05-18
    Trevligt bemötande, informativa.
    Kom på utsatt tid.
    Snabbt och snyggt utfört.
  • 2020-04-27
    Vi köpte installation av 2 radonsugar. Radea var väldigt bra att ha att göra med men om resultatet är bra vet vi inte förrän en ny mätning har gjorts. Vi jämförde heller inte flera offerter, möjligtvis var de ganska dyra. De beräknade 2 dagar och vi fick fast pris men arbetet tog bara knappt en dag.
  • 2020-04-26
    Punktliga, proffsiga och trevliga.
  • 2020-04-26
    GODA erfarenheter av Radea alltigenom. Rekommenderas.
  • 2020-04-24
    Radea installerade en radonsug. De passade tiden. Förväntningarna var att de skulle vara proffsiga, tog tid att svara på
    mina frågor och undringar och företaget levde verkligen upp till
    det.
    Jag saknade dock att de i början av besöket skulle ha gett mig information lite mer exakt vad rören skulle dras.
  • 2020-04-15
    Köpte radonsug. Snabbt och bra bemötande. Allt gjordes på utsatt tid. Radon inomhus minskade till mycket låg nivå, så jag är mycket nöjd med insatsen. Har dessutom fått bra svar på ett par frågor tre månader efter installationen.
  • 2020-04-12
    Radonsanering.Mycket bra.Få ner radonhalten till godkänd nivå utan större åverkan.Superduktiga ”killar” som arbetade smidigt och var mycket hänsynsfulla.
    Hälsningar Göran.
  • 2020-04-07
    TOPPBETYG!
    Vi fick hjälp med en radonsanering och installation av FTX. Väldigt bra bemötande, bra dialoger och rådgivning. Snyggt och proffsigt utfört. Värdet gick från 440 till 160 Bq, så vi är supernöjda.
  • 2020-04-06
    Radon mätningar, åtgärder. Radea tog tag i arbetet direkt. Mycket bra bemötande av samtliga iblandade. allt fungerade klockrent, har arbetat med Radea tidigare så förväntningarna infriades.
  • 2020-04-04
    Köpte FTX-ventilation inklusive montering. Blev proffsigt bemött och installationen gick smidigt. Montörerna kämpade på i krypgrunden.

Jag är supernöjd med alla steg i processen och inte minst med slutresultatet.