Radea

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 258 kunder tycker om Radea

• Rozan S skrev om Radea
    En radon sanering gjordes av trevliga och professionella arbetare. Läs mer
  • Martin T skrev om Radea
    Installation av Radonfläkt. Kanonbra bemötande! Läs mer
  • Erik L skrev om Radea
    Radonåtgärd med luftkanaler under grundplattan. Trevligt bemötande och hjälpsamma med snabba svar vid frågor.

Jag vet ännu inte om åtgärden har fått effekt!

Mina förväntningar::
    -Rätt pris dvs konkurrenskraftigt pris, jag vill inte upptäcka om ett halvår att jag betalat överpris. Även om det är mitt ansvar att kolla priser och bedöma tidsåtgång.

-Ansvar för utfört arbete dvs uppföljning efter mätning. Lätt att få respons på ev garantifrågor.

-Utlovade effekt uppnås, såklart!

• Anna A skrev om Radea
    Vi har bara positiva besked att ge. Allt från information till utfört arbete!
    Jag kan varmt rekommendera denna firma. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Radea
    Radonåtgärd. Trevligt bemötande vid första tel-kontakt, bokad tid för hembesök, fungerade utmärkt, fick noggrann beskrivning om planerade åtgärder. Ordnades sedan i 2 omgångar, positiv och trevlig attityd hos samtliga inblandade, bra info vid feed-back efter några dagar. Mycket nöjd! Läs mer
  • Åsa B skrev om Radea
    Radonsanering. Vi blev proffesionellt bemötta. Vi fick stort förtroende för företaget och vi tycker att de verkligen levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Per G skrev om Radea
    Snabb kontakt, offert och utförande.
    Trots att medlemmar i styrelse ej var hemma löste montör problem på plats och kunde gå Vidar för att avsluta arbete. Snyggt och prydlig installation. Läs mer
  • Jan G skrev om Radea
    vi behövde radonsanera vår fastighet och beslöt att anlita Radera, därför att de hade en mycket välskriven och tekniskt informayiv websida och erbjöd ett acceptabelt pris .

Radea gav oss sedan bra praktiska råd inför vår ansökning om readonbidrag. Uppdraget att besiktiga fasdtifgeten och sedan installera en radonsug genomfördes snabbt och snyggt och jag vill därför ge Radea mina bästa rekommendationer.. Läs mer
  • Maria Ö skrev om Radea
    Radea utförde en radonsanering i hemmet. Radea var professionella i bemötandet och mycket tillmötesgående. De utförde arbetet effektivt och snyggt.
    Jag kan varmt rekommendera Radea. Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Radea
    Behövde ha fläktar i badrummen för att få självdraget att fungera + en ventilationsrengöring. Bra från början till slut. Installatören kom på utsatt tid och vi gick igenom vad som skulle göras.
    Märkte skillnad redan dagen efter att luften hade blivit bättre. Bra bemötande och utförande. Jag rekommenderar Radea om du vill ha en bra ventilation och ett bra utfört jobb! Läs mer
    2018-09-14 Lars S svarar Björn H
    Hej Björn,

vi tackar för dina ord och kul att du märker skillnad på luften! Hör av dig om du har några funderingar, och trevlig helg!
  • Hillevi J skrev om Radea
    Vi tog kontakt med Radea efter att vår långtidsmätning visade på höga värden. Vi hade flera firmor hemma innan vi beslutade oss för Radea. Fredrik kollade upp varifrån gasen kom och det visade sig att vi hade markradon och inte enbart i byggmaterialet som vi trott. En radonsug sattes in i källarvåningen samt luftventiler i alla rum. Vi kunde inte vara mer nöjda! Så måna om kunden och rädda om vårt hem! En ny mätning väntar innan vi vet om det givit önskat resultat men vi känner oss trygga med att Fredrik och Radea följer upp resultatet med ev ytterligare åtgärd!
    /Hillevi Läs mer
    2018-09-14 Lars S svarar Hillevi J
    Hej Hillevi,

roligt att höra - jag ser till att Fredrik får ta del av din återkoppling. Hör av dig om någonting dyker upp, annars är det bara att genomföra uppföljningsmätningen!

Ha en trevlig helg!
  • Daniel H skrev om Radea
    Mycket proffsigt bemötande och snabb informativ service. Svarar på mejl snabbt och kommer när de har lovat och gör ett klanderfritt jobb. Läs mer
    2018-09-14 Lars S svarar Daniel H
    Hej Daniel,

kul att höra - vi tackar så mycket för din rekommendation! Ha en trevlig helg!
  • Magnus T skrev om Radea
    Var proffsiga. Hade bra lösningar på de problem som vi hade och jobbet gick fort. Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Radea
    Väldigt bra bemötande och offertarbetet var proffsigt och gick snabbt.
    Mycket bra installatörer.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Per K skrev om Radea
    Har efter installation av radonsug en positiv syn på Radea - men ännu är det för tidigt att säga för mycket. Först efter ny mätning av radonhalten vet vi ju effekten.

Blev väldigt väl bemött, bl a såg Radeas installatörer till att vara några minuter tidiga för att jag skulle hinna iväg i tid till mitt jobb. Läs mer
  • Daniel E skrev om Radea
    Jag köpte ett FTX-system med installation av Radea och allt har gått väldigt smidigt. Dom lyssnade på mina önskemål och gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • Thomas S skrev om Radea
    Insättande av radonsug
    Bemötande bra när vi lärde känna varandra
    Arbetena utfört av flera olika representanter som planering , borrning och fläkt och rördragning vilka samtliga gjorde ett bra jobbdär slutresultatet inte är givet än men att preliminära data med eget mätinstrument tyder på en total befrielse från radon i huset!!
    Sammanfattningsvis något osäker inledning/utredning/Planering men slutresultatet gott Läs mer
  • Carina K
    Carina K skrev om Radea
    Vi har fått högre resultat på mätningarna och Radea upptäckte att fläktarna på taket inte fungerade som de skulle. De kom hit och monterade in nya men bara en fungerade. Då kom en elektriker som upptäckte en felaktig skarv som gjorts sv en annan elektriker när vi byggde om köket för ett år sedan.
    De har alla varit väldigt trevliga, kunniga och dessutom städat efter sig!
    Vi kan verkligen rekommendera dem!! Läs mer
  • Angela K skrev om Radea
    Mycket bra från första kontakt till instalationen genomfördes.

Är nöjd med mitt FTX system. Läs mer
  • Per L skrev om Radea
    Har köpt radonsanerare med installation, bra säljare och riktigt bra installationsteam.
    Nu får resultatet utvärderas över lite tid Läs mer
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Radea
    Blev lovad besiktning med flödesmätning och fotografering av kanaler, och därefter åtgärdsförslag.

MEN, det blev endast en visuell kontroll och ännu har ingen offert/åtgärdsförslag kommit. .

Min gissning är att våra kanaler troligen bara behöver rengöras och att det därmed är ett för litet jobb för dem. Det hade jag kunnat förstå och accepterat om de meddelat det. Men Radea har valt tystnad. Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Radea
    Anlitade Radea i väst med Fredrik i spetsen. Inte superbilliga, men bortom bra! Vi satte in en FTX-anläggning. Det kändes verkligen som killarna arbetade med sådan omsorg som de skulle om det varit deras eget hem. De frågade om riktlinjer om något var oklart, och de ändrade på egen bekostnad till dyrare rördragning när de inte tyckte överenskommet skulle bli tillräckligt bra. Min enda invändning är att de inte kan göra allt jag nånsin vill få gjort med huset. Tack Radea och Fredrik! Läs mer
  • Catrin A skrev om Radea
    Radea följde upp radonmätning med åtgärdsförslag.Bra genomgång., men usel kommunikation kring offert och offertbekräftelse. Inga anmärkningar på åtgärderna, ventilation i fönsterlufter och isolering av inspektionslucka i källare. Sammanfattningsvis både ris och ros. Läs mer
  • Martin S skrev om Radea
    Proffsigt rakt igenom! Trevligt bemötande, kunniga, punktliga. Topp helt enkelt. Läs mer
  • Kim V skrev om Radea
    professionellt och trevligt bemötande från all personal jag kommit i kontakt med. Läs mer
  • Eva F skrev om Radea
    Ett bra bemötande från första kontakt till installation av radonsug. Läs mer
  • Eva Camilla N skrev om Radea
    Vår Brf Valkyrian 7 är mycket nöjda med Radea . Vi anlitade dom för att förbättra ventilationen i en av våra uthyrningslokaler samt i 3 lägenheter för att öppna upp nya ventilationskanaler i ombyggda kök.
    Radea hanterade hela processen mycket proffsigt , från offert till slutförande och vi kommer med stor säkerhet anlita dom igen vid behov.
    Eva-Camilla Nygren , ordf Läs mer
  • Ingela D skrev om Radea
    Radonsanering i undervåning med ventiler i väggar och markradonutsug.
    Mycket trevligt och smidigt bemötande.
    Jobbade snabbt och effektivt.
    ”Smart” lösning för placering av rör och ventiler. Förutom en ventil i varje rum syns ingenting.
    Hoppas på att bli lika nöjd med uppföljningen.
    Sammanfattningsvis mycket nöjd. Läs mer
  • Peter E skrev om Radea
    Hej

Det har funkat väl från första kontakt till sista installation. Nu ska det nya systemet testas och förhoppningsvis gett de lägre resultat som behövs avseende radon som åsyftades.

mvh
    Peter Läs mer
  • Curt M skrev om Radea
    Vi har anlitat Radea AB för att få ett exakt utlåtande på
    värdet av Radon i vårt hus.
    Utlåtandet är värdefull för oss eftersom det är skadligt med för högt Radonvärde.
    Mätinstallationen har även fen utförts av Radea AB.
    Vi får efter varje mätning värdering av resultatet. Läs mer
  • John K skrev om Radea
    Helt igenom proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • Camilla B skrev om Radea
    Radonmätning och radonsanering av villa.
    Trevlig, hjälpsam och proffesionell personal. Snabb återkoppling vid frågor. Kom med två alternativ för att lösa problemet, valde det som krävde minst påverkan på huset då det gav goda resultat efter test.
    Vi är väldigt nöjda med hela processen och kan varmt rekommendera Radea! Läs mer
  • Ulf A skrev om Radea
    Från radonbesiktningen till genomgången av den utförda installationen var Radeas killar mycket professionella . Besiktninsmannenn och montörerna var kunniga och ovanligt trevliga att ha att göra med . Radea kan å det varmaste rekommenderas . Läs mer
  • Maria D skrev om Radea
    Jätte nöjda! Hög kompetens inom ventilation och snabb service! Läs mer
  • Gunnar S skrev om Radea
    Bra bemötande hela vägen från besiktning till leverans av radonsug. Läs mer
  • Hans L skrev om Radea
    Komplett luftväxlarsystem för radonsanering av ett 3 familjehus.
    Radea har på ett mycket professionellt sätt projekterat och installerat 3 st luftväxlarsystem i vårat hus,snabbt och effektivt med trevliga hantverkare. Vi kan varmt rekommendera Radea vid radon sannering.
    Hasse o Keith Läs mer
  • Per W skrev om Radea
    Mycket trevligt bemötande av alla inblandande vid radonsaneringen Läs mer
  • Lars W skrev om Radea
    Ett mycket professionellt och trevligt genomförande av ventilinstallationer i vår fastighet. Tackar än en gång och vill verkligen rekommenderar Radea. Läs mer
  • Anders M skrev om Radea
    Radea har haft ett trevligt och proffsigt bemötande hela processen. Arbetet är snyggt utfört. Nu återstår mätningar om effekt av monterad radonsug löst våra problem. Läs mer
  • Johanna H skrev om Radea
    Proffsig kommunikation och trevligt bemötande.
    Är jättenöjd. Det enda jag saknar är någon form av uppföljning nu efter att installationen är klar. Vad vi kan förvänta oss gällande våra radonvärden, om någon form av "underhåll" behövs etc.

Toppen att ni stödjer barncancerfonden!! Läs mer
    2018-01-12 Lars S svarar Johanna H
    Hej Johanna,

tack för feedback och kul att du är nöjd! Jag ber Hugo som varit hos dig att svara på dina frågor, men en uppföljningsmätning ska göras för att kontrollera radonhalterna! Ha en trevlig helg!
  • Joao G skrev om Radea
    They installed a ventilation system in my house. They were very professional and helpful.

Great service. Läs mer
  • Claes S
    Claes S skrev om Radea
    Allt fungerade perfekt. Mkt proffsigt bemötande och utförande! Läs mer
  • Ali M skrev om Radea
    Vi fick hjälp med att utvärdera och uppdatera ventilationen i villan, med ny frånluftsfläkt, nya ventiler och ny spisfläkt samt IM-kanal.
    Väldigt trevliga och proffsiga. Alla från damen som bokade in oss via telefon till Lars och Patrik som kom ut till oss för att göra jobbet. Höll allt som lovades och var väldigt lätta att nå. Rekommenderar dem till 100%. Läs mer
  • Gunilla G skrev om Radea
    Trevlig, förtroendeingivande personal. Punktliga!
    Vi har fått en radonpump installerad i källaren med tillhörande kanaler. Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om Radea
    det var ett mycket bra bemötande,proffessionellt och kunnigt jag rekommenderar gärna er för de jag känner och träffar

Byte av FTX-ventilation, Läs mer
  • Marie-louise O skrev om Radea
    Mycket proffsiga, trevliga att samarbeta med, bra service. Radonsanering av hela vår fastighet och hela anläggningen fungerar perfekt. Läs mer
  • Lars W skrev om Radea
    Mkt proffsigt bemötande, snabb handläggning och väldigt tydlig offert. Läs mer
  • Samuel P
    Samuel P skrev om Radea
    Mycket nöjda med bemötande samt det genomförda arbetet, proffesionellt från början till slut. Läs mer
  • Madelene S
    Madelene S skrev om Radea
    Vi upplevde personalen som kunniga och engagerade i att göra ett bra jobb! Väldig trevliga och tillmötesgående. Kanske låter lite klyschigt men radea är verkligen ett genuint proffsigt företag! Vi är glada över att ha en fungerande ventilation. Inomhusmiljön är märkbart bättre och den unkna doften i huset är borta.
    Radonsugen är på plats och är snyggt installerad. Huruvida resultatet är med radonhalten kan vi ej säga.
    Vi är super nöjda över lag och vi skulle varmt rekommendera radea! Läs mer
  • Evan W skrev om Radea
    Installation av radonsug i husets källarplan.
    Genomfördes på en halv dag.
    Föregicks av inspektion och åtgärdförslag.
    Professionellt. Bra skötselinformation.
    Trevligt bemötande.