Radea

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 226 kunder tycker om Radea

• Ulf A
    Ulf A skrev om Radea
    Från radonbesiktningen till genomgången av den utförda installationen var Radeas killar mycket professionella . Besiktninsmannenn och montörerna var kunniga och ovanligt trevliga att ha att göra med . Radea kan å det varmaste rekommenderas . Läs mer
  • Maria D
    Maria D skrev om Radea
    Jätte nöjda! Hög kompetens inom ventilation och snabb service! Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Radea
    Bra bemötande hela vägen från besiktning till leverans av radonsug. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Radea
    Komplett luftväxlarsystem för radonsanering av ett 3 familjehus.
    Radea har på ett mycket professionellt sätt projekterat och installerat 3 st luftväxlarsystem i vårat hus,snabbt och effektivt med trevliga hantverkare. Vi kan varmt rekommendera Radea vid radon sannering.
    Hasse o Keith Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Radea
    Mycket trevligt bemötande av alla inblandande vid radonsaneringen Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Radea
    Ett mycket professionellt och trevligt genomförande av ventilinstallationer i vår fastighet. Tackar än en gång och vill verkligen rekommenderar Radea. Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Radea
    Radea har haft ett trevligt och proffsigt bemötande hela processen. Arbetet är snyggt utfört. Nu återstår mätningar om effekt av monterad radonsug löst våra problem. Läs mer
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Radea
    Proffsig kommunikation och trevligt bemötande.
    Är jättenöjd. Det enda jag saknar är någon form av uppföljning nu efter att installationen är klar. Vad vi kan förvänta oss gällande våra radonvärden, om någon form av "underhåll" behövs etc.

Toppen att ni stödjer barncancerfonden!! Läs mer
    2018-01-12 Lars S svarar Johanna H
    Hej Johanna,

tack för feedback och kul att du är nöjd! Jag ber Hugo som varit hos dig att svara på dina frågor, men en uppföljningsmätning ska göras för att kontrollera radonhalterna! Ha en trevlig helg!
  • Joao G
    Joao G skrev om Radea
    They installed a ventilation system in my house. They were very professional and helpful.

Great service. Läs mer
  • Claes S
    Claes S skrev om Radea
    Allt fungerade perfekt. Mkt proffsigt bemötande och utförande! Läs mer
  • Ali M
    Ali M skrev om Radea
    Vi fick hjälp med att utvärdera och uppdatera ventilationen i villan, med ny frånluftsfläkt, nya ventiler och ny spisfläkt samt IM-kanal.
    Väldigt trevliga och proffsiga. Alla från damen som bokade in oss via telefon till Lars och Patrik som kom ut till oss för att göra jobbet. Höll allt som lovades och var väldigt lätta att nå. Rekommenderar dem till 100%. Läs mer
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Radea
    Trevlig, förtroendeingivande personal. Punktliga!
    Vi har fått en radonpump installerad i källaren med tillhörande kanaler. Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om Radea
    det var ett mycket bra bemötande,proffessionellt och kunnigt jag rekommenderar gärna er för de jag känner och träffar

Byte av FTX-ventilation, Läs mer
  • Marie-louise O
    Marie-louise O skrev om Radea
    Mycket proffsiga, trevliga att samarbeta med, bra service. Radonsanering av hela vår fastighet och hela anläggningen fungerar perfekt. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Radea
    Mkt proffsigt bemötande, snabb handläggning och väldigt tydlig offert. Läs mer
  • Samuel P
    Samuel P skrev om Radea
    Mycket nöjda med bemötande samt det genomförda arbetet, proffesionellt från början till slut. Läs mer
  • Madelene S
    Madelene S skrev om Radea
    Vi upplevde personalen som kunniga och engagerade i att göra ett bra jobb! Väldig trevliga och tillmötesgående. Kanske låter lite klyschigt men radea är verkligen ett genuint proffsigt företag! Vi är glada över att ha en fungerande ventilation. Inomhusmiljön är märkbart bättre och den unkna doften i huset är borta.
    Radonsugen är på plats och är snyggt installerad. Huruvida resultatet är med radonhalten kan vi ej säga.
    Vi är super nöjda över lag och vi skulle varmt rekommendera radea! Läs mer
  • Evan W
    Evan W skrev om Radea
    Installation av radonsug i husets källarplan.
    Genomfördes på en halv dag.
    Föregicks av inspektion och åtgärdförslag.
    Professionellt. Bra skötselinformation.
    Trevligt bemötande.
    Evan Westerlind, Uppsala Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Radea
    Vi är väldigt nöjda! Snabb installation, proffsigt bemötande. Nu återstår att se om radonvärdet går ned... Läs mer
  • Annette E
    Annette E skrev om Radea
    Mycket positiv till Radea. Proffsiga hantverkare som kommer på utsatt tid. Dessutom är de trevliga och verkar ha roligt tillsammans när de arbetar. Rekommenderar de varmt. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Radea
    Proffsigt bemötande från början och helnöjd med den utförda installationen av FTX-ventilation.
    Riktigt trevliga hantverkare och tillmötesgående.
    Vi är riktigt nöjda och vi kan verkligen rekommendera RADEA Läs mer
  • Helena K
    Helena K skrev om Radea
    Radea utför enligt utlovad offert på tid och med kvalitet. Serviceinriktade och kompetenta. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Amanda B
    Amanda B skrev om Radea
    Bra och proffsig service. Har levererat det vi önskade på överenskommen tid. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Jonas O
    Jonas O skrev om Radea
    Vi installerade FTX-ventilation i vårt kedjehus från 1967 som då byggdes med självdrag. Vi gick från att ha stillastående och instängd luft i de flesta rummen på våra två våningar till att ha frisk och härlig luft i alla rum.

Radeas installatörer var kunniga, noggranna och arbetade hårt under den vecka som jobbet tog. Resultatet var en snygg och funktionell installation med minsta möjliga synliga ingrepp i huset. Baserat på det så känner vi att vi kan rekommendera Radea till andra. Läs mer
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Radea
    Toppenbemötande! Radea äger!
    Dom hjälpte oss med att installera ventilationssystem. Läs mer
  • Mia V
    Mia V skrev om Radea
    Jag är supernöjd med Radea. De har kommit i tid, genomfört arbetet mycket snabbt och noggrannt. De har dessutom städat efter sig! Läs mer
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Radea
    Jag valde Radea som leverantör efter att ha haft kontakt med flera mindre bolag gällande installation av FTX-ventilation i villa. De gav ett erfaret intryck, ett ok pris och hade bra förslag för kanaldragning. Det tog ca 2 månader från bokning till att arbetet slutfördes och installationen gick på ca 4 dagar.
    Det var några placeringar av don som inte var helt optimala ur ett estetiskt perspektiv men överlag var resultatet mycket bra! Läs mer
  • Gerd A
    Gerd A skrev om Radea
    Proffsigt, snabbt och förtroendeingivande! Läs mer
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Radea
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Levererade snabbt och med god kvalitet. Dessutom snyggt! Detta trots utmaningar i husets grundkonstruktion. Läs mer
  • Michael P
    Michael P skrev om Radea
    Korrekt bemötande gav gott inttyck Läs mer
  • Ragnar P
    Ragnar P skrev om Radea
    Kanon.
    Trevliga personer. Arbetade utan dröjsmål. Tog sig tid
    För frågor. Lämnade namn och nummer för frågor.
    Kommer tillbaka och justerar om vi önskar. Läs mer
  • Bo R
    Bo R skrev om Radea
    Kontaktade Radea efter sökning på nätet för att se över vårt värme och köksaggregat.
    De gjorde hembesök och lämnade ett förslag som vi accepterade. I det ingick att installera ett mekaniskt ventilationssystem och bortforsling av det gamla.

Allt sköttes utmärkt. Killarna tom städade efter sig och var allmänt mycket trevliga. Läs mer
  • David P
    David P skrev om Radea
    För mycket strul och fel. Det som skulle ta en dag har tagit över en månad och är fortfarande inte bra. Läs mer
    2017-10-13 Lars S svarar David P
    Hej David,

vi tar till oss kritiken till fullo - det har varit för mycket strul. Förhoppningsvis löser sig det sista när vi kommer ut till dig nästa gång, vi ska ro i hamn med installationen så att du känner dig nöjd!

Med vänlig hälsning,
    Lars
  • Jan M
    Jan M skrev om Radea
    Fick tips från grannen och anlitade Radea för en radonsanering/ventilationsåtgärd.
    Fick en offert som var konkurranskraftig och vi bokade en tid som gick enligt plan. Fick även snabb hjälp med ett utbyte av en frånluftspump som strulade. Kan verkligen rekommendera Radea till andra. Läs mer
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Radea
    Proffsigt och trevligt bemötande. Har bara gott att säga om Radea Läs mer
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Radea
    Vår Brf fick hjälp att radonsanera en lägenhet.
    Mitt intryck av Radea är att ni varit proffsiga och snabba från början till slut. Läs mer
  • Per P
    Per P skrev om Radea
    Vi är jättenöjda med Radea då vi från början till slut har alltid fått snabba svar och ett väldigt professionellt tillsmöteskomnande. Vi har i nuläget inte fått svar på resultatet av åtgärden men kortidsmätningen se väldigt lovande ut. Vi rekommenderar Radera! Läs mer
  • Sten B
    Sten B skrev om Radea
    Jag har fått hjälp med Radonsanering i villafastighet. Trevlig och kunnigt bemötande från Radeas personal. Hittills är mina förväntningar väl uppfyllda. Läs mer
  • Åke J
    Åke J skrev om Radea
    Mycket trevligt bemötande professionellt genomfört arbete i samband med installationer för radonsanering. Läs mer
  • Elisabet Ö
    Snyggt städ Läs mer
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Radea
    Hej,
    Vi har bara fått positivt bemötande från Radea AB. Trots att det varit boenden som låst dörrar som skulle vara öppna. Det har varit ett jättefint och professionellt bemötande från första stund. Vi kan vart rekommendera detta företag för sanering av radon. Läs mer
  • Svante M
    Svante M skrev om Radea
    Korrekt bemötande, utfört punktligt och ordentligt gjort. Vi är mycket nöjda med det arbete Radea utfört hos oss. Läs mer
  • Oskar A
    Oskar A skrev om Radea
    Bra bemötande, vi är en brf med radon problem som radea förhoppningsvis har hjälpt oss med.

Allt har gått bra, inför, under och efter arbetet.

Vi är nöjda och kan rekomendera radea. Läs mer
  • Christina F
    Christina F skrev om Radea
    Jag kan verkligen rekommendera Radea,
    Allt har skötts på ett mycket bra sätt. Genomgång av radon i huset, förslg till åtgärder, offert och utförande föreslagna åtgärder. Läs mer
  • Peder W
    Peder W skrev om Radea
    Radea utförde radonsanering och installerade ett frånluftssystem hos oss. De var proffsiga och snabba rakt igen hela processen. Rekommenderas! Läs mer
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Radea
    Mycket bra så här långt. Jobbet gick snabbt och smidigt. Trevligt bemötande.
    Återstår att se hur radonvärdet blir. Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Radea
    Jag har installerat en radonpump från radea nyligen och är i stort mkt mycket nöjd med resultatet av mina kontakter med Radea. Arbetet med saneringen av huset inleddes förra sommaren med att hitta läckor in i huset o sedan täppa till dessa, även detta arbete avlöpte bra.

Enda pluppen är ett par diskussioner via tfn med en dam på radea om jag har rätt att ha två eller tre avgiftsfria mätdosor efter genomfört arbete. Helt onödig diskussion då mätningarna knappt kostar ngt jämfört med hela saneringen om ca 50 kkr.
    Där förlorades viss goodwill, men den påverkar inte övrig personal som jag upplever som mkt kompetent.

MVH / Micke Läs mer
  • Sven P
    Sven P skrev om Radea
    Vi bedömer Radea som professionella, seriösa ,noggranna.
    De har utfört radonsanering hos oss.
    Vi kan absolut rekommendera Radea för liknande uppdrag! Läs mer
  • Billy M
    Billy M skrev om Radea
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Radonsanering utfördes, snabbt och på utsatt tid. Läs mer

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna