Radea

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 243 kunder tycker om Radea

• Daniel E
    Daniel E skrev om Radea
    Jag köpte ett FTX-system med installation av Radea och allt har gått väldigt smidigt. Dom lyssnade på mina önskemål och gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Radea
    Insättande av radonsug
    Bemötande bra när vi lärde känna varandra
    Arbetena utfört av flera olika representanter som planering , borrning och fläkt och rördragning vilka samtliga gjorde ett bra jobbdär slutresultatet inte är givet än men att preliminära data med eget mätinstrument tyder på en total befrielse från radon i huset!!
    Sammanfattningsvis något osäker inledning/utredning/Planering men slutresultatet gott Läs mer
  • Carina K
    Carina K skrev om Radea
    Vi har fått högre resultat på mätningarna och Radea upptäckte att fläktarna på taket inte fungerade som de skulle. De kom hit och monterade in nya men bara en fungerade. Då kom en elektriker som upptäckte en felaktig skarv som gjorts sv en annan elektriker när vi byggde om köket för ett år sedan.
    De har alla varit väldigt trevliga, kunniga och dessutom städat efter sig!
    Vi kan verkligen rekommendera dem!! Läs mer
  • Angela K
    Angela K skrev om Radea
    Mycket bra från första kontakt till instalationen genomfördes.

Är nöjd med mitt FTX system. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Radea
    Har köpt radonsanerare med installation, bra säljare och riktigt bra installationsteam.
    Nu får resultatet utvärderas över lite tid Läs mer
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Radea
    Blev lovad besiktning med flödesmätning och fotografering av kanaler, och därefter åtgärdsförslag.

MEN, det blev endast en visuell kontroll och ännu har ingen offert/åtgärdsförslag kommit. .

Min gissning är att våra kanaler troligen bara behöver rengöras och att det därmed är ett för litet jobb för dem. Det hade jag kunnat förstå och accepterat om de meddelat det. Men Radea har valt tystnad. Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Radea
    Anlitade Radea i väst med Fredrik i spetsen. Inte superbilliga, men bortom bra! Vi satte in en FTX-anläggning. Det kändes verkligen som killarna arbetade med sådan omsorg som de skulle om det varit deras eget hem. De frågade om riktlinjer om något var oklart, och de ändrade på egen bekostnad till dyrare rördragning när de inte tyckte överenskommet skulle bli tillräckligt bra. Min enda invändning är att de inte kan göra allt jag nånsin vill få gjort med huset. Tack Radea och Fredrik! Läs mer
  • Catrin A
    Catrin A skrev om Radea
    Radea följde upp radonmätning med åtgärdsförslag.Bra genomgång., men usel kommunikation kring offert och offertbekräftelse. Inga anmärkningar på åtgärderna, ventilation i fönsterlufter och isolering av inspektionslucka i källare. Sammanfattningsvis både ris och ros. Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Radea
    Proffsigt rakt igenom! Trevligt bemötande, kunniga, punktliga. Topp helt enkelt. Läs mer
  • Kim V
    Kim V skrev om Radea
    professionellt och trevligt bemötande från all personal jag kommit i kontakt med. Läs mer
  • Eva F
    Eva F skrev om Radea
    Ett bra bemötande från första kontakt till installation av radonsug. Läs mer
  • Eva Camilla N
    Eva Camilla N skrev om Radea
    Vår Brf Valkyrian 7 är mycket nöjda med Radea . Vi anlitade dom för att förbättra ventilationen i en av våra uthyrningslokaler samt i 3 lägenheter för att öppna upp nya ventilationskanaler i ombyggda kök.
    Radea hanterade hela processen mycket proffsigt , från offert till slutförande och vi kommer med stor säkerhet anlita dom igen vid behov.
    Eva-Camilla Nygren , ordf Läs mer
  • Ingela D
    Ingela D skrev om Radea
    Radonsanering i undervåning med ventiler i väggar och markradonutsug.
    Mycket trevligt och smidigt bemötande.
    Jobbade snabbt och effektivt.
    ”Smart” lösning för placering av rör och ventiler. Förutom en ventil i varje rum syns ingenting.
    Hoppas på att bli lika nöjd med uppföljningen.
    Sammanfattningsvis mycket nöjd. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Radea
    Hej

Det har funkat väl från första kontakt till sista installation. Nu ska det nya systemet testas och förhoppningsvis gett de lägre resultat som behövs avseende radon som åsyftades.

mvh
    Peter Läs mer
  • Curt M
    Curt M skrev om Radea
    Vi har anlitat Radea AB för att få ett exakt utlåtande på
    värdet av Radon i vårt hus.
    Utlåtandet är värdefull för oss eftersom det är skadligt med för högt Radonvärde.
    Mätinstallationen har även fen utförts av Radea AB.
    Vi får efter varje mätning värdering av resultatet. Läs mer
  • John K
    John K skrev om Radea
    Helt igenom proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Radea
    Radonmätning och radonsanering av villa.
    Trevlig, hjälpsam och proffesionell personal. Snabb återkoppling vid frågor. Kom med två alternativ för att lösa problemet, valde det som krävde minst påverkan på huset då det gav goda resultat efter test.
    Vi är väldigt nöjda med hela processen och kan varmt rekommendera Radea! Läs mer
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Radea
    Från radonbesiktningen till genomgången av den utförda installationen var Radeas killar mycket professionella . Besiktninsmannenn och montörerna var kunniga och ovanligt trevliga att ha att göra med . Radea kan å det varmaste rekommenderas . Läs mer
  • Maria D
    Maria D skrev om Radea
    Jätte nöjda! Hög kompetens inom ventilation och snabb service! Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Radea
    Bra bemötande hela vägen från besiktning till leverans av radonsug. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Radea
    Komplett luftväxlarsystem för radonsanering av ett 3 familjehus.
    Radea har på ett mycket professionellt sätt projekterat och installerat 3 st luftväxlarsystem i vårat hus,snabbt och effektivt med trevliga hantverkare. Vi kan varmt rekommendera Radea vid radon sannering.
    Hasse o Keith Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Radea
    Mycket trevligt bemötande av alla inblandande vid radonsaneringen Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Radea
    Ett mycket professionellt och trevligt genomförande av ventilinstallationer i vår fastighet. Tackar än en gång och vill verkligen rekommenderar Radea. Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Radea
    Radea har haft ett trevligt och proffsigt bemötande hela processen. Arbetet är snyggt utfört. Nu återstår mätningar om effekt av monterad radonsug löst våra problem. Läs mer
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Radea
    Proffsig kommunikation och trevligt bemötande.
    Är jättenöjd. Det enda jag saknar är någon form av uppföljning nu efter att installationen är klar. Vad vi kan förvänta oss gällande våra radonvärden, om någon form av "underhåll" behövs etc.

Toppen att ni stödjer barncancerfonden!! Läs mer
    2018-01-12 Lars S svarar Johanna H
    Hej Johanna,

tack för feedback och kul att du är nöjd! Jag ber Hugo som varit hos dig att svara på dina frågor, men en uppföljningsmätning ska göras för att kontrollera radonhalterna! Ha en trevlig helg!
  • Joao G
    Joao G skrev om Radea
    They installed a ventilation system in my house. They were very professional and helpful.

Great service. Läs mer
  • Claes S
    Claes S skrev om Radea
    Allt fungerade perfekt. Mkt proffsigt bemötande och utförande! Läs mer
  • Ali M
    Ali M skrev om Radea
    Vi fick hjälp med att utvärdera och uppdatera ventilationen i villan, med ny frånluftsfläkt, nya ventiler och ny spisfläkt samt IM-kanal.
    Väldigt trevliga och proffsiga. Alla från damen som bokade in oss via telefon till Lars och Patrik som kom ut till oss för att göra jobbet. Höll allt som lovades och var väldigt lätta att nå. Rekommenderar dem till 100%. Läs mer
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Radea
    Trevlig, förtroendeingivande personal. Punktliga!
    Vi har fått en radonpump installerad i källaren med tillhörande kanaler. Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om Radea
    det var ett mycket bra bemötande,proffessionellt och kunnigt jag rekommenderar gärna er för de jag känner och träffar

Byte av FTX-ventilation, Läs mer
  • Marie-louise O
    Marie-louise O skrev om Radea
    Mycket proffsiga, trevliga att samarbeta med, bra service. Radonsanering av hela vår fastighet och hela anläggningen fungerar perfekt. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om Radea
    Mkt proffsigt bemötande, snabb handläggning och väldigt tydlig offert. Läs mer
  • Samuel P
    Samuel P skrev om Radea
    Mycket nöjda med bemötande samt det genomförda arbetet, proffesionellt från början till slut. Läs mer
  • Madelene S
    Madelene S skrev om Radea
    Vi upplevde personalen som kunniga och engagerade i att göra ett bra jobb! Väldig trevliga och tillmötesgående. Kanske låter lite klyschigt men radea är verkligen ett genuint proffsigt företag! Vi är glada över att ha en fungerande ventilation. Inomhusmiljön är märkbart bättre och den unkna doften i huset är borta.
    Radonsugen är på plats och är snyggt installerad. Huruvida resultatet är med radonhalten kan vi ej säga.
    Vi är super nöjda över lag och vi skulle varmt rekommendera radea! Läs mer
  • Evan W
    Evan W skrev om Radea
    Installation av radonsug i husets källarplan.
    Genomfördes på en halv dag.
    Föregicks av inspektion och åtgärdförslag.
    Professionellt. Bra skötselinformation.
    Trevligt bemötande.
    Evan Westerlind, Uppsala Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Radea
    Vi är väldigt nöjda! Snabb installation, proffsigt bemötande. Nu återstår att se om radonvärdet går ned... Läs mer
  • Annette E
    Annette E skrev om Radea
    Mycket positiv till Radea. Proffsiga hantverkare som kommer på utsatt tid. Dessutom är de trevliga och verkar ha roligt tillsammans när de arbetar. Rekommenderar de varmt. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Radea
    Proffsigt bemötande från början och helnöjd med den utförda installationen av FTX-ventilation.
    Riktigt trevliga hantverkare och tillmötesgående.
    Vi är riktigt nöjda och vi kan verkligen rekommendera RADEA Läs mer
  • Helena K
    Helena K skrev om Radea
    Radea utför enligt utlovad offert på tid och med kvalitet. Serviceinriktade och kompetenta. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Amanda B
    Amanda B skrev om Radea
    Bra och proffsig service. Har levererat det vi önskade på överenskommen tid. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Jonas O
    Jonas O skrev om Radea
    Vi installerade FTX-ventilation i vårt kedjehus från 1967 som då byggdes med självdrag. Vi gick från att ha stillastående och instängd luft i de flesta rummen på våra två våningar till att ha frisk och härlig luft i alla rum.

Radeas installatörer var kunniga, noggranna och arbetade hårt under den vecka som jobbet tog. Resultatet var en snygg och funktionell installation med minsta möjliga synliga ingrepp i huset. Baserat på det så känner vi att vi kan rekommendera Radea till andra. Läs mer
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Radea
    Toppenbemötande! Radea äger!
    Dom hjälpte oss med att installera ventilationssystem. Läs mer
  • Mia V
    Mia V skrev om Radea
    Jag är supernöjd med Radea. De har kommit i tid, genomfört arbetet mycket snabbt och noggrannt. De har dessutom städat efter sig! Läs mer
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Radea
    Jag valde Radea som leverantör efter att ha haft kontakt med flera mindre bolag gällande installation av FTX-ventilation i villa. De gav ett erfaret intryck, ett ok pris och hade bra förslag för kanaldragning. Det tog ca 2 månader från bokning till att arbetet slutfördes och installationen gick på ca 4 dagar.
    Det var några placeringar av don som inte var helt optimala ur ett estetiskt perspektiv men överlag var resultatet mycket bra! Läs mer
  • Gerd A
    Gerd A skrev om Radea
    Proffsigt, snabbt och förtroendeingivande! Läs mer
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Radea
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Levererade snabbt och med god kvalitet. Dessutom snyggt! Detta trots utmaningar i husets grundkonstruktion. Läs mer
  • Michael P
    Michael P skrev om Radea
    Korrekt bemötande gav gott inttyck Läs mer
  • Ragnar P
    Ragnar P skrev om Radea
    Kanon.
    Trevliga personer. Arbetade utan dröjsmål. Tog sig tid
    För frågor. Lämnade namn och nummer för frågor.
    Kommer tillbaka och justerar om vi önskar. Läs mer
  • Bo R
    Bo R skrev om Radea
    Kontaktade Radea efter sökning på nätet för att se över vårt värme och köksaggregat.
    De gjorde hembesök och lämnade ett förslag som vi accepterade. I det ingick att installera ett mekaniskt ventilationssystem och bortforsling av det gamla.

Allt sköttes utmärkt. Killarna tom städade efter sig och var allmänt mycket trevliga. Läs mer
  • David
    David skrev om Radea
    För mycket strul och fel. Det som skulle ta en dag har tagit över en månad och är fortfarande inte bra. Läs mer
    2017-10-13 Lars S svarar David
    Hej David,

vi tar till oss kritiken till fullo - det har varit för mycket strul. Förhoppningsvis löser sig det sista när vi kommer ut till dig nästa gång, vi ska ro i hamn med installationen så att du känner dig nöjd!

Med vänlig hälsning,
    Lars