Radea AB

Eastmansvägen 23, 113 61 Stockholm — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 155 kunder tycker om Radea AB

• Thomas W
    Thomas W skrev om Radea AB
    Från bokning per telefon och en besiktning av Sören Löfgren har mottagandet varit Utmärkt!
  • Viveka B
    Viveka B skrev om Radea AB
    Mycket bra, smidigt och snabbt bemötande med förståelse för att vi hade viss tidsbrist.
  • Frank O
    Frank O skrev om Radea AB
    Vi fick radonsug och ny ventilation installerat. De var kunniga, trevliga och snabba. Bra bemötande från början till slut. Vi är väldigt nöjda.
  • Johan S
    Johan S skrev om Radea AB
    Vi blev imponerade över hur lätt det var att komma i kontakt med Radea avseende en mätning av befarat blåbetong. Redan efter 4 arbetsdagar hade vi en serviceinriktad expert på plats som gav oss svar på alla frågor. Vi kan varmt rekommendera Radea!
  • Birger I
    Birger I skrev om Radea AB
    Fick ett mycket bra intryck redan vid offertförfrågan.Offerten kom snabbt och ventilationen installerades på en arbetsdag. Är mycket nöjd med montörerna och deras arbete
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Radea AB
    Jättenöjda med allt! Servicen, svaren på alla frågor! Nu hoppas vi på bra värden på radonmätningen. Luften i huset är helt annorlunda . Toppen smidigt vid installation
  • Louise L
    Louise L skrev om Radea AB
    Vi upplevde ett bra bemötande och arbetet utfördes väl.
  • Patric S
    Patric S skrev om Radea AB
    Trevligt första möte och snabbt och smidigt utfört arbete. Inget som är testat än men förhoppningsvis är värdena minimala :-)
  • Johan B
    Johan B skrev om Radea AB
    Blev rekommenderad av en kund till mig och Radea uppfyllde förväntningarna! Mycket smidig handläggning av min kanalrensning och injustering! Jag rekommenderar Radea!
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Radea AB
    Kompetenta, snabba och effektiva. Radea hjälpte oss att installera självdragsventilation som vi helt saknade innan. Från start till mål tog det ca 5h. VI är mycket nöjda.
  • Anna L
    Anna L skrev om Radea AB
    Radea hjälpte mig med mitt problem att kökslukt hamnade i badrummet. De tog snabbt kontakt och lyssnade ordentligt på problembeskrivningen och kom snabbt fram till en lösningside. Inom några dagar kom de hem och fixade det hela - och sen kom räkningen som var ungefär 75% av vad jag räknat med.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Radea AB
    Helt nöjd. Från offert till slutprodukten. Mycket proffsiga och trevliga.
  • Elisabeth O
    Elisabeth O skrev om Radea AB
    Gott bemötande, hög kompetens. Vi har installerat radonsug som snabbt kom på plats enligt offert som var tydlig. Trevlig personal.
  • Mathias Å
    Mathias Å skrev om Radea AB
    Radea höll vad de lovade från början till slut. Bra projektledare och bra tekniker som installerade radonsug och installation av ny FTX.
  • Eva B
    Eva B skrev om Radea AB
    Jag tycker att jag har fått ett mycket vänligt och proffsigt bemötande. Jag har fått hjälp med radonsanering och har först haft en besiktningsman ute och sedan en montör av radonsugen. Jag gillar också er hemsida som gav mig bra information om bland annat radongarantin. Kvinnan som hjälpte mig när jag ringde och bokade tid för besiktning var också mycket serviceinriktad och trevlig.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Radea AB
    Bra service, rediga råd, snabbt och smidigt
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Radea AB
    Bra första intryck vid genomgång!
    Lite strul på vägen, hade sönder ett rör och dom tog dit en rörmokare som nog inte va så kunnig!
    Värmesystemet var tomt!
    Skada på det don som sitter på utsidan!
    Men väldigt trevliga arbetare!
    2017-03-06 Lars S svarar Daniel J
    Hej Daniel!

Jag hörde om skadan! Det var en rörjour vi fick använda oss av då vi ville få skadan lagad omgående - jag ska se till att påpeka för firman att de inte fyllt på, slarvigt att det inte kontrollerades av oss dock! Vi ber om ursäkt för problemen som uppstod, du får gärna höra av dig till oss om det är någonting annat du kommer på!

Med vänlig hälsning,
    Lars
    Radea
  • Julia B
    Julia B skrev om Radea AB
    Proffsiga och trevliga - vi är mycket nöjda !
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Radea AB
    Radea har varit fantastiska från första kontakt till utfört ett mycket bra utfört arbete! Tack!
  • Kristina J
    Kristina J skrev om Radea AB
    Radonmätning på plats.
    Trevligt bemött i mail och tfn samt snabb
    mätningsinsats.
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Radea AB
    Snabb och riktig installation. Kunnig personal.
  • Robert L
    Robert L skrev om Radea AB
    Bra bemötande från början. Kunnig personal och My ler duktiga killar som gjorde jobbet.
  • Inger S
    Inger S skrev om Radea AB
    För höga radonvärden. Fått hjälp med att lufta marken under huset med hjälp att montera en fläkt. Trevlig personal och bra bemötande.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Radea AB
    Trevliga hantverkare som hade tålamod med tusen frågor från mina barn. Snyggt jobb och de kom på utsatt tid. Allt som jag uppskattar.
  • Anders B
    Anders B skrev om Radea AB
    väldigt bra bemötande från första samtal till utförande. Vi fick en bra analys av vår ventelation och vilka åtgärder vi kunde göra för att förbättra. sedan kom vi tillsammans fram till en lösning och två veckor senare var det installerat och klart
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Radea AB
    Vi har från början till slut upplevt Radea som mycket proffsiga. Kommit på utsatt tid utan strul.
  • Michael P
    Michael P skrev om Radea AB
    Trevligt och kunnigt bemötande hela vägen från offert till genomförande.
  • Rosemarie D
    Rosemarie D skrev om Radea AB
    Bra bemötande och kunniga hantverkare.
  • Christer A
    Christer A skrev om Radea AB
    Anlitade Radea för installation av FTX ventilationssystem i villa med nya rördragningar och nytt aggregat. Fick snabbt svar på offertförfrågan och bra genomgång på plats innan arbetet påbörjades. Arbetet genomfördes enligt plan, mycket professionellt och med hänsyn till alla mina önskemål. Fick bra och tydliga råd under arbetets gång som bidrog till ett funktionellt och bra slutresultat. Rekommenderar varmt Radea.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Radea AB
    Helt OK. Behovsanalys och genomförande av trevlig och kunnig personal. Kan rekommenderas.
  • Anders M
    Anders M skrev om Radea AB
    Mycket professionella, trevliga, och bra att ha att göra med. De både lyssnar och föreslår. De håller lovade tider och har bra logistik.
  • Ann-sofie A
    Ann-sofie A skrev om Radea AB
    Bra information i samband med besiktning inför offert och sesambröd genomfört arbete samt trevligt bemötande i samband med bokning
  • Mats C
    Mats C skrev om Radea AB
    Tack för fin service. Snabb och snygg installation och trevligt bemötande.
  • Ann-louise U
    Ann-louise U skrev om Radea AB
    Radea har hela tiden varit lätta att kontakta. De kom som planerat och utförde ett bra arbete. Efter installation har de också svarat på de frågor som vi haft.
  • Roger S
    Roger S skrev om Radea AB
    Dom grabbarna som var hemma hos mej var fantastiskt trevliga o snabba, noggranna. Jag är helt nöjd o kommer o rekommendera Radea AB.
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Radea AB
    Jag har fått ett mekaniskt ventilationssystem ( Flexit uni 3 ) installerat i syfte att
    öka ventilatioen och därmed minska radonhalten i mitt radhus.Bemötandet från företaget har varit gott och jag är nöjd med alla som varit här och arbetat.Nu återstår att se resultatet.
    Radondoser är utplacerade och vi avvaktar svar..Jag kan verkligen rekommendera Radea till alla som vill göra en radonsanering.
  • Robert Å
    Robert Å skrev om Radea AB
    Jag fick en offert för att åtgärda markradon (har krypgrund) genom att sätta in en radonsug.

Offerten var tydlig men det fanns några detaljer som jag ville få förtydligade och efter mail-konversation så kom vi överens om att det skulle komma 1:a februari. De kom vid utsatt tid och var klara vid 15-tiden samma dag.

Deras projektledare har därefter varit i kontakt med mig telefonledes vid 2 tillfällen för att kontrollera resultatet och leverera utrustning för korttidsmätning. Nu har jag en pågående korttidsmätning och även en pågående långtidsmätning.

Radea ska hämta korttidsmätningen i nästa vecka för utvärdering men jag kan själv läsa av displayen och hittills ser resultatet mycket bra ut. Jag är nöjd med vad det gjort så här långt. De verkar angelägna att göra ett bra jobb.
  • Lina F
    Lina F skrev om Radea AB
    Proffsiga. Installerade ventiler i fönster och fläktar i badrum. Kom på utsatt dag och tid och lätta att ha att göra med.
  • Björn L
    Björn L skrev om Radea AB
    Radeas personal ger ett mycket gott intryck. Kunniga, professionella och trevliga!
  • Arvid S
    Arvid S skrev om Radea AB
    Mycket proffsiga och alltid vänligt bemötande. Tog stort ansvar när det var svårt att hitta en bra lösning. Slutgiltig lösning var kreativ och fungerar mycket bra.
  • Sara M
    Sara M skrev om Radea AB
    Snabbt, smidigt, billigt. Kom på avtalad tid och arbetet gick snabbt.
  • Max W
    Max W skrev om Radea AB
    Snabb, professionell och bra service
  • Lars S
    Lars S skrev om Radea AB
    Jättebra från början och fram till denna dag då vi fått radonpumpar installerade och påbörjat "kontrollmätning". Lars Sjöberg har vi uppskattat för sitt lugn och sin professionalism. Åtgärdsförslaget var mycket proffsigt och nförtroendeingivande. De hantverkare vi haft i huset för att borra och installera har varit mycket trvliga.
    2017-01-20 Lars S svarar Lars S
    Hej Lars, tack för en fin rekommendation! Vi ses!
  • Uno C
    Uno C skrev om Radea AB
    Mycket bra bemötande hela tiden. Jag har köpt radonventilation till mitt hus.
    Tre väldigt kompetenta yrkesmän gjorde en bra installation av vad jag beställt,
  • Björn W
    Björn W skrev om Radea AB
    Snabb återkoppling, bra genomfört jobb, exakt enligt offert gällande tid och pengar. Bra!
  • Marie D
    Marie D skrev om Radea AB
    Fantastiskt bemötande, stort ansvarstagande och ett oerhört seriöst intryck.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Radea AB
    Jättebra på alla sätt. Snabbt, proffsigt och trevligt bemötande!
  • Behrouz S
    Behrouz S skrev om Radea AB
    Företaget utförde sina arbetsuppgifter galant och klanderfri.
  • Sirry H
    Sirry H skrev om Radea AB
    Positivt bemötande hela vägen. Köpt ventiler och en ny fläkt med installation.
  • Lars A
    Lars A skrev om Radea AB
    Trevliga killar som gjorde sitt jobb på ett proffsigt sätt.

Eastmansvägen 23, 113 61 Stockholm