Radea AB

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 213 kunder tycker om Radea AB

• Marie-louise O
    Marie-louise O skrev om Radea AB
    Mycket proffsiga, trevliga att samarbeta med, bra service. Radonsanering av hela vår fastighet och hela anläggningen fungerar perfekt.
  • Lars W
    Lars W skrev om Radea AB
    Mkt proffsigt bemötande, snabb handläggning och väldigt tydlig offert.
  • Samuel P
    Samuel P skrev om Radea AB
    Mycket nöjda med bemötande samt det genomförda arbetet, proffesionellt från början till slut.
  • Madelene S
    Madelene S skrev om Radea AB
    Vi upplevde personalen som kunniga och engagerade i att göra ett bra jobb! Väldig trevliga och tillmötesgående. Kanske låter lite klyschigt men radea är verkligen ett genuint proffsigt företag! Vi är glada över att ha en fungerande ventilation. Inomhusmiljön är märkbart bättre och den unkna doften i huset är borta.
    Radonsugen är på plats och är snyggt installerad. Huruvida resultatet är med radonhalten kan vi ej säga.
    Vi är super nöjda över lag och vi skulle varmt rekommendera radea!
  • Evan W
    Evan W skrev om Radea AB
    Installation av radonsug i husets källarplan.
    Genomfördes på en halv dag.
    Föregicks av inspektion och åtgärdförslag.
    Professionellt. Bra skötselinformation.
    Trevligt bemötande.
    Evan Westerlind, Uppsala
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Radea AB
    Vi är väldigt nöjda! Snabb installation, proffsigt bemötande. Nu återstår att se om radonvärdet går ned...
  • Annette E
    Annette E skrev om Radea AB
    Mycket positiv till Radea. Proffsiga hantverkare som kommer på utsatt tid. Dessutom är de trevliga och verkar ha roligt tillsammans när de arbetar. Rekommenderar de varmt.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Radea AB
    Proffsigt bemötande från början och helnöjd med den utförda installationen av FTX-ventilation.
    Riktigt trevliga hantverkare och tillmötesgående.
    Vi är riktigt nöjda och vi kan verkligen rekommendera RADEA
  • Helena K
    Helena K skrev om Radea AB
    Radea utför enligt utlovad offert på tid och med kvalitet. Serviceinriktade och kompetenta. Kan varmt rekommendera.
  • Amanda B
    Amanda B skrev om Radea AB
    Bra och proffsig service. Har levererat det vi önskade på överenskommen tid. Vi är väldigt nöjda.
  • Jonas O
    Jonas O skrev om Radea AB
    Vi installerade FTX-ventilation i vårt kedjehus från 1967 som då byggdes med självdrag. Vi gick från att ha stillastående och instängd luft i de flesta rummen på våra två våningar till att ha frisk och härlig luft i alla rum.

Radeas installatörer var kunniga, noggranna och arbetade hårt under den vecka som jobbet tog. Resultatet var en snygg och funktionell installation med minsta möjliga synliga ingrepp i huset. Baserat på det så känner vi att vi kan rekommendera Radea till andra.
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Radea AB
    Toppenbemötande! Radea äger!
    Dom hjälpte oss med att installera ventilationssystem.
  • Mia V
    Mia V skrev om Radea AB
    Jag är supernöjd med Radea. De har kommit i tid, genomfört arbetet mycket snabbt och noggrannt. De har dessutom städat efter sig!
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Radea AB
    Jag valde Radea som leverantör efter att ha haft kontakt med flera mindre bolag gällande installation av FTX-ventilation i villa. De gav ett erfaret intryck, ett ok pris och hade bra förslag för kanaldragning. Det tog ca 2 månader från bokning till att arbetet slutfördes och installationen gick på ca 4 dagar.
    Det var några placeringar av don som inte var helt optimala ur ett estetiskt perspektiv men överlag var resultatet mycket bra!
  • Gerd A
    Gerd A skrev om Radea AB
    Proffsigt, snabbt och förtroendeingivande!
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Radea AB
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Levererade snabbt och med god kvalitet. Dessutom snyggt! Detta trots utmaningar i husets grundkonstruktion.
  • Michael P
    Michael P skrev om Radea AB
    Korrekt bemötande gav gott inttyck
  • Ragnar P
    Ragnar P skrev om Radea AB
    Kanon.
    Trevliga personer. Arbetade utan dröjsmål. Tog sig tid
    För frågor. Lämnade namn och nummer för frågor.
    Kommer tillbaka och justerar om vi önskar.
  • Bo R
    Bo R skrev om Radea AB
    Kontaktade Radea efter sökning på nätet för att se över vårt värme och köksaggregat.
    De gjorde hembesök och lämnade ett förslag som vi accepterade. I det ingick att installera ett mekaniskt ventilationssystem och bortforsling av det gamla.

Allt sköttes utmärkt. Killarna tom städade efter sig och var allmänt mycket trevliga.
  • David P
    David P skrev om Radea AB
    För mycket strul och fel. Det som skulle ta en dag har tagit över en månad och är fortfarande inte bra.
    2017-10-13 Lars S svarar David P
    Hej David,

vi tar till oss kritiken till fullo - det har varit för mycket strul. Förhoppningsvis löser sig det sista när vi kommer ut till dig nästa gång, vi ska ro i hamn med installationen så att du känner dig nöjd!

Med vänlig hälsning,
    Lars
  • Jan M
    Jan M skrev om Radea AB
    Fick tips från grannen och anlitade Radea för en radonsanering/ventilationsåtgärd.
    Fick en offert som var konkurranskraftig och vi bokade en tid som gick enligt plan. Fick även snabb hjälp med ett utbyte av en frånluftspump som strulade. Kan verkligen rekommendera Radea till andra.
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Radea AB
    Proffsigt och trevligt bemötande. Har bara gott att säga om Radea
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Radea AB
    Vår Brf fick hjälp att radonsanera en lägenhet.
    Mitt intryck av Radea är att ni varit proffsiga och snabba från början till slut.
  • Per P
    Per P skrev om Radea AB
    Vi är jättenöjda med Radea då vi från början till slut har alltid fått snabba svar och ett väldigt professionellt tillsmöteskomnande. Vi har i nuläget inte fått svar på resultatet av åtgärden men kortidsmätningen se väldigt lovande ut. Vi rekommenderar Radera!
  • Sten B
    Sten B skrev om Radea AB
    Jag har fått hjälp med Radonsanering i villafastighet. Trevlig och kunnigt bemötande från Radeas personal. Hittills är mina förväntningar väl uppfyllda.
  • Åke J
    Åke J skrev om Radea AB
    Mycket trevligt bemötande professionellt genomfört arbete i samband med installationer för radonsanering.
  • Elisabet Ö
    Elisabet Ö skrev om Radea AB
    Väldigt tillmötesgående och trevliga. Jobben utfallit till belåtenhet.
  • Mia E
    Snyggt städ
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Radea AB
    Hej,
    Vi har bara fått positivt bemötande från Radea AB. Trots att det varit boenden som låst dörrar som skulle vara öppna. Det har varit ett jättefint och professionellt bemötande från första stund. Vi kan vart rekommendera detta företag för sanering av radon.
  • Svante M
    Svante M skrev om Radea AB
    Korrekt bemötande, utfört punktligt och ordentligt gjort. Vi är mycket nöjda med det arbete Radea utfört hos oss.
  • Oskar A
    Oskar A skrev om Radea AB
    Bra bemötande, vi är en brf med radon problem som radea förhoppningsvis har hjälpt oss med.

Allt har gått bra, inför, under och efter arbetet.

Vi är nöjda och kan rekomendera radea.
  • Christina F
    Christina F skrev om Radea AB
    Jag kan verkligen rekommendera Radea,
    Allt har skötts på ett mycket bra sätt. Genomgång av radon i huset, förslg till åtgärder, offert och utförande föreslagna åtgärder.
  • Peder W
    Peder W skrev om Radea AB
    Radea utförde radonsanering och installerade ett frånluftssystem hos oss. De var proffsiga och snabba rakt igen hela processen. Rekommenderas!
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Radea AB
    Mycket bra så här långt. Jobbet gick snabbt och smidigt. Trevligt bemötande.
    Återstår att se hur radonvärdet blir.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Radea AB
    Jag har installerat en radonpump från radea nyligen och är i stort mkt mycket nöjd med resultatet av mina kontakter med Radea. Arbetet med saneringen av huset inleddes förra sommaren med att hitta läckor in i huset o sedan täppa till dessa, även detta arbete avlöpte bra.

Enda pluppen är ett par diskussioner via tfn med en dam på radea om jag har rätt att ha två eller tre avgiftsfria mätdosor efter genomfört arbete. Helt onödig diskussion då mätningarna knappt kostar ngt jämfört med hela saneringen om ca 50 kkr.
    Där förlorades viss goodwill, men den påverkar inte övrig personal som jag upplever som mkt kompetent.

MVH / Micke
  • Sven P
    Sven P skrev om Radea AB
    Vi bedömer Radea som professionella, seriösa ,noggranna.
    De har utfört radonsanering hos oss.
    Vi kan absolut rekommendera Radea för liknande uppdrag!
  • Billy M
    Billy M skrev om Radea AB
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Radonsanering utfördes, snabbt och på utsatt tid.
  • Nina P
    Nina P skrev om Radea AB
    Radea kom till oss pga markradon. De installerade en fläkt, samt radonsug.
    Jag var på jobbet men hade lagt ut nyckel till dom så att de skötte sig själva. Beräknad arbetstid enligt Radea 2 dagar men de var effektiva så arbetet gick på en dag.
  • Mats O
    Mats O skrev om Radea AB
    Smidigt!
    Allt har fungerat mycket smidigt med Radea, från det trevliga bemötandet, deras flexibilitet att anpassa sig efter de tider jag kunde, förstudier, genomgång och information, utförandet av arbetet, och till faktureringen.
    Då det nu är juni så kommer det ta flera månader till innan jag vet om den installerade radonsugen hjälpt något (så resultatet kan jag inte uttala mig om ännu).
    Så långt, kan jag absolut rekommendera Radea.
    Mats Sollentuna.
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Radea AB
    Radea Väst AB installerade FTX med rördragning i hela huset. De var mycket trevliga, kunniga och kommunicerade mycket bra. Det var inget lätt jobb men vi är helnöjda.
    De höll ordning omkring sig och det blev inte överdrivet smutsigt med tanke på att de borrat i nästan varje rum.
    Kan varmt rekommenderas!
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Radea AB
    Snabbt och enkelt, lätta att komma i kontakt med. Färdigställde arbetet tidigare än bedömd tid med gott levererat resultat. Kan bara rekommendera Radea till nästa kund.
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Radea AB
    Bra bemötande, proffsigt utförande.
  • Björn G
    Björn G skrev om Radea AB
    Bra från första kontakt. Löste ventilationen på ett snyggt och effektivt sätt. Rekommenderas.
  • Arne S
    Arne S skrev om Radea AB
    Ventilation- inställning, rengöring.
    Bra.
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Radea AB
    Radea har hjälpt oss med radonsanering, de har varit proffsiga genom hela processen och vi är mycket nöjda med arbetet.
  • Eva F
    Eva F skrev om Radea AB
    Kunde ge lite förslag, men inga problem att få dem att ge offert på det vi faktiskt ville göra (till skillnad från en del andra firmor som ville göra helt andra saker).

Kom punktligt. Jag stannade inte kvar medan de jobbade men när vi kom hem var allt klart och de hade städat, lämnat nyckeln och åkt.
  • Sophie H
    Sophie H skrev om Radea AB
    Mycket god service, kunniga, snabba, rekommenderar.
  • Ronnie B
    Ronnie B skrev om Radea AB
    vi har installerat radonsug. I första bemötandet lät allt bra och vi fick ett väldigt gott intryck av Radea. Snabba svar och trovärdigt/seriöst. Dock när installationen var gjord får vi ingen info om mätvärdet direkt efter (som vi blivit utlovade) och då vi kontaktar vår kontaktperson får vi ett nonchalant svar om hur de missat detta men värden är säkert bra. Inte ens en ursäkt för att detta missats.
    Nu ska vi vänta in höstens mätning utan att veta om installationen gett effekt eller ej. Känns inte ok. Är vi inte längre viktiga som kunder? Ger inget betyg.
    2017-05-30 Lars S svarar Ronnie B
    Hej Ronnie,

det var inte alls meningen att låta nonchalant, ber om ursäkt för att det uppfattades så - som jag skrev till dig och som vi sedan kom överens om kom mätaren ut på tisdagen. Nu hörde jag att snabbmätningen visade låga värden, så det ser bra ut men vi gör kontrollmätningen till hösten enligt överenskommelse.

Med vänlig hälsning,
    Lars Sjöberg
    Radea
  • Johan S
    Johan S skrev om Radea AB
    Beställde kanalrengöring av Radea.
    Trevligt bemötande, dom kom i tid och gjorde ett bra jobb!
  • Peter N
    Peter N skrev om Radea AB
    Snabb service och snabb och snygg installation

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna