Radea AB

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 174 kunder tycker om Radea AB

• Fredrik K
    Fredrik K skrev om Radea AB
    Radea Väst AB installerade FTX med rördragning i hela huset. De var mycket trevliga, kunniga och kommunicerade mycket bra. Det var inget lätt jobb men vi är helnöjda.
    De höll ordning omkring sig och det blev inte överdrivet smutsigt med tanke på att de borrat i nästan varje rum.
    Kan varmt rekommenderas!
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Radea AB
    Snabbt och enkelt, lätta att komma i kontakt med. Färdigställde arbetet tidigare än bedömd tid med gott levererat resultat. Kan bara rekommendera Radea till nästa kund.
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Radea AB
    Bra bemötande, proffsigt utförande.
  • Björn G
    Björn G skrev om Radea AB
    Bra från första kontakt. Löste ventilationen på ett snyggt och effektivt sätt. Rekommenderas.
  • Arne S
    Arne S skrev om Radea AB
    Ventilation- inställning, rengöring.
    Bra.
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Radea AB
    Radea har hjälpt oss med radonsanering, de har varit proffsiga genom hela processen och vi är mycket nöjda med arbetet.
  • Eva F
    Eva F skrev om Radea AB
    Kunde ge lite förslag, men inga problem att få dem att ge offert på det vi faktiskt ville göra (till skillnad från en del andra firmor som ville göra helt andra saker).

Kom punktligt. Jag stannade inte kvar medan de jobbade men när vi kom hem var allt klart och de hade städat, lämnat nyckeln och åkt.
  • Sophie H
    Sophie H skrev om Radea AB
    Mycket god service, kunniga, snabba, rekommenderar.
  • Ronnie B
    Ronnie B skrev om Radea AB
    vi har installerat radonsug. I första bemötandet lät allt bra och vi fick ett väldigt gott intryck av Radea. Snabba svar och trovärdigt/seriöst. Dock när installationen var gjord får vi ingen info om mätvärdet direkt efter (som vi blivit utlovade) och då vi kontaktar vår kontaktperson får vi ett nonchalant svar om hur de missat detta men värden är säkert bra. Inte ens en ursäkt för att detta missats.
    Nu ska vi vänta in höstens mätning utan att veta om installationen gett effekt eller ej. Känns inte ok. Är vi inte längre viktiga som kunder? Ger inget betyg.
    2017-05-30 Lars S svarar Ronnie B
    Hej Ronnie,

det var inte alls meningen att låta nonchalant, ber om ursäkt för att det uppfattades så - som jag skrev till dig och som vi sedan kom överens om kom mätaren ut på tisdagen. Nu hörde jag att snabbmätningen visade låga värden, så det ser bra ut men vi gör kontrollmätningen till hösten enligt överenskommelse.

Med vänlig hälsning,
    Lars Sjöberg
    Radea
  • Johan S
    Johan S skrev om Radea AB
    Beställde kanalrengöring av Radea.
    Trevligt bemötande, dom kom i tid och gjorde ett bra jobb!
  • Peter N
    Peter N skrev om Radea AB
    Snabb service och snabb och snygg installation
  • Falco G
    Falco G skrev om Radea AB
    Bra bemötande, offert accepterades även efter angiven tid, trovärdigt bemötande från personalen vid installation av utrustning (sex ventiler i olika rum i huset).
  • Karolina S
    Karolina S skrev om Radea AB
    Mycket bra bemötande och kompetens hela vägen, från konsultation och förslag till åtgärder för reducerad radonhalt till genomfört uppdrag med installation av ventiler. Radea har levt upp till mina förväntningar mer än väl.
  • Leif R
    Leif R skrev om Radea AB
    Allt utmärkt. Bra bemötande. Inget att anmärka på-
  • Johan E
    Johan E skrev om Radea AB
    Snabbt och trevligt bemötande i telefon. Kort väntetid innan åtgärd. Trevliga personer installerade radonsug och friskluftsventiler, snabbt och enligt överenskommelse.
  • Sonja H
    Sonja H skrev om Radea AB
    Jag tog helt rätt beslut när jag lät Radea AB utföra kanalrensning och injustering av ventilationen i mitt hus. Personalen, som jag varit i kontakt med är både serviceminded och proffsig. Sammanfattningsvis är jag en mycket nöjd kund.
  • Matilda G
    Matilda G skrev om Radea AB
    Har beställt en radonsug samt installation av flera friskluftsventilsinstallationer av dem. Hittills mkt nöjd med bemötande, arbete effektivitet mm.
    Hoppas nu bara att radonvärdet sänks, har ej mätt än. Provat annan firma tidigare som ej lyckats med det.
    Har garanti på arbetet om värdet inte minskar tillräckligt. Hoppas på fortsatt bra bemötande i så fall.
  • Robert B
    Robert B skrev om Radea AB
    Installation radonfläkt. Allt har fungerat bra från början till dags dato.
  • Kent H
    Kent H skrev om Radea AB
    Väldigt trevlig installatör, tror han hette Fredrik
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Radea AB
    Från bokning per telefon och en besiktning av Sören Löfgren har mottagandet varit Utmärkt!
  • Viveka B
    Viveka B skrev om Radea AB
    Mycket bra, smidigt och snabbt bemötande med förståelse för att vi hade viss tidsbrist.
  • Frank O
    Frank O skrev om Radea AB
    Vi fick radonsug och ny ventilation installerat. De var kunniga, trevliga och snabba. Bra bemötande från början till slut. Vi är väldigt nöjda.
  • Johan S
    Johan S skrev om Radea AB
    Vi blev imponerade över hur lätt det var att komma i kontakt med Radea avseende en mätning av befarat blåbetong. Redan efter 4 arbetsdagar hade vi en serviceinriktad expert på plats som gav oss svar på alla frågor. Vi kan varmt rekommendera Radea!
  • Birger I
    Birger I skrev om Radea AB
    Fick ett mycket bra intryck redan vid offertförfrågan.Offerten kom snabbt och ventilationen installerades på en arbetsdag. Är mycket nöjd med montörerna och deras arbete
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Radea AB
    Jättenöjda med allt! Servicen, svaren på alla frågor! Nu hoppas vi på bra värden på radonmätningen. Luften i huset är helt annorlunda . Toppen smidigt vid installation
  • Louise L
    Louise L skrev om Radea AB
    Vi upplevde ett bra bemötande och arbetet utfördes väl.
  • Patric S
    Patric S skrev om Radea AB
    Trevligt första möte och snabbt och smidigt utfört arbete. Inget som är testat än men förhoppningsvis är värdena minimala :-)
  • Johan B
    Johan B skrev om Radea AB
    Blev rekommenderad av en kund till mig och Radea uppfyllde förväntningarna! Mycket smidig handläggning av min kanalrensning och injustering! Jag rekommenderar Radea!
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Radea AB
    Kompetenta, snabba och effektiva. Radea hjälpte oss att installera självdragsventilation som vi helt saknade innan. Från start till mål tog det ca 5h. VI är mycket nöjda.
  • Anna L
    Anna L skrev om Radea AB
    Radea hjälpte mig med mitt problem att kökslukt hamnade i badrummet. De tog snabbt kontakt och lyssnade ordentligt på problembeskrivningen och kom snabbt fram till en lösningside. Inom några dagar kom de hem och fixade det hela - och sen kom räkningen som var ungefär 75% av vad jag räknat med.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Radea AB
    Helt nöjd. Från offert till slutprodukten. Mycket proffsiga och trevliga.
  • Elisabeth O
    Elisabeth O skrev om Radea AB
    Gott bemötande, hög kompetens. Vi har installerat radonsug som snabbt kom på plats enligt offert som var tydlig. Trevlig personal.
  • Mathias Å
    Mathias Å skrev om Radea AB
    Radea höll vad de lovade från början till slut. Bra projektledare och bra tekniker som installerade radonsug och installation av ny FTX.
  • Eva B
    Eva B skrev om Radea AB
    Jag tycker att jag har fått ett mycket vänligt och proffsigt bemötande. Jag har fått hjälp med radonsanering och har först haft en besiktningsman ute och sedan en montör av radonsugen. Jag gillar också er hemsida som gav mig bra information om bland annat radongarantin. Kvinnan som hjälpte mig när jag ringde och bokade tid för besiktning var också mycket serviceinriktad och trevlig.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Radea AB
    Bra service, rediga råd, snabbt och smidigt
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Radea AB
    Bra första intryck vid genomgång!
    Lite strul på vägen, hade sönder ett rör och dom tog dit en rörmokare som nog inte va så kunnig!
    Värmesystemet var tomt!
    Skada på det don som sitter på utsidan!
    Men väldigt trevliga arbetare!
    2017-03-06 Lars S svarar Daniel J
    Hej Daniel!

Jag hörde om skadan! Det var en rörjour vi fick använda oss av då vi ville få skadan lagad omgående - jag ska se till att påpeka för firman att de inte fyllt på, slarvigt att det inte kontrollerades av oss dock! Vi ber om ursäkt för problemen som uppstod, du får gärna höra av dig till oss om det är någonting annat du kommer på!

Med vänlig hälsning,
    Lars
    Radea
  • Julia B
    Julia B skrev om Radea AB
    Proffsiga och trevliga - vi är mycket nöjda !
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Radea AB
    Radea har varit fantastiska från första kontakt till utfört ett mycket bra utfört arbete! Tack!
  • Kristina J
    Kristina J skrev om Radea AB
    Radonmätning på plats.
    Trevligt bemött i mail och tfn samt snabb
    mätningsinsats.
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Radea AB
    Snabb och riktig installation. Kunnig personal.
  • Robert L
    Robert L skrev om Radea AB
    Bra bemötande från början. Kunnig personal och My ler duktiga killar som gjorde jobbet.
  • Inger S
    Inger S skrev om Radea AB
    För höga radonvärden. Fått hjälp med att lufta marken under huset med hjälp att montera en fläkt. Trevlig personal och bra bemötande.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Radea AB
    Trevliga hantverkare som hade tålamod med tusen frågor från mina barn. Snyggt jobb och de kom på utsatt tid. Allt som jag uppskattar.
  • Anders B
    Anders B skrev om Radea AB
    väldigt bra bemötande från första samtal till utförande. Vi fick en bra analys av vår ventelation och vilka åtgärder vi kunde göra för att förbättra. sedan kom vi tillsammans fram till en lösning och två veckor senare var det installerat och klart
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Radea AB
    Vi har från början till slut upplevt Radea som mycket proffsiga. Kommit på utsatt tid utan strul.
  • Michael P
    Michael P skrev om Radea AB
    Trevligt och kunnigt bemötande hela vägen från offert till genomförande.
  • Rosemarie D
    Rosemarie D skrev om Radea AB
    Bra bemötande och kunniga hantverkare.
  • Christer A
    Christer A skrev om Radea AB
    Anlitade Radea för installation av FTX ventilationssystem i villa med nya rördragningar och nytt aggregat. Fick snabbt svar på offertförfrågan och bra genomgång på plats innan arbetet påbörjades. Arbetet genomfördes enligt plan, mycket professionellt och med hänsyn till alla mina önskemål. Fick bra och tydliga råd under arbetets gång som bidrog till ett funktionellt och bra slutresultat. Rekommenderar varmt Radea.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Radea AB
    Helt OK. Behovsanalys och genomförande av trevlig och kunnig personal. Kan rekommenderas.
  • Anders M
    Anders M skrev om Radea AB
    Mycket professionella, trevliga, och bra att ha att göra med. De både lyssnar och föreslår. De håller lovade tider och har bra logistik.

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna