Rekommenderat företag 2016 - Radea AB
Rekommenderat företag 2015 - Radea AB

Radea AB

Eastmansvägen 23, 113 61 Stockholm — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 125 kunder tycker om Radea AB

• Lennart L
    Lennart L skrev om Radea AB
    Helt OK. Behovsanalys och genomförande av trevlig och kunnig personal. Kan rekommenderas.
  • Ann-sofie A
    Ann-sofie A skrev om Radea AB
    Bra information i samband med besiktning inför offert och sesambröd genomfört arbete samt trevligt bemötande i samband med bokning
  • Mats C
    Mats C skrev om Radea AB
    Tack för fin service. Snabb och snygg installation och trevligt bemötande.
  • Ann-louise U
    Ann-louise U skrev om Radea AB
    Radea har hela tiden varit lätta att kontakta. De kom som planerat och utförde ett bra arbete. Efter installation har de också svarat på de frågor som vi haft.
  • Roger S
    Roger S skrev om Radea AB
    Dom grabbarna som var hemma hos mej var fantastiskt trevliga o snabba, noggranna. Jag är helt nöjd o kommer o rekommendera Radea AB.
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Radea AB
    Jag har fått ett mekaniskt ventilationssystem ( Flexit uni 3 ) installerat i syfte att
    öka ventilatioen och därmed minska radonhalten i mitt radhus.Bemötandet från företaget har varit gott och jag är nöjd med alla som varit här och arbetat.Nu återstår att se resultatet.
    Radondoser är utplacerade och vi avvaktar svar..Jag kan verkligen rekommendera Radea till alla som vill göra en radonsanering.
  • Robert Å
    Robert Å skrev om Radea AB
    Jag fick en offert för att åtgärda markradon (har krypgrund) genom att sätta in en radonsug.

Offerten var tydlig men det fanns några detaljer som jag ville få förtydligade och efter mail-konversation så kom vi överens om att det skulle komma 1:a februari. De kom vid utsatt tid och var klara vid 15-tiden samma dag.

Deras projektledare har därefter varit i kontakt med mig telefonledes vid 2 tillfällen för att kontrollera resultatet och leverera utrustning för korttidsmätning. Nu har jag en pågående korttidsmätning och även en pågående långtidsmätning.

Radea ska hämta korttidsmätningen i nästa vecka för utvärdering men jag kan själv läsa av displayen och hittills ser resultatet mycket bra ut. Jag är nöjd med vad det gjort så här långt. De verkar angelägna att göra ett bra jobb.
  • Lina F
    Lina F skrev om Radea AB
    Proffsiga. Installerade ventiler i fönster och fläktar i badrum. Kom på utsatt dag och tid och lätta att ha att göra med.
  • Björn L
    Björn L skrev om Radea AB
    Radeas personal ger ett mycket gott intryck. Kunniga, professionella och trevliga!
  • Arvid S
    Arvid S skrev om Radea AB
    Mycket proffsiga och alltid vänligt bemötande. Tog stort ansvar när det var svårt att hitta en bra lösning. Slutgiltig lösning var kreativ och fungerar mycket bra.
  • Sara M
    Sara M skrev om Radea AB
    Snabbt, smidigt, billigt. Kom på avtalad tid och arbetet gick snabbt.
  • Max W
    Max W skrev om Radea AB
    Snabb, professionell och bra service
  • Lars S
    Lars S skrev om Radea AB
    Jättebra från början och fram till denna dag då vi fått radonpumpar installerade och påbörjat "kontrollmätning". Lars Sjöberg har vi uppskattat för sitt lugn och sin professionalism. Åtgärdsförslaget var mycket proffsigt och nförtroendeingivande. De hantverkare vi haft i huset för att borra och installera har varit mycket trvliga.
    2017-01-20 Lars S svarar Lars S
    Hej Lars, tack för en fin rekommendation! Vi ses!
  • Uno C
    Uno C skrev om Radea AB
    Mycket bra bemötande hela tiden. Jag har köpt radonventilation till mitt hus.
    Tre väldigt kompetenta yrkesmän gjorde en bra installation av vad jag beställt,
  • Björn W
    Björn W skrev om Radea AB
    Snabb återkoppling, bra genomfört jobb, exakt enligt offert gällande tid och pengar. Bra!
  • Marie D
    Marie D skrev om Radea AB
    Fantastiskt bemötande, stort ansvarstagande och ett oerhört seriöst intryck.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Radea AB
    Jättebra på alla sätt. Snabbt, proffsigt och trevligt bemötande!
  • Behrouz S
    Behrouz S skrev om Radea AB
    Företaget utförde sina arbetsuppgifter galant och klanderfri.
  • Sirry H
    Sirry H skrev om Radea AB
    Positivt bemötande hela vägen. Köpt ventiler och en ny fläkt med installation.
  • Lars A
    Lars A skrev om Radea AB
    Trevliga killar som gjorde sitt jobb på ett proffsigt sätt.
  • Roland W
    Roland W skrev om Radea AB
    I det stora hela vad det bra. Kan dock tycka att logistiken kunde vara bättre samt genomgång av själva uppdraget och vad dem tog betalt för.
  • Tommy R
    Tommy R skrev om Radea AB
    Förtroendeingivande och bra utfört arbete. Trots mindre bra arbete av konsult löstes det på bästa sätt av Sören.
    2016-12-16 Lars S svarar Tommy R
    Hej Tommy,

kul att höra att det löstes bra av Sören - hör bara av dig om någonting annat dyker upp!
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Radea AB
    Arbete:
    Installation av ett spirorör (4m långt och 100mm i diameter) från en frånluftskanal i rum A till väggen till rum B.

Arbetets kostnad:
    Arbetet utfördes av 1 montör i en timme och 1 betånghåltagare i en halvtimme (var inte på plats själv men min pappa både öppnade och stängde). För arbetet tog Radea 4320kr vilket innebär en timersättning på 2880kr.

För materialet tog Radea 4580kr. Spirorör kostar ca 100kr/m och ett luftdon kostar under 100kr vilket innebär en markup på 1000%.

Jag har försökt få Radea att specificera kostnaderna men man möts av riktiga storebrors fasoner. De säger att de inte specar upp kostnader på sina kundfakturor. De försvarar dock materialkostnaderna med att transporten och slitaget på borrmaskinen är dyr. Enligt Google Maps så bor jag ca 500m från deras kontor.

Arbetets kvalité:
    När jag senare kommer hem märker jag att röret lutar ca 20 grader. De har alltså inte lyckats dra en rak linje utan borrat hål i väggen på fel ställe. När jag påpekar detta och skickar bilder så får man ingen kommentar tillbaka.

Jag hävdar att arbetet är ett bedrägeri och avråder starkt från att anlita Radea för alla liknande arbeten.
    2016-12-16 Lars S svarar Magnus L
    Hej Magnus,

tråkigt att du känner så. Till en början vill jag poängtera att vi alltid försöker vara öppna med våra priser, och i regel vill vi alltid lämna offerter med fasta priser. Här förstår jag att det varit bråttom och att vi bokat in arbetet utan att ha någon ute att titta innan. Jag har tagit del av all korrespondens där jag anser att vi besvarat dina frågor.

Vår produktion utgår inte från kontoret, så de timmarna som håltagare och montör tillbringade hos dig är den del, sedan har vi resekostnader som tillkommer. För håltagaren är det en ställkostnad, vilket är normalt och gör att kostnaden går upp vid mindre antal hål.

Vad gäller lutningen så har jag förstått att vi i samråd med den som släppte in oss gick igenom dragningen, och att ni till en början tyckte det var ett professionellt utfört arbete.

Synd att upplevelsen blev så dålig. Vi har redan krediterat dig hela beloppet, jag hoppas att du känner dig nöjd med det och hoppas lösningen fungerar tillfredställande.
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Radea AB
    Bra kundkontakt, trevliga. Lite tråkigt att hantverkaren inte sa något när det blivit en spricka i väggen efter att han tagit upp hål för ett frånluftsdon utan det fick jag upptäcka själv. Detta löstes dock snabbt och på ett snyggt sätt så mitt helhetsintryck av Radea är mycket bra
  • Olle B
    Olle B skrev om Radea AB
    Installation av en ventilationsanläggning i ett mindre kontor. Installationen utfördes utan problem och fungerar bra.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Radea AB
    Mycket fint och proffsigt bemötande. Bra utfört arbete.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Radea AB
    Mycket proffsigt bemötande på alla sätt. Vi fick en kostnadnfri konsultation i hemmet följt av en skriftlig offert via email. När vi väl bestämde oss för att låta Radea utföra uppdraget fick vi en tid inom några veckor. På dagen kom det på utsatt tid och genomförde arbetet snabbt och snyggt. Det tog bara några timmar och de röjde upp efter sig. Vi är helnöjda med Radea och kan verkligen rekommendera dem.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Radea AB
    Fått av er radonutsugningsförslag med offert, efter bra telefonbemötande.
    Professionellt och trevlig personal utförde anläggningen.
  • Lena R
    Lena R skrev om Radea AB
    Hittills bra. Radea har hjälpt oss med en radonsanering i en av våra lägenheter.
    Resultat har vi inte sett ännu, kommer först efter förnyad mätning och det tar några månader.
  • Sandra Ö
    Sandra Ö skrev om Radea AB
    Har enbart fått bra bemötande och snabba svar
    Tillmötesgående och behjälpliga
    Har installerat/förbättrat ventilationen i huset
    Är mycket nöjd med arbetet
  • Marié H
    Marié H skrev om Radea AB
    Mycket trevliga killar, snabba svar vid förfrågan etc och effektiva vid installationen av ventilation i huset som företaget vårt är beläget. Resultatet kunde dröja sa de men det kändes skillnad redan efter två dagar. De var trevliga och glada hela tiden och städade bra efter sig, något jag inte är van vid när det gäller någon typ av hantverkare normalt så det imponerade mig stort.
    Jag kände mig så pass trygg med dem att jag vid arbetsdagens slut kunde lämna lokalen medan de ännu var kvar och litade på att de skötte sig bra och de gjorde det. Syntes inte ens att de varit på plats när jag återkom dagen efter.

Jag kommer rekommendera Radea för andra och då jag privat precis flyttat och nya ägaren av vårt hus ska renovera stort kommer jag börja med att tipsa honom om han ska göra ngt med ventilationen.

Med vänlig hälsning Marié
  • Anders O
    Anders O skrev om Radea AB
    Radea har gett ett alltigenom professionellt intryck, från första samtalet till företaget till själva installationen av den radonsug som vi beställde. Trevligt och kunnigt bemötande från alla inblandade. Huruvida radonsugen ger den effekt vi vill uppnå visar sig om ett par månader. Men hittills är vi mycket nöjda.
  • Johan R
    Johan R skrev om Radea AB
    Proffesionellt bemötande från början till slut. Mycket bra utfört arbete angående instal av radonsug. Företeget rekommenderas varmt.
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Radea AB
    brra information, snabbt jobbat
  • Mattias O
    Mattias O skrev om Radea AB
    Utmärkt service vid injustering av vårt FTX-ventilationssystem, mycket trevligt bemötande och snabb återkoppling vid alla kontakter med företaget. Rekommenderas varmt!
  • nedim b
    nedim b skrev om Radea AB
    Installation av ny ventilationsfläkt i Villa: Väldigt proffsigt intryck genom hela processen. Punktliga, och vi blev jättenöjda med slutresultatet!
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Radea AB
    Bra och enkelt att göra affärer och få hjälp av Radea AB.
  • Linda B
    Linda B skrev om Radea AB
    Förtroendegivande företag och bra leverans. Var bra på att hantera att installationen först inte funkade som den skulle, nu funkar allt toppen!
  • Klas D
    Klas D skrev om Radea AB
    Radea håller väldigt hög servicenivå. Vi är jättenöjda med det ventilationsarbete de utfört.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Radea AB
    mycket smidigt företag att jobba med
  • Lars H
    Lars H skrev om Radea AB
    Ventilationsystem för radonsanering, bra bemötande och snabb leverans. Anläggningen är nyleverad så ingen testkörning är gjord ännu.
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Radea AB
    Fått väldigt trevligt bemötande från första stund. Har fått hjälp i omgångar att sänka
    vårt Radon värde. Åtgärderna du utfört har gjorts väldigt bra.
  • Anders K
    Anders K skrev om Radea AB
    Bra bemötande från alla som varit inblandade i installationen.
  • Sylvette Z
    Sylvette Z skrev om Radea AB
    Hej!
    Mycket nöjd med installationer av mina ventiler.
    Samma gäller hantverkarna som var mycket duktiga och trevliga..tack!
  • Per-olof S
    Per-olof S skrev om Radea AB
    Gjorde en förfrågan i slutet av maj om byte av ventilationsaggregat. Redan efter några dagar kom ni och gjorde en kontroll av befintligt aggregat och vad som behövde bytas. Sedan kom en offert som vi godkände och några dagar senare hade vi ett projekteringsmöte hemma hos oss där ni gick igenom vad som skulle göras. Efter ytterligare en månad kom ni med aggregatet och efter rengöring av luftkanaler så monterades detta under dagen. Ytterligare en halvdag behövdes för komplettering av extra ventil m.m. Allt arbete utfördes mycket bra och vi kände genast att ventilationen hade förbättrats. Vi kan verkligen rekommendera Radea och ger klart godkänt.
  • Roine Ö
    Roine Ö skrev om Radea AB
    Bra respons på våra frågor avseende lämpligt radonsaneringssystem.
  • Lotta R
    Lotta R skrev om Radea AB
    Hej, har fått hjälp med radonmätning av Radea samt att installera en radonsug. De har hela tiden återkopplat snabbt och gett bra service hela tiden. Själva installationen gick också över förväntan och t o m snabbare än jag trott. Jag blev proffsigt bemött hela tiden.
  • Karin L
    Karin L skrev om Radea AB
    Allt fungerat bra. Hållit den tidsplan som utlovats och inte krångel på något sätt.
    Känns som de vet vad de håller på med, och uppträtt proffsigt på alla sätt
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Radea AB
    Proffsiga och riktigt schysst utfört jobb riktigt snyggt och utrustning material som användes vid jobbet var av högkvalitativa. Mer än nöjd då dom tänker utanför rutan och är påhittiga för åtgärder av radon.
  • Viktor N
    Viktor N skrev om Radea AB
    Snyggt och bra utfört arbete. Proffsig och kunnig arbetsledare. Rekommenderas absolut.

Eastmansvägen 23, 113 61 Stockholm