Radea AB

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.

Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj.

Dessutom har vi insett att ventilationsrör och radonsugar inte är världens snyggaste inredning och vi har verkligen lagt manken till för att komma på smarta installationer som knappt syns alls.

Säg hejdå till radon och dålig inomhusluft med oss på Radea!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 192 kunder tycker om Radea AB

• Kristina E
    Kristina E skrev om Radea AB
    Proffsigt och trevligt bemötande. Har bara gott att säga om Radea
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Radea AB
    Vår Brf fick hjälp att radonsanera en lägenhet.
    Mitt intryck av Radea är att ni varit proffsiga och snabba från början till slut.
  • Per P
    Per P skrev om Radea AB
    Vi är jättenöjda med Radea då vi från början till slut har alltid fått snabba svar och ett väldigt professionellt tillsmöteskomnande. Vi har i nuläget inte fått svar på resultatet av åtgärden men kortidsmätningen se väldigt lovande ut. Vi rekommenderar Radera!
  • Sten B
    Sten B skrev om Radea AB
    Jag har fått hjälp med Radonsanering i villafastighet. Trevlig och kunnigt bemötande från Radeas personal. Hittills är mina förväntningar väl uppfyllda.
  • Åke J
    Åke J skrev om Radea AB
    Mycket trevligt bemötande professionellt genomfört arbete i samband med installationer för radonsanering.
  • Elisabet Ö
    Elisabet Ö skrev om Radea AB
    Väldigt tillmötesgående och trevliga. Jobben utfallit till belåtenhet.
  • Mia E
    Snyggt städ
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Radea AB
    Hej,
    Vi har bara fått positivt bemötande från Radea AB. Trots att det varit boenden som låst dörrar som skulle vara öppna. Det har varit ett jättefint och professionellt bemötande från första stund. Vi kan vart rekommendera detta företag för sanering av radon.
  • Svante M
    Svante M skrev om Radea AB
    Korrekt bemötande, utfört punktligt och ordentligt gjort. Vi är mycket nöjda med det arbete Radea utfört hos oss.
  • Oskar A
    Oskar A skrev om Radea AB
    Bra bemötande, vi är en brf med radon problem som radea förhoppningsvis har hjälpt oss med.

Allt har gått bra, inför, under och efter arbetet.

Vi är nöjda och kan rekomendera radea.
  • Christina F
    Christina F skrev om Radea AB
    Jag kan verkligen rekommendera Radea,
    Allt har skötts på ett mycket bra sätt. Genomgång av radon i huset, förslg till åtgärder, offert och utförande föreslagna åtgärder.
  • Peder W
    Peder W skrev om Radea AB
    Radea utförde radonsanering och installerade ett frånluftssystem hos oss. De var proffsiga och snabba rakt igen hela processen. Rekommenderas!
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Radea AB
    Mycket bra så här långt. Jobbet gick snabbt och smidigt. Trevligt bemötande.
    Återstår att se hur radonvärdet blir.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Radea AB
    Jag har installerat en radonpump från radea nyligen och är i stort mkt mycket nöjd med resultatet av mina kontakter med Radea. Arbetet med saneringen av huset inleddes förra sommaren med att hitta läckor in i huset o sedan täppa till dessa, även detta arbete avlöpte bra.

Enda pluppen är ett par diskussioner via tfn med en dam på radea om jag har rätt att ha två eller tre avgiftsfria mätdosor efter genomfört arbete. Helt onödig diskussion då mätningarna knappt kostar ngt jämfört med hela saneringen om ca 50 kkr.
    Där förlorades viss goodwill, men den påverkar inte övrig personal som jag upplever som mkt kompetent.

MVH / Micke
  • Sven P
    Sven P skrev om Radea AB
    Vi bedömer Radea som professionella, seriösa ,noggranna.
    De har utfört radonsanering hos oss.
    Vi kan absolut rekommendera Radea för liknande uppdrag!
  • Billy M
    Billy M skrev om Radea AB
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Radonsanering utfördes, snabbt och på utsatt tid.
  • Nina P
    Nina P skrev om Radea AB
    Radea kom till oss pga markradon. De installerade en fläkt, samt radonsug.
    Jag var på jobbet men hade lagt ut nyckel till dom så att de skötte sig själva. Beräknad arbetstid enligt Radea 2 dagar men de var effektiva så arbetet gick på en dag.
  • Mats O
    Mats O skrev om Radea AB
    Smidigt!
    Allt har fungerat mycket smidigt med Radea, från det trevliga bemötandet, deras flexibilitet att anpassa sig efter de tider jag kunde, förstudier, genomgång och information, utförandet av arbetet, och till faktureringen.
    Då det nu är juni så kommer det ta flera månader till innan jag vet om den installerade radonsugen hjälpt något (så resultatet kan jag inte uttala mig om ännu).
    Så långt, kan jag absolut rekommendera Radea.
    Mats Sollentuna.
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Radea AB
    Radea Väst AB installerade FTX med rördragning i hela huset. De var mycket trevliga, kunniga och kommunicerade mycket bra. Det var inget lätt jobb men vi är helnöjda.
    De höll ordning omkring sig och det blev inte överdrivet smutsigt med tanke på att de borrat i nästan varje rum.
    Kan varmt rekommenderas!
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Radea AB
    Snabbt och enkelt, lätta att komma i kontakt med. Färdigställde arbetet tidigare än bedömd tid med gott levererat resultat. Kan bara rekommendera Radea till nästa kund.
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Radea AB
    Bra bemötande, proffsigt utförande.
  • Björn G
    Björn G skrev om Radea AB
    Bra från första kontakt. Löste ventilationen på ett snyggt och effektivt sätt. Rekommenderas.
  • Arne S
    Arne S skrev om Radea AB
    Ventilation- inställning, rengöring.
    Bra.
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Radea AB
    Radea har hjälpt oss med radonsanering, de har varit proffsiga genom hela processen och vi är mycket nöjda med arbetet.
  • Eva F
    Eva F skrev om Radea AB
    Kunde ge lite förslag, men inga problem att få dem att ge offert på det vi faktiskt ville göra (till skillnad från en del andra firmor som ville göra helt andra saker).

Kom punktligt. Jag stannade inte kvar medan de jobbade men när vi kom hem var allt klart och de hade städat, lämnat nyckeln och åkt.
  • Sophie H
    Sophie H skrev om Radea AB
    Mycket god service, kunniga, snabba, rekommenderar.
  • Ronnie B
    Ronnie B skrev om Radea AB
    vi har installerat radonsug. I första bemötandet lät allt bra och vi fick ett väldigt gott intryck av Radea. Snabba svar och trovärdigt/seriöst. Dock när installationen var gjord får vi ingen info om mätvärdet direkt efter (som vi blivit utlovade) och då vi kontaktar vår kontaktperson får vi ett nonchalant svar om hur de missat detta men värden är säkert bra. Inte ens en ursäkt för att detta missats.
    Nu ska vi vänta in höstens mätning utan att veta om installationen gett effekt eller ej. Känns inte ok. Är vi inte längre viktiga som kunder? Ger inget betyg.
    2017-05-30 Lars S svarar Ronnie B
    Hej Ronnie,

det var inte alls meningen att låta nonchalant, ber om ursäkt för att det uppfattades så - som jag skrev till dig och som vi sedan kom överens om kom mätaren ut på tisdagen. Nu hörde jag att snabbmätningen visade låga värden, så det ser bra ut men vi gör kontrollmätningen till hösten enligt överenskommelse.

Med vänlig hälsning,
    Lars Sjöberg
    Radea
  • Johan S
    Johan S skrev om Radea AB
    Beställde kanalrengöring av Radea.
    Trevligt bemötande, dom kom i tid och gjorde ett bra jobb!
  • Peter N
    Peter N skrev om Radea AB
    Snabb service och snabb och snygg installation
  • Falco G
    Falco G skrev om Radea AB
    Bra bemötande, offert accepterades även efter angiven tid, trovärdigt bemötande från personalen vid installation av utrustning (sex ventiler i olika rum i huset).
  • Karolina S
    Karolina S skrev om Radea AB
    Mycket bra bemötande och kompetens hela vägen, från konsultation och förslag till åtgärder för reducerad radonhalt till genomfört uppdrag med installation av ventiler. Radea har levt upp till mina förväntningar mer än väl.
  • Leif R
    Leif R skrev om Radea AB
    Allt utmärkt. Bra bemötande. Inget att anmärka på-
  • Johan E
    Johan E skrev om Radea AB
    Snabbt och trevligt bemötande i telefon. Kort väntetid innan åtgärd. Trevliga personer installerade radonsug och friskluftsventiler, snabbt och enligt överenskommelse.
  • Sonja H
    Sonja H skrev om Radea AB
    Jag tog helt rätt beslut när jag lät Radea AB utföra kanalrensning och injustering av ventilationen i mitt hus. Personalen, som jag varit i kontakt med är både serviceminded och proffsig. Sammanfattningsvis är jag en mycket nöjd kund.
  • Matilda G
    Matilda G skrev om Radea AB
    Har beställt en radonsug samt installation av flera friskluftsventilsinstallationer av dem. Hittills mkt nöjd med bemötande, arbete effektivitet mm.
    Hoppas nu bara att radonvärdet sänks, har ej mätt än. Provat annan firma tidigare som ej lyckats med det.
    Har garanti på arbetet om värdet inte minskar tillräckligt. Hoppas på fortsatt bra bemötande i så fall.
  • Robert B
    Robert B skrev om Radea AB
    Installation radonfläkt. Allt har fungerat bra från början till dags dato.
  • Kent H
    Kent H skrev om Radea AB
    Väldigt trevlig installatör, tror han hette Fredrik
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Radea AB
    Från bokning per telefon och en besiktning av Sören Löfgren har mottagandet varit Utmärkt!
  • Viveka B
    Viveka B skrev om Radea AB
    Mycket bra, smidigt och snabbt bemötande med förståelse för att vi hade viss tidsbrist.
  • Frank O
    Frank O skrev om Radea AB
    Vi fick radonsug och ny ventilation installerat. De var kunniga, trevliga och snabba. Bra bemötande från början till slut. Vi är väldigt nöjda.
  • Johan S
    Johan S skrev om Radea AB
    Vi blev imponerade över hur lätt det var att komma i kontakt med Radea avseende en mätning av befarat blåbetong. Redan efter 4 arbetsdagar hade vi en serviceinriktad expert på plats som gav oss svar på alla frågor. Vi kan varmt rekommendera Radea!
  • Birger I
    Birger I skrev om Radea AB
    Fick ett mycket bra intryck redan vid offertförfrågan.Offerten kom snabbt och ventilationen installerades på en arbetsdag. Är mycket nöjd med montörerna och deras arbete
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Radea AB
    Jättenöjda med allt! Servicen, svaren på alla frågor! Nu hoppas vi på bra värden på radonmätningen. Luften i huset är helt annorlunda . Toppen smidigt vid installation
  • Louise L
    Louise L skrev om Radea AB
    Vi upplevde ett bra bemötande och arbetet utfördes väl.
  • Patric S
    Patric S skrev om Radea AB
    Trevligt första möte och snabbt och smidigt utfört arbete. Inget som är testat än men förhoppningsvis är värdena minimala :-)
  • Johan B
    Johan B skrev om Radea AB
    Blev rekommenderad av en kund till mig och Radea uppfyllde förväntningarna! Mycket smidig handläggning av min kanalrensning och injustering! Jag rekommenderar Radea!
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Radea AB
    Kompetenta, snabba och effektiva. Radea hjälpte oss att installera självdragsventilation som vi helt saknade innan. Från start till mål tog det ca 5h. VI är mycket nöjda.
  • Anna L
    Anna L skrev om Radea AB
    Radea hjälpte mig med mitt problem att kökslukt hamnade i badrummet. De tog snabbt kontakt och lyssnade ordentligt på problembeskrivningen och kom snabbt fram till en lösningside. Inom några dagar kom de hem och fixade det hela - och sen kom räkningen som var ungefär 75% av vad jag räknat med.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Radea AB
    Helt nöjd. Från offert till slutprodukten. Mycket proffsiga och trevliga.
  • Elisabeth O
    Elisabeth O skrev om Radea AB
    Gott bemötande, hög kompetens. Vi har installerat radonsug som snabbt kom på plats enligt offert som var tydlig. Trevlig personal.

Hammarbacken 4B, 191 49 Sollentuna