Rekommenderat företag 2016 - Radea AB
Rekommenderat företag 2015 - Radea AB

Radea AB

Eastmansvägen 23, 113 61 Stockholm — Visa karta

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in.
Med oss kan du säga hejdå till radon och dålig luft.

Vi kan hjälpa dig med allt kring radon men är också mästare på bra inomhusluft!

Kontakta oss gärna på 08-574 300 00 eller info@radea.se så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 103 kunder tycker om Radea AB

• Magnus L
    Magnus L skrev om Radea AB
    Arbete:
    Installation av ett spirorör (4m långt och 100mm i diameter) från en frånluftskanal i rum A till väggen till rum B.

Arbetets kostnad:
    Arbetet utfördes av 1 montör i en timme och 1 betånghåltagare i en halvtimme (var inte på plats själv men min pappa både öppnade och stängde). För arbetet tog Radea 4320kr vilket innebär en timersättning på 2880kr.

För materialet tog Radea 4580kr. Spirorör kostar ca 100kr/m och ett luftdon kostar under 100kr vilket innebär en markup på 1000%.

Jag har försökt få Radea att specificera kostnaderna men man möts av riktiga storebrors fasoner. De säger att de inte specar upp kostnader på sina kundfakturor. De försvarar dock materialkostnaderna med att transporten och slitaget på borrmaskinen är dyr. Enligt Google Maps så bor jag ca 500m från deras kontor.

Arbetets kvalité:
    När jag senare kommer hem märker jag att röret lutar ca 20 grader. De har alltså inte lyckats dra en rak linje utan borrat hål i väggen på fel ställe. När jag påpekar detta och skickar bilder så får man ingen kommentar tillbaka.

Jag hävdar att arbetet är ett bedrägeri och avråder starkt från att anlita Radea för alla liknande arbeten.
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Radea AB
    Bra kundkontakt, trevliga. Lite tråkigt att hantverkaren inte sa något när det blivit en spricka i väggen efter att han tagit upp hål för ett frånluftsdon utan det fick jag upptäcka själv. Detta löstes dock snabbt och på ett snyggt sätt så mitt helhetsintryck av Radea är mycket bra
  • Olle B
    Olle B skrev om Radea AB
    Installation av en ventilationsanläggning i ett mindre kontor. Installationen utfördes utan problem och fungerar bra.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Radea AB
    Mycket fint och proffsigt bemötande. Bra utfört arbete.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Radea AB
    Mycket proffsigt bemötande på alla sätt. Vi fick en kostnadnfri konsultation i hemmet följt av en skriftlig offert via email. När vi väl bestämde oss för att låta Radea utföra uppdraget fick vi en tid inom några veckor. På dagen kom det på utsatt tid och genomförde arbetet snabbt och snyggt. Det tog bara några timmar och de röjde upp efter sig. Vi är helnöjda med Radea och kan verkligen rekommendera dem.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Radea AB
    Fått av er radonutsugningsförslag med offert, efter bra telefonbemötande.
    Professionellt och trevlig personal utförde anläggningen.
  • Lena R
    Lena R skrev om Radea AB
    Hittills bra. Radea har hjälpt oss med en radonsanering i en av våra lägenheter.
    Resultat har vi inte sett ännu, kommer först efter förnyad mätning och det tar några månader.
  • Sandra Ö
    Sandra Ö skrev om Radea AB
    Har enbart fått bra bemötande och snabba svar
    Tillmötesgående och behjälpliga
    Har installerat/förbättrat ventilationen i huset
    Är mycket nöjd med arbetet
  • Marié H
    Marié H skrev om Radea AB
    Mycket trevliga killar, snabba svar vid förfrågan etc och effektiva vid installationen av ventilation i huset som företaget vårt är beläget. Resultatet kunde dröja sa de men det kändes skillnad redan efter två dagar. De var trevliga och glada hela tiden och städade bra efter sig, något jag inte är van vid när det gäller någon typ av hantverkare normalt så det imponerade mig stort.
    Jag kände mig så pass trygg med dem att jag vid arbetsdagens slut kunde lämna lokalen medan de ännu var kvar och litade på att de skötte sig bra och de gjorde det. Syntes inte ens att de varit på plats när jag återkom dagen efter.

Jag kommer rekommendera Radea för andra och då jag privat precis flyttat och nya ägaren av vårt hus ska renovera stort kommer jag börja med att tipsa honom om han ska göra ngt med ventilationen.

Med vänlig hälsning Marié
  • Anders O
    Anders O skrev om Radea AB
    Radea har gett ett alltigenom professionellt intryck, från första samtalet till företaget till själva installationen av den radonsug som vi beställde. Trevligt och kunnigt bemötande från alla inblandade. Huruvida radonsugen ger den effekt vi vill uppnå visar sig om ett par månader. Men hittills är vi mycket nöjda.
  • Johan R
    Johan R skrev om Radea AB
    Proffesionellt bemötande från början till slut. Mycket bra utfört arbete angående instal av radonsug. Företeget rekommenderas varmt.
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Radea AB
    brra information, snabbt jobbat
  • Mattias O
    Mattias O skrev om Radea AB
    Utmärkt service vid injustering av vårt FTX-ventilationssystem, mycket trevligt bemötande och snabb återkoppling vid alla kontakter med företaget. Rekommenderas varmt!
  • nedim b
    nedim b skrev om Radea AB
    Installation av ny ventilationsfläkt i Villa: Väldigt proffsigt intryck genom hela processen. Punktliga, och vi blev jättenöjda med slutresultatet!
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Radea AB
    Bra och enkelt att göra affärer och få hjälp av Radea AB.
  • Linda B
    Linda B skrev om Radea AB
    Förtroendegivande företag och bra leverans. Var bra på att hantera att installationen först inte funkade som den skulle, nu funkar allt toppen!
  • Klas D
    Klas D skrev om Radea AB
    Radea håller väldigt hög servicenivå. Vi är jättenöjda med det ventilationsarbete de utfört.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Radea AB
    mycket smidigt företag att jobba med
  • Lars H
    Lars H skrev om Radea AB
    Ventilationsystem för radonsanering, bra bemötande och snabb leverans. Anläggningen är nyleverad så ingen testkörning är gjord ännu.
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Radea AB
    Fått väldigt trevligt bemötande från första stund. Har fått hjälp i omgångar att sänka
    vårt Radon värde. Åtgärderna du utfört har gjorts väldigt bra.
  • Anders K
    Anders K skrev om Radea AB
    Bra bemötande från alla som varit inblandade i installationen.
  • Sylvette Z
    Sylvette Z skrev om Radea AB
    Hej!
    Mycket nöjd med installationer av mina ventiler.
    Samma gäller hantverkarna som var mycket duktiga och trevliga..tack!
  • Per-olof S
    Per-olof S skrev om Radea AB
    Gjorde en förfrågan i slutet av maj om byte av ventilationsaggregat. Redan efter några dagar kom ni och gjorde en kontroll av befintligt aggregat och vad som behövde bytas. Sedan kom en offert som vi godkände och några dagar senare hade vi ett projekteringsmöte hemma hos oss där ni gick igenom vad som skulle göras. Efter ytterligare en månad kom ni med aggregatet och efter rengöring av luftkanaler så monterades detta under dagen. Ytterligare en halvdag behövdes för komplettering av extra ventil m.m. Allt arbete utfördes mycket bra och vi kände genast att ventilationen hade förbättrats. Vi kan verkligen rekommendera Radea och ger klart godkänt.
  • Roine Ö
    Roine Ö skrev om Radea AB
    Bra respons på våra frågor avseende lämpligt radonsaneringssystem.
  • Lotta R
    Lotta R skrev om Radea AB
    Hej, har fått hjälp med radonmätning av Radea samt att installera en radonsug. De har hela tiden återkopplat snabbt och gett bra service hela tiden. Själva installationen gick också över förväntan och t o m snabbare än jag trott. Jag blev proffsigt bemött hela tiden.
  • Karin L
    Karin L skrev om Radea AB
    Allt fungerat bra. Hållit den tidsplan som utlovats och inte krångel på något sätt.
    Känns som de vet vad de håller på med, och uppträtt proffsigt på alla sätt
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Radea AB
    Proffsiga och riktigt schysst utfört jobb riktigt snyggt och utrustning material som användes vid jobbet var av högkvalitativa. Mer än nöjd då dom tänker utanför rutan och är påhittiga för åtgärder av radon.
  • Viktor N
    Viktor N skrev om Radea AB
    Snyggt och bra utfört arbete. Proffsig och kunnig arbetsledare. Rekommenderas absolut.
  • Klas L
    Klas L skrev om Radea AB
    Bra bemötande och vad jag kan se bra utfört arbete. Jag har svårt att bedöma hur prisvärt arbetet var.
  • Christer E
    Christer E skrev om Radea AB
    Efter analys av Radon värden fick jag en offert på åtgärd på 39 600 kr.

Arbetstet to ca 10 mantimmar och man installerade en fläkt för 3000 kr.

Har försökt få en förklaring från Radea hur de prissätter sina offerter men de önskar inte förklara sig.

Kan inte rekommendera detta företa.
    2016-08-01 Lars S svarar Christer E
    Hej Christer,
    tråkigt att höra! Vi försöker vara så tydliga som vi kan i våra offerter, där bl.a fläktar, åtgärder, uppföljningsmätningar och tillbehör beskrivs samt med hur lång tid installationen tar och hur många personer vi bokar in. Förutom fläkt är det all kanaldragning, fästning, varvtalsstyrningar, ljuddämpare mm. I ditt fall var det ett arbetslag bestående av elektriker, två montörer och en håltagare som var på plats tillsammans med projektledaren. Installationen görs då oftast på en arbetsdag, jag ska höra om det gått ännu snabbare än beräknat hos dig när min kollega är tillbaka från semestern.

Prismässigt ligger vi i nivå med branschkollegorna, vi är varken dyrast eller billigast, men jag ska som sagt höra med projektledaren om det var någonting som avvek från offerten.

Jag hoppas dina radonhalter sjunker, annars är du välkommen att höra av dig då vi lämnat ett garantiåtagande.

Önskar dig en trevlig sommar,

Med vänlig hälsning
    Lars Sjöberg
    Radea
  • Anita K
    Anita K skrev om Radea AB
    Har nu fått min gamla fläkt med återvinning utbytt,
    det gick snabbt och utan problem (för mig).
    Tack för hjälpen.
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Radea AB
    Mycket bra bemötande. Bra på att förklara vad de skulle göra, kom i tid, effektiva.
    Allt överträffade förväntningarna!
  • Marie B
    Marie B skrev om Radea AB
    Hej, jag gjorde förfrågan via Offerta och fick en snabb återkoppling. Vi behövde hjälp att få en bra ventilation i huset, främst övre plan. Vid deras första besök fick jag ett trevligt bemötande och bra samtal och tips. En offert som var godtagbar. Hemsidan var väldigt informationsrik. Hantverkarna gjorde ett utmärkt arbeta och städade efter sig.
  • Johan E
    Johan E skrev om Radea AB
    Utan tvekan det bästa företag jag haft att göra med inom byggindustrin.
  • Monja M
    Monja M skrev om Radea AB
    Bra hemsida, snabb återkoppling. Tydliga och enkla att kommunicera med. Mycket nöjd med service och utfört arbete. Kan varmt rekommendera och kommer själv anlita igen.
  • Rosie A
    Rosie A skrev om Radea AB
    Fantastiskt bemötande från början till slut. Kunnig personal som håller vad de lovar, kommer i tid och gör ett snyggt jobb. Täcker och städar så man knappt ser att de varit på plats. Kan varmt rekommendera Radea.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Radea AB
    Snabba, effektiva, lätta att kontakta, höll utlovade tider och slutligen ett bra resultat
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Radea AB
    Mycket bra jobbat av killarna dom
    Arbetade hos oss. Snabba o duktiga upplevde vi dem.
  • Johan Q
    Johan Q skrev om Radea AB
    Jag tycker att bemötandet från Radea var utmärkt från start till mål. Kunniga, trevliga och effektiva medarbetare.
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Radea AB
    Har inhandlat en radonsug som jag också fick installerad i veckan. Hitintills så har Radea levt upp till mina förväntningar. Trevlig och serviceminded personal.
    Återstår att se om resultatet är det förväntade efter en kommande mätning okt-dec 2016.
  • Kent Ö
    Kent Ö skrev om Radea AB
    Bra bemöt. Trevliga killar. Arbetet såg bra ut
  • Alfonso F
    Alfonso F skrev om Radea AB
    Bra jobbat och snabbt. Rent och snyggt.
    Proffsigt utfört. Hoppas bara att det hjälper mot radonet. Väntar på mätdoserna och fakturan.
  • Karin F
    Karin F skrev om Radea AB
    Snabbt och professionellt utfört konsultation och åtgärd.
  • Kjell D
    Kjell D skrev om Radea AB
    Då vi hade förhöjda värden av radon, så fick Radea uppdraget att installera en radonsug i våran källare. Vi är hittills väldigt nöjda med allt från bemötandet till utförandet. Trevliga hantverkare som gjorde en mycket proffsig installation.
    Nu hoppas vi att värdena kommer ner på godkänd nivå, när ny mätning sker i höst.
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Radea AB
    Mycket bra! Jag fick väldigt proffsigt bemötande från första stund, alla som jag träffade på företaget, 3 personer, samt den jag talade i telefon med var väldigt bra. Kan starkt rekommendera Radda.
  • Leif P
    Leif P skrev om Radea AB
    Snabbt och bra återkoppling, trevlig personal som utförde jobbet med bra resultat
  • Betty V
    Betty V skrev om Radea AB
    Snabb effektiv undersökning och åtgärd.
  • Veronica F
    Veronica F skrev om Radea AB
    Radonmätning, radon återgärd genom installation av ftx, nya mätningar. Toppen betyg ger vi alla som har hjälpt oss och ett extra stort tack för hans otroligt stora arbetsinsats ger vi till Fredrik Bergman och hans arbetskollega som installerade ftx hos oss.
  • Linda S
    Linda S skrev om Radea AB
    Tycker att det har varit smidigt och blivit ett bra resultat
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Radea AB
    Vi är mycket nöjda med bemötande och den service vi fått.

Eastmansvägen 23, 113 61 Stockholm