Alla kategorier Konsulter Gävleborg Hudiksvall Rådgivarna för Företag i Norden AB

Rådgivarna för Företag i Norden AB

Johannesberg 51, 820 60 Delsbo — Visa karta

Rådgivarna är företagsrådgivare för små/medelstora och nystartade företag. Företagsrådgivning på distans säljs i abonnemangsform, ert företags kompetensförsäkring!
Hette tidigare Hewal.

Läs vad 31 kunder tycker om Rådgivarna för Företag i Norden AB

• Peter
    Peter skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Önskar att jag kunde ge minusbetyg men det går inte!

Jag ansökte om F-skattesedel för att kunna jobba lite med fotografering vid sidan om mitt heltidsjobb. Som vanligt ringer massa olika försäljare som vill att man skall köpa deras "ovärdeliga" tjänster när man är nystartad företagare och jag har som regel att alltid säga nej. Dels för att mycket av det försäljaren erbjuder är onödigt men dels för att jag skulle driva företaget i sådan liten skala så jag vill inte ha massa onödiga kostnader.

Jag fick ett samtal från Rådgivarna för företagare i Norden som erbjöd mig att 3 månader långt prova-på abonnemang för att komma igång i början. Säljaren var riktigt trevlig och allt var så lätt och enkelt. Hade man frågor så kunde man ringa eller maila och få snabbt svar!

Efter mycket om och men så bestämde jag mig att prova på i 3 månader och sen skulle jag avsluta abonnemanget innan det automatiskt skulle förlängas till 12 månaders abonnemang.
    Under prova på perioden så skulle Rådgivarna kontakta mig och stämma av hur jag tyckte att det fungerade. Samtalet kom under arbetstid och jag bad att Rådgivarna skulle höra av sig igen då jag hade svårt att prata. Det samtalet kom aldrig.

Dum som jag är så glömde jag att säga upp abonnemanget (kan ju säga att hade Rådgivarna ringt som dom skulle så hade jag blivit påmind) och jag fick hem en faktura på dryga 7000:- för ett 12 månaders abonnemang.

Jag kontaktade Rådgivarna direkt via mail och berättade situationen:

Att jag dels inte vill ha ett 12 månaders abonnemang
    Att jag aldrig kommer ha tid att driva mitt företag och på så sätt inte kommer att utnyttja deras tjänster
    Att jag tyckte att det var dåligt att dom inte ringde upp som dom skulle.
    Att jag betalat nästan 700:- för en prova på period där jag inte utnyttjat deras tjänster alls.

Jag får till svar att man kan få abonnemanget reducerat till 6 månader om man kan bevisa att jag bedriver företaget som hobbyverksamhet så jag mailar in ett anställningsavtal.

Nu är problemet att jag vill inte ha med Rådgivarna att göra inte ens under 6 månader.
    Självklart hade detta inte hänt om jag sagt upp abonnemanget som jag skulle man har man många bollar i luften är risken att man glömmer av saker. Jag gör allt för att bestrida detta men jag får bara till svar – Vill du betala per månad eller allt på en gång?

Kan egentligen tycka att det är dåligt av Rådgivarna att tvinga folk vara deras kunder bara för att abonnemanget inte sas upp som det skulle. Undrar om Rådgivarna hört talas om Goodwill?
    Kan det vara en plan att låta abonnemanget falla i glömska och sen skicka in fakturan för ett helt år och sen hänvisa till deras avtal om att prova på abonnemanget förlängs om man inte gör någonting? Ett seriöst företag hade ring efter 3 månader och frågat om man ville förlänga? Varför skall man vara kund hos ett företag när man inte ens utnyttjar deras tjänster?

Jag har skrivit säkert 10 mail och berättat att jag inte har råd att betala den onödiga 6 månaders fakturan för att jag har inte dragit in några pengar på mitt företag för jag har inte tid att driva det. Mitt heltidsjobb går före!!

Jag har vädjat att Rådgivarna annullerar abonnemanget men det ända svaret jag får är – Vill du betala per månad eller allt på en gång?

Jag ångrar mig så oerhört mycket att jag ens lyfte på luren när den trevlige säljaren ringde. Hade jag vetat att det skulle bli så här så hade jag slängt på luren direkt. Rådgivarna vill enligt mig inte ha nöjda kunder utan bara kunder som betalar in pengar. Den lilla flexibilitet Rådgivarna har visat är att gå ner till ett 6 månaders avtal som dom vill ha pengar för men det är alldeles för mycket för att jag har inte som avsikt att utnyttja deras tjänster.

Jag önskar att jag hade läst lite omdömen innan för så hade jag blivit avskräckt.
    Kunde jag vrida tillbaka tiden så hade jag aldrig lyft på luren när Rådgivarna ringde.
  • Matheus E
    Matheus E skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Säljaren var mycket trevlig. Jag talade om att jag har väldigt mycket att göra den närmaste tiden, så jag har inte någon nytta av abbonemanget nu.
    Trotts detta så sålde han på mig ett prov abbonemang. Med ett löfte om att ringa upp mig innan det gick över i ett fast abbonemang. För att kolla vad jag tyckte om tjänsten samt om jag ville ha ett avtal.

Den tiden för provabbonemanget har tydligen gått ut nu, för har nu motagit en faktura på 7534kr. Utan ett samtal innan.

Riktigt dålig stil.
    Svaret man får är en ljudfil från det inspelade avtalet.
    Detta är ju endast den minuten man säger ja till ett provavtal.
    Inte resten av samtalet som var både långt och trevligt.
    Och överenskomelsen om ett samtal innan prövotidens slut.

Alltså, en stor varning bara vad gäller deras löften och avtal.
    Vad gäller själva tjänsten kan jag inte utala mig, då jag som jag visste inte haft tid att nyttja den en enda gång. Och där av inte vill ha tjänsten.

Nu 2 dagar senare fick jag svar. Dom krediterar detta.
    Blev en hel vändning... Nu gick betyget upp 1 hack....
    2011-09-02 Dan P svarar Matheus E
    Hej Matheus, har säljaren lovat ringa dig så ska denne såklart hålla detta. Vår kundservice ringer efter några veckor alltid upp upp alla nya kunder (oavsett vad som kommits överens med säljaren), eller skickar mejl om de inte får tag på vederbörande. Så jag är mycket förvånad över att du inte hört någonting. Kan inte du skicka ett mejl till mig så att jag får undersöka detta närmare? Vi har som policy att alltid hålla vad vi lovar, och i ditt fall låter det ju som att vi misslyckats med det. Självklart ska du kompenseras om så är fallet! Mejla mig på mario.frost@radgivarna.org! Tack på förhand!
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    En mycket bra tjänst som ger mycket för pengarna. Mycket tjänsstvilliga och håller vad dom lovar.
  • Per-Arne U
    Per-Arne U skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Bra rådgivningstjänster man vill ju ha besked snabbt.Därimot tycker jag inte om sättet på hur man säger upp det hela.
  • einar l
    einar l skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Bra och snabba svar.
  • Calle T
    Calle T skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Bristande tydlighet och kompetens hos de handläggare man erbjuder inom juridik.
    Anders G gillar detta
  • Leif E
    Leif E skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Jag har sett förtalskampanjen på internet och blir upprörd att man kan få sprida så mycket dynga ostraffat. För mig har Företagsrådgivarna betytt jättemycket eftersom man kan ringa och få svar om allt som rör företagande. Jag har fått hjälp med saker som rört anställda, fackföreningsfrågor, bankfrågor och deklarationsfrågor men det som hjälpt mig mest är all hjälp jag fått med att söka olika former av företagsstöd. Det är omöjligt att hålla reda på hur och var man söker eller vilken blankett man ska använda. Företagsrådgivarnas kunskap på det här området har inbringat flera hundratusen kronor till mina företag som gjort att vi fått möjlighet att utvecklas och bli konkurrensdugliga. Därför kan jag varmt rekommendera Företagsrådgivarna till alla småföretagare.
  • Anders G
    Anders G skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Dom lovar stort men när man vill ha hjälp så är dom inkompetenta
  • Elina E
    Elina E skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Jag fick kontakt av Företagsrådgivarna (fd Hewal) när jag precis hade startat upp mitt företag i början av året. De erbjöd mig en provperiod på 3 månader där jag kunde få hjälp av dem att bland annat söka bidrag och stipendier från EU och hjälp med allt från ekonomi och juridik. Allt lät jättebra, men då jag driver företaget med en partner så sa jag att jag inte kunde bestämma något själv. jag bad säljaren att han skulle mejla mig information så att jag kunde prata med min partner innan vi eventuellt skulle beställa.
    Gissa min förvåning när jag plötsligt får hem en faktura och välkomstbrev från Rådgivarna några dagar senare. Jag som inte ens hade lämnat ut min adress, utan enbart mejladress vid telefonsamtalet.
    Riktigt förbannad ringde jag upp till dem direkt, och ifrågasatte hela fakturan. I brevet stod även om jag inte hade sagt upp tjänsten inom en vecka hade jag bundit upp mig på 1 år för ca 4000 SEK. Inte okej!!!!
    Jag sa bestämt ifrån och sa att jag ALDRIG hade godkänt något avtal. Bad dem skicka mig ett mejl som bekräftade att jag inte var bunden till något och inte hade beställt detta. Jag är glad att jag kom ifrån det avtal de tydligen tyckte jag hade godkänt, för jag kommer aldrig rekommendera dem till någon eller använda dem heller. Riktigt uselt gjort av dem! (Ps synd man inte kan sätta minus på reco, ni är inte ens värd en reco av mig)
    2011-06-22 Dan P svarar Elina E
    Hej Elina! Det här låter inte alls bra och jag önskar gärna få kontakt med dig för att få reda på vilken säljare det var som gjorde på det här sättet och också för att kolla om det finns en orderinspelning som inte har gått korrekt till. Så får det verkligen inte gå till och vi har tydliga principer för hur säljarna ska gå till väga med inspelning av order etc. Vi följer SWEDMA:s principer för god sed vid telefonförsäljning. Jag kan dock dementera, bara för att uppgifterna ska vara korrekta, att man absolut inte binder sig för något årsabonnemang efter en vecka. Tvärtom så tillämpar vi en veckas ångerrätt på det provkvartal som vi erbjuder. Man har alltså en vecka på sig att ångra köpet, och ytterligare två månader att tacka nej till ett årsabonnemng. Mejla mig gärna så att jag kan ta tag i det här. Med Vänlig Hälsning Mario Frost mario.frost@radgivarna.org
  • Elina B
    Elina B skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Blir MÖRKRÄDD!!! Existerar detta företag ännu????? Kan bara instämma med samtliga som lämnat negativ kritik. De som lämnat positiva kommentarer kan inte vara annat än köpta av Hewal, eller personer som de facto arbetar för Hewal. Jag blir så ledsen över att - människor som försöker förverkliga sina drömmar, försörja sig, bringa mervärde åt andra osv. genom att starta ett eget företag - ska bli så grundlurade och tillplattade att de t.o.m ger upp sin dröm. Och i vissa fall hamnar i ett rent helvete i stället med krossade drömmar, krav från kronofogden och arbetslöshet ENBART pga av ett oseriöst företag som Hewal, som utnyttjar och skor sig på oerfarna, osäkra och svaga nyföretagare. Hewal utnyttjar i sina samtal erbjudande om BIDRAG som många nyföretare i starten rent av är beroende av för att kunna komma vidare. UNDVIK!!!! LÄGG PÅ LUREN I ÖRAT PÅ SÄLJAREN SOM RINGER!!!! Om du mot all förmodan ändå just tackat ja - AVBRYT abonnemanget GENAST, gör det via mail och brev som bevittnats av myndighetsperson. DETTA FÖRETAG ÄR FARLIGT! 2011-06-06
    2011-06-22 Dan P svarar Elina B
    Det är väldigt tråkigt att läsa ditt omdöme om oss, och det låter som att vi kapitalt har misslyckats med att hjälpa dig och tillgodose dina behov. Det beklagar jag verkligen.

Jag måste dock lägga till: Detta företag är inte alls farligt. Och vi varken lurar eller plattar till någon. Tvärtom så hjälper vi både etablerade och nystartade företag med skatter, deklaration, bokföringsfrågor, juridiska spörsmål och vad det vara må som man som företagare kanske inte kan ha full koll på.

Vi ser inte nystartade företagare som osäkra och svaga. Tvärtom så är de allra flesta som vi stöter på väldigt framåt och målmedvetna. Däremot är många oerfarna, precis som du säger, och där fyller vi en funktion i många nystartade företag genom att finnas till hands och svara på olika frågor som jag nämnde förut.

Kontakta mig gärna så att jag kan få en bild av din situation och se hur vi kan ställa det här tillrätta igen. Med vänlig hälsning, Mario Frost mario.frost@radgivarna.org
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Mycket dålig start!
    Efter en del bearbetning från Hewals telefonförsäljare under en längre period om att de hjälper till att söka bidrag för mitt företag och är experter på det osv. så tänkte jag att jag kunde göra ett försök.
    Jag spenderade några timmar med frågorna i deras bidragsanalys och förväntansfull inväntade jag deras hjälp.
    Efter några dagar får jag ett STANDARD SVAR med ett 10-tal ställen jag själv kan vända mig för att söka bidrag. ALLTSÅ VARNING! Jag lägger ner flera timmar och mina pengar på dem och får tillbaka 1 MINUT av deras värdefulla tid. När jag ringer upp dem och talar om att detta inte riktigt motsvarar den tjänst jag köpt tycker damen att jag skriker henne i örat... ;). Damen lovade att höra av sig och göra en ordentlig analys av mitt företag men har inte hört något alls dess. Haha... alltså en till blufftjänst där du endast betalar telefonsäljarnas löner.

Tobias http://www.bokalokal.se
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Fruktansvärt besviken på Hewal. Jag har tydligen godkänt ett årsabonnemang och när jag missade betalningen och fick ett krav från Inkasso så gjorde vi en överenskommelse och kravet skulle återkallas. Lite senare får jag ett delgivningskvitto från Kronofogden med Hewal som sökande. När jag ringer till kronofogden så har hewal lämnat ärendet till dom 10 dagar efter vår överenskommelse. Tycker dessutom att jag ska betala deras kostnad för att dom skickat det till kronofogden trots att de lovat att det skulle vara återkallat. Riktigt oseriöst.
  • Peter A
    Peter A skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    I telefon sa jag skicka information, jag har inte tid nu.

Fick ett brev som bekräftade mitt abonnemang och faktura i brevlådan.

Smarta rådgivare som ska ge kunden juridisk hjälp och börjar med att blåsa kunden.

Jävla bluff och båg företag, de positiva inläggen här skriver de själva.
    2011-06-22 Dan P svarar Peter A
    Det här låter inte seriöst och jag ber dig återkomma till mig snarast så att vi får titta på hur den här försäljningen gått till. Jag tvivlar starkt på, och hoppas verkligen inte, att någon av våra säljare har betett sig på det här sättet, men om det är så, så ber jag dig kontakta mig snarast så att vi får ta itu med detta. Vänligen, Mario Frost mario.frost@radgivarna.org
  • Johan E
    Johan E skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Tackade ja till ett provabonemang.....Fick på grund av missförstånd ett fast abonemang för 4000kr....Efter kontakt med Dan på Hewal så löste sig allting! :)
  • Anna A
    Anna A skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Hewal har hjälpt oss i många situationer. Det jag uppskattar mest är enkelheten i att få juridisk rådgivning. Istället för att vända sig till en advokat, som börjar debitera uppemot 1.000:- per timme så fort han öppnat munnen, får man hos Hewal obegränsat (!) med rådgivning så länge man är kund hos dom.
  • anne n
    anne n skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Funkat jättebra för oss, kommer definitivt att fortsätta efter de 3 första månaderna.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Hej!
    Önskar så att jag hade tittat på den här sidan innan jag tackade ja till en prövotid för 340:- hos Hewal. Har nu fått två! fakturor på sammanlagt 8161:- Känner mig total lurad och förtvivlad.
  • Örjan L
    Örjan L skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Tog ett abonnemang för att pröva och efter en par veckor så ringer en kundvårdstjej upp och hjälper mig att komma igång med tjänsten, det tycker jag var ett mycket bra initiativ.
  • JÖRGEN L
    JÖRGEN L skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Tack Hewal för all hjälp, kanonbra service och snabba svar på frågorna!
    Jag har ett halvårsabonnemang som heter FA total. Är helnöjd
  • imre g
    imre g skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Nej, jag kan inte rekommendera Hewal AB. Närmare vill jag uppmärksamma eller uppmana företagare att inte ingå i några som helst "avtal" om man inte är 110% säker på vad du gör. Framför allt inte per telefon. Visst, H gör inget olagligt men det skulle göra dem mer förtroendeingivande om man, efter alla skriverier på nätet, kunde som goodwill annullera de "avtal" som inte hade för avsikt att fortsätta provabonnemanget. Dessutom inte med något kvartal utan ett helt år för en relativt hög summa, 4 534kr, inkl. moms. H var helt ovilliga att diskutera för sen uppsägning, hänvisar till avtal. Man känner sig lurad, men avtalsvillkoren var utskickade så ...
    Jag undrar hur Lennart E kunde få ett halvårsabonnemang när det inte erbjuds för någon annan, eller??
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Hej, jag tycker att Hewal fungerar skitbra för mig. Jag har ett halvårsabonnemang och jag ställer frågor hela tiden. Jag har läst lite vad de andra skriver men de som är negativa verkar ju inte ens ställt frågor, man undrar ju vrför de köper ett abonnemang då?
    Jag tycker att Hewal funkar kanon! Hewal Rules!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Hej

Vill varna för detta företag!

Riktigt besviken på Hewal. Tycker att metoderna att "driva in pengar" (för det är vad det handlar om känns det som)är riktigt låga. Tycker att det är lite hjärtlöst att vägra hjälpa sina kunder när man ringer och öppenhjärtat förklarar att man missat sista uppsägningsdatum på provabonnemanget med ett par dagar. Tycker att det är jävligt lågt att Hewal inte skickar ut en påminnelse/fråga om man är nöjd med tjänsten och om man vill fortsätta abonnemanget. Det skapar inte förtroende att då ge kalla handen och helt hänvisa till att "avtalet gäller" när man vänligt försöker förklara sin situation. Tycker också det är jävligt dåligt att inte står specat på orderbekräftelsen för 4mån abonnemanget vad de framtidakostnaderna är eller att kostnaden på orderbekräftelsen gäller ett "pröva på abonnemang".

För att bygga en långvarig affärsrelation tycker man att Hewal borde inse att kunden är det viktigast när man driver företag. Inser man inte det kanske man inte skall driva en "företagsrådgivning". Tycker bara det är riktigt lågt gjort att inte kunna vara vänlig och säga "Tråkigt att du missade uppsägningsdatumet, men vi fixar det och hoppas du kommer tillbaka när du behöver hjälp". För hade man fått det bemötandet hade man gärna kommit tillbaka den dagen man behöver tjänsten, och därefter kunna inlett en längre affärsrelation. Men med det bemötandet man får vill man inte komma tillbaka efter man blivit tvingad till ett 12mån abonnemang. Känns jäkligt ruttet helt enkelt. Kommer att varna alla mina vänner och informera företagsrådgivaren i kommunen att rent ut sagt varna för detta företag eftersom det känns som ett stort lurendrejeri. Förstår inte hur man kan ha denna kundinställning om man menar att man driver ett seriöst företag. Mvh Daniel Eriksson
    2009-11-04 Representant för Hewal Företagsr svarar Daniel E
    Hej Daniel! Som jag förstår så har du och Patrik kommit överens om en förlikning. Är det fortfarande några oklarheter så kontakta mig så skall jag se till att du blir nöjd.
    Mvh Dan Petersen dan.petersen@hewal.se
  • rickard å
    rickard å skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Lätt det bästa företaget för rådgivning till småföretagare. Har haft hjälp med avtal och mycket annat. Mvh Richard
  • Maria R
    Maria R skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Hewal är det mest fruktansvärda företag jag varit med om! Svarar inte i telefonen, processerna tar också längre tid. Jag tyckte också provabonnemanget lät bra och testade detta. Blev lovad att få en påminnelse långt innan för att jag skulle kunna säga upp abonnemanget. Denna kom givetvis aldrig. Nu har jag en räkning på nästan 5000 kr. Jag rekommenderar inte Hewal till någon. Dessutom totalt oengagerad juristhjälp som vägrar hjälpa och ringer inte tillbaka. Får jag inte pengarna så kommer jag att anmäla. Har redan kontaktat en advokat som hjälper mig. Inte etiskt rätt av ett företag, bara massa fulmetoder.

Tillägg efter svar från Dan Petersen: Jag har nu skickat ett långt mail till Dan Petersen om vad som gått snett. Kommer att se hur Hewal hanterar denna situation och uppdatera min rekommendation efter detta. (Enligt de själva ska detta ta någon vecka då folk är på semester). Hoppas allt löser sig till slut- sådant säger mycket om ett företag.
    2009-07-28 Representant för Hewal Företagsr svarar Maria R
    Hej och tack för din kritik. Självklart du få den hjälp som du blivit utlovad och få den påminnelse som vi skickar ut till alla våra kunder i form av epost och ett vanligt vykort.
    Kontakta mig så skall jag se vad som gått snett.
    dan.petersen@hewal.se
  • yennifer n
    yennifer n skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Bra och billig tjänst, passar mig ialla fall. Säljaren var hur tydlig som helst mot mig vad som gällde.
  • Maria P
    Maria P skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    AKTA ER FÖR HEWAL!!!!
    Stor varning, tacka NEJ klart och tydligt om du blir uppringd - företaget tvingar annars in dig i ett Årslångt och dyrt abonnemang som ska betalas i förskott. Deras tjänster kan du erhålla GRATIS på annat håll. De försöker lura i dig att hjälpa dig erhålla startbidrag etc., men denna hjälp får du GRATIS från annat håll och Hewal lämnar bara luddiga uppgifter om EVENTUELLA möjligheter. Amatörmässiga dokument. Du erbjuds ett "PROV"-abonnemang på 3 månader, men har inte en chans att testa "produkten" eftersom du måste meddela ditt avböjande INNAN provtiden är slut annars övergår detta "erbjudande" till en DYR ONÖDIG KOSTNAD och ett årslångt abonnemnag som INTE KAN SÄGAS UPP - dvs. du måste betala för hela året....... OSERIÖST av företaget som utger sig för att "hjälpa" nyföretagaren - den enda hjälpen du får är en fet räkning och otrevlig respons när du försöker ta dig ur företagets klor.
    Det finns MASSOR av negativa erfarenheter av Hewal bland företagare i Sverige - ni som lämnat positiva kommentarer är antingen mer lättlurade än oss som upptäckt fadäsen i samband med provtidens slut eller så har ni allt för nära relationer med nämnda företag
    2009-05-06 Representant för Hewal Företagsr svarar Maria P
    Hej, fick chans att besvara detta genom Reco. Vi tvingar ingen att vara medlem och vi ger alla kunder chans att testa oss för en blygsam summa. Våra konsulter svarar på massor av frågor till nöjda kunder varje dag. Det abonnemangsförfarande som vi har används av massor av andra företag och är väl accepterat. Om jag förstår din kritik rätt så har vi tvingat dig att bli kund. Det låter mycket märkligt men kontakta mig så kan vi reda ut detta, dan.petersen@hewal.se
  • larsolov l
    larsolov l skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Snabba svar, sparade en del tid för mig.
    Har använt en hel del av deras mallar, känns tryggt att ha dem.
  • Erik H
    Erik H skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Provade ett 3 månadersabbonenmang utan att veta att man måste säga upp det efter två månader, sitter nu fast i 12 månader och måste betala ca 4500kr för något jag aldrig kommer att använda.
    Har suttit i telefonkö i nästan 2 timmar utan att få tag på någon, det enda jag fått är ett "standard-mail" som menar att avtal är till för att följas.

Känns mig djupt besviken på Hewal.
    Kommer aldrig mer att beställa något från någon telefonförsäljare igen.
    2009-04-24 Representant för Hewal Företagsr svarar Erik H
    Hej, fick chans att svar på din kritik genom Reco. Vår målsättning är att alltid ha nöjda kunder, har vi missat att meddela något så ändrar vi självklart på detta. Kontakta mig gärna direkt på dan.petersen@hewal.se så ska jag ta och reda ut detta.
  • Anders J
    Anders J skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Sjukt luriga villkor för abonnemnaget. När man klagar går det inte att få tag i någon ansvarig. Det enda jag har lärt mig av deras s. k. rådgivning är att aldrig, aldrig köpa något av en telefonförsäljare igen. Men dte var en grymt dyr lärdom.
    2009-03-05 Representant för Hewal Företagsr svarar Anders J
    Hej, fick chans att svar på din kritik genom Reco. Vår målsättning är att alltid ha nöjda kunder, här har vi inte lyckats med det. Maila gärna mig direkt så kan jag se hur jag kan hjälpa dig och se vad vad som har gått fel så att vi kan rätta till det.
    dan.petersen@hewal.se
  • dieter k
    dieter k skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    klart bra, men lite jobbigt med bindningstider, men är man ny startad som jag så e det bra, jag sa upp det direkt men tror jag kommer att haka på en period till.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Rådgivarna för Företag i Norden AB
    Bra tjänst, skapligt snabba svar.
    dieter k, dieter k gillar detta

Johannesberg 51, 820 60 Delsbo