Alla kategorier Övrigt Norrbotten Gällivare Gällivare Radiotjänst i Kiruna, Rikab

Radiotjänst i Kiruna, Rikab

Österleden 21, 981 38 Kiruna — Visa karta

Detta är Radiotjänst i Kirunas officiella hemsida. Information om tv-avgiften; nyanmälan, adressändring, ändring av betalningstillfällen, information på olika språk mm.

Läs vad 18 kunder tycker om Radiotjänst i Kiruna, Rikab

• Regina S
    Regina S skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Dörrknackare som ljuger och hotar (har aldrig haft nån TV men kontrollanterna säger att dom minsann sett/hört TV samt hotar med polis mm).

Telefonister som ljuger och hotar på samma sätt och som anklagar en för att ljuga när man säger att man inte har nån TV "Jamen alla har ju TV!" "Men hur får du då nyheter och information om vad som händer?". Har ni hört talas om dagstidningar och bibliotek??

Sen skickar dom räkningar där det står att man "medgivit innehav" trots att man informerat dom om att man inte har nån licenspliktig utrustning, eller så stå det att kontrollant hört/sett TV osv.

Sen måste man betala och spendera en massa tid och strul på att begära "omprövning" vilket dom alltid ger avslag på varpå man måste överklaga till tinget, bara för att dom sitter och ljuger...
  • Lars B
    Lars B skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Jag älskar de fina människorna på Radiotjänst! Jag har inga vänner eller någon familj så det är väldigt ensamt om dagarna, men när radiotjänst ringer så känner jag att det i alla fall är någon som bryr sig om mig!! Tack för att ni finns!
  • Matte
    Matte skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    "Rånartjänst". Var är friheten om eget val av tv-kanaler? Man TVINGAS betala tv-avgift även om man aldrig ens slår över till SVT/TV4! 173:-/månaden även om du med gott samvete ALDRIG ens "smygtittar" på kanalerna som ingår! Det sägs att avgiften är för innehav av tv-mottagare, vilket är skitsnack. Den går till att betala de anställdas lön på SVT/TV4. Antingen släcker man ner dessa kanaler för dem som inte vill titta/betala för dem. Eller inför reklam vilket jag tror dem flesta föredrar framför att betala 173:-/mån. Exempel till er som gillar/stödjer SVT/TV4: Alla som endast gillar sport och bara tittar på det. Dem betalar en massa för sina sportkanaler varje månad men tvingas ändå att betala ytterligare 173:-/mån för kanaler som är helt ointressanta! Tänk om det vore tvärtom att dessa sportkanaler var ett tvång att betala för att därefter kunna teckna avtal och betala ytterligare för SVT/TV4. Åter igen, var är friheten om valet av tv-kanaler?
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Det verkar inte som om Radiotjänst vinner någon populäritetstävling här på Reco och jag förstår mycket väl varför. Jag hör till den stora skara människor som anser att Radiotjänst är förlegat och istället borde avgiften läggas på skatten. Snälla avskaffa Radiotjänst snarast!
    Fredrik L gillar detta
  • Anders K
    Anders K skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Ett företag som för länge sedan borde lagts ner. De som arbetar med att springa runt och pejla folk är allt som oftast inte fullt så trevliga. Jag har ingen TV hemma och kommer aldrig köpa någon då detta 80-tals påfund inte är något för mig. Det där som säljare höll på med förr med att stoppa in en fot i dörren är något de på Radiotjänst fortfarande håller på med...
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Fullständigt vidriga.
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Vedervärdgit företag som borde ha lagts ner redan när TV kom till Sverige. Skickade in en talong om att jag inte hade TV när jag flyttade till Sverige från utlandet men fick trots det ett samtal där jag talade om att som nyinflyttad från utlandet har man inte med sig TV:n på planet, det skaffar man senare. Trots detta blev jag uppringd TVÅ gånger och dessutom kom det en kontrollant som jag visade runt i lägenheten på en LÖRDAG. Snacka om slöseri med skattebetalarnas pengar!
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Licens har man för VAPEN inte tv ! lägg ner skiten ...............
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Skaffade ingen Tv när jag flyttade hemifrån och har tio år senare aldrig känt behov av att göra det. Radiotjänst anser därför att jag har en penningskuld jag undanhåller. En skuld som måste drivas in.

Får ett till två telefonsamtal om året alltid artiga men irriterande. Då de inte har någon databas utan bara ringer till alla som inte har TV kan man aldrig få dem sluta ringa.

Får nån gång om året även brev eller ett besök som ifrågasätter mitt bristande Tv innehav. Dessa besök görs nästan alltid av sluskar som jag tror är extraknäckande uteliggare och A-lagare. Personer i behov av en dusch och rena kläder i alla fall. Dessa har ofta varit otrevliga och ibland svåra att bli av med.

Hatar att av statligt myndighet bli misstänklig gjort och trakaserad värre än om man vore efterlyst brottsling.
  • Kim Ä
    Kim Ä skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    De är idioter som lurar människor på pengar. En kontrollant kom hem till mej och ansåg att han såg ett skimmer till tv i mitt vardagsrum som i själva verket var min dator. Men men, vad ska man göra när radiotjänst är i farten. Jag får en avi... tack.. Nötter....
  • julio b
    julio b skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Det sämsta tänktbara.
    Jag vill ha gärna Tv utan reklam, men detta bör inte gå via dem.
    Börde skön att slippa dem. Jag vill inte betala av min pension, för att de ska ge sig på folk.

De är fräcka och ohjälpsamma och har en viss njutning i att skicka en till kronofogden, på ett sätt inga andra företag eller organisationer, brukar. Har aldrig sätt en organisation, företag eller statlig instans, som är så pigg på att skicka folk till kronofogden, med allt som detta innebär. Samt som de bluffar och ljuger. Agerar olagligt. etc etc

Vi kan klara oss bättre utan dem.
  • nina r
    nina r skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Kan inte tänka mig någon sämre än dem.
    De är fräcka, de ljuger, de vet inte hur agerar man i fall man ska vara hjälpsam.
    Odmjukhet och hjälpsamhet verkar vara kinesiska för dem. Det är som att de njuter av att göra andra illa.

Kanske ska man ta pengarna direkt från skatten, eller göra sig av med TV1 och 2.
    Annars bör de lära sig att vara mera hjälpsamma. De agerar även olagligt många gånger och är inte bereda att acceptera detta.
    Har haft problem med Telia, med Tele 2, men de är bereda att acceptera när de gör fel, men Radiotjänsten accepterar fel bara när de förlorar i domstol.
  • maría n
    maría n skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Fräcka, facistiska,näsa i luften, ohörsamma, ohjälpsamma, accepterar inte själva att de gör fel, tränger sig hos folk, ljuger för att få sin vilja fram. Bör skaffas. Det ska vara en tjänst, inte lögn och tortyr.
    Kan knappast bli sämre än den redan är.
    Har upplevt diktaturer, och de har exakt samma aktitud som de som har makten under diktatoriala regeringar. Bör avskaffas
  • ratri c
    ratri c skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Radiotjänsten är en av de sämsta "företag" som arbetar åt staten.
    De är falska, har inget respekt för någon, struntar i fall de gör fel och accepterar inte själva att de gör några fel. Saknar sundförnuft, godvilja och ödmjukhet.
    Vi börde kunna klara utan dem. Som jag läste i ett inlägg i någon internetsida, de bjuder inte tjänster, de bjuder på problem. Ett företag ska bjuda med tjänster, inte med problem. Och ska kunna vara beredd att hjälpa sina kunder, i stället för att nonchalera dem.
  • alberto n
    alberto n skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Otrevliga. Nästan facistiska. Kör över folk. Lyssnar inte. Ljuger. Hittar på för att inte tappa ansikte.
    I mitt fall och min familjens fall, har de skickat räkning till ofullständig adress och sedan som resultat av detta skickat oss till kronofogden. En sade att det var skatteverketsfel en anna att det var mitt fel.
    Stilen att motta mig efter det de gjort var helt nonchalant. De vet inte vad ödmjukhet och respekt betydder. Vi bor i Sverige, men deras sätt är nästan facistiska.
  • Saga E
    Saga E skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Mig vetligen är det inte (ännu) olagligt att INTE inneha någon tv eller radio, möjligen ovanligt.

De hittar på och försöker förlöjliga mig då jag påtalar att de gjort fel när de debiterar mig för något jag inite beställt.

Nu ligger det helt plötsligt på MIG att överklaga det som de gjort fel. Konstigt.
  • Ubango K
    Ubango K skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Jag har alltid undrar hur det känns att få en snigel på ögat. En eloge till alla Radiotjänsts kampanjer. Humorn får mig att vilja betala avgift!
    Lars B gillar detta
  • John B
    John B skrev om Radiotjänst i Kiruna, Rikab
    Det är dessa som bland annat ser till att TV-licensen blir betald, med hjälp av deras patrullerade kontrollanter som gör hembesök som kan tyckas obehagliga för Svensson som inte har velat betala 5-6 kr/dag.
    Det är tackvare denna instans som försäljningen av titthål i dörren fortfarande ökar kraftigt.
    Jag anser att denna instans ska avskaffas och man bör lägga TV-avgiften på skatten i stället.

Österleden 21, 981 38 Kiruna