RAO Tak och Bygg AB

Slipstensvägen 17, 142 50 Skogås — Visa karta

RAO Tak och Bygg – Vi är din partner inom takläggning, bygg och renovering.

Vi hjälper dig när du behöver hjälp att lägga nytt tak, när du ska renovera ditt tak, eller när du ska lägga om ett redan befintligt tak.

Ditt tak är den viktigaste delen av ditt hus som behöver underhållas. När en takläggning är bristfälligt utförd kan det i värsta fall leda till att hela huset förstörs. Just därför krävs det stor erfarenhet och en strävan efter hög kvalitet på alla utförda jobb.

När du anlitar oss får du certifierade takläggare som kan erbjuda dig en komplett takläggning, takrenovering eller asbestsanering. Vi har stor erfarenhet och specialiserar oss på just takläggnings- och renoveringsarbeten i Stockholmsområdet!

Läs vad 46 kunder tycker om RAO Tak och Bygg AB

• 2019-08-16

Per Q skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Nytt tak. Allt gick enligt planerna. Från material till slutnota.
    Bra städat efter varje dag.
    Inget o klaga på. Läs mer
  • Tony John Erik L

2019-08-16

Tony John Erik L skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Jag anlitade Rao Tak för ett takbyte. De gamla trasiga pannorna togs bort, på med ny underlagspapp, ny läkt och nya betongpannor enligt vårt önskemål.
    Ägaren av firman, Raigo, gjorde ett gott intryck vid första kontakten. Själva arbetet utfördes till största del av två hantverkare. Dessa var mycket noggranna och trevliga.
    Jag är själv väldigt noga och mån om att det jag gör på huset ska vara bestående och redigt utfört. Jag tycker att takbytet överträffade mina förväntningar. Även när jag önskade en ”sista-minuten-ändring” så var det inga problem!
    Alltsomallt blir det 10/10 poäng till hela arbetet. Tomten hölls prydlig efter varje arbetsdag och det var inte på något sätt störande. Tack igen för ett toppjobb, mycket prisvärt!/Tony, Gammelvägen 6, Vällingby Läs mer
  • 2019-08-15

Jonas K skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Rao Tak och Bygg bytte vårt tak under våren 2019 och vi är mycket nöjda med arbetet. utfördes på överenskommen tid och enligt budget. Läs mer
  • 2019-08-14

Lasse E skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Omläggning av betongtak på ett sommarhus.
    Tydlig offert. Bra bemötande. Rimligt pris.
    Korrekt utfört arbete. Rent och snyggt runt huset efteråt. Jobbet utfört på avtalad tid.
    Jag hade blivit rekommenderad RAO TAK av en bekant och skulle själv gärna rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-07-08

LENNART A skrev om RAO Tak och Bygg AB
    fick snabbt en väl skriven offert, kom igång snabbt , trevlig personal ett väl utfört hantverk.
    Kan helt klart rekommendera dom.
    /Lennart Läs mer
  • 2019-06-09

Bruno L skrev om RAO Tak och Bygg AB
    RAO tak levererade en tydligt offert som beskrev vad som ingick och vad som jag som kund eventuellt få betal extra för.
    Arbetet utfördes på utlovad tid och resultatet var till fulle belåtenhet.
    Vid slutbesiktningen påpekade vi några mindre detaljer som omgående åtgärdades.
    Över lag är vi väldigt nöjda med arbetet son RAO Tak har utfört. Läs mer
  • Maria C

2019-05-24

Maria C skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Jätte nöjd! Snabb återkoppling och snabbt åtgärd. Killen som kom var duktig och visste vad han gjorde. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-05-24

Pedro F skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Beställde en omläggning av hela taket. Företaget utförde arbetet snabbt och mycket professionellt! Kan varmt rekommendera Raos tak och bygg. Läs mer
  • 2019-05-24

Margareta C skrev om RAO Tak och Bygg AB
    byte av takplattor. Det gick smidigt och snabbt och företaget är lätt att kommunicera med och få tag i. Läs mer
  • 2019-05-22

Johan V skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Hel omläggning av vårt tegeltak.
    Jag fick ett mycket bra bemötande.
    Rao tak uppfyllde mer än väl min förväntningar.

Hela omläggningen av taket fungerade perfekt. Läs mer
  • 2019-05-22

Daniel B skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Bra och tydlig offert som följdes i pengar och tid.
    Resultatet blev bra.
    När de första de gjorde var att ställa hit en toalett, insåg man att de är seriösa människor.
    Daniel Boethius Läs mer
  • 2019-05-21

Malin T skrev om RAO Tak och Bygg AB
    RAO Tak och Bygg lade om vårt tak. De gjorde ett alldeles utmärkt jobb med gott resultat. Företaget är pålitligt och det är lätt att kommunicera med ägaren. Vi kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • Lars E

2019-05-21

Lars E skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Omläggning av tak.
    - Raka besked.
    - Lättfattlig offert som hölls
    - Realistisk tidplan som höll.
    - Höll god ordning.
    Nöjd med deras jobb. Läs mer
  • Kent T

2018-08-05

Kent T skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Snabbt och trevligt bemötande för första till sista stund!
    Vad jag kan se är jobbet mycket väl utfört.

Inga liggande byggdelar i drivor och INGET skräp lämnades kvar efter dagarnas slut.
    Snyggt och proffsigt!
    Det enda som kändes sådär var att det var nästintill omöjligt att få grabbarna att ta det lite lugnt när de jobbade i gassande sol sommaren 2018......

Vi kan därför varmt rekommendera RAO tak. Läs mer
  • 2018-06-10

Åke  H skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Rao la nytt taktegel (lera), takpapp, läkt, vindskivor och plåtlister.
    De blev klara enligt tidsplan.
    Forslade bort gammalt tegel och skräp varje dag. Läs mer

Jonas P skrev om RAO Tak och Bygg AB
    De bytte pannor, papp och avrinning på vår villa
    Bra bemött från början till slut. Offert, hur arbetet utfördes samt hur de åtgärdade de problem som de fann. Kändes kunniga. Läs mer

peter H skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Lagt nytt tak på större villa. Genomgående positivt och professionellt. Höll tider och levererade toppkvalitet. Läs mer

Sebastiaan  M skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Utmärkt arbete och väldigt bra kommunikation och omhändatagning. Läs mer

Göran  H skrev om RAO Tak och Bygg AB
    RAO lade ett nytt tak: takpapp, läkt, takpannoe och hängrännor. Arbetet utfördes för 3.5 år sedan. RAO gjorde ett mycket bra arbete till vår fulla belåtenhet och dessutom till ett konkurrenskraftigt pris. Jag kan rekommendera RAO till liknande uppdrag. Läs mer

Mats  N skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Bytte till nytt betongtegel med klockrent resultat. Bra bemötande och alltid välstädat efter varje arbetsdag. Läs mer

Helena V skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Kunniga och flitiga med perfekt resultat. Städade undan allt efteråt. Mycket nöjd! Läs mer

Patrick  V skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Bra att ha och göra med. Enkla att prata med. Löser byggtekniska problem bra och är tydliga med info till mig som kund. Är mycket nöjd med utfört arbete och processen dit. Läs mer

Lennart B skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Nytt tak på villan. Mycket proffsigt genomfört. På tid och enligt överenskommelse. Jag rekommenderar verkligen RAO Tak. Läs mer

Oskar E skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Nytt tak på villa med takfönster.
    Bra kommunikation, tydlig offert, tidplan och narvaro, bra hanterat från start till slut.
    Professionell inställning och kundbemötande, snabbt och effektivt. Läs mer

per  S skrev om RAO Tak och Bygg AB
    RAO Tak och Bygg uppfyllde alla våra förväntningar. Vi bytte samtliga vindskivor på en 1.5 plana villa med källare och vind. Uppdraget utfördes med utmärkt kvalité och enligt tidplan. Läs mer
  • Per J

2018-06-05

Per J skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Omläggning av villatak inklusive bättring/lagning av undertak.
    Proffsigt i alla delar:
    - Trevligt och kunnigt bemötande
    - Snyggt och korrekt utfört arbete
    - Höll utlovade tider!!
    - Städade upp efter genomfört arbete.
    RAO Tak och Bygg får de allra bästa rekommendationerna av mig. Anlitar dem mer än gärna igen! Läs mer
  • 2018-05-30

Kalle H skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Under 2013 utförde Rao Tak & Bygg ett takbyte på vår bostadsrättsförening.
    Vi vald Raotak & Bygg p.g.a. bäst bemötande och tydligast offert.
    Utförandet skedde enligt överenskommelse och inga anmärkningar påträffades.
    Vi rekommenderar Rao Tak & Bygg och kommer själva att använda oss av dem vid nästa tillfälle. Läs mer
  • 2018-05-29

Bo   skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Utför takarbeten på ett proffsigt sätt och på utsatt tid. Läs mer
  • 2018-05-22

Lars N skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Nytt tak till vår villa.
    Mycket professional hantering från offert till färdigställande av tak. T ex exemplariskt städande av arbetsplatsen, foton togs hur jobbet framskred o presenterades löpande, inga stillastående perioder. Läs mer

Merike Ester S skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Mycket prefessionella både vad gäller offert, planering, genomförande och avslut. Bra diskussioner om material etc. innan vi fattade beslut om att anlita företaget Företaget reparerade taket och lade på nytt taktegel. Jag uppskattade speciellt att man lade stor vikt vid de anställdas säkerhet på taket. Mycket trevlig personal - ordentliga, snabba och hög kvalitet. Jag har inga betänkligheter om jag skulle behöva anlita företaget vid fler tillfällen. Läs mer

Mikael W skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Ny takbeläggning.
    Snabb service och utmärkt bemötande
    Proffsigt och prisvärt Läs mer

Maria E skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Trevliga, noggranna och effektiva. Supernöjd. Läs mer

Sture J skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Byte av takpannor, hängrännor etc. Snabbt svar på offertförfrågan. Tider och pris hölls precis som utlovat. Läs mer

Anders   skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Rao Tak och bygg bytte fasad på vårat hus. Rao bytte takpannor med stor skicklighet på vårat hus innan fasaden, och vi ville att Rao skulle byta den också. Bättre hantverkare går inte och hitta. Arbetet utfördes otroligt skickligt. Väldigt trevliga och skickliga hantverkare. Rao Tak och Bygg håller yppersta klass, helt enkel i en klass för sig. Vi kommer inte och tveka dugg med å anlita Rao igen. Massor med tack för ett jobb som håller absolut högsta klass. Och Raigo är verkligen en trevlig kille med ett stort hjärta och svarar direkt på alla frågor.

Hälsningar Anders å Lena i Håtuna Läs mer

Robert  G skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Köpte omläggning av tak (underlagspapp, betongpannor och påltarbeten). Mycket bra arbete - väl utfört. Bra arbetsplan som efterlevdes. Kom 7-8 gubbar och rev bort det gamla och satte upp ny underlagspappen på en dag så det skulle vara fuktsäkert. Därefter 2 man som gjorde resten. Mycket bra och talar för ett kvalitativt arbete! Stämde av status kontinuerligt. Läs mer
  • 2018-05-20

Eva M skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Allt fungerade bra tyckte jag, jag fick mitt tak omlagt. Läs mer
  • 2018-05-19

Ulf B skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Rao Tak o Bygg kan absolut rekommenderas då dom gör ett bra jobb, ger tips under tiden (bra att tänka på osv.). Börjar o slutar på utlovad tid och ger ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Andreas W

2018-05-19

Andreas W skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Hög kvalitet, snabba och bra pris! Läs mer
  • 2018-05-19

Anders  A skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Otroligt snabba och proffsiga. Ska jag hitta något att klaga på får jag leta. Har rekommenderat dom till vänner och bekanta. Läs mer
  • Elisabeth B

2018-05-18

Elisabeth B skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Blev mycket nöjd med arbetet. Trevligt bemötande😊💐
    Bra genomgång av uppdraget innan det började. De höll tidsschemat. 👍 Läs mer
  • Jessica L

2018-05-17

Jessica L skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Rao Tak och bygg ordnade med nytt papptak på vår villa. De höll tiden och städade ordentligt efteråt. När det började läcka in vatten vid hällregn ett par månader efteråt ringde jag och arbetsledaren var på plats samma dag med medarbetare och förstärkte taket där det läckte. Det ska tilläggas att det varit problem med den delen av taket sedan huset byggdes på 70-talet (enl tidigare ägare). Sedan dess har vi inte haft några problem. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2018-05-17

Thomas J skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Byte av taktegel,vindskivor,hängrännor mycket bra,dom tog hand om alla byggsopor bra kommunikation Läs mer
  • 2018-05-17

Per B skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Professionella, tillmötesgående, prisvärda. Läs mer
  • 2018-05-16

Dan S skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Raos killar gjorde allt rätt: Hög kvalitet, bra pris, höll tidplan och pris, rent och snyggt och inte minst trevliga. Hatten av! Läs mer
  • 2018-05-16

Kristian H skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Pålitliga, professionella och tillmötesgående! Läs mer
  • Lars T

2018-05-16

Lars T skrev om RAO Tak och Bygg AB
    Jag köpte omläggning av ett tak och blev mycket nöjd.Rao Tak är faktiskt det bästa hantverksföretag, jag någonsin anlitat. Läs mer

Slipstensvägen 17, 142 50 Skogås