Rättsakuten

Rättsakuten

Ring 08-557 663 24 rattsakuten.se

Välkommen till Rättsakuten! Vi finns för dig när du behöver det som mest. En kris kan uppstå när du minst anar det. Vi på Rättsakuten kan då snabbt hjälpa dig då vi arbetar reaktivt. Men vi tillhandahåller även tjänster till dig som vill tänka proaktivt. Vi arbetar enligt modellen riskminimering, proaktivitet och planering....

43 omdömen om Rättsakuten

Edvard B
Skrev om Rättsakuten

Pratade med Kim. Mycket vänlig, sympatisk och tålmodig. Svarade på alla mina frågor. Kan starkt rekommendera för den som söker rådgivning om skattefrågor.

Juristbolaget i Sverige AB
4.8/5 i betyg av 114 omdömen 4.8 av 114 omdömen

Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar. Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.

Lennart N Lennart N
Julia H
Skrev om Rättsakuten

Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med den hjälp jag har fått av Kim Stjernberg. Fick snabb återkoppling och hjälp, med tydliga och informativa svar, gällande en jobbig situation där jag verkligen inte hade någon aning om vad som gällde och vad jag hade rätt till. Rekommenderar varmt!

Helena Sara H
Skrev om Rättsakuten

Mycket bra. Återkom väldigt snabbt. Fick ett bra, tydligt och ett informationsrikt svar.

Anna Rinman Familjerättsbyrå
4.9/5 i betyg av 9 omdömen 4.9 av 9 omdömen

Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det

Elliot L
Skrev om Rättsakuten

Tydlig och snabb kommunikation. Tack Kim Stjernberg!

Svar från Rättsakuten

Tack Elliot, välkommen åter nästa gång.

Hafez A

Ni är underbara ❤️🙏🙏🙏🙏❤️🙏❤️🙏🙏✨✨✨✨✨⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Svar från Rättsakuten

Tack Hafez, välkommen åter nästa gång.

Karl Henrik Z

Snabbt,korrekt och tydliga svar

Svar från Rättsakuten

Tack Karl Henrik. Välkommen åter.

Freddie O
Skrev om Rättsakuten

Ett stort tack till Kim Stjernberg för ett trevligt bemötande och professionellt utfört jobb! Kim ger enkla tydliga förklaringar med bra vägledning i juridiska frågor som för en icke jurist är svåra att greppa. Kims hjälp rekommenderas varmt!

Tack Freddie, välkommen åter. Kim

Martin G
Skrev om Rättsakuten

Ett stort tack till Kim Stjernberg för ett snabbt och professionellt bemötande och hjälp. Kim ger enkla tydliga förklaringar med bra vägledning i juridiska frågor som för en icke jurist är svåra att greppa. Kims hjälp rekommenderas varmt!

Svar från Rättsakuten

Tack Martin, det var trevlig att ha dig som kund, välkommen åter.

Aimee M
Skrev om Rättsakuten

Fantastisk hjälp! Trevlig, professionellt bemötande. Snabb hjälp på mina problem. Rekommenderas varmt!

Svar från Rättsakuten

Tack Aimee. Hoppas hästtransporten löses smidigt imorgon.

Safaa A

Tack Fredrik Trevligt och kunnigt bemötande. Rekommenderas starkt

Svar från Rättsakuten

Tack Safaa, välkommen åter. Glad att kunna hjälpa fort.

Renée E
Skrev om Rättsakuten

Snabbt svar och kunnigt bemötande. Rekommenderas.

Svar från Rättsakuten

Glad att kunna hjälpa fort, välkommen åter.

Synnöve Marie B
Skrev om Rättsakuten

Trevligt och kunnigt bemötande. Rekommenderas.

Svar från Rättsakuten

Tack Synnöve. Välkommen åter.

Namir K
Skrev om Rättsakuten

Jag kontacted Rättsakuten i ett ärende där jag hade konflikt med en hantverkare och fick snabbt ett tel samtal från Fredrik Jörgensen. Fick jätte bra stöd, vägledning och suuport och en mycket ärlig bedömning att vinsten från att stämma hantverkaren skulle vara mindre än kostnader, något som jag uppskattade mycket. Tack Fredrik. Jag rekommenderar stark Rättsakuten och ska kontakta dem igen om jag skulle behöva en Advokat i framtiden.

Svar från Rättsakuten

Tack Namir, glad att vi kunde hjälpa dig på ett smidigt sätt.

Anders Kaj W
Skrev om Rättsakuten

Fredrik hjälpte oss på ett mycket bra och professionellt sätt med att tolka ett entreprenadavtal baserat på AB 04 för ett byggprojekt vilket var till stor hjälp i vår fortsatta dialog med vår motpart. Stort tack för hjälpen Fredrik!

Svar från Rättsakuten

Tack Anders, välkommen tillbaka.

Hamid N
Skrev om Rättsakuten

Vi behövde hjälp med bolagsrätt. Fredrik Jörgensen hjälpte oss med bolagsrätt. Fredrik är tydlig och rak i kommunikationen och är superärlig. Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fick av Fredrik Jörgensen. Sammanfattningsvis Fredrik är hjälpsam och är en bra lyssnare och är en bra rådgivare. Han levde upp till våra förväntningar. Hamid N och Masood N.

Svar från Rättsakuten

Hamid och Masood. Välkomna tillbaka, jag gillar att bygga bolag från grunden .

Benjamin A
Skrev om Rättsakuten

Peter Dittmer arbetar genuint och fokuserar strategiskt på att arbeta fram bästa möjliga utfall. Vi fick kontakt med Peter under ett hemskt byggärende och medan andra jurister hänvisade till förskottsbetalningar och annat satte Peter sig in i ärendet direkt och erbjöd sin hjälp och expertis som var mycket välkommet. Arbetet var genomgående professionellt och betryggande. Tack igen Peter!

Svar från Rättsakuten

Tack Benjamin, välkommen åter.

Eva Susanne Ingela F

Stort tack ! för hjälpen kring köplagen. Nu känner jag mig trygg att jag gjort det jag behöver.

Svar från Rättsakuten

Varsågod Eva Susanne, välkommen tillbaka.

Stefan Oskar O
Skrev om Rättsakuten

Detta är ett företag med BLUFFMAKARE. Eftersom Åklagarmyndigheten ännu inte slutfört förundersökning kan jag självklart ännu inte peka på en fällande dom. När den kommer ämnar jag komplettera denna recension med målnr. Alla andra recensioner här är enligt uppgifta skrivna av företagets anställda. Fredrik utlovade att hela processen skulle kosta c:a 35 000 kr. De har nu sammanlagt fakturerat 121 875 kr. Jag blev inbjuden till två arvsskiften som sedan aldrig blev av. De har fakturerat tiotusentals kronor för att öppna en...

Svar från Rättsakuten

Detta är en falsk recension som jag inte kan bemöta i sak eftersom inget stämmer med något av våra kunder eller ärenden. Inga anställda har skrivit några recensioner på reco.se. Tro inte på en recension från en person som aldrig har varit kund hos Rättsakuten, det är helt irrelevanta omdömen från personer som inte vågar skylta med sitt namn.

Per A
Skrev om Rättsakuten

Proffsig konsultation av Fredrik, som innebar att jag fick rätt gentemot samtliga parter.

Svar från Rättsakuten

Tack Per, ett nöje att hjälpa dig i en svår situation. Välkommen tillbaka.

FRANZ W
Skrev om Rättsakuten

Högsta betyg, fick den hjälp jag behövde och oavsett tid på dygnet en direkt kontakt. Tack Fredrik

Svar från Rättsakuten

Glad att hjälpa dig Franz. Grattis till din vackra fru. Hoppas äktenskapsförordet inte behöver utnyttjas framöver.

SUSANNA M
Skrev om Rättsakuten

Ett stort tack till Fredrik Jörgensen som snabbt och professionellt hjälpte mig med mitt ärende. Rekommenderas varmt!

Svar från Rättsakuten

Tack själv Susanna, det var ett nöje att hjälpa dig.

IRÉNE K

Fick otroligt mycket information av kunnig person på Rättsakuten! Tack

Svar från Rättsakuten

Varsågod Irene. Vi är så glada att hjälpa till.

ELAINE H
Skrev om Rättsakuten

Stort tack till Jur Kand Kim Stjernberg på Rättsakuten för ett fint omhändertagande från början till slut i arbetstvist mellan mig, en privatperson och läkare mot ett stort vårdföretag. Det känns fantastiskt att vi lyckades med skadestånd i Tingsrätten September 2022! Det finns ju stora variationer i budskap och intresse hos diverse personer som anser sig vara kunnig inom juridik. Det kändes rätt när Jur Kand Kim Stjernberg lämnade ett positivt personligt meddelande på mitt mobilsvar gällande mitt ärende i arbetsrätt....

Svar från Rättsakuten

Tack Elaine, välkommen tillbaka.

NICLAS O
Skrev om Rättsakuten

Väldigt nöjd med samarbetet med Fredrik. Stort kunnande inom avtalsrätt, och mån om att hela tiden förklara vad som är görbart istället för att lura in kunden i falska förhoppningar. Mycket nöjd!

Svar från Rättsakuten

Tack Niclas, glad att hjälpa dig i en svår situation.

RICKARD A
Skrev om Rättsakuten

Superbra bemötande, tydlig och rak kommunikation och ett proffs i alla avseenden. Supernöjd med den hjälp jag fick. Rekommenderar varmt alla i behov av juridisk hjälp att anlita Fredrik på rättsakuten.

Svar från Rättsakuten

Tack för fina ord Rickard. Välkommen tillbaka.

ANETTE M
Skrev om Rättsakuten

Rekommenderar Fredrik Jörgensen i Rättsakuten AB som är professionell och mycket. Mvh Anette Mattsson

Svar från Rättsakuten

Tack Anette, välkommen tillbaka. Glad att hjälpa dig i en svår situation.

TORE G
Skrev om Rättsakuten

Fredrik Jörgensen på Rättsakuten hjälpte mig när min bil hamnat hos en mycket tveksam förmedlare. Var i en riktig knipa men nu är allt löst. Stort tack!

Svar från Rättsakuten

Tack för fina ord Tore, glad att problemet med bilen löste sig så galant för dig.

ANDREAS J
Skrev om Rättsakuten

Vi anlitade Jur.Kand. Peter som ombud i vårt rättsfall och kan varmt rekommendera honom till de som söker efter ombud som besitter ärlighet, kompetens samt drivkraft. Dessutom har Peter naturvetenskaplig bakgrund och förstår sig på vetenskaplig metod och bevisvärdering vilket annars framstår som sällsynt bland jurister.

Svar från Rättsakuten

Tack Andreas, välkommen tillbaka.

Marcus C
Skrev om Rättsakuten

Första gången folk hamnar i en rättsprocess brukar dom tro att det handlar om att det ska bli rättvisa. Efter ett par processer har jag lärt mig att rättsystemet är lite som en maskin, där var sidas advokat har lite spakar dom kan dra i och domaren ser till att maskinen funkar enligt manualen. Sen puttrar maskinen på och ut kommer ett resultat, som tyvärr kan ha väldigt lite med vad som egentligen hänt i verkligheten att göra, och om det är rättvist eller ej är inte så viktigt. Det viktiga är att maskinen skötts enligt regelverket....

Svar från Rättsakuten

Tack Marcus C., välkommen tillbaka.

Pernilla Maria G
Skrev om Rättsakuten

Kontaktade rättsakuten p g a en rättstvist då jag läst bra recensioner på nätet om dem. Jag fick ett väldigt bra stöd och kunde lägga av all tyngd på mina axlar på juristen. Tack vare deras hjälp gjordes tvisten upp i en förlikning och jag räddades från att förlora hela summan det handlade om. Jag känner mig otroligt nöjd och tacksam och kan äntligen släppa problemet som hängt över mig länge. Tack!!!

Svar från Rättsakuten

Tack Pernilla, välkommen tillbaka.

KERSTI S
Skrev om Rättsakuten

Vi anlitade Fredrik Jörgensen på Rättsakuten i ett juridiskt ärende. Han visade stor kunnighet och ett stort engagemang i ärendet. Vi kommer absolut att anlita Fredrik om vi behöver juridisk hjälp i framtiden.

Svar från Rättsakuten

Ni är varmt välkomna tillbaka Kerstin.

DESIRÉE B
Skrev om Rättsakuten

Vi fick hjälp av Rättsakuten att komma ur ett bindande köp av en pool som var över sex månader försenad. Säljaren/Affären vägrade att avbeställa trots samtal med konsumentverket och rätt enligt konsumentköplagen. Rättsakuten kontaktade säljaren och löste det så att poolen blev avbeställd. Vi är supernöjda , Rättsakuten levererade exakt det vi håppades på.

Svar från Rättsakuten

Det var ett nöje att hjälpa er få rätt mot poolföretaget. Hör av er igen om det är något ni behöver.

Carl Sven Olof R
Skrev om Rättsakuten

Det kändes tryggt att ha stöd av Rättsakuten inför Tingsrättsförhandlingen med en klar strategi. Redan med vetskap om vilket motstånd som väntade fick motparten att dra tillbaka ärenden och jag är övertygad om att Rättsakuten skulle lett processen till vinst om det blivit en förhandling.

Svar från Rättsakuten

Tack Carl Sven Olof R, välkommen tillbaka.

Simon Belete E
Skrev om Rättsakuten

Jag anlitade Fredrik Jörgensen på Rättsakuten när jag hamnade i en tvist. Tack vare Fredriks kompetents blev utgången bra. Jag är väldigt nöjd med hans insatser, och kan varmt rekommendera Fredrik.

Svar från Rättsakuten

Tack Simon, det var en utmaning att lösa tvisten, och jag är glad att det lyckades till slut.

EMIR R
Skrev om Rättsakuten

Hade en tvist angående min lägenhet som jag hyrde ut i andra hand med min hyresgäst, ärendet löstes upp väldigt fort på grund av Fredriks snabba hjälp och kunnande. Verkligen nöjd med Rättsakuten och det är bara dem jag kommer vända mig till utifall det skulle behövas i framtiden.

Svar från Rättsakuten

Tack Daniel, hör av dig närhelst du behöver hjälp igen.

Ahmad N
Skrev om Rättsakuten

Vårdnadstvist, väl bemött och professionellt arbete

Svar från Rättsakuten

Tack Ahmad, välkommen tillbaka.

Staffan L
Skrev om Rättsakuten

Jag är ett under utmätning samt har så kallade skulder till en firma i S-vall som gjort en renovering av mitt badrum till ett muntligt överenskommet pris men firman i fråga vill ha dubbelt upp.....dessutom har jag låtit en fackman undersöka arbetet som jag inte är nöjd med. Rättsakutens jurist har stöttat mig på ett bra sett. Jag tror att fallet kommer att tas upp i Tingsrätten i Sundsvall och har bett om hjälp juridiskt genom min kontakt med Rättsakuten. Jag vill veta NÄR ärendet kommer upp i Sundsvalls Tingsrätt! MVH Staffan Lindroth 070-2408366 samt Ejdervägen 4 95467 Sundsvall

Svar från Rättsakuten

Staffan, tack för din recension. Vi kommer antagligen att ha muntlig förberedelse om två månader- i november - det beror på arbetsbelastningen i Sundsvalls tingsrätt. Mvh Fredrik Jörgensen

Staffan E
Skrev om Rättsakuten

Rättsakuten hjälpte mig med försäljningen av mitt bolag och skriva ett konsultavtal. De stödde mig varje dag i fyra månader för att klara av en jobbig period. Medmänsklighet och stöd, med skarpt sinne för affärer. Utan Rättsakuten hade jag inte lyckats få tre miljoner för företaget och slutligen få iland det lukrativa konsultavtalet hos de nya köparna. Mina högt ställda förväntningar överträffades. Jag har hittat juristerna som ska hjälpa mig med affärerna i framtiden.

Svar från Rättsakuten

Staffan, det var mycket att göra med bolaget. Sommaren var tung, men jag har glad vi fixade det tillsammans. Tack för snälla ord, jag ska gärna fortsätta stödja dig.

Monica K
Skrev om Rättsakuten

Rättsaktuten har betytt väldigt mycket för mig i arrangemang alltid till hands jag kunde höra av mig sent på kvällen med en fråga och fick svar genast de har ställt med de förväntningarna jag hade. Och mer därtill nu är vi inte färdiga med ärenden än men en 10 i betyg

Svar från Rättsakuten

Tack Monica, vi ställer upp för dig, sena samtal inget problem. Vi är minst lika glada att ditt ärende löste sig så bra som det gjorde. Välkommen åter.

Gerhard H
Skrev om Rättsakuten

Han är en enkel och jordnär person att möta. Med stort kunnande som gör att jag kände mig trygg med allt.

Svar från Rättsakuten

Tack för värmande ord Gerhard, det viktigaste är att du är nöjd och känner att du har fått upprättelse. Vi är så glada att du har fått det du förtjänar - en vinst värd att fira.

Björn H
Skrev om Rättsakuten

Har använt Rättsakuten i en vårdnadstvist som vi till slut löste mellan oss föräldrar. Mycket rappt svarat inom någon minut efter första kontakt fast det var helg och kvällstid. Direkt kontakt på ett belevat och allmänn/hög utbildat sätt på ett samtidigt socialt och lättsamt sätt. Förväntningar var små för det var en helt ny situation för mig och ringde helt enkelt för att diskutera den uppkomna situationen och få en hjälp och förståelse hur vi kan gå vidare. Och det fick jag. Nackdelen var en viss oförståelse...

Svar från Rättsakuten

Björn, jag har glad att din situation ändrades på ett så smidigt sätt som det till slut blev. Tänk att ibland räcker det med att förstå de egentliga skälen bakom varför en person har handlat på ett speciellt sätt. Det glädjer mig att du är nöjd. Ring mig gärna när nästa behov av jurist dyker upp.

Fadi S
Skrev om Rättsakuten

Fick väldigt bra hjälp av Rättsakuten, herr Jörgensen gjorde ett utmärkt jobb med rådgivning och förklarade oerhört bra hur processen går till. Väldigt proffesionellt och den som letar efter en seriös advokat med pondus ska vända sig hit. Man känner sig representerad på ett tryggt och förtroendegivande sätt. Tack!

Svar från Rättsakuten

Tack för recensionen Fadi, du var enkel och rak som kund. Så glad att vi kunde nå resultat i den jobbiga situationen.

Viktoria T
Skrev om Rättsakuten

Rättsakuten har hjälp min salong med företagsöverlåtelse och arrendeavtal. Snabb, korrekt och trevlig hjälp. Fredrik har givit mig många tips hur utveckla mitt företags inriktning- har redan tack vare honom utökat med två nya lönsamma verksamhetsinriktningar. Rekommenderar varmt! Viktoriya T

Svar från Rättsakuten

Tack Viktoria, vi kommer hjälpa bygga ditt bolag nu och framöver - ska gärna hjälpa dig med reklam på sociala medier. Alltid kul att hjälpa en tacksam kund.