Rättsakuten

Jungfrugatan 13, 114 44 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Rättsakuten!

Vi finns för dig när du behöver det som mest. En kris kan uppstå när du minst anar det. Vi på Rättsakuten kan då snabbt hjälpa dig då vi arbetar reaktivt. Men vi tillhandahåller även tjänster till dig som vill tänka proaktivt. Vi arbetar enligt modellen riskminimering, proaktivitet och planering.
Hos oss är du välkommen som privatperson såväl som företag. Vi löser din situation utefter rådande förhållanden. Vi på Rättsakuten har mångårig erfarenhet vilket innebär att vi med största sannolikhet har varit med om det problem som du nu ställts inför. Varmt välkommen att höra av dig till oss för snabb service.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 9 kunder tycker om Rättsakuten

• 2019-10-02

Vlora H skrev om Rättsakuten
    Rättsakuten hjälpte mig överta ett redan köpt företag som strulade.
    Tackar herr Fredrik Jörgenssen som med sitt skarpa affärsinne löste alla knutar till slut.
    Professionell, kompetent, ödmjuk och väldigt duktig i det han gör.
    Tack vare Rättsakuten fick vi ett bra avslut och företaget går jätte bra nu.
    Rekommenderar varmt Rättsakuten till såväl företag som privatpersoner. Läs mer
    2019-10-03 Fredrik J svarar Vlora H
    Tack Vlora, jag är så glad att vi vände en svår situation till att ditt företags problem är lösta och nu blomstrar som aldrig förr. Fredrik Jörgensen
    Fredrik J gillar detta
  • 2019-09-30

Ahmad N skrev om Rättsakuten
    Vårdnadstvist, väl bemött och professionellt arbete Läs mer
  • 2019-09-25

Staffan L skrev om Rättsakuten
    Jag är ett under utmätning samt har så kallade skulder till en firma i S-vall som gjort en renovering av mitt badrum till ett muntligt överenskommet pris men firman i fråga vill ha dubbelt upp.....dessutom har jag låtit en fackman undersöka arbetet som jag inte är nöjd med. Rättsakutens jurist har stöttat mig på ett bra sett. Jag tror att fallet kommer att tas upp i Tingsrätten i Sundsvall och har bett om hjälp juridiskt genom min kontakt med Rättsakuten. Jag vill veta NÄR ärendet kommer upp i Sundsvalls Tingsrätt! MVH Staffan Lindroth 070-2408366 samt Ejdervägen 4 95467 Sundsvall Läs mer
    2019-09-25 Fredrik J svarar Staffan L
    Staffan, tack för din recension. Vi kommer antagligen att ha muntlig förberedelse om två månader- i november - det beror på arbetsbelastningen i Sundsvalls tingsrätt. Mvh Fredrik Jörgensen
  • 2019-09-24

Staffan E skrev om Rättsakuten
    Rättsakuten hjälpte mig med försäljningen av mitt bolag och skriva ett konsultavtal. De stödde mig varje dag i fyra månader för att klara av en jobbig period. Medmänsklighet och stöd, med skarpt sinne för affärer. Utan Rättsakuten hade jag inte lyckats få tre miljoner för företaget och slutligen få iland det lukrativa konsultavtalet hos de nya köparna. Mina högt ställda förväntningar överträffades. Jag har hittat juristerna som ska hjälpa mig med affärerna i framtiden. Läs mer
    2019-09-25 Fredrik J svarar Staffan E
    Staffan, det var mycket att göra med bolaget. Sommaren var tung, men jag har glad vi fixade det tillsammans. Tack för snälla ord, jag ska gärna fortsätta stödja dig.
  • 2019-09-24

Monica K skrev om Rättsakuten
    Rättsaktuten har betytt väldigt mycket för mig i arrangemang alltid till hands jag kunde höra av mig sent på kvällen med en fråga och fick svar genast de har ställt med de förväntningarna jag hade. Och mer därtill nu är vi inte färdiga med ärenden än men en 10 i betyg Läs mer
  • Gerhard H

2019-09-24

Gerhard H skrev om Rättsakuten
    Han är en enkel och jordnär person att möta. Med stort kunnande som gör att jag kände mig trygg med allt. Läs mer
    2019-09-27 Fredrik J svarar Gerhard H
    Tack för värmande ord Gerhard, det viktigaste är att du är nöjd och känner att du har fått upprättelse. Vi är så glada att du har fått det du förtjänar - en vinst värd att fira.
  • 2019-09-23

Björn H skrev om Rättsakuten
    Har använt Rättsakuten i en vårdnadstvist som vi till slut löste mellan oss föräldrar.

Mycket rappt svarat inom någon minut efter första kontakt fast det var helg och kvällstid. Direkt kontakt på ett belevat och allmänn/hög utbildat sätt på ett samtidigt socialt och lättsamt sätt.

Förväntningar var små för det var en helt ny situation för mig och ringde helt enkelt för att diskutera den uppkomna situationen och få en hjälp och förståelse hur vi kan gå vidare. Och det fick jag.

Nackdelen var en viss oförståelse för den praktiska situationen av att leva utanför Stockholm och skillnader i inkomst/boendesituation. Därför ger jag en 4:a och ej en 5:a. Läs mer
    2019-09-25 Fredrik J svarar Björn H
    Björn, jag har glad att din situation ändrades på ett så smidigt sätt som det till slut blev. Tänk att ibland räcker det med att förstå de egentliga skälen bakom varför en person har handlat på ett speciellt sätt. Det glädjer mig att du är nöjd. Ring mig gärna när nästa behov av jurist dyker upp.
  • 2019-09-22

Fadi S skrev om Rättsakuten
    Fick väldigt bra hjälp av Rättsakuten, herr Jörgensen gjorde ett utmärkt jobb med rådgivning och förklarade oerhört bra hur processen går till.
    Väldigt proffesionellt och den som letar efter en seriös advokat med pondus ska vända sig hit.
    Man känner sig representerad på ett tryggt och förtroendegivande sätt.
    Tack! Läs mer
    2019-09-25 Fredrik J svarar Fadi S
    Tack för recensionen Fadi, du var enkel och rak som kund. Så glad att vi kunde nå resultat i den jobbiga situationen.
  • 2019-09-22

Viktoria T skrev om Rättsakuten
    Rättsakuten har hjälp min salong med företagsöverlåtelse och arrendeavtal. Snabb, korrekt och trevlig hjälp. Fredrik har givit mig många tips hur utveckla mitt företags inriktning- har redan tack vare honom utökat med två nya lönsamma verksamhetsinriktningar. Rekommenderar varmt!

Viktoriya T Läs mer
    2019-09-25 Fredrik J svarar Viktoria T
    Tack Viktoria, vi kommer hjälpa bygga ditt bolag nu och framöver - ska gärna hjälpa dig med reklam på sociala medier. Alltid kul att hjälpa en tacksam kund.

Jungfrugatan 13, 114 44 Stockholm