RE/MAX Warberg & Co

RE/MAX Warberg & Co

Välkommen till RE/MAX Warberg & Co på Berzeliigatan 20 i Göteborg.

När man ska köpa eller sälja en bostad är det många steg man ska gå igenom och det kan ibland vara mycket att tänka på samtidigt, kanske speciellt om det är första gången man köper eller säljer. RE/MAX är internationellt världens största mäklarbyrå med lång och gedigen erfarenhet, vi finns i 97 länder med över 6 800 kontor och 103 000 mäklare. Med detta i ryggen vet vi också vad som krävs för att både köpare och säljare ska bli nöjd med sin bostadsaffär. Hör av dig till oss på RE/MAX Warberg & Co för en fri värdering av din bostad.

Har även filialkontor på Hälsö, Stuvövägen 14.

Läs vad 95 kunder tycker om RE/MAX Warberg & Co 2

2021-03-26
    Sålt villa på Öckerö. Mycket engagerad mäklare som hela tiden höll oss informerade om kommande steg i processen. Rekommenderade besiktningsman och stylist och alla gjorde kanonjobb vilket resulterade i snabb affär och bra försäljningspris. Vi är supernöjda med Jörgens jobb och rekommenderar honom till alla som ska sälja bostad.
    Tack Rita och Roger! Det var en riktig glädje att få ge er alla tips och idéer inför försäljningen av er härliga villa, med underbar havsutsikt! Era rader glädjer och inspirerar mig till nya uppdrag ute på öarna! ❤️⚽️🕺 Jörgen Warberg
    2021-03-24
    Vi köpte ett hus med vissa renoveringsbehov men på en vacker plats. Jörgen skötte det hela med själ, hjärta och proffessionalitet. Detta är otroligt viktigt i ens livs kanske största affär. Vi kände oss trygga hela vägen och vill därför varmt rekommendera Jörgen för hjälp vid kommande bostadsaffärer.
    Tack Björn, det var fina rader från dig som värmer. Ja, jag har ju jobbat i 46 år med att hjälpa kunder att hitta och sälja sina bostäder så jag har lite erfarenhet i branschen. Mötet med människor är det viktigaste och att alltid försöka göra sitt bästa i alla situationer. Lycka till med er nya bostad! Jörgen Warberg
    • Göteborgs Annedal
    2021-03-04
    Sålde en sekelskiftestvå i Linné, Göteborg. Hela processen från första möte till försäljning har funkat supersmidigt tillsammans med Jörgen och Karin från RE/MAX. Processen från första mötet till såld lägenhet tog cirka 1 månad. Det bästa var att de hela tiden var tillgängliga och flexibla. Jag fick alltid snabba svar på mina frågor och bra från mäklaren råd under budgivningsprocessen. Sammanfattningsvis skulle jag beskriva denna mäklare som förstklassig och personlig service där ingenting är omöjligt!
    Tack Henrik för dina fina ord. Kul att du uppskattade vårt sätt att arbeta. Karin hälsar och tackar också! //Jörgen Jörgen Warberg
    • Tynnered
    2021-01-14
    Mycket trevlig och tillgänglig för oss som köpare.
    • Tvååker
    2020-12-20
    Vi har köpt en sommarstuga,

Allt gick som vi förväntat.
    2020-11-16
    Vi var intresserade av en fastighet på Hyppeln men fint läge vid havet. Utgångspriset var 4 miljoner. Hade kontakt med mäklaren ca en vecka innan visningen. Vi var också på visningen en lördag i april 20020. Vi pratade med mäklaren under visningen som delade ut visningsmaterial. Ingen information utöver visningsmaterialet förmedlades.
    På söndagen kollade jag på Hemnet och till min förvåning hade budgivningen reda kommit igång. Ringde mäklaren som först då upplyste att man måste ha bankgaranti för att få lämna bud enligt önskemål från säljaren. Vi hade inte fått någon som helst information om detta varken vid första kontakten eller på visningen. Vi blev tagna på "sängen" och kontaktade vår bank på måndagen och fick bankgaranti på tisdagen men då var huset sålt.
    På detta sätt fick ägarna mindre betalt än som var möjligt.
    Mäklaren kan alltid i detta fall skylla på säljaren men enligt lagen är mäklaren alltid skyldig att lämna bud till säljaren men denna möjlighet stoppades av mäklaren.
    Hej Hasse Andreasson, Tack för dina rader och omdöme. Fastigheten kom ut på hemnet den 13 April i år. Under nio dagar, mellan den 13:e och 21:e April, var det 12.435 unika besökare på fastigheten! Av dessa anmälde sig 55 spekulanter till visningarna på lördagen den 19:e och söndagen den 20:e April. Av dessa 55 intresserade spekulanter var det 6 stycken som blev budgivare. Budgivningen pågick lördag, söndag, måndag och tisdag och redovisades på nätet och vår hemsida. Samtliga budgivare var alla förberedda inför visningen och hade klart med lånelöfte från sin bank när de la sina bud. Säljaren har fri prövningsrätt och valde att sälja fastigheten till den med högsta budet. Med vänlig hälsning Jörgen Warberg Jörgen Warberg
    • Askim
    2020-11-12
    Jörgen hjälpte oss med att sälja vår tomt i Billdal.
    Han är en profisig, lättsam alltid glad och trevlig.
    Kan varmt rekommendera.

//Linnéa & Magnus 😊👍
    Tack Linnéa och Magnus för era fina rader, det uppskattas! Jag har jobbat i 46 år i branschen och känner mig bara yngre och yngre..... Vi fastighetsmäklare lever ju på vårt rykte, även om inte alla gillar oss..... Men som min kloke far alltid sa (han avled förra året); "Jörgen - You can't win them all" Och va rätt han hade.... Jörgen Warberg
    • Tvååker
    2020-11-07
    Vi sålde vårt hus.Jörgen har varit engagerad, tillmötesgående och
    snabb.En mäklare att rekomendera !
    Tack för fina rader. Visserligen dök det upp lite fler frågor och komplikationer under resan, men tillsammans löste vi det utmärkt! Jörgen Warberg
    2020-07-13
    - Köpt Havsnäs fritidshus på Hyppeln
    - På ett trevligt och välkomnande sätt
    - Inga speciella förväntningar. Möjlighet att få se en fastighet efter utsatt visningstid.
    - Bara positivt!
    Tack Tommy för fina rader. Karin och jag är övertygade om att ni kommer att stortrivas ute på Hyppeln! Ett sånt drömställe! Jörgen Warberg
    • Bollebygd
    2020-05-28
    Svarar alltid och har varit hjälpsam och tillmötesgående i allt.
    Tack Anna-Karin för dina fina rader. Det var riktigt roligt att hjälpa er med denna affär! Lycka till! Jörgen Warberg
    2020-05-27
    Jag kan varmt rekommendera Jörgen Warberg. Han har ett otroligt fint sätt och en fantastisk förmåga att ro i hamn affären vad gäller allt från fotografering till uppföljning efter avslutad affär. Vi har genom hela försäljningsprocessen känt oss så trygga och väl omhändertagna. Dessutom är han synnerligen professionell och anordnade välfungerande visningar trots pågående Coronaepidemi genom att låta Karin möta upp spekulanter i carporten och sedan slussa dem ett sällskap i taget genom huset. På så vis kunde även riskgrupper delta. Jörgen Warberg svarar alltid snabbt och är mycket flexibel i att hitta lösningar som passar alla inblandade. Jag ger Jörgen Warberg mina bästa rekommendationer!
    Ojdå, det var mycket superlativer. Är det verkligen mig du skriver om? :-) Tack Malin och Daniel för ett fint samarbete med försäljningen av ert härliga hus. Lycka till nu i er nya bostad! //Jörgen Jörgen Warberg
    • Bollebygd
    2020-05-26
    Underbart trevlig och professionell stil, som Inger förtroende. Lever upp till allla förväntningar.
    Vi har köpt en villa i Hindås.

Kan varmt rekommendera dem.
    Tack Mikael. Ja, det var riktigt trevligt att stifta bekantskap med er och hjälpa er finna och få ert drömställe! Lycka till! Jörgen Warberg
    • Lundby
    2020-05-25
    Jag har köpt en bostadsrätt i Göteborg. Jörgen och Karin gjorde ett förtroendeingivande intryck!
    Tack Tomas för dina rader, uppskattas mycket! Jörgen Warberg
    2020-05-24
    Vi som köpare är väldigt nöjda. Han har varit tillmötesgående, ärlig och fått igenom ett köp vi är väldigt nöjda med.
    Hej Nina, Tack för att fick hålla er i handen hela vägen igenom fastighetsaffären! Lycka till med ert fina hus! Jörgen Warberg
    2020-05-24
    Har varit bra för oss som köpare, känns ärlig och pushat för ett snabbt avslut.
    Tack Elias, Det var roligt att få genomföra visningen, köpekontraktet och Köparbesiktningen med dig. Lycka till med ert nya drömhus! Jörgen Warberg
    • Lundby
    2020-05-23
    Jag köpte etta vid övre Hallegatan 50. Jörgen var vänlig och fantastisk mäklare.
    Tack Kafiyo för fina ord. Jag är glad att du fick din drömlägenhet! Jörgen Warberg
    • Ålidhem
    2020-03-06
    Fantastiskt tillmötesgående, rekommenderar honom genom sitt kunnande och bemötande!
    Sture
    Tack Sture! Roligt att läsa att ni är nöjda med min hjälp! Jörgen Warberg
    • Tynnered
    2020-02-04
    Vi sålde vår villa med hjälp av Jörgen på RE-Max. Stort personligt engagemang och fantastiskt bemötande från första stunden. Det kunde inte ha blivit bättre än med Jörgen.

Tillgänglig för frågor och diskussion hela tiden. Nästa gång vi säljer så får Jörgen det uppdraget igen, vi är supernöjda med honom!
    Tack Fredrik för dina fina rader. Ja, det blev en lyckad försäljning med många spekulanter, många budgivare och ett bra slutpris. Tack för förtroendet att få sälja ert fina hus! Jörgen Warberg
  • Mats E
    sålde sin lägenhet med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Göteborgs Vasa
    2020-02-04
    Social och engagerad. Allt gick snabbt och smidigt. Kanske vi skulle haft längre uthållighet och därmed fått ut ett högre pris men vi är ändå nöjda.
    Tack för dina rader Mats. Visst, vi kunde kanske väntat till våren men man vet aldrig vad som händer ute i världen. Jörgen Warberg
    • Västra Frölunda
    2020-02-03
    Köpt bostadsrätt. En proffsig lyhörd mäklare som ger en god service. Kan varmt rekommendera Jörgen
    Tack Annika för dina fina rader. Jag är glad att affären gick så smärtfritt och att ni kommer att trivas där. Jörgen Warberg
    • Fässberg
    2019-11-29
    Toppen, precis som det ska vara.
    Hej Wenhai! Roligt att du är nöjd med ditt köp och min hjälp! Jörgen Warberg
  • Fredrik H
    sålde sin lägenhet med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Fässberg
    2019-11-29
    Min försäljning visade sig vara en ren soppa men Jörgen har varit med hela vägen

Jag upplever honom som lite okonventionell men härligt driven

Skulle jag vilja ha en mäklare igen vet jag kontaktar. (Om han vågar ha mig som kund igen)
    Tack Fredrik för fina ord. Jag hjälper dig gärna i framtiden också! Jörgen Warberg
  • sålde sin bostad med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    2019-09-11
    Jörgen har hjälpt till att sälja vår fastighet och har gjort det på ett mycket bra sätt. Vi blev väldigt trevligt bemötta och Jörgen var alltid lätt att få tag på och bra att kommunicera med.
    Han är mycket noggrann och seriös i sitt arbete men väldigt lättsam att ha att göra med.
    Jörgen har levt upp till våra förväntningar och vi är mycket nöjda.
    Tack Kiki för dina fina ord, det värmer. I denna stenhårda konkurrens är det roligt att få fina rekommendationer och nöjda kunder. //Jörgen Warberg Jörgen Warberg
    2019-08-20
    Vi köpte hus i Lysekil.
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Snabbt och bra avslut på affären.
    Kan varmt rekommendera Jörgen som mäklare.
    Lars.C
    Tack för dom fina orden, det värmer. Ja, vi lever på rekommendationer och försöker överträffa förväntningarna. Jörgen Warberg
    • Göteborgs Johanneberg
    2019-08-15
    Jörgen hjälpte oss att sälja en "svårsåld" lägenhet. Han visade stort engagemang och skapade stort intresse hos spekulanter.

Vi upplevde honom som mycket aktiv i säljprocessen.
    Tack Åke för dina fina ord och din uppskattning över mitt arbete! Jörgen Warberg
  • sålde en tomt med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Främmestad-Bäreberg
    2019-08-15
    Anlitat Jörgen två gånger och är supernöjd.
    Tack Lena för dina fina ord! Jag har ju blivit familjens mäklare nu... Jörgen Warberg
    • Röra
    2019-08-14
    Hus
    Mycket bra
    Ja det gjorde han verkligen
    Mycket god
    Tack för dina fina ord! //Jörgen Jörgen Warberg
    • Starrkärr-Kilanda
    2019-08-14
    Köpt hus affär funkarade smärtfritt
    Hej Gillis, Tack för orden.... Jörgen Warberg
    2019-08-12
    Jag har sålt en villa och köpt en villa där Jörgen har förmedlat båda affärerna. Jag är väldigt nöjd med båda affärerna och har känt mig väldigt trygg med Jörgen som mäklare.
    Tack Edwin för de fina orden! Lycka till i er nya fina villa! //Jörgen Jörgen Warberg
  • sålde en tomt med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Främmestad-Bäreberg
    2019-08-12
    Fick hjälp med allt. Är mycket nöjda.
    Tack Hans! Det var roligt att förmedlingen blev så lyckad! Jörgen Warberg
    • 14:a
    • 0.0 m²
    2019-05-06
    Sålde en stor grosshandlarvilla på kusten till ett pris av 8,3 milj. Samägande med 50%. De övriga 50% konstrade och medverkade dåligt till försäljningen och här balanserade JW på en skör tråd men gjorde det med beröm. JW besitter ett stort tålamod och en envishet som är mycket bra egenskaper hos en mäklare. Dessutom är han positiv i stunder då det annars kan vara lätt att "ge upp". Är kort sagt professionell och kunnig i sitt yrke och är dessutom energirik och outtröttlig till naturen" vilket är önskvärda egenskaper hos en fastighetsmäklare som arbetar 7 dagar i veckan. Jag skulle välja JW vid ytterligare husförsäljningar/avyttringar av befintliga fastigheter om de var aktuellt.
    Hej Agnes, Det är första gången jag blev riktigt rörd över en kunds omdöme här på reco! Jag läste dina fina rader två gånger för att ta in det. Ett hjärtligt tack! //Jörgen Jörgen Warberg
    • Göteborg
    Jätte nöjd med Jörgen!
    Sålde lägenheten på 1 dag :)
    Tack Aleksandar för fina rader, det uppskattas! Jörgen Warberg
    • 5:a
    • 1741.0 m²
    2019-05-05
    Proffsig mäklare som snabbt gjorde ett bra avslut
    Tack Lars för dina fina ord och omdöme! Jörgen Warberg
    • Skövde
    2019-05-05
    Bostadsaffär en bit utanför mäklarens ordinarie geografiska arbetsfält fortlöpte enligt plan.
    Tack för ditt omdöme! //Jörgen Jörgen Warberg
    2019-05-05
    Köpt bostadsrätt på Kalvsund.
    Mycket trevligt bemötande!
    Levde upp till de mesta( fanns endel frågor som
    blev ” hängande i luften”- totalt sett NÖJD!
    Tack Olof för dina rader! Hoppas nu på en fin sommar på Kalvsund! Jörgen Warberg
  • Fredrik H
    köpte sitt hus med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    2019-05-04
    Jörgen sålde en fantastisk villa till oss i Lysekil! Han är en väldigt bra säljare, hade han inte han varit det då hade vi garanterat missat det här tillfället! Vi trivs jättebra i vårt nya boende mycket tack vare Jörgen Warberg!
    Tack Fredrik! Jag lever ju på rekommendationer och sätter stort värde på dina ord! Jörgen Warberg
    2019-05-04
    Köp av tomt. Gick enligt tidplan och inga överraskningar.
    Tack Jesper för dina fina rader. Det uppskattas! Jörgen Warberg
  • Mats C
    köpte sin lägenhet med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Domkyrkoförs. i Göteborg
    2019-05-02
    Bemötandet var helt ok men problemet var att de dokument som togs fram innehöll felaktigheter varje gång. Det var tex felaktiga adresser, procentsatser och datum.
    Även bristfällig planering för dokumentunderskrifter trots att mäklaren visste att de som skulle skriva under dokumenten fanns på 40 mils avstånd så fanns ingen tid för postgång planerad.
    Tack för dina rader Mats och ursäkta strulet vid dokumentutskrifterna. Jag brukar inte missa såna saker men jag är inte felfri. Trevlig sommar! Jörgen Warberg
    • Göteborgs Oscar Fredrik
    2019-05-02
    Sålt en bostadsrätt i centrala Göteborg.
    Jörgen är lätt och trevlig att ha att göra med och ger ett gediget och kunnigt intryck.
    Han är inte billig men ger valuta för pengarna.
    Kan varmt rekommendera.
    Tack Lennart för din rekommendation! Jörgen Warberg
  • köpte en tomt med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Släp
    2019-05-02
    Köpte en tomt via Jörgen. Flexibel och alltid ett gott humör.
    Tack Susanne för dina fina ord! Lycka till! Jörgen Warberg
    2019-05-02
    Vi har köpa lägenhet och sålt lägenhet våran via Jörgen,
    Underbar mäklare mycket snabb, engagerad, och mycket duktig mäklare.
    Tack Salah för era fina omdömen. Det blev ju två lyckade affärer till slut! Tack också för väldigt fina presenter. Karin hälsar! Jörgen Warberg
    • Göteborgs Johanneberg
    2019-05-02
    Vi köpte en bostadsrätt I Goteborg och det fungerade bra.
    Fakta om försäljningen levererades bra förpackad och Jorgen förklarade när där var något oklart enligt oss. Då vi inte köpt fastigheter eller bostadsrätter så "ofta" fans en viss osäkerhet över genomförandet, men Jorgen tog oss igenom det hela och har väll inte kommit på något som inte stämde med vad han sa så vi är nöjda.
    Tack Robin för dina fina ord! Lycka till i ert nya hem. Jörgen Warberg
    • Nylöse
    2019-05-02
    Jörgen levererar det han utlovar.
    Skicklig mäklare. Kan varmt rekommenderas.
    Tack Ronny för dina fina ord och rekommendationer! Jörgen Warberg
    2018-09-03
    Vill tacka Jörgen och Karin på Re/Max för ett professionellt bemötande vid köpet av min nya lägenhet.

Seriöst och gott intryck. Verkar överlag väldigt kunnig med en gedigen erfarenhet.
    Hade svar på alla frågor om lägenheten och verkade se till både mitt och säljarens intresse.

När vi skrev på kontraktet kändes det som att både jag och säljaren var nöjda med affären och trygga hos Re/Max.
    Det känns nämligen inte som att Jörgen bara kränger lägenheter var och vartannat utan det känns som att Jörgen säljer ett hem åt någon- till någon.

Jag skulle absolut rekommendera att sälja/köpa med Re/Max i framtiden.
  • Kristina A
    2018-08-26
    Jörgen Warberg var direkt nonchalant under visningen av den lägenhet han ska sälja i centrala Göteborg. Han hälsade ej när vi kom, ställde inga frågor eller berättade om lägenheten eller föreningen. Vi fick be om prospekt av honom då han satt och arbetade på sin dator under hela visningen. Han sa ej hejdå när vi skulle gå eller frågade om lägenheten var av intresse för oss. Sammantaget ett mycket oengagerat intryck av denne mäklare!
    Hej Kristina och tack för ditt omdöme. Tack för att du och Johan gemensamt kom och besökte visningen idag hos Karin och mig. Jag bockade av er på min lista när ni kom, så även min fru som stod nere vid porten och hälsade alla välkomna. Det blev många besökare idag, då 28 familjer dök upp under den utsatta visningstiden, inklusive sällskap. Totalt räknade jag till knappt femtio personer under den korta tiden. Många hade inte anmält sig, varför jag fick sitta och notera alla nya kunder, för att inte missa någon. Jag är ledsen om ni upplevde mig som nonchalant idag och jag tar åt mig den kritiken. Broschyrerna räckte till alla som anmält sig. Jag vet att min fru Karin hälsade artigt på er alla vid porten och även tackade för visat intresse. Av den anledningen är vi alltid två på våra visningar, för att någon av oss kan svara på frågor. Jörgen Warberg
  • Johan R
    2018-08-26
    Vi var och tittade på en attraktiv lägenhet i Linné i Göteborg i femmiljonersklassen. Har aldrig mött en så ignorant mäklare som Jörgen Warberg. Hälsade inte, satt enbart vid sin dator i soffan, berättade inget om lägenheten, vi fick fråga efter prospekt och han sa inte ens hej då när vi gick. Han satt och berättade högt om hur han inte ringer kunder utan att kunderna får ringa honom.
    Hej Johan, tack för ditt omdöme. Tack för att du och Kristina gemensamt kom och besökte visningen idag hos Karin och mig. Jag bockade av er på min lista när ni kom, så även min fru som stod nere vid porten och hälsade alla välkomna. Det blev många besökare idag, då 28 familjer dök upp under den utsatta visningstiden, inklusive sällskap. Totalt räknade jag till knappt femtio personer under den korta tiden. Många hade inte anmält sig, varför jag fick sitta och notera alla nya kunder, för att inte missa någon. Jag är ledsen om ni upplevde mig som nonchalant idag och jag tar åt mig den kritiken. Broschyrerna räckte till alla som anmält sig. Jag vet att min fru Karin hälsade artigt på er alla vid porten och även tackade för visat intresse. Av den anledningen är vi alltid två på våra visningar, för att någon av oss kan svara på frågor. Jag vågar inte lova att ringa upp samtliga 50 personer efter visningen, då det är risk att missa någon. Av den anledningen ber jag istället de som är intresserade att kontakta mig på telefon eller mejl. Jörgen Warberg
    Hej Jörgen och tack för svar! När vi var där var vi bara 5-6 sällskap och vi var ensamt sällskap i lägenheten när vi gick. Vi stod t o m och diskuterade själva i vardagsrummet där du satt när det inte var några andra där, men du lyfte inte på blicken och frågade om du kunde hjälpa till. Förstår att det inte går att ringa alla som var på visning, men ni var inte heller intresserade att fråga om vi var seriösa spekulanter på lägenheten. Och vi reagerade på hur budskapet förmedlades där ifrån soffan. Ville förmedla vår känsla då vi inte upplevt något liknande innan. Mvh Johan Johan R
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johan R
  • Jakob W
    2018-03-05
    Mycket nöjd med hela bostadsköpet. Jörgen är engagerad, trevlig och lätt att ha att göra med.
    Tack Jakob för en fin rekommendation, det uppskattas! Karin hälsar! Jörgen Warberg
  • Karin G
    2017-10-07
    Överträffade mina förväntningar. Snabb och lyckad försäljning. Trevlig och kunnig!
    Tack Karin för fint omdöme! Lycka till med ert nya boende! //Jörgen Jörgen Warberg
    2017-10-06
    Trevligt bemötande och proffisionell hantering av affären.
    Tack Erna! Hälsa Gunnar också från Karin och mig! Jörgen Warberg