RE/MAX Warberg & Co

RE/MAX Warberg & Co

Välkommen till RE/MAX Warberg & Co på Berzeliigatan 20 i Göteborg och ute på Hälsö!

När man ska köpa eller sälja en bostad är det många steg man ska gå igenom och det kan ibland vara mycket att tänka på samtidigt, kanske speciellt om det är första gången man köper eller säljer. RE/MAX är internationellt världens största mäklarbyrå med lång och gedigen erfarenhet. Vi finns i 97 länder med över 6 800 kontor och 103 000 mäklare. Med detta i ryggen vet vi också vad som krävs för att både köpare och säljare ska bli nöjd med sin bostadsaffär. Hör av dig till oss på RE/MAX Warberg & Co för en fri värdering av din bostad.

Har även filialkontor på Stuvövägen 14, Hälsö i Öckerö kommun.

Läs vad 104 kunder tycker om RE/MAX Warberg & Co 2

2022-01-07
    Proffsigt bemötande från start till slut.

Jörgen höjer ribban av personlig service. En mäklare som hjälper en hela vägen. Han är tydlig, proffsig och man märker framförallt att han vill en väl.

Hans erfarenhet och år i branschen särskilde honom från varenda mäklare från varenda visning jag gått på.

5/5!

Tack för all hjälp.

//Max
    Tax Max för dina fina ord och omdöme.
    Det är roligt när mina ansträngningar och bemötande uppskattas.
    Det gäller att bli bättre för varje dag som går, eller som Hagabadets slogan i Göteborg är;
    "Better than yesterday".....
    God Fortsättning och Lycka till i din lägenhet!
    2022-01-02
    Mycket bra mäklaren ,den bästa vad jag kan jämföra med , som jag vet .Svarade alltid på frågor o var vänlig varje gång . Verkligen hjälpte oss på utmärkt sätt,att sälja huset .ringde upp köparna och talade om får dom att lägga lite mer för de kostar inte så mycket mer i lån . Mycket nöjda kan inte va bättre . Rekommenderas mycket starkt
    Tack för fina rader.
    Dock hetsar jag aldrig spekulanter att lägga högre bud, då det är dom själva som lägger det dom tycker att dom har råd med.
    Däremot upplyste jag Köparna om att de sista 25.000 kr de betalade, kostar bara ca 30-40 kronor mer i månaden, med dagens räntesatser.
    GOTT NYTT ÅR!
    2021-12-30
    Jörgen Warberg är en fantastiskt trevlig mäklare! Svarar alltid snabbt när vi ringer och är alltid pigg och glad! Han är dessutom väldigt kunnig i frågor och proffsig. Jag skulle gärna köpa fler fastigheter genom honom om jag kunde! Vi rekommenderar honom varmt!
    Tack Charlotte för ett fint omdöme och att du är nöjd med min insats.
    Lycka till med nya bostaden, GOTT NYTT ÅR och vi ses framöver....
  • köpte en tomt med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Kullavik
    2021-11-14
    Jörgen har varit tillgänglig och gett bra återkoppling under köpprocessen. Stöttat på ett energifyllt och engagerat sätt.
    Tack Karolin för dina fina ord, det värmer! Jörgen Warberg
    • Kullavik
    2021-11-11
    Jörgen är alltid kontaktbar med positiv inställning till sin arbetsuppgift så det blir avslut.
    Tack Peder för en fin kommentar.
    Jag uppskattar att du valde mig som mäklare igen!
    2021-11-07
    Jörgen har varit väldigt hjälpsam från visning, genom budgivningen och fram till att kontrakten var påskrivna.
    Det märks att han är en erfaren mäklare vilket har skapat en stor trygghet.
    Jag skulle varmt rekommendera Jörgen, och Remax, till andra!
    Tack Sofia för dina fina ord, det värmer...
    2021-11-04
    Trevligt & proffsigt bemötande av mäklaren.
    Inget att klaga på
    Tack Fredrik för dina rader, det uppskattas verkligen!
    2021-09-27
    En engagerad och kunnig mäklare som inte bara annonserar ditt objekt utan finner rätt köpare. Lätt att samarbeta med, mycket serviceinriktad och trygg i sin roll. Mina varmaste rekommendationer har RE/MAX och Jörgen Warberg.
    Tack Emilie för dina fin ord och omdöme. Jag ser varje uppdrag som en ny utmaning och att bli bättre varje dag. Hela livet är ju en skola och vi upplever nya saker varje dag, även om jag hållt på i 46 år....
    2021-05-27
    Brf lgh.
    Mycket bra bemött.
    Ja mäklaren har upplevt förväntningarna.
    Det är en bra upplevelse.
    Tack Stefan för ditt omdöme och att du är nöjd med min insats, så långt.... Jörgen Warberg
    2021-03-26
    Sålt villa på Öckerö. Mycket engagerad mäklare som hela tiden höll oss informerade om kommande steg i processen. Rekommenderade besiktningsman och stylist och alla gjorde kanonjobb vilket resulterade i snabb affär och bra försäljningspris. Vi är supernöjda med Jörgens jobb och rekommenderar honom till alla som ska sälja bostad.
    Tack Rita och Roger!
    Det var en riktig glädje att få ge er alla tips och idéer inför försäljningen av er härliga villa, med underbar havsutsikt!
    Era rader glädjer och inspirerar mig till nya uppdrag ute på öarna! ❤️⚽️🕺
    2021-03-24
    Vi köpte ett hus med vissa renoveringsbehov men på en vacker plats. Jörgen skötte det hela med själ, hjärta och proffessionalitet. Detta är otroligt viktigt i ens livs kanske största affär. Vi kände oss trygga hela vägen och vill därför varmt rekommendera Jörgen för hjälp vid kommande bostadsaffärer.
    Tack Björn, det var fina rader från dig som värmer.
    Ja, jag har ju jobbat i 46 år med att hjälpa kunder att hitta och sälja sina bostäder så jag har lite erfarenhet i branschen. Mötet med människor är det viktigaste och att alltid försöka göra sitt bästa i alla situationer.
    Lycka till med er nya bostad!
    • Göteborgs Annedal
    2021-03-04
    Sålde en sekelskiftestvå i Linné, Göteborg. Hela processen från första möte till försäljning har funkat supersmidigt tillsammans med Jörgen och Karin från RE/MAX. Processen från första mötet till såld lägenhet tog cirka 1 månad. Det bästa var att de hela tiden var tillgängliga och flexibla. Jag fick alltid snabba svar på mina frågor och bra från mäklaren råd under budgivningsprocessen. Sammanfattningsvis skulle jag beskriva denna mäklare som förstklassig och personlig service där ingenting är omöjligt!
    Tack Henrik för dina fina ord. Kul att du uppskattade vårt sätt att arbeta.
    Karin hälsar och tackar också!
    • Tynnered
    2021-01-14
    Mycket trevlig och tillgänglig för oss som köpare.
    • Tvååker
    2020-12-20
    Vi har köpt en sommarstuga,

Allt gick som vi förväntat.
    2020-11-16
    Vi var intresserade av en fastighet på Hyppeln men fint läge vid havet. Utgångspriset var 4 miljoner. Hade kontakt med mäklaren ca en vecka innan visningen. Vi var också på visningen en lördag i april 20020. Vi pratade med mäklaren under visningen som delade ut visningsmaterial. Ingen information utöver visningsmaterialet förmedlades.
    På söndagen kollade jag på Hemnet och till min förvåning hade budgivningen reda kommit igång. Ringde mäklaren som först då upplyste att man måste ha bankgaranti för att få lämna bud enligt önskemål från säljaren. Vi hade inte fått någon som helst information om detta varken vid första kontakten eller på visningen. Vi blev tagna på "sängen" och kontaktade vår bank på måndagen och fick bankgaranti på tisdagen men då var huset sålt.
    På detta sätt fick ägarna mindre betalt än som var möjligt.
    Mäklaren kan alltid i detta fall skylla på säljaren men enligt lagen är mäklaren alltid skyldig att lämna bud till säljaren men denna möjlighet stoppades av mäklaren.
    Hej Hasse Andreasson,
    Tack för dina rader och omdöme.
    Fastigheten kom ut på hemnet den 13 April i år.
    Under nio dagar, mellan den 13:e och 21:e April, var det 12.435 unika besökare på fastigheten!
    Av dessa anmälde sig 55 spekulanter till visningarna på lördagen den 19:e och söndagen den 20:e April.
    Av dessa 55 intresserade spekulanter var det 6 stycken som blev budgivare.
    Budgivningen pågick lördag, söndag, måndag och tisdag och redovisades på nätet och vår hemsida.
    Samtliga budgivare var alla förberedda inför visningen och hade klart med lånelöfte från sin bank när de la sina bud.
    Säljaren har fri prövningsrätt och valde att sälja fastigheten till den med högsta budet.

Med vänlig hälsning
    • Askim
    2020-11-12
    Jörgen hjälpte oss med att sälja vår tomt i Billdal.
    Han är en profisig, lättsam alltid glad och trevlig.
    Kan varmt rekommendera.

//Linnéa & Magnus 😊👍
    Tack Linnéa och Magnus för era fina rader, det uppskattas!
    Jag har jobbat i 46 år i branschen och känner mig bara yngre och yngre.....
    Vi fastighetsmäklare lever ju på vårt rykte, även om inte alla gillar oss.....
    Men som min kloke far alltid sa (han avled förra året);
    "Jörgen - You can't win them all"
    Och va rätt han hade....
    • Tvååker
    2020-11-07
    Vi sålde vårt hus.Jörgen har varit engagerad, tillmötesgående och
    snabb.En mäklare att rekomendera !
    Tack för fina rader. Visserligen dök det upp lite fler frågor och komplikationer under resan, men tillsammans löste vi det utmärkt! Jörgen Warberg
    2020-07-13
    - Köpt Havsnäs fritidshus på Hyppeln
    - På ett trevligt och välkomnande sätt
    - Inga speciella förväntningar. Möjlighet att få se en fastighet efter utsatt visningstid.
    - Bara positivt!
    Tack Tommy för fina rader.
    Karin och jag är övertygade om att ni kommer att stortrivas ute på Hyppeln!
    Ett sånt drömställe!
    • Bollebygd
    2020-05-28
    Svarar alltid och har varit hjälpsam och tillmötesgående i allt.
    Tack Anna-Karin för dina fina rader. Det var riktigt roligt att hjälpa er med denna affär!
    2020-05-27
    Jag kan varmt rekommendera Jörgen Warberg. Han har ett otroligt fint sätt och en fantastisk förmåga att ro i hamn affären vad gäller allt från fotografering till uppföljning efter avslutad affär. Vi har genom hela försäljningsprocessen känt oss så trygga och väl omhändertagna. Dessutom är han synnerligen professionell och anordnade välfungerande visningar trots pågående Coronaepidemi genom att låta Karin möta upp spekulanter i carporten och sedan slussa dem ett sällskap i taget genom huset. På så vis kunde även riskgrupper delta. Jörgen Warberg svarar alltid snabbt och är mycket flexibel i att hitta lösningar som passar alla inblandade. Jag ger Jörgen Warberg mina bästa rekommendationer!
    Ojdå, det var mycket superlativer. Är det verkligen mig du skriver om? :-)
    Tack Malin och Daniel för ett fint samarbete med försäljningen av ert härliga hus.
    Lycka till nu i er nya bostad!
    • Bollebygd
    2020-05-26
    Underbart trevlig och professionell stil, som Inger förtroende. Lever upp till allla förväntningar.
    Vi har köpt en villa i Hindås.

Kan varmt rekommendera dem.
    Tack Mikael.
    Ja, det var riktigt trevligt att stifta bekantskap med er och hjälpa er finna och få ert drömställe!
    2020-05-25
    Jag har köpt en bostadsrätt i Göteborg. Jörgen och Karin gjorde ett förtroendeingivande intryck!
    Tack Tomas för dina rader, uppskattas mycket! Jörgen Warberg
    2020-05-24
    Vi som köpare är väldigt nöjda. Han har varit tillmötesgående, ärlig och fått igenom ett köp vi är väldigt nöjda med.
    Hej Nina,
    Tack för att fick hålla er i handen hela vägen igenom fastighetsaffären!
    Lycka till med ert fina hus!
    2020-05-24
    Har varit bra för oss som köpare, känns ärlig och pushat för ett snabbt avslut.
    Tack Elias,
    Det var roligt att få genomföra visningen, köpekontraktet och Köparbesiktningen med dig.
    Lycka till med ert nya drömhus!
    2020-05-23
    Jag köpte etta vid övre Hallegatan 50. Jörgen var vänlig och fantastisk mäklare.
    Tack Kafiyo för fina ord. Jag är glad att du fick din drömlägenhet! Jörgen Warberg
    • Ålidhem
    2020-03-06
    Fantastiskt tillmötesgående, rekommenderar honom genom sitt kunnande och bemötande!
    Sture
    Tack Sture!
    Roligt att läsa att ni är nöjda med min hjälp!
    • Tynnered
    2020-02-04
    Vi sålde vår villa med hjälp av Jörgen på RE-Max. Stort personligt engagemang och fantastiskt bemötande från första stunden. Det kunde inte ha blivit bättre än med Jörgen.

Tillgänglig för frågor och diskussion hela tiden. Nästa gång vi säljer så får Jörgen det uppdraget igen, vi är supernöjda med honom!
    Tack Fredrik för dina fina rader. Ja, det blev en lyckad försäljning med många spekulanter, många budgivare och ett bra slutpris.
    Tack för förtroendet att få sälja ert fina hus!
  • Mats E
    sålde sin lägenhet med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Göteborgs Vasa
    2020-02-04
    Social och engagerad. Allt gick snabbt och smidigt. Kanske vi skulle haft längre uthållighet och därmed fått ut ett högre pris men vi är ändå nöjda.
    Tack för dina rader Mats.
    Visst, vi kunde kanske väntat till våren men man vet aldrig vad som händer ute i världen.
    • Västra Frölunda
    2020-02-03
    Köpt bostadsrätt. En proffsig lyhörd mäklare som ger en god service. Kan varmt rekommendera Jörgen
    Tack Annika för dina fina rader. Jag är glad att affären gick så smärtfritt och att ni kommer att trivas där. Jörgen Warberg
    • Fässberg
    2019-11-29
    Toppen, precis som det ska vara.
    Hej Wenhai!
    Roligt att du är nöjd med ditt köp och min hjälp!
  • Fredrik H
    sålde sin lägenhet med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Fässberg
    2019-11-29
    Min försäljning visade sig vara en ren soppa men Jörgen har varit med hela vägen

Jag upplever honom som lite okonventionell men härligt driven

Skulle jag vilja ha en mäklare igen vet jag kontaktar. (Om han vågar ha mig som kund igen)
    Tack Fredrik för fina ord.
    Jag hjälper dig gärna i framtiden också!
  • sålde sin bostad med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    2019-09-11
    Jörgen har hjälpt till att sälja vår fastighet och har gjort det på ett mycket bra sätt. Vi blev väldigt trevligt bemötta och Jörgen var alltid lätt att få tag på och bra att kommunicera med.
    Han är mycket noggrann och seriös i sitt arbete men väldigt lättsam att ha att göra med.
    Jörgen har levt upp till våra förväntningar och vi är mycket nöjda.
    Tack Kiki för dina fina ord, det värmer.
    I denna stenhårda konkurrens är det roligt att få fina rekommendationer och nöjda kunder.
    //Jörgen Warberg
    2019-08-20
    Vi köpte hus i Lysekil.
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Snabbt och bra avslut på affären.
    Kan varmt rekommendera Jörgen som mäklare.
    Lars.C
    Tack för dom fina orden, det värmer. Ja, vi lever på rekommendationer och försöker överträffa förväntningarna. Jörgen Warberg
    • Göteborgs Johanneberg
    2019-08-15
    Jörgen hjälpte oss att sälja en "svårsåld" lägenhet. Han visade stort engagemang och skapade stort intresse hos spekulanter.

Vi upplevde honom som mycket aktiv i säljprocessen.
    Tack Åke för dina fina ord och din uppskattning över mitt arbete! Jörgen Warberg
    • Främmestad-Bäreberg
    2019-08-15
    Anlitat Jörgen två gånger och är supernöjd.
    Tack Lena för dina fina ord!
    Jag har ju blivit familjens mäklare nu...
    • Röra
    2019-08-14
    Hus
    Mycket bra
    Ja det gjorde han verkligen
    Mycket god
    Tack för dina fina ord!
    • Starrkärr-Kilanda
    2019-08-14
    Köpt hus affär funkarade smärtfritt
    Hej Gillis,
    Tack för orden....
    2019-08-12
    Jag har sålt en villa och köpt en villa där Jörgen har förmedlat båda affärerna. Jag är väldigt nöjd med båda affärerna och har känt mig väldigt trygg med Jörgen som mäklare.
    Tack Edwin för de fina orden!
    Lycka till i er nya fina villa!
    • Främmestad-Bäreberg
    2019-08-12
    Fick hjälp med allt. Är mycket nöjda.
    Tack Hans!
    Det var roligt att förmedlingen blev så lyckad!
    • 14:a
    • 0.0 m²
    2019-05-06
    Sålde en stor grosshandlarvilla på kusten till ett pris av 8,3 milj. Samägande med 50%. De övriga 50% konstrade och medverkade dåligt till försäljningen och här balanserade JW på en skör tråd men gjorde det med beröm. JW besitter ett stort tålamod och en envishet som är mycket bra egenskaper hos en mäklare. Dessutom är han positiv i stunder då det annars kan vara lätt att "ge upp". Är kort sagt professionell och kunnig i sitt yrke och är dessutom energirik och outtröttlig till naturen" vilket är önskvärda egenskaper hos en fastighetsmäklare som arbetar 7 dagar i veckan. Jag skulle välja JW vid ytterligare husförsäljningar/avyttringar av befintliga fastigheter om de var aktuellt.
    Hej Agnes,
    Det är första gången jag blev riktigt rörd över en kunds omdöme här på reco!
    Jag läste dina fina rader två gånger för att ta in det.
    Ett hjärtligt tack!
    • Göteborg
    Jätte nöjd med Jörgen!
    Sålde lägenheten på 1 dag :)
    Tack Aleksandar för fina rader, det uppskattas! Jörgen Warberg
    • 5:a
    • 1741.0 m²
    2019-05-05
    Proffsig mäklare som snabbt gjorde ett bra avslut
    Tack Lars för dina fina ord och omdöme! Jörgen Warberg
    • Skövde
    2019-05-05
    Bostadsaffär en bit utanför mäklarens ordinarie geografiska arbetsfält fortlöpte enligt plan.
    Tack för ditt omdöme!
    2019-05-05
    Köpt bostadsrätt på Kalvsund.
    Mycket trevligt bemötande!
    Levde upp till de mesta( fanns endel frågor som
    blev ” hängande i luften”- totalt sett NÖJD!
    Tack Olof för dina rader!
    Hoppas nu på en fin sommar på Kalvsund!
  • Fredrik H
    köpte sitt hus med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    2019-05-04
    Jörgen sålde en fantastisk villa till oss i Lysekil! Han är en väldigt bra säljare, hade han inte han varit det då hade vi garanterat missat det här tillfället! Vi trivs jättebra i vårt nya boende mycket tack vare Jörgen Warberg!
    Tack Fredrik!
    Jag lever ju på rekommendationer och sätter stort värde på dina ord!
    2019-05-04
    Köp av tomt. Gick enligt tidplan och inga överraskningar.
    Tack Jesper för dina fina rader. Det uppskattas! Jörgen Warberg
  • Mats C
    köpte sin lägenhet med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Domkyrkoförs. i Göteborg
    2019-05-02
    Bemötandet var helt ok men problemet var att de dokument som togs fram innehöll felaktigheter varje gång. Det var tex felaktiga adresser, procentsatser och datum.
    Även bristfällig planering för dokumentunderskrifter trots att mäklaren visste att de som skulle skriva under dokumenten fanns på 40 mils avstånd så fanns ingen tid för postgång planerad.
    Tack för dina rader Mats och ursäkta strulet vid dokumentutskrifterna. Jag brukar inte missa såna saker men jag är inte felfri.
    Trevlig sommar!
    2019-05-02
    Sålt en bostadsrätt i centrala Göteborg.
    Jörgen är lätt och trevlig att ha att göra med och ger ett gediget och kunnigt intryck.
    Han är inte billig men ger valuta för pengarna.
    Kan varmt rekommendera.
    Tack Lennart för din rekommendation! Jörgen Warberg
  • köpte en tomt med hjälp av Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    • Släp
    2019-05-02
    Köpte en tomt via Jörgen. Flexibel och alltid ett gott humör.
    Tack Susanne för dina fina ord!
    2019-05-02
    Vi har köpa lägenhet och sålt lägenhet våran via Jörgen,
    Underbar mäklare mycket snabb, engagerad, och mycket duktig mäklare.
    Tack Salah för era fina omdömen.
    Det blev ju två lyckade affärer till slut!
    Tack också för väldigt fina presenter.
    Karin hälsar!