Mäklare Västra Götaland Göteborg RE/MAX Warberg & Co Jörgen Warberg
Jörgen Warberg
Aktiv på Reco.se sedan 2015
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa med att jobba som mäklare är friheten, förtroendet och ansvaret man har i jobbet.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Man ska välja mig eftersom jag har god erfarenhet av mäklaryrket och dessutom ett globalt nätverk, vilket är en klar fördel. Jag skulle även beskriva mig som en mycket ansvarsfull, pålitlig och tillgänglig mäklare. Bra egenskaper att ha vid bostadsaffärer!

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig seglar jag gärna! Läs mer

Läs vad 47 kunder tycker om Jörgen Warberg

• Jakob W
    Jakob W skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Mycket nöjd med hela bostadsköpet. Jörgen är engagerad, trevlig och lätt att ha att göra med. Läs mer
    2018-03-05 Jörgen W svarar Jakob W
    Tack Jakob för en fin rekommendation, det uppskattas! Karin hälsar!
  • Karin G
    Karin G skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Överträffade mina förväntningar. Snabb och lyckad försäljning. Trevlig och kunnig! Läs mer
    2017-10-07 Jörgen W svarar Karin G
    Tack Karin för fint omdöme!
    Lycka till med ert nya boende!
    //Jörgen
  • Erna H skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Trevligt bemötande och proffisionell hantering av affären. Läs mer
    2017-10-06 Jörgen W svarar Erna H
    Tack Erna!
    Hälsa Gunnar också från Karin och mig!
  • Tobias D skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Lättsam, mycket professionell och extremt kunnig. Läs mer
    2017-10-04 Jörgen W svarar Tobias D
    Tack Tobias, kul att du är nöjd!
  • Ferdane K
    Ferdane K skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Fantastisk människa, jätteduktig fastighetsmäklare, trevligt bemötande, snabb- smidig och lätt att samarbeta med.. Tillgängligt till ha kontakt vid hjälp båda på telefonisk och e-mail
    Varmt rekommenderar .. Läs mer
    2016-09-30 Jörgen W svarar Ferdane K
    Tack Ferdane för rekommendationen och uppdragen du givit mig!
    Hälsa din dotter från Karin och mig!
    Ferdane K gillar detta
  • Eivind O
    Eivind O skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Väldigt bra bemötande och vi är väldigt nöjda med allt. Överträffade våra förväntningar med råge! Läs mer
    2016-09-30 Jörgen W svarar Eivind O
    Tack Eivind.
    Jag är glad att affären blev så lyckad för alla parter.
    Vi ses på Knippla!
  • Elinor W skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Vårt uppdrag var svårt. Han fixade fet. Läs mer
    2016-05-17 Jörgen W svarar Elinor W
    Tack Elinor för din rekommendation!
  • Paul H
    Paul H skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Så många olika sorters mäklare det finns:
    - Den unga glassiga, som vill tjäna snabba pengar. Dyr slips, kostym och bil. Saknar all trovärdighet.
    - De med det väloljade munlädret, som man känner att man inte riktigt kan lita på.
    - De fippliga som inte kan komma ihåg säljarens namn, fastighetsbeteckning och inte hittar pappren.
    - De som har ett års erfarenhet av att sälja hus, tio år i rad och inget lärt sig
    - De trötta, som inte orkar göra en snygg broschyr, tar egna dåliga bilder och tar ut på laserskrivaren
    Jag bävade inför att sälja min mammas hus

Men så fanns det Jörgen!

Jörgen Warberg har sålt hus i 38 år, bortåt 3000 fastigheter, otroligt professionell. Han har verkligen lärt sig under tiden, varit med i med- och motgångar, mött alla slags säljare och köpare och ser det unika i varje situation och försäljning.

Han har järnkoll på att vad han behöver göra för att åstadkomma ett bra jobb, såklart tjänar han på det, men det känns inte som om han skulle försöka sälja is till eskimåer. Om många andra mäklare känns glassiga och ytliga så känns Jörgen personlig, närvarande, engagerad, genuin med en rejäl glimt i ögat. Han är sig själv och sådana personer känns trygga och pålitliga.

Jag kände mig seriöst och väl omhändertagen från första mötet, titta på huset, värdera, genom hela säljprocessen till och med avslutet.

Jörgen omger sig med kunniga och duktiga människor. Goda råd till mig om styling och besiktning. Stylisterna, som fick upprensat i det fyllda hus man har efter ett långt liv och visade huset som det var, men så att man såg möjligheterna. Fotografen gjorde att allt det positiva syntes och lyfte fram den prunkande trädgården. De som tog fram den proffsiga broschyren som trycktes på högkvalitativt papper och som verkligen lämnade avtryck.

Sedan kom visningarna och budgivningen. Seriöst och effektivt hanterat. Så länge budgivningen pågick visade Jörgen oförtröttligt huset för nya köpare, vilket visade sig vara en vinst för mig.

Slutligen var det dags för kontrakt. Jag baxnade över mängden papper som skulle skrivas på och delas ut, men Jörgen lotsade oss effektivt genom detta. Till slut nöjd säljare och köpare, som i sin tur gillade Jörgen.

Stort tack till Jörgen Läs mer
    2016-03-15 Jörgen W svarar Paul H
    Tack Paul för dina vänliga och fina ord och att du framförallt tog dig tid att precisera i detalj din åsikt om mitt sätt att arbeta.
    Jag uppskattar detta mycket!
  • Angelica A skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Jörgen Warbergs är en fantastisk mäklare.
    Glad positiv engagerad.
    Kan varmt rekommendera Jörgen som mäklare. Läs mer
    2016-02-12 Jörgen W svarar Angelica A
    Tack Angelica för dina fina ord!
    Njut i USA
    Det är du sannerligen värd!
  • Michael W
    Michael W skrev om Jörgen Warberg en del av RE/MAX Warberg & Co
    Jörgen var den siste av fem mäklare som vi talade med.
    Han hann inte ens ut till parkeringen innan vi sms'ade honom om att han fick uppdraget.

Jörgen är oerhört professionell och målinriktad i sin yrkesroll. Förutom det så har han ett sätt att aktivt nätverka och marknadsföra kundens bostad, som inte många andra mäklare gör idag.
    Detta tillsammans med hans väldigt långa erfarenhet och kännedom om marknaden, vad som fungerar och inte fungerar, var huvudanledningen till att vi valde Jörgen Warberg.

För vår räkning lyckades han dessutom leverera ett försäljningsprs som vida översteg våra förväntningar.

Men att sälja ett hus handlar inte bara om själva försäljningen, utan också om det som händer när affären ska göras upp, kontrakt ska skrivas och pengar ska byta hand.
    Detta skötte Jörgen och hans medarbetare på ett utomordentligt smidigt och professionellt sätt. De var mycket tydliga och tillmötesgående under processen och såg hela tiden till att både köpare och säljare hängde med i processen och att båda parter fick alla frågor och funderingar besvarade.

Att Jörgen Warberg & Co dessutom hade samarbetspartners och kontakter som gjorde att de kunde erbjuda tilläggstjänster som försäkringar och besiktning, gjorde att vi kände oss väldigt trygga med vårt val av mäklare.

Jörgen vet vad han kan, vet sina begränsningar, vet vad han kan erbjuda och hjälpa till med, och vet hur man säljer en fastighet.

Jörgen Warbrg får av oss de allra bästa rekommendationer för vilket objekt och vilken kund han än väljer att samarbeta med. Läs mer
    2016-01-04 Jörgen W svarar Michael W
    Tack Michael för en fin rekommendation!
    Det var ett sant nöje att få arbeta för er!
    GOD FORTSÄTTNING på 2016.

Andra mäklare hos RE/MAX Warberg & Co

Jörgen Warberg