reference audio

reference audio

Familjeägt företag som sedan 1977 funnit på Götgatan 35 i Stockholm. Men visionen att alltid leverera prisvärda stereouppsättningar via hemsida och butik. Kunnig och vänlig personal finns alltid till hands och via mail eller telefon hjälper vi er gärna att navigera i HiFi-djungeln.

Med noga utvalda märken i sortimentet så kan vi nästan garantera att det finns något för just dig! Det spelar ingen roll vilken storlek eller prisklass. Vår ambition är att rätt produkt ska hitta rätt kund. Om det är nytt eller begagnat spelar ingen roll. Kundens behov är alltid viktigast!

Öppettider:

www.referenceaudio.se

Läs vad 559 kunder tycker om reference audio 2

• Ronny L
    2021-05-13
    Har handlat högtalare, förstärkare osv av dem.

Mycket bra bemötande, helt genomgående. Ingen känsla av att vara tvungen att handla där, utan mycket lättsamt bemötande.

Förväntningar? Ja, de vart överträffade verkligen.det är därför jag kontaktar dem när det gäller funderingar eller inköp av ny hifi.

Mycket bra helt enkelt.
    2021-04-19
    Mycket positivt. Allt fungerade smidigt när jag köpte mina högtalare. Mycket service minded.
    2021-04-16
    Fick låna hem anläggning under leveranstiden. Bra kommunikation genom processen.
    Föredömligt.
    2021-04-14
    Ett Riia steg. Vet inte annat att jag hämtade ut paketet. Snabb leverans. Handlat hos dom tidigare. Inga problem.
    2021-04-14
    Jumpers
    Bra bemött, förstod vad jag var ute efter. Kunnig.
    2021-04-13
    Beg Pioneer PD-F607
    Snabba svar, engagerat samt mycket sympatiskt
    Hög förväntningar på kvalitet, seriösa, kunniga inom området
    Dom levde verkligen upp till dessa - Kanon

Borgar för fler affärer - definitivt
    2021-04-13
    Bra information på webbsajten, enkelt att beställa, snabb leverans.
    2021-04-12
    Hos Reference Audio har jag ALLTID blivit väl bemött. Gett mig tid i min "virrighet" och med någorlunda okunskap. RA har med kunskaper bemött mig proffsigt och hjälpsamt.
    Hos RA behöver jag då aldrig känna mig dum, ens när jag förtjänar det.
    Nu, i mitt senaste ärende, har hjälpen och stödet varit långt bortom mina förväntningar. Ja, hur uttrycker man det? Ja, "TAMEJFAN"!
    2021-04-12
    Jag såg på ert lagersaldo att ni hade en Marantz kvar. Sagt och gjort, så köpte jag den. Fick svar av er att den var slut. Ringde då till er och fick svar att det var slut och att ni skulle höra av er om nytt leveransdatum i april. Nu är det april. Jag har fortfarande inte hört något från er.
    2021-04-12
    Jag köpte en begagnad skivspelare.
    Trevlig och kunnig personal.
    2021-04-12
    Har köpt Riaaförstärkare. Snabb leverans, inget att klaga på.
    2021-04-11
    Bra rekommendation om media streamer
    2021-04-09
    Lättanvänd hemsida och snabb leverans
    2021-04-09
    Beställde fel vara och tog mailade företaget om att jag behövde annullera beställningen. Fick svar direkt och bekräftelse att beställningen annullerades. Inget krångel och trevligt bemötande i mailen. Mycket nöjd!
    2021-04-09
    Duktiga kunniga och trevlig personal
    Mitt förstaval av butik inom ljud
  • Mikael N
    2021-04-08
    Världsklass! Grym support och riktigt snabba leveranser!!!
    2021-04-08
    Smidigt och snabba leveranser 😀
    2021-04-07
    Hade problem med en beställning över internet som blev "dubbelbokad". Bra mailkontakt med personalen som löste det hela på ett mycket smidigt och professionellt sätt!
    Det är sådan här service som gör att man köper från detta företaget vid nästa inköp!
    Fem stjärnor från mig!
    2021-04-06
    Köpte en pickup. Det fanns ett stort utbud med mycket på lager. När jag väl bestämt mig gick leveransen snabbt och enkelt.
    2021-04-06
    Jag köpte en iFi Audio iPurifier 3. Priset var bra, frakten ingick, och leveransen gick fort.
    2021-04-04
    Köpte ett par begagnade högtalare för 13000 kr. Bokade tid för demo av två olika par. Trevligt bemötande och god service.
    Tacksam för att det finns bra hifi-butiker som denna som dessutom säljer begagnat.
    Jag skulle ha önskat mig lite mer vägledning av säljaren, som kanske t.o.m. kunde ha föreslagit ytterligare alternativ. Man kunde också diskuterat kringutrustning m.m.
    Snabb leverans och god planering. Bars hela vägen till sin plats (44 kg styck, en trappa upp).
    På det hela taget en mycket bra upplevelse och affär, som kunde varit ännu bättre!
    2021-04-02
    Jag köpte en Cocktail Audio X50D och är mycket nöjd med den. Eftersom jag är synskadad så har problem att läsa manualen men det var ju bara att slå en signal så fick jag hjälp snabbt och lätt. Mycket trevligt och kompetent bemötande så jag kan verkligen rekommendera andra att handla på Refernce Audio.
    // Janne
  • Björn H
    2021-04-01
    Grymt kunniga. De hörde snabbt av sig när deras leverantör hade fel info på sin webb och kollade hur jag ville hantera det.
    2021-03-29
    Snabb leverans av strömsladd till skivspelare och bra packad.
    2021-03-28
    Jättebra. Snabb leverans! Bra emballage. Är nöjd.
    2021-03-26
    Grado Mini-adapter.
    Ringde först och fick hjälp med lite mått så jag kunde bedöma om det gick att frisera 3,5 ändens ”plast” så den senare skulle kunna bottna i ”skalet” som var lite tjockt.
    Snabb leverans i brevlådan👍🏻
    2021-03-25
    Jag har tidigare besökt butiken och testat diverse hörlurar och alltid blivit väl bemött. Nu hittade jag en begagnad DAC/Hörlursförstärkare i utmärkt skick med 6 månaders garanti till ett mycket bra pris. Jag är super nöjd med den.
    2021-03-25
    Tyvärr hade ni inte den varan som jag hittade på nätet.
    Man ringde och meddelade att det skulle ta flera veckor innan den fanns i lager. Jag fick beställa hos annan leverantör.
    2021-03-23
    Bra webbplats med tydlig information samt snabb leverans
    2021-03-23
    Beställde vinylspelare som dom skulle ha i lager, men det hade dom inte så nu får jag vänta tills dom får leverans från England, när vet dom inte. Dålig service och kommer aldrig mer köpa nåt från reference audio.
    2021-03-22
    Snabb service och kunnig svar.
    2021-03-22
    Jag fick stor hjälp med en beställning som trasslade och inte minst att hitta en duktig reparatör i Stockholm som kunde fixa mitt slutsteg som jag tidigare köpt hos Reference Audio.
    2021-03-21
    Otroligt kompetenta och alltid engagerade samt trevliga
    2021-03-20
    Riga NEO PSU
    Very efficient and fully satisfied with the service.
    2021-03-19
    Jag köpte ett par Hifiman Sundaras efter att ha fått lyssna på olika hörlurar som jag fick göra i lugn och ro. Mycket trevlig och kunnig personal :)
    2021-03-18
    Köpte en Supra-Toslink för att testa en dac . Mycket snabb leverans och väl packat .Bra kontakt och svar på vissa frågor jag ställde . Tummen upp !
    2021-03-18
    Jag köpte en bluetoothsändare till en förstärkare. Jag fick tålmodigt och proffsigt bemötande. Trevlig atmosfär i affären och kändes smittsäkert.
    2021-03-18
    Det gick bra, dom mötte mitt behov snabbt
    2021-03-17
    Enkelt navigerad hemsida, bra kommunikation, snabbt och rätt
    2021-03-16
    Vid kontakt med på mobil så fick jag hjälp direkt, av kunnig person. Vägledning direkt om vad, och hur stor bas-pluggen ska vara till högtalaren. Väldigt lugn och omtänksam i samtalet, och ett mycket bra pris för det jag köpte. Låg i brevlådan på ca 40 timmar.
    2021-03-16
    Köpte en förstärkare till mina hörlurar. Snabb leverans, inga problem med produkten. Det är precis en sån här upplevelse man ska sträva efter när man köper något online.
    2021-03-16
    Snabb leverans av beställning på hemsidan.
    2021-03-16
    Köpte Klipsch RP-8000F efter ha dammat av en H/K förstärkare.

Valde Reference Audio eftersom jag var kund någon gång på nittio-talet och vill stödja gamla klassiska institutioner.

Köpte över nätet pga COVID-19, hoppas kunna besöka fysiska butiker.
    2021-03-16
    En förstärkare på nätet, Marantz NR1200. Produkt, hemsida, leveranstid, emballage var bra. Inget att klaga på.
    2021-03-16
    Hittade en produkt till ett riktigt bra pris. En enkel fjärrkontroll till Audio Pro för 2/3 delar av andras pris. Sista exet i lager,så ingen tvekan. Det tog några dagar till leverans men det var den värd. Mvh Ingemar
    2021-03-16
    Bra beskrivning på sidan, enkel shop men framförallt snabb leverans.
    2021-03-15
    Beställd vara ej i lager.
    Det framgick ej vi köp.
    2021-03-15
    Fick det jag beställde. snabbt.
    2021-03-15
    Bra och snabb leverans samt när det blev fel i leveransen åtgärdades detta super smidigt.
    2021-03-13
    Snabb och korrekt leverans av beställd vara