Rent Green

Skrakvägen 12, 141 72 Segeltorp — Visa karta

Välkommen till oss på Rent Green!

Vi är uthyrningsföretaget för såväl hemmafixaren som byggföretaget och hjälper dig att komma upp i höjd på ett säkert och prisvärt sätt. Att känna sig trygg när du jobbar på höga höjder ska inte behöva kosta skjortan.Vi erbjuder uthyrning av allt från skylifts till rullställningar och fasadställningar. Vi hjälper dig med transport och montering av byggställning med våra utbildade ställningsmontörer. Företaget grundades 2014 och har sedan dess haft ett tusental kunder.

Kontakta oss redan idag och berätta mer om ditt projekt så hjälper vi dig!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 46 kunder tycker om Rent Green

• Tomas H skrev om Rent Green
    Hyrde en fasadställning en vecka, som Rent Green satte upp snabbt på någon timme. Jag är mycket nöjd med servicen. Mina förväntningar blev på det stora hela väl uppfyllda och jag kunde själv tvätta, skrapa och måla takfoten under den veckan. Jag kunde lätt spara 20 000:- på att göra jobbet själv mot för att lägga ut det på hantverkare. Snabbt, billigt och enkelt samt trevligt bemötande vid själva bokningen. Läs mer
    2018-10-16 Rent Green svarar Tomas H
    Hej Tomas!

Tack för din recension. Vi uppskattar det! Vad kul att höra att du är nöjd med tjänsten.

• Grigoris P skrev om Rent Green
    Snabbt , enkelt , bra service. Med några ord Proffsig Läs mer
    2018-10-08 Rent Green svarar Grigoris P
    Hej Grigoris!

Tack för din recension!

• Pierre I skrev om Rent Green
    Jag hittade företaget på internet och tittade sedan på tidigare omdömen.
    Sedan hade vi mail- och telefonkontakt och allt gick väldigt bra. Läs mer
    2018-10-08 Rent Green svarar Pierre I
    Hej Pierre!

Vad härligt att höra,

• Sophie K skrev om Rent Green
    Hyrde byggställning. Blev bra bemött. Lite förvånande att få leverans kl 23.30 men det gick det med. Läs mer
    2018-10-08 Rent Green svarar Sophie K
    Hej Sophie!

Tack för din recension. Montören som skulle ut till er fick problem bilen men vi ville ändå se till att ni fick ställningen på rätt datum. Vi ber om ursäkt för den olämpliga leveranstiden ingen vanlig tid för oss att leverera ställning på. Våra leveranstider är annars mellan 08:00-20:00 under högsäsong.

• Mattias F
    Mattias F skrev om Rent Green
    Helt otroligt bra. Allt bara flöt på:) Läs mer
    2018-10-07 Rent Green svarar Mattias F
    Hej Mattias!

Vad roligt att höra!

• Filip L
    Filip L skrev om Rent Green
    Hyrde byggställning för att måla om huset. Ställningen levererades nästa dag och killarna som monterade den jobbade som myror och tipsade hur jag skulle göra för att komma åt i olika vrår på huset. Snabbt, smidigt och proffsigt. Betalde mindre än 10000 kr för hyra av ställning inkl målarfärg. Kan jämföras med de 85000 kr som det skulle kosta att leja ut jobbet till målarfirman. Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Filip L
    Hej Filip!

Vad roligt att höra att du är nöjd, ska se till att meddela det till montörerna som var ute hos dig. Vi uppskattar recensionen!

• Fredrik S skrev om Rent Green
    Rent Green levererade, monterade och demonterade byggnadsställningen jag hyrde precis som avtalat. Mycket bra kommunikation med mig som kund. Jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Fredrik S
    Hej Fredrik!

Härligt att höra, kul att höra att du är nöjd med oss på kontoret.

• Johan P
    Johan P skrev om Rent Green
    Hyrde byggnadsställning aug-2018. Plus för bra service och snabb och smidig leverans. Två små minus var att inget upphämtningsställe fanns i Uppsala så jag blev tvungen att betala för leverans och uppsättning samt att ett av hjulen saknades så ställningen gick inte att flytta så som initialt planerat. Ställningen i sig var stabil och kändes säker att arbeta på för byte av vindskivor på tvåvåningshus. Läs mer
    2018-09-27 Rent Green svarar Johan P
    Hej Johan!

Tack för din recension. Härligt att höra att du var nöjd!

Vid framtida tillfälle kan du alltid ringa in till oss på kontoret så kan vi se till att det delar som eventuellt saknas vid initial leverans leveras. Vi ber om ursäkt för att det gick ut över arbetet.

Vi ser fram emot nästa samarbete!

• Petra H
    Petra H skrev om Rent Green
    Hyrde byggnadsställning som var jättestabil och överträffade alla våra förväntningar! Ovanpå detta var servicen en klar tio-poängare och personalen jättetrevlig! Vi kommer garanterat att återkomma till RentGreen när vi har behov av deras tjänster nästa gång! Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Petra H
    Hej Petra!

Ska se till att hälsa det till montörerna som var ute hos dig.

Vi uppskattar din feedback!

• Joacim H skrev om Rent Green
    Mycket bra kontakt med Leo, som var serviceminded. Inga problem att få leverans till önskad dag, och både montering och senare demontering skedde på ett utmärkt sätt. Rekommenderas! Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Joacim H
    Hej Joacim!

Härligt att höra att du är nöjd. :)

• Anna A skrev om Rent Green
    Enkelt och snabbt att hyra en ställning:-) Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Anna A
    Hej Anna!

Det är så det ska vara att hyra byggställning!

Skönt att höra att vi uppnådde dina förväntningar av tjänsten.

• Mattias O skrev om Rent Green
    Bokade en ställning utav Rent Green som föreslog en efter min beskrivning utav hur omgivningen såg ut. Jag fick en bra och snabb support då den behövdes kompletteras efter att ställningen hade blivit monterad.

Kan med varm hand rekommendera Rent Green. Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Mattias O
    Hej Mattias!

Skönt att höra att du när nöjd med vår tjänst. Tack för din recension!

• Sara L
    Sara L skrev om Rent Green
    Jag hyrde en ställning från Rent Green för att kunna måla om mitt hus. Jag fick ett trevligt och positivt bemötande igenom hela processen, både i mailkontakten vid beställandet och när ställningen levererades och hämtades upp.

Jag skulle rekommendera Rent Green till alla som behöver en ställning. Läs mer
    2018-10-06 Rent Green svarar Sara L
    Hej Sara!

Tack för din recension!

• Johan B
    Johan B skrev om Rent Green
    Mycket bra o flexibelt bemötande av Leo på Rent Green. Väldigt bra att man kan få sin ställning levererad o monterad dagen innan man ska börja arbeta o att taxan stängs av samma dag som man ringer o är klar med sin ställning. Kan verkligen rekommendera bolaget Läs mer
    2018-05-14 Rent Green svarar Johan B
    Hej Johan!

Tack för din fina recension. Härligt att höra att du är nöjd.

Trevlig kväll! /Leo
  • Zlatko P
    Zlatko P skrev om Rent Green
    Byggställning, bemötande var bra rakt genom. Vissa funktioner glömdes att uppges för mig, annars var allt bra. Läs mer
  • Jonny B skrev om Rent Green
    Var ute efter en ställning och fann då Rent Green, fick ett proffesionellt bemötande och snabb service till rätt pris. Läs mer
    2018-03-08 Rent Green svarar Jonny B
    Härligt att höra att du är nöjd Jonny!

• Joakim G skrev om Rent Green
    Jag och 4 av grannarna målade om våra hus och används då ställningar från Rent Green. Såväl initial kontakt med företaget som leverans, montering och upphämtning funkade perfekt. Bra inställning och härlig serviceminded attityd Läs mer
    2018-03-07 Rent Green svarar Joakim G
    Kul att höra Joakim!

Bara höra av dig nästa gång du behöver ställning.

• Joakim M skrev om Rent Green
    Kanon bra service, trevligt bemötande. Läs mer
    2018-03-07 Rent Green svarar Joakim M
    Härligt att höra Joakim!

• Daniel E skrev om Rent Green
    Rent Green var ett alldeles perfekt alternativ för mig, jag ger dem full poäng för deras service och deras flexibilitet.
    Jag ger dem mina varmast rekommendationer Läs mer
    2018-03-07 Rent Green svarar Daniel E
    Tack Daniel!

Vad roligt att höra att du är nöjd.

• Kerstin O
    Kerstin O skrev om Rent Green
    Jag har haft kontakt med Leo Höglund i samband med hyra av byggställning (5m ) på hjul och stödben , vi har använt dem 3ggr. Jag är mycket nöjd med allt och framförallt att jag kan lita på Rent Green, vilket jag verkligen i behov av , jag bori Malmö och kommer med mina danska medarbetare direkt till mässan för att bygga.
    Byggställningen står uppmonterad när vi kommer och sedan lämnar vi den när mässan är över och dem hämtar den.
    Jag rekomederar dem gärna till andra :) Läs mer
    2018-03-05 Rent Green svarar Kerstin O
    Hej Kerstin!

Tack för din recension. Våra ställningar funkar i många sammanhang och även om det vanligtvis används till måleri och takarbeteten utomhus är det alltid uppfriskande med monteringarna genomförda åt er i älvsjö mässan såväl som andra likande inomhus monteringar där användningsområdena skiljer sig från det vi är vana vid.

• Marie-louise K
    Marie-louise K skrev om Rent Green
    Hyrde målarställningar för huset sommaren 2017. Super trevlig personal som svarar med vändande "post" på alla frågor du har, hur dumma de än är :) Utrustningen, som erbjöds till ett bra pris, funkade precis som utlovat och både leverans och upphämtning hanterades smidigt och proffessionellt. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-03-05 Rent Green svarar Marie-louise K
    Hej Marie-Louise!

Vad roligt att höra att du är nöjd. Tack för din recension!

• Niklas E skrev om Rent Green
    Inga konstigheter. Enkel leverans och avhämtning. Bra info om hur ställningen skulle monteras. Läs mer
    2018-03-05 Rent Green svarar Niklas E
    Det glädjer oss att höra att du är nöjd Niklas!

• Annica S skrev om Rent Green
    Hyrde en ställning i somras. Allt fungerade perfekt. Läs mer
    2018-03-05 Rent Green svarar Annica S
    Vi blir glada att höra att du är nöjd Annica. Tack för din recension!

• Dick P skrev om Rent Green
    Jag hyrde byggstädning alldeles utmärkt bra service allt funkade bra. Läs mer
    2018-03-05 Rent Green svarar Dick P
    Roligt att höra att du är nöjd Dick!

• Sofie R
    Sofie R skrev om Rent Green
    Rent Green är mycket tillmötesgående, svarar snabbt och engagerar sig för att hjälpa till. Jag är mycket nöjd med deras bemötande och samarbetsvilja. Läs mer
    2018-03-05 Rent Green svarar Sofie R
    Vad glada vi blir av att höra att du är nöjd Sofie. Vi eftersträvar alltid att återkoppla så snabbt som möjligt.

• Göran M
    Göran M skrev om Rent Green
    Rent Green fungerade perfekt när vi målade huset förra året, från bokning till uppmontering och nedmontering av byggställning. Vi bokade byggställning till en viss dag, byggställningen anlände och monterades upp av Rent Green. Vi använde byggställningen så många dagar vi behövde till en låg dagskostnad. När allt var klart kom Rent Green och monterade ned byggställningen och tog med sig alltihop. Mycket bra byggställningar, professionell montering, praktisk process och ett mycket bra pris jämfört med konkurrenter och även med att själv köpa motsvarande byggställning. Läs mer
    2018-03-03 Rent Green svarar Göran M
    Hej Göran!

Vad roligt att höra att du är nöjd. På återseende! /Leo
  • Gunnar T skrev om Rent Green
    Vi fick ett fantastiskt bemötande😊. Vi hade letat byggställningar som passade till vårt inte helt enkla hus men ingen kunde möta vårt behov.
    När vi fick tag på Rent Green löste allt sig i ett huj. Förstklassigt bemötande!
    Ylva o Gunnar Thim Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Gunnar T
    Vad glada vi blir av er recension Gunnar!

Önskar er allt gott sålänge!

• Lena H
    Lena H skrev om Rent Green
    Vi har hyrt ställningar vid två tillfällen och båda gångerna fått snabba svar och mycket trevligt bemötande. Ställningen är enkel att själv både flytta och montera ned en våning om så behövs. Allt har klaffat perfekt så vi kommer definitivt att anlita dem igen.

Lena Hederström Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Lena H
    Tack för din fina recension Lena. Vi blir jätteglada av att höra att du är nöjd.

• Boijne G skrev om Rent Green
    Målade om min gavel i somras. Då hyrde jag först en ställning av ett annat företag. Är höjdrädd då den ställningen var instabil så jag lämnade tillbaka den. Då tipsade en granne mig om Rent Green. Där hyrde jag en ställning som var stabil så jag själv kunde måla. Blev bra bemött när jag kontaktade kontoret. Och killarna som levererade och satte upp ställningen var toppen. När dom sedan hämtade ställningen lagade dom hålen efter sig och målade. Dom hjälpte mig med rotavdraget med. Skulle använda företaget igen när jag behöver ställning, jag kommer att
    Tipsa grannar som behöver ställning med.
    Hälsningar Boijne Gustafsson
    Karmosing21 V. Frölunda Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Boijne G
    Kul att vi kunde hjälpa till Boijne!

• Jessica F skrev om Rent Green
    Alltid bra bemötande i telefon. Bra medarbetare. Enkelt. Prisvärt. Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Jessica F
    Härligt att du är nöjd Jessica!

• Martin H skrev om Rent Green
    Jag skulle måla om delar av husfasaden och behövde hyra en enkel byggnadsställning under några få dagar. Mitt val föll på Rent Green då deras priser var konkurrenskraftiga samt att de hade det som jag efterfrågade. All kontakt med företaget fungerade på ett bra sätt och byggnadsställningen kom på plats på utsatt tid samt plockades ned enligt överenskommelse.

Jag skulle helt klart rekommendera Rent Green till någon som är i behov av att hyra en lätt, smidig, enkel och billig byggnadsställning. Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Martin H
    Kul att höra att du är nöjd Martin.

Bara höra av dig om du är i behov av att hyra byggställning igen.

• Andreas H skrev om Rent Green
    Hyrde en ställning förra sommaren då vi skulle måla om fasaden.

Leverans och montage gick snabbt.
    Ställningen var smidig och väldigt lätt, jag och frugan bar den enkelt runt huset.

Rekommenderas. Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Andreas H
    Tack för din recension Andreas!

• Vadim G
    Vadim G skrev om Rent Green
    Bra service, snabbt svara på samtal och sms. Vårt måleri företag använder ofta sina tjänster Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Vadim G
    Tack Vadim!

Glada att ni är nöjda.

• Örjan D
    Örjan D skrev om Rent Green
    Sommaren 2017 skulle jag måla om huset och insåg att jag inte längre ville stå på stege för att komma åt övervåning och takfoten. Rent Green blev för mig en perfekt lösning. Fick hjälp via telefon att välja en lämplig ställning som sedan levererades och monterades på plats. Valde en storlek som jag själv kunde flytta. På en vecka hann jag med att rengöra och måla halva huset två gånger! Ställningen monterades sedan ned och hämtades av Rent Green. Rekommenderas! Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Örjan D
    Glada att vi kunde hjälpa till Örjan!

• Åsa I skrev om Rent Green
    trevligt bemötande, mycket prisvärt, fick bra råd om hur jag skulle göra när stödbenen inte fick plats, bra att inte behöva bestämma innan exakt hur lång tid jag behövde ställningen,
    alltså flexibel lånetid, kómmer att anlita företaget igen.
    Skulle måla husets höga gavlar.
    Hälsningar Åsa i Vallentuna Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Åsa I
    Hej Åsa!

Vad glada vi blir att du är nöjd.

• Karl N skrev om Rent Green
    Nästan för bra för att vara sant. På utsatt dag och timme kom en man med ställningen, placerade den på anvisad plats och byggde upp den. Samtidigt som han visade hur jag skulle montera och demontera den. Jag kunde på egen hand byta rutten panel och måla vårt radhus, tre våningar högt, på några veckor. När jag meddelade att det var klart, kom en man och plockade ner och tog med sig ställningen. Jjag betalade för den tid jag hade använt ställningen. Så smidigt och mycket prisvärt tyckte jag när fakturan kom. Läs mer
    2018-02-26 Rent Green svarar Karl N
    Tack för din fina recension Karl!

Bara höra av dig nästa gång du är i behov av att hyra ställning så hjälper vi dig.

• Mats F skrev om Rent Green
    Smidigt beställa, få hemkört och monterat, kommer anlitas igen. Läs mer
    2018-02-26 Rent Green svarar Mats F
    Vad glada vi blir Mats. Tack för din recension.

• Lina L skrev om Rent Green
    Bra kommunikation, bra pris, flexibla. Inget att klaga på helt enkelt! Läs mer
    2018-02-26 Rent Green svarar Lina L
    Vad kul att du är nöjd Lina!

• Anders L skrev om Rent Green
    Mycket bra service bra bemötande bra person som byggde ställningen
    snabb leverans pra pris. Läs mer
    2018-02-26 Rent Green svarar Anders L
    Tack för din recension Anders!

• Johan S
    Johan S skrev om Rent Green
    En kanonupplevelse rakt igenom. Varmt rekommenderat. Läs mer
    2018-02-24 Rent Green svarar Johan S
    Tack för din recension Johan!

Allt gott!
  • Thomas B skrev om Rent Green
    Hyrde byggställning av RentGreen för fasadmålning. Trevligt och snabbt bemötande från början till slut. Läs mer
    2018-03-01 Rent Green svarar Thomas B
    Härligt att höra att du är nöjd med vår service Thomas!

• Johanna G skrev om Rent Green
    Bra bemötande och service. De löste vårt behov utan problem och till ett bra pris. Om vårt behov dyker upp igen kommer vi använda oss av Rent Green. Läs mer
    2018-02-24 Rent Green svarar Johanna G
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår tjänst Johanna.

• Arash S skrev om Rent Green
    Hyrde ställning av Rent Green under en vecka.
    De kom enligt överrenskommet tid, monterade och sedan demonterade när jag inte behövde ställningen mer. Allt gick mycket smidigt till ett mycket förmånligt pris.
    Jag kommer använda mig av Rent Green igen vid nästa behovs tillfälle. Läs mer
    2018-02-24 Rent Green svarar Arash S
    Härligt att höra att du är nöjd Arash!

Bara höra av dig vid nästa hyrestillfälle så hjälper vi dig.

Allt gott!
  • Conny J skrev om Rent Green
    Väldigt smidig tjänst. Enkelt att beställa och klockren leverans till ett bra pris. Rekommenderas! Läs mer
    2018-02-24 Rent Green svarar Conny J
    Tack för din recension Conny.

• Finn R skrev om Rent Green
    Vi beställde två mindre byggställningar, fick vad vi beställde på överenskommen tid, fick dem borttransporterade på överenskommen tid och betalade överenskommet pris. Läs mer
    2018-02-24 Rent Green svarar Finn R
    Skönt att höra att arbetet med ställningarna gått bra Finn. Bara höra av dig om du behöver hyra igen.

• Niclas J skrev om Rent Green
    Har använt Rent Green två somrar till renovering av hus. Trots lutande tomt och stora nivåskillnader har de snabbt byggt upp stabila, pålitliga ställningar från 4-8 meters höjd. Mycket vänligt bemötande, lösningsinriktat och prisvärt. Läs mer
    2018-02-22 Rent Green svarar Niclas J
    Hej Niclas!

Härligt att höra att du är nöjd med tjänsten.

Skrakvägen 12, 141 72 Segeltorp