Läs vad 55 kunder tycker om Rent Green 2

• 2020-11-09
    Jag hyrde en rullställning, under vad som kändes som hela sommaren.

Sista minuten-frågor och -korrigeringar togs emot med tålamod och flexibilitet. Redundans verkade finnas i lagerhållning av delar. Bemötandet var mycket gott.

De enda negativa aspekter jag upplevde i ärendet var att produkten, på grund av dess relativt låga vikt, var vinglig vid arbetshöjd över 4 meter, förutsatt att man ej förankrat ställningen i väggen. Men varför detta upplevdes som negativt av mig beror nog på min okunskap. Det andra var att montören var oerfaren, vilket man dock måste vara i något skede. Montören gjorde dock verkligen allt han kunde.

Sammanfattningsvis var upplevelsen mycket god.
    Hej Urban! Tack för din feedback. Glada att höra att du kunde få användning av ställningen trots att den kändes vinglig. Ställningen är godkänd för användning i Sverige men för att få bort den vingliga känslan är nästa steg att förankra i fasaden precis som du skriver, många tycker dock att det inte behövs. Är man van vid stål ställning kan aluminium ställningen kännas lätt det är dock det dom flesta använder sig av idag. Gällande den anställde som var ute hos dig så stämmer det att han var relativt ny på jobbet- Alla monteringar som utförs av vår personal kontrolleras dock alltid av oss på kontoret som också innehar utbildningsbevis för ställningsbyggnad för att säkerställa att samtliga ställningar monterats på ett säkert sätt även när ställningarna byggs av de som inte jobbat lika länge som oss andra. Önskar dig en trevlig höst/vinter! Allt gott! /Leo

• 2020-11-01
    Jag kan varmt rekommendera Rent Green! Bra priser, bra och personlig service. Ställde upp och hjälpte till utöver förväntan när jag var i en svår sits. Tack Leo!
    Tack för din recension Ylva! Glada att vi kunde hjälpa till! Allt gott! /Leo

• 2020-10-30
    Vi behövde hyra en ställning som skulle täcka hela ena sidan på huset, både i höjd och bredd, samt en speciallösning pga trädäck, altantrappa, källarfönster mm. De priser vi fick in från andra företag var inte rimliga, även om man får rotavdrag på arbetet för montering.
    När vi fick priset från RentGreen kändes det nästan ”för bra för att vara sant” och vi var faktiskt lite oroliga för vad vi skulle få för pengarna (du får det du betalar för), men gav dem - som tur var - en chans.
    All kontakt med RentGreen, arbetet de gjorde på plats (montering/rivning) och priset - vi är helnöjda och kan varmt rekommendera dem.
    Hej Carina! Glada att vi kunde hjälpa till! Önskar er allt gott! På återseende! /Leo

• 2020-10-29
    Vi var ute i sista minuten men fick ställningen som önskat och den blev bra monterad. Nermonterad blev den också.
    På det hela taget trevligt bemötande och bra service. Rekommenderas!
    Hej Torbjörn! Vad kul att du är nöjd! På återseende! Önskar dig allt gott! /Leo

• 2020-10-29
    Rent Green med Leo i spetsen var en ren glädje att ha och göra med.
    Snabb med svar. Trots många bollar i luften. Håller vad han lovar och ställningsbygget / demontering av densamma sköttes på utsatt tid. Tillråga på allt till en hyfsad peng.
    Ringer garanterat Leo nästa gång.
    /Anders
    Hej Anders! Stort tack för din recension! Önskar dig allt gott! På återseende! /Leo

• 2020-10-29
    Mycket bra! Trevlig och kunnig personal, skulle utan tvekan använda tjänsten igen!
    Tack för din recension björn! Bara slå en signal när det är dags igen! Önskar dig allt gott! /Leo

• 2019-08-20
    Jag hyrde en fasadställning av Rent Green i början av sommaren 2019 för att måla huset. Allt har funkat helt perfekt, från beställning, leverans, montering och nedmontering. Leo och hans medarbetare har varit mycket lyhörda och serviceinriktade. De har alltid satt min säkerhet och mitt tidsschema främst och arbetat tidiga mornar och sena kvällar för att få ställningarna monterade och flyttade när jag har behövt det. Jag kan varmt rekommendera Rent Green!
    Hej Patrik! Tack för din fina recension! På återseende! /Leo

• 2019-08-09
    Hyrde ställningar i 1 vecka.
    Fick snabb leverans och montering.
    Bra service av trevlig personal.
    Rekommenderas.
    Hej Håkan! Tack för din recension! Önskar dig allt gott! /Leo

• 2019-08-01
    God service och trevliga och engagerade montörer. Fräscha ställningar. Kan rekommenderas.
    Hej Mange! Tack för din fina recension och trevliga bemötande! Allt gott! /Leo

• 2018-10-16
    Hyrde en fasadställning en vecka, som Rent Green satte upp snabbt på någon timme. Jag är mycket nöjd med servicen. Mina förväntningar blev på det stora hela väl uppfyllda och jag kunde själv tvätta, skrapa och måla takfoten under den veckan. Jag kunde lätt spara 20 000:- på att göra jobbet själv mot för att lägga ut det på hantverkare. Snabbt, billigt och enkelt samt trevligt bemötande vid själva bokningen.
    Hej Tomas! Tack för din recension. Vi uppskattar det! Vad kul att höra att du är nöjd med tjänsten. På återseende! /Leo

Snabbt , enkelt , bra service. Med några ord Proffsig
    Hej Grigoris! Tack för din recension! Önskar dig allt gott! /Leo

• 2018-10-08
    Jag hittade företaget på internet och tittade sedan på tidigare omdömen.
    Sedan hade vi mail- och telefonkontakt och allt gick väldigt bra.
    Hej Pierre! Vad härligt att höra, På återseende! /Leo

• 2018-10-08
    Hyrde byggställning. Blev bra bemött. Lite förvånande att få leverans kl 23.30 men det gick det med.
    Hej Sophie! Tack för din recension. Montören som skulle ut till er fick problem bilen men vi ville ändå se till att ni fick ställningen på rätt datum. Vi ber om ursäkt för den olämpliga leveranstiden ingen vanlig tid för oss att leverera ställning på. Våra leveranstider är annars mellan 08:00-20:00 under högsäsong. Önskar dig allt gott! /Leo

• 2018-10-07
    Helt otroligt bra. Allt bara flöt på:)
    Hej Mattias! Vad roligt att höra! På återseende! /Leo

• 2018-10-05
    Hyrde byggställning för att måla om huset. Ställningen levererades nästa dag och killarna som monterade den jobbade som myror och tipsade hur jag skulle göra för att komma åt i olika vrår på huset. Snabbt, smidigt och proffsigt. Betalde mindre än 10000 kr för hyra av ställning inkl målarfärg. Kan jämföras med de 85000 kr som det skulle kosta att leja ut jobbet till målarfirman.
    Hej Filip! Vad roligt att höra att du är nöjd, ska se till att meddela det till montörerna som var ute hos dig. Vi uppskattar recensionen! Allt gott! /Leo

• 2018-10-05
    Rent Green levererade, monterade och demonterade byggnadsställningen jag hyrde precis som avtalat. Mycket bra kommunikation med mig som kund. Jag är mycket nöjd.
    Hej Fredrik! Härligt att höra, kul att höra att du är nöjd med oss på kontoret. Önskar dig allt gott! /Leo

• 2018-09-27
    Hyrde byggnadsställning aug-2018. Plus för bra service och snabb och smidig leverans. Två små minus var att inget upphämtningsställe fanns i Uppsala så jag blev tvungen att betala för leverans och uppsättning samt att ett av hjulen saknades så ställningen gick inte att flytta så som initialt planerat. Ställningen i sig var stabil och kändes säker att arbeta på för byte av vindskivor på tvåvåningshus.
    Hej Johan! Tack för din recension. Härligt att höra att du var nöjd! Vid framtida tillfälle kan du alltid ringa in till oss på kontoret så kan vi se till att det delar som eventuellt saknas vid initial leverans leveras. Vi ber om ursäkt för att det gick ut över arbetet. Vi ser fram emot nästa samarbete! Önskar dig allt gott! /Leo

• 2018-08-27
    Hyrde byggnadsställning som var jättestabil och överträffade alla våra förväntningar! Ovanpå detta var servicen en klar tio-poängare och personalen jättetrevlig! Vi kommer garanterat att återkomma till RentGreen när vi har behov av deras tjänster nästa gång!
    Hej Petra! Ska se till att hälsa det till montörerna som var ute hos dig. Vi uppskattar din feedback! På återseende! /Leo

• 2018-06-26
    Mycket bra kontakt med Leo, som var serviceminded. Inga problem att få leverans till önskad dag, och både montering och senare demontering skedde på ett utmärkt sätt. Rekommenderas!
    Hej Joacim! Härligt att höra att du är nöjd. :) Önskar dig allt gott! /Leo

• 2018-06-20
    Enkelt och snabbt att hyra en ställning:-)
    Hej Anna! Det är så det ska vara att hyra byggställning! Skönt att höra att vi uppnådde dina förväntningar av tjänsten. På återseende! /Leo

• 2018-06-14
    Bokade en ställning utav Rent Green som föreslog en efter min beskrivning utav hur omgivningen såg ut. Jag fick en bra och snabb support då den behövdes kompletteras efter att ställningen hade blivit monterad.

Kan med varm hand rekommendera Rent Green.
    Hej Mattias! Skönt att höra att du när nöjd med vår tjänst. Tack för din recension! På återseende! /Leo

• 2018-06-14
    Jag hyrde en ställning från Rent Green för att kunna måla om mitt hus. Jag fick ett trevligt och positivt bemötande igenom hela processen, både i mailkontakten vid beställandet och när ställningen levererades och hämtades upp.

Jag skulle rekommendera Rent Green till alla som behöver en ställning.
    Hej Sara! Tack för din recension! Önskar dig allt gott! /Leo

• 2018-05-14
    Mycket bra o flexibelt bemötande av Leo på Rent Green. Väldigt bra att man kan få sin ställning levererad o monterad dagen innan man ska börja arbeta o att taxan stängs av samma dag som man ringer o är klar med sin ställning. Kan verkligen rekommendera bolaget
    Hej Johan! Tack för din fina recension. Härligt att höra att du är nöjd. Trevlig kväll! /Leo

• 2018-03-09
    Byggställning, bemötande var bra rakt genom. Vissa funktioner glömdes att uppges för mig, annars var allt bra.
  • 2018-03-08
    Var ute efter en ställning och fann då Rent Green, fick ett proffesionellt bemötande och snabb service till rätt pris.
    Härligt att höra att du är nöjd Jonny! På återseende!

• 2018-03-07
    Jag och 4 av grannarna målade om våra hus och används då ställningar från Rent Green. Såväl initial kontakt med företaget som leverans, montering och upphämtning funkade perfekt. Bra inställning och härlig serviceminded attityd
    Kul att höra Joakim! Bara höra av dig nästa gång du behöver ställning. På återseende!

• 2018-03-07
    Kanon bra service, trevligt bemötande.
    Härligt att höra Joakim! Allt gott! /Leo

• 2018-03-07
    Rent Green var ett alldeles perfekt alternativ för mig, jag ger dem full poäng för deras service och deras flexibilitet.
    Jag ger dem mina varmast rekommendationer
    Tack Daniel! Vad roligt att höra att du är nöjd. Allt gott! /Leo

• 2018-03-05
    Jag har haft kontakt med Leo Höglund i samband med hyra av byggställning (5m ) på hjul och stödben , vi har använt dem 3ggr. Jag är mycket nöjd med allt och framförallt att jag kan lita på Rent Green, vilket jag verkligen i behov av , jag bori Malmö och kommer med mina danska medarbetare direkt till mässan för att bygga.
    Byggställningen står uppmonterad när vi kommer och sedan lämnar vi den när mässan är över och dem hämtar den.
    Jag rekomederar dem gärna till andra :)
    Hej Kerstin! Tack för din recension. Våra ställningar funkar i många sammanhang och även om det vanligtvis används till måleri och takarbeteten utomhus är det alltid uppfriskande med monteringarna genomförda åt er i älvsjö mässan såväl som andra likande inomhus monteringar där användningsområdena skiljer sig från det vi är vana vid. På återseende! /Leo

• 2018-03-05
    Hyrde målarställningar för huset sommaren 2017. Super trevlig personal som svarar med vändande "post" på alla frågor du har, hur dumma de än är :) Utrustningen, som erbjöds till ett bra pris, funkade precis som utlovat och både leverans och upphämtning hanterades smidigt och proffessionellt. Rekommenderas varmt!
    Hej Marie-Louise! Vad roligt att höra att du är nöjd. Tack för din recension! På återseende! /Leo

• 2018-03-05
    Inga konstigheter. Enkel leverans och avhämtning. Bra info om hur ställningen skulle monteras.
    Det glädjer oss att höra att du är nöjd Niklas! På återseende! /Leo

• 2018-03-05
    Hyrde en ställning i somras. Allt fungerade perfekt.
    Vi blir glada att höra att du är nöjd Annica. Tack för din recension! Önskar dig allt gott!

• 2018-03-05
    Jag hyrde byggstädning alldeles utmärkt bra service allt funkade bra.
    Roligt att höra att du är nöjd Dick! På återseende!

• 2018-03-05
    Rent Green är mycket tillmötesgående, svarar snabbt och engagerar sig för att hjälpa till. Jag är mycket nöjd med deras bemötande och samarbetsvilja.
    Vad glada vi blir av att höra att du är nöjd Sofie. Vi eftersträvar alltid att återkoppla så snabbt som möjligt. Önskar dig allt gott!

• 2018-03-03
    Rent Green fungerade perfekt när vi målade huset förra året, från bokning till uppmontering och nedmontering av byggställning. Vi bokade byggställning till en viss dag, byggställningen anlände och monterades upp av Rent Green. Vi använde byggställningen så många dagar vi behövde till en låg dagskostnad. När allt var klart kom Rent Green och monterade ned byggställningen och tog med sig alltihop. Mycket bra byggställningar, professionell montering, praktisk process och ett mycket bra pris jämfört med konkurrenter och även med att själv köpa motsvarande byggställning.
    Hej Göran! Vad roligt att höra att du är nöjd. På återseende! /Leo

• 2018-03-01
    Vi fick ett fantastiskt bemötande😊. Vi hade letat byggställningar som passade till vårt inte helt enkla hus men ingen kunde möta vårt behov.
    När vi fick tag på Rent Green löste allt sig i ett huj. Förstklassigt bemötande!
    Ylva o Gunnar Thim
    Vad glada vi blir av er recension Gunnar! Önskar er allt gott sålänge! På återseende!

• 2018-03-01
    Vi har hyrt ställningar vid två tillfällen och båda gångerna fått snabba svar och mycket trevligt bemötande. Ställningen är enkel att själv både flytta och montera ned en våning om så behövs. Allt har klaffat perfekt så vi kommer definitivt att anlita dem igen.

Lena Hederström
    Tack för din fina recension Lena. Vi blir jätteglada av att höra att du är nöjd. Önskar dig en trevlig kväll!

• 2018-03-01
    Målade om min gavel i somras. Då hyrde jag först en ställning av ett annat företag. Är höjdrädd då den ställningen var instabil så jag lämnade tillbaka den. Då tipsade en granne mig om Rent Green. Där hyrde jag en ställning som var stabil så jag själv kunde måla. Blev bra bemött när jag kontaktade kontoret. Och killarna som levererade och satte upp ställningen var toppen. När dom sedan hämtade ställningen lagade dom hålen efter sig och målade. Dom hjälpte mig med rotavdraget med. Skulle använda företaget igen när jag behöver ställning, jag kommer att
    Tipsa grannar som behöver ställning med.
    Hälsningar Boijne Gustafsson
    Karmosing21 V. Frölunda
    Kul att vi kunde hjälpa till Boijne! På återseende!

• 2018-03-01
    Alltid bra bemötande i telefon. Bra medarbetare. Enkelt. Prisvärt.
    Härligt att du är nöjd Jessica! Önskar dig allt gott!

• 2018-03-01
    Jag skulle måla om delar av husfasaden och behövde hyra en enkel byggnadsställning under några få dagar. Mitt val föll på Rent Green då deras priser var konkurrenskraftiga samt att de hade det som jag efterfrågade. All kontakt med företaget fungerade på ett bra sätt och byggnadsställningen kom på plats på utsatt tid samt plockades ned enligt överenskommelse.

Jag skulle helt klart rekommendera Rent Green till någon som är i behov av att hyra en lätt, smidig, enkel och billig byggnadsställning.
    Kul att höra att du är nöjd Martin. Bara höra av dig om du är i behov av att hyra byggställning igen. På återseende!

• 2018-03-01
    Hyrde en ställning förra sommaren då vi skulle måla om fasaden.

Leverans och montage gick snabbt.
    Ställningen var smidig och väldigt lätt, jag och frugan bar den enkelt runt huset.

Rekommenderas.
    Tack för din recension Andreas! Önskar dig allt gott!

• 2018-03-01
    Bra service, snabbt svara på samtal och sms. Vårt måleri företag använder ofta sina tjänster
    Tack Vadim! Glada att ni är nöjda. Önskar dig allt gott!

• 2018-03-01
    Sommaren 2017 skulle jag måla om huset och insåg att jag inte längre ville stå på stege för att komma åt övervåning och takfoten. Rent Green blev för mig en perfekt lösning. Fick hjälp via telefon att välja en lämplig ställning som sedan levererades och monterades på plats. Valde en storlek som jag själv kunde flytta. På en vecka hann jag med att rengöra och måla halva huset två gånger! Ställningen monterades sedan ned och hämtades av Rent Green. Rekommenderas!
    Glada att vi kunde hjälpa till Örjan! Önskar dig allt gott!

• 2018-03-01
    trevligt bemötande, mycket prisvärt, fick bra råd om hur jag skulle göra när stödbenen inte fick plats, bra att inte behöva bestämma innan exakt hur lång tid jag behövde ställningen,
    alltså flexibel lånetid, kómmer att anlita företaget igen.
    Skulle måla husets höga gavlar.
    Hälsningar Åsa i Vallentuna
    Hej Åsa! Vad glada vi blir att du är nöjd. På återseende!

• 2018-02-26
    Nästan för bra för att vara sant. På utsatt dag och timme kom en man med ställningen, placerade den på anvisad plats och byggde upp den. Samtidigt som han visade hur jag skulle montera och demontera den. Jag kunde på egen hand byta rutten panel och måla vårt radhus, tre våningar högt, på några veckor. När jag meddelade att det var klart, kom en man och plockade ner och tog med sig ställningen. Jjag betalade för den tid jag hade använt ställningen. Så smidigt och mycket prisvärt tyckte jag när fakturan kom.
    Tack för din fina recension Karl! Bara höra av dig nästa gång du är i behov av att hyra ställning så hjälper vi dig. Önskar dig allt gott! På återseende!

• 2018-02-25
    Smidigt beställa, få hemkört och monterat, kommer anlitas igen.
    Vad glada vi blir Mats. Tack för din recension. Önskar dig en trevlig kväll!

• 2018-02-25
    Bra kommunikation, bra pris, flexibla. Inget att klaga på helt enkelt!
    Vad kul att du är nöjd Lina! Önskar dig allt gott!

• 2018-02-23
    Mycket bra service bra bemötande bra person som byggde ställningen
    snabb leverans pra pris.
    Tack för din recension Anders! På återseende!

• 2018-02-23
    En kanonupplevelse rakt igenom. Varmt rekommenderat.
    Tack för din recension Johan! Allt gott!

• 2018-02-23
    Hyrde byggställning av RentGreen för fasadmålning. Trevligt och snabbt bemötande från början till slut.
    Härligt att höra att du är nöjd med vår service Thomas! På återseende!