Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Renthia AB

Hälsingegatan 49, 113 31 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Renthia AB

• Luciano R
    Luciano R skrev om Renthia AB
    SKANDALBOLAG!!! SE UPP FÖR DETTA BOLAG.
    Rating : - 69.000 kr.
    Läs hela texten om du vill får reda på hur detta bolag arbetar.
    Hyrde ut min nymålade och nyrenoverade bostad via Renthia och allt gick bra. Efter att hyrt ut i ett år så skulle jag få tillbaka mina nycklar. Lägenheten hade fläckar i alla väggar men framför allt fanns det en odör i hela lägenheten. Efter en längre tids diskussion med hyresgästerna så beslutar Renthia att lämna tillbaka depositionen till hyresgästerna - 1000 kr för självrisk (Är inte det en uthyrare skall få behålla om en hyresgäst förstör en lägenhet). Därefter säger Renthias VD Marcus tillsammans med sin assistent Caroline det är inga problem det löser vårt försäkringsbolag, ta lite bilder och samla kvitton på det arbete som byggföretaget gör så fixar vi resten. Jag mejlar de en skaderapport som de bad mig fylla 6 juli, Caroline återkommer till mig 28 augusti och frågar mig om skadebrevet och hävdar att hon ej tagit emot det. Mejlar det på nytt. 6 veckor till går. Under tiden får jag en faktura av byggföretaget på 69.000 kr. Idag fick jag följande meddelande av Caroline på Renthia :
    Hej !
    Se nedan beslut. Renthia står för självrisken (2000 kr av 69000 kr) . Vill ni överklaga detta får ni föra diskussionen med Länsförsäkringar.
    Pengarna kan sättas in på Renthias konto så skickas det över till dig.
    Under denna tid så frågar Caroline mig om jag vill hyra ut lägenheten via de. Bra fräckt. När det är problem finns de inte där alls och vet inte hur man ska föra en process med sitt försäkringsbolag, jag följde Renthias instruktioner. Men när det kommer till att tjäna pengar då minsann finns de där. Har mejlat Caroline och Marcus, utan framgång, nu svarar de inte på mejl , nu flyr de för de vet att de gjort fel från första början, som alla skyldiga gör. Nu får jag personligen betala 69.000 kr nej förlåt 67.000 kr då Renthia stod för 2000 kr.
    Renthia är ett väldigt tillmötesgående när det kommer till att tjäna pengar på dig, men när det kommer till att betala tillbaka för den skada deras hyresgäst gjort som de har ansett som lämplig, då flyr de.
    Läser du detta så säger jag bara : Hyr ut via de på egen risk. För du tar hela risken själv, de tar bara fördelarna. Läs mer

Bästa mäklarna i Stockholm:

Richard O Richard O tycker:
“Det bästa är att dom har längr...” Läs mer

Gripengatan 2 Stora Torget, 17744, Järfälla