Renton Vattenrening AB

Välkommen till Renton Vattenrening AB!

Vattenanalys, vattenrening och vattenfilter - detta är grunden i vår verksamhet. Vi erbjuder prisvärda vattenfilter av högsta kvalitet till hushåll och lantbruk. På vår hemsida kan du smidigt beställa en vattenanalys av ditt vatten där du bor.

Vi på Renton Vattenrening har lång erfarenhet inom vattenanalys och tusentals kunder som är nöjda med vårt arbete. Vatten är utan tvekan vårt viktigaste livsmedel. I och med detta har vi insett hur viktigt det också är att vattnet vi konsumerar är av bra kvalitet.

Varmt välkommen in på vår hemsida för att läsa mer om vilka olika typer av åtgärder som kan tänkas göras för just dig.

Läs vad 503 kunder tycker om Renton Vattenrening AB 2

2022-07-01 Insamlad av företaget
    Jag köpte ett Järnfilter på nätet och blev uppringd dagen efter för att dubbelkolla att jag beställt rätt.
    Trevlig personal som var hjälpsam.
    Sen var filtret enkelt att installera också!
    Kanon Christoffer! Det är så vi vill att det ska vara. Hör av dig om du har frågor framöver. Önskar dig en fortsatt fin sommar. 👍 Renton Vattenrening AB
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Har köpt ett järnfilterJM-1054A men inte installerat det ännu.
    Men köpet och hjälpen av Andreas som har svarat på alla mina frågor har fungerat jättebra.
    Även kompletteringen av en liten påse filtersand som visade sig vara trasig vid leverans har fungerat både snabbt och bra.
    Arne
    Toppen Arne, tack! Hör av dig vid eventuella frågor. Önskar dig en fortsatt fin sommar. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.
    Lite strul med vattenprovet som kom på villovägar
    Härligt att du uppskattar vårt bemötande. Gällande vattenanalysen så är det beklagligt när tekniken strular. Skönt att vi kunde lösa det och att du känner dig nöjd. 👍 Ha en fortsatt skön sommar. Renton Vattenrening AB
    2022-06-25 Spontant omdöme
    Vi har ännu inte fått något svar angående de två ihopblandade vattenproverna och får då vända oss till ARN och kronofogden.

Det här undvikandet av att försöka lösa problemet i månader av renton support är tragiskt.
    2022-06-24 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande,av Anton Sörman.Järnfilter JM-44
    Härligt! Det ska vi hälsa honom. 😃 Önskar dig en fortsatt fin sommar. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-06-24 Insamlad av företaget
    Kan inte bli bättre snabb leverans svarar snabbt på Mail och telefon👍
    Perfekt Stefan, stort tack för ditt betyg. Hör av dig vid eventuella frågor. 😀 Renton Vattenrening AB
    2022-06-18 Insamlad av företaget
    Jag har tidigare köpt ett filter och det fungerar utmärkt. Jag kan inte uttala mig om filtret jag nu har beställt eftersom det inte har anlänt. Jag kan däremot uttala mig om leverantören av filtret, Postnord. Usel.
    Hej, roligt att du är nöjd med din vattenrening. Såklart tråkigt att du haft problem med leveransen. Det skickas otroligt många försändelser och då händer det ibland att det blir tokigt oavsett speditör tyvärr. Hör av dig till oss på 0224-799 023 om du har frågor eller vill ha hjälp. Ha en fortsatt fin sommar. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Blev bemött på ett trevligt och artigt sätt, ringde även upp och kollade så att jag beställt rätt filter.
    Härligt Anders, vi jobbar alltid för att se till att man får rätt produkter även om man själv lagt order på webben. Allt för att dimensionering och reningskapacitet ska vara så optimal som möjligt. Tack för ditt fina betyg. Välkommen åter. 😀👍 Renton Vattenrening AB
  • Anne-charlotte E
    skrev om Renton Vattenrening AB
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Mkt trevligt och proffsigt bemötande i telefonen!
    Toppen Anne-Charlotte,
    Välkommen åter och vi passar på att önska dig en trevlig helg.
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb leverans av vattenfilter🙂
    Kul att höra. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor framöver. 👍 Ha det gott! Renton Vattenrening AB
  • Jan-Erik B
    skrev om Renton Vattenrening AB
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Trevligt samtal beställningen snabbt genomförd och produkten kommer samma vecka.
    Toppe Jan-Erik, då är allt precis som det ska vara. 👍 Hör av dig vid eventuella frågor. Ha en fortsatt fin vecka. 👍 Renton Vattenrening AB
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Bra hjälp med att reda ut vilken typ av filtermassa jag behöver
    Härligt Johan. Välkommen åter när du vill. Önskar dig en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Jag har haft kontakt med Johan Lundström som har hjälpt mig
    på ett utmärkt sätt både att få rätt filter och hjälp med installationen.Han har även hjälpt mig på kvällstid med frågor om rensning av filter mm.
    Förväntningen var att få ett filter som tar bort både järn och humus.
    Jag har bara använt anläggningen en väcka men hoppas det kommer att funka bra
    Tack för det Leif. Vanligtvis jobbar vi kontorstider (8-17) men kul att Johan ändå kunnat hjälpa dig med din rening på annan tid i detta fall. Ha en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-06-11 Insamlad av företaget
    Personligt och bra.........................................................................................................................................
    Toppen Bengt! Välkommen åter och jag passar på att önskar dig en fin vecka. 😃 Renton Vattenrening AB
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Vi beställde en vattenanalys och allt gick smidigt som utlovats. De erbjöd också en personlig genomgång av resultatet via telefon för att förklara vad de olika raderna betyder och innebär. Det kändes som att det fick ta den tid det tog utan att de stressade på.

Vi tog beslutet att också köpa ett filter av dem och vad jag har kunnat se var det ett bra pris jämfört med vad andra likvärdiga produkter kostar. Det var rätt så snabb leverans av det. Vi har dock inte hunnit koppla in det än så någon bedömning av hur det fungerar kan vi inte ge ännu.

Vi upplever kontaktpersonen som både kunnig och trevlig och även hjälpsam.
    Tack Robert! Det är bara att du ringer oss om det dyker upp frågor. Önskar dig en trevlig helg. Renton Vattenrening AB
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Bra bemötande snabb leverans kan rekommendera till andra
    Härligt! Tack Kjell Arne. Önskar dig en trevlig helg och välkommen åter. Renton Vattenrening AB
    2022-06-08 Insamlad av företaget
    Renton har uppfyllt mina förväntningar, inklusive ett trevligt, kunnigt och snabbt bemötande
    Tack Lars, kul att höra. Välkommen åter. Renton Vattenrening AB
    2022-06-04 Insamlad av företaget
    Jag har tidigare köpt patronfilter från Renton. Nu hittade jag inte patronfilter på Rentons Hemsida. Efter en del googlande hittade jag patronfilter och beställde där. Det visade sig att det var Renton.
    Det var ju lurigt. Bra att det löste sig. Skulle det vara något framöver som du funderar över är det bara att du ringer oss på 0224-799 023, så hjälper våra vattenrådgivare dig att hitta rätt produkt och kan även se vad du handlat sedan tidigare. Önskar dig en fin vecka. 😃 Renton Vattenrening AB
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Är kund sen flera år,beställt aktivt kol till ett kol filter som nu är uppgraderats till ett humus filter.
    Tack Göran. Lite extra roligt att höra att du varit nöjd i flera år. Vi jobbar hårt med att erbjuda hög service och då är det så roligt att få kvitto på att vi gör rätt. Önskar dig en fortsatt fin vecka. Renton Vattenrening AB
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Mycket bra service ringde om erbjudande när vi redan fått offert. Samt mycket bra kunskap.
    Toppen Rickard! Tack för ditt fina betyg. Renton Vattenrening AB
    2022-05-31 Spontant omdöme
    Nöjd med allt, snabba kunniga svar, bra priser, beställde reningsverket och det kom dagen efter, framförallt var vattenfiltret väldigt bra.
    Härligt! Kul att du är nöjd. Hör av dig om du har frågor framöver. 👍 Renton Vattenrening AB
    2022-05-28 Insamlad av företaget
    Jag fick aldrig något svar på radon även då jag betalat detta på förhand. Har kvitto kvar ! Det är att lura folk på över 300 kronor !
    Hej Marjatta,
    Har du betalt för radonprov så ska du så klart få det. Det är väldigt tråkigt om du tror att vi skulle försöka lura någon. Min gissning är att flaskan innehållit för mycket luft och då kan de seriösa ackrediterade labben inte analysera provet. Då blir man tyvärr tvungen att ta om provet för att få sitt resultat. All information framgår i de medföljande instruktionerna så när du tar om provet var noga med att läsa igenom det. Hör av dig på 0224-799 023 så får hjälper vi dig vidare. Önskar dig fin vecka.
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande direkt fick sedan en annan som ringde upp samma mycket bra även där snabb leverans 2 dagar och dom lämnar garanti på att vårat järnhaltiga vatten ska bli bra hoppas det blir så, är ej installerat än häls Leffe Lindh
    Härligt Leif!
    Hör av dig om du har frågor vid installation. Önskar dig en trevlig helg. 👍
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Kunnig personal, snabb leverans!
    Härligt! Tack för fin feedback. Ha en fortsatt fin vecka och välkommen åter. 👍 Renton Vattenrening AB
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och trevliga säljare
    Roligt, tack för ditt fina betyg. Tveka inte att höra av dig om du har frågor framöver. 👍 Renton Vattenrening AB
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.
    Har ej driftsatt produkt ännu…
    Rörigt med Ecster betaltjänst.
    Hej Jan-erik,
    Härligt att du känner dig nöjd med bemötandet. Beträffande Ecster så är det tråkigt att du upplevde det rörigt. Många av våra kunder uppskattar tryggheten med Ecster då man själv får välja betalmetod och även verifiera sig med mobilt Bank-ID. Hör gärna av dig om du har frågor när det blir dags att driftsätta din vattenrening. Ha en fortsatt fin vecka. 👍
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande. Väldigt hjälpsam personal
    Tack Marie-louise! 😃 Vi jobbar på att alltid erbjuda bra service. Välkommen åter. Renton Vattenrening AB
    2022-05-07 Insamlad av företaget
    Vattenrikare KA-20. Blev väl bemött vid köp men oerhört besviken när jag packat upp paketet. Ingen installationsbeskrivning, ingen bruksanvisning. Fick veta när jag köpte den att jag lätt kunde installera den själv men känner mig totallurad. Behövs VVS-behörig för installation. Är alla delar verkligen med?
    Hej Helena, det var inte roligt att höra. Givetvis ska det medfölja manualer vid köp. Här låter det som att det blivit en miss i den manuella hanteringen. Beträffande installation så stämmer det att många av våra kunder installerar själva. Beroende på förutsättningar och teknisk kompetens men oavsett så är det inte roligt om du känner dig lurad. Ring oss gärna så att vi får reda ut problemen och hjälpa dig. Önskar dig en fin vecka. Renton Vattenrening AB
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Kontaktade Renton ang vattenanalys, fick hjälp med rätt filter och säljaren fanns där hela vägen från vattenanalys till att jag fick allt levererat, och leverans kom exakt de datumet jag önskade. Rekommenderas varmt till alla som ska göra vattenanalys eller köpa reningsfilter.
    Tack Hemi, tackar för dina fina ord. Tveka inte att höra av dig vid frågor. Ha en fin dag. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Bra personlig service/rådgivning
    Tack Johannes. 😃 Välkommen åter och vi önskar dig en trevlig helg. Renton Vattenrening AB
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Relativt enkelt att lämna analysprov till transport företag.
    Toppen Bengt! Fördelen med Eurofins inlämningsställen är ju att man klarar den kritiska tiden från provtagning till analyseringen. Vi ringer dig så snart analysrapporten är klar hos Eurofins. Önskar dig en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande vid telefon kontakt.
    Jag har tyvärr ej installerat utrustningen ännu.
    Köpte Hydrofortank, kombifilter, m.m.
    Härligt Johan! Hör av dig om du behöver hjälp vid inkoppling. Önskar dig en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Bra bemötning vid försäljning. Kändes bra att det erbjuds hjälp vid installation. Service efter köpet dåligt. Får inte tag på kontaktperson, svarar inte i telefonen samt på mejl.
    Ajdå! Det var inte bra. Om du inte fått återkoppling ännu så ber jag slå mig en signal så ska vi se till att du får ordning på ditt problem. Du når mig på 0224-67 76 65. Mvh Dennis Forslund, Försäljningschef. Renton Vattenrening AB
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Trevligt att personalen ringde upp och frågade vad man hade för problem med vattnet
    Tack Per-Arne. Det är så vill jobba och för oss är det av största vikt att vi alltid anpassar reningen efter behov och förbrukning. Vi upplever ibland att våra kollegor i branschen erbjuder "standardlösningar" som inte alltid är optimerade utefter den enskildes behov vilket för oss är ett märkligt arbetssätt. Välkommen åter om du har frågor eller funderingar framöver. Trevlig helg när den kommer. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Vi blev uppringd av Renton med ett ebjudande om att testa vår brunnsvatten. Vi skickade in vattenproverna och såsmåningom fick provresultaten. En tekniker hörde av sig och kom med förslag på vad som kunde göras och vi fick ett prisoffert. Efter att vi kollade upp prisförslagen något nappade vi på Rentons förslag. Hela tiden har Renton varit mycket professionella. Dem har hållit sin del av avtalet och levererat ett komplett paket som vi kunde själva installera. Leveransen var mycket snabbt.
    Vi är således mycket nöjda med hela förloppet, från prov till resultat.
    Helt perfekt! Stort tack för ert förtroende och roligt att se att vi kunde hjälpa er hela vägen. Tveka inte att höra av er om ni får frågor med er anläggning. Önskar er en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Riktigt bra service av Johan på renton!
    Jag köpte lite olika filter
    Tack! Det ska framföras till Johan. Hör av dig om du har några frågor gällande installation eller annat. Ha en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-25 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb o proffsig service!
    Härligt, tack Rickard! Välkommen åter. 😃 Renton Vattenrening AB
    2022-04-24 Insamlad av företaget
    Bra bemött men väntar på resultatet kan ta typ en vecka
    Hej Jöran,
    Det stämmer att vattenanalyser tar ca 10-12 arbetsdagar. De ackrediterade labben har den väntetiden i normalfall. Har man väldigt bråttom kan det finnas chans att köpa till expresshantering. Generellt så kostar det ca 2x av ordinarie analyspris. Ledsen om du känner att du fått vänta på resultatet. Du är alltid välkommen att ringa oss så kan vi logga in och se beräknade klardatum. Ha en fortsatt fin vecka.
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Bra personligt bemötande!
    Tack Torbjörn! Berätta gärna vad vi kan göra ännu bättre för att nå en femma i betyg. Vi strävar alltid efter att bli bättre. Ha en fortsatt fin vecka och tveka inte att kontakta oss vid frågor. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-19 Insamlad av företaget
    Beställde ett avhärdningsfilter på nätet efter att jag blivit tipsad av goda vänner att företaget var bra att ha att göra med och att de levererar bra filter. Blev dagen efter min orderläggning uppringd av en säljare från Renton som ville kolla att jag köpt rätt filter och även stämma av om jag hade några frågor. Jag tycker att allt har varit förstklassigt och vattenfiltret levererades med alla anslutningar och vi fick till och med salt medskickat. Snabb leverans till dörren och vattnet i kranen smakar godare än köptasvatten :)
    Det ända som jag skulle kunna tipsa om i förbättringsväg är att ni skulle ha kunnat sälja på mig ett hårdhetstest, för att testa hårdheten på vattnet efter installationen. Nu får jag väl lägga en ny order på ett sådant så är den saken oxå löst…
    Tack för bra service!
    //Mathias
    Tack för din fina feedback Mathias. Vi tar självklart till av ditt tips gällande hårdhetstest, då det är enkelt att utföra dessa tester själv så borde alla ha tester hemma. Önskar dig en fortsatt fin vecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-19 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och ärligt bemötande
    Roligt att höra Daniel, tack! Ha en fin vecka. 😃👍 Renton Vattenrening AB
    2022-04-15 Insamlad av företaget
    Mycket seriöst bemötande.
    Blev uppringd efter att beställningen gjorts, för att blu försäkrad om att rätt produkt valts.
    Kanon! Vi strävar alltid efter att säkerställa att alla få rätt lösning för sina vattenproblem och därav har vi som regel att alltid dubbelkolla att allt blir rätt. Ha en fin vårvecka. 🌞 Renton Vattenrening AB
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    Positivt, lyssnande och sakligt bemötande.
    Tack Lars-Göran! Önskar dig en fortsatt fin vecka och välkommen åter. 😃 Renton Vattenrening AB
    2022-04-13 Insamlad av företaget
    Mycket god service med vattenanalys och uppföljning med rätt produkter för den specifika vattenreningen-, filtreringen.
    Härligt Astrid, tack. Jag blir nyfiken vad vi kan göra ännu bättre så att vi i framtiden kan få högsta betyg? Önskar dig en fin påsk när den kommer. Renton Vattenrening AB
    2022-04-12 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande av Johan och Anton! Tack!
    Roligt! Vi har så bra medarbetare här och det är så fint att få höra det. Önskar dig en fortsatt fin vecka och en glad påsk när den kommer. Renton Vattenrening AB
    2022-04-08 Insamlad av företaget
    Service i världsklass och snabb leverans!! Kan varmt rekommenderas!
    Världsklass, vi bugar och bockar för det betyget! Ha en fin helg. Renton Vattenrening AB
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och snabb leverans av vattenfiltret som motsvarade mina förväntningar.
    Det låter perfekt, stort tack och välkommen åter. Renton Vattenrening AB
    väldigt trevlig pesonal
    bra sevice och leveranser.

köpte avsyrningsfilter avhädarfilter och uv lampa
    Härligt Thomas, tack för dina fina ord. Hör av dig om du har frågor med installationen. Renton Vattenrening AB
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Bra genomgång av vattenanalys och vilket filter jag behövde. Köpte JM-44A.
    Roligt att höra Tobias, tack! Hör av dig om du har frågor framöver. Renton Vattenrening AB
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Snabb service och trevligt bemötande.
    Tack Charlotte. 😃 Berätta gärna vad vi kan förbättra för att kunna nå högsta betyg. Önskar dig en fin vecka. Renton Vattenrening AB