Renton Vattenrening AB

Renton Vattenrening AB

Välkommen till Renton Vattenrening AB!

Vattenanalys, vattenrening och vattenfilter - detta är grunden i vår verksamhet. Vi erbjuder prisvärda vattenfilter av högsta kvalitet till hushåll och lantbruk. På vår hemsida kan du smidigt beställa en vattenanalys av ditt vatten där du bor.

Vi på Renton Vattenrening har lång erfarenhet inom vattenanalys och tusentals kunder som är nöjda med vårt arbete. Vatten är utan tvekan vårt viktigaste livsmedel. I och med detta har vi insett hur viktigt det också är att vattnet vi konsumerar är av bra kvalitet.

Varmt välkommen in på vår hemsida för att läsa mer om vilka olika typer av åtgärder som kan tänkas göras för just dig.

Läs vad 308 kunder tycker om Renton Vattenrening AB 2

2021-06-24
    Snabb trevlig lyhörd service Lars
    2021-06-24
    I år bra och snabb service. Tidigare år utlovade leveranser som aldrig skickades.
    Fortfarande kund tack vare Kent.
    2021-06-19
    Grym service och jättesnabb leverans
    2021-06-19
    Snabb och bra service även när något krånglar.
    2021-06-17
    Inköp av Hydropress 60 l samt vattenreningsfilter.
    Hanteringen av ärendet och bemötandet var klanderfritt! Inga problem med att handla där i framtiden!
    2021-06-17
    Kunnig och serviceinriktad personal löste mina problem med vattenreningen på ett mycket bra sätt.
    2021-06-16
    Köpte vattenrenare till min dotter och mig själv.
    Min dotters renare var en större anläggning och var toppen, renade omgående. Min var en att ha under diskbänken, RO-400 och jag fick ett riktigt ”måndagsexemplar”. Efter många olika problem beslöt Renton att byta ut den men problemet var att de var slut på lagret, nya var på väg men det skulle dröja. Istället gav de mig en annan modell av vattenrenare som var både bättre, effektivare och kostade säkert mycket mer.
    Detta gjordes för att jag skulle slippa att vänta och för allt strul jag fick utstå. Snyggt, vilken sjysst kompensation! Tack Renton!
    Dessutom är Anton en riktig pärla, kunnig och serviceinriktad.
  • Mats B
    2021-06-15
    Mycket bra kunnig och trevlig säljare som gav sig tid till mig som kund.
    2021-06-14
    Alltid enkelt att ha med Renton att göra snabba leveranser, har renings produkter som fungerar utmärkt!
    2021-06-11
    Trevligt bemötande och snabb leverans
    2021-06-10
    Kunnig personal. Inga problem att få hjälp
  • Maj-Lis Vilhelmina H
    2021-06-10
    En mycket bra kundupplevelse, kunnig och informativ information! Svar på mina funderingar och jämförelsevis bra pris (ganska mycket pengar)! Snabb affär och leverans! Inte än inkopplat men själva affären ges högsta betyg!
    Leffe
    2021-06-09
    Ej monterat ännu, blit troligen under midsommarveckan. Enligt grannarna som köpt och installerat samma rening fungerar det utmärkt.
    2021-06-02
    Toppen service och speciellt av Anton
    2021-06-01
    Bra pris, kanske lite lång väntetid, hämtade på plats, vi får se efter installationen hur det fungerar , har inte gått igenom manualen än,
    2021-05-30
    Renton har helt klart överträffat mina förväntningar. Upplevde att säljaren hade ett trevligt bemötande, var kompetent och serviceinriktad. Jag hade problem med en liten detalj på ett av filtren ( som troligen ramlat loss). Inga problem alls! Kom en ny på posten omgående. Utifrån min kontakt med Renton ”känns” det som ett företag som tar ansvar och inte lämnar kunden i sticket.

När det gäller filtren så är vi jättenöjda. Rent vatten i kranen - trots att konkurrenter dömt ut brunnen och pratat om att det gäller att ha ”rimliga förväntningar” på reningen. Vårt vatten är nu klockrent!

Filtren kommer med en enkel steg för steg instruktion. Enkel och tydlig att följa. Anser också filterautomatiken är logisk och enkel att programmera. De mest grundläggande funktionerna som, tex manuell backspolning, lär man sig på nolltid.

Leveranstiden är också över förväntan. Hade kanske tur, men filtren kom dagen efter beställningen.
    2021-05-28
    Jag bestelte och dom sende umiddelbärt: 10" Filterpatron 20 micron 20-pack. takkar så mycket for det. Enaste problem er at DHL inte kjör ruta her så ofta. det hadde varit betre med Post Nord
    Mottagningsort Degerbyen -Värmskog.

Fra DHL fikk jag det her meddelande:
    "Ej daglig leverans till mottagningsort - Levereras vid nästkommande utkörningstillfälle"
    ankomst SE-KARLSTAD 26.05.2021 09:22.

Inget beskjed om när dom kjör ut!
    2021-05-26
    Bästa firman. Håller koll på att kunderna sköter sina filter.
    Trevligt bemötande

Rask leverans
    2021-05-25
    Köpte nya delar till vattenreningsanläggning.
    Allt var bra ang service och slikt.
    Synd att de inte har egna montörer som kan hjälpa till med installation och utbyte av reningsmassa.
    Hej Per-Gunnar, kul att du uppskattar vår servicenivå. Vi har valt att erbjuda riktigt bra vattenrening, till riktigt bra priser. Då är det svårt att hålla med egen personal runt om i landet. Vi har däremot fina samarbeten med installatörer runt om i landet, så tveka aldrig att fråga om vi har någon kontakt i just i ditt område. Ha det så bra! Renton Vattenrening AB
    2021-05-25
    Snabb och bra service, svarar alltid när man ringer
    Tack för dina fina ord. Vi strävar alltid efter att vara behjälpliga. Ha en fortsatt fin vecka. Renton Vattenrening AB
    Vattenfilter proffsigt bemötande
    2021-05-25
    Professionell hjälp, vänligt bemötande, snabb leverans
    Hej Maria, Kul att höra. Vi jobbar hårt på att alla ska bli nöjda. Ha det så bra! Renton Vattenrening AB
    2021-05-25
    Vi har köpt reningsfilter från Renton för ett par år sedan. Säljaren var trevlig, men levde inte upp till det han sa på telefon.
    Nu i dagarna hörde han av sig för att det är dags att byta ut filtersanden mm. Vi blev lovade filtersand, salt, mm samt en utförlig beskrivning på hur man ska gå tillväga. Som förra gången är säljaren trevlig men lever inte upp till vad han lovar.
    Saltet och instruktionen saknades så nu står det två kartonger i källaren som vi inte vet hur eller vad vi ska göra med......
    Det ger mer irritiation än glädje.
    Hal Säljare som lovar mer än vad han kan hålla! :(
    Blir nog inköp från annat håll nästa gång!
    Hej Nicklas, det var tråkigt att höra att du inte är nöjd. Jag slår dig en signal, så ska vi se om vi kan räta till det som blivit fel. //Dennis Forslund, Försäljningschef Renton Vattenrening AB
    2021-05-23
    Handlet hydrofor trykkpumpe. Profesjonell og rask service. Veldig bra!
    2021-05-18
    Bra service trevlig personal. Framför allt rent vatten.
    Roligt att höra. Vi älskar också rent vatten. Renton Vattenrening AB
    2021-05-18
    Snabb service och leverans.............................
    Tack för det. Vi jobbar ständigt för att hjälpa till på bästa sätt. Renton Vattenrening AB
    2021-05-17
    Då jag framförde klagomål på att jag inte fått beställda varor, spårade de min beställning som ramlat mellan stolarna. Dagen efter hade jag fått sms att jag kunde hämta på utlämningsställe, mycket bra service och gott bemötande.
    2021-05-17
    RO44. Väl bemött. Inga förväntningar.
    Lite besviken på manualen (ihophäftad i fel ordning och oklart hur man spolar systemet).
    Saknades 1 slangadapter och 7 säkringar till adapterna.
    Tråkigt att det blivit tokigt. Vi kommer kontakta dig för eventuella kompletteringar och även en ny manual. Du är alltid välkommen att ringa oss vid frågor eller support, 0224-799 023. Ha en fortsatt fin vecka. :) Renton Vattenrening AB
    2021-05-06
    Reningsfilter mkt nöjd över väldigt snabb leverans👍🏻
  • P-j W
    2021-05-05
    Snabba besked och svar på offertförfrågan och vänligt bemötande vid avhämtning av gods på plats.
    2021-05-05
    Köpte vattenrening, nöjd med arbete och material
    2021-05-04
    Sökte delar till ett par äldre filter.
    Fick personlig hjälp och snabb leverans.
    Mycket bra !
    2021-05-03
    Hur bra som helst, mitt avsyrningsfilter krånglade efter 10 års användning, ok, det var ett "handhavandefel" så nu går det nog 10 år till. Nu har jag blivit lite klokare, när jag sköljt ur manicken kunde jag konstatera att den är okomplicerad och hel, jag startade om med 25 kg ny filtermassal, inte för mycket, och nu går det som tåget och korrigerar det sura vattnet. Supertrevlig dialog med support för en mycket gammal sak, oslagbart.
    2021-04-30
    Köpte uranfilter och radonett. Bra och proffsigt bemötande där de inte försökte pracka på oss varor vi inte behövde. Snabb leverans men har inte hunnit installera än så vet inte hur varorna fungerar.
    Avhärdningsfilter, vattenanalysprov
    2021-04-30
    Mycket tillmötesgående att svara på frågor och hitta den lösning som skulle passa oss bäst.
    2021-04-26
    Uv filter. Bra service , hög kunskap. Kommer att rekommendera er för mina vänner.
    2021-04-26
    Trevligt och kunnigt bemötande och snabb leverans .
    2021-04-26
    Uv filter snabb leverans kommer att återkomma.
    2021-04-26
    Det står inget om bärlager till kalken?
    Bengy
    Hej Bengt. Vi ringer dig, så får du svar på din fråga. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid fler frågor. Ha en fortsatt fin dag. Renton Vattenrening AB
  • Anders S
    2021-04-12
    Jag beställde analys och senare vattenrenings utrustning.
    Snabb respons och utförligt resultat och bra rekommendationer.
    Snabb leverans av utrustning. Bra instruktioner och vattnet blev riktigt bra.
    Mycket nöjd!
    2021-04-10
    Haft problem med filter utan att kunna få riktig hjälp!
    Hej, Håkan. Det var riktigt tråkigt att höra. Jag skulle gärna ringa dig, men då vi har flera kunder som heter Håkan O, så vet jag inte ditt telefonnummer. Du får gärna kontakta oss per telefon, så att vi får chansen att hjälpa dig. Du når oss på 0224-799 023. Med vänlig hälsning, Dennis Forslund, Försäljningschef Renton Vattenrening AB
  • Thomas K
    2021-04-08
    Nöjd Kund sen 2008.
    Har byggt om min anläggning föera ggr mrd utmärkt stöd och service från Renton.
    2021-04-07
    Vattenfilter jag blev bra bemött vet ej har inte fått något filter ännu
    2021-04-01
    Bra diskussion utifrån vattenanalysen som ledde till att vi valde ett JMA-1054A för att få bort järn och mangan ur vattnet. Har nu haft filtret i drift några dagar och vattnet är kristallklart och smakar gott, ingen järnsmak längre. Förhoppningsvis ingen missfärgning av porslin heller. Ny vattenanalys återstår.
    2021-03-23
    "Uv vattenrenings lampa" inköpt, fungerat över förväntan ! Bra snabb service dessutom, och bra priser 👍
    2021-03-22
    vattenanalys samt efterföljande beställning av uranfilter. Trevligt bemötande.
    2021-03-21
    Vattenrening JM 44A Järnfilter.
    Jag blev bra bemött av företaget.
    Förväntningen jag hade uppfylldes,rent vatten
    utan järn.
    2021-03-20
    pulver för vattenfilter-

Fick svar direkt.

Åkte och hämtade pulvret på stället där de ställde det.

Bra bemötande och snabbt gensvar.