Renton Vattenrening AB

Renton Vattenrening AB

renton.se
  • BadgeFiveYears
4.5

Välkommen till Renton Vattenrening AB! Vattenanalys, vattenrening och vattenfilter - detta är grunden i vår verksamhet. Vi erbjuder prisvärda vattenfilter av högsta kvalitet till hushåll och lantbruk. På vår hemsida kan du smidigt beställa en vattenanalys av ditt vatten där du bor. Vi på Renton Vattenrening har lång erfarenhet...

681 omdömen om Renton Vattenrening AB

Sedan starten hos Reco 2020

Kent Göran P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevlig o påläst säljare Vet ej funktion =ej färdiginkopplad ännu Verkar seriöst

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Kent. Fint att höra att vi skött oss så långt, och dyker det sedan upp frågor längre fram, så finns vi ett telefonsamtal bort för att snabbt lösa dem. Fortsatt fin dag! //Team Renton

Jonny T
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevligt bemötande i telefon. Fick det jag behövde till ett hyggligt pris. Snabb leverans med allt som behövdes för att montera filtren. Jag är nöjd

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra Jonny, vi tackar för fina ord och önskar trevlig helg. Vänliga hälsningar, Team Renton

Muzafer D
Skrev om Renton Vattenrening AB

Väldigt nöjd med vattenfilter, endast borde vara gratis vattenanalys efter man har monterad filter .

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Muzafer. Roligt att du är nöjd med ditt köp, På offererad utrustning lämnar vi 4 års reningsgaranti gällande de problem som visats på aktuell vattenanalys, och känner du att något förändrats i din vattenkvalitet så finns din vattenrådgivare hos oss ett telefonsamtal bort för att bistå. Fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Team Renton.

Per L

Allt fungerade från första kontakt till snabb leverans. Mvh Pär

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra att allt har fungerat som tänkt, det gör oss glada. Fortsatt fin dag! mvh Team Renton

Susanne H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra att ha och göra med, snabb leverans, prisvärt

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Susanne! Vi tackar för fina ord och jobbar på i samma anda. Och dyker det upp frågor framledes så finns vi ett telefonsamtal bort. Fortsatt fin dag. mvh Team Renton

Hans L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevligt och professionellt bemötande.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej! Utmärkt roligt att höra att allt fungerat precis som tänkt, och att du som kund är nöjd och tillfreds med lösningen som vi levererat, mvh Team Renton

Mikael O
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag har bara bra intryck ifrån start till mål! Dom är seriösa och säljer inte på dig det dom tror att du behöver. I vårt fall så tog vi ett stort vattenprov som skickades till labb innan vi ens diskuterade vidare. Väl när allt var klart så åkte jag och hämtade mina filter hos dom. Och blev riktigt väl bemött! Alla som jobbar där är otroligt kunniga och var väldigt behjälpliga med allt från att lasta in allt i bilen till support och att svara på mina frågor under och efter installation. Väldigt nöjd kund är jag. Och rekommenderar dom starkt 😊👍

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Mikael ! Underbart kul att höra att du är så nöjd med din affär hos oss, precis som vi vill att det ska vara. Och dyker det upp frågor framöver så är vi endast ett samtal bort för att lösa dessa snabbt och smidigt, mvh Team Renton

Magnus G
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket bra och proffsigt, trevlig personal och bra resultat.

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Magnus, Kul att allt fungerat till belåtenhet, ha en trevlig Påsk-helg Team Renton

Christian P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bästa betyg i ALLT från första kontakten till sista köpte Radon kolfilter då vi hade värde runt 1000Bq/liter vatten bra filter halt ljudlös och endast backspolning av filter 15 min 1 gång i veckan direkt till vatten brunn i tvättstugan . Fick nytt värde efter några veckor nu endast 26Bq/liter vatten super bra!! Tack Andreas för all hjälp nu kan vi njuta av vattnet som aldrig förr ! Mvh Christian P

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Christian! Underbart kul att höra att du är så nöjd med din affär hos oss, precis som vi vill att det ska vara. Och dyker det upp frågor framöver så är vi endast ett samtal bort för att lösa dessa snabbt och smidigt. Fortsatt fin dag! //Team Renton.

Joakim L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Snabb leverans. Dålig support när rörmokaren var här.för lång väntan på svar👎

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Joakim, tack för feedbacken vi kommer se över vår supponering så vi blir bättre, Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig, med vänliga hälsningar Team Renton

Björn H

Trevligt och bra bemötande! Köpte en vattenrenare RO44

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Björn, Kul att allt fungerat till belåtenhet. Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig. Fortsatt fin dag! Team Renton

Thomas N
Skrev om Renton Vattenrening AB

Allting fungerade utmärkt och bemötandet var bra

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Thomas, Kul att allt fungerat till belåtenhet, ha en trevlig vecka Team Renton

Göran G
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra kund kontakt och Bra service

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Göran, roligt att höra att allt fungerat precis som tänkt, och att du som kund är nöjd och tillfreds med servicen som vi levererat. Team Renton

Peter F
Skrev om Renton Vattenrening AB

Vi köpte kolfilter och avhärdare för att rena vattnet från vår nyborrade brunn och är verkligen nöjda med all vägledning och hjälp vi fick både i valet av filter och vid installationen. Den personliga servicen från Johan har varit ovärderlig för oss och det känns verkligen att hans rekommendationer är gjorda utifrån vårt bästa. Jag kan verkligen rekommendera att använda Renton.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Peter. Roligt att höra att allt fungerat som tänkt och att du är nöjd med oss. Vi jobbar på i samma anda, och dyker det upp frågor längs vägen så löser vi dem åt dig snarast. Fortsatt trevlig dag. Mvh Team Renton.

Daniel L

Kunniga och trevliga. 30 tecken ;nnnnnnnnnnnnnnnnn

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Daniel, Vi tackar för fina ord och känner oss glada att allt fungerat bra och du är nöjd. Fortsatt fin dag :-) mvh Team Renton

Sebastian C
Skrev om Renton Vattenrening AB

Johan på Renton har varit oerhört hjälpsam från första kontakt. Väl utförliga beskrivningar av både produkter och vattensystem. Har man en fråga eller fundering svarar han alltid på telefon eller mail direkt. Produkterna verkar hålla en hög kvalitét och installationen var relativt enkel. Rekommenderas varmt.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Sebastian, Vi tackar för fina ord och känner oss glada att allt fungerat bra och du är nöjd, Jag hälsar såklart till Johan Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig, med vänliga hälsningar Team Renton

Jan-Erik L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Fick ett snabbt beslut på vad jag behövde.Köpte vattenrening för surt vatten.Snabb leverans.Har inte installerat den än så jag kan inte kommentera resultatet.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Jan-Erik. Kul att allt fungerat till belåtenhet. Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig. Fortsatt fin dag!

Åsa Ellinor Therese Å
Skrev om Renton Vattenrening AB

Johan på renton har varit super i mina kontakter. Snabba svar, snabb leverans! Jag har köpt avsyrningsfolter, humusfilter och saltfilter. Nu har jag klart vatten som inte smakar humus!

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej! Utmärkt roligt att höra att allt fungerat precis som tänkt, och att du som kund är nöjd och tillfreds med lösningen som vi levererat. Vi låter Johan få sträcka lite extra på sig när han läser detta. Fortsatt trevlig dag.😀

Caroline E
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket bra bemötande och kunnig personal! Allt har fungerat bra :)

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Caroline. Vi tackar för fina ord och känner oss glada att allt fungerat bra och du är nöjd. Fortsatt fin dag i kylan.😊

Bengt Åke I
Skrev om Renton Vattenrening AB

Seriöst och höll vad dom lovade. Verkar fungera som det var tänkt

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Bengt Åke Tack så jättemycket för dit omdöme, Vi glada för att allt har fungerat precis som du som kund förväntat dig och som vi lovade, Och dyker det upp frågor framåt, så bara att höra av dig såklart, mvh Kristian Team Renton

Ellen O
Skrev om Renton Vattenrening AB

Vi är jätte nöjda för bra tjänster som Renton bjuder på och fantastiska lösningar när det gäller vattenkvaliteten. Stor tack.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Ellen Tack så jättemycket för erat betyg och superkul att ni är nöjda med eran lösning, Ha en bra vecka och Gott nytt år mvh Kristian Team Renton.

Carl Johan F
Skrev om Renton Vattenrening AB

Fick ett bra intryck samt snabb återkoppling samt bra priser.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Carl-Johan & Tack för dit förtroende för leverans av dina produkter, ha en fin kväll Med vänlig hälsning, Kristian Team Renton

Robert T
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag är mycket nöjd med hjälpen och bemötandet. Upplevde inget onödigt försäljarsnack utan snarare goda råd inför valen jag stod inför. Leveransen gick smidigt och priset var dessutom bäst av alla leverantörer. Därefter fick jag hjälp under installationen som jag utförde själv. Gick också smidigt och bra. Enkla överskådliga instruktioner följde med som gjorde att det gick bra att göra kvällstid utan stöttning från Renton.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Robert Vi tackar för fina ord och är glada för att allt har fungerat precis som du som kund förväntat dig. Och dyker det upp frågor framåt, så bara att höra av dig såklart, det är så bra när det går smidigt tycker vi . Ha en Fortsatt fin dag. mvh Kristian Team Renton

Joakim S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Joakim Proffsigt bemötande snabb leverans. Jag köpte jm-1665a med stora förhoppningar att få rentvatten. Renton vet vad de bjuder ut för produkter för kundens bästa. Jag har stor förbrukning av vattnet och det kräver kunskap och det har renton. Rekommenderar Renton

Renton Vattenrening AB och Mattias J gillar detta
Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Joakim. Vi tackar för fina ord och är glada för att allt har fungerat precis som du som kund förväntat dig. Och dyker det upp frågor framåt, så är vi ett samtal bort. Fortsatt fin dag.

Eric Raymond J
Skrev om Renton Vattenrening AB

Smidig hantering och väl bemött. Ni höll leveranstider m,m!

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Eric Tack för dit förtroende för leverans av dina produkter, ha en fin helg Med vänlig hälsning, Kristian Team Renton

Björn J
Skrev om Renton Vattenrening AB

Köpte ett uv-filtrer, enkelt att beställa, bra bemötande, smidig montering

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Björn Tack och va kul att allt gick smidigt med monteringen Med vänlig hälsning, Kristian Team Renton

Jan P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra från första kontakt via mail, till vidare samtal med säljare på telefon. Skönt med säljare som INTE är för jävla på och ägnar mer tid åt att prata skit om konkurrenterna än att berätta varför den egna produkten är bra.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Jan. Roligt att höra att allt fungerat precis så bra som vi tänkt vid kontakt med oss. Vi tackar för fint omdöme och önskar en trevlig helg.

Tomas Ingemar L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Suverän service och support, haft några funderingar under istallationsgången men de har svarat direkt på telefon och fått instruktioner, även ringt upp fredag kväll får att ge support.. 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ tack Alvin och resten av gänget.

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack så jättemycket för fina ord och kommer hälsa Alvin såklart, det är roligt att höra att installationen har gått bra, trevlig fredag kväll, Med vänlig hälsning, Kristian Nordvall Team Renton

Michael K
Skrev om Renton Vattenrening AB

Hej Kontakt med Renton har varit över förväntat, otroligt bra bemötande och en otrolig kundservice. Tack Johan för all service och omtanke. / Michael i Norrköping.

Renton Vattenrening AB och Mattias J gillar detta
Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Michael. Roligt att höra att allt fungerat som förväntat. Vi tackar för fina ord och önskar en fortsatt fin dag.

Eva O
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jätteproffsigt och trevligt bemötande. Hade höga förväntningar och förväntningarna är uppfyllda. Känns säkert och med fullgod kvalité. Köpt avsyrningsfilter, järn- & mangan-filter, kol-filter och UV-ljus. Toppennöjd.

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Eva Kul att höra att produkterna gör dina förväntningar uppfyllda och ha en fin dag / mvh Kristian

Benita O

Inga problem. Trevlig personal

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Benita. Roligt att höra att allt fungerat på bästa sätt. Allt gott.

Martin N
Skrev om Renton Vattenrening AB

Ni har sålt en anläggning som är förstör o för komplicerad för ett litet fritidshus Försäljaren borde frågat om vattenförbrukning och användningssätt av huset, nu kommer bakspolningen att förbruka dubbelt så mycket vatten mot vad som förbrukas! Kan det vara bra för filtret att var 3de bakspolning sker utan att vatten passerat? Huset använd ca 4-5 dagar i streck med en förbrukning av ca 70 liter/dygn, klockan behöver ju ställas efter varje avstängningen, så det blir ju inte jort så ofta Detta är ju dessutom halvfabrikat...

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Martin. Vi beklagar att installationen inte utförts enligt dina önskemål, filteranläggningen är i ditt fall vad som krävs för att uppnå ett fullgott vatten enligt vår 4-åriga reningsgaranti. Fortsatt fin dag.

Jari S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket hjälpsam personal.Fick det jag ville ha och bra support hur man ska installera lera . Är mycket nöjd än så länga har inte testat än men övertygad att det kommer bli bra .

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Jari. Mycket trevligt att höra att allt fungerat som tänkt vid ditt köp, och skulle frågor dyka upp längre fram så hör du bara av dig så är det snabbt löst. Trevlig helg.

Jan B
Skrev om Renton Vattenrening AB

Snabb och korrekt återkoppling samt att utlovad leverans hölls

Svar från Renton Vattenrening AB

Vi tackar för fina ord och är glada att allt fungerat som förväntat. Fortsatt fin dag.

Ingrid P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Efter vattenprov så köpte jag på säljaren inrådan kalkfilter o uv-lampa då det fanns jordbakterier i vattnet efter ett skyfall. Säljaren sa att detta kan komma tillbaka vid senare tillfälle om jag inte sätter in filter. Efter ett par månder så visade det sig att filtret spolade ut enorma mängder vatten och jag fick stänga av vattnet. Vid kontakt så var man inte längre intressant. Jag hade inte fått några bruksanvisningar eller instruktioner alls. Jag inväntade återkoppling som uteblev. Sen hade han semester men återkom inte....

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Ingrid. Med anledning av att ditt filter installation uppenbarligen inte levt upp till de krav som du som kund har rätt att ställa så kommer här några funderingar apropå ditt betyg av vår leverans hos Reco. Först och främst så är vi ett företag som alltid strävar efter att våra kunder skall få bästa möjliga service och produkter levererat från oss, detta gör självklart att vi gärna hjälper till att lösa eventuella problem som uppstår på vårat filterlösningar. Vi hör av oss till dig personligen så vi får göra funktionskontroller på filterlösningen och se vad som har blivit fel.

Lise-Lott K
Skrev om Renton Vattenrening AB

Vi fick den hjälp vi behövde efter vattenanalysen. Snabb återkoppling också efter analysen+

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Lise-Lott. Vi tackar för dina ord och är glada att allt har fungerat som tänkt. Och dyker det upp funderingar längs vägen gällande ditt nya filter så kontaktar du oss bara, så är det snabbt löst. Trevlig helg!

Johan S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Snabbt, enkelt att få hjälp. Försäljaren skräddarsydde ett packet efter våra behov. Filterna kom hem nästan direkt med utförlig beskrivning, lätt att montera.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Johan. Vi tackar ödmjukt för ditt väldigt fina omdöme av våra tjänster, och fortsätter framåt på samma spår. Mycket roligt att höra att allt fungerar som vi tänkt. Tack för ditt svar och fortsatt trevlig dag.😊

Hans B

Bra. Snabb leverans av järnfiltret

Svar från Renton Vattenrening AB

Toppen att allt är till belåtenhet Hans! Välkommen att höra av dig om frågor uppstår framöver, så löser vi dem snarast. Allt gott!

Hans B
Skrev om Renton Vattenrening AB

Proffsigt bemötande och rekommendationer Köpte en avsyrningsanläggning som funkade bra

Svar från Renton Vattenrening AB

Härligt att höra Hans, roligt att allt fungerat som vi tänkt. Fortsatt fin dag.😊

Börje S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Proffsigt man kände att rätt info mm Gavs

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Börje. Roligt att höra, vi tackar för dina ord.

Catharina S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Det luktar för äckligt fisk om den

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Catharina. Massan till ditt Humusfilter kan ha som bieffekt att ge lite doft alldeles vid uppstart när det är nytt. Efter några backspolningar kommer detta med säkerhet att förbättras, men Johan som är din kontakt hos oss kontaktar dig för att lösa detta. Fortsatt fin dag.

Joakim H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra service och bemötande. Bra priser.

Svar från Renton Vattenrening AB

Härligt Joakim, precis som vi vill att det ska vara för våra kunder. Fortsatt fin dag.😊

Fredrik D
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevlig personal o snabba svar

Svar från Renton Vattenrening AB

Kul att höra Fredrik, precis som det ska vara när man gör affärer. Fortsatt fin vecka, och dyker det upp frågor längs vägen så är vi ett samtal bort.

Kristian J
Skrev om Renton Vattenrening AB

Det var snabb leverans och bra service av hss sa n jag pratade med i telefon

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra att allt fungerat som tänkt Kristian. Vi tackar för ditt omdöme och önskar trevlig helg.🙂

Anders M
Skrev om Renton Vattenrening AB

Väldigt trevlig personal. Fick bra hjälp med telefon support.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Anders. Fint att allt fungerat som vi tänkt att det ska vid kontakt med oss, nöjd kund är vårt allra främsta mål. Fortsatt fin dag.🙂

Lennart N
Skrev om Renton Vattenrening AB

👍 köpte ett Arsenikfilter, snabb leverans till ett bra pris, Filtret fungerar perfekt, enkelt att installera och ställa in. Jag är mycket nöjd och är övertygad om att det kommer att fungera många år.

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra att allt är till belåtenhet Lennart, precis som det ska vara.🙂 Och dyker det upp frågor eller problem längs vägen, så finns vi ett samtal bort. Fortsatt fin dag.

Dan L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Fick ok service och info via telefon. Min Uv-50 leverades snabbt. Utgår från att den gör sitt jobb. Har inte tagit nytt vattenprov än.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Dan. Det låter bra att allt fungerat enligt plan så långt, och när du känner att det blir läge för ny analys så kontaktar du oss, så löser vi det. Allt gott.

Göran E
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag är nöjd med bemötandet och utfallet

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Göran. Fint att höra att allt fungerat som du som kund förväntat dig, och att våra filterlösningar levererar som utlovat. Vi jobbar på i samma riktning, och dyker det upp frågor längs vägen så finns vi ett samtal bort. Fortsatt fin dag.

Christina B
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevligt bemötande, bra instruktioner för att installera uranfilter via telefon.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Christina. Toppen att allt fungerar som förväntat, och att vi levererar som utlovat. Allt gott. 😀

Emma H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Smidigt, snabba svar, enkla att få kontakt med honom och återkopplat varje gång. Toppen kanon!

Svar från Renton Vattenrening AB

Underbart att höra Emma! 🙂 Precis som vi vill att det ska fungera vid kontakt med oss på Renton. Fortsatt trevlig dag.