Renton Vattenrening AB

Renton Vattenrening AB

renton.se
  • BadgeFiveYears
4.5

Välkommen till Renton Vattenrening AB! Vattenanalys, vattenrening och vattenfilter - detta är grunden i vår verksamhet. Vi erbjuder prisvärda vattenfilter av högsta kvalitet till hushåll och lantbruk. På vår hemsida kan du smidigt beställa en vattenanalys av ditt vatten där du bor. Vi på Renton Vattenrening har lång erfarenhet...

712 omdömen om Renton Vattenrening AB

Sedan starten hos Reco 2020

Daniel W
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag köpte vattenrening RO-44 som blev levererat snabbt och till ett bra pris. Dock saknades ett par delar i leveransen men kompletterades skyndsamt. På det stora hela ger jag köpupplevelsen 4/5. Det hade blivit 5/5 om leveransen hade varit komplett från början.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Daniel. Fint att det löste sig smidigast möjligt iaf, vi jobbar på och förbättrar oss så att vi lever upp till en 5:a i betyg vid din nästa beställning. Tack för ditt omdöme och fortsatt fin dag. Mvh. Team Renton

Tommy O

Snabbt, proffesionellt, vi kan dricka vårt vatten igen. Tack Tommy och Gerd

Svar från Renton Vattenrening AB

Härligt att höra att fungerat som tänkt. Vi tackar för det och önskar en fortsatt fin sommar. Mvh. Team Renton

Krister P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevligt bemötande Dålig merförsäljning, fick besked om vad jag behövde och dom skulle skicka med allt som skulle behövas för installation men så blev inte fallet.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Krister. Om det är så att något saknas vid leverans eller har blivit oklart så rekommenderas att du kontaktar oss på telefon: 0224-79 90 23 så löser vi detta omgående. Fortsatt trevlig dag. Mvh. Team Renton.

Josefine J
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra service trevligt samtal. Bra information

Svar från Renton Vattenrening AB

Vi tackar för fina ord Josefine, och passar även på att önska glad sommar. 😊 Vänliga hälsningar, Team Renton

Adam L

Trevlig telefonist.

Vi tackar för det Adam, fortsatt fin sommar. Mvh. Team Renton

Torbjörn S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag har fått mycket bra service och hjälp på alla sätt! Jag kan varmt rekommendera Renton om du har problem med vattenrening!

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Torbjörn. Utmärkt roligt att höra hur nöjd du är, vi tackar för fina ord och önskar en fortsatt fin dag.🌞 Mvh. Team Renton.

Hans A
Skrev om Renton Vattenrening AB

Kompetent och trevligt bemötande.

Renton Vattenrening AB gillar detta
Svar från Renton Vattenrening AB

Vi tackar för fina ord Hans, och är glada att allt fungerat som tänkt. Trevlig helg! Mvh. Team Renton.

Liselott M
Skrev om Renton Vattenrening AB

Stor hjälp att förklara saker jag inte själv förstod

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Liselott. Roligt att höra att allt fungerar fint. Och dyker det upp ytterligare frågor framåt, så hör du av dig så löser vi dem. Fortsatt fin dag! Mvh. Team Renton.

Inge H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag fick hjälp med mina frågor om mitt vatten. Och visa vilket filter jag måste ha.

Svar från Renton Vattenrening AB

Härligt Inge, enkelt och bra precis som det ska vara. 🙂 Trevlig dag! Mvh. Team Renton.

Johnny D
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra återkoppling samt information innan leverans. Filtret är monterad i vårt fritidshus. En fråga dock om man kan stänga av vattnet under längre period när man inte är på plats? Ska man bryta strömmen till filtret?

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Johnny. Roligt att allt fungerat precis som det ska, gällande din fråga så rekommenderas att du kontaktar din vattenrådgivare här hos oss, eller ringer vår växel på 0224-79 90 23 så får du bästa svar på detta. Fortsatt fin dag! Mvh. Team Renton

Care O
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra service och snabb leverans! Jättenöjd.

Roligt att höra att allt fungerat som tänkt! Allt gott! Mvh. Team Renton

Lars Fredrik C
Skrev om Renton Vattenrening AB

Till en början var han väldigt tillmötesgående, trevlig och hjälpsam. Jag gick en offert och vi köpte en avhärdare. Sedan lovade han hjälpa mig att hitta en installatör. Jag fick ett telefonnummer men fick aldrig kontakt med honom. När jag både ringde och mailade till er fick jag ingen återkoppling. Och jag ringde flera ggr utan att få nåt svar tillbaka. Vad hände där?

Lennart G
Skrev om Renton Vattenrening AB

Från första början har dom hjälpt till och ingående förklarat hur det fungerar och vad man ska göra vid service.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Lennart. Vi tackar för fina ord och önskar fortsatt fin dag. Mvh. Team Renton.

Håkan D
Skrev om Renton Vattenrening AB

Skickade till fel adress, fel manual som ställde till vid monteringen av filtret. Vattenprovet som ingick Var närmaste ställe ca 30 mil bort. Nytt prov ska skickas. Som ni ser var det inte många rätt. Filtret fungera bra nu när det är på plats.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Håkan, Så skönt att höra att filtret är på plats och fungerar bra, ber om ursäkt såklart för transport misstaget, när det gäller inlämningsställen till grattis körning till labbet för analysering så råder vi inte för det utan vår leverantör, går såklart för kostnad att få det upphämtad det bestämmer man själv. mvh Kristian

Anette S
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra bemötande och snabb leverans. Rekommenderar till fler som är idégivare av vattenrening.

Vi tackar för fina ord och önskar en trevlig helg. Mvh. Team Renton

Henrik M
Skrev om Renton Vattenrening AB

Ett oerhört proffsig bemötande från första kontakt. Allt gick supersmidigt,jobbet blev väl utfört. Uppskattade även uppföljningen efteråt.,genuint intresse av att kunden är nöjd. Rekommenderar varmt

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Henrik. Underbart att höra, vi sträcker lite på oss och fortsätter på samma spår. Tack för fina ord, och fortsatt fin dag. Mvh. Team Renton

Lars V
Skrev om Renton Vattenrening AB

Har fått förslag på prisvärt vattenreningssystem baserat på vattenprover/analys. Professionellt kunnigt och serviceinriktat bemötande. /Lars von Goës

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Lars! Roligt att allt fungerat som tänkt, och vid funderingar så är du alltid välkommen att kontakta din vattenrådgivare här hos oss för support. Fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Team Renton.

Staffan B
Skrev om Renton Vattenrening AB

Uppföljningen efter samtalet tyckte jag var mycket professionellt genomfört. Leveransen av extrabeställningen av ett bakteriefilter gick snabbt och enkelt.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Staffan. Mycket roligt att höra att du är nöjd med dina kontakter med oss på Renton. Vi jobbar vidare på samma spår, och dyker det upp frågor framöver så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa till. Tack för fint omdöme och fortsatt trevlig dag. Mvh. Team Renton.

Eva Carina V
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bästa säljarna Och verkligen en kalas produkt avhärdaren har blivit min bästa vän. Rent och gott vatten

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej! Underbart att höra att allt är till belåtenhet, samt att vi har skött oss som förväntat. Vi tackar för dina ord och önskar en trevlig helg.🌞 Vänliga hälsningar, Team Renton.

Torbjörn N
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra bemötande fick jag. Att filtret ska klara av av rena vattnet och det gör det alldeles utmärkt. Jag är nöjd med filtret jag har installerat . Köpte filter som renar från hög järnhaltiga och brunt vatten. Det smakar inte järn och är klart. Torbjörn Nöstdal

Svar från Renton Vattenrening AB

Mycket roligt att allt är till belåtenhet och fungerar precis som utlovat Torbjörn, och dyker det upp frågor längre fram så är du alltid välkommen att kontakta oss för assistans. Vi tackar för fina ord och önskar en fortsatt fin dag. 🌞 Med vänlig hälsning, Team Renton

Arne A
Skrev om Renton Vattenrening AB

Hej! Mycket angagerade att det ska fungera. Nu har jag inte kunnat testa filterna riktigt. Men hjälpsamma och trevligt bemött Hälsningar Arne

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra att allt är till belåtenhet Arne. Vi tackar för fint omdöme och önskar en fin helg. Mvh. Team Renton.

Per-Olov J
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket bra bemötande och kunnig personal. Våra förväntningar uppfylldes då den gröna nyansen i min frus hår försvann och ph värdet höjdes. Dock blev det lite högt istället. Inga större problem att installera själv. Låter väldigt högt när det backspolar, trodde vi hade en stor vattenläcka första natten den spolade. Vi har ett avsyrningsfilter modell AM 44

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Per-Olov. Roligt att allt fungerat som tänkt, och vid funderingar så är du alltid välkommen att kontakta din vattenrådgivare här hos oss för support. Fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Team Renton.

Martin F
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket bra och professionellt bemötande! Kunniga och hjälpte verkligen till så att vi fick bästa lösningen med filter till vårt vatten. Prisvärda och bra filter, köpte kolfilter och avsyrningsfilter. Rekommenderas verkligen.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Martin. Vi tackar för dina fina ord och fortsätter framåt i samma anda. Trevlig helg! Soliga hälsningar. Team Renton.

Sanna B
Skrev om Renton Vattenrening AB

Beställt vattenfilter, jätte bra support och hjälp med vilket filter som passade oss. Vattnet är nu kristallklart 😊

Svar från Renton Vattenrening AB

Utmärkt fint att höra Sanna! 🙂 Och dyker det upp funderingar under resans gång, så slå oss en signal så löser vi det snabbt. Mvh. Team Renton

Ingrid J
Skrev om Renton Vattenrening AB

Min upplevelse är mycket bra. Bra information telefonledes, bra service o måna om att jag skulle förstå o känna mig trygg med mitt köp av filter. Mina förväntningar var att få ett bra filter till vettigt pris, få det levererat hemma o få hjälp med installationen om det behövdes. Alla mina förväntningar infriades. Ett stort plus att jag blev bemött med respekt o försäljaren diskuterade o förklarade på ett bra sätt.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Ingrid. Mycket trevligt att höra att allt fungerat som vi vill att det ska göra för dig som kund, vi tackar för fina ord och önskar trevlig helg. Vänliga hälsningar, Team Renton.

Jonas L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Det var ett bra bemötande med kunskap om era produkter. Produkterna har efter en månads bruk uppfyllt mina förväntningar

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Jonas. Roligt att höra att allt är till belåtenhet, och dyker det upp frågor och funderingar längre fram så finns vi ett telefonsamtal bort. Fortsatt fin dag! Mvh. Team Renton

Claes H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag köpte ett avhärdningsfilter. Jag blev vänligt bemött och väl informerad om produkten.

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Claes! Roligt att höra att allt har fungerat som tänkt, det gör oss glada. Fortsatt fin dag! mvh Team Renton

Camilla E
Skrev om Renton Vattenrening AB

Vi har inte installerat våra filter ännu men så här långt har vi fått superproffsig hjälp från Renton och priset var väldigt bra jämfört mot många andra leverantörer. Jag skulle absolut rekommendera Renton.

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Camilla! Vi tackar för fina ord och vi jobbar på i samma anda. Och dyker det upp frågor framledes så finns vi ett telefonsamtal bort. Fortsatt fin dag. mvh Team Renton

Kurt G
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra kundbemötande av kundmotagare . Bara positiva saker att säga om Renton. Jag köpte reningfilter som skall hjälpa så vi får bättre vatten

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra att allt har fungerat som tänkt, det gör oss glada. Fortsatt fin dag och trevlig helg ! mvh Team Renton

Patrik H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jättebra support och hjälp vid köp av nya filtermassa!

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Patrik! Vi tackar för fina ord och passar på att önska en trevlig helg. :-) Mvh. Team Renton.

Marie-louise veronica T
Skrev om Renton Vattenrening AB

Vi har väntat i 10 månader på genomgång av vår Vattenanalys. Vi fick till oss att det var långa ledtider men ett år känns ju väl långt.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Marie-Louise. Vi håller helt med dig och detta är inte på något vis en ursäkt, men din analys har helt enkelt fallit mellan stolarna då din tidigare kontakt hos oss slutade sin anställning då. Vi kommer att kontakta dig under dagen för att lösa detta. Fortsatt fin dag, Mvh. Team Renton.

Kent Göran P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevlig o påläst säljare Vet ej funktion =ej färdiginkopplad ännu Verkar seriöst

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Kent. Fint att höra att vi skött oss så långt, och dyker det sedan upp frågor längre fram, så finns vi ett telefonsamtal bort för att snabbt lösa dem. Fortsatt fin dag! //Team Renton

Jonny T
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevligt bemötande i telefon. Fick det jag behövde till ett hyggligt pris. Snabb leverans med allt som behövdes för att montera filtren. Jag är nöjd

Svar från Renton Vattenrening AB

Roligt att höra Jonny, vi tackar för fina ord och önskar trevlig helg. Vänliga hälsningar, Team Renton

Muzafer D
Skrev om Renton Vattenrening AB

Väldigt nöjd med vattenfilter, endast borde vara gratis vattenanalys efter man har monterad filter .

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Muzafer. Roligt att du är nöjd med ditt köp, På offererad utrustning lämnar vi 4 års reningsgaranti gällande de problem som visats på aktuell vattenanalys, och känner du att något förändrats i din vattenkvalitet så finns din vattenrådgivare hos oss ett telefonsamtal bort för att bistå. Fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Team Renton.

Per L

Allt fungerade från första kontakt till snabb leverans. Mvh Pär

Susanne H
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra att ha och göra med, snabb leverans, prisvärt

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Susanne! Vi tackar för fina ord och jobbar på i samma anda. Och dyker det upp frågor framledes så finns vi ett telefonsamtal bort. Fortsatt fin dag. mvh Team Renton

Hans L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Trevligt och professionellt bemötande.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej! Utmärkt roligt att höra att allt fungerat precis som tänkt, och att du som kund är nöjd och tillfreds med lösningen som vi levererat, mvh Team Renton

Mikael O
Skrev om Renton Vattenrening AB

Jag har bara bra intryck ifrån start till mål! Dom är seriösa och säljer inte på dig det dom tror att du behöver. I vårt fall så tog vi ett stort vattenprov som skickades till labb innan vi ens diskuterade vidare. Väl när allt var klart så åkte jag och hämtade mina filter hos dom. Och blev riktigt väl bemött! Alla som jobbar där är otroligt kunniga och var väldigt behjälpliga med allt från att lasta in allt i bilen till support och att svara på mina frågor under och efter installation. Väldigt nöjd kund är jag. Och rekommenderar dom starkt 😊👍

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Mikael ! Underbart kul att höra att du är så nöjd med din affär hos oss, precis som vi vill att det ska vara. Och dyker det upp frågor framöver så är vi endast ett samtal bort för att lösa dessa snabbt och smidigt, mvh Team Renton

Magnus G
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket bra och proffsigt, trevlig personal och bra resultat.

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Magnus, Kul att allt fungerat till belåtenhet, ha en trevlig Påsk-helg Team Renton

Christian P
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bästa betyg i ALLT från första kontakten till sista köpte Radon kolfilter då vi hade värde runt 1000Bq/liter vatten bra filter halt ljudlös och endast backspolning av filter 15 min 1 gång i veckan direkt till vatten brunn i tvättstugan . Fick nytt värde efter några veckor nu endast 26Bq/liter vatten super bra!! Tack Andreas för all hjälp nu kan vi njuta av vattnet som aldrig förr ! Mvh Christian P

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Christian! Underbart kul att höra att du är så nöjd med din affär hos oss, precis som vi vill att det ska vara. Och dyker det upp frågor framöver så är vi endast ett samtal bort för att lösa dessa snabbt och smidigt. Fortsatt fin dag! //Team Renton.

Joakim L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Snabb leverans. Dålig support när rörmokaren var här.för lång väntan på svar👎

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Joakim, tack för feedbacken vi kommer se över vår supponering så vi blir bättre, Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig, med vänliga hälsningar Team Renton

Björn H

Trevligt och bra bemötande! Köpte en vattenrenare RO44

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Björn, Kul att allt fungerat till belåtenhet. Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig. Fortsatt fin dag! Team Renton

Thomas N
Skrev om Renton Vattenrening AB

Allting fungerade utmärkt och bemötandet var bra

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Thomas, Kul att allt fungerat till belåtenhet, ha en trevlig vecka Team Renton

Göran G
Skrev om Renton Vattenrening AB

Bra kund kontakt och Bra service

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Göran, roligt att höra att allt fungerat precis som tänkt, och att du som kund är nöjd och tillfreds med servicen som vi levererat. Team Renton

Peter F
Skrev om Renton Vattenrening AB

Vi köpte kolfilter och avhärdare för att rena vattnet från vår nyborrade brunn och är verkligen nöjda med all vägledning och hjälp vi fick både i valet av filter och vid installationen. Den personliga servicen från Johan har varit ovärderlig för oss och det känns verkligen att hans rekommendationer är gjorda utifrån vårt bästa. Jag kan verkligen rekommendera att använda Renton.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Peter. Roligt att höra att allt fungerat som tänkt och att du är nöjd med oss. Vi jobbar på i samma anda, och dyker det upp frågor längs vägen så löser vi dem åt dig snarast. Fortsatt trevlig dag. Mvh Team Renton.

Daniel L

Kunniga och trevliga. 30 tecken ;nnnnnnnnnnnnnnnnn

Svar från Renton Vattenrening AB

Tack Daniel, Vi tackar för fina ord och känner oss glada att allt fungerat bra och du är nöjd. Fortsatt fin dag :-) mvh Team Renton

Sebastian C
Skrev om Renton Vattenrening AB

Johan på Renton har varit oerhört hjälpsam från första kontakt. Väl utförliga beskrivningar av både produkter och vattensystem. Har man en fråga eller fundering svarar han alltid på telefon eller mail direkt. Produkterna verkar hålla en hög kvalitét och installationen var relativt enkel. Rekommenderas varmt.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Sebastian, Vi tackar för fina ord och känner oss glada att allt fungerat bra och du är nöjd, Jag hälsar såklart till Johan Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig, med vänliga hälsningar Team Renton

Jan-Erik L
Skrev om Renton Vattenrening AB

Fick ett snabbt beslut på vad jag behövde.Köpte vattenrening för surt vatten.Snabb leverans.Har inte installerat den än så jag kan inte kommentera resultatet.

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Jan-Erik. Kul att allt fungerat till belåtenhet. Och dyker det upp frågor framöver, så finns vi ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig. Fortsatt fin dag!

Åsa Ellinor Therese Å
Skrev om Renton Vattenrening AB

Johan på renton har varit super i mina kontakter. Snabba svar, snabb leverans! Jag har köpt avsyrningsfolter, humusfilter och saltfilter. Nu har jag klart vatten som inte smakar humus!

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej! Utmärkt roligt att höra att allt fungerat precis som tänkt, och att du som kund är nöjd och tillfreds med lösningen som vi levererat. Vi låter Johan få sträcka lite extra på sig när han läser detta. Fortsatt trevlig dag.😀

Caroline E
Skrev om Renton Vattenrening AB

Mycket bra bemötande och kunnig personal! Allt har fungerat bra :)

Svar från Renton Vattenrening AB

Hej Caroline. Vi tackar för fina ord och känner oss glada att allt fungerat bra och du är nöjd. Fortsatt fin dag i kylan.😊