Restaurang Reisen

Restaurang Reisen

Ring 08-22 32 60 www.firsthotels.se
3.6

First Hotel Reisen är ett 5-stjärnigt Stockholmshotell med anor från 1600-talet, välkänt för sin service, sin miljö där klassisk interiör möter modern design och för sitt unika läge i Gamla Stan, bara några gränder från Kungliga slottet.

10 omdömen om Restaurang Reisen

Carl e
Skrev om Restaurang Reisen

Mycket bra frukost och service!

Fredrik G
Skrev om Restaurang Reisen

Var där med mitt företag och åt deras maritima julbord. Då några av oss inte äter skaldjur ringde jag och kollade att det skulle gå att få något annat och fick besked om att det finns en a la carte. Väl på plats visar sig a la carten bestå av ceasarsallad och hamburgare :-(. Vilket fiasko. Vår serivitris var vänlig men det verkade som det var första dagen på jobbet. Julbordet var dyrt och även de som åt var inte så imponerade. Efter middagen rörde vi oss mot baren. Personalen var totalt ointresserad och helt humorlös. Vilket fiasko! Varning!

Fredrik E
Skrev om Restaurang Reisen

Helt ok men inte riktigt den klass som det utger sig för att vara. Varför inte det? Pga slarv: t ex kantnötta bord i matsalen, en sprucken glasljusstake som uppenbarligen har ramlat i golvet, osv. Rummet, med så kallad utökad minibar, hade en ordinär minibar, gammal tjock-tv, men en utmärkt bubbelpool och fräsch bastu. Frukosten var toppen. För bruksboende är det nog perfekt, men jag letar vidare efter det perfekta kortsemesterhotellet i närheten av hemmet.

Cedric Z
Skrev om Restaurang Reisen

Stayed at Reisen for three nights after reading the reviews and we must say we were not disappointed. Not only was the bedroom clean and well presented, the location was perfect; in the the old town.

Jimi W
Skrev om Restaurang Reisen

Mitt favorithotell i hela världen! Allt är av högsta klass och beläget i gamla stan så ligger det perfekt när jag besöker Stockholm. Frukosten är fantastisk och väl värt ett besök bara den.

Nikke L gillar detta
Annika T
Skrev om Restaurang Reisen

Kan verkligen rekommendera Reisens bar som är jätte trevlig och bartendern som jobbade där var super duktig. Hit kommer jag komma igen, nu när jag har läst Emelie L rekommendation att deras frukost är bra måste jag självklart prova den med. Helheten på hotellet är super snyggt och en väldigt snygg reception.

Emilie L
Skrev om Restaurang Reisen

Ett av Stockholms finast belägna hotell. Mitt på Skeppsbron vid Gamla stans utkant. Frukosten står i en klass helt för sig. Även om man är Stockholmsbo så kan jag rekommendera att gå hit och äta. Här kan man sitta i timmar.

Robert N
Skrev om Restaurang Reisen

En av Stockholms i särklass bästa drinkbarer.

Ted  P
Skrev om Restaurang Reisen

Reisen ligger helt prefekt på Skeppsbron. Hela hotellet andas kvalitet rakt igenom. Allt från personal till rummen är topp.. Ska du turista i Stockholm är det här du ska bo...

Jimi W och Jonas F gillar detta
Jonas F
Skrev om Restaurang Reisen

Hotel Reisen är ett av Stockholms snyggaste hotell. Personalen är riktigt serviceminded och hur trevliga som helst! Hit går man mer än gärna flera gånger om året. Rummen har snygg inredning men lite hårda sängar. Rekommenderar mer än gärna detta hotell. /Jonas