Alla kategorier Hantverkare Västra Götaland Göteborg Ringsten Måleri & Plattsättning
Rekommenderat företag 2016 - Ringsten Måleri & Plattsättning

Ringsten Måleri & Plattsättning

EA Rosengrensgata 13 D, 421 31 Västra frölunda — Visa karta

Vi är ett måleriföretag med många års erfarenhet i ryggen och vi tar oss an i princip alla sorters måleri- och tapetarbeten. Även kakel och klinker är något vi kan riktigt bra och vi sätter plattor i både badrum och torra utrymmen.

Främst gör vi jobb för privatpersoner, men självklart är även du som byggare eller fastighetsägare välkommen att höra av dig till oss! Idag har vi ett starkt nätverk inom branschen och kan även ta ansvar för hela renoveringar och nybyggnationer.

Hör av dig med ditt projekt - stort som litet - så kan vi boka in ett hembesök och konsultation eller skicka offert.

Läs vad 41 kunder tycker om Ringsten Måleri & Plattsättning

• Mats A
    Mats A skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Till att börja med var det lite strul med pappersexcercisen men när det var utrett flöt det på ganska bra. Det var några smågrejer som strulade men vad jag hört från andra så är det snarare regel än undantag när man totalrenoverar ett badrum, oavsett vem man anlitar, och problemen åtgärdades snabbt. Det enda jag egentligen retar mig på är att transporten av några inventarier jag köpt kom på fakturan. De erbjöd sig att hämta sakerna men nämnde aldrig att de skulle debitera det men det skulle jag kanske förhört mig om själv. På det stora hela gick dock allt med min badrumsrenovering bra och jag är nöjd med resultatet.
  • Annika B
    Annika B skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Hej,
    tycker inte alls om att svara på undersökningar (definitivt inte de där jag själv måste formulera mig) men jag är mycket nöjd med Ringsten så ett betyg sätter jag.
  • Nils E
    Nils E skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Toppenbra renovering av vårt bad-/tvättrum! Rek varmt!
  • Gunvor O Arne R
    Gunvor O Arne R skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Under våren 2016 utförde "Ringstens" betydande arbeten hososs t.ex. Nytt tak på carport och förråd ,målning,byte av alla våra stora fönster (13 st.)3 dörrpartier,altan med trappa,yttertrappa med handledare (till ett högt bergsparti) m.m m.m. TOPPENSNYGGT ! Arbetet utfördes av mycket yrkeskunnig personal, snickare,målare,plåtslagare,elektriker.Jättetrevliga,pålitliga och snabba. Vi är mycket belåtna och njuter av deras insats.
  • Ralph K
    Ralph K skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    nogranna och seriösa, vettiga priser
  • Kent K
    Kent K skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Renovering av badrum. Renovering av lägenhet
  • Eva Lotta H
    Eva Lotta H skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Alla på Ringstens var lyhörda och lyssnade på våra tankar och önskemål. De var realistiska i hur lång tid jobbet skulle ta att utföra och de var noggranna. Vi är jättenöjda med vårt badrum och njuter av att ha ett fint och funktionellt badrum som ger vardagens bestyr lite glamour
  • Ninni H
    Ninni H skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Otroligt trevliga och pålitliga. Noggranna, proffsiga.
  • Marie O Johan S
    Marie O Johan S skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    hjälpte till med renovering av badrum, vi är mycket nöjda
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Ytrenovering inomhus i nästan hela etagelägenheten: målning av väggar och tak och snickerier samt renovering av trappa. Gjorde det vi hade kommit överens om till det överenskomna priset, inga konstigheter. Trevligt bemötande och trevliga hantverkare.
  • Robert L
    Robert L skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Väldigt trevliga vid första mötet. När helrenovering av badrum börjades så kändes det inte lika bra. Påpekade att vi inte va nöjda med del av kakling och fogande och efter påpekande så gjordes det om. Kändes allmänt slarvigt. Var är yrkesstoltheten!
    Ringde och sms ett par gånger efter klart jobb att det inte va snyggt. Tog ganska lång tid innan de kom igen och åtgärdade det sista.
  • Amanda B
    Amanda B skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Jag är medlem i en ganska stor bostadsrättsförening. Vi har anlitat Ringsten Måleri för måleri-arbeten. Resultatet blev katastrofalt. Företaget höll på i månader utan att beakta någon som helst tidsgräns. Nu, två år efter utförda arbeten flagnar stora delar av färgen på de flesta av våra fasader. Arbeten utfördes också mycket slarvigt. Företaget vägrar att besvara våra mail/sms/tel samtal angående en reklamation. Ärendet kommer nu att hamna hos reklamationsnämnden...Akta er verkligen för detta företag!!!!
    2016-05-27 Ronny J svarar Amanda B
    Vet inte Riktigt vad detta handlar om faktiskt, vet inte vad det handlar om och ber vederbörande ringa till oss
    2016-05-31 Amanda B svarar Ronny J
    Det har jag gjort. Ringt, smsat och mailat. Helt utan ngt som helst resultat i form av återkoppling. Pratat senast även med Krister H. i slutet av förra veckan. Han lovade att återkoppla eller be dig att ringa oss. Ingen återkoppling. Du lovade att skicka folk för ett halvt år sedan för att åtgärda reklamationen. Inget har hänt. Tyvärr. Färgen har bubblat sig och flagnar över stora ytor...Vet inte mer vad jag ska säga om det
    2016-05-31 Ronny J svarar Amanda B
    Jag har ringt Linda i styrelsen i måndags 30/5 och hade ett bra samtal med henne.vi kommer att åtgärda eventuella brister efter en besiktning. Bra om hela styrelsen sanktionerar ett sådant här påhopp och inte en personlig åsikt från en person som uppenbarligen ljuger om att ha mailat och ringt massor med gånger. Detta har inte hänt och min mail och telefon fungerar alldeles utmärkt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Renovering av badrum. Utmärkt bemötande.
  • Christina A
    Christina A skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Renovering av ytskikt och helrenovering av badrum. Professionellt bemötande och tack vare totalentreprenad har jag som kund inte behövt engagera mig alls förutom i hur jag vill ha det.
  • Johan A
    Johan A skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Renovering av badrum i bostadsrätt. När väl kontraktet var påskrivet var jag väldigt nöjd med det jag fick, men det tog tid att få det på plats och man fick ringa och tjata en del. Annars en femma.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Ett seriöst företag med duktiga hantverkare som jag anlitat för både inomhus som utomhus måleri och snickeriarbeten. Inga väntetider, samarbetet med andra företag fungerar perfekt. Jag är mycket nöjd med utförda arbeten.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Personligt och engagerat bemötande vid byggande av kombinerad tvättstuga och badrum i källaren. Kunniga fackmän i alla delar och faktura som stämmer med offerten.
  • Margareta R
    Margareta R skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Var helnöjd med arbetet de utfört
  • Robert F
    Robert F skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Kakling i badrum 9 kvm
    Mycket bra utfört, kvalitetskänsla utöver det vanliga arbetet som man kan förvänta sig.
  • christian k
    christian k skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Vi använde Ringstens för att renovera ett litet badrum, detaljer i kök, lägga nytt golv i två delar (träplank och detalj-klinkers), ny el-dragning, insättning av lampor och säkert något mer. Jag upplevde Ringstens som enormt engagerade, tillmötesgående, trevliga och framför allt smidiga att arbeta med. Resultatet var över förväntan och vi kommer ringa dem direkt när vi har något nytt som behöver fixas eller byggas.
  • marieanne k
    marieanne k skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Ringsten Måleri har byggt en bastu och målat om fasaden på mitt hus , bytt ut delar i takkonstruktionen och renoverat ett fönster (bytt delar av karm och fönster)
    Under hela byggets gång har jag fått professionella råd och ett arbete av absolut högsta klass .
    Noggranna duktiga yrkesmän som alltid är trevliga och hjälpsamma !
  • ida f
    ida f skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Bra och tydlig kommunikation genom hela arbetsprocessen. Duktiga hantverkare och suverän samordning, färdiga till utsatt datum. Hjälpte även till att lösa andra problem som uppstod under vägen, dels själva men också genom sitt stora kontaktnät. Tryggt och pålitligt rakt igenom!
  • susanne a
    susanne a skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    En perfekt ombyggnad av ett badrum!
    Proffsig personal
  • eva m
    eva m skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Ringstens Måleri har fungerat som en helhets entreprenör vid våra renoveringar , främst kopplat till måleri och kakelsättning vilket vi har varit mycket nöjda med. En kontakt med mycket kompetens och som vi har känt oss trygga med.
  • jens k
    jens k skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Arbetade snabbt och effektivt, trots en felbeställning av kulör på väggfärg från mig så fixades det snabbt och enkelt. Bra råd och inte de dyraste alternativen som föreslås.
    Rekomenderas!
  • kristina r
    kristina r skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Bästa firman helt klart! Hade alla kontakter som behövdes för att renovera mitt hus. Trevlig pålitlig personal som kom med egna förslag. Rekommenderas varmt!
  • gustav g
    gustav g skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Håller budget och tid på ett föredömligt sätt!
  • peter s
    peter s skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Mycket bra bemötande och service!
  • Lars-Göran e
    Lars-Göran e skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Ett mycket proffsigt och kunnigt företag av snickeri och platsättning.Kan varmt rekommendera det.Har använt de ett antal ggr.
    Lika nöjd varje gång.
  • kristina h
    kristina h skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Vi rekommenderar Ringsten baserat på ett mycket väl utfört uppdrag när vi gjorde en helrenovering av vårt hus. Vi hade en bra kommmunikation hela vägen och arbetet är väl utfört. Ringsten höll tidplan och budget på ett föredömligt sätt och lämnade huset städat och redo för inflyttning.
  • vasilj c
    vasilj c skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Vi har fått målat ett nybyggt garage+ förråd , behandlat altanen med Sioo , ommålning figgebo; bemötandet och arbetet helt nöjda med allt vad det gäller punklighet ,nogrannhet,kvaliten på utfört arbete,Ronny och Ludde är mycket trevliga! L. är en stor tillgång för branschen!
  • ritta g
    ritta g skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Mycket bra service och kunniga arbetare.
  • marina C
    marina C skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Renovering av badrum. Arbetet utfördes professionellt och jag är mycket nöjd med deras prestation. De hade kontinurelig kontakt och var öppna för diskussion om jag ville ändra något.
    Jag kan tänka mig att jag hade kunnat få det till ett lägre pris om jag hade valt en annan leverantör.
    Jag skulle kunna tänka mig att anlita dem igen.
  • markus L
    markus L skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Renovering av tvättstuga (klinkers, skåp, bänkskivor, vvs, el m.m.). Mycket hög servicegrad. Relistisk tidsplan som hölls till pricka. Hög noggranhet i arbetet. Mycket nöjd och kan varmt rekommendera.
  • Henric f
    Henric f skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Ronny som äger firman är en bra kille.
    När du väl har allt påskrivet och klart så kan du lita på att det blir gjort.
    Under arbetet är dialogen med Ronny förstklassig.
    Är mycket nöjd med arbetet och allt sköttes enligt avtal.
    Har anlitat Ringsten till både kök och badrum.
    Kan rekommendera Ronny och Ringsten.
  • Eva A
    Eva A skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Bra och duktiga hantverkare. Ville ha en hylla i badrummet som beställdes på Ikea tog flera månader innan de slutligen gjorde en egen hylla eftersom den hylla som var tänkt aldrig kom. Tråkigt som kund att ligga på och tjata. Dessutom kostade det ganska mycket.,annars snyggt o proffsigt gjort förutom hyllan jag tänkt som blev något hafsigt i slutet.
  • Christer L
    Christer L skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Professionellt.

Över förväntan.
    Hög servicenivå, inget var omöjligt.
    Jobbet som utfördes var värt varje krona.
    Allt utfördes under uppgjord tidsplan till full belåtenhet.
  • Håkan T
    Håkan T skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Kunniga, proffsiga och roliga yrkesmän. Jag har rekommenderat dem till vänner som också är nöjda.
  • Håkan w
    Håkan w skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Fick ett väldigt bra bemötande och dom skötte sig på ett föredömligt sätt vid kontakter. Kom när vi avtalat osv.
  • Helena O
    Helena O skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Mycket bra målare, snyggt & prydligt! kan rekommenderas!
  • Ninni H
    Ninni H skrev om Ringsten Måleri & Plattsättning
    Trevliga, bra jobb, pålitliga!

EA Rosengrensgata 13 D, 421 31 Västra frölunda