Ringsten Måleri & Plattsättning

• Badge2016
4.5
Llama 031-361 80 14 Compartir

About company

Vi är ett måleriföretag med många års erfarenhet i ryggen och vi tar oss an i princip alla sorters måleri- och tapetarbeten. Även kakel och klinker är något vi kan riktigt bra och vi sätter plattor i både badrum och torra utrymmen. Främst gör vi jobb för privatpersoner, men självklart är även du som byggare eller fastighetsägare...

54 omdömen om Ringsten Måleri & Plattsättning

Sedan starten hos Reco 2013

Gunnar N
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Bra bemötande.Jag förväntade mig ett bra utfört arbete och så blev det. Målning och tapetsering. Inga väntetider och städning efter avslutat arbete.

Edvard G
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Professionellt bemötande och kompetent folk som leder och driver arbetet. Gillar också deras lösningsorienterade approach!

Eva K
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Superbra! Noggranna och bra kommunikation.

Bo S
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av tvättstuga, klinkergolv, kakel, målning och snickerier. Allt mycket proffsigt utfört inom planerad tid. Bra bemötande. Företaget utförde lite senare även några tilläggsarbeten; byte av vindskivor och renovering av ett fönster. Samma resultat där, proffsigt och snabbt.

Andfreas K
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Golvvärme i vår entré som blev super fin!

Olof R
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Jag är mycket nöjd med Ringstens arbete som gällde ommålning av en putsad fasad, vindskivor m.m. och målning av 10 fönster. Arbetet avslutades på avtalad tid trots att det blev lite tilläggsarbeten. Målarna lade ned mycket krut på att hitta rätt kulör till fasaden som skulle målas om, ansträngde sig verkligen för att det skulle bli rätt, dvs samma som tidigare. Kommunikationen med Ronny och de övriga fungerade bra, lite segt bara i fasen innan arbetet kom igång.

Andreas L
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Bra och noggrant utfört arbete med vår fasadmålning. Allt flöt på bra.

Jonas H
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Trevliga och bra, hjälpte till med allt vi behövde. Bra info och kom när dom lovade.

Per B
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Har kontaktat företaget via deras kontaktformulär två gånger samt skickat e-post till företaget utan att de har h kontaktat mig. Också ringt till företaget efter flera ringsignaler får man upptagetton och inte blivet uppringd. Har även talat in på telefonsvararen med namn och telefonnummer och bett de att ringa upp mig. Man kan undra om de är ett seriöst företag!

Christer B
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Jättebra.skötte allt under tiden vi var bortresta!

Nils E
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Vi kan varmt rekommendera Ringsten med Ronny i spetsen, de har först renoverat vår tvättstuga/badrum i källaren och nu senast vårt kök. Bra bemötande, riktigt bra hantverkskunnande och fin finish. Inte nödvändigtvis billigast men kanon-resultat!!! Heja Ronny & co!

Sara O
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Perfekt planering och genomförande av renovering av badrum och ytskikt i villa. Fint bemötande, håller tidsschemat, trevlig personal! Rekommenderas absolut !!

Henric F
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Vi är en liten bostadsrättsförening i Mölndal som anlitat Ringsten till att fixa Fasaden och lite annat smått och gott. Styrelsen är extremt nöjd med jobbet och kommer rekommendera Ringsten till andra. Jobbet är proffsigt gjort och det är hög yrkesstolthet. Ronny kommer ofta med förslag och ideer som uppskattas mycket och är bra. Anlitar man Ringsten så kan man räkna med att det blir riktigt gjort. Personalen är trevlig och kunnig och man får svar om man ringer. Priserna är bra och och det är högt i tak om man...

Mats A
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Till att börja med var det lite strul med pappersexcercisen men när det var utrett flöt det på ganska bra. Det var några smågrejer som strulade men vad jag hört från andra så är det snarare regel än undantag när man totalrenoverar ett badrum, oavsett vem man anlitar, och problemen åtgärdades snabbt. Det enda jag egentligen retar mig på är att transporten av några inventarier jag köpt kom på fakturan. De erbjöd sig att hämta sakerna men nämnde aldrig att de skulle debitera det men det skulle jag kanske förhört mig om själv....

Annika B
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Hej, tycker inte alls om att svara på undersökningar (definitivt inte de där jag själv måste formulera mig) men jag är mycket nöjd med Ringsten så ett betyg sätter jag.

Nils E
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Toppenbra renovering av vårt bad-/tvättrum! Rek varmt!

Gunvor O Arne R
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Under våren 2016 utförde "Ringstens" betydande arbeten hososs t.ex. Nytt tak på carport och förråd ,målning,byte av alla våra stora fönster (13 st.)3 dörrpartier,altan med trappa,yttertrappa med handledare (till ett högt bergsparti) m.m m.m. TOPPENSNYGGT ! Arbetet utfördes av mycket yrkeskunnig personal, snickare,målare,plåtslagare,elektriker.Jättetrevliga,pålitliga och snabba. Vi är mycket belåtna och njuter av deras insats.

Ralph K
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

nogranna och seriösa, vettiga priser

Kent K
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av badrum. Renovering av lägenhet

Eva Lotta H
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Alla på Ringstens var lyhörda och lyssnade på våra tankar och önskemål. De var realistiska i hur lång tid jobbet skulle ta att utföra och de var noggranna. Vi är jättenöjda med vårt badrum och njuter av att ha ett fint och funktionellt badrum som ger vardagens bestyr lite glamour

Ninni H
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Otroligt trevliga och pålitliga. Noggranna, proffsiga.

Marie O Johan S
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

hjälpte till med renovering av badrum, vi är mycket nöjda

Tomas N
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Ytrenovering inomhus i nästan hela etagelägenheten: målning av väggar och tak och snickerier samt renovering av trappa. Gjorde det vi hade kommit överens om till det överenskomna priset, inga konstigheter. Trevligt bemötande och trevliga hantverkare.

Robert L
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Väldigt trevliga vid första mötet. När helrenovering av badrum börjades så kändes det inte lika bra. Påpekade att vi inte va nöjda med del av kakling och fogande och efter påpekande så gjordes det om. Kändes allmänt slarvigt. Var är yrkesstoltheten! Ringde och sms ett par gånger efter klart jobb att det inte va snyggt. Tog ganska lång tid innan de kom igen och åtgärdade det sista.

Amanda B
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Jag är medlem i en ganska stor bostadsrättsförening. Vi har anlitat Ringsten Måleri för måleri-arbeten. Resultatet blev katastrofalt. Företaget höll på i månader utan att beakta någon som helst tidsgräns. Nu, två år efter utförda arbeten flagnar stora delar av färgen på de flesta av våra fasader. Arbeten utfördes också mycket slarvigt. Företaget vägrar att besvara våra mail/sms/tel samtal angående en reklamation. Ärendet kommer nu att hamna hos reklamationsnämnden...Akta er verkligen för detta företag!!!!

Svar från Ringsten Måleri & Plattsättning

Vet inte Riktigt vad detta handlar om faktiskt, vet inte vad det handlar om och ber vederbörande ringa till oss

Gunnar L
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av badrum. Utmärkt bemötande.

Christina A
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av ytskikt och helrenovering av badrum. Professionellt bemötande och tack vare totalentreprenad har jag som kund inte behövt engagera mig alls förutom i hur jag vill ha det.

Johan A
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av badrum i bostadsrätt. När väl kontraktet var påskrivet var jag väldigt nöjd med det jag fick, men det tog tid att få det på plats och man fick ringa och tjata en del. Annars en femma.

Lennart A
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Ett seriöst företag med duktiga hantverkare som jag anlitat för både inomhus som utomhus måleri och snickeriarbeten. Inga väntetider, samarbetet med andra företag fungerar perfekt. Jag är mycket nöjd med utförda arbeten.

Ulf K
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Personligt och engagerat bemötande vid byggande av kombinerad tvättstuga och badrum i källaren. Kunniga fackmän i alla delar och faktura som stämmer med offerten.

Margareta R
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Var helnöjd med arbetet de utfört

Robert F
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Kakling i badrum 9 kvm Mycket bra utfört, kvalitetskänsla utöver det vanliga arbetet som man kan förvänta sig.

christian k
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Vi använde Ringstens för att renovera ett litet badrum, detaljer i kök, lägga nytt golv i två delar (träplank och detalj-klinkers), ny el-dragning, insättning av lampor och säkert något mer. Jag upplevde Ringstens som enormt engagerade, tillmötesgående, trevliga och framför allt smidiga att arbeta med. Resultatet var över förväntan och vi kommer ringa dem direkt när vi har något nytt som behöver fixas eller byggas.

marieanne k
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Ringsten Måleri har byggt en bastu och målat om fasaden på mitt hus , bytt ut delar i takkonstruktionen och renoverat ett fönster (bytt delar av karm och fönster) Under hela byggets gång har jag fått professionella råd och ett arbete av absolut högsta klass . Noggranna duktiga yrkesmän som alltid är trevliga och hjälpsamma !

ida f
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Bra och tydlig kommunikation genom hela arbetsprocessen. Duktiga hantverkare och suverän samordning, färdiga till utsatt datum. Hjälpte även till att lösa andra problem som uppstod under vägen, dels själva men också genom sitt stora kontaktnät. Tryggt och pålitligt rakt igenom!

susanne a
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

En perfekt ombyggnad av ett badrum! Proffsig personal

eva m
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Ringstens Måleri har fungerat som en helhets entreprenör vid våra renoveringar , främst kopplat till måleri och kakelsättning vilket vi har varit mycket nöjda med. En kontakt med mycket kompetens och som vi har känt oss trygga med.

jens k
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Arbetade snabbt och effektivt, trots en felbeställning av kulör på väggfärg från mig så fixades det snabbt och enkelt. Bra råd och inte de dyraste alternativen som föreslås. Rekomenderas!

kristina r
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Bästa firman helt klart! Hade alla kontakter som behövdes för att renovera mitt hus. Trevlig pålitlig personal som kom med egna förslag. Rekommenderas varmt!

gustav g
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Håller budget och tid på ett föredömligt sätt!

peter s
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Mycket bra bemötande och service!

Lars-Göran e
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Ett mycket proffsigt och kunnigt företag av snickeri och platsättning.Kan varmt rekommendera det.Har använt de ett antal ggr. Lika nöjd varje gång.

kristina h
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Vi rekommenderar Ringsten baserat på ett mycket väl utfört uppdrag när vi gjorde en helrenovering av vårt hus. Vi hade en bra kommmunikation hela vägen och arbetet är väl utfört. Ringsten höll tidplan och budget på ett föredömligt sätt och lämnade huset städat och redo för inflyttning.

vasilj c
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Vi har fått målat ett nybyggt garage+ förråd , behandlat altanen med Sioo , ommålning figgebo; bemötandet och arbetet helt nöjda med allt vad det gäller punklighet ,nogrannhet,kvaliten på utfört arbete,Ronny och Ludde är mycket trevliga! L. är en stor tillgång för branschen!

ritta g
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Mycket bra service och kunniga arbetare.

marina C
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av badrum. Arbetet utfördes professionellt och jag är mycket nöjd med deras prestation. De hade kontinurelig kontakt och var öppna för diskussion om jag ville ändra något. Jag kan tänka mig att jag hade kunnat få det till ett lägre pris om jag hade valt en annan leverantör. Jag skulle kunna tänka mig att anlita dem igen.

markus L
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Renovering av tvättstuga (klinkers, skåp, bänkskivor, vvs, el m.m.). Mycket hög servicegrad. Relistisk tidsplan som hölls till pricka. Hög noggranhet i arbetet. Mycket nöjd och kan varmt rekommendera.

Henric f
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Ronny som äger firman är en bra kille. När du väl har allt påskrivet och klart så kan du lita på att det blir gjort. Under arbetet är dialogen med Ronny förstklassig. Är mycket nöjd med arbetet och allt sköttes enligt avtal. Har anlitat Ringsten till både kök och badrum. Kan rekommendera Ronny och Ringsten.

Eva A
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Bra och duktiga hantverkare. Ville ha en hylla i badrummet som beställdes på Ikea tog flera månader innan de slutligen gjorde en egen hylla eftersom den hylla som var tänkt aldrig kom. Tråkigt som kund att ligga på och tjata. Dessutom kostade det ganska mycket.,annars snyggt o proffsigt gjort förutom hyllan jag tänkt som blev något hafsigt i slutet.

Christer L
Escribió sobre Ringsten Måleri & Plattsättning

Professionellt. Över förväntan. Hög servicenivå, inget var omöjligt. Jobbet som utfördes var värt varje krona. Allt utfördes under uppgjord tidsplan till full belåtenhet.