Alla kategorier Jurist Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Anna Rinman Familjerättsbyrå

Anna Rinman Familjerättsbyrå

Kindstugatan 1, 111 31 Stockholm — Visa karta

Anna Rinman kan, med gedigen juristutbildning och erfarenhet, hjälpa dig med allt vad gäller familjerätt: arvsrätt, skilsmässor, bodelningar, testamenten samt tvistemål i domstol.

Några övriga familjerättsliga områden där du kan anlita Anna Rinman för professionell hjälp är äktenskapsförord, samboavtal, bodelning i olika skeden eller testamentesskrivning. Att fråga någon som vet kan göra det hela enklare och du behöver inte sätta dig in i alla regler kring tillvägagångssättet. Även vid dödsfall kan det underlätta att få hjälp av någon som kan ta distans och har kunskap om arvsreglerna.

Anna kan även bistå dig som är utlandssvensk, utlandsfödd eller har andra internationella band med frågor som behandlar internationell familje- och arvsrätt.

Står du i en tvist kring skilsmässa, boende eller arv? Anna Rinman ger dig råd och medlar för att ni ska slippa gå till domstol. Blir detta trots allt fallet följer hon med genom hela tvisten.

Läs vad 5 kunder tycker om Anna Rinman Familjerättsbyrå

• Micke D
    Micke D skrev om Anna Rinman Familjerättsbyrå
    Kontaktade Anna gällande ett arv och hon återkom innom utlovad tid med mycket utförlig dokumentation, till skäligt pris, för att jag kunde driva min fråga vidare.
    2017-10-04 Anna R svarar Micke D
    Tack för ditt utlåtande! Det var ett nöje att betjäna dig.
    Återkom gärna om du behöver mer hjälp.
    Anna Rinman
  • Monica N
    Monica N skrev om Anna Rinman Familjerättsbyrå
    Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående.
    Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare!

Det har känts tryggt med Anna som vet hur allt fungerar!
  • Bonnie L
    Bonnie L skrev om Anna Rinman Familjerättsbyrå
    Det är inte jag utan min syster som varit klient hos Anna Rinman. Min syster är numera dement och kan tyvärr inte svara på en sådan här förfrågan. Men jag vet att hon redan vid första besöket blivit väl omhändertagen av Anna. Fallet gäller en tvist mellan min syster och hennes f.d. sambo. Tvisten har utvecklats till en mardrömshistoria under sex år med ideliga stämningar från sambon, som dessutom ständigt överklagat domsluten. Under alla dessa år har Anna grundligt satt sig in i detta omfattande och komplicerade fall. Eftersom min syster numera inte har några pengar att betala Anna med är hon så snäll att hon inte debiterar min syster för sitt arbete!
  • Lasse E
    Lasse E skrev om Anna Rinman Familjerättsbyrå
    År 2012 var en av mina huvudmän i behov av juridisk rådgivning pga tvist om ägandet av den bostadsrätt hen var boende i. Frågan var om min huvudman var delägare tillsammans med efterlevande till en avliden sambo. Anna Rinman skötte all kontakt med motpartens juridiska ombud vars inställning var att min huvudman inte var delägare. Anna Rinman letade fram ett annat ärende av samma typ. Slutligen blev min huvudman betraktad som delägare och fick del av vinsten vid försäljning av bostadsrätten. Motpartens ombud var 2 st advokater som insåg det riktiga i Anna Rinmans argument. En mycket fin hjälp till en utsatt huvudman. Jag kan varmt rekommendera Anna Rinman.
  • Micke W
    Micke W skrev om Anna Rinman Familjerättsbyrå
    Anna gjorde ett bra jobb med mitt " fall" o samarbetet funkade jättebra. Hon skötte det på ett professionellt sätt o jag skulle absolut både rekommendera henne o även använda henne om det skulle behövas....

Kindstugatan 1, 111 31 Stockholm