Alla kategorier Plattsättare Stockholms län Nacka Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Box 1145, 183 11 Täby — Visa karta

Kvalitet i arbetet är det viktigaste för oss. Ett bra utfört projekt är ett projekt där alla parter blir nöjda.
Därför är det viktigt för oss att innan projektets start, komma överens om vad som ska göras, inom vilket tidsspann det ska göras, och till viket pris det ska göras.
Vi jobbar alltid med skriftliga avtal.
Tuna Industriväg 4, 15330, JÄRNA
Badrumsrenoverarna
Andreas J:
Vi anlitade Badrumsrenoverarna hösten 2015 för att totalrenovera ett gammalt badrum från 1962, men ville i samma veva riva några väggar och ...

Plattsättare nära Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning:

Midskeppsgatan 10, STOCKHOLM
Vi utför uppdrag i hela Storstockholm och inget projekt är för stort eller för l... Läs mer ›
Jimmy B:
Beställde renovering av gammalt okaklat badrum med byte av all inredning. 3Nor lämnade detaljrik offert inkl. alla typer av arbeten som behö...

Hammarbybacken 43, JOHANNESHOV
Varmt välkomna! Läs mer ›
Puts & Fasadtvätt:
Alltid bra bemötande av personalen och chefer

Årsta skolgränd 10, ÅRSTA
Framgångsfaktorerna i Lindqvist & Engström ABs strategi är att konsekvent utföra... Läs mer ›
Jesper N:
Jag hade stora förväntningar på Lindqvist då jag tidigare haft mkt bra erfarenhet av dem gällande totalrenovering av min förra lägenhet. Fr...

Bjuletorg 13, Enskede
Det första Garant Bolaget etablerades 1958 och växte i snabb takt till de 6 st v... Läs mer ›
Christian:
Bra och pålitliga. Lyssnar in behov och kommer med bra förslag. Tiderna hölls och likaså budgeten.

Läs vad 40 kunder tycker om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

• Erika A
    Erika A skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi anlitade Roru i Augusti 2016 för att göra en tillbyggnad på vårt radhus på 15kvm. Enligt tidsplanen skulle arbetet ta 6 veckor men det tog endast 4 veckor. Projektledaren Roman höll regelbundna avstämningar med oss och försäkrade sig att allt flöt på som det skulle. Snickarna är superduktiga, trevliga, ordningssamma och punktliga. Ett tecken på att de är riktigt kunniga är alla förslag på lösningar som de kom med under projektet, delar som både arkitekten och konstruktören hade missat att specificera. Vi är väldigt nöjda med både processen och slutresultatet. Vi skulle varmt rekommendera Roru till andra som bygger om hemma!!
  • Jens H
    Jens H skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Har bara positivt att säga. Hade en bra kommunikation med byggledaren. Resultatet blev mycket bra. Vi är rätt petiga och hade åsikter om smådetaljer i finishen efteråt, men då var de snabba och fixade det sista så att vi var helt nöjda. Vi bor i en väldigt liten förening och våra grannar poängterade till och med att hantverkarna på plats varit väldigt trevliga, vilket dessutom känns skönt att höra när man bott borta under en pågående renovering. Bra priser också!
  • Elin S
    Elin S skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    ANLITA ALDRIG Ro Ru!!!
    Skulle inte rekommendera detta företag till min värsta fiende. Slutresultatet blev bra, men efter 3 månader ist för 3 veckor som avtalat. Byggmänniskorna var väldigt trevliga och kunniga. Tyvärr stora kommunicationsbrister. Ledningen är ett skämt! Beställer fel saker, anklagar oss som kunder att det är vårt ansvar att kontrollera. Skickar ut fakturor på arbete som än ej är slutfört.
    Repade våra nya vitvaror och ber oss om att begå försäkringsbedrägeri och ljuga för vårt försäkringsbolag så står ro ru för vår självrisk. Svarar inte i telefonen och är allmänt oförskämda och otrevliga!
    STOR STOR VARNING!
  • Joachim
    Joachim skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Utmärkt resultat (kakling kök), inget att klaga på
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Färdigställs ett rum med installation av tak/spottar, golvläggning, målning, foder och lister.Mycket bra bemötande och Roman håller kontakt under hela byggtiden med status och uppdateringar. Kommer med stor sannolikhet kontakta dem igen när nästa projekt är på gång.
  • Gunilla V
    Gunilla V skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi har anlitat Ro-Ru Bröderna för ett antal uppdrag under 2015 och 2016.
    Ytrenovering och golvläggning i en hyreslägenhet.
    Upptagning av branddörr i vägg.
    Ytrenovering i vår källare och i tvättstugan.
    Alla åtgärder har varit helt i enlighet med offerter och utförandet har varit utmärkt, i en del fall över våra förväntningar.
    Kontakterna med Galina och Roman har varit täta och informativa.
  • Lise Lotte B
    Lise Lotte B skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Oseriösa, kom försent till avtalad tid, samt började förklara att dom inte la andra golv en trägolv, och att han inte va golvläggare så han frågade mest mig om information.
    Han kunde heller inte svara på vad det var för typ av golv jag hade i mitt kök idag?!
    Han försökte hela tiden styra om mig till trägolv.
    Jag bad honom återkomma för en offert med han hörde aldrig av sig.
    /LB
    2016-05-03 Roman svarar Lise Lotte B
    Det är otrevligt att skriva så till oss .
    Vi hjälper våra kära kunder alltid och besvarar mail och tel .
    Vi skickade mail på dina frågor ,
    Du får inte bedöma ett bolag om ni inte har provat dom.
    Jag har förklarat att vi läger inte sådant golv .

RO-RU
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi har tagit hjälp av Ro-Ru bygg för ett större underhåll av vår företagslokal såsom snickeri, el och måleri. Bemötandet har varit bra från början till slut och det har varit enkelt att nå dom vid frågor. Vi blev väldigt nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget för liknande uppgifter.
  • Carina O
    Carina O skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Har fått hjälp med rivning av vägg, uppsättning av ny vägg, renovering av kök och är mycket nöjd. Effektiva, noggranna med ett mycket bra slutresultat.
  • Björn S
    Björn S skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Tapetsering av rum, nytt golv.
  • Lily F
    Lily F skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Ansvarsfull och jobbar med hjärtat, kan få idéer och inledningstips av Ro-Ru.
  • Robert G
    Robert G skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Proffsigt och väl utfört arbete!
  • Jan H
    Jan H skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi tycker att Ro-Ru månar om kunden. Kunden får det den vill ha. Vi målade om huset och bytte ytterdörr. De upptäckte att grunden var dålig på ett ställe och föreslog åtgärd vilket vi gjorde. De ställer upp med kort varsel, när det gäller fortsättning på ett arbete.
    De jobbar ihärdigt, försvinner inte bort en dag eller så.
    De är positiva att ha att göra med.
  • Jan Erik S
    Jan Erik S skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Mycket bra och proffsigt bemötande, utmärkt kommunikation under hela arbetets gång (även fast vi var bortresta) som bidrog till att vi slapp misstag. Arbetet blev mycket proffsigt utfört, och uppfyllde mer än väl våra förväntningar.
  • Therese R
    Therese R skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    STOR VARNING! Lovar STORT och håller MYCKET TUNNT! Mycket otrevlig och bristfällig kundkontakt! När de över en vecka försenade väl började installera köket lyckades de montera köket bak och fram (hur man nu lyckas med det efter två grundliga genomgångar av arbetet är en gåta)! Detta är inget de vill rätta till. Vi tvingas nu anlita ett annat företag för att riva katastrofen som dessa klåpare åstadkommit. Nytt kök och allt annat material måste också köpas igen.
  • Erik S
    Erik S skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Roru bygg har vi anlitat 2 separata gånger och är mycket nöjda. Firman är mycket lyhörd för kunden men hjälper gärna till med egna ideer och är lätta att samarbeta med. Vi har gjort större inomhus renovering badrum/tvättstuga 2013 samt fasadmålning och stenläggning 2015.
  • Henrik D
    Henrik D skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi satte upp en vägg och fick ett finfint intryck av företaget. Bra kontakt och snyggt utfört jobb inom både tids- och kostnadsramen vi fick. De var också mycket måna om att vi skulle få det just som vi ville. Utöver det hjälpte de oss att ordna med elektriker som tog hand om de eljobb som behövde fixas. Överlag mycket gott intryck.
  • Börje G
    Börje G skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi anlitade Ro-Ru Bygg i somras för ommålning av huset. Två sidor renskrapades och byttes läkt på, de andra två sidorna tvättades och målades. Övrigt så målades vindskivor, terrass och fönster. Vi upplever att det var ett bra företag att ha att göra med. Roman (arbetsledaren) fick vi alltid tag på vid behov och killarna som jobbade var trevliga och noggranna. Tidsplanen blev lite längre än beräknat men till stor del berodde det på värmen i somras då det inte gick att måla. Vi är jättenöjda med det jobb som Ro-Ru utfört hos oss och vi kan gott tänka oss att anlita dem igen. Börje och Eva
  • frida s
    frida s skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Anlitas för renovering av lägenhet. Målning av väggar, tak, köksluckor och element, slipning av golv och ytterdörr samt vissa snickeri- och elarbeten. Trevliga, engagerade och duktiga hantverkare. Håller vad som lovas angående kvalitet och pris. Rekommenderas.
  • victoria o
    victoria o skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Jag är mycket nöjd med det arbete Ro-Ru Bröderna har gjort när de byggt om mitt kök och matrum. Arbetet har gått smidigt och jag är mycket nöjd med resultatet. Såväl arbetsledare som hantverkare var mycket trevliga att ha att göra med och lyhörda för önskemål. Jag rekommenderar gärna Ro-Ru och skulle om behov uppstod gärna anlita dem igen.
  • Anders
    Anders skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Ro-Ru Bröderna gjorde ett otroligt bra jobb när jag total renoverade kök, badrum och hall i en lägenhet i Vasastan. Resultatet blev över alla förväntningar. Arbetet sköttes professionellt och arbetsledaren var alltid tillgänglig när det behövdes. Det uppstod problem när en gammal fuktskada upptäcktes i samband med renoveringen, men även detta kunde Ro-Ru hantera bra. Jag kan ge en mycket stark rekommendation.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Målning av fasad och ny entrétrappa i betong. Noggranna och ambitiösa hantverkare. Trevliga att ha att göra med. Icke-svensktalande men kommunikationen fungerade ändå bra genom täta och regelbundna kontakter med arbetsledare. Höll uppgjort tidsschema. Inga pålägg på slutfaktura, betalade enligt offert. Kan rekommenderas.
  • Anna B
    Anna B skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi rekommenderar gärna Ro-Ru Bröderna som vi anlitat sommaren 2013 för att göra utomhusjobb såsom skrapning och målning av träfasad och grund, stenläggning ölandssten, bygge av trappa, trappräcken och källartrappstak, renovering av smidesgrind samt eljobb. Resultatet blev jättebra och vi är mycket nöjda!
    Företaget har varit väldigt professionellt. Tiderna har hållits, det har varit lätt att få kontakt med chefen (Roman), vi har hållits väl informerade under projektets gång och inga överraskningar på fakturan.
    Vi kan absolut tänka oss att anlita företaget igen och rekommenderar dem gärna.
  • Bo L
    Bo L skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Hög kvalité, flexibla trevliga hantverkare. Mycket prisvärt. Jag ger mina bästa rekommendationer.
  • Gunder H
    Gunder H skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Förstklassigt jobb. Och de kommer när de lovar att komma. Men, som sagt, framför allt, ett förstklassigt jobb.
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Jag har använt RO-RU Bröderna bygg och plattsättning vid 3 olika tillfällen. Renoverat kök, badrum och gästtoalett. Jag är väldigt nöjd, tiderna har hållits, trevliga byggare, alltid lätt att få tag i chefen, och inte minst; inga överraskningar när fakturan kommit. Mycket nöjd och kan absolut använda mig av dem i fortsättningen. Mvh Katarina
  • Mikael Å
    Mikael Å skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Anlitade företaget under April 2013 för att bila bort klinkers, ta upp dörrhål i lättbetong, bygga vägg, lägga parkettgolv, montera dörrar och dra om el.

Både snickaren och elektikern var duktiga hantverkare och trevliga att ha att göra med, liksom arbetsledaren Roman. Det kändes bra att han hela tiden höll mig underrättad under arbetets gång och att det inte kom några överraskningar på fakturan. /Mikael Åström
  • Örjan R
    Örjan R skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Anlitade Ro-Ru efter tips av en bekant i samma område på Lidingö. De rev vår tvättstuga till grunden, bilade ur, byggde/jämnade till väggar, kaklade upp, byggde inredningen, kopplade in elektronik och varmvattenberedare.
    Slutresultatet blev mycket bra; fint målade väggar, noggrant kaklat och bra inpassade skåp mm. Roman var alltid hjälpsam och intresserad.
    Det negativa var projektet tog längre tid än utlovat, vissa dagar var låg aktivitet vilket fördröjde. Viss personal kunde dålig engelska men han som gjorde det mesta arbetet pratade bra engelska. Det största misstaget får vi nog skylla oss själva för: vi lät Ro-Ru handla kaklet/klinkers och det blev inte exakt som vi tänkt oss. Det bör man göra själv.
    Jag kan rekommendera Ro-Ru – men köp in de viktigaste sakerna själva! Kakel, Klinkers, fläkt etc vad det nu är som ni har synpunkter på.
  • Douglas G
    Douglas G skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Ro-Ru bygg har renoverat och byggt om vårt hus på 200m2 invändigt. Vi är mkt nöjda med detaljkvaliten, ytskikten och trevligt bemötande från personalen. De visade prov på ansvarskännande och jobbade intensivt genom hela projektet. Vi gillade också att vi fick tips och ideer om snygga lösningar både innan och under själva arbetet. Rekommenderar klart dem för liknande arbeten.
  • My
    My skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi har haft hjälp av Ro-Ru Bröderna Bygg &Plattsättning med att ytskiktsrenovera vår lägenhet, de har slipat golv, målat väggar och snickerier, vidgat en dörröppning, satt igen en annan öppning och monterat garderober. Vi är mycket nöjda med slutfinishen, hantverkarna är mycket noggranna och har bra känsla för detaljer.
  • Sofia
    Sofia skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Vi anlitade Roman för att renovera ett badrum. Slutresultatet blev bra och till ett väldigt bra pris.
  • Johan L
    Johan L skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Plattsättning av ölandssten samt trappa i trädgård. Rostlagning och målningav balkongräcke. Snabbt och bra, helt enligt den överenskommelse vi träffade. Roman hade ideér som tillförde.
  • Karin
    Karin skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Jag anlitade Roman aug-sep 2011 för ytskiktsrenovering och elarbete i 50-tals lgh. Det omfattade bla borttagning av tapet och alla ytor behövde bredspacklas, inkl. taket. Slutresultatet blev mycket bra. Väggar, tak, fönsterkarmar helt perfekt släta. Målaren otroligt noggrann och tar sin tid med att göra arbetet. Hantverkarna var bra på snygga lösningar, tex nya eluttag med dolda ledningar. Bra samarbete mellan målaren och elektrikern. De kunde inte så bra svenska, dock aldrig något problem med att få tag på Roman för att prata genom honom. Roman ledde arbetet, det var enkelt att få tag på honom och få reda på tidplanen etc. De blev klara precis enligt den överenskomna tiden. Bra att ta i lite marginal från början.

Jag kände till Roman sen tidigare då en kompis anlitat dem 2 gånger för renovering. Senast för total renovering av lgh (inkl. badrum.) Slutresultatet är otroligt bra gjort. Det var viktigt för mig att ytskikten verkligen blev släta. Jag fick samma målare som min kompis så visste att det skulle bli ett bra resultat.

Jag kommer i vår definitivt anlita företaget för renovering av min nya lägenhet (ytskikt, sätta upp skjutdörrar, kakling i kök).
  • Emmet F
    Emmet F skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    De var lyhörda och förstod vad vi ville åstadkomma (kaklat restaurang-inspirerat kök, nya ytskikt samt sovalkov med skjutdörr i sekelskiftesfastighet centrala Stockholm.
  • Isak K
    Isak K skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Blev en väldigt bra renovering till ett bra och rimligt pris. Kan definitivt rekommendera detta gäng.
  • Johan D
    Johan D skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Har byggt en ångbastu helt i mosaik som tillslut vart riktigt fin och byggd med bra kvalitet
  • Claes T
    Claes T skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    UPPDRAGET GÄLLDE ATT RIVA EN VILLA PÅ LIDINGÖ. LIDINGÖ KOMMUN HAR STRÄNGA KRAV PÅ RÄTT MILJÖMÄSSIG HANTERING AV RIVNINGMATERIALET.ARBETET GENOMFÖRDES VÄL OCH INOM UTLOVAD TID. RIVNINGSKOSTNADEN HÄVDADE SIG VÄL MOT ANDRA BUD. DET VAR ENKELT ATT FÖRHANDLA FRAM ETT AVTAL. ROMAN SERKOWICZ HÖLL GOD KONTAKT UNDER ARBETETS GÅNG.
  • Marie S
    Marie S skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Jag är jättenöjd med mitt vardagsrum som Ro-Ru Bröderna hjälpte mig med.
  • Arne P
    Arne P skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Renovering av träfasad med utmärkt resultat.
    Vi anlitade Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning på rekommendation av en tidigare nöjd kund.
    Total fasadrenovering på tvåplans villa som innebar rivning av vissa paneler och komplettering med ny träpanel. Helrenovering av takfot och nya rännor och rör. Målning av hela fasaden med fönster och dörrar utvändigt.
    Arbetet är fackmannamässigt utfört och inom de kostnadsramar som överenskommits.
    Jag kan varmt rekommendera detta företag då de till fullo levt upp till vad de utlovat. Bra bemötande, bra priser och bra kvalité.
  • Peter D
    Peter D skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning
    Jag och min fru är VERKLIGEN supernöjda med RoRu Bröderna Bygg och Plattsättning AB. Ett fantastiskt gäng som gör det de lovar snabbt och effektivt.Deras jobb är både hållbart och estetiskt. Priserna är rimliga. Har man några funderingar så kommer man lätt i kontakt med företagets chef. Vi kan inte annat än ge lovord till företaget. Vi känner till företaget sedan 2010 och de har gjort ett flertal arbeten åt både oss och våra bekanta.

Box 1145, 183 11 Täby