Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Ring 08-34 69 00 roru.se
4.3

Kvalitet i arbetet är det viktigaste för oss. Ett bra utfört projekt är ett projekt där alla parter blir nöjda. Därför är det viktigt för oss att innan projektets start, komma överens om vad som ska göras, inom vilket tidsspann det ska göras, och till viket pris det ska göras. Vi jobbar alltid med skriftliga avtal.

51 omdömen om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Cristina E
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Jag anlitade Ro-Ru i januari för en ombyggnad av en tvåa till en trea och är extremt nöjd med resultatet (flytta om kök och dela upp i kök plus rum). När renoveringen skulle dra igång så lyckades jag få Corona och hade inte möjlighet att vara i lägenheten och följa arbetet - men det var inga problem då Robin hämtade nyckel och uppdaterade mig löpande om framstegen via facetime och bilder. Jag kände mig trygg genom hela processen och jag uppskattar särskilt det helhetstänk och den ansvarskänsla Robin &Co hade genom projektet...

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
NICLAS Å
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Efter att ha totalrenoverat vår lägenhet kan jag bara säga att jag är mycket nöjd med hela processen från första kontakt till avslut. Svarar alltid på frågor snabbt och kommer med bra lösningar & förslag till förbättringar. Jag rekommenderar verkligen Ro-Ru Bygg och kommer själv anlita företaget vid behov av ytterligare renoveringar. Alla jag har haft kontakt med har varit väldigt trevliga och professionella. Tack för ett bra samarbete! Extra plus till VD Robin som återkopplar snabbt och är oerhört alert på att lösa små problem som alltid kan uppstå vid renovering. Högsta rekommendationer!

Niclas R
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Roru bygg hjälpte oss med tapetsering i trappen och vardagsrummet. De agerade professionellt, ordnade med beställning av tapeterna och mötte vår förfrågan om tidpunkt för arbetet. De kommunicerade med oss innan under och efter projektet för att säkerställa att leveransen mötte våra önskningar. Arbetet utfördes snabbt och precist. Vidare så använde de ny täckpapp och genom deras städning märktes inte att de varit där. Vi är nöjda och alla gäster som ser tapeten stannar till och påpekar hur snygg tapeten är. Vi rekommenderar alla att anlita Roru för era hemma projekt, stora som små.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Anna N
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Kommunikation och attityd under all kritik. Inget ont om de som utförde arbetet dock.

MIKAEL J
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Gjorde köket hos oss. Efter att ha väntat i 6 månader på att de skall fixa fel som uppkommit inom garantitiden så får jag ge upp och kontakta annan hantverkare och betala för reparation istället. Aldrig mer ro- ru bygg från min sida.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Jacob H
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Fick hjälp med kontorsanpassning, vi är supernöjda med ett bra utfört arbeta & kontakten via vår kontaktperson Roman!

Lisa B
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi anlitade Ro-Ru under hösten 2018 för att riva en vägg i vår lägenhet i ett gammalt 20-talshus. Dessutom hjälpte de oss att platsbygga garderober i sovrummet. Vi blev väldigt nöjda med resultatet. Ro-Ru var proffsiga, gjorde ett kanonjobb och var snabba och enkla i all kommunikation. Kommer absolut att anlita dem igen vid framtida behov!

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Janet  N
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Fick kontakt snabbt och ett supertrevligt bemötande. Fixade mitt problem i badrummet på direkten och det blev superfint. Kan varmt rekommendera detta företag som är mycket trevliga att ha att göra med. Kommer att anlita dom igen om vi ska göra något mer i vår bostad.

Johanna N
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Hjälpte oss med vårat kök som vi är så nöjda med idag. Jobbade snabbt och höll rent och snyggt. Hjälpte även till med alla inköp vilket var skönt. Rekommenderas !!

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Lise-Lotte Lisen J
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Förlåt, men jag fullkomligen älskar Ro-Ru gänget, dom har sedan i mitten av september byggt ut 25kvm på vårt hus, stor hall och ytterligare stort sovrum med full takhöjd, renoverat hela ena badrummet i gamla husdelen, byggt ut ena barn rummet, byggt om vårt gamla sovrum till matsal och kommer efter nyår fortsätta renoveringen av badrum 2. De har även byggt en otroligt fin altan/entré till nya ytterdörren och utanför entrén till tvättstugedörren (ligger i vinkel) Vi har levt med dessa snickare i snart 3 månader, nu ska dom...

Klara
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi anlitade företaget för att revonera väggar, tak och att sätta nya lister i två sovrum. De gjorde ett mycket grundligt underarbete där tak och väggar blev helt släta från att ha varit väldigt ojämna. Likaså listerna sitter perfekt. Rekomenderas varmt!

Erika A
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi anlitade Roru i Augusti 2016 för att göra en tillbyggnad på vårt radhus på 15kvm. Enligt tidsplanen skulle arbetet ta 6 veckor men det tog endast 4 veckor. Projektledaren Roman höll regelbundna avstämningar med oss och försäkrade sig att allt flöt på som det skulle. Snickarna är superduktiga, trevliga, ordningssamma och punktliga. Ett tecken på att de är riktigt kunniga är alla förslag på lösningar som de kom med under projektet, delar som både arkitekten och konstruktören hade missat att specificera. Vi är väldigt nöjda...

Jens H
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Har bara positivt att säga. Hade en bra kommunikation med byggledaren. Resultatet blev mycket bra. Vi är rätt petiga och hade åsikter om smådetaljer i finishen efteråt, men då var de snabba och fixade det sista så att vi var helt nöjda. Vi bor i en väldigt liten förening och våra grannar poängterade till och med att hantverkarna på plats varit väldigt trevliga, vilket dessutom känns skönt att höra när man bott borta under en pågående renovering. Bra priser också!

Elin S
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

ANLITA ALDRIG Ro Ru!!! Skulle inte rekommendera detta företag till min värsta fiende. Slutresultatet blev bra, men efter 3 månader ist för 3 veckor som avtalat. Byggmänniskorna var väldigt trevliga och kunniga. Tyvärr stora kommunicationsbrister. Ledningen är ett skämt! Beställer fel saker, anklagar oss som kunder att det är vårt ansvar att kontrollera. Skickar ut fakturor på arbete som än ej är slutfört. Repade våra nya vitvaror och ber oss om att begå försäkringsbedrägeri och ljuga för vårt försäkringsbolag så står...

Anna N och Zorodzai M gillar detta
Joachim
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Utmärkt resultat (kakling kök), inget att klaga på

Jonas K
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Färdigställs ett rum med installation av tak/spottar, golvläggning, målning, foder och lister.Mycket bra bemötande och Roman håller kontakt under hela byggtiden med status och uppdateringar. Kommer med stor sannolikhet kontakta dem igen när nästa projekt är på gång.

Gunilla V
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi har anlitat Ro-Ru Bröderna för ett antal uppdrag under 2015 och 2016. Ytrenovering och golvläggning i en hyreslägenhet. Upptagning av branddörr i vägg. Ytrenovering i vår källare och i tvättstugan. Alla åtgärder har varit helt i enlighet med offerter och utförandet har varit utmärkt, i en del fall över våra förväntningar. Kontakterna med Galina och Roman har varit täta och informativa.

Lise Lotte B
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Oseriösa, kom försent till avtalad tid, samt började förklara att dom inte la andra golv en trägolv, och att han inte va golvläggare så han frågade mest mig om information. Han kunde heller inte svara på vad det var för typ av golv jag hade i mitt kök idag?! Han försökte hela tiden styra om mig till trägolv. Jag bad honom återkomma för en offert med han hörde aldrig av sig. /LB

Svar från Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Det är otrevligt att skriva så till oss . Vi hjälper våra kära kunder alltid och besvarar mail och tel . Vi skickade mail på dina frågor , Du får inte bedöma ett bolag om ni inte har provat dom. Jag har förklarat att vi läger inte sådant golv . RO-RU

Andreas T
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi har tagit hjälp av Ro-Ru bygg för ett större underhåll av vår företagslokal såsom snickeri, el och måleri. Bemötandet har varit bra från början till slut och det har varit enkelt att nå dom vid frågor. Vi blev väldigt nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget för liknande uppgifter.

Carina O
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Har fått hjälp med rivning av vägg, uppsättning av ny vägg, renovering av kök och är mycket nöjd. Effektiva, noggranna med ett mycket bra slutresultat.

Björn S
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Tapetsering av rum, nytt golv.

Lily F
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Ansvarsfull och jobbar med hjärtat, kan få idéer och inledningstips av Ro-Ru.

Robert G
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Proffsigt och väl utfört arbete!

Jan H
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi tycker att Ro-Ru månar om kunden. Kunden får det den vill ha. Vi målade om huset och bytte ytterdörr. De upptäckte att grunden var dålig på ett ställe och föreslog åtgärd vilket vi gjorde. De ställer upp med kort varsel, när det gäller fortsättning på ett arbete. De jobbar ihärdigt, försvinner inte bort en dag eller så. De är positiva att ha att göra med.

Jan Erik S
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Mycket bra och proffsigt bemötande, utmärkt kommunikation under hela arbetets gång (även fast vi var bortresta) som bidrog till att vi slapp misstag. Arbetet blev mycket proffsigt utfört, och uppfyllde mer än väl våra förväntningar.

Therese R
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

STOR VARNING! Lovar STORT och håller MYCKET TUNNT! Mycket otrevlig och bristfällig kundkontakt! När de över en vecka försenade väl började installera köket lyckades de montera köket bak och fram (hur man nu lyckas med det efter två grundliga genomgångar av arbetet är en gåta)! Detta är inget de vill rätta till. Vi tvingas nu anlita ett annat företag för att riva katastrofen som dessa klåpare åstadkommit. Nytt kök och allt annat material måste också köpas igen.

Erik S
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Roru bygg har vi anlitat 2 separata gånger och är mycket nöjda. Firman är mycket lyhörd för kunden men hjälper gärna till med egna ideer och är lätta att samarbeta med. Vi har gjort större inomhus renovering badrum/tvättstuga 2013 samt fasadmålning och stenläggning 2015.

Henrik D
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi satte upp en vägg och fick ett finfint intryck av företaget. Bra kontakt och snyggt utfört jobb inom både tids- och kostnadsramen vi fick. De var också mycket måna om att vi skulle få det just som vi ville. Utöver det hjälpte de oss att ordna med elektriker som tog hand om de eljobb som behövde fixas. Överlag mycket gott intryck.

Börje G
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi anlitade Ro-Ru Bygg i somras för ommålning av huset. Två sidor renskrapades och byttes läkt på, de andra två sidorna tvättades och målades. Övrigt så målades vindskivor, terrass och fönster. Vi upplever att det var ett bra företag att ha att göra med. Roman (arbetsledaren) fick vi alltid tag på vid behov och killarna som jobbade var trevliga och noggranna. Tidsplanen blev lite längre än beräknat men till stor del berodde det på värmen i somras då det inte gick att måla. Vi är jättenöjda med det jobb som Ro-Ru utfört hos oss och vi kan gott tänka oss att anlita dem igen. Börje och Eva

Frida Josefine Persdotter S
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Anlitas för renovering av lägenhet. Målning av väggar, tak, köksluckor och element, slipning av golv och ytterdörr samt vissa snickeri- och elarbeten. Trevliga, engagerade och duktiga hantverkare. Håller vad som lovas angående kvalitet och pris. Rekommenderas.

victoria o
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Jag är mycket nöjd med det arbete Ro-Ru Bröderna har gjort när de byggt om mitt kök och matrum. Arbetet har gått smidigt och jag är mycket nöjd med resultatet. Såväl arbetsledare som hantverkare var mycket trevliga att ha att göra med och lyhörda för önskemål. Jag rekommenderar gärna Ro-Ru och skulle om behov uppstod gärna anlita dem igen.

Anders
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Ro-Ru Bröderna gjorde ett otroligt bra jobb när jag total renoverade kök, badrum och hall i en lägenhet i Vasastan. Resultatet blev över alla förväntningar. Arbetet sköttes professionellt och arbetsledaren var alltid tillgänglig när det behövdes. Det uppstod problem när en gammal fuktskada upptäcktes i samband med renoveringen, men även detta kunde Ro-Ru hantera bra. Jag kan ge en mycket stark rekommendation.

Magnus W
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Målning av fasad och ny entrétrappa i betong. Noggranna och ambitiösa hantverkare. Trevliga att ha att göra med. Icke-svensktalande men kommunikationen fungerade ändå bra genom täta och regelbundna kontakter med arbetsledare. Höll uppgjort tidsschema. Inga pålägg på slutfaktura, betalade enligt offert. Kan rekommenderas.

Anna B
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi rekommenderar gärna Ro-Ru Bröderna som vi anlitat sommaren 2013 för att göra utomhusjobb såsom skrapning och målning av träfasad och grund, stenläggning ölandssten, bygge av trappa, trappräcken och källartrappstak, renovering av smidesgrind samt eljobb. Resultatet blev jättebra och vi är mycket nöjda! Företaget har varit väldigt professionellt. Tiderna har hållits, det har varit lätt att få kontakt med chefen (Roman), vi har hållits väl informerade under projektets gång och inga överraskningar på fakturan. Vi kan absolut tänka oss att anlita företaget igen och rekommenderar dem gärna.

Bo L
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Hög kvalité, flexibla trevliga hantverkare. Mycket prisvärt. Jag ger mina bästa rekommendationer.

Gunder H
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Förstklassigt jobb. Och de kommer när de lovar att komma. Men, som sagt, framför allt, ett förstklassigt jobb.

Katarina J
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Jag har använt RO-RU Bröderna bygg och plattsättning vid 3 olika tillfällen. Renoverat kök, badrum och gästtoalett. Jag är väldigt nöjd, tiderna har hållits, trevliga byggare, alltid lätt att få tag i chefen, och inte minst; inga överraskningar när fakturan kommit. Mycket nöjd och kan absolut använda mig av dem i fortsättningen. Mvh Katarina

Mikael Å
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Anlitade företaget under April 2013 för att bila bort klinkers, ta upp dörrhål i lättbetong, bygga vägg, lägga parkettgolv, montera dörrar och dra om el. Både snickaren och elektikern var duktiga hantverkare och trevliga att ha att göra med, liksom arbetsledaren Roman. Det kändes bra att han hela tiden höll mig underrättad under arbetets gång och att det inte kom några överraskningar på fakturan. /Mikael Åström

Örjan R
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Anlitade Ro-Ru efter tips av en bekant i samma område på Lidingö. De rev vår tvättstuga till grunden, bilade ur, byggde/jämnade till väggar, kaklade upp, byggde inredningen, kopplade in elektronik och varmvattenberedare. Slutresultatet blev mycket bra; fint målade väggar, noggrant kaklat och bra inpassade skåp mm. Roman var alltid hjälpsam och intresserad. Det negativa var projektet tog längre tid än utlovat, vissa dagar var låg aktivitet vilket fördröjde. Viss personal kunde dålig engelska men han som gjorde det mesta...

Douglas G
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Ro-Ru bygg har renoverat och byggt om vårt hus på 200m2 invändigt. Vi är mkt nöjda med detaljkvaliten, ytskikten och trevligt bemötande från personalen. De visade prov på ansvarskännande och jobbade intensivt genom hela projektet. Vi gillade också att vi fick tips och ideer om snygga lösningar både innan och under själva arbetet. Rekommenderar klart dem för liknande arbeten.

My
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi har haft hjälp av Ro-Ru Bröderna Bygg &Plattsättning med att ytskiktsrenovera vår lägenhet, de har slipat golv, målat väggar och snickerier, vidgat en dörröppning, satt igen en annan öppning och monterat garderober. Vi är mycket nöjda med slutfinishen, hantverkarna är mycket noggranna och har bra känsla för detaljer.

Sofia
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Vi anlitade Roman för att renovera ett badrum. Slutresultatet blev bra och till ett väldigt bra pris.

Johan L
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Plattsättning av ölandssten samt trappa i trädgård. Rostlagning och målningav balkongräcke. Snabbt och bra, helt enligt den överenskommelse vi träffade. Roman hade ideér som tillförde.

Karin
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Jag anlitade Roman aug-sep 2011 för ytskiktsrenovering och elarbete i 50-tals lgh. Det omfattade bla borttagning av tapet och alla ytor behövde bredspacklas, inkl. taket. Slutresultatet blev mycket bra. Väggar, tak, fönsterkarmar helt perfekt släta. Målaren otroligt noggrann och tar sin tid med att göra arbetet. Hantverkarna var bra på snygga lösningar, tex nya eluttag med dolda ledningar. Bra samarbete mellan målaren och elektrikern. De kunde inte så bra svenska, dock aldrig något problem med att få tag på Roman för att...

Emmet F
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

De var lyhörda och förstod vad vi ville åstadkomma (kaklat restaurang-inspirerat kök, nya ytskikt samt sovalkov med skjutdörr i sekelskiftesfastighet centrala Stockholm.

Isak K
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Blev en väldigt bra renovering till ett bra och rimligt pris. Kan definitivt rekommendera detta gäng.

Johan D
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Har byggt en ångbastu helt i mosaik som tillslut vart riktigt fin och byggd med bra kvalitet

Claes T
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

UPPDRAGET GÄLLDE ATT RIVA EN VILLA PÅ LIDINGÖ. LIDINGÖ KOMMUN HAR STRÄNGA KRAV PÅ RÄTT MILJÖMÄSSIG HANTERING AV RIVNINGMATERIALET.ARBETET GENOMFÖRDES VÄL OCH INOM UTLOVAD TID. RIVNINGSKOSTNADEN HÄVDADE SIG VÄL MOT ANDRA BUD. DET VAR ENKELT ATT FÖRHANDLA FRAM ETT AVTAL. ROMAN SERKOWICZ HÖLL GOD KONTAKT UNDER ARBETETS GÅNG.

Marie S
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Jag är jättenöjd med mitt vardagsrum som Ro-Ru Bröderna hjälpte mig med.

Arne P
Skrev om Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning

Renovering av träfasad med utmärkt resultat. Vi anlitade Ro-Ru Bröderna Bygg och Plattsättning på rekommendation av en tidigare nöjd kund. Total fasadrenovering på tvåplans villa som innebar rivning av vissa paneler och komplettering med ny träpanel. Helrenovering av takfot och nya rännor och rör. Målning av hela fasaden med fönster och dörrar utvändigt. Arbetet är fackmannamässigt utfört och inom de kostnadsramar som överenskommits. Jag kan varmt rekommendera detta företag då de till fullo levt upp till vad de utlovat. Bra bemötande, bra priser och bra kvalité.