Ro Sundsvall

Storgatan 20A, 852 30 Sundsvall — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Ro Sundsvall

• Ozza O
    Ozza O skrev om Ro Sundsvall
    Ända sen jag blev myndig har jag använd mig av Swedbank och deras dotter-banker. Och tanken var att fortsätta med Swedbank vid flytten upp till Sundsvall. Men den slopades och begravdes av mig själv efter ett knappt år. Besvikelsen med Swedbank blev total när jag insåg hur bedrövlig deras kommunikation blev. Och även hur oärliga de kan vara med avgifter som inte borde finnas.

Alla kan ha dåliga arbetsdagar då man inte är 110% uppåt men att vara det varje gång vid besök hos Swedbank, var bra trist och droppen blev när två ärenden missköttes grovt.

Nr 1: Skulle lösa in en post-avi då jag betalt för mycket på en räkning. Beloppet var strax över 500 riksdaler. Tanken var att lösa ut dem, överföra 200 kronor till en kompis och erhålla resten på mitt konto. Istället får jag veta att det är avgift på 40 kr till en annan bank.

Jag är novis på Swedbanks adminastrativa regler men 40 kr i avgift??? Helt värdelöst

Ärende nummer två gällde ett övertramp från Socialtjänsten. Som drog bort 3500 kronor för en skuld. Som redan var avbetalad sedan länge. Tar då kontakt med Swedbank om råd och vem som har gjort detta. Efter en lång stund får jag veta att det var Socialtjänsten. Frågar om det går att återkalla dragningen i ren desperation. Givetvis går detta inte och alla frågor bemöts med hånleende. Frågar vidare om de kan hjälpa mig att etablera en kontakt med ansvarig för ekonomiskt bistånd. Då denne "hen" bara går att nå på telefontid en timma på morgonen. Personal väljer istället att klia sig i pungen och skita i min oro. Ingen kontakt kunde etableras.

Dagen därpå får jag kontakt med ansvarig för Ekonomiskt bistånd och vi reder ut det hela. Men själva agerandet av Swedbank är nästan värre än socialtjänstens "stöld"

Aldrig mera Swedbank!

Storgatan 20A, 852 30 Sundsvall