Alla kategorier Guldsmed Blekinge Ronneby Ronneby Guldsmide AB

Vlora R skrev om Ronneby Guldsmide AB
    Bästa människorna som kan sin grej :) / vlora
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Ronneby Guldsmide AB
    Ingen är perfekt, men jag tycker att Ronneby Guldsmide är nära att vara det i alla fall :-) En mycket förstående och sympatisk ägare.. Jag tror att ni kanske överdriver lite.. Kärleken är viktigare att lägga energi på, tänk om ni gör slut, då kanske ni kastar ringarna i sjön ;-) Bästa lyckoönskningar på eran väg. <3 Tomas Adamstrong
  • Johannes Ö
    Johannes Ö skrev om Ronneby Guldsmide AB
    Katastrof. Vi förlovade oss i Trondheim, och fick förlovnings- och vigselringar smidda av en fantastisk guldsmed där. Ringarna smiddes av ärvt guld. Tre månader innan vigseln i Ronneby bokade vi tid hos Ronneby Guldsmide för att få ringarna putsade och vigseldatum ingraverade. Guldsmeden själv hade när vi kom dit semester, hans unge praktikant skulle göra jobbet istället. Resultatet blev total katastrof; så ut som en femåring hade ristat in i ringen. Vi blev lovade att man skulle ordna till det, men först efter vigseln. Så vi lämnar in ringarna igen, och får tillbaka ytterligare en katastrof. Ägaren hade själv ryckt in från semestern och slipat bort förlovningsgravyren i min ring och graverat nytt. I min frus vigselring hade han försökt, men inte lyckats få till det. Såg alltså fortfarande ut som ett skitjobb. Dessutom blev båda dessa ringar märkbart större i storleken.
    Katastrof, kass, uselt. Kanske hade blivit bra om inte amatören till praktikant satt verktyget i ringarna från början, men riktigt dåligt av ägaren att slipa bort min gravyr, som såklart var väldigt betydelsefull för mig och som aldrig går att få tillbaka. Dessa ringar skall vi bära resten av livet; symbolvärdet är enormt!
    Alltså, varning! Åk någon annanstans, men absolut inte hit!
  • Peter N
    Peter N skrev om Ronneby Guldsmide AB
    Butiken är inte stor men om man söker efter en guldsmed som faktiskt kan tillverka både guld och silversmycken så är detta rätt ställe.

Vi hade personliga ideér om våra förlovningsringar som inkluderade en lite mer avancerad gravyr och det löste de hur snyggt som helst.

Jag har även fått en Torshammare i silver specialgjuten och tillverkad efter mina egna skisser.
  • Madeleine e
    Madeleine e skrev om Ronneby Guldsmide AB
    Liten,mysig butik med ett annorlunda sortiment..Och så blir man alltid lika glad när man kommer in och möter denna fantastiskt kunniga och alltid lika trevliga personal!!!!

Karlskronagatan 24, 372 30 Ronneby