Ronneby Guldsmide AB

Vlora R

Bästa människorna som kan sin grej :) / vlora

Dom
Skrev om Ronneby Guldsmide AB

Ingen är perfekt, men jag tycker att Ronneby Guldsmide är nära att vara det i alla fall :-) En mycket förstående och sympatisk ägare.. Jag tror att ni kanske överdriver lite.. Kärleken är viktigare att lägga energi på, tänk om ni gör slut, då kanske ni kastar ringarna i sjön ;-) Bästa lyckoönskningar på eran väg. <3

Johannes Ö
Skrev om Ronneby Guldsmide AB

Katastrof. Vi förlovade oss i Trondheim, och fick förlovnings- och vigselringar smidda av en fantastisk guldsmed där. Ringarna smiddes av ärvt guld. Tre månader innan vigseln i Ronneby bokade vi tid hos Ronneby Guldsmide för att få ringarna putsade och vigseldatum ingraverade. Guldsmeden själv hade när vi kom dit semester, hans unge praktikant skulle göra jobbet istället. Resultatet blev total katastrof; så ut som en femåring hade ristat in i ringen. Vi blev lovade att man skulle ordna till det, men först efter vigseln....

Peter N
Skrev om Ronneby Guldsmide AB

Butiken är inte stor men om man söker efter en guldsmed som faktiskt kan tillverka både guld och silversmycken så är detta rätt ställe. Vi hade personliga ideér om våra förlovningsringar som inkluderade en lite mer avancerad gravyr och det löste de hur snyggt som helst. Jag har även fått en Torshammare i silver specialgjuten och tillverkad efter mina egna skisser.

Madeleine e
Skrev om Ronneby Guldsmide AB

Liten,mysig butik med ett annorlunda sortiment..Och så blir man alltid lika glad när man kommer in och möter denna fantastiskt kunniga och alltid lika trevliga personal!!!!