Alla kategorier Glasmästare Stockholms län Österåker Roslagsglas AB

Läs vad 2 kunder tycker om Roslagsglas AB

• Ingemar E
    Ingemar E skrev om Roslagsglas AB
    Till Gael Michael
    Normalt brukar jag inte kommentera sådan här typer av skrift men tänker förtydliga lite fakta.
    Det stämmer jag kommer hem till dig och är där ca 1 timme.
    Vad vi pratade om? var att jag i detalj förklarade för dig hur en bygg process fungerar.
    Bygglov, hjälp med ritningar, beräkningar osv. Det här hade du ingen förståelse för.
    Och jag försökte vidare förklara att det kanske är bra med dokumentation om du ska sälja huset i framtiden. Nej ritningar behövdes inte och heller inte bygglov? Bara för att byta fönster.
    Men nu var det ju inte bara fönster? Det var fönster ,skjutparti med spännvidd över 4m, och ett uterum vid sidan av huset Jag föreslog att du skulle prata med en byggfirma om dina idéer för det krävdes mer omfattande arbete än du förstod eller att jag inte kunde förklara för dig vad du ville ha.

Vi kom fram till att du skulle kontakta byggfirman som du kände och prata med dom.
    Och där efter skulle jag lämna pris efter vad du skulle ha.

Vi kom också fram till att jag skulle lämna pris på skjutpartiet men jag sa att det inte går att montera utan att göra av växling ovan väggliv.

Jag hade svårt att lämna korrekt pris för det fanns inga underlag och dålig återkoppling från dig på vad du skulle ha av oss. Du skriver att du till sist efter många veckor fick ett pris och det var alldeles för dyrt eller kostsamt. Kanske inte så konstigt?

Ibland blir jag glad när kunder bestämmer sig för att inte anlita mig med deras projekt men samtidigt ledsen när man drar med företaget. Alla på vårt företag gör så gått dom kan för att hjälpa kunder med det räcker inte alltid.

Jag blir också glad att din granne blev nöjd och inte har samma erfarenhet av vare sig mig eller företaget. Och som dessutom vågade göra affär med oss och blev så nöjd att han rekommenderade oss till dig.

Du är alltid välkommen tillbaka till oss, även om du väljer att skriva om dina upplevelser hur vi fungerar som personer eller företag.

Med vänlig hälsningar Ingemar Eriksson
  • Michael T
    Michael T skrev om Roslagsglas AB
    Tyvärr finns vissa företag som man bör undvika. Av Roslagsglas i Åkersberga har vi haft usel erfarenhet. Inför ett val av fönster leverantör fick vi besök i hemmet av en medlem i ledningsgruppen. Efter besöket lovade han att skicka en offert. 5 veckor senare väntade vi fortfarande, detta trots att jag ringde flera gånger och skickade email påminnelse. Tre gånger fick jag följande svar: "jag är klar, du kommer att få offerten per email idag" men inget mail kom.
    När jag till slut (efter cirka 2 månader) fick offerten fick vi dessutom ett pris som låg långt över konkurrerande bolag, och närmare 30% över vad min granne hade betalat ett år tidigare för exakt samma produkt med samma mått från Roslagsglas (vårt pris blev: 67 000:- för ett Skjutglasparti på 4000*2100 exkl montage).

Rallarvägen 15A, 184 40 Åkersberga