Rum i kvadrat

Vad roligt att ni hittade oss! Jag heter Alexandra Petersen och jag driver Rum i Kvadrat AB. Vi arbetar med det vi brinner för, inredning och styling.

Önskar ni hjälp med att lyfta fram bostaden lite extra inför kommande bostadsförsäljning? Nu under dessa svåra tider startade vi upp ett nytt koncept till Rum i Kvadrats kunder som vi kallar, konsultation online. Det betyder att vi informerar er kring hur ni ska styla er bostad inför den kommande bostadsförsäljningen. I konsultationen finner ni bilder på utförda stylingar och en personlig text om er bostad, detta för att göra det så lätt som möjlighet för er att skapa ett bra slutresultat inför fotografering och visning.

Det ni behöver göra är att bifoga bilder på rummen ni önskar hjälp med till oss, inom 24h får ni er konsultation.
Det betyder att vi har möjlighet att hjälpa dig oavsett vart du bor eller befinner dig. Försäljningen kan gå riktigt fort!

Hör av er till oss om ni önskar hjälp med onlinekonsultationen eller om ni vill att vi utför stylingen hemma hos er.

Läs vad 26 kunder tycker om Rum i kvadrat 2

• 2021-09-24
    Fantastisk service med snabb och trevlig återkoppling. Tydlig i kommunikationen. Otrolig känsla för både färg och material i stylingen! Bilderna blev fantastiska!
    Hej Charlotte,
    Tack snälla för dom fina orden! Nu hoppas vi på att försäljningen blir som ni hoppas! Vi får tacka för ett fint och trevligt samarbete!
  • 2021-06-29
    Tack vare Alexandras superstyling är jag övertygad om att vi fick betydligt fler intressenter och bättre budgivning på vårt hus.

Vi hade en ganska bra grund i vår egen inredning, men Alexandra gav oss det där lilla extra som vi själva inte hade på plats och skillnaden blev enorm. Att investera i styling är så värdefullt och jag rekommenderar verkligen er att ta kontakt med Rum i kvadrat för att kunna få de bästa bilderna tillsammans med fotografen.
    Hej Marita,

Ursäkta för sent svar från mig! Tack snälla för alla fina ord!
    Jag måste tacka er för ett fint samarbete och hylla er för ert stora engagemang inför stylingen. Hoppas att ni trivs bra i ert nya och fina boende!
    Allt gott, Alexandra
  • 2021-06-21
    Vänligt bemötande. Vi är supernöjda med den fina styling som gjordes. Så nöjda att eget inköp av en del produkter Rum i kvadrat stylade med har köpts in efteråt :-)
    Hej Annika,
    Jag är så glad över att jag fick styla ert hus och att jag fick träffa er. Ni är helt fantastiska!
    All lycka till med ert nya hus, vi hörs av igen gällande inredning av er nya bostad.
    Vänligen Alexandra
  • 2021-06-17
    Vi är jättenöjda med resultatet av stylingen. Vi fick ett mycket bra bemötande och hela processen var mycket smidig. Vi kan varmt rekommendera Rum i kvadrat.
    2021-06-03
    Alexandra hjälpte oss med homestyling av vardagsrum och kök inför försäljning av vår villa. Jättefint bemötande med stor respekt för vår stil i hemmet. Plockade fram det bästa av vad som fanns i hemmet och kompletterade med vackra tillbehör såsom blommor, textilier, fåtölj mm. Resultatet blev helt i vår smak. Kändes som hemmet fick ett otroligt lyft med enkla ting. Som taget ur en inredningstidning! Hon är mkt bra på att lyssna in och arbetar smidigt och enkelt. Vi är jättenöjda.
    Hej Ninna,
    Tack snälla för alla fina ord och grattis igen till er försäljning! Tack för ett fint samarbete, ni gjorde ett otroligt bra underarbete inför styling.
    All lycka till med er nya bostad.
  • 2021-05-30
    Efter konsultation med rum i kvadrat för hur vi skulle styla vår lägenhet inför fotografering, var beslutet inte svårt att anlita Alexandra för att genomföra hela stylingen. Duktig, kompetent och proffisionell. Helt fantastiskt slutresultat med riktigt fina bilder.
    Hej Jesper,
    Tack för att jag fick förtroendet att styla er fina lägenhet inför försäljning. Ni gjorde ett otroligt fint arbete inför stylingen och slutresultatet blev så bra.
    All lycka till med er nya bostad.
  • 2021-05-28
    Jag anlitade Rum i kvadrat för hjälp med styling av vårt hus i samband med försäljning. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Stylingen blev superbra och jag kan varmt rekommendera dem. Nästa gång jag behöver hjälp då kommer jag anlita dem igen.
  • 2021-05-27
    Jag tog hjälp med att styla mitt hus i samband med försäljning. Jag blev så nöjd. Väldigt trevligt bemötande och superfin styling av bla mitt poolområde. Jag kommer rekommendera Alexandra till alla jag känner och kommer anlita henne igen.
    Hej Jessica,
    Tack för alla fin ord! Jag är så glad över att jag fick äran att styla ert fantastiska fina hus inför försäljning!
    Vi hörs framöver gällde inredning av er nya bostad, all lycka till!
  • 2021-04-08
    Vänliga och bra att ha att göra med. Proffsiga.
    Hej Ludvig,
    Tack för förtroendet och för fina samarbetet! :)
    /Alexandra
    2021-04-06
    Vi valde Rum i kvadrat då vi skulle styla vår lägenhet inför försäljning. Vi fick många bra tips på förhand och sen gjorde de ett fantastisk jobb också på plats. Vi hade ett enormt stort intresse från potentiella köpare och mycket tack vare den genomtänkta och personliga stylingen. Vi skulle gärna ta hjälp av Rum i kvadrat igen!
    Tack snälla för dom fina orden och grattis igen till försäljningen! Jag hoppas att ert nästa boende kommer att vara lika magisk som den ni sålde. All lycka till! Rum i kvadrat
  • 2021-03-24
    Genom sin styling med en stor del av våra egna inventarier gav Alexandra oss andra perspektiv på hur vårt fina hus kunde se ut inför försäljningen. Och kunderna höll med.
    Hej,
    Tack för ett fint samarbete. Vad glad jag blir över att få höra att ni och även kunderna blev nöjda med stylingen.
  • 2021-02-24
    Stylingen av vårat hus i Stallarholmen blev otroligt lyckad.
    Vi blev väldigt bra bemötta av Alexandra som gjorde ett gott intryck på oss. Stylingen levde upp till våra förväntningar med ett stort plus. Vi är så nöjda ned allt och försäljningen av vårat hus blev klar på mindre än en vecka. Stort tack, vi bär med oss en del av Alexandras kunskap inom heminredning till vårt nästa hus.
    Hej,
    Tack för alla fina ord och tack för ett fint samarbete! Försäljningen gick otroligt fort och jag är glad över att jag fick hjälpa till med stylingen hemma hos er! All lycka till med ert nya boende.
    2021-02-03
    Alexandra fixade vår lägenhet inför försäljning med strålande resultat! Så snyggt och otroligt proffsigt bemötande hela vägen.
    Hej Linda,
    Vad glad jag blir över att få höra att ni blev nöjda med slutresultatet! Tack snälla.
    2021-01-27
    Alexandra på Rum i kvadrat gjorde ett fantastiskt jobb med styling av min lägenhet inför fotografering och visning. Stylingen hade en röd tråd med färger och materialval genom samtliga rum vilket skapade en enhetlighet och en hemtrevlig känsla, samtidigt som det kändes stilrent och snyggt. Alexandra hittade även en styling som passade sig väl till husets ålder. Kan varmt rekommendera Rum i kvadrat.
    Hej Jacob,
    Tack snälla för alla fina ord, det värmer. Jag tycker att det var väldigt inspirerande och roligt att få styla er fina bostad. Er bostad hade redan en charm och för mig var det bara att försöka fortsätta att utveckla potentialen som bostaden redan hade.
    Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende.
  • 2020-12-18
    Alexandra gjorde ett fantastiskt jobb, jag kan varmt rekommendera henne.
    Hej Henrik.
    Tack snälla och tack för att jag fick utföra stylingen hos dig! :)
  • 2020-12-15
    Styling av lägenheten. Väldigt gott bemötande. Blev väldigt bra!
    Hej Rickard,
    Tack för dom fina orden. Du gav oss fria händer och det gläder mig att du tyckte att slutresultatet blev bra. Vi blev också väldigt nöjda med slutresultatet.
  • 2020-11-20
    Fantastiskt från början till slut! Alexandra är proffsig och arbetar med en otrolig känsla! Lyckades förvandla vårt relativt opersonliga hem till en perfekt kombination av stilrenhet och värme. Rekommenderas varmt!!
  • 2020-11-19
    Professionellt, väl genomtänkt och mkt fint bemötande.
  • 2020-11-19
    Inreder med bravur kan varmt rekommendera rumikvadrat! Väldigt trevligt bemötande 🥇🥇🥇
    Tack snälla för dom fina orden och tack för att jag fick utföra stylingen hemma hos dig!
  • 2020-11-06
    Alexandra hjälpte oss på kort varsel styla vår lägenhet inför fotografering och visning. Blev superfint och vi är väldigt nöjda!
    Hej Matilda,
    Tack för dina fina ord. Så roligt att försäljningen gick fort och att ni blev nöjda med slutresultatet.
    Grattis än en gång till försäljningen!
  • 2020-10-06
    Rum i kvadrat hjälpte mig med styling inför försäljning och vi vart jätte nöjda med resultatet!

Professionell, snabb och fin service!
  • 2020-09-21
    Anlitade Rum i kvadrat inför en lägenhetsförsäljning. Första vändan lägenheten låg ute för försäljning kom budgivningen inte riktigt igång. Därför anlitade jag Rum i kvadrat för en styling av en då helt tom lägenhet. Blev vänligt och professionellt bemött. Ett förhållningssätt som fanns genom hela försäljningsprocessen. Fick både och både bolla idéer och ställa frågor längs vägen. Alexandra lyssnade lyhört och bidrog med sitt yrkeskunnande och sin kreativitet. Resultatet blev väldigt bra och budgivningen kom igång som vi önskade från första början.

Jag kan varmt rekommendera Rum i kvadrat. Både vad gäller bemötande och kontakt, men också det slutgiltiga resultatet.
  • 2020-09-18
    Bra och koncisa råd som hjälpte mig att visa upp mitt hem!
  • 2020-09-18
    Vi anlitade Rum i kvadrat för styling av lägenhet inför försäljning.

Otroligt tillmötesgående och serviceinriktad. Lätt att ha och göra med och stylingen blev kanon!
  • 2020-09-17
    Jag blev proffsigt bemött och tycker att stylingen speglade mitt eget hem, annars kan jag tycka att alla stylingar ser likadana. Jag kan starkt rekommendera Rum i kvadrat!
    Hej Natalie,
    Tack snälla för dina fina ord! Det var väldigt roligt att inreda er bostad och det blev ett fint slutresultat.
    Jag önskar dig allt gott.
    Alexandra
    2020-09-16
    Alexandra på rum i kvadrat stylade vårat hus inför försäljning med bravur och finess. Hon klev in och spred varm positiv energi.
    Tack!
    Hej Ylva,
    Tack för dina fina ord och tack för att jag fick styla huset. Det fanns så mycket värme och historia i huset som jag tyckte om.
    Och grattis igen till försäljningen. :)
    Allt gott.