Alla kategorier Hälsovård Uppsala Uppsala Runviks Osteopati

Runviks Osteopati

Stationsgatan 46, 753 24 Uppsala — Visa karta

Runviks osteopati - Investera i din hälsa! Runviks osteopati drivs av Pontus Runvik, en utbildad osteopat vid Stockholms College of Osteopathic Medicine. Efter en 4,5 år lång yrkesutbildning kvalitetssäkrat av Brittish College of Osteopathic Medicine som bland annat innefattar undervisning i anatomi, fysiologi, patologi och teoretisk samt praktisk utbildning i osteopatiska principer och tekniker så kan Pontus erbjuda behandlingar som ser till hela människan.

Kropp-, själ, och tanke står i centrum när han utför sina osteopatiska behandlingar. Osteopatin syftar till att hitta de bakomliggande orsakerna till ett problem. Det gäller inte enbart muskler och leder, utan även membran, ligament, hinnor, bindväv, cirkulation, organ med mera. Med hjälp av olika specifika tekniker som osteopatin individanpassar hjälper man kroppen att släppa på de restriktioner och spänningar som finns, därmed får man även en förbättrad cirkulation och funktion hos patienten.

Läs vad 73 kunder tycker om Runviks Osteopati

• Andrea L
    Andrea L skrev om Runviks Osteopati
    Pontus Runvik har ett inkännande och empatiskt bemötande, behandlingarna jag har fått hos honom har minskat både min smärta och stelhet. Jag kan varmt rekommendera att gå till Runviks Osteopati! Läs mer
  • Mai-britt M skrev om Runviks Osteopati
    Fantastic! After two years of shooting pain down my left leg and numerous visits to physiotherapists, chiropractors and doctors, Runvik eliminated my pain in just two sessions. And he was very good at explaining in English as well. I was very sceptic before my first visit but this scepticism was fortunately put to shame. Now, 4 sessions and 5 months later I am still pain free. Nothing but thumbs up from me! Läs mer
  • Ann-sofi I skrev om Runviks Osteopati
    Mycket bra mottagande under mitt besök. Förklarade så att jag förstod. Läs mer
  • Maria L skrev om Runviks Osteopati
    Proffsigt och kunnigt. Ser kroppen som en helhet. Läs mer
  • Charlotte F skrev om Runviks Osteopati
    Jag kan verkligen rekommendera Runviks Osteopati.
    Pontus är mycket kunnig och förklarar behandlingen på ett intressant sätt. Han har också ett mycket behagligt och trevligt sätt.
    /Charlotte Läs mer
  • Isabella H
    Isabella H skrev om Runviks Osteopati
    Hade smärta i axeln, efter ett fall. Pontusvar otroligt lyhörd förstod genast vad som behövdes göras , fick 5 behandlingar och är helt läkt i axeln. Talar varmt om honom för mina arbetskamrater och vänner som har olika åkommor, och fler av dom har också gått dit, med gott resultat. Läs mer
  • Hanna S skrev om Runviks Osteopati
    Fixa kroppen, toppen bemötande och väldigt kunnig. Känns som om man är i trygga händer :) Läs mer
  • Bo R
    Bo R skrev om Runviks Osteopati
    Trevligt bemötande. Kunnig och hjälpsam. Läs mer
  • Sanna B
    Sanna B skrev om Runviks Osteopati
    Svåra smärtor i foten efter en olycka mer än ett halvår tidigare.
    Sjukvårdens bemötande samt vård var undermålig till skillnad från vad jag upplevde som patient hos Pontus Runvik.
    Ett varmt personligt intresse, noggrannhet, värme och empati utmärkte hans arbete med mig. Läs mer
  • Cathrin Q skrev om Runviks Osteopati
    Har efter år av smärta äntligen fått behandling som hjälpt mig! Önskar att jag kommit hit mycket tidigare. Pontus är otroligt kunnig, han bemöter kunden på proffsigt och mycket trevligt sätt. Jag rekommenderar Verkligen Runviks Osteopati. Läs mer
  • Ann-britt C skrev om Runviks Osteopati
    Jag är nöjd med behandlingen och känner stort förtroende för osteopaten. Läs mer
  • Lea K skrev om Runviks Osteopati
    Jag har varit på tre osteopat-behandlingar, främst pga obalans i kroppen och ont i axel och ryggen. Väldigt professionellt bemötande. Uppskattade, förutom att jag fått hjälp med mina åkommor, att Pontus på ett tydligt och pedagogiskt sätt förkladare vad han gjorde. Besöken har överträffat mina höga förväntningar. Kan verkligen rekommendera Runviks Osteopati. Läs mer
  • Carl S skrev om Runviks Osteopati
    Supernöjd! Jag var på tre behandlingar tillsammans med Pontus som verkligen hjälpte! 5/5 Läs mer
  • Anna A skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är en varm person som utan krusiduller tar sig an problemet för att hitta en lösning. Han är kompetent och förtroendeingivande. Jag är glad och tacksam för att jag hittade honom. Läs mer
  • Heléne S skrev om Runviks Osteopati
    Otroligt kunning personal som ödmjukt bemöter, lyssnar och behandlar mig som kund. Läs mer
  • Johanna A skrev om Runviks Osteopati
    De behandlingar jag fick har gjort att min migrän har i stort sett försvunnit helt! Ett otroligt bra bemötande! Läs mer
  • Lisbeth W skrev om Runviks Osteopati
    Proffsigt bemötande och kunnande. Läs mer
  • Harry S skrev om Runviks Osteopati
    Behandling.
    Väldigt bra.
    Få mina problem fixade. Ja.
    Lugnt och skönt. Läs mer
  • Kristin R skrev om Runviks Osteopati
    Jag har fått otroligt bra hjälp av Pontus på Runeviks osteopati. Det är nästan magiskt vad han kan åstadkomma med hjälp av så små handrörelser. Under behandlingen kan man känna hur det händer saker, hur kroppen men framförallt hjärnan korrigeras till ett läge som känns mer rätt och hur områden "vaknar".
    Mest imponerad blev jag under den senaste behandlingen jag var på. Innan behandlingen hade jag under nästan en vecka upplevt illamående och huvudvärk. Pontus förklarade vad det kunde bero på och lugnade mig med att behandlingen borde hjälpa. Men tanke på hur dåligt jag mådde var jag inte så övertygad. Men han hade rätt. Jag kände skillnad redan när jag lämnade rummet och sedan blev det bara successivt bättre.
    Osteopati är något alla borde få chansen att prova och jag rekomenaderar verkligen Pontus då han både är duktig, tillmötesgående och otroligt snäll. Läs mer
  • Lena U skrev om Runviks Osteopati
    Jag har haft en diffus smärta i hälen och har varit till både läkare och sjukgymnaster, men inget har hjälpt. Efter ett par behandlingar hos Runviks osteopati är hälen så gott som bra. Läs mer
  • Anna R skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är väldigt kunnig inom sitt område och har ett bra helhetstänk. Jag har fått hjälp med ländryggsbesvär och långvarig smärta i nacke/axlar och rygg. Efter behandlingarna har jag dessutom känt mig både lättare och lugnare i kropp och sinne. Jag kan varmt rekommendera Pontus! Läs mer
  • Katrin L
    Katrin L skrev om Runviks Osteopati
    Jag är väldigt glad över att min syster föreslog att jag skulle gå till en osteopat med mina ledbesvär. Låsningar i axlar, nacke, ischias, dåliga höfter, ont i ett knä mm mm. Allt är bättre nu tack vare Patrik Runviks starka och kunniga händer. Patrik är mycket duktig och jag kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Ben S skrev om Runviks Osteopati
    Excellent diagnosis & treatment. Great service from someone who knows their stuff Läs mer
  • Ellinore E skrev om Runviks Osteopati
    Pontus hjälpte mig med mina höftproblem som ingen annan lyckats med tidigare och nu är jag helt smärtfri. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • stina w
    stina w skrev om Runviks Osteopati
    Jag hade inte ens kunnat drömma om att få hjälp på så komplex nivå och med så djupt liggande problem. Jag kommer vara Pontus tacksam resten av mitt liv. Läs mer
  • lena h skrev om Runviks Osteopati
    Sökte för diskbråck, 3 st i ländrygg. Har besökt Pontus ett antal gånger i vintras och våras och är nu helt symptom fri! Min upplevelse är enbart positiv! Pontus är en fantastisk person! Läs mer
  • alexander e skrev om Runviks Osteopati
    Jag har under cirka 9 år dragits med en stel nacke efter en bilolycka. Besökt ett antal olika kiropraktorer, naprapater och massörer där behandlingen har lindrat från någon dag till någon vecka men sen har besvären återkommit.

Nu är jag i princip symptomfri efter flera behandlingar och har märkt en tydlig skillnad i kroppen efter varje besök.

Pontus är en naturbegåvning med stor talang och personligt bemötande. Upplever att han verkligen har engagerat sig i att vilja hjälpa mig med mina besvär. Jag har ett mycket stort förtroende för honom och har rekommenderat både familj och vänner att besöka honom. Läs mer
  • Juan J
    Juan J skrev om Runviks Osteopati
    Bemötandet har varit utmärkt och extrem professionell.
    Jag behandlats av besvär i rygg och nacke.
    Än så länge ser jag mycket positiva förväntningar på behandlingen.
    Väldig nöjd med Runviks Osteopati och tänker sprida ut mitt erfarenhet till vänner och bekanta. Läs mer
  • Ewa E skrev om Runviks Osteopati
    Bra behandling som gjort mig bra. Läs mer
  • Per P skrev om Runviks Osteopati
    Ett bra och profissionellt bemötande med väldigt goda kunskaper. Har rekommenderat Pontus bland vänner och bekanta. Läs mer
  • Samuel S skrev om Runviks Osteopati
    Möttes vid ingången, trevlig, bra på att förklara vad som är problemet och vad han gör för att fixa det. Rekommenderas! Läs mer
  • Martin M skrev om Runviks Osteopati
    Bästa jag har vart till!! Blev bra direkt efter honoms behandling ! Läs mer
  • Cecilia C skrev om Runviks Osteopati
    Bra bemötande och behandling. God effekt Läs mer
  • Ulrika N skrev om Runviks Osteopati
    Efter närmare 20 år med huvudvärk dygnet runt, så har jag med Pontus hjälp äntligen fått känna på att vara smärtfri... vilket jag gett upp hoppet om för länge sen! Går på regelbundna besök och kommer fortsätta med det :-). Tack Pontus för ditt vänliga bemötande och din professionella hjälp! Läs mer
  • Torbjörn J skrev om Runviks Osteopati
    Mycket förtroendeingivande intryck första gången och det har håller i sig. Läs mer
  • Birgitta N skrev om Runviks Osteopati
    Trevligt bemötande och en bra behandling Läs mer
  • Karin J skrev om Runviks Osteopati
    Bra bemötande och en intressant konsultation, hjälpte mig även med andra besvär än de jag sökte för😊 Läs mer
  • Marie E skrev om Runviks Osteopati
    Kände sig välkommen och känslan att Pontus intervjua hela bilden av mig. Hjälpte mig med min bröstrygg och rätta till den. Inga förväntningar när jag kom dit visste inte vad osteopati var. Bara positiva och helnöjd efteråt. Bemötandet helt fantastiskt och går gärna dit igen. Läs mer
  • Mariette F skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är väldigt kunnig och bra på det han gör. Läs mer
  • Marie-louise A
    Marie-louise A skrev om Runviks Osteopati
    Har fått ett fantastiskt bemötande av en kunnig och ödmjuk människa i en situation där man känner sig så liten man bara kan!
    Har varit inom vårdsektorn i 2 år för utredningar och trodde inte att hjälp fanns att få men det fanns!!
    Så tacksam att jag fick denna kontakt! Läs mer
  • Mathias W skrev om Runviks Osteopati
    Känns gediget o proffsigt. Vänligt, okomplicerat bemötande. Läs mer
  • Christina P skrev om Runviks Osteopati
    En väldigt bra behandling som gjorde stor skillnad för mitt mående, utförd av en seriös och kunnig behandlare. Läs mer
  • Jimmy L
    Jimmy L skrev om Runviks Osteopati
    Otroligt nöjd. Sista behandlingen kändes det under behandlingstiden som Pontus knappt gjorde någonting, men sedan när jag gick därifrån var det som att gå därifrån i en helt ny kropp. Smärtorna släppte kort därefter. För denna behandling reste jag ända från vänersborg, ca 80mil tur och retur, och Pontus behandlig var lätt värt det. Läs mer
  • Camilla W skrev om Runviks Osteopati
    Alltid bra bemötande. Fått hjälp med mitt diskbråck och under den tiden jag fick behandling för det har det blivit väldigt stor skillnad och förbättring. Kan varmt rekommendera Runviks Osteopati. Läs mer
  • Lars-åke B skrev om Runviks Osteopati
    Bra. Har blivit hjälpt.
    Minus: Alldeles för lite tider i närtid!
    När jag har ryggproblem vill jag ha hjälp omg - inte om någon / några veckor. Läs mer
  • Joakim D skrev om Runviks Osteopati
    Pontus på Runnviks Osteopati är professionell och mycket kunnig inom området. Han ser till helheten och behandlar utifrån det. Efter att ha letat en rad olika behandlingar på andra platser kan jag varmt rekommendera Runviks Osteopati. Läs mer
  • Liam R
    Liam R skrev om Runviks Osteopati
    det var lätt att boka en tid, köpte en osteopat behandling. Upplevde behandlingen och informationen runt ikring mycket professionell. fick ut jättemycket av besöket, och mina förväntningar infriades verkligen. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Runviks Osteopati
    Pontus ger ett kunnigt och förtroendeingivande intryck. Han är noga med att ta reda på sjukdomshistoriken och förklarar alltid vad han tänker göra och vad han har gjort, inför och efter varje behandling. Varje gång jag varit hos Pontus blir jag lite bättre och får dessutom med mig tips om vad jag kan göra själv. Önskar bara att Pontus hade fler lediga tider i Säter, han blir snabbt fullbokad! Läs mer
  • Anna S skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är en jätte duktig osteopat. Hjälper en både på det psykiska och fysiska planet. Läs mer
  • Pirkko U
    Pirkko U skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är duktig, inkännande och empatisk östeopat som jag varmt kan rekommendera! Han kan läsa av din kropp, vet vad som behöver göras och hittar en behandling som får dig att må bättre. Läs mer

Stationsgatan 46, 753 24 Uppsala