Runviks Osteopati

Stationsgatan 46, 753 24 Uppsala — Visa karta

Runviks osteopati - Investera i din hälsa! Runviks osteopati drivs av Pontus Runvik, en utbildad osteopat vid Stockholms College of Osteopathic Medicine. Efter en 4,5 år lång yrkesutbildning kvalitetssäkrat av Brittish College of Osteopathic Medicine som bland annat innefattar undervisning i anatomi, fysiologi, patologi och teoretisk samt praktisk utbildning i osteopatiska principer och tekniker så kan Pontus erbjuda behandlingar som ser till hela människan.

Kropp-, själ, och tanke står i centrum när han utför sina osteopatiska behandlingar. Osteopatin syftar till att hitta de bakomliggande orsakerna till ett problem. Det gäller inte enbart muskler och leder, utan även membran, ligament, hinnor, bindväv, cirkulation, organ med mera. Med hjälp av olika specifika tekniker som osteopatin individanpassar hjälper man kroppen att släppa på de restriktioner och spänningar som finns, därmed får man även en förbättrad cirkulation och funktion hos patienten.

Läs vad 118 kunder tycker om Runviks Osteopati

• 2019-10-28

håkan f skrev om Runviks Osteopati
    Bra mottagande, bra behandling, okej uppföljning. Nöjd kund så här långt. Läs mer
  • 2019-10-24

Monica S skrev om Runviks Osteopati
    Proffsigt och respektfullt både bemötande och behandling. Kan varmt rekommendera denna tjänst till andra Läs mer
  • 2019-10-18

linn n skrev om Runviks Osteopati
    Har sedan länge haft problem med framförallt smärta och stelhet/trötthet i ländrygg. Har därför gått till en massör regelbundet varje månad. En metod som gjort att problemen återkommit efter cirka 2-3veckor. Redan efter första behandlingen hos Pontus så märkte jag en skillnad. Efter behandling hos Pontus återkommer inte smärtan förrän efter cirka 6veckor vilket inte bara höjer livskvalitén men också för att jag inte behöver underhållsbehandlas lika ofta. Läs mer
  • 2019-10-17

tina e skrev om Runviks Osteopati
    Gick dit utan förväntningar vilket har resulterat i höga förväntningar framöver. Är förhoppningsfull inför framtiden. Ett fantastiskt bra och proffsigt bemötande samtidigt som kul och trevligt. Värt varje krona. Läs mer
  • lina h

2019-10-16

lina h skrev om Runviks Osteopati
    Jag kom till Runviks efter långvariga problem med smärta där vanliga vården bara hade medicinska försök kvar som alternativ. Mer specifikt - antidepressiva. Inget fel med det förutom att jag ville få bort värken som gjorde mig nedstämd snarare än ta tabletter som skulle göra mig ok med att ha värk.

Jag hade hört om osteopati och tänkte att det var värt att testa. Förväntningarna var låga, inget hade ju hjälpt mig på riktigt. Men om jag kunde få tillfällig smärtlindring så var det nog.

Jag har blivit bemött med empati och respekt hela vägen. Det är mycket historia som tas upp i och med behandlingarna.

Första tiden med behandlingarna mådde jag väldigt konstigt, mådde illa och kände mig enormt emotionellt instabil. Men jag vande mig vid det. Sen har det så sakteligen blivit bättre. Det senaste året har jag kunnat sluta med i princip all medicin som jag fått utskrivet för värken. Jag har mindre ont i kroppen, knappt någon värk alls längre! Det känns häftigt och konstigt! Gick det att bli mer eller mindre smärtfri? Tydligen! Läs mer
  • 2019-10-15

gunnel m skrev om Runviks Osteopati
    Jag hade problem med ryggen som jag fick bra hjälp med.
    Pontus var trevlig och hjälpsam ingen väntetid. Jag rekommenderar mina vänner att göra ett besök hos er. Läs mer
  • 2019-10-15

linda w skrev om Runviks Osteopati
    Jag sökte för nackspärr och magproblem.
    Pontus bemötande och intresse för att hjälpa mig är stort. Han ser bortom problemet och hittar roten till dina besvär. Steg för steg mår jag nu bättre psykiskt och fysiskt med Pontus kunskap och erfarenhet.
    Jag har och kan varmt rekommendera dig att vända dig till honom för hjälp.

//Linda Läs mer
  • 2019-08-17

Maria B skrev om Runviks Osteopati
    Jag har Pontus Runvik att tacka för att min rygg klarar att fjällvandra flerdagarsturer m tung packning igen. Han är kunnig, vänlig och har alltid ett väldigt gott och hjälpsamt bemötande. Läs mer

Runa S skrev om Runviks Osteopati
    Pontus har jättebra känsla och jag har blivit av med mina höftbesvär som jag fick efter graviditeten. Rekommenderar varmt Pontus. Läs mer

Carina L skrev om Runviks Osteopati
    Jag går på behandling hos Runviks osteopati en gång i månaden sedan februari i år. Har blivit så mycket bättre och alla besvärliga problem som jag har främst med min rygg kan han hjälpa mig med. Han är så lyhörd och har en stor förmåga att känna av och åtgärda problem med hälsan. Läs mer
  • Hanna B

2019-08-16

Hanna B skrev om Runviks Osteopati
    Jag känner mig helt trygg, sedd och hörd av Pontus. Behandlingen är effektiv och skonsam och jag rekommenderar varmt ett besök! Läs mer

Helene L skrev om Runviks Osteopati
    Ett fantastiskt bemötande och man känner sig trygg och nöjd efter varje besök. Jag har blivit så mycket bättre sen jag började gå hos Runviks Osteopati och har fått hoppet tillbaka att jag kommer att klara av livet igen. Rekommendera Runviks Osteopati med hela mitt hjärta ❤️ Läs mer

Christina J skrev om Runviks Osteopati
    Återbesök. Förväntade mig just det jag fick, en ”genomgång” av kroppen, bra dialog, och ett svar efteråt på ”hur jag mår”. Detta för att jämföra med vad jag själv tänker och tror. Vi är ofta väldigt överens. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Anders S skrev om Runviks Osteopati
    Har fått massage och smärtbehandling av Pontus. Han gjorde en noggrann genomgång och har sen jobbat målinriktat. Har gått till sjukgymnast och naprapat men det är bara behandlingen hos Runviks som gett något resultat.
    Mycket bra! Läs mer
  • 2019-03-13

Åsa B skrev om Runviks Osteopati
    Trevligt och professionellt bemötande. Kunnig och trovärdig. Läs mer
  • 2019-03-11

Ylva A skrev om Runviks Osteopati
    Osteopatbehandling. Bra kunnigt och professionellt bemötande. Jag fick hjälp att bli bättre även om jag inte blev helt hjälpt av behandlingen Läs mer
  • 2019-03-10

Per H skrev om Runviks Osteopati
    Blir alltid vänligt bemött. Har vid ett fler tal tillfällen fått hjälp att återställa kroppens olika problem Läs mer

Linda F skrev om Runviks Osteopati
    Otroligt trevlig och dessutom väldigt lyhörd på vart ens smärta sitter! Jag har testat det mesta för min rygg som blev förstörd i en hästolycka för 10 år sedan, detta är den första behandling som verkligen har gjort skillnad! Äntligen har jag inte konstant huvudvärk. Läs mer

Martin G skrev om Runviks Osteopati
    Vänligt och förtroendeingivande bemötande
    Utmärkt behandling
    Stor hjälp mot mina besvär
    Har rekommenderat till vänner och bekanta Läs mer

Lucilla N skrev om Runviks Osteopati
    Är super nöjd och rekommendationer varmt Pontus. Läs mer
  • Lina H

Lina H skrev om Runviks Osteopati
    Behandling
    Vänligt, empatiskt och lösningsorienterat bemött.
    Inga direkta förväntningar då jag levt med värk länge och aldrig hittat något som hjälper långsiktigt. Men sen jag började gå regelbundet på dessa behandlingar är jag mycket mer smärtfri än vad jag varit på säkert 20 år. Så med det sagt en väldigt bra upplevelse. Investerade behandlingar ger mig energi och ork tillbaka. Läs mer

Magdalena R skrev om Runviks Osteopati
    Fick mycket bra stöd och hjälp för att min kropp skulle självläka under en period av mycket stress och ledvärk. Utan att veta hur så visste jag att behandlingarna gav mig precis det jag behövde. Jag blev både smärtfri och stressfri kort efter att jag gått på min sista behandling hos Pontus! Läs mer

Ullacarin L skrev om Runviks Osteopati
    Hos Runviks osteopati får man alltid ett professionellt och varmt bemötande. Pontus är oerhört skicklig och jag upplever starkt att han har ett helhetstänk som inkluderar hela människan. Alla jag rekommenderat att gå dit har varit lika nöjda som jag. Läs mer

Ann-britt C skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är kompetent och förtroendeingivande. Läs mer

Pontus H skrev om Runviks Osteopati
    Osteopat som är väldigt duktig och kunnig!
    Har du ont i kroppen utan att det blir bättre rekommenderar jag starkt ett besök för att undersöka om det finns något som kan göras för att bli bättre.
    Utmärkt bemött, en härlig kille som alltid är trevlig. Läs mer

Inna S skrev om Runviks Osteopati
    Jag verkligen rekommenderar Pontus som är duktig osteopat och hjälpte med mig mycket! Läs mer
  • Lennart R

Lennart R skrev om Runviks Osteopati
    Runvik är medkännande och närvarande vid varje besök. Kunnig Läs mer
  • Elin B

Elin B skrev om Runviks Osteopati
    Osteopatisk behandling
    -magisk energi
    -fantastiskt bemötande
    -skön behandling
    -går därifrån med en mycket bra känsla i hela kroppen Läs mer

Christina S skrev om Runviks Osteopati
    Efter år av rygg-och höftsmärtor gick jag till Runviks osteopati . Fick behandlingar ca 6st . Kände efter första gången att detta var olikt allt annat . Fick av Pontus veta att mitt bäcken var snett , att min smärta runt revbensbågen kommer från diafragman . Pontus har gjort en stor skillnad . Smärtorna har lindrats öch detta verkar hålla i sej . Pontus Runvik är mycket kunnig och har anatomin i händerna ! Rekommenderas varmt ! Läs mer

Lotta M skrev om Runviks Osteopati
    Äntligen får jag den hjälp jag behöver för att komma till ärtta med mina låsningar i bäcken och bröstrygg Läs mer

Sanna B skrev om Runviks Osteopati
    En fallskada på foten vilken Ortopeder på Akademiska ej lyckades få någon rätsida på trots slät- och magnetröntgen, gips et cetera.
    Smärtstillande medicin var allt de erbjöd. Efter ett halvår tog jag kontakt med Runviks Osteopati.

Föredömligt mottagande, noggrann anamnes i lugn takt.

Förväntningarna överträffades redan vid första besöket.

Vadhelst man har problem med är jag helt säker på att man där får individuell hjälp med. Jag är bara tacksam över att Pontus finns! Läs mer

Caroline skrev om Runviks Osteopati
    Har efter så många år med snedbelastning i rygg (skolios), trasig fot (mortons) och påverkani länd efter förlossning ÄNTLIGEN fått rätt hjälp. Niklas är otroligt kunnig och professionell. Låter osteopati lite märkligt? Men du kan tänka dig att gå till en sjukgymnast? Släpp dina fördomar och bara gå till Niklas. Ge det tre gånger. Du kommer märka resultat. Läs mer
  • Emil L

2019-03-06

Emil L skrev om Runviks Osteopati
    Proffsigt bemötande och lyhörd vid behandling. Känner mig alltid starkare och piggare både fysiskt och mentalt efter att fått hjälp med diverse krämpor. Mycket nöjd! Läs mer

Marit B skrev om Runviks Osteopati
    Jag kom dit med yrselattacker jag haft i 26år. Han visste direkt vad det var för fel och efter kanske 2-3 behandlingar har jag inte haft någon mer yrsel. Mycket nöjd! Hade egentligen inga förväntningar eftersom jag varit till så många olika behandlare utan att bli hjälpt. Läs mer
  • Robin V

2019-03-05

Robin V skrev om Runviks Osteopati
    Pontus är inte bara fantastiskt duktig på det han gör, han är otroligt trevlig också. En toppenupplevelse i dubbel bemärkelse. Läs mer

Harry S skrev om Runviks Osteopati
    Behandling
    Bra som vanligt
    Enligt förväntning
    Lugnt och harmoniskt bemötande Läs mer

Lena U skrev om Runviks Osteopati
    Osteopati behandling som förändrade mitt liv. Jag har gått från en stel och ömmande 70-åring till en pigg och smärtfri 40-åring. Det har blivit en nystart för mig. Läs mer

Verket S skrev om Runviks Osteopati
    Jag har varit på osteopatibehandling hos Pontus flera gånger och är lika fascinerad varje gång över hur skicklig han är. Läs mer

Efva B skrev om Runviks Osteopati
    Så glad att jag hittade till Pontus! Fantastisk på sitt jobb, inkännande och klok, o ser hela mig. Läs mer

Nicolina E skrev om Runviks Osteopati
    Professionell, tydlig, rak, ärlig, trevlig. Behandling ger resultat och det är inga konstigheter. Jag kan rekommendera Pontus till alla. Läs mer

Maria M skrev om Runviks Osteopati
    Mycket klok och lyhörd osteopat som kan massor och ser kroppen som helhet. Fint bemötande.
    Åkte långväga och det var så värt det. Fick bl a hjälp med min långvariga huvudvärk. Efter flera månaders lidande så var det borta efter behandlingen :) Fick hjälp även med andra smärtor som jag haft efter en olycka.
    Jag kan varmt rekommendera denna osteopat! Top-notch! Läs mer
  • Ulla M

2019-03-04

Ulla M skrev om Runviks Osteopati
    Varje besök har inneburit minskade besvär eller oftast helt fri från besvär och smärta. Plus många goda råd och livsvisdom dessutom. Läs mer

Leif F skrev om Runviks Osteopati
    Jag var där för verk i lederna. Jag blev väl bemött av Pontus och omhändertagen. Hade förvänting att värken skulle försvinna eller minska drastiskt, vilket det gjorde också. Jag är jättenöjd med mitt besök.
    Leif Fjägerås Läs mer

Sylvia A skrev om Runviks Osteopati
    Ett trevligt bemötande och Pontus förklarar vad som händer och vad som behövs göras med min kropp.
    Redan första gången kände jag att min kropp svarade på behandlingen.
    Känns väldigt skönt efter varje besök även om det gör jäkligt ont. Har bara gott att säga. Läs mer

Jenz R skrev om Runviks Osteopati
    Pontus har alltid hjälpt mig på ett fantastiskt sätt.

Det bemötande Pontus ger mig och min familj och de resultat vi ser/får efter de behandlingar vi varit på har alltid varit till belåtenhet.

Runviks Osteopati rekommenderar jag varmt. Läs mer
  • Andrea L

2018-05-29

Andrea L skrev om Runviks Osteopati
    Pontus Runvik har ett inkännande och empatiskt bemötande, behandlingarna jag har fått hos honom har minskat både min smärta och stelhet. Jag kan varmt rekommendera att gå till Runviks Osteopati! Läs mer
  • 2018-05-11

Mai-britt M skrev om Runviks Osteopati
    Fantastic! After two years of shooting pain down my left leg and numerous visits to physiotherapists, chiropractors and doctors, Runvik eliminated my pain in just two sessions. And he was very good at explaining in English as well. I was very sceptic before my first visit but this scepticism was fortunately put to shame. Now, 4 sessions and 5 months later I am still pain free. Nothing but thumbs up from me! Läs mer

Ann-sofi I skrev om Runviks Osteopati
    Mycket bra mottagande under mitt besök. Förklarade så att jag förstod. Läs mer

Maria L skrev om Runviks Osteopati
    Proffsigt och kunnigt. Ser kroppen som en helhet. Läs mer

Charlotte F skrev om Runviks Osteopati
    Jag kan verkligen rekommendera Runviks Osteopati.
    Pontus är mycket kunnig och förklarar behandlingen på ett intressant sätt. Han har också ett mycket behagligt och trevligt sätt.
    /Charlotte Läs mer

Stationsgatan 46, 753 24 Uppsala