Varning för detta företag. Använder ej orginaldelar trots att Mercedes Försäkring använder detta som försäljnings argument. Lämnade in vår Mercedes och fick ut en bil som inte var kalibrerad. Bilen var direkt livsfarlig och absolut inte trafiksäker. Nu kan bilen inte användas på tre dagar. Sedan får jag låna en holk då bilen ska åtgärdas. Vill på det bestämdaste avråda från Ryds Bilglas och InteFörsäkra märkesförsäkringar.
Ryds Bilglas
6 omdömen om Ryds Bilglas
Vi reparerade en framruta på bilen, Ryds bilglas skickade fakturan till fel adress, samt repeterade detta. dvs de sökte aldrig upp vår adress eller ringde oss när de inte fått betalning eller återkoppling från oss. Utan då är deras rutin att skicka ärendet till Intrum som de anlitat för hantering av sådana ärenden, då skickade Intrum till samma adress, så vi fick heller inte deras faktura. Fick tillslut ett föreläggande från Kronofogden, då dem kollar adressen. kommer betala direkt, men vilken otroligt dålig hantering av...
Bilen skadan vid byte av rutan! Anmälde skadan direkt inte hör något från dem på en månad! Soligare kan inte bli
Hade beställt tid för byte av vindruta, vart erbjuden byte av torkarblad av den trevliga telefonisten. Något som jag först tackade nej till eftersom 400 kr är extremt dyrt för något man kan köpa för 100 kr st på bildelsbasen. Precis samma produkt säljs för halva priset på bildelaronline24.se. Jag hade fått en check på 1000 kr från mitt försäkringsbolag och det skulle kosta 750 kr att byta rutan. Resterande 250 kr skulle jag kunna använda för just nya torkarblad. Att betala 150 kr extra är mindre än 400 kr. Vilket...
Behöver ni byta ruta och vill att någon annan ska betala, åk till Ryds och be dom fakturera någon annan utan den personens godkännande, det funkar utmärkt här.
Tillmötesgående, bra service, bra kvalitet. Rekommenderas!