Saga Motion

Saga Motion

3.9 / 5 i betyg — 13 rekommendationer
Saga
anno 1911 - 100 år av träningsglädje!
På Mariatorget 5 hittar du vårt träningsanläggning på ca 900 kvm. Vi har ett komplett gym, gruppträning, personlig träning men även sjukgymnast, kiropraktor och massage. Vårt mål är att varje möte med dig som medlem skall vara en unik upplevelse. Saga är en ideell förening som bildades 1911. Ändamålet då som nu är att ”verka för att bereda medlemmar möjlighet att utöva gymnastik i olika former”.
Föreningen startade något av en folkrörelse inom friskvården, som kommit för att stanna.

Kom till oss och bli ditt bästa jag!
Hemsida
11848 STOCKHOLM

Läs vad 13 användare tycker om Saga Motion

• Petter N
    Petter N skrev om Saga Motion
    Halvsunkigt ställe med ungdomlig lite amatörmässig personal. Ganska låg kvalité på träningsmaskinerna. Små ytor och trångt.
  • Marie L
    Marie L skrev om Saga Motion
    Vilken härlig Saga du känner dej fullständigt bekräftad när du tränar här av trevlig och skickliga instruktörer. Så vill du träna tillsammans med andra ska du prova det här gymet. Här har jag träffat många helt underbara och färgstarka människor. Jag vill verkligen reka fantastiska Saga!
  • Eddie A
    Eddie A skrev om Saga Motion
    Saga är inte bra. Har besökt stället några gånger. Trångt på övervåningen där det är styrketräning. Om du är intresserad av crossfit så kan du glömma det - finns inte tillräckligt med yta. Man har byggt om receptionen för att personalen ska trivas. Hade varit bättre om satsat på kunderna som faktiskt betalar och tex möjligjort att köra spinning med åtminstone ledsyn i lokalerna. Nu är det lysrör som helt släcks ner till bäcksvart. Anna L nedan som gett 5 i betyg nedan finns med på Sagas hemsidas reklam. Tydligen anställd som rekommenderar. Oseriöst och renderar därför ett istället för två i betyg!
    2012-11-14 David S svarar Eddie A
    Hej Eddie
    Tack för din feedback. Vad det gäller ombyggnationen av Saga så är receptionen det första av 3 steg i vår målsättning att bygga om och renovera i lokalen. Det innebär att vi kommer fortsätta att utveckla gruppträningssalen och gymmet de närmaste året/en. Du, precis som andra, har helt rätt påpekat att ljussättning & belysning inte är optimal. Så självklart kommer de bli en viktig punkt när vi fortsätter att utveckla lokalen.
    Ja, Anna L arbetar på Saga som instruktör. Hon skrev en rekommendation för att hon ville och alltså inte på mitt eller någon annans uppdrag. Självklart är det olyckligt om det uppfattas att det skulle ha varit så eller på något annat sätt. Men jag anser att Anna, som vem som helst, har rätt att ”tycka till” så länge det sker av egen fri vilja.
    Om du har frågor eller funderingar är du självklart välkommen att kontakta mig.
    Med vänliga hälsningar

David Svantesson,
    david@saga-motion.se
    08-462 33 87
  • Gunilla Z
    Gunilla Z skrev om Saga Motion
    Mycket bra och trevlig stämmning, många trevliga medlemmar. Nu börjar det dock bli väl trångt i lokalerna. Tar SAGA in fler medlemmar måste de utvidga.
  • Lina K
    Lina K skrev om Saga Motion
    Nära, fantastiska instruktörer, chosefritt. Litet så det känns välkomnande och personligt. De lyssnar på sina medlemmar och har ett toppenutbud.
  • Vik V
    Vik V skrev om Saga Motion
    Amazing fitness club !!!
    Its a real pleasure to teach classes there!!!
    SAGA people! I LOVE YOU!!!
    /warm hug
    Vik
  • Emma S
    Emma S skrev om Saga Motion
    Saga är utan tvekan Söders, eller Sveriges, bästa gym. Tillåtande, trevligt, mysigt och, ovanpå det, mycket bra instruktörer!
  • Angélique P
    Angélique P skrev om Saga Motion
    Saga är ett ställe som man stannar kvar och tränar i måååånga år. Inte på raken dock, man får gå hem och vila emellanåt. Mycket trevlig stämning bland personal och tränande. Me superlike :))
  • Anna L
    Anna L skrev om Saga Motion
    På Saga blir du bekräftad- verkligen sedd av de andra medlemmarna och av personalen. Medlemmarna lär känna varandra i salen, i gymmet och i omklädningsrummet, det känns som att vara hemma liksom. Vill du träna tillsammans med underbara och färgstarka människor ska du komma till Saga!
  • Bamse f
    Bamse f skrev om Saga Motion
    Bra träningsställe. Bra personal och klasser. Gymmet är bra och framför allt funkar allt alltid
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Saga Motion
    Hyfsade gymnastikpass men för alldeles för dålig ventilation. Speciellt kvavt i gymet på övervåningen om du tänker träna motion. Finns bättre träningsalternativ i närområdet.
  • -öÖ -
    -öÖ - skrev om Saga Motion
    Saga motion är jättebra! Här finns alla möjliga klasser och ett rätt välutrustat gym. Minus för att de inte har så många löpband. Bästa är nog att man inte behöver binda upp sig i ett år utan kan köpa månadskort, tio-ggr kort och liknade, perfekt för mig som är periodare när det gäller träning.
  • Ellinor S
    Ellinor S skrev om Saga Motion
    Saga Motion - ett mysigt gym på Södermalm.