Säkra Larm

Vi erbjuder vad vi heter. Och vi har säkrat 50 000 svenska hem och företag över hela landet sedan 2003 med vårt kunnande och stora utbud av världsledande säkerhetsprodukter.
Det gör oss till ett av Sveriges största larmbolag.

Vår grundinställning är att ditt är ditt. Därför säljer vi våra larm. Och ja, vi säger säljer eftersom vi låter dig äga hemlarmet som skyddar det du älskar från
inbrott, brand- och vattenskador. Vi tycker att din trygghet är för viktig för att bara ha till låns. Att äga ditt larm är en bättre affär och säkrare investering än
att hyra. Dessutom är våra hemlarm enligt jordabalken ett fastighetstillbehör och kan öka värdet på din bostad.
Olika boende kräver olika larmlösningar, därför skräddarsyr vi ditt paket. Hos oss har du dessutom valfriheten att välja vilken åtgärd du vill ha när larmet går. Allt för att du ska känna att du äger din trygghet.

Läs vad 429 kunder tycker om Säkra Larm 2

• 2021-10-28
    Jar har nyss bytt till Säkra Larm och bemötandet har varit mycket bra. Men appen "Alarm.com" funkar inte som förväntat. Tidigare larmoperatörs app funkade bättre. Så här måste något göras.
  • 2021-10-27
    Har haft larmet i en månad så jag kan inte säga så mycket
  • 2021-10-27
    I köpskedet och installationen av larmet funkade det mycket bra
    Support och hjälp med problem har inte fungerat
    Har varit i kontakt vid tre tillfällen med säkra larm och inte fått någon återkoppling Betyg USELT
  • 2021-10-27
    Vi köpte ett helt nytt larm och det fungerar bra.
  • 2021-10-27
    Trevligt bemötande, snabb service, trevlig personal speciellt installatören.
  • 2021-10-27
    Har tagit tid att få larmet att fungera efter installationen. Har fortfarande bara en aktiverad tagg. Svårt att få tag på tekniker.
    Hej Ann-marie! Tack för ditt omdöme. Om du upplever att du fortfarande har problem, eller om det finns saker du undrar över, så är du mer än välkommen att höra av dig till oss på kundtjänsten (010-333 32 93). Vi hjälper dig gärna. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-26
    Mycket proffesionellt jobb både försäljningsmässigt och montage
    Hej Jörgen! Tack för det positiva omdömet. Det är roligt att höra att allt har fungerat bra. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-25
    Alldeles för nytt för en utvärdering.
    Hej Per! Tack för ditt omdöme. Vi förstår, ibland tar det ett tag innan man vet om man är nöjd eller inte. Om du har några frågor kring larmet så får du gärna vända dig till vår kundtjänst på 010 333 32 93, vi kommer att hjälpa dig med alla dina frågor. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-24
    Trevligt och proffsigt bemötande!
    Hej Katarina! Vi tackar ödmjukt för ditt fina omdöme. Vi är mycket glada över att du är nöjd. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-24
    Ett bra och förtroende ingivande så som jag hittills upplevt den tycker jag att göra en sådan här undersökning så snart efter att jag köper är alldeles för
    Tidigt jag som köpare har för litet hunnit prova att det är till belåtenhet 2-3 månader så vet jag bättre.
    Hej Kjell! Tack för att du la ner tid för att lämna ett omdöme. Skönt att det känns bra hittills. Du får gärna återkomma med ett nytt omdöme om du vill. Vi ska se till så att allt fungerar utmärkt, tveka inte med att höra av dig vid frågor. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-24
    Väldigt trevligt bemötande. Det blev som vi tänk oss. Det känns bra att ha Larm och kameror hemma.
    Hej Ronja! Tack för det fina omdömet, det viktigaste för oss är att du känner dig nöjd. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-23
    Befintligt larm slutade att fungera.efter antal kontakter och varje gång med lång väntan telefonen fick vi besök av en tekniker som dömde ut larmet, ett nytt skulle kosta 27’. Skrotning av det gamla innebar30 proc rabatt.Ett nytt larm beställdes
    Rivningen av det gamla och installationen av det nya fungerade bra.
    Men jag tycker att om jag betalar 20 000 kronor så borde teknikern ta med sig det gamla larmet och allt emballage efter det nya larmet. I stället blev det en resa till tippen för undertecknad.
    Pensionär 80plus
    Hej Bengt-Erik! Vi är ledsna för allt krångel, vi tar med oss detta till framtiden. Men vi får tyvärr inte ta hand om era gamla larm, kunden äger larmet och rent juridiskt har vi ingen rätt att plocka med oss det. Vi ber om ursäkt för att vi inte har nått fram med den kommunikationen. Skönt iallafall att installationen gick bra och vi hoppas att du är nöjd med ditt larm. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-23
    Jag tycker att det är en dålig kamera allt det andra är bra
    Hej Sören! Tack för ditt omdöme, vi är nöjda när ditt larm fungerar bra. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-21
    Säljare gav dålig information.
    Skulle bli såå mycket billigare? (Vi hade larm från Verisure och bytte för att få ner kostnaden)
    En sensor slutade fungera efter några timmar. Tog lång tid att få den utbytt.
    Svårt att larma av och på ibland?
    Installatör och serviceman gav bra info!
    Hej Yvonne! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att kommunikationen har varit dålig från vår sida. Tveka inte med att höra av dig till kundtjänsten (010-333 32 93) vid frågor. Vi ser fram emot att hjälpa dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-21
    Väl bemött.tycker mkt är krångligt jämfört med sektor alarm
    Utvändiga dyra kameran fungerar sämre än kompisens wish kamera för 300kr.
    Hej Claes-börje! Tack för att du la ner tid på att skriva ett omdöme. Tråkigt att det känns krångligt, slå en signal till oss på kundtjänsten (010-333 32 93) så löser vi alla dina problem. Men krångligt betyder inte dåligt, vi ska hjälpa dig så att allt fungerar perfekt. Med vänlig hälsning Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-21
    Vi köpte ett larm helt ok bra serviceman
    Hej Lise-lotte! Tack för ditt omdöme, kul att vår tekniker gjorde ett bra arbete. Tvivla inte på att höra av dig om det finns några tveksamheter (010-333 32 93), vi hjälper dig gärna. Med vänlig hälsning Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-07
    jag blev bra bemött och mina förväntningar uppfylldes till fullo
    av mitt köp av säkra Larms Larm
    Hej Bernt-olov! Tack för ditt fina omdöme, vi är väldigt glada över att ha dig som kund. Skönt att vi kunde leva upp till dina förväntningar, det glädjer oss. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
    Mycket bra service. Försäljaren Mycket proffsig
    Hej Sven Henrik! Vi är väldigt glada över att du tog din tid och lämnade ett omdöme om oss. Alltid roligt med nöjda kunder. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-06
    Fortfarande nya på larmet så man skulle vilja ha ett tag till på sig för att säga vad man tycker.
    Hej Christina! Tack för att du lämnade ett omdöme om oss. Vi förstår att det kan ta ett tag att vänja sig vid ett larm. Vi hälsar dig varmt välkommen som kund till oss på Säkra Larm och hoppas att du känner dig nöjd. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-06
    Enda jag har att klaga på är att man inte fick hjälp att installera appen. Funkar inte
    Hej Göran! Vi uppskattar att du tog några minuter för att lämna ett omdöme, kul att du är nöjd med larmet. Om du fortfarande har problem med appen får du gärna höra av dig till oss på 010-333 32 93 så hjälper vi dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-05
    Det var bra. Bra. Det fungerar bra. Köpte et nästan ett komplett larm.
    Hej Gunnar! Tack för att du tog din tid för att lämna ett omdöme. Det betyder mycket för oss, något som också betyder mycket för oss är att du är nöjd. Kul att det fungerar bra. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-05
    Fantastisk service, väldigt bra lösning för min familjs säkerhet. Trevliga och duktiga säljare och tekniker. Rekommendera verkligen Säkra Larm!
    Hej Erik! Roligt att du är nöjd, vi är väldigt glada över att du tog din tid och lämnade ett omdöme om oss. Vi på Säkra Larm hälsar dig varmt välkommen som kund. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-04
    Förtroendeingivande och ett intressant och samtal
    Hej Rolf! Tack för ditt positiva omdöme och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-03
    Bra bemötande och kunnigt
    Hade inte larm tidigare i mitt hus men känns tryggare nu
    Bra och kunnig installatör som kom
    Hej Margareta! Kul att höra att allt känns bra och tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-03
    Helt okej. Larmtjänst. För att säkra varat hem mot inbrott
    Hej Gun-Britt! Det viktigaste för oss är att du känner dig trygg med vårt larm. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga på 010-333 32 93. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-02
    Trevlig försäljare rak och tydlig
    Hej Jan! Vi tackar ödmjukt för ditt fina omdöme. Vi är nöjda när du är nöjd. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-02
    Har haft problem med altandörren, larmat flera gånger tidigt och sent. I övrigt har väl allting fungerat som det ska
    Hej Karl-Gösta! Tack för ditt omdöme. Skönt att larmet fungerar bra, du får mer än gärna höra av dig till oss på kundtjänsten (010-333 32 93) så hjälper vi dig med dina problem. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
    Väldigt trevlig personal
    Bra larm
    Hej Johnny! Roligt att höra att personalen har varit trevlig, det är det minska vi kan göra för dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
    Fantastisk bemötande och proffsigt jobb av Säkra Larm
    Hej Jirasuda! Vad bra att vi har gjort ett gott intryck hos dig, vi ska göra allt vi kan för att upprätthålla det. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-02
    Bra försäljare Bra tekniker men Har missat skicka in uppsägning från vår förra leverantör Sector Alarm som därför ringt o frågat Varför har ni bytt ? Långt samtal ! Vi kunde ha erbjudits samma larm med billigare penning än förrut Då var redan alla attiraljer borttagna
    Hej Britt-Marie! Tack för de fina orden om oss. Vi beklagar missförståndet samtidigt som vi välkomnar dig som kund till oss på Säkra Larm. Hoppas allt fungerar bra, med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-02
    Trivligt møte, bra arbete och forklaring.
    Hej Roy! Skönt att höra att du är nöjd. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-10-01
    1. Säljare erbjöd via bostadsbesök tid för personligt besök. Artigt och ärligt uppträdande.
    Vid personliga besöket framfördes ekonomiska skäl och snabb insats om något inträffar.
    Installationen genomfördes efter personlig anmälan av installatören.
    Vad vi kan se idag så upplever vi att vi fått avtalade resurser till överenskommet pris.
    Hej Jan! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vad bra att alla löften infrias, tveka inte att höra av dig till oss vid minsta tveksamheter. Vi hjälper dig gärna. Hoppas att du är nöjd med ditt larm. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-30
    Jag har blivit bra bemött hela tiden
    Hej! Johanna! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vad roligt att det har fungerat bra. När kunderna är nöjda så har vi lyckats. Med vänliga hälsningar Säkra Larm. Säkra Larm
  • 2021-09-30
    Har problem att få igång appen. Annars helt ok
    Hej Lennart! Tack för att du tog din och lämnade ett omdöme om oss. Tråkigt när appen inte fungerar, du får jättegärna höra av dig till oss på kundtjänsten (010 333 32 93) så ska vi lösa problemet åt dig. Även om du tycker att det är helt okej så hoppas vi på Säkra Larm att allt fungerar som det ska. Dina problem är våra problem! Tveka inte att höra av dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-30
    Trevligt, förtroendeingivande, personligt engagemang och tryggt.
    Hej Per! Tack för att du tog din tid och lämnade ett omdöme om oss. Alltid roligt med kunder som är nöjda. Vi ska göra allt vi kan för att upprätthålla denna relationen med dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-30
    Som ett ganska vanligt företag inom Sverige
    Hej Sven! Tack för att du tog din tid för att lämna ett omdöme om oss, hoppas du är nöjd med oss på Säkra Larm trots att vi är vanliga. Det viktigaste för oss är att ditt larm fungerar på bästa sätt. Om du vill veta mer kring hur vi utmärker oss, så är du mer än välkommen att höra av dig till oss på kundtjänsten (010 333 32 93) så hjälper vi dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-24
    Trevliga säljare, stressad installatör, bra kundtjänst. Jag fick mitt larm från tidigare larmföretag utbytt men är inte övertygad om att det var rätt beslut. Jag känner att det är mycket information som jag saknar vilket gör att jag känner mig lite osäker kring det hela.
    Hej Beatrice,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, om det är något du inte känner dig helt hundra på så är du jättevälkommen att kontakta kundtjänst så hjälper dom dig att reda ut eventuella frågetecken.

• 2021-09-23
    Bemötande var bra,vi hade nog högre förväntningar, vi köpte komplett larm med IP kamera, och det har inte fungerat tillfredsställande!
    Hej Jarmo. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi uppskattar det! Den tekniker som är bokad till er kommer se till att era produkter fungerar tillfredställande och att du blir nöjd. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-21
    Säkra Larm är företaget för den händige hemmafixaren. Drygt hälften av mina enheter gick sönder på mindre än 2 år.
    Eftersom somliga i kundtjänst inte verkar ha mycket kunskap ang. sitt jobb blir informationen märklig. Man blir uppmanad att själv laga och/eller byta och installera produkter i systemet, tvärtemot både avtal och montörernas direktiv.
    Montörerna är trevliga men verkar för övrigt vara de enda som tar ansvar, visar kunden respekt och vet hur man bygger goda kundrelationer.
    Det blev en dyrköpt erfarenhet på drygt 30000 kr av det tvivelaktiga företaget "Osäkra Larm".
    Kan ej rekommendera detta företag till någon .
    Hej Birgitta! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt köp. Det går såklart att boka tekniker som kommer ut och gör felsökningen åt er. Men man kan också göra felsökning med hjälp av vår kundtjänst. Vi vill gärna komma i kontakt med er för att reda ut vad som har hänt. Då jag inte kan hitta er i vårt system med enbart ert förnamn får ni gärna skicka ett mail till oss på: servicedesk@sakralarm.se så kommer vi kontakta er! Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-21
    Inget att anmärka på själva funktionen.
    Men när vi väl skulle avsluta det hela pga flytt visade det sig vara helt omöjligt.
    Vi har fått flera fakturor sedan vi kontaktade Säkra Larm i mars för att avsluta. Har bestridit de två sista fakturorna men Säkra Larm har istället sänt båda till inkasso!
    Sammanfattningsvis säkert ett bra larm om man kan tänka sig att vara kund livet ut, men sanslöst dålig kundservice om man önskar säga upp sitt avtal ,vilket verkar vara omöjligt. Kommer aldrig rekommendera Säkra Larm till någon!
    Hej Rebecca! Vi är lite osäkra på vad det är för avtal du syftar på. Det är inga problem att säga upp driftavtalen med oss. Drift & Serviceavtalet har vi ingen uppsägningstid på men Securitas har en uppsägningstid på 3 månader. Jag kan tyvärr inte hitta er i våra system med bara ert förnamn, ni får gärna ringa oss på 010 333 32 93 eller maila in till oss på servicedesk@sakralarm.se så får vi reda ut detta! Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-18
    Ganska bra hoppas att dom håller vad dom lovade mvh/pa
    Hej Per-Arne,

Välkommen till Säkra Larm och vi tror och hoppas att du kommer bli nöjd med oss som leverantör.

Med vänlig hälsning Säkra Larm
  • 2021-09-18
    Ett trevligt bemötande från både säljare och montör.
    Hej Sören,

Tack för de fina orden och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme.

Kunnig och trevlig installatör
    Hej Kjell,

Kul att höra att vår installatör gjorde ett gott intryck, och tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme.

Med vänliga hälsningar Säkra larm
  • 2021-09-17
    Det är ok men som en kund som har migrerat från verisure saknar jag bättre möjligheter till uppkoppling av larmcentralen till "homeassistant" mjukvaran som styr det smarta hemmet och saknar bättre möjligheter till automatisering av vägguttag, (aktivering av vägguttag vid utlöst larm, avaktivering vid avlarmning, larmaktivering från z-wave ljussensorer, osv.)
    Hej Erik!

Om du köpt en IQ-panel 2 så uppdateras den med nya funktioner löpande, och jag tror att några av de funktioner du nämner är tillgängliga redan idag . Du är varmt välkommen att kontakta kundtjänst så kan de kika närmare på hur programmeringen hos er ser ut.

• 2021-09-16
    Trevlig och kunnig säljare.
    Snabb installation och bra genomgång av er tekniker.
    Riktigt nöjd blir jag när ni har sett till att mitt gamla larmabonnemang blir anslutat.

Köpte pga något lägre månadskostnad.
    Hej Erik!

Tack för de fina orden och för att du tog dig tid att lämna ett omdöme.

• 2021-09-16
    Har knappt använd den, men ute kamrorna tog bort. Dom pep så fort något rörde sig. Kolla mobilen, inget där
    Hej Bernt! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, det uppskattar vi! Tråkigt att det krånglade med kamerorna, du är varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst om du har frågor eller vill ha ytterligare vägledning i hur du använder din produkt. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-16
    Trevlig säljare och montör lite långsam admin bara.
    Hej Michael! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi tar din feedback vidare! Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-16
    Mycket utmärkt,mycket utmärkt, hemlarm bemött mycket utmärkt
    Hej Christer! Det glädjer oss att höra att du är nöjd med larmet. Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-14
    Varning, fjärrkontrollen är av usel kvalité, köp ej!
    Hej Lena! Vi förstår att du är missnöjd över att din fjärrkontroll har gått sönder. Fjärkontroller kan utsättas för slitage om man har dom i nyckelknippan i sin ficka och man använder den för att lara på och av dagligen under 6 års tid. Om du önskar att vi felsöker den ytterligare är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst igen på 010 333 32 93. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm
  • 2021-09-13
    Proffsigt bemötande, bra säljare och installatör
    Hej Arvid! Roligt att du är nöjd med ditt larm. Vi uppskattar att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Med vänliga hälsningar Säkra Larm Säkra Larm