Läs vad 227 kunder tycker om Säkra Larm 2

• 2021-01-22
    3st kameror glaskross +larmade dörrar .bra bemötande snabb montering. Bra support
  • 2021-01-22
    Vi köpte larm o det var bra ja företaget var bra
  • 2021-01-22
    Blev bemötta på ett bra sätt. Har inte använt larmet än .kan inte säga något mer.
  • 2021-01-21
    Flera larmprodukter och uppkoppling till central.
    Bra och tydlig information.
  • 2021-01-20
    Hittills har allt fungerat väldigt bra. Markus, killen som installerade larmet var en väldigt behaglig person. Lätt att samarbeta med.
    Hej Stefan! Roligt att du är nöjd med larmet samt installationen av det. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-20
    Bra service 👍 tack för allt...................
    Hej! Kul att du är nöjd med ditt nya larm. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

Nytt larm i mitt hus.
    Säljaren gav ett bra intryck och kunde motivera på ett tydligt sätt fördelarna med att byta leverantör.
    Hej Lars! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Det glädjer oss att du är nöjd med ditt nya larm! Med vänliga hälsningar Säkra Larm

Helt okej,
    Klisterdekalerna lossnar och inget bra ljud när man går genom dörrarna
    Hej Kai! Tack för att du har lämnat ett omdöme, hör gärna av dig till kundtjänsten så skickar vi ut nya klisterdekaler till er samt höjer ljudet för er. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-20
    Hej vi upplever säkra larm väldigt bra. Dels försäljaren och även han som kom och installerade larmet Kan varmt rekommendera
    Hej Allan! Vad roligt att ni är nöjda! Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-20
    Lite reklam prylar vore trevligt att få.
    Hej Fredrik! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi är glada över att höra att du är nöjd med larmet. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-11
    Vi fick larm med åtgäd omfattande skalskydd, kamerabevakning och brand installerat av Säkra Larm. Installationen utfördes smidigt inom utlovad tid och verkar väldigt användarvänligt & lättskött.
    Tack för att ni tog er tid och gav oss ett omdöme, det glädjer oss att ni är nöjda med larmet. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-11
    Installation larm
    Bra service och bemötande.
    Hej, Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-10
    Har haft det det så kort period än. Men n bra bemötande.
    Hej Ann-Katrin, Kul att höra att allt känns bra hittills. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-09
    Hallå hej bbbbbbbbbbbbbbbbbnnn
    Hej, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Men vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-09
    hittills är det bara bra men har haft alldeles för kort tid för att göra en bra bedömning
    Hej, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-08
    Bytte ut mitt gamla larm mot Säkra Larm men har efter snart en månad inte fått igång det. Tack vare att jag har det gamla kvar är jag inte utan larm.
    Bemötandet är OK men resultatet hittills inte OK.
    Hej Sören! Vi uppskattar att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi vill såklart att du skall vara nöjd hos oss och vill gärna åtgärda de problem som verkar ha upstått. Kontakta gärna vår kundtänst så kommer de kolla på ert ärende och se till att problemen åtgärdas. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-08
    Hemlarm
    Blev bra bemött lite långa väntetider vid telefonkontakte med support.
    Bra installation av trevlig tekniker
    Hej kent, tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi är medvetna om att en kombination av långhelger samt högre inflöde än normalt har resulterat i något längre handläggningstider än normalt. Vi ser dagligen att den siffran är påväg neråt och att handläggningstiderna återgår mot det normala. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2021-01-07
    Trevligt bemötande av säljare och mån om att svara på alla frågor vi hade. Ringde sin chef för att följa upp det hem inte visste.
    Installatören var också jättetrevlig och agerade proffesionellt. Har dock inte fått utlovat uppföljningssamtal från bolaget innan prövotiden gick ut.
    Kundtjänsten får stort minus av mig då jag hittills inte lyckats få kontakt över telefon utan endast via mail och det har då tagit över 48 timmar att få svar (mailat vardagar).
    Produkterna fungerar bra och känns bättre än tidigare utrustning. Gillar appen och IQ-panelen.
    Priset ligger lägre än min tidigare leverantör och information om prishöjning kom innan prövotiden gick ut varav vi fortfarande hade möjlighet att överväga att säga upp tjänsten.
    Hade kundtjänsten varit bättre hade jag gett ett högre betyg.
    Hej elisabeth, Vi tackar för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi är medvetna om att handläggningstiderna hos kundtjänst har varit lite längre än önskvärt, en kombination av flera långhelger och ett högt inflöde. Vi håller på att utbilda mer personal för att kunna komma åter till de hålltider vi önskar och vi tror och hoppas att det kommer kännas betydligt bättre nästa gång du önskar kontakt. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-07
    Har köpt hemlarm av Säkra Larm.
    De har ett gott bemötande och ger god service. Jag är jättenöjd med dem.
    Hej Tommy, Kul att höra att allt känns bra och tack för de fina orden. med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-07
    Har ännu inte fått information om varför den inköpta Smart-pluggen inte fungerar. Förfrågan skickad för tre dagar sedan.
    Har problem med att förstå vilken app som jag ska använda för att hålla koll på mina smartpluggs.
    Hej Karl Gunnar, Om du har hört av dig till kundtjänst så kommer du få svar. Det kan vara något längre handläggningtider då det varit en del långhelger nu, du är välkommen att ringa in så kommer kundtjänst att hjälpa dig, eller invänta svar på mail. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-07
    Installatören tog emot 5 samtal när han höll på installationen av larmet. Jag hade även beställt utomhus kamera som inte gick att installera eftersom han inte kunde ta ett litet hål i väggen. Jag bytte ut utomhus kameran mot en panik knapp. Vi kom överens om att kompensera apparaterna mot varandra men jag fick ändå en faktura för panik knappen. Jag ringde säljaren om det. Han kunde inte fixa det och hänvisade mig till kundtjänst. Det gick inte nå kundtjänst på telefon. Jag lämnade ett meddelande och jag har fortfarande inte fått något svar. Nu har det gått en vecka...
    Hej, Jag ser att ni under dagen varit i kontakt med kundtjänst och frågorna kring ert byte av enheter kommer redas ut. Vi beklagar att kameran inte kunde monteras som tänkt, vi hoppas att ni kom överens om en bra lösning ändå. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2021-01-07
    Har köpt ett komplett villalarm med elektroniskt lås samt yttre bevakningskamerna. En bra totallösning där man från början köper loss utrustningen. Blir i längde ett prisvärt alternativ. Har dock synpunkter på information som gavs i samband köpet - att all installation ingick, med betoning på all. Vid installationen framgick att såväl elektriker som låssmed måste beställas av köparen. Har i sak inget att säga om detta, men det borde framgått i samband med köpet. Något som säljaren borde ha sagt vilket innebar undanhållande av tillkommande kostnader.
    Hej Mats, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, och tack för din feedback. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2020-12-15
    Sänkte mina larmkostnader med 30%samt en utökad övervakning.
    Hej jan, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Ha en trevlig dag, med vänlig hälsning Säkra Larm

Larm med 2st utekameror
    En pratglad och trevlig kille kom på besök, och vi kom överens om att jag bytte larm.
    Intalatören som kom och monterade nya larmet var lika trevlig och proffsig.

Allt funkar som det ska. Jag är helt nöjd.
    Hej Lars-Göran, Kul att höra att både säljare och installatör gjort ett bra intryck och att produkten möter dina förväntningar. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2020-12-12
    Har ju inte varit kund hos er mer än ett par veckor men allt känns mycket bra hittills
    Hej Lena, Trevligt att höra att allt känns bra. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2020-12-12
    Vi kommer att lämna tillbaka hela larmpaketet, då vi inte är nöjda. Manöverdosan var otydlig och onödigt omständligt. Appen likaså! Det är synd att försäljaren inte ha med sig en demonstration av utrustningen, utan bara pratar ekonomi i princip.
    Det är även omöjligt att få kontakt via telefon, vilket gör det väldigt tråkigt.
    Hej Karina, Tråkigt att höra att vår lösning inte passade er, och vi beklagar de längre väntetider vi hade i slutet av 2020, det var en intensiv period för oss. Din feedback kommer framföras till försäljningsavsnariga, Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2020-12-12
    Mycket nöjd med säkerhetslarmet ännu så länge.
    Bra bemötande.
    Hade inga förväntningar.
    Hej Bjarne, Kul att höra att allt känns bra, och tack för att du valt att dela med dig. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2020-12-11
    Seriös säljare bra information jag beställde ett villa larm och installationen gick snabbt
    Hej Mats-Ola, Tack för din fina kommentar och för att du tog dig tiden. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2020-12-10
    Jag köpte ett helt larm . Tim gjorde ett väldigt gott intryck så jag är väldigt nöjd. Alla förväntningar blev besannade. Mycket bra killar att ha ock göra med. Toppen
    Hej Kjell, Kul att höra att allt känns bra med det nya larmet. Jag ser till att din kommentar når Tim också. Med vänlig hälsning Säkra Larm

Hemlarm
    Trevlig installatör och säljare
    Lättare kunna byta batterier och lägre pris så småningom.
    Hej Eva, Tack för dina fina ord och för att du tog dig tid att lämna en kommentar. med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2020-12-10
    Provade att ringa er, efter 30 min väntan bröts samtalet, dåligt !
    Hej Rolf, Det låter som att det varit något tekniskt problem när du ringt. Jag beklagar detta och du är varmt välkommen att höra av dig igen om det är något som är obesvarat. Med Vänlig Hälsning Säkra larm

• 2020-12-10
    Gott bemötande, och tydlig genomgång av säljare runt larm. Montör tydlig hur han gick tillväga och hur larmet fungerade.
    Säljare har ringt upp ett flertal gånger för att kolla att allt fungerar.
    Hade inga förväntningar då jag inte kände till företaget.
    Känns bra hittills.
    Hej Annelie, Tack för ditt fina omdöme och för att du tog dig tid att lämna en kommentar. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2020-12-10
    trevlig säljare som återkopplade besöket efter någon dag
    montören var väldigt noggrann och trevlig allt är hitintills
    bra
    Hej Ulf, Kul att höra att du blivit bra bemött av våra anställda. Med vänlig hälsning Säkra Larm

Helt OK!
    Jag fick mera exakta uppgifter om kostnaderna för mitt nyinköpta larm än vad jag fick av försäljaren. Utbilda gärna försäljarna hur de ska presentera hela kostnadsbilden för kunden så det inte blir oönskade överraskningar.
    Hej Sture, Vi tackar för din feedback och ditt fina omdöme och ser till att det når ansvariga i företaget. MVH Säkra Larm

• 2020-12-10
    Bytte larm Trevlig man som besökte oss och svarade på alla våra frågor Snabbt o lätt fick vi vårt nya larm Lätt att använda dessutom Hittills allt bra Mvh Christina Berggren
    Hej Christina, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och kul att höra att allt känns bra. Med Vänlig Hälsning Säkra Larm

• 2020-12-04
    Köpte larm med brandlarm. Bra bemötande och inga konstigheter.
    Hej Lennart, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Med vänlig hälsning Säkra Larm

• 2020-12-02
    Inledningsvis helt ok. Trevlig säljare och väldigt övertygande. Sedan gick det inte fåkontakt med någon på säkra larm. Supporten var stängd. Säljaren svarade inte. Försökte många gånger under två dagars tid. Detta drar ner betyget. Installationen gick fint. Proffsig kille från Gävle. Coronasäkert jobbade hammock var snabb och kunnig. Mvh// Ivar
    Hej Ivar, Kul att höra att du fått ett gott intryck av både säljare och installatör. Vi beklagar att vi tillfälligt varit tvugna att stänga vissa telefonlinor under en period nu med oväntat högt tryck. Vi jobbar på att få ner våra handläggninsgtider på de nnivåer vi vill ha dem igen. Med vänlig hälsning Säkra Larm.

• 2020-12-01
    Köpte vårt larm för fem år sedan. Behöver nu hjälp att använda deras app. Har mailat supporten utan svar och får ingen kontakt med supporten trots 40 minuter i telefonkö.

Duktiga på sälj och installation men att supportera sina produkter lever de inte upp till.
    Hej Robert! Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Vi beklagar att det varit svårt att komma fram till vår kundtjänst. Tyvärr upplevde vi ett högre tryck än vanligt under december månad men är nu tillbaka till våra vanliga korta telfonköer. Med vänliga hälsningar Säkra Larm

• 2020-11-29
    Snabb installation, trevlig montör, får se hur det funkar 😉
    Hej Inger, tack för din recension. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-28
    Dom kom hem till oss
    Bra
    Bra
    Uppriktiga
    Hej Bengt, tack för din recension. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-28
    Hemlarm. Bra bemött men väldigt lång telefonkö. Inga förväntningar innan. Bra installation!
    Hej Eva, tack för din recension. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-26
    Det har funkat bra men jag saknar dörröppningssignalen när min ytterdörr öppnas. Annars inget att klaga på.
    Hej Kenth, tack för din recension. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-26
    Läge månadsavgift än föregående larm!
    Hej Ing-Britt, tack för din recension. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-25
    Allt kändes bra tills vi skulle byta till deras ID Lock 150. De säljer en produkt som de inte installerar. Till slut fick jag numret till "någon kille som kunde det här". Vi ville inte installera själva då installationen kräver att man borrar i ytterdörren. Säkras tekniker vill inte installera låset då de inte är låssmeder. Låssmeder ville inte installera låset, de enda som kunde tänka sig detta krävde att låset köptes via dom. Försökte sen få tag på kundtjänst under flera dagar men det gick inte att komma fram överhuvudtaget. Hamnade inte ens i någon kö. De sa något om att många sökt kundtjänst pga ny app men det här rörde inte appen alls. Fick tillslut kontakt via formulär på hemsidan. Kommer aldrig anlita Säkra Larm igen. Eller du kan göra det men skaffa inte ID Lock 150 via Säkra Larm om du vill få det installerat.
    Hej Isabella, tack för din recension. Precis som du skriver så säljer vi elektroniska dörrlås(ID Lock) men vi installerar dem inte själva. Vi har ofta samarbeten där vi kan rekommendera låssmeder som kan göra det men vi kan aldrig garantera att de har tid just då att installera låset. Det är vi väldigt tydliga med vid försäljningstillfället och det låter som du även fått den informationen när du köpte låset. Jag vet inte orsaken till att du inte hittat någon låssmed som vill utföra jobbet men det är inget vi har haft problem med överlag. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-22
    Är ny kund, känner att jag inte kan ge något omdöme. Tar alltid tid att vänja sig vid en ny produkt.
    Hej Eva, tack för din recension. Då får vi hoppas att vi kan överträffa dina förväntningar och att betyget så småningom blir bättre. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-22
    Jag blev bemött på ett bra sätt av säljaren, installatören samt supporten.

Tyvärr drar larmet, appen och hemsidan ner betyget.

Jag vill gärna att ni kontaktar mig snarast så jag kan berätta mer.
    Hej Jonas, tack för din recension. Vi vill gärna komma i kontakt med dig men tyvärr kan vi inte få ut några kunduppgifter via reco.se. Har du möjlighet får du gärna ringa in på 010-333 32 93 så kommer vi hjälpa dig och se över vad som du inte är helt nöjd med. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-22
    Duktig säljare, installatören var bra. Men mitt gamla larm blev inte uppsagt, skulle skickas tillbaka av montören. Så blev det inte heller. Nya appen får jag inte igång.
    Allmänt missnöjd!
    Saknar mitt gamla larm.
    Hej Magnus, tack för din recension. Gällande nya appen så ska vi självklart hjälpa dig, kan du maila in till ny.app@sakralarm.se så kommer du får hjälp den vägen, vi kan tyvärr inte få fram några kunduppgifter och hjälpa dig genom reco.se. Att ditt gamla inte blivit uppsagt kan bero på flera saker och där behöver vi se efter vad som har hänt. Om du hyrt ditt gamla larm så vill de oftast komma och hämta det själva och vi kan inte alltid skicka tillbaka det. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-20
    Dålig introduktion av hur app funkar , svårt att komma fram till kundtjänst,
    Hej Martin, tack för din recension. Det har varit extra tryck på vår kundtjänst i samband med en stor appuppdatering men det har nu lugnat ner sig. Vi vill gärna hjälpa dig men jag får be dig ringa oss på 010-333 32 93 så vi kan ta fram dina uppgifter och se vad du har för system. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-20
    Köpte kameror och brandvarnare. Blev vänligt bemött av säljaren. Har bara positiva upplevelser.
    Hej Bo, tack för din recension. Med vänlig hälsning, Säkra Larm

• 2020-11-16
    Uselt kund service ingen svarar på tel
    Hej Boulos, tack för din recension. Vi ber om ursäkt för att svarstiden på vår kundtjänst har varit längre än normalt senaste veckan. Det beror på en stor appuppdatering som innehöll vissa problem. Allt är nu åtgärdat och svarstiden börjar bli normal igen. Med vänlig hälsning, Säkra Larm