Bra bemötande av tekniker. Ett av dörrlarmen indikerade fel efter fem dagar. Tekniker är inbokad
Säkra Larm
Om företaget
Vi erbjuder vad vi heter. Och vi har säkrat 50 000 svenska hem och företag över hela landet sedan 2003 med vårt kunnande och stora utbud av världsledande säkerhetsprodukter. Det gör oss till ett av Sveriges största larmbolag. Vi är sedan 2022 en del av Secits-koncernen, vilket för dig som kund innebär att vi kan ta hand om alla...
587 omdömen om Säkra Larm
Sedan starten hos Reco 2019
Tack för ditt omdöme! Med vänlig hälsning, säkra larm
Inte riktigt nöjd med installationen.
Hej! Hör gärna av dig till oss på 0103333293 så ska vi hjälpa till att få dig nöjd! Med vänlig hälsning, säkra larm
Jättedåliga!!! Tar tio minuter innan de ringer när larmet gått. Har fått två fakturor på väktarutryckningar där vi varit hemma och inte haft varken larm eller väktare på besök. Har sagt upp avtalet med säkra larm nu.
Det funkar precis som förväntat
Säljaren är ett rent skämt . Och vissa grejer fick jag sätta upp själv även fast säljaren sa att montören fixar de etc . Sen skulle larmet installeras innom några veckor sa säljaren. De tog 3 månader och jag fick 4 betalningsfria månader vilket i slutändan bara blev 1 månad. Eftersom att larmet inte va uppe fören i slutet av augusti. De här är bara toppen av problem .. har försökt kontakta säkra larm några gånger utan resultat. Ett rent jävla skämt
Proffsigt sälj och bra montör
Går ej att komma fram i telefon. Vid mailkontakt får man svar att de tagit emot ärendet och ska återkomma men de återkommer aldrig. Urusel service.
Säkra Larm tar 12 000kr för att uppgradera huvudenheten till 4/5G-nätet. Betalar man inte detta kommer larmet vara obrukbart när 2/3G-nätet släcks ned. Makalöst!
Bra bemött av försäljaren. Lovade dock lite för mycket visade det sig... Gick ej att koppla det utan kontakt, direkt i kopplingsdosa. Förväntade att jag skulle kunna koppla in befintliga kameror (finns video på detta på nätet), men tyvärr så är det brgränsningar. (Fick iofs info om detta göre) Kunna koppla in med Home Assistant och Andra Z-Wave tillbehör, vilket ej har lyckats ännu. Ränknar med att spara kostnader på sikt.
Har bara haft alarmet en vecka,å än så länge är jag super nöjd👍😁
Bra, men hade önskat lite info om hur panelen fungerar.
Smidigt, prisvärt! Bra att man äger larmet sedan
Försäljarens löften stämde dåligt med vad jag förväntade mig. Teknikerns bemötande hjälpte upp omdömet.
Företaget bemötte oss mycket väl. Har haft säkra Larm förut. Tack vare det lever jag idag efter att vårt hus brann ner. Brandlarm, inbrottslarm och kamera har vi köpt.
Har ringt om två kameror som inte fungerar dom säger att dom skall skicka nya kameror Ringde för två månader sedan hörde inget ringde igen då var det semester nu är semestern över men ingen har behagat att ringa än och en sak till när man ringar så får man sitta i minst tre kvar i kö urdåligt om jag får säga var jag tycker om servicen
vi har blivit väl bemötta tills larmet var installerat. vi har dock fått problem med larmet och det går inte att komma fram per telefon eller få svar på mail.
3ringar 3ringar Vi köpte ettöversvämningslarm och ett inbrottslarm till huset och garaget med lite tilläggstjänster
Otroligt bra säljare som kunde sin sak och även installatören. Vi är väldigt nöjda
Bra bemötande av både säljare, tekniker, larmcentral och kundtjänst. Fick problemet fixar snabbt trots semestertider.
Går inte att få kontakt med då jag vill få svar att jag skickat in min uppsägning till sektor alarm . Kommer även inte in på telefonen för att kunna styra därifrån. Ri gde flera ggr för två dagar sen och ingen ringer upp. Fick larmet installerat den 19 juni i år och batteriet är redan slut för rök ishallen fast vi inte varit hemma . Riktigt dåligt
Bara bra intryck av Säkra Larm, däremot missnöjd med deras samarbetspartner Svea för delbetalning m.m.
Eftersom er nasare inte gör som han lovade sa upp mitt gamla larm nu vill dom ha mera betalt Så kan ni komma och hämta era grejer som ni monterat Vill inte ha det längre
Sämsta larmföretaget på marknaden, efter min brors bortgång skulle jag avsluta hans larm. Då frågar dom om en kod för att jag ska ta ner det. Det blir lite svårt att fråga han….ska säga upp hans larm…. Det är tre månaders uppsägning. De har fått en nyckel till hans lägenhet, som de inte hittar…. Supporten har sjukt lång kö för att hjälpa kunden. Satt i 2 timmar, ingen hjälp fick man. Om jag rekommenderar detta skämt företag, njaa skulle inte tro det.
Mycket bra bemött, installatören gav bra tips. Var mycket kunnig.
Bra säljare. Mycket dålig information av montören Jag hade inte köpt larmet idag.
Proffessionalitet, höll avtalade tider, instruktioner vid montage
Än är det bra efter så kort tid
Två säljare dök upp hos oss spontant utan vidare och vi blev övertalade till ett avtal. När vi, efter montering, insåg helt innebörden av vad vi gjort så avbeställde vi genom att nyttja ångermöjligheten. Det har strulat en hel del och är ännu inte helt klart. Har sovit dåligt på grund av detta ! Men, det är ju vårt eget fel att vi gick på denna försäljningsmetod.
Vi har inte haft larmet så länge men fram tills nu så är vi nöjda.
Trevlig försäljare trevlig montör . Men lång väntan på att få larmet färdigmontetarat . Det som är monterat fungerar bra men dessvärre är det inte prio att färdigställa får vänta ytterligare en månad 2månader drygt från beställning
Installation var så undermålig att Säkra larm behövde skicka en ny tekniker som fick göra om del av arbetet och informera om hur larmet fungerade. Säkra larm skulle säga upp min gamla larmoperatör vilket dom inte kunde göra. Slutfakturan var felaktig, lovade avdrag och rabatter fans ej med. Jag skulle i dagsläget inte rekommendera Säkra Larm till någon annan då dom inte gjort ett försök att rätta till dessa felaktigheter.
Jag/vi fick besök av en duktig säljare som presenterade Säkra Larm och vad företaget kunde erbjuda till ett pris som lät intressant. Nu efteråt kan jag konstatera att vederbörande hade en naiv syn på hur ett byte och uppsägning av Verisure skulle gå till. I princip skulle jag inte behöva göra någonting utan jag skulle kunna lita på att Säkra Larm skulle sköta detta. Nu visar det sig i de mail jag fått under denna vecka att det inte är så enkelt. och i denna sena lördagskväll vet jag inte riktigt vad som gäller. jag har...
Bra service och bemötande. Bra information hur allt fungerar. Mycket nöjd Hälsningar Berit Söderlund
Har blivit bra bemött. Fick veta att jag skulle byta till erat bolag från ett tidigare, så jag har precis blivit ny kund hos er. Har larm o brandvarnare från er, och håller på att sätta mig in i hur det fungerar.
God. Men lite lång leverans tid.
Allt fungerade bra vänligt bemött av både försäljare och tekniker som var här och installerade.
Har precis fått det så vet inte så mycket
Trevliga hjälpsamma medarbetare. Tiden får visa om larmet är bra. Än så länge är vi nöjda med både produkt och service från företaget...
Mycket nöjd, trevliga säljare och installatör Bra med appen kan larma av åt kattvakten
Det mesta är bra med själva larmet.Tycker dock att appen är lite rörig och svår att komma underfund med.
Mycket positivt både när jag ringt och även vid installation
Vi köpte larm. Proffsigt och gott bemötande! God information och lätt att förstå. Klart nöjd!
Trevlig, men saklig info med viss inslag av humor.
Enkelt att lära sej och lättanvänt så det blir nog jättebra
För kort tid att avgöra försök vid ett senare tillfälle..........
Snabb och proffsig installation. Så här långt är jag mycket nöjd.
Försäljaren av larmet va bra, installationen va bra men produkterna är inte okej, iallafall inte kamerorna utomhus. Dom reagerar på snöfall, billycktor och allt möjligt orelevant samt att bilden/filmen blir hackig och "grynig" när nåt händer framför.
Bra bemötande och bra larm system!
Lång lev tid men ok bra personal vid montering
Det var undermålig Manual dålig information