Alla kategorier Dränering Västra Götaland Tjörn SB Grävtjänst AB

SB Grävtjänst AB

Höviksvägen 2, 471 97 Rönnäng — Visa karta

Vi på SB Grävtjänst AB utför alla typer av grävjobb, markarbeten, dräneringsarbeten, LPS system, husgrunder och avlopp. Du hittar oss i Rönnäng på Tjörn och vi jobbar främst här, på Orust, Uddevalla, Kungälv och i Stenungsund.

Anläggning av enskilt avlopp, husdränering och husgrund har vi mycket kunskap och erfarenhet inom och det är lite av vår specialitet. Vi utför alla markarbeten med miljögodkända maskiner och gör uppdrag, stora som små, för privatpersoner, företag och kommun.

När det gäller anläggning av avlopp jobbar vi framförallt med Fann VA Teknik, Baga och Graf/Conclean. Vi har även allt du behöver för dränering, mark och VA: rör, makadam, grus, jord m.m.

Kontakta oss och berätta hur vi kan hjälpa dig!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 35 kunder tycker om SB Grävtjänst AB

• Martin T
    Martin T skrev om SB Grävtjänst AB
    SB Grävtjänst gjorde markarbete inför bygge av bostadshus och garage. De gjorde ett strålande arbete och var väldig flexibla och enkla att ha att göra med. Vi blev med kort varsel tvungna att påla, vilket de löste utan problem. De fick även beröm av rörläggarna för deras noggrannhet med rördragning. Vilket sparade mycket arbete för dem och på så viss tid för hela bygget. Kan starkt rekommendera SB Grävtjänst! Läs mer
  • Ingela L
    Ingela L skrev om SB Grävtjänst AB
    Anläggning av ny avloppslösning. Jag upplever att entreprenören hade stort intresse av att jag skulle få adekvat och för mig relevant information. Mycket engagerade i sitt bemötande.
    Förväntningar att få ett professionellt utfört jobb i alla delar från information, utförande och avslut. De uppfylldes till 100 %.
    Sammanfattningsvis att samtliga inblandade chef, grävmaskinist och grovarbetare var professionella.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Gunilla V
    Gunilla V skrev om SB Grävtjänst AB
    Fannavloppssystem blev utmärkt bemött levde upp till

förväntningen. Läs mer
  • Ulla Ö
    Ulla Ö skrev om SB Grävtjänst AB
    Logistik
    Arbetsflödet löpte fint på. Maskiner och material var på rätt plats och i rätt tid. Inga maskiner eller materialhögar låg i vägen eller hindrade andra maskiner. Arbetet flöt fint och de fick mycket gjort på kort tid.
    Personalen
    Trevliga och skickliga. Kom med bra synpunkter och förslag. När vi såg vad de kunde bad vi dem göra mer än vad som var tänkt.
    Samma sak gällde samarbetsparterna, rörmontör och elektriker.
    Efterarbete
    När företaget lämnade arbetsplatsen (f.d. gräsmatta) var marken slät och fin samt, efter krattning, nästan klar för grässådd.
    Pris
    Trots att vi fick mer utfört än vad som var överenskommet från början höll sig priset mellan de angivna ramarna.
    Kontakterna
    med Stefan Bursch
    När man ringde Stefan Bursch och han var upptagen fick man ett automatiskt besked att han skulle ringa upp senare på dagen. Och det gjorde han alltid. Det uppskattades särskilt mycket. Läs mer
  • Tollenäs Camping
    Tollenäs Camping skrev om SB Grävtjänst AB
    Innovativa och snabba, kan rekommenderas

Hälsning

Orrevikens Vandrarhem Läs mer
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om SB Grävtjänst AB
    Kunnig och trevlig personal. Grävaren visste vad han gjorde... Läs mer
  • Einar H
    Ja.
    Proffsigt. Läs mer
  • Dan J
    Dan J skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi har anlitat SB Grävtjänst för rivning av sommarstuga, sprängning, markarbeten, förberedande platta för vårt hus och carport samt avloppsanläggning, senare återställande av större gräsmatta.
    SB Grävtjänst har varit en bra samarbetspartner genom hela projektet. Duktiga grävare som kan ta egna initiativ.
    Stefan själv ger ett tryggt intryck, bra att prata med och han bidrar gärna med bra idéer. Svarar han inte på telefon så ringer han upp.
    Stefan har också ett stort kontaktnät så han kan rekommendera andra duktiga hantverkare.
    Vi kan rekommendera SB Grävtjänst å det varmaste. Läs mer
  • Magnus Q
    Magnus Q skrev om SB Grävtjänst AB
    I stort sett väl utfört arbete av professionella entreprenörer. Däremot saknade jag en ordentlig prisbild innan arbetena startade. Och det blev ju inte precis billigare än man hade gissat..... Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om SB Grävtjänst AB
    Markarbete samt husgrund
    - Mycket seriösa
    - Bra dialog samt planering
    - Offerten stämde väldigt bra överens mot slutpris.
    - Allt fungerade väldigt smidigt, före, under och efter utfört arbete. Läs mer
  • Ola M
    Ola M skrev om SB Grävtjänst AB
    perfekt utfört arbete med kunnig och trevlig personal, rekommenderas varmt Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om SB Grävtjänst AB
    Vara: Minireningsverk.
    Bra bemötande och dialog. Väl genomfört uppdrag. Vi hade en bra diskussion innan och under installationen för att få till det på bästa möjliga sätt. Läs mer
  • Veronica T
    Veronica T skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi har ett pågående jobb med SB. Hittills är vi mycket nöjda, det känns som ett seriöst företag. Vi har fått hjälp med bortforsling av jord, sten. Sprängningsarbete är utfört bra. Grunden är placerad till vårt Hjältevadshus. Vår grävmaskinist Michael Udd har försökt att på bästa sätt tillgodose våra önskemål. Vi har kvar att lösa "stenkista" el dylikt för dagvatten så att kommunen blir nöjd. Vi räknar med att SB vet vad som behövs göras. Även ytterligare tomtarbete är kvar sedan när garaget ska planeras.
    Med vänlig hälsning,
    Veronica o Sam, Gråbergsvägen 13 i Mölnlycke Läs mer
  • Sara G
    Sara G skrev om SB Grävtjänst AB
    Fantastiskt nöjd med allt. Kontakt och utförande. Bara goda vitsord. Vi beställde lite olika grävjobb runt stugan som en parkering med ny väg, utgrävning på baksidan och igenläggning av dränering. Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om SB Grävtjänst AB
    Jag kom ursprungligen i kontakt med Stefan och gänget på SB eftersom de är västkustens främsta experter på enskilda avlopp. Åt oss har de ansvarat för alla markarbeten, inklusive koordinering av sprängare, fram till färdig flisbädd inför gjutning av betongplattan:

-Inga lösa löften utan allt som utlovas levereras.
    -Flexibla när yttre faktorer strular (vi har byggt ute på en ö och dit kan inte alltid färjan köra som planerat);
    -snabb återkoppling oavsett form (mail, telefon, messaging)
    -kontinuerlig information om hur arbetet fortlöper;
    -en detaljerad faktura som stämmer med verkligheten och som man kan förstå.

och sist men inte minst en mycket trevlig grävmaskinist vid namn Daniel!

Lätt 5 grävskopor av fem möjliga! Läs mer
  • Anita D
    Anita D skrev om SB Grävtjänst AB
    Bra kundkontakt! Kunnig, proffsiga. Mycket service. Trovärdiga Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om SB Grävtjänst AB
    Köpt ett minireningsverk med installation.
    Utmärkt bemötande och väldigt bra grävt. Läs mer
  • Martin G
    Martin G skrev om SB Grävtjänst AB
    SB Gräv ställde på mycket kort varsel ut spannmålscontainers när vi tröskade vete. När containern var fylld hämtades containern och SBs mycket trevlige chaufför, Johan, körde till Lantmännens mottagning i Uddevalla. SB har mycket hög servicenivå, bra kommunikation och höll utlovade tider. Jag kommer nästa år också att använda mig av SB och har även rekommenderat SB till flera andra.

Hälsn
    Martin Gunnarsson Läs mer
  • Kajsa H
    Kajsa H skrev om SB Grävtjänst AB
    Bra utfört arbete, kunnig personal, vi fick bra råd och förslag på lösningar. Vi rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • Christian B
    Christian B skrev om SB Grävtjänst AB
    Kanon jobb lätt och smidigt. Rekommenderas Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om SB Grävtjänst AB
    Kanonbra företag! Redovisningen på fakturan var oslagbart bra! Läs mer
  • Mikael M
    Mikael M skrev om SB Grävtjänst AB
    Efter att ha kontaktat ett flertal entreprenörer gällande nytt enskilt avlopp hamnade jag till slut hos SB grävtjänst. Proffessionellt bemötande och stor kunskap gjorde att jag inte tvekade. Jag kan rekommendera SB grävtjänst och tillägga fölande: Det är inte vilken lösning du ska välja som är viktigt, det är entreprenören! Läs mer
  • Mikael T
    Mikael T skrev om SB Grävtjänst AB
    Pålitliga ,snabba ,=Proffsiga på de dom håller på med . Läs mer
  • Pierre A
    Pierre A skrev om SB Grävtjänst AB
    Duktig grävare ( än än ett litet hål i inkommande elkabel)
    All tid ordentligt redovisat !
    Bra städat efter grävningen.
    Jag är helnöjd! Läs mer
  • Erland L
    Erland L skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi är nöjda med väl utfört arbete med kompetent och serviceinriktad personal som kan sitt jobb. Vi rekommenderar ert arbete till andra.Hälsning Erland Läs mer
  • Olle R
    Olle R skrev om SB Grävtjänst AB
    Positivt bemötande på alla nivåer
    Kvalitet i genomförandet i alla faser
    Ett utmärkt och väl fungerande system och slutresultat.
    Olle Rutgersson
    Röra
    Tjörn Läs mer
  • Graham G
    Graham G skrev om SB Grävtjänst AB
    Välgjort arbete, trevligt bemötande, bra att ha att göra med ! Läs mer
  • Mikael N
    Mikael N skrev om SB Grävtjänst AB
    Grymt effektiva och kunniga i allt på mark och avlopp
    Kommer anlita dem igen om jag behöver hjälp med grävning👍 Läs mer
  • Lillemor A
    Lillemor A skrev om SB Grävtjänst AB
    Bra personal, trevligt och professionellt samarbete. Rekommenderar S.B.
    Gräv varmt. Lillemor Petersson Läs mer
  • Uno G
    Uno G skrev om SB Grävtjänst AB
    Hej jag är verkligen nöjd med hur Stefan och hans mannar har hjälpt mig genom byggnationen alltid ställt upp jobbat sena kvällar så vi kunde bygga när vi skulle. Mvh Uno Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om SB Grävtjänst AB
    Vill bara tacka och buga för ett kanon snabbt och bra jobb! Enda plumpen är väl att jag betalade reningsmedel till mitt baga i förskott på fakturan (600kr) men inte fått det!! Läs mer
    2017-04-18 Stefan B svarar Per H
    Hej Per, Tack de varma orden. Vi har den och inte glömt den, du får den så fort någon av oss kör förbi 😃
  • Lennart T
    Lennart T skrev om SB Grävtjänst AB
    Mycket nöjd med utförandet. På Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om SB Grävtjänst AB
    Uppdrag: dränering och justering av nivåer av gårdsplan, cortenstål, plintar för farstubro, gatstenssättning mm.
    Efter en lite utdragen start med offertdiskussioner blev det jobb på löpande räkning. Mycket tjänstvilliga till snabba insatser mellan andra jobb och när vi väl kom igång med stora jobbet blev det mycket bra. SB Grävtjänst gjorde det där lilla extra som gör att jag som kund känner mig nöjd. Noggranna, professionella och effektiva. Byggde en mycket fin stenmur upp mot en ravin och hittade stensättare som villigt gick in på ledig dag för att klämma in ett jobb.
    På det hela taget en mycket bra firma att ha att göra med. Läs mer
  • Eriq A
    Eriq A skrev om SB Grävtjänst AB
    Proffsigt och seriöst företag. Fixade till småproblem efteråt utan snack. Läs mer

Höviksvägen 2, 471 97 Rönnäng