SB Grävtjänst AB

Höviksvägen 2, 471 70 Höviksnäs — Visa karta

Vi på SB Grävtjänst AB utför alla typer av grävjobb, markarbeten, dräneringsarbeten, LPS system, husgrunder och avlopp. Du hittar oss i Rönnäng på Tjörn och vi jobbar främst här, på Orust, Uddevalla, Kungälv och i Stenungsund.

Anläggning av enskilt avlopp, husdränering och husgrund har vi mycket kunskap och erfarenhet inom och det är lite av vår specialitet. Vi utför alla markarbeten med miljögodkända maskiner och gör uppdrag, stora som små, för privatpersoner, företag och kommun.

När det gäller anläggning av avlopp jobbar vi framförallt med Fann VA Teknik, Baga och Graf/Conclean. Vi har även allt du behöver för dränering, mark och VA: rör, makadam, grus, jord m.m.

Kontakta oss och berätta hur vi kan hjälpa dig!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 66 kunder tycker om SB Grävtjänst AB

• 2020-09-28

Christian J skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi köpte en installation av ett reningsverk för 10 fastigheter.
    Bemötandet från Grävtjänst var utmärkt och vi hade kontinuerlig kontakt under projektets gång. Mycket proffsigt utfört och väldigt trevlig och hjälpsam personal, kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-27

Nils Bertil H skrev om SB Grävtjänst AB
    Avloppssystem Conclean
    Professionellt bemötta. Arbetet utfört snabbare än beräknat. Snyggt iordninggjort efteråt. Läs mer
  • 2020-09-25

Ulla D skrev om SB Grävtjänst AB
    Komplett avloppsanläggning.Bra bemötande Mycket bra personal
    Gick att diskutera lösningar. Bättre än förväntning på avslutet. Läs mer

Reimer R skrev om SB Grävtjänst AB
    Installation av Graf minireningsverk, totalentrepenad.

Helt lysande bemötande.

Låga förväntningar, så de blev uppfyllda med råge.

Min natur ställde inte till det, så det uppstod inga överaskningar. Allt gick snabbt och smidigt, slapp se någon stå och klia sig i huvudet, gubbarna visste vad de höll på med. Läs mer
  • Alexander S

2020-09-24

Alexander S skrev om SB Grävtjänst AB
    De dränerade vår fastighet byggde om avloppet och byggde en grund / avlopp till vårt nya Attefallhus.
    Stefan Busck som vi hade kontakt med var väldigt professionell och de grävarna som kom ut och utförde jobbet jobbade mkt effektivt och hade ordning runt omkring sig. Vi är mkt nöjda med resultatet och kan varm rekommendera detta företag.
    Alexander Storhaug Läs mer

Bo F skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi anlade ett reningsverk. Kompetent och flexibel personal.Pris och leveranstider hölls i det stora hela Läs mer

Christer B skrev om SB Grävtjänst AB
    Dräneringsarbete; Engagemang från alla i företaget. Punktlighet och bra dialog under arbetets gång. Alltid alerta för tillägg och utökningar av entreprenaden. Läs mer
  • 2020-06-17

Helen H skrev om SB Grävtjänst AB
    Är väldigt nöjd med arbetet med dränering, nytt enskilt avlopp och anläggningen av trädgården! Duktiga och lyhörda killar, följde min skiss så det blev som jag önskade! Stort tack till alla som medverkade, kan varmt rekommendera SB Grävtjänst. Läs mer
  • 2020-06-17

Anders S skrev om SB Grävtjänst AB
    Anläggning av en bit väg i lite komplicerad terräng.
    Mycket professionellt bemötande, både av företrädande för företaget och den som utförde arbetet. Avtalade tider och överenskommelser har hållits vilket känts både tryggt och förtroendegivande.
    Arbetets resultat blev över alla förväntningar. Detta till stor del utifrån företagets stora kunnande inom området, vilket bidragit till att man som kund kunnat känna sig mycket trygg.
    Kommer inte att tveka att anlita företaget i framtida projekt. Läs mer
  • 2020-04-01

Tommy G skrev om SB Grävtjänst AB
    Jätte trevligt bemötande. Samt väl genomfört arbete. Jag kommer att rekomendera företaget för mina vänner. Tommy Läs mer
  • 2020-03-16

Per S skrev om SB Grävtjänst AB
    Grävarbete på tomten.
    Mycket trevligt bemötande. Bra idéer.
    Blev precis som jag hade tänkt.
    Rätt priser och väl specificerad faktura. Läs mer
  • 2020-03-15

Andreas K skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi anlitade SB för att göra markarbetet och grusbädd till vårat hus. Vi blev väl bemötta av alla inblandade.

Vi tycker att allt flöt på bra hela vägen, var det något vi var osäkra på så kunde dom vägleda oss till ett bra resultat. Var det något som inte blev som vi hade tänkt oss hörde dom av sig så vi kunde diskutera detta tillsammans.
    Vi kan varmt rekommendera SB. Läs mer
  • 2020-03-13

Lars S skrev om SB Grävtjänst AB
    Uppdraget var att markbereda grund och sprängning för tillbyggnad av sommarstuga samt markarbete för garagegrund.
    Bemötandet var bra, löpande kommunikation med arbetsledare, bilder skickades löpande vilket är både kul och nyttigt för dokumentation.
    Uppdraget genomfördes i linje med mina förväntningar, det är allt lite rörigt, jag har gjort liknande projekt tidigare.
    Sammanfattning är god och jag kan tänka mej att anlita SB gräv fler gånger.
    // Lars Läs mer
  • Piam W

2020-03-13

Piam W skrev om SB Grävtjänst AB
    De var väldigt bra men så fick vi komplikationer (sten/berg) som gjorde att räkningen sprang iväg rejält.
    Svårt för mig att bedöma om man verkligen jobbade så extremt mycket övertid som jag senare blev fakturerade för.
    Men visst var de trevliga och gjorde ett bra jobb och jag betalade fakturan även om det verkligen sved i plånboken. Läs mer
  • 2019-10-29

Kenneth L skrev om SB Grävtjänst AB
    Mycket seriöst och proffsigt genomfört arbete med
    installation av reningsverk Läs mer
  • 2019-10-25

Håkan J skrev om SB Grävtjänst AB
    Hej

Jag hade vatten i källaren så SB dränerade om, lade ner nya rör och såg till att jag inte får vatten i källaren.
    Blev väldigt proffsigt och mycket vänligt bemött.
    SB gräv levde upp till mina förväntningar med RÅGE.
    Vi är riktigt nöjda med SB och killarna som var här och jobbade förklarade vad dom gjorde och varför. Läs mer
  • 2019-10-25

Björn W skrev om SB Grävtjänst AB
    Minireningsverk
    Mkt proffsigt bemötande, snabbt och effektivt
    Lrcde upp till mina högt ställda förväntningar
    Kan rekommendera dem å det varmaste Läs mer
  • 2019-08-23

Anil O skrev om SB Grävtjänst AB
    Ombyggnad av BDT.
    Mycket nöjd, grymma gubbar som ställde upp och fixade problem som uppkom och som inte hade med deras uppdrag att göra. Tackarrrr.
    Hälsningar Anil. Läs mer
  • 2019-07-18

Eric K skrev om SB Grävtjänst AB
    Har bara så mycket gott att säga! Man märker att personalen trivs på sitt arbete! Fruktansvärt engagerande, bra kundbemötande och kunniga inom sitt område. Vi har haft hjälp med dränering, planering av tomt och en utbyggnad. Vi är dock inte helt klara då de skall komma tillbaka efter sin semester, Men vi är så nöjda redan så jag kunde inte hålla mig att skriva en rad om dem! Stefan är en riktig ledare och har ett otroligt fint team!
    Tack för denna gången så ses vi efter semestern! / Eric och Sarah på Bergfinkvägen! Läs mer
  • Annsofie H

2019-06-17

Annsofie H skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi behövde hjälp med att gräva och koppla på kommunalt avlopp. På vägen upptäckte vi att det inte var dränerat en bit runt huset, vi fick då hjälp även med detta.
    De bemötte oss väldigt proffsigt, vänligt och kunnigt och arbetade effektivare än vi trodde var möjligt.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-06-14

Magnus A skrev om SB Grävtjänst AB
    Hej, jag har anlitat SB Gräv i många år för olika projekt.

Trevligt och proffsigt bemötande.

Kan rekommendera SB Gräv. Läs mer
  • Ulf H

2019-06-14

Ulf H skrev om SB Grävtjänst AB
    Mycket bra, personligt o trevligt bemötande i alla led. proffsigt utfört jobb. Läs mer
  • 2019-06-12

Roland C skrev om SB Grävtjänst AB
    Avloppsledning och sluten tank skulle grävas ner. Mitt första möte med företaget gjorde att jag fick förtroende om att de kunde anlitas för arbetet. De levde verkligen upp till förväntningar där kostnaden blev lägre än väntat, utan att rucka på kvalitén på utfört arbete. Detta p.g.a en effektivitet från deras sida.
    Kan verkligen rekommendera SB grävtjänst. Läs mer
  • 2019-06-12

Åke A skrev om SB Grävtjänst AB
    Jag känner mig nöjd och det verkar vara ett professionellt jobb, så här långt. Läs mer
  • Cecilia S

2019-06-12

Cecilia S skrev om SB Grävtjänst AB
    Grävning och hårdgörande av hästhage. Mycket trevligt och personligt bemötande.
    Mina förväntningar var att få arbetet gjort med ganska kort varsel, att jag skulle få hjälp med sakkunnighet och självklart att resultatet skulle bli bra. SB levde upp till samtliga förväntningar och utförde ett mycket bra arbete. Jag kan varmt rekommendera dem vidare samt anlita dem igen. Läs mer
  • 2019-02-28

Hans N skrev om SB Grävtjänst AB
    vägarbete, markarbete
    snabbt, vänligt, proffesionellt bemötande
    bra kvalitet på arbetet Läs mer
  • 2019-02-28

Arvid S skrev om SB Grävtjänst AB
    Köpte ett minireningsverk, och fick de installerat.
    Mycket proffsigt utfört.
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-02-27

Britta A skrev om SB Grävtjänst AB
    Avlopp med markbädd. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Bra resultat. Läs mer
  • 2019-02-27

Mikael N skrev om SB Grävtjänst AB
    Toppen företag - positiva, kunniga, man blir väl omhändertagen som kund👍 Läs mer
  • Vilma H

2018-11-05

Vilma H skrev om SB Grävtjänst AB
    SB grävtjänst har stått för all schaktning, förberedelse för husgrunden samt anläggning av avlopp. De rekommenderade andra hantverkare och samordnade alla nödvändiga arbeten på ett föredömligt sätt .
    SB grävtjänst är ett företag med hög kompetens och stor lyhördhet inför kundens önskemål samtidigt som de arbetar självständigt och levererar mycket bra resultat. Kostnadsuppskattnig vi fick var realistisk och redovisning av arbeten samt fakturor var väldigt tydlig. Läs mer
  • 2018-10-12

Robin L skrev om SB Grävtjänst AB
    En toppenfirma som håller vad de lovat. Snabba och effektiva, kommer med goda förslag och lösningar. Läs mer
  • 2018-07-05

Martin T skrev om SB Grävtjänst AB
    SB Grävtjänst gjorde markarbete inför bygge av bostadshus och garage. De gjorde ett strålande arbete och var väldig flexibla och enkla att ha att göra med. Vi blev med kort varsel tvungna att påla, vilket de löste utan problem. De fick även beröm av rörläggarna för deras noggrannhet med rördragning. Vilket sparade mycket arbete för dem och på så viss tid för hela bygget. Kan starkt rekommendera SB Grävtjänst! Läs mer
  • 2018-07-05

Ingela L skrev om SB Grävtjänst AB
    Anläggning av ny avloppslösning. Jag upplever att entreprenören hade stort intresse av att jag skulle få adekvat och för mig relevant information. Mycket engagerade i sitt bemötande.
    Förväntningar att få ett professionellt utfört jobb i alla delar från information, utförande och avslut. De uppfylldes till 100 %.
    Sammanfattningsvis att samtliga inblandade chef, grävmaskinist och grovarbetare var professionella.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-03-23

Gunilla V skrev om SB Grävtjänst AB
    Fannavloppssystem blev utmärkt bemött levde upp till

förväntningen. Läs mer
  • 2018-03-22

Ulla Ö skrev om SB Grävtjänst AB
    Logistik
    Arbetsflödet löpte fint på. Maskiner och material var på rätt plats och i rätt tid. Inga maskiner eller materialhögar låg i vägen eller hindrade andra maskiner. Arbetet flöt fint och de fick mycket gjort på kort tid.
    Personalen
    Trevliga och skickliga. Kom med bra synpunkter och förslag. När vi såg vad de kunde bad vi dem göra mer än vad som var tänkt.
    Samma sak gällde samarbetsparterna, rörmontör och elektriker.
    Efterarbete
    När företaget lämnade arbetsplatsen (f.d. gräsmatta) var marken slät och fin samt, efter krattning, nästan klar för grässådd.
    Pris
    Trots att vi fick mer utfört än vad som var överenskommet från början höll sig priset mellan de angivna ramarna.
    Kontakterna
    med Stefan Bursch
    När man ringde Stefan Bursch och han var upptagen fick man ett automatiskt besked att han skulle ringa upp senare på dagen. Och det gjorde han alltid. Det uppskattades särskilt mycket. Läs mer
  • 2018-03-21

Tollenäs Camping skrev om SB Grävtjänst AB
    Innovativa och snabba, kan rekommenderas

Hälsning

Orrevikens Vandrarhem Läs mer
  • Fredrik N

2018-03-19

Fredrik N skrev om SB Grävtjänst AB
    Kunnig och trevlig personal. Grävaren visste vad han gjorde... Läs mer
  • More Sailing

Proffsigt. Läs mer
  • Dan J

2017-09-05

Dan J skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi har anlitat SB Grävtjänst för rivning av sommarstuga, sprängning, markarbeten, förberedande platta för vårt hus och carport samt avloppsanläggning, senare återställande av större gräsmatta.
    SB Grävtjänst har varit en bra samarbetspartner genom hela projektet. Duktiga grävare som kan ta egna initiativ.
    Stefan själv ger ett tryggt intryck, bra att prata med och han bidrar gärna med bra idéer. Svarar han inte på telefon så ringer han upp.
    Stefan har också ett stort kontaktnät så han kan rekommendera andra duktiga hantverkare.
    Vi kan rekommendera SB Grävtjänst å det varmaste. Läs mer
  • Magnus Q

2017-09-04

Magnus Q skrev om SB Grävtjänst AB
    I stort sett väl utfört arbete av professionella entreprenörer. Däremot saknade jag en ordentlig prisbild innan arbetena startade. Och det blev ju inte precis billigare än man hade gissat..... Läs mer
  • 2017-09-04

Daniel K skrev om SB Grävtjänst AB
    Markarbete samt husgrund
    - Mycket seriösa
    - Bra dialog samt planering
    - Offerten stämde väldigt bra överens mot slutpris.
    - Allt fungerade väldigt smidigt, före, under och efter utfört arbete. Läs mer
  • Ola M

2017-09-01

Ola M skrev om SB Grävtjänst AB
    perfekt utfört arbete med kunnig och trevlig personal, rekommenderas varmt Läs mer
  • 2017-09-01

Johan S skrev om SB Grävtjänst AB
    Vara: Minireningsverk.
    Bra bemötande och dialog. Väl genomfört uppdrag. Vi hade en bra diskussion innan och under installationen för att få till det på bästa möjliga sätt. Läs mer

Veronica T skrev om SB Grävtjänst AB
    Vi har ett pågående jobb med SB. Hittills är vi mycket nöjda, det känns som ett seriöst företag. Vi har fått hjälp med bortforsling av jord, sten. Sprängningsarbete är utfört bra. Grunden är placerad till vårt Hjältevadshus. Vår grävmaskinist Michael Udd har försökt att på bästa sätt tillgodose våra önskemål. Vi har kvar att lösa "stenkista" el dylikt för dagvatten så att kommunen blir nöjd. Vi räknar med att SB vet vad som behövs göras. Även ytterligare tomtarbete är kvar sedan när garaget ska planeras.
    Med vänlig hälsning,
    Veronica o Sam, Gråbergsvägen 13 i Mölnlycke Läs mer

Sara G skrev om SB Grävtjänst AB
    Fantastiskt nöjd med allt. Kontakt och utförande. Bara goda vitsord. Vi beställde lite olika grävjobb runt stugan som en parkering med ny väg, utgrävning på baksidan och igenläggning av dränering. Läs mer
  • Johan G

2017-08-31

Johan G skrev om SB Grävtjänst AB
    Jag kom ursprungligen i kontakt med Stefan och gänget på SB eftersom de är västkustens främsta experter på enskilda avlopp. Åt oss har de ansvarat för alla markarbeten, inklusive koordinering av sprängare, fram till färdig flisbädd inför gjutning av betongplattan:

-Inga lösa löften utan allt som utlovas levereras.
    -Flexibla när yttre faktorer strular (vi har byggt ute på en ö och dit kan inte alltid färjan köra som planerat);
    -snabb återkoppling oavsett form (mail, telefon, messaging)
    -kontinuerlig information om hur arbetet fortlöper;
    -en detaljerad faktura som stämmer med verkligheten och som man kan förstå.

och sist men inte minst en mycket trevlig grävmaskinist vid namn Daniel!

Lätt 5 grävskopor av fem möjliga! Läs mer

Anita D skrev om SB Grävtjänst AB
    Bra kundkontakt! Kunnig, proffsiga. Mycket service. Trovärdiga Läs mer

Hans W skrev om SB Grävtjänst AB
    Köpt ett minireningsverk med installation.
    Utmärkt bemötande och väldigt bra grävt. Läs mer

Martin G skrev om SB Grävtjänst AB
    SB Gräv ställde på mycket kort varsel ut spannmålscontainers när vi tröskade vete. När containern var fylld hämtades containern och SBs mycket trevlige chaufför, Johan, körde till Lantmännens mottagning i Uddevalla. SB har mycket hög servicenivå, bra kommunikation och höll utlovade tider. Jag kommer nästa år också att använda mig av SB och har även rekommenderat SB till flera andra.

Hälsn
    Martin Gunnarsson Läs mer