SB Grävtjänst AB

SB Grävtjänst AB

Vi på SB Grävtjänst AB utför alla typer av grävjobb, markarbeten, dräneringsarbeten, LPS system, husgrunder och avlopp. Du hittar oss i Rönnäng på Tjörn och vi jobbar främst här, på Orust, Uddevalla, Kungälv och i Stenungsund.

Anläggning av enskilt avlopp, husdränering och husgrund har vi mycket kunskap och erfarenhet inom och det är lite av vår specialitet. Vi utför alla markarbeten med miljögodkända maskiner och gör uppdrag, stora som små, för privatpersoner, företag och kommun.

När det gäller anläggning av avlopp jobbar vi framförallt med Fann VA Teknik, Baga och Graf/Conclean. Vi har även allt du behöver för dränering, mark och VA: rör, makadam, grus, jord m.m.

Kontakta oss och berätta hur vi kan hjälpa dig!

Läs vad 105 kunder tycker om SB Grävtjänst AB 2

2022-09-27 Insamlad av företaget
    De gjorde ett fantastiskt jobb hos mig när de grävde för kommunalt avlopp. De är kreativa, ödmjuka och trevliga att ha att göra med. Rekommenderar dem verkligen.
    2022-09-27 Insamlad av företaget
    Väldigt trevliga och proffsiga, väldigt trygg i att arbetet skulle utföras på ett bra sätt vilket det också blev.
    De flyttade två friggebodar och efter sprängning fixade marken så den blev perfekt för att bygga ett attefallshus.

Super nöjd
    2022-09-27 Insamlad av företaget
    Riva gammal gäststuga, anlägga ny markbädd för ny mobil gäststuga.
    Allt fungerade väldigt bra.
    Trevlig personal.
    Inte den billigaste firman men det kan det vara värt när resultatet blir så bra som det blev.
    Med vänlig hälsning,
    Niels Kjeldsen
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Installation av ett minireningsverk. Vi är nöjda med bemötandet hela vägen från start till mål. Vi är mycket nöjda med arbetet som SB Grävtjänst utförde hos oss.
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Ett positivt bemötande.
    Arbetet blev fördröjt pga att kommunen missat att skicka meddelande till Grävtjänst vilket skapade olägenheter.
    I övrigt var vi nöjda med de duktiga arbetarna som var mycket trevliga och duktiga genom att kommunicera med oss under arbetets gång.
    Vi fick en latrintank nedgrävd.
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Fantastiskt duktiga och seriösa killar. Mycket prisvärt jobb av högsta kvalité.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Ett företag man kan lita på.
    Förstående o trevlig personal.
    Utfört arbetet myck bra.
    Rekomenderas"
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    SB Grävtjänsts gjorde ett fantastiskt jobb på vår bergiga och branta tomt som behövde en väg in, BDT, sluten tank och markbädd till hus. Allt blev över förväntan och enligt tidsplan. Deras bemötande och kontinuerliga kommunikation var fantastisk, speciellt när man inte själv kan vara på plats. Jag rekommenderar starkt SB Grävtjänst.
    2022-03-22 Spontant omdöme
    Kan inget annat att ge högsta betyg till SB Grävtjänst!
    Från Gunnel på kontoret, Daniel och Fredrik som utförde ny väg till vårt hus.
    Ägaren Stefan Busck som på smart sätt planerade in arbetet då grävmaskinen var i närheten;

Jag bugar och tackar er alla!
    /Sune
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande. Dock tog det väldigt lång tid "från ord till handling" vilket till stor del kan tillskrivas pandemin, men de kunde ändå hört av sej med preliminär planering. Jag fick själv höra av mej och fråga när de skulle sätta igång. Vi skulle tillsammans med vår närmsta granne fixa nytt avlopp eftersom kommunen dömt ut de vi hade .De gjorde ett jättebra jobb, snabbt och effektivt. Dessutom bad vi om en extra tjänst (ta bort stubbar efter en gammal hagtornshäck) och det gjorde de utan prut. Vi är mycket nöjda!!!!
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och tillgänglighet.Snabbt utfört arbete.Rekomenderas varmt.

Reningsverk.
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Lätt att få tag i Grävtjänst, svarar eller återkommer snarast.
    Grävtjänst har fixat en slutentank och en slamavskiljare. Arbetet ser bra ut men eftersom vi inte nu är i sommarstugan så tror vi att det funkar bra till våren..👍
    Så länge är vi mycket nöjda.
    Kan helt klart rekommendera Grävtjänst.
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande, kunnig personal. Riktigt nöjd!
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Proffsigt utförande. Hjälpsam och kunnig personal. Lätta att nå via telefon om man hade några frågor. Är supernöjd.
    Anläggningsarbete för avlopp.
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Vi blev bra bemött och de var kunniga och hjälpsamma.
  • Emilie J
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda. Rekommenderar den starkt.
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Bra bemött och fick bra förtroende. Önskar dock lite bättre kommunikation under arbetets gång.
    Vi är hitintills mycket nöjda med arbetet som utförts. Anläggningsarbete för husgrund samt avlopp och BDT.
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Full pott till SB Grävtjänst för dräneringsarbetet på min tomt. Långt ifrån en enkel och självklar uppgift pga tomtens läge och mängden vatten som kom uppifrån. Superfint bemötande från början till slut, kreativ och proffsig lösning och en känsla av att de verkligen lagt ner sin själ på att det ska bli bra. Jag kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Dräneringsarbete och markarbete. Vårt första möte med företaget gjorde att vi fick förtroende för dem. Professionellt, noggrant, kunniga, duktiga och bra att ha att göra med samt supertrevlig personal. De ställde upp och hjälpte oss lösa problem som dök upp när man hade lagt skopan i backen. Allt flöt på hela vägen från start till slut och vi kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
    2021-11-03 Insamlad av företaget
    Kanon, blev ett perfekt resultat
  • 2021-11-03 Insamlad av företaget
    Arbeten som utfördes gjordes på ett föredömligt sätt, vi är helt nöjda med det. I offertstadiet kunde beräkningarna varit bättre, för stora differenser, nu blev det så att tidsåtgång var överskattad och materialåtgång underskattad så det jämnade ut sig men beräkningarna var inte bra.
    2021-07-13 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, mycket proffsigt jobb.
    2021-07-13 Insamlad av företaget
    Professionellt uppträdande och utförande.
    Mina förväntningar överträffades genom att installationen av minireningsverket gick problemfritt.
  • Magnus F
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    Bra och professionellt utfört arbete
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    SB gräv installerade reningsverk hos oss. De var med hela vägen från val av reningsverk till att så nytt gräs efter att allt var färdigt. en process som tog mer än fem år. Utöver det hjälpte de oss med dränering på tomten och att göra vår parkering större.

Väldigt kunniga, skickliga, hjälpsamma och trevliga. Total transparens och bra kommunikation hela vägen. Jag kan varmt rekommendera dem.
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Jobbet var att installera ett nytt avlopp (minireningsverk) i en äldre fastighet med bristfälligt avlopp.

SB utförde uppdraget till min fulla belåtenhet, de jobbade snabbt, effektivt och proffsigt. De var hos mig tills jobbet var klart, det var inte tal om att gå ifrån för annat och återkomma.

SB är specialister på avlopp. När jag kontaktade SB för att höra om jobbet fick jag snabbt träffa Stefan (ägaren) som kom och tittade på plats och föreslog en lämplig lösning. Vid detta möte fick jag ett mkt positivt intryck av företaget och Stefan och sen dröjde det inte länge förrän grävmaskin och killarna var på plats.

Killarna som utförde jobbet, Fredrik och Peter, var mycket kunniga, skickliga, ansvarsfulla och hade en hög arbetstakt - ingen dödtid här inte!. De verkar ha intresse för sitt jobb. De utförde jobbet helt på egen hand och löste problemen allteftersom de uppstod. Eftersom det här var en äldre fastighet, med en hel del oväntade och konstiga tekniska lösningar i jorden, fanns det en hel del problem att lösa. Det var även trångt och fullt med diverse rör och ledningar i marken. Jag är imponerad av hur Fredrik och Peter fick ihop det, trots allt.

Såväl Stefan, Fredrik och Peter har varit mycket lyhörda för mina önskemål och funderingar och även bemötandet i övrigt har varit utmärkt.

Jag är mycket nöjd med hur arbetet utförts och kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
    2021-05-18 Insamlad av företaget
    Man levererar det man lovat och är väldigt trevliga att ha att göra med.
    2021-05-13 Insamlad av företaget
    -Chaktning och förberedelser för gjutning av husgrund.
    -Företaget har varit mycket dåliga på att kommunisera både på email och i telefon.
    -Reaultatet på det genomförda arbetet var vi mycket nöjda med och vi uppskattade grävmaskinisten Daniel L.
    -Företaget behöver bli mycet bättre på att respondera tillbaka till kunderna.
    2021-05-11 Insamlad av företaget
    Sprängning och anläggningsgrävning för husbygge. Trevliga och kompetenta yrkesmän.

Lätta att ha att göra med. Muntliga överenskommelser gäller.
    2021-05-11 Insamlad av företaget
    Jag behövde hjälp med dränering, sprängning av berg och förberedelse gör installation av en betongplatta till mitt utbygge.
    Jag blev mycket proffsigt bemött där de lyssnade på mina idéer och de kom också med mycket bra förslag till förändringar.
    Mina förväntningar var inte stora då jag inte hade någon erfarenhet av bolaget och dess personal. Det var min snickare som rekommenderade bolaget.
    Jag kan verkligen rekommendera detta bolag.
    2021-04-13 Insamlad av företaget
    Mycket bra, och engagerad personal.
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    Liten grävtjänst utförd snabbt, snyggt och proffsigt till ett bra pris!
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    Hjälp med reningsverk som inte hade full funktion. Vi fick snabb hjälp av både chef och medarbetare. Generöst stöd gentemot leverantör. Väldigt generösa och kompetenta medarbetare som chef. Vi är väldigt nöjda med hela insatsen.
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    Köpte ett enskilt avlopp. Blev mycket väl bemött. Fick snabbt svar på frågor. Man levde upp till mina förväntningarna förutom på en punkt, placering av en enhet som blev lite väl synlig.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd.
    2021-02-16 Insamlad av företaget
    De gjorde ett mycket bra arbete när vi skulle installerad avloppstank på vårt sommarställe. Det är en svårarbetade tomt som de löste snabbt och bra.
    2020-10-18 Insamlad av företaget
    Minireningsverk för 4 hushåll inklusive ledningsgrävning och installation
  • Mikael E
    2020-10-16 Insamlad av företaget
    Grävning för anslutning av fastighet till kommunalt VA och återställning efter anslutningen. Ett bra, proffsigt och personligt bemötande av samtlig personal från offertförfrågan till grävning och återställning. Kom med bra tips för att få det snyggt och kostnadseffektivt utfört.
    2020-10-16 Insamlad av företaget
    Jag och 3 grannar anlitade SB Grävtjänst AB för installation av gemensamt reningsverk till våra fastigheter.
    Mycket nöjd med all kontakt, arbete och resultat! Kunde inte gått smidigare!
    Även extremt tacksam att dom även skötte alla samtal angående tillstånd från kommunen!
    2020-10-01 Insamlad av företaget
    Proffsiga, snabba och duktiga! Jag skulle absolut rekommendera SB grävtjänst till andra.
    2020-09-28 Insamlad av företaget
    Vi köpte en installation av ett reningsverk för 10 fastigheter.
    Bemötandet från Grävtjänst var utmärkt och vi hade kontinuerlig kontakt under projektets gång. Mycket proffsigt utfört och väldigt trevlig och hjälpsam personal, kan varmt rekommenderas.
    2020-09-27 Insamlad av företaget
    Avloppssystem Conclean
    Professionellt bemötta. Arbetet utfört snabbare än beräknat. Snyggt iordninggjort efteråt.
    2020-09-25 Insamlad av företaget
    Komplett avloppsanläggning.Bra bemötande Mycket bra personal
    Gick att diskutera lösningar. Bättre än förväntning på avslutet.
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    Installation av Graf minireningsverk, totalentrepenad.

Helt lysande bemötande.

Låga förväntningar, så de blev uppfyllda med råge.

Min natur ställde inte till det, så det uppstod inga överaskningar. Allt gick snabbt och smidigt, slapp se någon stå och klia sig i huvudet, gubbarna visste vad de höll på med.
  • Alexander S
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    De dränerade vår fastighet byggde om avloppet och byggde en grund / avlopp till vårt nya Attefallhus.
    Stefan Busck som vi hade kontakt med var väldigt professionell och de grävarna som kom ut och utförde jobbet jobbade mkt effektivt och hade ordning runt omkring sig. Vi är mkt nöjda med resultatet och kan varm rekommendera detta företag.
    Alexander Storhaug
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    Vi anlade ett reningsverk. Kompetent och flexibel personal.Pris och leveranstider hölls i det stora hela
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    Dräneringsarbete; Engagemang från alla i företaget. Punktlighet och bra dialog under arbetets gång. Alltid alerta för tillägg och utökningar av entreprenaden.
    2020-06-17 Insamlad av företaget
    Är väldigt nöjd med arbetet med dränering, nytt enskilt avlopp och anläggningen av trädgården! Duktiga och lyhörda killar, följde min skiss så det blev som jag önskade! Stort tack till alla som medverkade, kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
    2020-06-17 Insamlad av företaget
    Anläggning av en bit väg i lite komplicerad terräng.
    Mycket professionellt bemötande, både av företrädande för företaget och den som utförde arbetet. Avtalade tider och överenskommelser har hållits vilket känts både tryggt och förtroendegivande.
    Arbetets resultat blev över alla förväntningar. Detta till stor del utifrån företagets stora kunnande inom området, vilket bidragit till att man som kund kunnat känna sig mycket trygg.
    Kommer inte att tveka att anlita företaget i framtida projekt.
    2020-04-01 Insamlad av företaget
    Jätte trevligt bemötande. Samt väl genomfört arbete. Jag kommer att rekomendera företaget för mina vänner. Tommy
    2020-03-16 Insamlad av företaget
    Grävarbete på tomten.
    Mycket trevligt bemötande. Bra idéer.
    Blev precis som jag hade tänkt.
    Rätt priser och väl specificerad faktura.