Läs vad 70 kunder tycker om SB Grävtjänst AB 2

• 2020-10-18
    Minireningsverk för 4 hushåll inklusive ledningsgrävning och installation
  • 2020-10-16
    Grävning för anslutning av fastighet till kommunalt VA och återställning efter anslutningen. Ett bra, proffsigt och personligt bemötande av samtlig personal från offertförfrågan till grävning och återställning. Kom med bra tips för att få det snyggt och kostnadseffektivt utfört.
    Mikael E
  • 2020-10-16
    Jag och 3 grannar anlitade SB Grävtjänst AB för installation av gemensamt reningsverk till våra fastigheter.
    Mycket nöjd med all kontakt, arbete och resultat! Kunde inte gått smidigare!
    Även extremt tacksam att dom även skötte alla samtal angående tillstånd från kommunen!
  • 2020-10-01
    Proffsiga, snabba och duktiga! Jag skulle absolut rekommendera SB grävtjänst till andra.
  • 2020-09-28
    Vi köpte en installation av ett reningsverk för 10 fastigheter.
    Bemötandet från Grävtjänst var utmärkt och vi hade kontinuerlig kontakt under projektets gång. Mycket proffsigt utfört och väldigt trevlig och hjälpsam personal, kan varmt rekommenderas.
  • 2020-09-27
    Avloppssystem Conclean
    Professionellt bemötta. Arbetet utfört snabbare än beräknat. Snyggt iordninggjort efteråt.
  • 2020-09-25
    Komplett avloppsanläggning.Bra bemötande Mycket bra personal
    Gick att diskutera lösningar. Bättre än förväntning på avslutet.
  • 2020-09-24
    Installation av Graf minireningsverk, totalentrepenad.

Helt lysande bemötande.

Låga förväntningar, så de blev uppfyllda med råge.

Min natur ställde inte till det, så det uppstod inga överaskningar. Allt gick snabbt och smidigt, slapp se någon stå och klia sig i huvudet, gubbarna visste vad de höll på med.
  • 2020-09-24
    De dränerade vår fastighet byggde om avloppet och byggde en grund / avlopp till vårt nya Attefallhus.
    Stefan Busck som vi hade kontakt med var väldigt professionell och de grävarna som kom ut och utförde jobbet jobbade mkt effektivt och hade ordning runt omkring sig. Vi är mkt nöjda med resultatet och kan varm rekommendera detta företag.
    Alexander Storhaug
    Alexander S
  • 2020-09-24
    Vi anlade ett reningsverk. Kompetent och flexibel personal.Pris och leveranstider hölls i det stora hela
  • 2020-09-24
    Dräneringsarbete; Engagemang från alla i företaget. Punktlighet och bra dialog under arbetets gång. Alltid alerta för tillägg och utökningar av entreprenaden.
  • 2020-06-17
    Är väldigt nöjd med arbetet med dränering, nytt enskilt avlopp och anläggningen av trädgården! Duktiga och lyhörda killar, följde min skiss så det blev som jag önskade! Stort tack till alla som medverkade, kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
  • 2020-06-17
    Anläggning av en bit väg i lite komplicerad terräng.
    Mycket professionellt bemötande, både av företrädande för företaget och den som utförde arbetet. Avtalade tider och överenskommelser har hållits vilket känts både tryggt och förtroendegivande.
    Arbetets resultat blev över alla förväntningar. Detta till stor del utifrån företagets stora kunnande inom området, vilket bidragit till att man som kund kunnat känna sig mycket trygg.
    Kommer inte att tveka att anlita företaget i framtida projekt.
  • 2020-04-01
    Jätte trevligt bemötande. Samt väl genomfört arbete. Jag kommer att rekomendera företaget för mina vänner. Tommy
  • 2020-03-16
    Grävarbete på tomten.
    Mycket trevligt bemötande. Bra idéer.
    Blev precis som jag hade tänkt.
    Rätt priser och väl specificerad faktura.
  • 2020-03-15
    Vi anlitade SB för att göra markarbetet och grusbädd till vårat hus. Vi blev väl bemötta av alla inblandade.

Vi tycker att allt flöt på bra hela vägen, var det något vi var osäkra på så kunde dom vägleda oss till ett bra resultat. Var det något som inte blev som vi hade tänkt oss hörde dom av sig så vi kunde diskutera detta tillsammans.
    Vi kan varmt rekommendera SB.
  • 2020-03-13
    Uppdraget var att markbereda grund och sprängning för tillbyggnad av sommarstuga samt markarbete för garagegrund.
    Bemötandet var bra, löpande kommunikation med arbetsledare, bilder skickades löpande vilket är både kul och nyttigt för dokumentation.
    Uppdraget genomfördes i linje med mina förväntningar, det är allt lite rörigt, jag har gjort liknande projekt tidigare.
    Sammanfattning är god och jag kan tänka mej att anlita SB gräv fler gånger.
    // Lars
  • 2020-03-13
    De var väldigt bra men så fick vi komplikationer (sten/berg) som gjorde att räkningen sprang iväg rejält.
    Svårt för mig att bedöma om man verkligen jobbade så extremt mycket övertid som jag senare blev fakturerade för.
    Men visst var de trevliga och gjorde ett bra jobb och jag betalade fakturan även om det verkligen sved i plånboken.
    Piam W
  • 2019-10-29
    Mycket seriöst och proffsigt genomfört arbete med
    installation av reningsverk
  • 2019-10-25
    Hej

Jag hade vatten i källaren så SB dränerade om, lade ner nya rör och såg till att jag inte får vatten i källaren.
    Blev väldigt proffsigt och mycket vänligt bemött.
    SB gräv levde upp till mina förväntningar med RÅGE.
    Vi är riktigt nöjda med SB och killarna som var här och jobbade förklarade vad dom gjorde och varför.
  • 2019-10-25
    Minireningsverk
    Mkt proffsigt bemötande, snabbt och effektivt
    Lrcde upp till mina högt ställda förväntningar
    Kan rekommendera dem å det varmaste
  • 2019-08-23
    Ombyggnad av BDT.
    Mycket nöjd, grymma gubbar som ställde upp och fixade problem som uppkom och som inte hade med deras uppdrag att göra. Tackarrrr.
    Hälsningar Anil.
  • 2019-07-18
    Har bara så mycket gott att säga! Man märker att personalen trivs på sitt arbete! Fruktansvärt engagerande, bra kundbemötande och kunniga inom sitt område. Vi har haft hjälp med dränering, planering av tomt och en utbyggnad. Vi är dock inte helt klara då de skall komma tillbaka efter sin semester, Men vi är så nöjda redan så jag kunde inte hålla mig att skriva en rad om dem! Stefan är en riktig ledare och har ett otroligt fint team!
    Tack för denna gången så ses vi efter semestern! / Eric och Sarah på Bergfinkvägen!
  • 2019-06-17
    Vi behövde hjälp med att gräva och koppla på kommunalt avlopp. På vägen upptäckte vi att det inte var dränerat en bit runt huset, vi fick då hjälp även med detta.
    De bemötte oss väldigt proffsigt, vänligt och kunnigt och arbetade effektivare än vi trodde var möjligt.
    Vi är mycket nöjda!
    Annsofie H
  • 2019-06-14
    Hej, jag har anlitat SB Gräv i många år för olika projekt.

Trevligt och proffsigt bemötande.

Kan rekommendera SB Gräv.
  • 2019-06-14
    Mycket bra, personligt o trevligt bemötande i alla led. proffsigt utfört jobb.
    Ulf H
  • 2019-06-12
    Avloppsledning och sluten tank skulle grävas ner. Mitt första möte med företaget gjorde att jag fick förtroende om att de kunde anlitas för arbetet. De levde verkligen upp till förväntningar där kostnaden blev lägre än väntat, utan att rucka på kvalitén på utfört arbete. Detta p.g.a en effektivitet från deras sida.
    Kan verkligen rekommendera SB grävtjänst.
  • 2019-06-12
    Jag känner mig nöjd och det verkar vara ett professionellt jobb, så här långt.
  • 2019-06-12
    Grävning och hårdgörande av hästhage. Mycket trevligt och personligt bemötande.
    Mina förväntningar var att få arbetet gjort med ganska kort varsel, att jag skulle få hjälp med sakkunnighet och självklart att resultatet skulle bli bra. SB levde upp till samtliga förväntningar och utförde ett mycket bra arbete. Jag kan varmt rekommendera dem vidare samt anlita dem igen.
    Cecilia S
  • 2019-02-28
    vägarbete, markarbete
    snabbt, vänligt, proffesionellt bemötande
    bra kvalitet på arbetet
  • 2019-02-28
    Köpte ett minireningsverk, och fick de installerat.
    Mycket proffsigt utfört.
    Trevlig och kunnig personal.
  • 2019-02-27
    Avlopp med markbädd. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Bra resultat.
  • 2019-02-27
    Toppen företag - positiva, kunniga, man blir väl omhändertagen som kund👍
  • 2018-11-05
    SB grävtjänst har stått för all schaktning, förberedelse för husgrunden samt anläggning av avlopp. De rekommenderade andra hantverkare och samordnade alla nödvändiga arbeten på ett föredömligt sätt .
    SB grävtjänst är ett företag med hög kompetens och stor lyhördhet inför kundens önskemål samtidigt som de arbetar självständigt och levererar mycket bra resultat. Kostnadsuppskattnig vi fick var realistisk och redovisning av arbeten samt fakturor var väldigt tydlig.
    Vilma H
  • 2018-10-12
    En toppenfirma som håller vad de lovat. Snabba och effektiva, kommer med goda förslag och lösningar.
  • 2018-07-05
    SB Grävtjänst gjorde markarbete inför bygge av bostadshus och garage. De gjorde ett strålande arbete och var väldig flexibla och enkla att ha att göra med. Vi blev med kort varsel tvungna att påla, vilket de löste utan problem. De fick även beröm av rörläggarna för deras noggrannhet med rördragning. Vilket sparade mycket arbete för dem och på så viss tid för hela bygget. Kan starkt rekommendera SB Grävtjänst!
  • 2018-07-05
    Anläggning av ny avloppslösning. Jag upplever att entreprenören hade stort intresse av att jag skulle få adekvat och för mig relevant information. Mycket engagerade i sitt bemötande.
    Förväntningar att få ett professionellt utfört jobb i alla delar från information, utförande och avslut. De uppfylldes till 100 %.
    Sammanfattningsvis att samtliga inblandade chef, grävmaskinist och grovarbetare var professionella.
    Jag är mycket nöjd.
  • 2018-03-23
    Fannavloppssystem blev utmärkt bemött levde upp till

förväntningen.
  • 2018-03-22
    Logistik
    Arbetsflödet löpte fint på. Maskiner och material var på rätt plats och i rätt tid. Inga maskiner eller materialhögar låg i vägen eller hindrade andra maskiner. Arbetet flöt fint och de fick mycket gjort på kort tid.
    Personalen
    Trevliga och skickliga. Kom med bra synpunkter och förslag. När vi såg vad de kunde bad vi dem göra mer än vad som var tänkt.
    Samma sak gällde samarbetsparterna, rörmontör och elektriker.
    Efterarbete
    När företaget lämnade arbetsplatsen (f.d. gräsmatta) var marken slät och fin samt, efter krattning, nästan klar för grässådd.
    Pris
    Trots att vi fick mer utfört än vad som var överenskommet från början höll sig priset mellan de angivna ramarna.
    Kontakterna
    med Stefan Bursch
    När man ringde Stefan Bursch och han var upptagen fick man ett automatiskt besked att han skulle ringa upp senare på dagen. Och det gjorde han alltid. Det uppskattades särskilt mycket.
  • 2018-03-21
    Innovativa och snabba, kan rekommenderas

Hälsning

Orrevikens Vandrarhem
  • 2018-03-19
    Kunnig och trevlig personal. Grävaren visste vad han gjorde...
    Fredrik N
  • 2018-03-19
    Toppen företag! Levererar bättre än utlovat. Rekommenderas varmt.
    More Sailing
  • 2018-03-12
    Anläggning av avloppssystem.
    Ja.
    Ja.
    Proffsigt.
  • 2017-09-05
    Vi har anlitat SB Grävtjänst för rivning av sommarstuga, sprängning, markarbeten, förberedande platta för vårt hus och carport samt avloppsanläggning, senare återställande av större gräsmatta.
    SB Grävtjänst har varit en bra samarbetspartner genom hela projektet. Duktiga grävare som kan ta egna initiativ.
    Stefan själv ger ett tryggt intryck, bra att prata med och han bidrar gärna med bra idéer. Svarar han inte på telefon så ringer han upp.
    Stefan har också ett stort kontaktnät så han kan rekommendera andra duktiga hantverkare.
    Vi kan rekommendera SB Grävtjänst å det varmaste.
    Dan J
  • 2017-09-04
    I stort sett väl utfört arbete av professionella entreprenörer. Däremot saknade jag en ordentlig prisbild innan arbetena startade. Och det blev ju inte precis billigare än man hade gissat.....
    Magnus Q
  • 2017-09-04
    Markarbete samt husgrund
    - Mycket seriösa
    - Bra dialog samt planering
    - Offerten stämde väldigt bra överens mot slutpris.
    - Allt fungerade väldigt smidigt, före, under och efter utfört arbete.
  • 2017-09-01
    perfekt utfört arbete med kunnig och trevlig personal, rekommenderas varmt
    Ola M
  • 2017-09-01
    Vara: Minireningsverk.
    Bra bemötande och dialog. Väl genomfört uppdrag. Vi hade en bra diskussion innan och under installationen för att få till det på bästa möjliga sätt.
  • 2017-08-31
    Vi har ett pågående jobb med SB. Hittills är vi mycket nöjda, det känns som ett seriöst företag. Vi har fått hjälp med bortforsling av jord, sten. Sprängningsarbete är utfört bra. Grunden är placerad till vårt Hjältevadshus. Vår grävmaskinist Michael Udd har försökt att på bästa sätt tillgodose våra önskemål. Vi har kvar att lösa "stenkista" el dylikt för dagvatten så att kommunen blir nöjd. Vi räknar med att SB vet vad som behövs göras. Även ytterligare tomtarbete är kvar sedan när garaget ska planeras.
    Med vänlig hälsning,
    Veronica o Sam, Gråbergsvägen 13 i Mölnlycke
  • 2017-08-31
    Fantastiskt nöjd med allt. Kontakt och utförande. Bara goda vitsord. Vi beställde lite olika grävjobb runt stugan som en parkering med ny väg, utgrävning på baksidan och igenläggning av dränering.