SB Grävtjänst AB

SB Grävtjänst AB

Vi på SB Grävtjänst AB utför alla typer av grävjobb, markarbeten, dräneringsarbeten, LPS system, husgrunder och avlopp. Du hittar oss i Rönnäng på Tjörn och vi jobbar främst här, på Orust, Uddevalla, Kungälv och i Stenungsund.

Anläggning av enskilt avlopp, husdränering och husgrund har vi mycket kunskap och erfarenhet inom och det är lite av vår specialitet. Vi utför alla markarbeten med miljögodkända maskiner och gör uppdrag, stora som små, för privatpersoner, företag och kommun.

När det gäller anläggning av avlopp jobbar vi framförallt med Fann VA Teknik, Baga och Graf/Conclean. Vi har även allt du behöver för dränering, mark och VA: rör, makadam, grus, jord m.m.

Kontakta oss och berätta hur vi kan hjälpa dig!

Läs vad 84 kunder tycker om SB Grävtjänst AB 2

2021-07-13
    Bra bemötande, mycket proffsigt jobb.
    2021-07-13
    Professionellt uppträdande och utförande.
    Mina förväntningar överträffades genom att installationen av minireningsverket gick problemfritt.
  • Magnus F
    2021-06-09
    Bra och professionellt utfört arbete
    2021-06-09
    SB gräv installerade reningsverk hos oss. De var med hela vägen från val av reningsverk till att så nytt gräs efter att allt var färdigt. en process som tog mer än fem år. Utöver det hjälpte de oss med dränering på tomten och att göra vår parkering större.

Väldigt kunniga, skickliga, hjälpsamma och trevliga. Total transparens och bra kommunikation hela vägen. Jag kan varmt rekommendera dem.
    2021-06-08
    Jobbet var att installera ett nytt avlopp (minireningsverk) i en äldre fastighet med bristfälligt avlopp.

SB utförde uppdraget till min fulla belåtenhet, de jobbade snabbt, effektivt och proffsigt. De var hos mig tills jobbet var klart, det var inte tal om att gå ifrån för annat och återkomma.

SB är specialister på avlopp. När jag kontaktade SB för att höra om jobbet fick jag snabbt träffa Stefan (ägaren) som kom och tittade på plats och föreslog en lämplig lösning. Vid detta möte fick jag ett mkt positivt intryck av företaget och Stefan och sen dröjde det inte länge förrän grävmaskin och killarna var på plats.

Killarna som utförde jobbet, Fredrik och Peter, var mycket kunniga, skickliga, ansvarsfulla och hade en hög arbetstakt - ingen dödtid här inte!. De verkar ha intresse för sitt jobb. De utförde jobbet helt på egen hand och löste problemen allteftersom de uppstod. Eftersom det här var en äldre fastighet, med en hel del oväntade och konstiga tekniska lösningar i jorden, fanns det en hel del problem att lösa. Det var även trångt och fullt med diverse rör och ledningar i marken. Jag är imponerad av hur Fredrik och Peter fick ihop det, trots allt.

Såväl Stefan, Fredrik och Peter har varit mycket lyhörda för mina önskemål och funderingar och även bemötandet i övrigt har varit utmärkt.

Jag är mycket nöjd med hur arbetet utförts och kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
    2021-05-18
    Man levererar det man lovat och är väldigt trevliga att ha att göra med.
    2021-05-13
    -Chaktning och förberedelser för gjutning av husgrund.
    -Företaget har varit mycket dåliga på att kommunisera både på email och i telefon.
    -Reaultatet på det genomförda arbetet var vi mycket nöjda med och vi uppskattade grävmaskinisten Daniel L.
    -Företaget behöver bli mycet bättre på att respondera tillbaka till kunderna.
    2021-05-11
    Sprängning och anläggningsgrävning för husbygge. Trevliga och kompetenta yrkesmän.

Lätta att ha att göra med. Muntliga överenskommelser gäller.
    2021-05-11
    Jag behövde hjälp med dränering, sprängning av berg och förberedelse gör installation av en betongplatta till mitt utbygge.
    Jag blev mycket proffsigt bemött där de lyssnade på mina idéer och de kom också med mycket bra förslag till förändringar.
    Mina förväntningar var inte stora då jag inte hade någon erfarenhet av bolaget och dess personal. Det var min snickare som rekommenderade bolaget.
    Jag kan verkligen rekommendera detta bolag.
    2021-04-13
    Mycket bra, och engagerad personal.
    2021-02-18
    Liten grävtjänst utförd snabbt, snyggt och proffsigt till ett bra pris!
    2021-02-18
    Hjälp med reningsverk som inte hade full funktion. Vi fick snabb hjälp av både chef och medarbetare. Generöst stöd gentemot leverantör. Väldigt generösa och kompetenta medarbetare som chef. Vi är väldigt nöjda med hela insatsen.
    2021-02-18
    Köpte ett enskilt avlopp. Blev mycket väl bemött. Fick snabbt svar på frågor. Man levde upp till mina förväntningarna förutom på en punkt, placering av en enhet som blev lite väl synlig.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd.
    2021-02-16
    De gjorde ett mycket bra arbete när vi skulle installerad avloppstank på vårt sommarställe. Det är en svårarbetade tomt som de löste snabbt och bra.
    2020-10-18
    Minireningsverk för 4 hushåll inklusive ledningsgrävning och installation
  • Mikael E
    2020-10-16
    Grävning för anslutning av fastighet till kommunalt VA och återställning efter anslutningen. Ett bra, proffsigt och personligt bemötande av samtlig personal från offertförfrågan till grävning och återställning. Kom med bra tips för att få det snyggt och kostnadseffektivt utfört.
    2020-10-16
    Jag och 3 grannar anlitade SB Grävtjänst AB för installation av gemensamt reningsverk till våra fastigheter.
    Mycket nöjd med all kontakt, arbete och resultat! Kunde inte gått smidigare!
    Även extremt tacksam att dom även skötte alla samtal angående tillstånd från kommunen!
    2020-10-01
    Proffsiga, snabba och duktiga! Jag skulle absolut rekommendera SB grävtjänst till andra.
    2020-09-28
    Vi köpte en installation av ett reningsverk för 10 fastigheter.
    Bemötandet från Grävtjänst var utmärkt och vi hade kontinuerlig kontakt under projektets gång. Mycket proffsigt utfört och väldigt trevlig och hjälpsam personal, kan varmt rekommenderas.
    2020-09-27
    Avloppssystem Conclean
    Professionellt bemötta. Arbetet utfört snabbare än beräknat. Snyggt iordninggjort efteråt.
    2020-09-25
    Komplett avloppsanläggning.Bra bemötande Mycket bra personal
    Gick att diskutera lösningar. Bättre än förväntning på avslutet.
    2020-09-24
    Installation av Graf minireningsverk, totalentrepenad.

Helt lysande bemötande.

Låga förväntningar, så de blev uppfyllda med råge.

Min natur ställde inte till det, så det uppstod inga överaskningar. Allt gick snabbt och smidigt, slapp se någon stå och klia sig i huvudet, gubbarna visste vad de höll på med.
  • Alexander S
    2020-09-24
    De dränerade vår fastighet byggde om avloppet och byggde en grund / avlopp till vårt nya Attefallhus.
    Stefan Busck som vi hade kontakt med var väldigt professionell och de grävarna som kom ut och utförde jobbet jobbade mkt effektivt och hade ordning runt omkring sig. Vi är mkt nöjda med resultatet och kan varm rekommendera detta företag.
    Alexander Storhaug
    2020-09-24
    Vi anlade ett reningsverk. Kompetent och flexibel personal.Pris och leveranstider hölls i det stora hela
    2020-09-24
    Dräneringsarbete; Engagemang från alla i företaget. Punktlighet och bra dialog under arbetets gång. Alltid alerta för tillägg och utökningar av entreprenaden.
    2020-06-17
    Är väldigt nöjd med arbetet med dränering, nytt enskilt avlopp och anläggningen av trädgården! Duktiga och lyhörda killar, följde min skiss så det blev som jag önskade! Stort tack till alla som medverkade, kan varmt rekommendera SB Grävtjänst.
    2020-06-17
    Anläggning av en bit väg i lite komplicerad terräng.
    Mycket professionellt bemötande, både av företrädande för företaget och den som utförde arbetet. Avtalade tider och överenskommelser har hållits vilket känts både tryggt och förtroendegivande.
    Arbetets resultat blev över alla förväntningar. Detta till stor del utifrån företagets stora kunnande inom området, vilket bidragit till att man som kund kunnat känna sig mycket trygg.
    Kommer inte att tveka att anlita företaget i framtida projekt.
    2020-04-01
    Jätte trevligt bemötande. Samt väl genomfört arbete. Jag kommer att rekomendera företaget för mina vänner. Tommy
    2020-03-16
    Grävarbete på tomten.
    Mycket trevligt bemötande. Bra idéer.
    Blev precis som jag hade tänkt.
    Rätt priser och väl specificerad faktura.
    2020-03-15
    Vi anlitade SB för att göra markarbetet och grusbädd till vårat hus. Vi blev väl bemötta av alla inblandade.

Vi tycker att allt flöt på bra hela vägen, var det något vi var osäkra på så kunde dom vägleda oss till ett bra resultat. Var det något som inte blev som vi hade tänkt oss hörde dom av sig så vi kunde diskutera detta tillsammans.
    Vi kan varmt rekommendera SB.
    2020-03-13
    Uppdraget var att markbereda grund och sprängning för tillbyggnad av sommarstuga samt markarbete för garagegrund.
    Bemötandet var bra, löpande kommunikation med arbetsledare, bilder skickades löpande vilket är både kul och nyttigt för dokumentation.
    Uppdraget genomfördes i linje med mina förväntningar, det är allt lite rörigt, jag har gjort liknande projekt tidigare.
    Sammanfattning är god och jag kan tänka mej att anlita SB gräv fler gånger.
    // Lars
  • Piam W
    2020-03-13
    De var väldigt bra men så fick vi komplikationer (sten/berg) som gjorde att räkningen sprang iväg rejält.
    Svårt för mig att bedöma om man verkligen jobbade så extremt mycket övertid som jag senare blev fakturerade för.
    Men visst var de trevliga och gjorde ett bra jobb och jag betalade fakturan även om det verkligen sved i plånboken.
    2019-10-29
    Mycket seriöst och proffsigt genomfört arbete med
    installation av reningsverk
    2019-10-25
    Hej

Jag hade vatten i källaren så SB dränerade om, lade ner nya rör och såg till att jag inte får vatten i källaren.
    Blev väldigt proffsigt och mycket vänligt bemött.
    SB gräv levde upp till mina förväntningar med RÅGE.
    Vi är riktigt nöjda med SB och killarna som var här och jobbade förklarade vad dom gjorde och varför.
    2019-10-25
    Minireningsverk
    Mkt proffsigt bemötande, snabbt och effektivt
    Lrcde upp till mina högt ställda förväntningar
    Kan rekommendera dem å det varmaste
    2019-08-23
    Ombyggnad av BDT.
    Mycket nöjd, grymma gubbar som ställde upp och fixade problem som uppkom och som inte hade med deras uppdrag att göra. Tackarrrr.
    Hälsningar Anil.
    2019-07-18
    Har bara så mycket gott att säga! Man märker att personalen trivs på sitt arbete! Fruktansvärt engagerande, bra kundbemötande och kunniga inom sitt område. Vi har haft hjälp med dränering, planering av tomt och en utbyggnad. Vi är dock inte helt klara då de skall komma tillbaka efter sin semester, Men vi är så nöjda redan så jag kunde inte hålla mig att skriva en rad om dem! Stefan är en riktig ledare och har ett otroligt fint team!
    Tack för denna gången så ses vi efter semestern! / Eric och Sarah på Bergfinkvägen!
  • Annsofie H
    2019-06-17
    Vi behövde hjälp med att gräva och koppla på kommunalt avlopp. På vägen upptäckte vi att det inte var dränerat en bit runt huset, vi fick då hjälp även med detta.
    De bemötte oss väldigt proffsigt, vänligt och kunnigt och arbetade effektivare än vi trodde var möjligt.
    Vi är mycket nöjda!
    2019-06-14
    Hej, jag har anlitat SB Gräv i många år för olika projekt.

Trevligt och proffsigt bemötande.

Kan rekommendera SB Gräv.
  • Ulf H
    2019-06-14
    Mycket bra, personligt o trevligt bemötande i alla led. proffsigt utfört jobb.
    2019-06-12
    Avloppsledning och sluten tank skulle grävas ner. Mitt första möte med företaget gjorde att jag fick förtroende om att de kunde anlitas för arbetet. De levde verkligen upp till förväntningar där kostnaden blev lägre än väntat, utan att rucka på kvalitén på utfört arbete. Detta p.g.a en effektivitet från deras sida.
    Kan verkligen rekommendera SB grävtjänst.
    2019-06-12
    Jag känner mig nöjd och det verkar vara ett professionellt jobb, så här långt.
  • Cecilia S
    2019-06-12
    Grävning och hårdgörande av hästhage. Mycket trevligt och personligt bemötande.
    Mina förväntningar var att få arbetet gjort med ganska kort varsel, att jag skulle få hjälp med sakkunnighet och självklart att resultatet skulle bli bra. SB levde upp till samtliga förväntningar och utförde ett mycket bra arbete. Jag kan varmt rekommendera dem vidare samt anlita dem igen.
    2019-02-28
    vägarbete, markarbete
    snabbt, vänligt, proffesionellt bemötande
    bra kvalitet på arbetet
    2019-02-28
    Köpte ett minireningsverk, och fick de installerat.
    Mycket proffsigt utfört.
    Trevlig och kunnig personal.
    2019-02-27
    Avlopp med markbädd. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Bra resultat.
    2019-02-27
    Toppen företag - positiva, kunniga, man blir väl omhändertagen som kund👍
  • Vilma H
    2018-11-05
    SB grävtjänst har stått för all schaktning, förberedelse för husgrunden samt anläggning av avlopp. De rekommenderade andra hantverkare och samordnade alla nödvändiga arbeten på ett föredömligt sätt .
    SB grävtjänst är ett företag med hög kompetens och stor lyhördhet inför kundens önskemål samtidigt som de arbetar självständigt och levererar mycket bra resultat. Kostnadsuppskattnig vi fick var realistisk och redovisning av arbeten samt fakturor var väldigt tydlig.
    2018-10-12
    En toppenfirma som håller vad de lovat. Snabba och effektiva, kommer med goda förslag och lösningar.
    2018-07-05
    SB Grävtjänst gjorde markarbete inför bygge av bostadshus och garage. De gjorde ett strålande arbete och var väldig flexibla och enkla att ha att göra med. Vi blev med kort varsel tvungna att påla, vilket de löste utan problem. De fick även beröm av rörläggarna för deras noggrannhet med rördragning. Vilket sparade mycket arbete för dem och på så viss tid för hela bygget. Kan starkt rekommendera SB Grävtjänst!