Alla kategorier Bank Värmland Karlstad Sbab Kundcenter

Sbab Kundcenter

Östra Torggatan 9, 652 24 Karlstad — Visa karta

Välkommen till SBAB - här kan du låna billigt och spara smart

Läs vad 1 kund tycker om Sbab Kundcenter

• Andreas J
    Andreas J skrev om Sbab Kundcenter
    Via en av SBAB's partners blev vi erbjudna att flytta våra befintliga lån till SBAB till en "rörlig" ränta á 1.09 %. Det gjordes i samband med vår låneansökan två stycken kreditupplysningar per person, jag fick skicka in två olika årsredovisningar för hustruns företag, två balans- och resultatrapporter, befintliga lånenummer, amorteringsunderlag, kopia på personlig deklaration samt arbetsgivarintyg och skriftligen svara på 13 frågor om hustruns företags affärsförhållanden. Kreditupplysning gör gällande att kreditvärdigheten är 99.7 %. Vi har alltså inga betalningsanmärkningar och synnerligen god betalningsförmåga. I fyra veckor håller jag på med det här emedan SBAB gång efter gång begär in nya kompletteringar. Till slut erhåller vi avslag med motiveringen att SBAB inte anser att vi har stadigvarande inkomster. Jag ber då om att bli uppringd av SBAB. SBAB utlovar att ringa "i början av veckan". Ringer SBAB? Nej, det gör inte SBAB. Det är synnerligen oproffessionellt och gränsar till oseriöst agerande gentemot sina tilltänkta kunder. Läs mer