Alla kategorier Charterflyg Stockholms län Nacka Segway Store.se

Segway Store.se

Regeringsgatan 25, 111 53 Stockholm — Visa karta

Häng med på ditt livs äventyr! Ballongflyg Upp & Ner AB tar med dig upp i luften i varmluftsballong, ut i skärgården med RIB eller ut på tur med Segway. Välkommen!

Läs vad 228 kunder tycker om Segway Store.se

• Ali A
    Ali A skrev om Segway Store.se
    Jag är jätte besviken. Köpte för 2 år sen biljett för ballongflyg från Upp och Ner företaget för 1995 kr. Under 2 års säsongflyg blir flyget 6 gånger avbokad p.g.a. dålig väder. Jag orkade inte längre och begärde att få tillbaka mina pengar. Men jag fick inte det, istället fick jag förlänga biljetten. Det senaste bokningen som jag hade var den 11 augusti 2015 kl.17:00, men av misstag trodde jag att flyget är också avbokad som vanligt men det var inte det. Tillslut fick jag inte boka ny flyg och förlora 1995 kr.
    Det sämsta jag har varit med om. Ingen service alls.
    JAG REKOMMENDERAR DOCK INTE FÖR DE NYA KUNDER DETTA FÖRETAGET (UPP&NER AB).
  • Marzieh E
    Marzieh E skrev om Segway Store.se
    Hej alla konsumenter och kunder....
    Om ni ska ge bort present till någon i form av olika aktiviteter, ta reda på först vad han/hon tycker om att göra. Att köpa presentkort på äventyrsföretag skapar en massa krångel, dessutom är själva aktiviteten mycket dyrare än att köpa direkt från leverantören. Vi köpte ett presentkort till sonen från detta företag som heter Upp&Ner. Sonen valde hoppa fallskärm. För det första ställde de in hans flygning två ggr pga av att de inte hittade leverantör. När de väl efter flera månader hittade en leverantör kostar det 2800 kr med presentkort och 2000 kr utan presentkort. Ingen kompensation att de hade sålt en aktivitet utan ha leverantör till, snarare tvärtom. Vi hade satt kryss i rutan att vi accepterar deras villkor fick vi höra efter att har skickat massor med mail och ringt många samtal. Till slut när såg att vi blir irriterade och hade ingen tålamod längre sa de att han får välja annan aktivitet istället för fallskärmshopp. Men han var ju inte intresserad av annat. Att det skiljer sig så mycket berodde på priset sa de att de inte har skyldighet att redovisa sina marginaler. Visst fattar vi det, men då ska de inte marknadsföra sig på hemsidan att de är billigast i hela Sverige sedan 1991. VD sa att den marknadsföringen gäller enbart Ballongflygning. Jag tycker i alla fall att är vilseledande marknadsföring. Visst svider det att behöva betala 40 % mer för en tjänst efter att ha haft en ängels tålamod, blivit avbokad pga företagets tabbe samt bli bemött på ett mycket kränkande sätt. Det var knappast företaget vi ville ge bort pengar till, dessutom allt krångel. Så håll er borta från detta företag. Ni får aldrig någonsin rätt om det börjar krångla, dessutom betalar ni helt onödiga pengar.
  • Leif K
    Leif K skrev om Segway Store.se
    Det har varit många klagomål på Upp och Ner. Jag kan inte hålla med om ett enda. Köpte ballongresan till min sambo i 30-årspresent. Gick in och bokade till den 18 juni. Fick biljetterna via mail. Åkte dit, klev på de gamla militärfordonen och åkte till Danderyd. Där hjälptes alla åt för att iordningsställa inför avfärden. Gick smärtfritt. Två saker kan man klaga på. 1) En timme i luften kändes som 10 minuter. 2) Myggen. Inget av detta kan Upp och Ner lastas för. Detta var en fantastisk upplevelse som jag rekommenderar varmt. Och innan någon ens funderar på det, ni är välkomna att maila mig på leka61@hotmail.com . Funderar på vad? Jo att vi skulle ingå i någon form av hyllningskör för att lyfta betyget.
  • Staffan O
    Staffan O skrev om Segway Store.se
    Fantastisk flygtur med efterföljande champagnefrukost och ett bra bemötande från personal inkl pilot. Kändes också som att säkerheten prioriterades.
    Dock är det svårt att hitta lediga flygtider och bokningssystemet är tekniskt ganska svårt
  • Anja
    Anja skrev om Segway Store.se
    Jag förstår att de som kommit upp tycker det är fantastiskt, tyvärr har vi försökt en gång i månaden (maj-sep) i 4 år utan att komma upp. Självklart på vardagseftermiddagar/kvällar, finns aldrig andra tider när biljetten förlängs med en månad, så vi måste kunna kasta oss iväg från jobbet om vädret nånsin skulle vara på vår sida. Jag förstår att de som gav oss flygningen i bröllopspresent tyckte det var en bra present men allt krångel med bokningar (har funkat väldigt dåligt) och att skynda sig till Sthlm och se en gräsmatta för att sen vända och åka hem har bara varit jobbigt. Vi skulle aldrig ge någon en ballongtur i present efter våra prövningar hur trevligt det än är när man väl kommer upp.
  • Elisabeth X
    Elisabeth X skrev om Segway Store.se
    Har även jag haft otur med inställda flygningar i ett år då det varit alldeles för dålig väder för flygningen. Men har alltid fått otroligt bra hjälp och jättebra bemötande av kundservicen! Dom har varje gång hjälp till med att boka in nya flygningar utan några som helst problem!
  • Me
    Me skrev om Segway Store.se
    Really bad customer service! Balloon trips are cancelled all the time. I moved out of Stockholm after one year, but no refund...
  • Oscar T
    Oscar T skrev om Segway Store.se
    Otroligt oseriöst företag. Köpte mina biljetter för 2 år sedan och har fortfarande inte kommit upp i luften. Detta blir femte gången gilt och ännu inga pengar tillbaka. även fast jag vart i kontakt med konsumentverket så anses detta som en upplevelse, så företaget kan göra som dem vill rent ut sagt. som dem sa på konsumentverket ska jag vara "glad" att dem iaf erbjuder 6 gånger innan pengarna tillbaka för det är något dem inte behövt göra... Nej tack ska aldrig rekommendera dem till någon!!!
  • Sven G
    Sven G skrev om Segway Store.se
    Oseriöst företag. Jag har försökt komma upp i luftballong under 2 års tid och har förlängt med ytterligare kostnad, men ännu icke lyckats. Jag har respekt för allt kring säkerhet och dåligt väder mm, men det här tar priset. Jag kommer inte att rekommendera detta företag till mina vänner.
  • anna ö
    anna ö skrev om Segway Store.se
    köpte en biljett till lamborhini körning även på bokningsidan står det kör lamborhini de lux inga otydligheter sen i bekräftelse mailet står det kör ferrari delux eller lamborhini delux kontakta kundtjänst om du är osäker på vad du bokat borde inte vara några tveksamheter då det på bokningsidan står lamborghini de lux när vi kommer till haninge står det en ferrari där min pojkvän tyckte iofs det var kul också att köra en sådan men när jag kontaktar företaget och frågar varför dom inte hade en lamborghini där provar dom få det till att jag bokat en ferrari tid vilket jag inte har och är otrevliga i tonen och tar ej på sig någon skuld.
    Andra gången jag har problem med dem hade problem med ballongflygning hos dem också.
    RIKTIGT BLUFF FÖRETAG AKTA ER BOKA EJ MED DEM
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Segway Store.se
    Fy vad dåligt företag!!!
    Jag känner mig lurad på pengarna av dem. Nu blev flygningen inställd igen och de få platser som är kvar på säsongen funkar inte för oss att kunna flyga på. Det finns inga platser kvar på hegerna utan endast under vardagarna och jobbar man så blir det svårt att komma loss och åka 25 mil till Stockholm för att chansa på om de vill släppa loss ballongen upp i luften. För det verkar finnas en stark ovilja till att flyga från pilot och arrangör.
    Första gången blev det insällt 2,5 timmar före samlingstid. Då var vi ju redan i Stockholm givetvis, 25 mil tar ju sin tid att åka och så lär man hitta parkeringsplats också för det finns ju inga i Saltsjö-Duvnäs. Det var för dåligt väder. Det regnade lite lätt.
    Andra gången vi kom dit för att chansa på om det skulle bli av någon flygning så blev vi tvungna att stå och vänta på personalen för de var inte klara på långa vägar. Två timmar fick vi vänta på att vi skulle åka från Saltsjö-Duvnäs till platsen där vi skulle åka ballong ifrån. Först så saknades våran värdinna och hon var sen pga bilköer och sen skulle hon inte komma alls och till slut fick vi en ny värdinna. Efter en evighet fick vi sätta oss i de fordon som vi skulle åka i till startfältet och de krånglade fram och tillbaka och sen satt vi helt plötsligt i fel fordon så då skulla vi alla byta till ett annat fordon. Efter ytterligare väntan i det nya fordonet och värmen tryckande kom äntligen en ur personalen och sa att vi skulle åka till ett startfält och kolla med väderballong om det skulle gå att flyga. De skulle bland annat kolla vindriktningen osv. Vi kom fram efter en rallytur på ca 15 minuter. Väl framme... väntan och åter väntan. Efter ett tag släppte de den där väderballongen iallafall och efter det skulle piloterna prata huruvida det gick att flyga eller inte. Under tiden var värdinnan med oss och hon sa hoppfullt att, -va bra att det blåser lite idag, då kommer man ju iväg lite. Annars står man ju bara still i luften på samma plats.
    Vi kunde se flaggorna vaja lite ibland och stundtals knappt något vajande alls. Solsken och endast några få moln, vi var helt övertygade om att vädret inte kunde bli bättre.
    Ett par från Finland som fösökt flyga fyra gånger tidigare med dem var dock inte lika muntra, detta var således deras femte försök.
    Efter en stund när piloterna för de olika ballongerna hade pratat ihop sig så gick de till sin respektive grupp och meddelade beslutet.
    Flygningen är inställd på grund av att det blåser för mycket, sa piloten till oss. Vi förstod ingenting. Om det blåser för mycket en sådan dag då kan man ju nästan aldrig flyga. Det var ju knappt någon vind, flaggorna vajade ju lite lätt ibland bara. Piloten sa även att de talat med SMHI och enligt dem skulle det vara på gång något över Östersjön med lite kraftigare vindar så det kunde vara riskabelt.
    Stockholm var lika lugnt resten av kvällen, så det fick bli en öl på någon av stadens uteserveringar innan man fick krypa ner i sängen på hotellet. Somnade med tanken på detta vansinne på min näthinna, vi blev sååå blåsta!! Den känslan har jag. För vädret kunde inte vara bättre.
    Nu när alla tider som finns kvar för säsongen inte funkar då man jobbar på vardagarna och helgflygningarna är slut så kostar det 300 kr per biljett att förlänga till nästa år. Det fick vi betala förra gången också! Betalat har man ju gjort och de har inte kunna leverera på grund av dåliga ursäkter, men som kund kan man inte göra mycket. Finländarna som missade även denna flygning måste stå ut med all galenskap en gång till innan de kan få tillbaka sina pengar, innan dess lär de få lov att betala 300 kr per biljett igen för att förlänga giltighetstiden tills nästa sommarsäsong innan de kan komma till Stockholm för att chansa på att komma upp i luften.
    Efter sex misslyckade försök får man pengarna tillbaka.
    Jag är såå missnöjd!!!
  • björn
    björn skrev om Segway Store.se
    Usch och fy för dåligt bemöta och ovilja att hjälpa kunder, jag fick en bilresa ferrari i present förra året495 kr. Jag bokade direkt och fick en tid några månader senare, avbokades därefter 2 ggr på rad varav 1 gång 30 minuter före aktiviteten skulle börja.
    och jag tog i stort sett nästa möjliga tid, vips var säsongen över och det beklagade att de var otur med vädret, 1 av 2 gånger regnade det andra gången var väderleken ostadig!!!

hursomhelst lovades jag att jag skulle få en ny tid om jag hörde av mig denna sommar, vilket jag gjorde, men då hade presentkortet visst gått ut och min chans var rökt! Jag blev så förbannad och förklarade att det varit dem som avbokat men jag skulle bara läsa på villkoren! jag var 5 dagar försenad! Dessutom frågade jag om dem visste vad Goodwill var, eftersom jag sa att jag skulle köpa 2stycken luftballongfärder och tänkte att alla företag vill göra en bra deal samtidigt som de behåller en kund. Icke, förklarade KS.

Då man skall boka aktiviteter eller fråga kundservice något har de de 4 ggr jag ringt haft ca 30 min kötid i telefon utan att meddela varken köplats eller väntetid. Allt i syftet att trötta ut kunderna och att upplevelserna skall förfalla...

dessutm finns inget säljstopp utan de säljer så vanvettigt med upplevelser att de inte har tider till folk, om man nu hållt på sedan 1991 som dem borde man lärt sig att man inte kan sälja fler resor än som förväntas gå genomföra.

I mitt fall var ända hjälpen jag erbjöds för min ferraritur, att förlänga presentkortet för 300 kr, alltså mer än hälften av priset, trots att det alltså varit dem som avbokat, det är förskräckligt.
    Kundservice har lovat att kolla på mitt årende och höra av sig, jag är ej förvånad att de valt att ignorera mig totalt.

De må ha lägsta pris, men räkna då ej men att du får upplevelsen uppfylld, skriv det bak på bussarna nästa gång!

/Besviken avrådande
  • Lina P
    Lina P skrev om Segway Store.se
    Jag hoppas att jag aldrig nånsin igen behöver ha kontakt med detta företag, köp absolut ingenting av dem om du inte vill kasta bort dina pengar. Jag har nu betalat 2500 kr på själva ballongbiljetten, och minst 3500 kr på att ta mig till och från Stockholm utan att få någon flygning utförd. 30 dagars förlängd giltighetstid, jo jag tackar, vad hjälper det när det knappt finns några lediga tider kvar under den perioden, och de som finns inte går att boka in sig på. Kanske hade man kunnat få ett svar på detta om det inte hade varit fullständigt omöjligt att få tag på dem, jag har just suttit i 40 minuter telefonkö utan att komma fram, antagligen är det väl alla andra missnöjda kunder som också sitter och försöker nå dem. Om man nu kan kalla oss kunder, när företaget aldrig levererar sin tjänst.

Varsågod Upp & Ner, för mina 2500 kr som jag vill ha tillbaka men väl aldrig kommer se igen. Och tack, för INGENTING. För er som är nöjda med företaget och undrar hur de kan ha ballongflygningar med så låga priser, här har ni förklaringen.
  • Robin G
    Robin G skrev om Segway Store.se
    Enormt dåligt bemötande och deras affärsmodell har mycket att tacka kunder som är lättlurade.

Uppläget är kort och gott en blåsning där man luras betala i förskott för en tjänst de bara kan leverera i undantagsfall.

Jag hade 5-6 ombokningar på grund av väder, en bokning blev av så pass att vi tog oss ut till en gräsmatta i en förort. Där beslutades att det inte var ballongväder.

Efteråt fick vi ett mail om att flygningen var inställd och då det var slut på säsongen så avvaktade vi och täntkte "vi tar det nästa år"

Tji fick vi när det visade sig att biljetten gick ut den 11:e maj. Inget mail eller någon information om när biljetten gick ut, utan det verkar som om 11:e maj var någon godtycklig magisk gräns.

Har man en affärsidé där det är extremt osäkert om man kan nyttja produkten man betalat för, så ska man inte ha en så pass kort giltighetstid. Samtidigt ska man vara jäkligt tydig med att kommunicera det ordentligt.

I min bok hamnar det här konceptet aldeles bredvid bluffakturor som affärskoncept. Skönt tips om du vill bli rik genom att blåsa folk.
  • Inge B
    Inge B skrev om Segway Store.se
    Upp&Ner's affärside är lättförtjänta pengar från lättlurade kunder! Vi bor utomlands och reste till Sverige för att uppleva skärgård m.m. samt en ballongfärd över Stockholm sommaren 2011. Upp&Ner har ett lågt pris men då inställda flygningar är vanligt pga av väder och vind, och biljettens giltighet är mycket begränsad, så betalar man i slutändan lika mycket som man skulle ha gjort till deras konkurrenter. Vi kunde bevisa genom dokumentation att vi bor utomlands (Malaysia). Trots det, efter 2 inställda flygningar i Aug och vårt Sverige-besök närmande sig sista dagen, och utan möjlighet för oss att 'pricka in' ett nytt Sverige-besök precis under de 2 futtiga veckor i Maj 2012 vi nu blivit hänvisade till, så ville Upp&Ner inte visa ens den minsta lilla flexibilitet, fast de vet att jag inte kan utnyttja våra biljetter om jag inte betalar ännu mer. Men vid nästa resa kommer säkert samma scenario spelas upp igen. Och jag får återigen betala mer.. Med så många inställda flyg kunde Upp&Ner lätt reservera åtminstone 20% av kapaciteten till de som drabbats av inställningar och ändå garanterat få fyllda korgar. Jag har tidigare flugit med ett mindre bolag och de var mycket flexiblare vad gäller ombokningar efter inställda flygningar. De tog ansvar och agerade professionellt, vilket Upp&Ner inte gör. Om du inte bor i Stockholm så är mitt råd: Undvik Upp&Ner!!

P.S.. och nu, i Maj 2012, blev vårt 3:e försök inställt, men trots att biljetten automatiskt förlängs 1 mån så kan vi inte flyga alls för det finns inte tillräckligt med lediga platser fram till 16 Juni då biljetten nu går ut!! Och kösystem, eller extra hjälp vid inställt flyg, vet inte Upp&Ner ens hur man stavar till. I mitt fall är inte problemet dåligt bemötande - jag har aldrig klagat på det. Problemet är att Upp&Ner's affärsmodell är oetisk och gränsar till lurendrejeri, då de vet att kunder INTE är ballongflygsexperter, vilket leder till att många förbetalda biljetter aldrig kan utnyttjas! Om du inte kan 'hänga på låset' under en längre tid, för att till slut få flyga, så gäller mitt råd fortfarande: UNDVIK Upp&Ner!! Men vill du tjäna pengar kanske du istället borde köpa deras aktier eftersom ingen verkar stoppa deras affärsmodell..
  • Eva Å
    Eva Å skrev om Segway Store.se
    Det var jätteroligt med ballongturen! Upplevelse för livet!!
  • kristin k
    kristin k skrev om Segway Store.se
    Jag och min man fick en ballongtur i bröllopspresent och vi hade velat flyga när vi kommer till Sthlm i början av september. jag har försökt kontakta dem för att boka in det i flera veckor, via deras bokningsystem på websidan, via email och telefon, och har inte lyckats få tag på dem någonstans.

Tills jag, efter en kompis tips, ringde försäljningen isf bokningen häromdagen, där var det äntligen någon som svarade. Då var det fullbokat för säsongen, sa Jonna Linde, men att jag för 600.- kan förlänga en säsong och flyga nästa år istället.

Tydligen hade deras email inte fungerat ordentligt, webbokningen fungerar inte så bra den heller och varför de inte svarar i bokningstelefonen fick jag inget svar på.

Känns inte helt kul att först och främst behöva vänta ett år och sen dessutom betala dem 600 spänn för att de finns tillgängliga via sina kommunikationskanaler.

Mejlade en konsumentombudsman och fick svaret att jag har rätt och att det minsta de borde göra är att förlänga presentkortet kostnadsfritt, men när jag forwardar konsumentombudsmannens mejl (två gånger nu) till Jonna Linde och Åse Edsborg på Upp & Ner så får jag inget svar.

Antar att deras email slutat fungera igen...
  • Emil J
    Emil J skrev om Segway Store.se
    Åkte med Upp & Ner till Sandhamn med RIB-båt. Det var minst sagt en häftig upplevelse! Folk hade sagt till mig att man inte hinner uppleva skärgården när det går så fort - jag skulle säga tvärt om! Man hinner ju uppleva hela skärgården på kort tid! Ett minne för livet!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Segway Store.se
    Ballongturen var fantastisk, även om den bara varade en timme - men vägen dit förtog väldigt mycket av nöjet. Bokningen fungerar inte i mac och de vägrar ändrar sitt ålderdomliga datasystem så man måste sitta i telefonkö i en halvtimme, under märkliga öppettider (10-14) för att boka.

Och eftersom de verkar sälja alldeles för många ballongbiljetter är det varje gång tre-fyra veckors väntetid på nästa lediga tid. Varje gång med nya ursäkter från Upp&Ner: "Många från fjolåret som bokar i maj" "vädret har varit ostadigt" "Många som vill boka under semestern" "Många tillbaka från semestern så det är lite fullt nu."

Men efter fyra avbokningar kom vi äntligen upp i luften. Uppenbarligen kör de bara ungefär var tredje kväll. Boka bara om du är beredd på långa väntetider.
  • Lisa G
    Lisa G skrev om Segway Store.se
    Jag flög i tisdags och tycker att det var en otrolig upplevelse. Att vädret har så stor påverkan om man kan flyga eller inte kan göra detta jobbigt. Detta var vår 4:e inbokning men det var värt väntan.
    Tack till piloten Tore som flög vår ballong:)
  • Elin
    Elin skrev om Segway Store.se
    Jag åkte ballong med min man igår. Vi stod runt 80 personer och väntade i över en halvtimme innan någon hälsade oss välkomna. Då utan någon ursäkt för att de var sena.

Personligen tycker jag att det är väldigt märkligt. Det är självklart ok att vara sen, det är mänskligt. Men att inte säga något? Det hade räckt med ett "Hej och välkomna! Vad roligt att ni har kommit hit. Vi är lite sena idag men vi kör igång om ca tjugo min". Eller något liknande. Det var som om servicen helt var borta. Hade man fått någon förklaring så hade det varit mycket enklare att stå och vänta. Jag är själv VD för ett företag och för mig hade det varit helt oacceptabelt att låta kunder stå och vänta utan att välkomna dem.

Jag saknade också mer information. Om vad det va som hände och varför. Det hade varit jättekul att få lära sig mer om något som man inte gör varje dag.

Själva flygningen var fantastisk! Det enda jag hade kunnat önska var att ballongen hade vridit på sig så att jag hade fått se något av city. Vi stod tyvärr på fel sida. Men det var en väldigt häftig känsla att bara lyfta från marken och sväva utomhus, utan att känna sig instängd i ett flygplan eller helikopter. Jag kände mig som Karlsson på taket! :)

Bästa hälsningar

Elin
    2010-09-10 Representant för Ballongflyg Upp svarar Elin
    Hej Elin,
    Klart att våra kunder inte ska behöva vänta utan få information om vad det är som gör att vi väntar. Men i detta fall så var vi inte försenade.

I bokningsbekräftelsen så anges incheckningstiden med ca: framför. Det står även i bekräftelsen att denna tid kan komma att ändras +/- 30 minuter beroende på väder eller trafiksituationen i luftrummet över Stockholm. den 8/9 senarelade vi incheckningen med 30 minuter vilket meddelades på telefonsvararen där aktuell tid för dagen bl a anges. Då det på höstkanten är förhållandevis tidig incheckning, vilket gör att det kan vara stressigt att hinna efter jobbet. En framflyttning av tiden brukar vara uppskattad då det blir mindre stressigt att hinna.

Om ni gick efter tiden på bokningsbekräftelsen så var denna ungefärliga tid 30 minuter tidigare än tidpunkten för dagen. Vi ska enligt uppgift till mig ha påbörjat incheckningen vid den aktuella tidpunkten som meddelades på telefonsvararen. På mötesplatsen så har vi en informationstavla där vi tar upp det som är de vanligaste frågeställningarna. Sedan följer det med information med biljetten om hur det går till att flyga ballong, det finns även utförlig information om detta på vår hemsida.
  • Christian P
    Christian P skrev om Segway Store.se
    Jag hade en jättebra upplevelse med upp&ner igår. Fin flygning och trevlig personal. Bokningen fungerade fint för mig, förstår inte Henrik nedan. Kundvård är inte det samma som att man måste hålla med kunden. Om man svarar och ger sin bild på situationen så är det inte lika med att vara rabiat. Jag är mycket nöjd och kommer rekommendera detta företag.

Jag tycker att alla goda rekommendationer här talar sitt tydliga språk, detta är ett bra företag. Innan du kritiserar hur andra uttrycker sig, ska du ta dig en funderare på hur du framför din kritik.
  • Henrik I
    Henrik I skrev om Segway Store.se
    Vill bara dela med mig av det sanslöst konstiga bemötande jag fått från detta företags VD.

Har skrivit ett långt blogginlägg om saken, läs gärna det här: http://bit.ly/UppNer

Allt detta alltså innan jag ens tagit del av företagets huvudprodukt, själva ballongupplevelsen.

Har även läst ett stort antal inlägg här på Reco.se och det är helt tydligt att det här företaget har problem. Både med bisaker som bokningssystem och telefonköer och med kärnvärden som kundservice och kundnöjdhet. En stor del av problemet verkar vara den här VDn som inte på något sätt kan ta kritik utan att brista ut i rabiata försvarstal.

Att anlita Upp & Ner verkar vara lite som rysk roulette. Har man tur så kan det gå hur bra som helst, men har man lite otur kan det skita sig rejält. Varför chansa?
    2010-09-08 Representant för Ballongflyg Upp svarar Henrik I
    Hej Henrik, Du har kritiserat vårt bokningssystem och skrev att vi är ett skit företag som inte har ett system som fungerar på Mac. Jag svarade att vi inte har valt att prioritera detta då Mac användarna är relativt få. Det finns viktigare saker att lägga dessa slantar på. Detta är vår åsikt och vår prioritering och detta står vi för. Det är inte på något sätt så att vi är ensamma om att inte stödja Mac. Som jag skrev till dig så använder jag Mac själv och stöter på funktioner på hemsidor eller program som inte stödjer Mac. Jag slår inte ut och kallar dessa företag för skit företag. Jag respekterar att andra har en annan åsikt, men jag tar mig tid att förklara hur och varför något är på ett visst sätt. Om du vill kalla mig för rabiat bara för att jag svarar och förklarar. Jag förstår faktiskt inte var du hittar energi för en sådan småsak. Jag erbjuder mig helt vänligt att återlösa din biljett till 100% av värdet så slipper du chansa. Så kan du välja ett annat ballongföretag med bokningsystem som stödjer Mac. Det finns inget företag i dag som har bokning på nätet, så du lär få vänta på ett annat företag som har det och dessutom stödjer Mac. Vi kommer att komma till den punkten då vårt system uppgraderas så att det stödjer Mac, men nu ligger prioriteringen på andra saker som vi anser vara viktigare.
  • kurda B
    kurda B skrev om Segway Store.se
    Hej !

vi flög med Upp & Ner lördagen den 4-sep 2010,

jag tycker att ni på Upp & Ner AB ordnade en otroligt upplevelse utöver det vanliga, hela upplägget var otroligt proffsligt, och att åka med de gamla militärbilarna var ju hur kul som hellst, otrolig duktig kapten och trevliga människor ombord.

Jag och min man tackar för en upplevelse att minnas för livet.

Kurda och hersh
  • Claes H
    Claes H skrev om Segway Store.se
    Jag måste säga att det verkar finnas en hel del bekväma "äventyrare"!!!
    Efter några inställda flygningar började jag misströsta och tyckte att hela grejen sög.Men nu har jag mycket större förståelse för allt.Inte en chans att dem försöker blåsa en på pengar, utan dem vill förmodligen flyga oftare än man får så fler kan prova på.
    Självklart ska man hjälpa till(det skulle bli så mycket dyrare annars), och att allt inte flyter perfekt alltid är inte konstigt då det är ett rejält projekt det handlar om!
    Att åka i osäkra fordon utan bälten är lite som ett äventyr i sig, som man faktiskt kan vägra gå med på om det känns för tokigt, men skulle man det i t.ex. asien på nån utflykt?!
    Jag tycker sammantaget att personalen gör ett bra jobb och man känner sig delaktig i hela grejen...det är otroligt häftigt att segla fram med ballong och man bara njuter.
    En fantastisk upplevelse för mig som till slut var väl värt väntan, dessutom hade vi superväder.
    Tack för mig, Classe
  • Elinor H
    Elinor H skrev om Segway Store.se
    Jag älskade att flyga ballong och tycker hela upplägget var otroligt spännande. Jag tillsammans med mina föräldrar som jag gett detta i julklapp. Vi är alla imponerade över detta och att det inte kostar mer än strax över tusenlappen för allt. Flygning, transporter och picknick.
  • Calle L
    Calle L skrev om Segway Store.se
    Att flyga ballong var en upplevelse! Kommunikationen med företaget är ett förbättringsområde. Bland personal och i ledningen. En samling där ingen säger något på utsatt tid. Genom att gå runt på området fråga andra så växer det fram en bild av varför vi väntar. Listor där inte ens namn är med även fast det är 4:e gången man har anmält sig och det var 3 veckor sedan man anmälde. "Håll i snöret där och dra åt det hållet" inget om varför och vad syftet med att hålla i snöret. En uppföljning som verkar premiera endast positiva kommentarer. Drar också ned betyget
    2010-09-03 Representant för Ballongflyg Upp svarar Calle L
    Hej Calle,
    Om jag får ditt biljett nummer så vet jag när och med vem du flög med. När vi inför incheckning skriver ut alla passagerare listor för respektive ballong så ska samtliga bokade passagerare komma med. Att någon som är inbokad inte finns med på passagerare listan är absolut inte bra. Detta har ingen påpekat för oss tidigare och det är något som är viktigt för oss att hitta detta eventuella fel. Vi måste enligt lag ha korrekta passagerare listor precis som all annan kommersiell befordran av passagerare i luften. På varje ballong är det mellan 20-30 passagerare och 4 personal inklusive piloten. Praxis hos oss är att förklara för passagerarna vad vi behöver hjälp med och varför. Helt klart är det full möjligt att detta kan missas ibland och då uppskattar vi givetvis om man frågar så att vi får en chans att förklara och du slipper undra. Återigen, om jag får biljett numret så kan jag se med vilken ballong du flög med och vilken personal som arbetade med den ballongen du flög med. Då har jag möjlighet att tala med berörd personal för att förbättra detta. Vi är under sommaren 40 personer och då underlättar det om jag vet med vilken ballong du flög med och när.
    Casbàr Anderson
  • Jan
    Jan skrev om Segway Store.se
    Uselt arrangemang för ballongflygning. Exempel: En beskäftig representant för företaget talar först om för alla passagerare att "hjälper man inte till kommer alla andra passagerare att bli arga, så det så..." sen får man åka i en dragig f.d miltärlastbil med tveksam säkerhet. Företagets oförmåga till tillgänglighet och biljettstrul tar för lång tid att beskriva här.
    När man sedan läser en del av inläggen här ser man att företagets VD Casbar Andersson i möjligaste mån idiotförklarar sina kunder om det finns tillstymmelse till kritik mot det kundbemötande som företaget visat. Det kommer att roa mig mycket att få ett "bemötande" från honom med detta inlägg!
    Detta är ett företag med en genial affärsidé men oseriöst bemötande till sina kunder.
    Jag rekommenderar inte arrangemang utförda av detta företag.
    2010-09-03 Representant för Ballongflyg Upp svarar Jan
    Hej Jan,
    Jag hänvisar bara till de närmare 200 kunder nedan där de allra flesta är mycket nöjda med oss och vårt arrangemang. Bilarna du hänvisar till med tveksam säkerhet uppfyller de lagar och regler vi har i Sverige och besiktigas varje år av Svensk bilprovning. Vi har även bilbälten i dessa bilar även fast det inte är ett krav. Om man stänger till sidorna så är bilarna inte dragiga. Men de flesta av våra kunder tycker att bilarna är en del av upplevelsen och man brukar vilja ha det öppet sommartid. Om jag får ditt biljett nummer så jag kan se när och med vem du flög så är det möjligt för mig att se vad det är för biljett strul du har råkat ut för.
  • Ragnar B
    Ragnar B skrev om Segway Store.se
    Hej flög nu i Onsdags kväll det var mycket lyckat,
    trevliga resenärer och duktig pilot. Som sagt ett minne för livet !!
  • Helle B
    Helle B skrev om Segway Store.se
    Jag flög i söndags morse, med TVÅ landningsförsök innan det lyckades på tredje. Helt underbart om än lite läskigt just då! Lite stelt i början men eftersom tiden och evenemanget gick framåt blev såväl besättning som övriga resenärer trevligare. Totalt sett är jag och min dotter jättenöjda och har konstaterat att det var första gången men absolut inte sista.
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Segway Store.se
    En underbar resa med professionell och trevlig personal. Piloten bidrog starkt till att göra hela kvällen till något vi kommer att minnas för livet!
  • Göran H
    Göran H skrev om Segway Store.se
    Detta ska jag göra igen!
  • Lena H
    Lena H skrev om Segway Store.se
    Flygturen var jättefin men tyvärr blev avslutningen katastrof. Vi blev tillsammans med övriga ca 20 personer i vårt sällskap stående långt ute på Tullinge flygplats i 1 1/2 timma eftersom följebilen inte kunde ta sig fram. Vår pilot gick iväg för att hämta bilen och sedan hände ingenting. Det var massor av mygg och mörkret föll. Den "ledare" som stannade med gruppen hade ingen mobiltelefon! Vi kunde alltså inte få någon information om hur det gick med bilarna.
    Till slut bestämde vi oss för att gå hela gruppen till flygplatsinfarten där vi såg bilarna. Det var säkert en km och kolmörkt. Vi som kom först övertalade en av de andra bilarna, som var på väg att åka hem till stan, att köra oss till pendeltåget. Vad som hände med övriga deltagare i vårt sällskap vet vi inte.
    Vi fick varken picnic, champagne eller diplom.
    2010-08-30 Representant för Ballongflyg Upp svarar Lena H
    Hej Lena, piloten Kjell som flög er ballong gick iväg som han sa för att för att hitta en körbar väg in på fältet där ni hade landat. De naturliga infarterna var spärrade och man hittade tillslut en plats att komma in med bilarna och det var inte en normal väg. Att tillfarterna till fältet var avstängde var inte möjligt att se från luften utan en verklighet man såg senare från marken. Den personen från oss som var kvar hade ingen telefon för att Kjell lånade den för att kunna hålla kontakt med följebilarna. Detta för att hans egen telefon hade slutat att fungera, så tyvärr fanns det ingen möjlighet för honom att kommunicera med er. Då vi har släpvagnar på båda bilarna så åker man inte in var som helst och chansar. Under den tid som ni stod och väntade gick Kjell runt och letade efter en möjlighet att få in bilarna för att få ut er och ballongen. Picknick till alla 22 passagerare och bord mm finns i följebilarna, varpå vi inte kunde ordna med detta förrän vi fick in bilarna. Så här kan det bli ibland när man flyger ballong, mycket är oförutsägbart då man färdas med vinden då naturen reglerar riktning och hastighet. Man har givetvis ett mål men man kommer inte alltid dit för att vinden ändrar riktning eller hastighet, och detta kan man inte göra något åt. Men det är just detta som är en del av tjusningen, att man färdas stundtals ljudlöst och att det är vindstilla i korgen för att flyter fram i luften med vindens hastighet. Vill man ha full kontroll och förutsägbarhet så är ballong inte rätt sätt att ta sig fram i luften. När Kjell var tillbaka så hjälpte de övriga passagerarna till att packa ballongen och få in utrustningen i släpen. Hade ni inte lämnat de andra passagerarna och åkt hem, så hade ni haft möjlighet att få picknick, champagne och diplom. Om du vill få ett diplom så är det bara att skriva till oss på info@uppner.se så skickar vi givetvis detta.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Segway Store.se
    Nu var det äntligen dags att sväva som Pippi eller någon annan sagofigur. Det var riktigt kul och kände mig trygg p.g.a. den duktiga och lugna piloten. Vi kunde dock inte flyga över city vilket var synd, men en otrolig upplevelse i alla fall. Detta ska jag göra igen!
  • Holger L
    Holger L skrev om Segway Store.se
    Att flyga var en helt otrolig upplevelse, det var bättre än jag hade förväntat mig. Lite frustrerande att vara beroende av vädret, flög vid tredje bokningen. 1.195:- för ett äventyr på 5 timmar med picknick och bubbel, det är mycket för pengarna tycker jag.
  • Carina A
    Carina A skrev om Segway Store.se
    Jag flög igår med Upp o Ner för 3:e gången tror jag det var. Jag har använt Upp o Ner under flera år och flugit med kunder. Alltid uppskattat och bra service. Har ingen förståelse för gnället från Linn och hennes vapendragare. Jag har lång erfarenhet av företaget och kommer fortsätta vara kund.
  • Carl L
    Carl L skrev om Segway Store.se
    Jag flög med Upp & Ner i fredags och det var en otrolig upplevelse. Proffsigt företag och trevlig personal som tog hand om oss. Vi var över 100 personer som skulle flyga med Upp & Ner denna kväll. Är imponerad av organisationen och de skickliga piloterna. Detta ska jag göra igen:-)

Jag är mycket nöjd med Upp & Ner och förstår inte varför Mikael N skriver negativa kommentarer under min rekommendation.
    Om du är kund skriv en egen rekommendation!
    2010-08-23 Representant för Ballongflyg Upp svarar Carl L
    Tack Carl för din rekommendation, det värmer att läsa om dina erfarenheter av oss. Oftast hör man inget från kunder om allt är bra. Just därför är det så skönt med Reco.se där det är omvänt, massor av glada och nöjda kunder.
  • Linn
    Linn skrev om Segway Store.se
    Ballongflyg Upp & Ner är ett företag som jag aldrig någonsing vill ha något att göra med igen. Vår ballongflygning blev inställd ett par gånger på grund av vädret, och tillgängligheten på tider var extremt dålig före semestern. Jag bad Upp&Ner förlänga biljetten, men de vägrade att göra det utan att vi betalade en tilläggskostnad.

I min värld motsvarar detta en tjänst som Upp&Ner tar extra betalt för när DE inte kan leverera. Vad skulle ni tycka om en hantverkare som tog mer betalt för tjänsten för att han blev sjuk den dag han skulle komma?

Hursomhelst, jag hade kunnat leva med detta, om de hade kunnat bete sig någotsånär hyfsat och trevligt. Istället blev jag förolämpad och fick mina biljetter MAKULERADE när jag talade om för dem hur dålig jag tyckte deras service och bemötande var, vilket onekligen är det mest oproffsiga jag har kommit i kontakt med.
    2010-08-23 Representant för Ballongflyg Upp svarar Linn
    Påståendena i ovanstående från Linn som först kallade sig Liam är felaktiga. Efter mycket tid och arbete har jag fått fram att Linn inte vilje följa de villkor vi har och vi undanbad oss att flyga henne.
    Detta är vår fulla rätt då vi har strikt passagerare ansvar vi inte är villiga att ta detta ansvar för personer som vi bedömer som labila. Jag skrev ett brev till Linn där vi framförde detta och samtidigt sa att biljetterna kommer att makuleras och att vi kommer att återbetala 100% av hennes biljett pris. Hon hade köpt biljetterna av ett annat företag som anlitar oss och hon valde att återlämna biljetterna där. Hur dom hanterade frågan har jag ingen aning om, men vi erbjöd återbetalning till 100% om vi fick tillbaka biljetterna. Så hon har inte blivit av med sina biljetter och blivit snuvad på det som hon har betalat för som hon antyder ovan.

Man blir ledsen av att konfronteras av sådana människor som Linn, men då jag tittar på alla rekommendationer här på Reco.se se och läser alla positiva och glada kunder så hjälper det att förstå att huvuddelen av alla människor är snälla och vill inget ont.
    Jag svarar på i stort sett alla rekommendationer här på Reco.se, och jag har inga standard svar utan engagerar mig lika mycket i varje svar och gör det personligen. Kundvård är viktigt för mig och det vill jag visa genom att svara själv på alla rekommendationer.
    Nedan mitt ursprungliga svar till Linn då hon kallade sig för Liam.

Hej Liam! Då du nu har framträtt med ditt riktiga namn Så som du beskriver det så låter det absolut inte bra. Jag skulle uppskatta om du kan skicka mig dina biljett nummer till mig så ska jag undersöka detta. Alla biljetter som håller på att förfalla ska förlängas utan kostnad så att man har 30 dagar att boka ny tid efter en inställd flygning. Vi har Biljetter med olika priser och olika innehåll och giltighetstid, från 5 år till 3 flygmånader, priserna varierar från 995 - 1895:-. Med längre giltighetstid så får man större flexibilitet. En biljett går alltid att uppgradera eller förlängas om man känner att man Vill ha andra möjligheter som en annan biljettyp erbjuder. Ballongflygning är en väderberoende aktivitet och det framgår i vårt material och även i biljetten. Om man har en biljett som t ex är giltig i 20 dagar till och man kanske ska åka bort och vara borta längre än så, så förl?nger vi inte biljetten kostnadsfritt. Vi har kunder som köper ordinarie biljett med giltighetstid på 5år och betalar för detta. Att vi sedan erbjuder ett billigare alternativ p.g.a. efterfrågan från våra kunder, så innebär inte det att vi till de som har den billigare ger bort det som andra betalar för. Av alla passagerare så flyger 80% innom 3 försök. Man kan alltså köpa den billigare biljetten och om man senare vill ha längre giltighetstid, eller picknick så finns möjligheten att ordna detta i efterhand. Mot en kostnad som inte blir högre än om man hade Köpt detta från början. Ingen kan rå över vädret, därför förlängs alla biljetter vid inställd flygning om det behövs. Men de förlängs med 30 dagar, inte längre. Om förlängning ska göras som är längre, så görs det om det inte skulle finnas några lediga platser under giltighetstiden. Vi planerar för att flyga 7 dagar i veckan, många Vill helst flyga helger. Då det är färre helgdagar så tar dessa dagar slut först. Vill man inte uppgradera sin Biljett så behöver man inte det, man kan även förlänga 1 helt år för 300:- vilket är en avsevärt lägre kostnad än skillnaden mellan 995 och 1895:-. Våra fullständiga villkor finns på hemsidan och lämnas med biljetterna vid köp, villkoren är granskade av Konsumentverket och lämnade utan åtgärd, detta signalerar att de är skäliga. Maila mig dina Biljett nummer på info@uppner.se och skriv att det är till mig, så ska jag titta på detta. Med vänlig hälsning, Casbàr Anderson VD
  • augusto i
    augusto i skrev om Segway Store.se
    Ciao a tutti.
    Ho volato insieme alla mia bambina l'11 agosto con il pallone "ZIU".
    Grazie! Bello il volo, gentili e professionali lo staff, il capitano ed anche le ragazze del negozio a regeringsgatan.

Tack for allt. alla var snälla o professionella
  • Anders J
    Anders J skrev om Segway Store.se
    Jag fick en resa jag sent skall glömma med ett mycket trevligt bemötande och en pilot som visste vad han gjorde.
    Resan tog ca 1,5 timme med en härlig utsikt över ett tyst Stockholm och en underbar soluppgång.
    Denna ballongfärd överträffade alla förväntningar jag haft.
    Anders
  • Tommy
    Tommy skrev om Segway Store.se
    En helt underbar kväll! Vi fick bästa ballongen, bästa piloten, bästa vädret, längsta flygturen, grymmaste landningen och trevligt som bara den! Köpte resan som en examenspresent till min tjej, en mycket mysig tripp blev detta minsann! Kan varmt rekommendera detta (Silverpaketet) som present eller bara för att njuta lite av livet.
  • Sanna B
    Sanna B skrev om Segway Store.se
    Kan varmt rekommendera ballongflygning med Upp&Ner! Jag och min kollega Jill vann denna resa, därför extra kul att få åka. Vill hälsa så mycke till vårat crue som vi åkte med (Uffe, Hanna, kaptenen och ytterligare en kille) Extremt bra stöd för en flygrädd person som jag!:P Mycke trevligt bemötande och ett skönt gäng! Skulle lätt göra de igen! Puss och kram Sanna
  • Anna L
    Anna L skrev om Segway Store.se
    det var en ball grej att ha gjort :).
    2010-08-16 Representant för Ballongflyg Upp svarar Anna L
    Bra att du uppskattade upplevelsen, och tack Anna för din rekommendation här på reco.se
  • Ullis Ö
    Ullis Ö skrev om Segway Store.se
    Min man och jag fick presentkort i bröllopspresent. Vi flög i Live-it ballongen med Åse som var jätteduktig pilot! Jag är höjdrädd i vanliga fall men flygningen kändes otroligt säker och när man tittade ut över kanten kändes det som att titta på flygfoton, fast live!! Det var en av de mest fantastiska saker jag upplevt någonsin :0)
    2010-08-15 Representant för Ballongflyg Upp svarar Ullis Ö
    Kul att du bestämde dig för att flyga trots att du är höjdrädd, annars hade du inte upplevt detta och skrivit denna rekommendation Tack!
  • Caroline a
    Caroline a skrev om Segway Store.se
    Fantastisk flygtur men ingen vidare picnic efteråt. Aktivitetens längd borde framgå bättre för bättre planering av måltider.
    2010-08-15 Representant för Ballongflyg Upp svarar Caroline a
    Hej Caroline, Vi har information om tidsåtgången på hemsidan och jag har för mig att det även står i biljetten. Men som jag har skrivit som svar till en annan kund så ska vi se vad vi kan göra för att förtydliga detta. Picknicken är inte tänkt som en måltid utan något lätt att äta till skumpan. Det är inte lätt att leverera denna upplevelse till det pris vi gör. Våra konkurrenter håller ett högre pris utan picknick.
  • Tommi S
    Tommi S skrev om Segway Store.se
    Bra bemötande, härlig upplevelse på det stora hela. Mer förhandsinfo om tidsåtgången samt picknicken hade dock inte skadat. Nu blev det ganska fastande magar fram till sena kvällen då korven var slut samt picknicken god (hungern är den bästa kryddan...) men lite tunn.
    2010-08-16 Representant för Ballongflyg Upp svarar Tommi S
    Hej Tommi,
    Tack för din rekommendation. På vår hemsida i shopen så står bl a följande "Varaktighet:
    Upplevelsen varar i 4-5 timmar, Ballongflygningen är cirka en timma lång." men vi ska se vad vi kan göra för att få fram detta bättre.
  • Elin L
    Elin L skrev om Segway Store.se
    Det var jättekul, det var mamma som ville att vi skulle åka ballong. Att det var så här häftigt hade jag aldrig trott. Alla var så glada och snälla. Personalen var jättekul. Jag vill åka igen!!!
    2010-08-15 Representant för Ballongflyg Upp svarar Elin L
    Hej Elin, min pappa tog med mig på en ballongflygning när jag var 6 år, jag fascineras fortfarande av detta 40 år senare.
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Segway Store.se
    Vi flög den 6 augusti och hade jättetur med vädret. En fantastisk flygtur, litet över en timme lång, över ett soligt Stockholm innan vi landade på Barkarby flygfält.
    2010-08-15 Representant för Ballongflyg Upp svarar Magnus T
    Det har varit flera dagar med fint väder nu. Vi flyger givetvis inte om vädret är dåligt vilket kan äventyra säkerheten. Vi är glada att du uppskattade vårt arbete för att genomföra en bra upplevelse.
  • Per R
    Per R skrev om Segway Store.se
    Fantastiskt. Jag kan särskilt rekommendera en morgonflygning, trots att man går upp mitt i natten. Soluppgång över Stockholm och skärgården är helt oslagbart!
    2010-08-15 Representant för Ballongflyg Upp svarar Per R
    Kan bara hålla med om att morgonflygningar ger en upplevelse som skiljer sig från kvällsflygningen.
    De är fina båda två men det är tystare på morgonen och mjukare ljus än vid kvällsflygning. Men kvällsflygningen ger aktivitet på marken och andra värden.
  • Håkan G
    Håkan G skrev om Segway Store.se
    Bästa upplevelsen på länge, det var helt fantastiskt! Det var så otroligt häftigt med alla ballonger och vi liksom bara flöt fram i luften. Det går inte att beskriva, detta måste man vara med om. Mycket prisvärt:-)
    2010-08-15 Representant för Ballongflyg Upp svarar Håkan G
    Vi har i snart 20 år jobbat för att pressa priset på ballongflygning utan att försämra upplevelsen.

Regeringsgatan 25, 111 53 Stockholm