Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Sense Collection AB

Sense Collection AB

Hamngatan 18, 111 47 Stockholm — Visa karta

Hos NK Saluhall finns ett unikt utbud av mat och måltider, i en miljö och med en service som är något utöver det vanliga. Här finns smaker som väcker aptiten och dofter som lockar fram längtan, men även enklare ingredienser för vardagens matlagning.

Läs vad 12 kunder tycker om Sense Collection AB

• Emma B
    Emma B skrev om Sense Collection AB
    Utbudet är så otroligt! Att flytta från en småstad till Stockholm trodde jag inte skulle vara så omväxlande , men herregud! Det är ju som att komma rakt in i ett annat land...
    utbudet, servicen, bemötandet, och för att inte tala om kvaliten!
    Jag är helt ställd. Det här var en upplevelse, bästa i stockholm tror jag nog jag vågar erkänna till och med. Inte alls snoffsigt som jag trodde!
    Representant för Nk Saluhall gillar detta
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Sense Collection AB
    Blir alltid inspirerad av utbudet och det trevliga bemötandet från personalen.
    Det blir lätt att laga till något härligt hemma efter ett besök här!
  • Calle L
    Calle L skrev om Sense Collection AB
    Alltid spännande mat och kunnig personal bakom diskarna.
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Sense Collection AB
    Har det mesta för de flesta. Inte billigaste i stan men vet vad service är när det är som bäst!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Sense Collection AB
    Jag har alltid tyckt att det verkat vara helt sjukt uppnäst och pretensiöst att handla på NK Saluhall, men döm om min förvåning när jag testade förra veckan och upptäckte att det inte bara var helt OK att handla här, utan till och med riktigt bra, med ett par överraskande nya varor och en riktigt mysig atmosfär. Visst är det lite trångt, och visst går man några gånger för mycket genom lokalen eftersom den är smått hopplöst planerad, men det är ju genuint trevligt!

Jag gillar särskilt de vänliga skyltarna som sitter vid utgången och som påminner mig om att betala i kassorna (som ligger några meter innanför respektive entré/utgång).

Nu ska det sägas att vi hade avslutat veckan med ett glas rödvin på Nalen, vandrat ner till Systembolaget i NK-huset och sedan handlade, vilket kanske förgyllde upplevelsen ännu mer. Egentligen borde man också avsluta med att ta taxi hem med varorna... Kan bli en riktigt bra fredagsritual faktiskt.
    2010-09-28 Representant för Nk Saluhall svarar Nikke L
    Tack Nikke för de fina orden

Såg dina kommentarer av en ren slump idag den 28 september. Jag heter Christopher Mellqvist och är ICA-handlare på NK Saluhall. Det värmer oerhört mycket att höra att NK Saluhall är den upplevelse som ni beskriver. Vi alla på NK Saluhall strävar varje dag att bli ännu bättre än vad vi är. Hoppas på att vi ser er även vardagar och inte bara fredagar.

Vänliga Hälsningar
    Christopher Mellqvist med personal
    Agnetha L, Emma B, Niklas D, Matthieu H, Tobias B, Göran A gillar detta
  • Johan W
    Johan W skrev om Sense Collection AB
    NK Saluhall är min absoluta favorit matbutik i Stockholm! Butiken inspirerar alltid till stordåd i köket. Sedan är det inte fel att alla basvaror finns till bra pris. Tror t.o.m. att det säljer Stockholm billigaste mjölk.. Rekommderas starkt!
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Sense Collection AB
    God mat och trevlig miljö. Man kan välja mellan många olika maträtter.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Sense Collection AB
    Mycket god mat. Fin service och möjlighet att sätta sig ner och äta på plats.
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Sense Collection AB
    Här tror man att allt ska vara dyrare men det är egentligen ganska normala priser bara att det är "finare" sortiment. Här kan du hitta mycket godsaker och det finns alltid gott om personal.
  • Leon
    Leon skrev om Sense Collection AB
    Vad de flesta inte vet om NK Saluhall är att det faktiskt är en maskerad ICA. Det innebär att "vanliga basvaror" kostar ungefär lika mycket som på ett vanligt ICA. Dock går man inte till NK för att köpa filmjölk, utan för att ta del av det stora utbudet av specialprodukter. Olivoljehyllan är exemplarisk, likaså grönsaksavdelningen. Ett hett tips är att köpa den färdiga maten för lyxpicnic.
  • Olle N
    Olle N skrev om Sense Collection AB
    Härliga råvaror, hyfsat bra uppfyllt i hyllorna. Lite besviken på upplägget och renheten, det var smutsiga golv och lite halvdåligt uppradat. Prisvärt till tusen då det med mycket stor noggranhet har valts varor och kavlitéts produkter.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Sense Collection AB
    En trevlig matbutik med det där lilla extra. Jag gillar blandningen att de har all vanlig mat, men att man också kan hitta delikatesser och annan spännande, både svensk och internationell mat. De har dessutom mycket gott bröd och en fin chark. Brukar kila förbi här när något utöver det vanliga ska inhandlas!
    Olle N gillar detta

Hamngatan 18, 111 47 Stockholm