Alla kategorier Bio Östergötland Norrköping SF Bio Konferens & Event

Drottninggatan 56, 602 32 Norrköping — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om SF Bio Konferens & Event

• Henrik F
    Henrik F skrev om SF Bio Konferens & Event
    Film är bäst på bio? Inte på filmstaden i Norrköping! Här finns det 8 biosalar men det är bara tre stycken som är värda att kallas bio, trean: störst bild och bästa sätena(nya) ej DTS ljud, feman: DTS ljud men säten som helt utslitna, sjuan: DTS ljud men säten som helt utslitna samt strulande ljudsystem.
    David H har helt rätt om bild (gäller alla tre ovan nämnda salonger), ofta suddig bild eller text som först åtgärdas efter att någon måste hämta personal, USELT! Under sommaren & hösten har jag sett flera filmer i salong sju med helt uselt ljud, dålig rymd, centerhögtalaren låter som diskanten är trasig och alldeles för låg volym. Såg Surrugates igår i den salongen, samma problem som tidigare så vi sa till i början på filmen. Gubben lovade att åtgärda problemet men det blev ingen förbättring. Efter filmen sa vi till igen att ljudet varit urdåligt. Fick då till svar att "det digitala ljudet ville inte hoppa igång så de körde det analoga". Jag påpekade att centerhögtalaren låter trasig men det hånlog gubben åt och förklarade (nedlåtande) att det var det analoga ljudet som var dåligt. Problemet är ju bara att det är tredje filmen jag ser där med samma ljudproblem (på 6 månader). Någon kompensation för att vi betalat 200kr för att se på något med ljud som en 28" bullTV från 1986 var det inte tal om (om vi ville kunde vi ringa till SF kundtjänst och klaga)!
    Film är bäst på hembio!
  • Robin W
    Robin W skrev om SF Bio Konferens & Event
    Ligger centralt och bra till, toaletterna är förhållandevis fräscha. Lutningen i de större salongerna är bra så man störs sällan av personer i raden framför. Ljud & Bild - inget att klaga på! Bra utbud av filmer, stort plus för SF:s bokningssystem på internet.
  • sd s
    sd s skrev om SF Bio Konferens & Event
    Har aldrig stött på problemen som David pratar om, men det är en SF biograf och standarden därefter.
  • Tobias O
    Tobias O skrev om SF Bio Konferens & Event
    En helt okej Bio, varken särskilt bra eller dålig. Som SF överlag.
  • Tobias N
    Tobias N skrev om SF Bio Konferens & Event
    Det är alltid kul att gå på bio
  • David H
    David H skrev om SF Bio Konferens & Event
    SF:s Filmstaden är den enda kommersiella biografen i Norrköping. Tyvärr är utbudet rätt mainstream vilket gör att en hel del filmer över huvud taget inte går att se i Norrköping (ibland kan man se de ett halvår senare på Harlekinen). Stanken av popcorn är som normalt på den här typen av biografer. Bilden tenderar att bli suddig ibland utan att det åtgärdas såvida ingen hämtar personal, men det har aldrig hänt mig att filmen gått av. Slyngelfaktorn (som tyvärr brukar vara avgörande för en bra bioupplevelse) är medelhög.

Drottninggatan 56, 602 32 Norrköping